Sinä tyttöseni, avasit silmäni rakkaudelle

RakastunutMiehenAlku

Oikeastaan minä mietin, miksi oikein edes alan tässä kirjoittamaan foorumille, joka ei ole edes mikään tapani. Voisin tässä yhtä hyvin ottaa sinuun suoraan yhteyttä ja kysyä sinulta kaikesta, mitä mielessäni on liikkunut liittyen sinuun. Saatan tässä näin alkuunsa mielessäni kierrellä ja kaarrella syitä tähän kirjoitukseen, mutta fakta on se, että kenties tämä rentouttaa minua. Tämä on tapa, jolla pystyn purkamaan ajatuksiani. Turha niitä on pelkästään pääkopassa säilyttää. Ehkä tästä jopa hyötyy joku muukin vastaavanlaisessa tilanteessa elävä henkilö. Ehkä.


Heti alkuun: Sinä olet tyttönä melkoisen ainutlaatuinen tapaus. En ole mikään maailman helpoiten ihastuva/rakastuva henkilö. Toki saatan kokea jonkun henkilön kauniina ja täten ”ihastua”, mutta monesti ne ovat vain hetkellisiä tilanteita, jotka sitten katoavat. Toisin sanoen pinnallista ihastumista, jota varmasti moni kokee useasti elämänsä aikana. Olen kerran aikaisemmin ollut kunnolla ns. ihastunut (en kuitenkaan rakastunut), mutta se ei koskaan kehkeytynyt mihinkään. Syitä on toki moni, esimerkiksi oma hitaus ja saamaamattomuus. Toisaalta koen kanssa, ettei toinen osapuoli ollut kovinkaan kiinnostunut minusta. No, live is life, niinhän se menee. En toisaalta myöskään koe näin jälkikäteen ajatellen menettäneeni mitään.

Nyt tilanne on kuitenkin erilainen. Emme ole tuntenteet kovin kauaa, mutta melkeinpä heti nähdessäni sinut huomasin olevani tietyin tavoin toisissa maailmoissa. Tämä voi kuulostaa todella kliseiseltä B-luokan romantiikkaleffan hetkeltä, mutta sinussa loisti kauneuden lisäksi jotain sellaista olemusta, sellaista vetovoimaisuutta, jota on todella vaikea kuvailla. Jotenkin tuntui, että osaset vain noksahtivat paikalleen, vähän niin kuin palapelin palaset.

Hauskan tästä tilanteesta tekee sen, että juuri kyseisenä tapaamispäivänä sinä aloitit puhumaan nimenomaan minulle kaikista niistä muista juttelutovereiden vaihtoehdoista, joiden kanssa sinulla olisi ollut mahdollisuus jutella kyseisellä yleisellä paikalla. Tässä vaiheessa aloin jo pohtimaan, että olipas jännä tilanne, varsinkin kun et mielestäni ole mikään menotyttönen, vaan hieman ujompi tapaus. Tai no, mistäs minä tiedän minkälainen vauhtihirmu sieltä kuoren alta vielä paljastuu. Se oli pieni hetki, mutta ainakin minulle merkittävä sellainen. En muuten huomannut, että olisitko puhunut silloin kenenkään muun kanssa missään vaiheessa.

