Usko luomiseen on tahdon valinta

Jokainen normaaliälyinen ihminen tietää, että ilman yliluonnollista Jumalan luomista tyhjästä ei synny mitään. Se on itsestään selvä asia, josta ei tarvitse esittää mitään todisteita, eikä rehellinen ihminen niitä esitäkään.

On vain olemassa ihmisiä, joilla on Jumalafobia. He eivät halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, jotta ei tarvitsisi olla Hänelle vastuussa teoistaan. Olen sanonut tämän monesti aikaisemminkin, joten minua ei tarvitse siitä muistuttaa. Näyttää kuitenkin siltä, että siitä täytyy jatkuvasti muistuttaa ateisteja ja evolutionisteja.

On siten ihmisen tahdosta kiinni, haluaako hän tunnustaa Jumalan olemassaolon ja luomisen vai ei. Todisteilla ei ole mitään tekemistä koko kysymyksen kanssa.

Raamatusta en ole löytänyt ainuttakaan kohtaa, missä joku ihminen olisi pyytänyt tieteellisiä todisteita Jumalan olemassaolosta ja luomisesta. Kaikki tiesivät, että Jumala on olemassa, vaikka kaikki eivät sitä tunnustaneetkaan.

15

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vnvn

Oletko joskus tavannut tuota jumalaa jolle olet vastuussa teoistasi?

• Knark5

Jumala esiintyy Markin painajaisissa tuomitsemassa häntä kadotukseen.

Ei, Mark5, älä ala mökeltää mitään ateistien joutumisesta kadotukseen. Sinä kun et sitä pääse päättämään.

• dfghgfhgfhfh

Mark5 puhui kylläkin Jumalasta eikä jumalasta, älkää sotkeko niitä omia jumalianne siihen.

• Knark5

Minähän mainitsinkin nimenomaan Jumalan.

• dfghgfhgfhfh
        Knark5 kirjoitti:

Minähän mainitsinkin nimenomaan Jumalan.

Minä sanoin sen nikille vnvn.

• vnvn
        dfghgfhgfhfh kirjoitti:

Minä sanoin sen nikille vnvn.

Minun jumala on humala joka vie minut taivaaseen.

• "Jokainen normaaliälyinen ihminen tietää, että ilman yliluonnollista Jumalan luomista tyhjästä ei synny mitään. Se on itsestään selvä asia, josta ei tarvitse esittää mitään todisteita, eikä rehellinen ihminen niitä esitäkään."

Olet käynyt jonkun skientologien itsetuntemus -kurssin. Pidät itseäsi normaaliälyisenä ja rehellisenä. Unohdit lisätä, että olet myöskin lapsirakas.

• Normaalijärkinenkö

"Jokainen normaaliälyinen ihminen tietää, että ilman yliluonnollista Jumalan luomista tyhjästä ei synny mitään."

Mitä on olla normaaliälyinen? Minua ovat ammattilaiset testanneet elämäni aikana joitain kertoja ja ÄO:ni toinen numero on ollut aina kolmonen. Olenko normaaliälyinen, kun enemmän kuin 95 sadasta on vähemmän älykkäitä. Toisaalta se tarkoittaa myös sitä, että suuressa väkijoukossa on aina useita ihmisiä, joilla raksuttaa minua paremmin. Itse pidän itseäni normalijärkisenä.

Normaaliälyinen tai ei, niin minulla ei ole ollut vaikeusksia omaksua fysiikkaa niin paljoa, etten olisi ymmärtänyt kosmologian perusteita siitä, että maailmankaikkeus on tyhjästä syntyt.

• dfghgfhgfhfh

"...maailmankaikkeus on tyhjästä syntyt..." Tuoko on sitä normaalijärkeä? Hehe hehe hehe...

• IlkimyksenTeologitäti

Mihinkäs nyt risti vedetään, kun itse Hänen Markiutensa myöntää otsikossa, että usko luomiseen ei tule itsestään vaan se pitää tahdolla valita...

• normaaliälyinen

"Kaikki tiesivät, että Jumala on olemassa, vaikka kaikki eivät sitä tunnustaneetkaan."

No jos he tiesivät että jumala on olemassa niin kyllähän ne sen olisi tunnustaneet. Jos kaikki tietävät että maapallo on pyöreä niin kaikki sen tunnustaa pyöreäksi. Jokainen normaaliälyinen ihminen ymmärtää näin yksinkertaisen asian. Ymmärrätkö sinä?

• rkeowrjeojreowro

"On siten ihmisen tahdosta kiinni, haluaako hän tunnustaa Jumalan olemassaolon ja luomisen vai ei. Todisteilla ei ole mitään tekemistä koko kysymyksen kanssa."

Samalla tavalla kuin on tahdosta kiinni tunnustaako joulupukin olemassaolon. Tunnustatko myös joulupukin olemassaolon?

• xxcvxvttyr

Evokit tunnustaa luonnonvalinta epäjumalan olemassaolon. Tunnustavat myös joulupukin olemassaolon.

• jwirejwirwr
        xxcvxvttyr kirjoitti:

Evokit tunnustaa luonnonvalinta epäjumalan olemassaolon. Tunnustavat myös joulupukin olemassaolon.

Miten tulit uskovaiseksi?

• syssyy

Tuo jumalafobia on täysin aiheellinen kun tätäkin avausta tarkastelee. Voin perustella sen sinulle jos haluat keskustella siitä syvällisemmin ja avoimesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      411
      41231
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      119
      9744
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      6280
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      5088
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3955
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3889
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      78
      3528
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      40
      3057
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2508
    10. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      21
      2348
    Aihe