Vaikka olemme nähneet toisiamme vilaukselta käytännössä joka päivä ja tervehtineet, niin muutamia, tai no hieman useampia päiviä sitten satuttiin törmäämään toisiimme illanvietossa. Porukkaa oli vaikka kuinka paljon, mutta silti tulit juttelemaan juuri minulle, vieläpä melkoisen lähelle toisiamme fyysisesti. Blokkasit kaiken muun tapahtuman ympäriltä, ja yksinkertaisesti juttelit minulle ja teit tuttavuutta. Tämä oli todella hieno hetki minulle, nimittäin rehellisesti sanottuna kukaan muu esimerkiksi omasta kaveripiiristäni tai tuttavista ei ole koskaan jutellut minulle samalla tavalla. Onnistuit luomaan minussa tunteen, että joku voi oikeasti olla kiinnostunut minusta tuolla tavalla. Minusta tuntuu, että opin tuntemaan tuon illan aikana yhdestä henkilöstä enemmän kuin mitä useammasta kaveristani parin kuukauden aikana, puhumattakaan vielä siitä, että en ole koskaan aikaisemmin käynyt omaa elämääni läpi noin paljon yhdessä illassa. En tiedä, olenko koskaan puhunut jonkun kanssa kaikista mahdollisista asioista niin avoimesti kuin silloin, huomioiden vielä se, että kuinka kauan olemme tunteneet toisemme. Muutenkin eleilysi illan aikana sisälsi paljon yleisesti ihastumiseen/rakastumiseen liitettäviä eleitä (näitä tosin olen nähnyt sinun tekevän minua kohti muuallakin, tiedollisesti tai tiedostamatta tai sitten olen tilanteesta vain sokaistunut, varsinkin kun jokainen on oma yksilönsä ja täten toimii omalla tavallaan), joka saikin kasvatettua toiveitani siitä, että ehkä olen nyt löytänyt henkilön, jonka kanssa voisin elää mielelläni elämäni loppuun asti. Harmillisesti jouduin kuitenkin lähtemään kyseisenä iltana aikaisemmin pois, vaikka olisin mielelläni jäänyt juttelemaan pidemmäksin aikaa. Toivottavasti et kokenut tätä jonain tyrmäyksenä tai mielenkiinnottomuutena, varsinkaan kun en pidä itseäni minään maailman parhaana keskustelijana. Päinvastoin, saatoit jopa muuttaa käsitystäni elämästä ja tunteista juuri sinä iltana. Iso kiitos siitä.

(jatkuu seuraavassa viestissä)

22

2779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RakastunutMiehenAlku

      (AP:n viesti jatkuu)

      Kyseisen illan jälkeen olemme törmänneet toisiimme muutamia kertoja, mutta mitään kummempia jutteluita ei olla saatu aikaiseksi ympäristön kuin yleisen tilanteen vuoksi. On kuitenkin ihanaa, että aina jos olen pistänyt viestiä tai jutellut ohimennen, niin olet oikeasti sitten myös jutellut takaisin pienestä ujosta olemuksestasi huolimatta (hei, minäkin olen tosi ujo tapaus, vaikka se ei siltä välttämättä aina näytä). Tällä tarkoitan siis sitä, ettei vastaus ole aina ollut ”:)”, vaan että hymiöiden lisäksi mukana on myös pidempää puhetta ja kasvokkain jutellessa me oikeasti vaihdellaan lauseita keskenään. Tämä on oikeasti upeaa.

      Toivottavasti meille muotoutuisi ihan kaksinkeskeinen tapaaminen joskus jonnekin! Ehkä kahville, jonnekin tapahtumaan, kävelylle, ravintolaan, puistoon tai vaikka ihan jomman kumman kotiin. Samapa tuo minulle on, haluaisin vain oleskella sinun kanssasi. Veikkaan, että jos kysyisin, niin olisit varmasti lähdössä. Ongelmana on vain, että en ole vielä satavarma, että miten kysyisin sinua viettämään aikaa kanssani. Missä, miten, kuinka, minne... Moni kysymys pyörii päässäni. Olemme molemmat kuitenkin nuoria aikuisia, joten minkäänlaista pelkoa häpäisystä tai muiden lällättelystä minulla ei ole. Olemme kasvaneet siitä ajasta ohi, kuten tuttavammekin ja puhumattakaan siitä, että minua ei voisi tässä euforisessa olotilassa kiinnostaa hittoakaan muiden mielipiteet siitä, että mistä minun pitäisi pitää. Minä pidän sinusta. Todella paljon. Ehkä niinkin paljon, että kysymiseni vaikeus on pelkoa siitä, että tämä kaikki kuvitelmani kahdenkeskeisestä kiinnostuksesta on vain omaa harhakuvitelmaani. En todellakaan usko tähän, mutta näin minua vähän pelottaa. Pelko ja jännitys saa kaikkea kummallista aikaan, kun kyseessä on tärkeä asia. Ehkä olisi aika ottaa oikeasti omasta niskasta kiinni ja ottaa yhteyttä tapaamisen merkeissä. Ehkä sinäkin nimittäin pohdit täysin samoja asioita tällä hetkellä? Ehkä olisi aika rentouttaa molempien mielet tämän asian kannalta?

      Vaikka minulla on tunnelma, että kiinnostusta toisiamme kohtaan on molemmin puolin, niin voin toki olla väärässä. Ehkä sinä vain olet jutellut minulle jonkun muun syyn takia, etkä ole kiinnostunut minusta ”sillä tavalla”. Tämä tietenkin tuntuu oudolta ajatukselta, koska olisit voinut puhua monessa tilanteessa kenen tahansa muun kanssa, mutta blokkasit muut ja valitsit juuri minut. Kerrottakoon, että niin minäkin tekisin ja aion tehdäkin sinun tähden, jos tilanne sen sallii. Kiitollinen olen sinulle kuitenkin, olkoon meidän suhteemme millä tasolla vain, niin tuttu-, kaveri- tai ihastumistasolla. Olet muuttanut minua jonkin verran ihmisenä. Kiitos, olet minulle todella tärkeä. Toivottavasti nähdään pian?

      • kuinmuistojakosketus

        Ihmeellisen liikuttava tarina..


      • Tyty1

        Mielenkiintoinen ja liikuttava oli tarinasi. Mutta miksi kutsut tätä neitiä tytöksi, jos molemmat olette aikuisia? En mä pahalla, mutta toiset ei vaan tykkää siitä...


      • RakastunutMiehenAlku
        Tyty1 kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ja liikuttava oli tarinasi. Mutta miksi kutsut tätä neitiä tytöksi, jos molemmat olette aikuisia? En mä pahalla, mutta toiset ei vaan tykkää siitä...

        Tiedän, että jotkut eivät siitä pidä, mutta tiedän kyseisen neidon käyttävän itsekin "tyttö" kuin "poika" sanaa aikuisista ihmisistä aina ajoittain, joten en koe nyt tuon sanan käytön olleen "väärä" sana tällä kertaa. Molemmat olemme kuitenkin aikuisuudesta huolimatta vielä melkoisen nuoria ja kumpikaan meistä ei ole mitään tosikkoja, joten ainakaan meidän kahden suhteen kukaan ei olisi loukkaantunut tuosta :)


      • Tossukkapieni

        Johan sä olet tätä samaa lässyttänyt pitkän aikaa. Mikä estää?


      • mieluumminsinkku
        Tossukkapieni kirjoitti:

        Johan sä olet tätä samaa lässyttänyt pitkän aikaa. Mikä estää?

        Yleensä tossukaksi haukkujat ovat niitä jotka ovat tottuneet elämään manipuloivan kusipää miehen kanssa jonka tunteetkin on näyteltyjä huonon itsetunnon vuoksi, ette näe sitä oikeaa itsevarmuutta tai ette suostu näkemään, lopulta kun olette yksin niin aletaan näiden "tossukoiden" perään itkemään, hauskaa välillä huomata kun tollaset huomaakin että voi perkele kuinka väärässä olinkaan, vastuuton hyväksikäyttäjä ei ole miestä nähnytkään, paskat housuissa luikkii karkuun kun pitäs ottaa vastuu tai selvitä rankemmista asioista elämässä.


      • RakastunutMiehenAlku

        No johan on tännekin saapunut jos jonkinmoista vastausta :D

        Kerrottakoon, että olen viettänyt kyseisen naisen kanssa kahdestaan aikaa vapaa-aikoina ajoittain muutamia kertoja ja molemmilla on ollut ihan hauskaa. Täyttä tunnustusta en ole tehnyt, mutta pieniä vihjauksia sinne päin kyllä. Eri asia, että onko hän sitten vielä täysin hoksannut vihjauksiani ;)

        Aika näyttää, milloin oikea hetki tulee ja milloin!


    • luehanläksyt

      Ootkos vaihtamassa ammattia? Matkaopas...hmmmmmm

      • RakastunutMiehenAlku

        En ole vaihtamassa :)


    • Väsynytpelleihin

      Jos, siis JOS todella olet mies. Haluan sanoa, että kirjoituksesi oli todella kaunis. Onnellinen nainen, joka tuollaisen miehen joskus saa. Ota mies itseäsi niskasta kiinni ja ota yhteyttä ihan IRL. Minun elämässäni miehet ovat aina olleet lopulta hiiriä ja kiven alla piileskeleviä kyitä, täysiä vässyköitä ja saamattomia. En puhu yleisesti miehistä, vain niistä joska olen itse tavannut. Koskaan ei menetä mitään sillä että on rehellinen ja uskaltaa hypätä, enemmän sillä että elää elämänsä miettien mitä sille tekisi. Ja toivottavasti et ole trolli.

      • RakastunutMiehenAlku

        Kiitos. Kyllä ihan mies olen, eikä tämä todellakaan ole mikään trolli. Koko teksti tuli suoraan sydämestäni, ja olisin voinut jatkaa sitä jopa pidemmällekin, mutta koen tuon tekstipätkän rentouttaneen mieltäni mukavasti. Tulen kyllä ottamaan häneen vielä yhteyttä, pakkohan se melkeinpä on näillä ajatuksilla. Mielelläni sen myös teen.


      • sydänhymiö

        Tämä oli kaunis viesti. Toivon, että otat yhteyttä kaipaamaasi.
        Jos olisin hän, niin hän se olisi kaivattuni joka kosketti sieluuni ja sydämeeni.
        Hyvää yötä rakas shyboy. Jos vaikka olisit hän.


      • tässäoishyvämiesoikees

        Harmi jos noin mutta joskus on myös hyvä myöntää omatkin virheensä ja vikansa ja vilkaista peiliin, olen itsekkin joutunut niin tekemään.


      • miehistämallii

        Kaikissahan niitä vikoja on, se on selvää, mutta hyväntahtoisuus on aina kiva juttu. Jos tuntee vahvasti ja erityisesti jos mies tuntee vahvasti niin kannattaa todellakin ilmaista tunteensa. Naisethan kun muutenkin ovat enempi tunnehöppänöitä ja tunteet huijaa. En tiiä, musta molemminpuoliset tunteet on kiva juttu, ne on vaan niin harvinaisia, ite en oo varmaan rehellisesti semmosiin enää vuosikausiin, kymmeniin? törmännyt. Ite oon funtsinut, että yhessähän vois olla jonkun kanssa, jonka kanssa omis kivaa ja rauhallista olla ja sitten intohimon säoinää hakea mualta, sillä kyllä itteni tuntien semmostakin olus kiva tuntea ja toisaalta monilla tutuillakin on sitten lähetty mualta hakeen sitä. Ehkä sitä vaan itekin täytyy uskaltaa tänne nykyaikaan siirtyä ja unohtaa tunnehömpötykset, pääsee helpommalakin. Mua on kovasti yritetty opadtaakin ottaan elämästä vaan ilo irti ja omasta nautinnosta tekeen se tärkeämpi juttu.


    • Harmittaa_kovasti

      AP älä odota liian pitkään. Itse kyllästyin, kun mies ei lopulta tullutkaan minua vastaan, vaikka hyvin selvin sanoin tseäni tein tykö. Nyt en enään kehtaa tehdä jälleen aloitetta. Parempi kun jatkan matkaani uusia miehiä silmällä pitäen.

      • ToivottavasTisittenonnel

        Tai sitten olit epäselvä etkä ilmaissut hänelle suoraan että olet kiinnostunut, se on aika julmaa kun ette te naiset aina tjua että mies olikin rakastunut eikä vaan pikkuihastuksesta kyse, muutenkin jos tiedossa että miehellä ollut rankkaa ja todella huonoja kokemuksia naisista ja esim osin luottamuspulan takia ollut sinkkuna niin sitä voi olla muutaman vuoden jälkeen ruosteessa että voi ne naisetki vastaan tulla, muutenkin niin miesten kuin naisten pitäisi heivata stereotyypit roskikseen ja lopettaa yleistäminen sekä sellanen että tuomitaan ulkonäön perusteella tai yliåäätänsä osin stereotyyppien takia saadaan väärä kuva toisesta, eikä edes viitsitä kysyä ja puhua suoraan vaan uskotaan paskanpuhujia esimerkiksi ennemmin tai sitten aatellaan että se on tollanen niin varmasti myös sellanen.

        Ja kyllä on kokemusta naisista enkä yleistä, asiat eivät ole aina niin mustavalkosia, ja sitä elämänkokemusta löytyy myls rankemmista asioista yli kolmenkymmenen vuoden ajalta.


      • miehetsaahoitaalähestymi

        Ei ihmiset kaikissa tilanteissa pysty suoraan asioita ilmaisemaan, kyllä se on selvää että miehenkin pitää osata tulla vastaan, eikä kaiken tartte olla täydellistä. Ite aaytelen niin, että nykyaikana miehet, joilla pyörii enempi porukkaa ympärillä saa ite tehdä alotteen, jotta tietää että on edes jonkunlainen mahku, että on aidosti ja tosissaan kiinnostunut.


      • Harmittaa_kovasti
        ToivottavasTisittenonnel kirjoitti:

        Tai sitten olit epäselvä etkä ilmaissut hänelle suoraan että olet kiinnostunut, se on aika julmaa kun ette te naiset aina tjua että mies olikin rakastunut eikä vaan pikkuihastuksesta kyse, muutenkin jos tiedossa että miehellä ollut rankkaa ja todella huonoja kokemuksia naisista ja esim osin luottamuspulan takia ollut sinkkuna niin sitä voi olla muutaman vuoden jälkeen ruosteessa että voi ne naisetki vastaan tulla, muutenkin niin miesten kuin naisten pitäisi heivata stereotyypit roskikseen ja lopettaa yleistäminen sekä sellanen että tuomitaan ulkonäön perusteella tai yliåäätänsä osin stereotyyppien takia saadaan väärä kuva toisesta, eikä edes viitsitä kysyä ja puhua suoraan vaan uskotaan paskanpuhujia esimerkiksi ennemmin tai sitten aatellaan että se on tollanen niin varmasti myös sellanen.

        Ja kyllä on kokemusta naisista enkä yleistä, asiat eivät ole aina niin mustavalkosia, ja sitä elämänkokemusta löytyy myls rankemmista asioista yli kolmenkymmenen vuoden ajalta.

        Olen 50 nainen ja mies minua useita vuosia vanhempi. Olen rohkea ja uskallan sanoa ajatukseni ja tässä tapauksessa sanoinkin, sillä olen miehestä kiinnostunut, mutta ehkä se onkin niin ettei sitten olekaan kiinnostava kun nainen on ottanut sen ensimmäisen rohkean askeleen.


      • pointinymmärtäätaiei
        miehetsaahoitaalähestymi kirjoitti:

        Ei ihmiset kaikissa tilanteissa pysty suoraan asioita ilmaisemaan, kyllä se on selvää että miehenkin pitää osata tulla vastaan, eikä kaiken tartte olla täydellistä. Ite aaytelen niin, että nykyaikana miehet, joilla pyörii enempi porukkaa ympärillä saa ite tehdä alotteen, jotta tietää että on edes jonkunlainen mahku, että on aidosti ja tosissaan kiinnostunut.

        Tais kyllä kolahtaa joillakin, en sanonut ettei miehen tarvis lähestyä mutta liian yleistä että juurikin stereotyypit ohjailee, enkä väitä että kaikki naiset mutta turhan usein tullut myös sellasia vastaan jotka puhuu kuinka on hyvä olla avoin ja uskaltaa heittäytyä mutteivat itse sitten tee niinku toisen haluaa tekevän, tai sitten näitä joiden elämäntehtävä on muuttaa toisesta juuri sellanen kuin haluaa eikä nähdä sitten sitä ihmisen sisäistä kauneutta taikka niitä hyviä puolia, tajuat pointin tai et mutta kyllä on muuttunut typeräksi touhu, kait sitä on sitten itse sellanen että tuntuu tulevan vastaan ihmisiä jotka käyttäytyy noin, omat vikani olen myöntänyt enkä väitä ettei itsessäni olisi ikinä vikaa mutta ei tunnu kelpaavan hyvä mies, en minäkään etsi täydellistä naista kun sellasta ei olekkaan, sitten kehdataan vielä puhua tyyliin että pitäs olla suunnilleen joku narsisti tai psykopaatti että kelpais naiselle, vähätellään ja keksitään asioita mitkä ei pidä paikkaansa, ei suostuta näkemään tiettyjä asioita.

        Eikä ole tarkotus vittuilla tai aiheuttaa pahaa oloa eikä yleistää. Se että uskaltaa kaikesta huolimatta olla oma itsensä on rikkautta.


    • Lykkyätykö

      Mukavaa kuulla muustakin kuin sukupuolinetraalista hömpästä

    • niinnepuhuu

      No, olitko Etelä- Afrikassa?

    • Huijaatvaan

      Taidat olla vaan kotosalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe