Ovatko he petkuttajia: Isä, Poika ja Pyhä Henki?

Ensin ilmoittavat:

"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.

 Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.

 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden."

Ja sen jälkeen vaikenevat, eivätkä edes profeetoilleen ilmoita, miten se tapahtuu.

Kenties vielä yhdessä naureskelevat: He, he, hee! Siitäs saatte!

18

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen vielä jotenkin voisi ymmärtää, jos he olisivat onnistuneet petkuttamaan 10, 100, 1000 tai vaikkapa miljoona ihmistä, mutta kun he ovat onnistuneet petkuttamaan koko ihmiskunnan.

      On siinä ihmettä kerrakseen.

    • Tämänkin kansan keskellä on tällainen erihenkinen joukko tämän petkutuksen uhreja, joista ei yksikään usko olevansa petkutettu:

      adventistit
      aglikaanit
      agrigolalaiset
      alfalaiset
      arkkimunkkilaiset
      armonkalliolaiset
      baalbeklaiset
      babtistit
      birkittalaissisaret
      branhamilaiset
      cityseurakuntalaiset
      Daavidinhuonelaiset
      dominikaanit
      elämänsanalaiset
      elämänlähdeläiset
      eläväsanalaiset
      ekumeeniset
      exoduslaiset
      gnostilaiset
      Hartaanselän hartaat
      henotesläiset
      helluntailaiset
      hengenuudistuslaiset
      heränneet
      esikoiset
      ilmestysmajalaiset
      ilosanomalaiset
      israelinystävät
      Jarinhotellilaiset
      Joosualaiset
      jehovalaiset
      Jeesuksen pyhän veren papit
      Jeesuksen ruumislaiset
      Jeesus on herralaiset
      kalamoslaiset
      katolilaiset kylväjät
      kansanraamattuseuralaiset
      kalleimman veren sisaret
      kansanlähetysläiset
      Kellonkartanolaiset
      koivuniemiläiset
      korpelalaisuus
      kotikirkkolaiset
      kulmakivenseurakuntalaiset
      kulmakiviseurakuntalaiset
      kuninkaansoturit
      kristilliset eläkeläiset
      kriisipalvelulaiset
      kotisatamalaiset
      liekkiläiset
      luterilaiset
      lähetysseurakuntalaiset
      luthersäätiöläiset
      lasarusveljet
      lähdekalliolaiset
      lännenhunttarilaiset
      maranatalaiset
      majakkalaiset
      metodistit
      missiomaailmalaiset
      mormoonit
      munkkiluostarin munkit
      nunnaluostarin nunnat
      nokialaismissiolaiset
      onewayhouselaiset
      ortodoksit
      pelastusarmeijalaiset
      patmoslaiset
      palatsiseurakuntalaiset
      paavalinsynodilaiset
      paratiisikotilaiset
      pikkuesikoiset
      priskillalaiset
      pyhänikolauslaiset
      perjantaikristuksellelaiset
      raamattupuhuulaiset
      radiodeiläiset
      rauhansanalaiset
      rauhanyhdistysläiset
      eli vanhoillislestadiolaiset
      ristiinnaulitut
      risteyspaikkalaiset
      ristiretkeläiset
      ropolaiset
      rukouspalvelulaiset
      rukousystäväläiset
      ruusuristiläiset
      ristiinnaulittulaiset
      saalemilaiset
      sadonkorjuulaiset
      sanansaattajalaiset
      sanajaylistysläiset
      sauluslaiset
      savenvalajalaiset
      scientologilaiset
      siloalaiset
      slevy:n miespapit
      slevy:n naispapit
      stefanuslaiset
      suomenraamattuopistolaiset
      Suomi24keskustelut
      teologisetinstituuttilaiset
      tabernaakkelilaiset
      takeitnowlaiset
      teologisetistuuttilaiset
      Timoteusyhteisöläiset
      totisestiparannetut
      tuomasmessulaiset
      totuudenystäväläiset
      tunnustukselliset luterilaiset
      torontonsiunaajalaiset
      uusheränneet
      uusapostoliset
      uusitoivolaiset
      uusiviiniläiset
      valon enkelit
      vapaakirkolliset
      vanhauskoiset
      vapaamuurarit
      verenvoimalaiset
      viadolorosalaiset
      vineyardilaiset
      yhteyskristuksessalaiset
      yhteysliikeläiset
      yeshualaiset

    • Sitten alkoivat ihmiskunnan veret käymään kuumina, kun maailmaan ilmestyi ihminen, josta Jumala oli profeetta Miikalle ilmoittanut:

      "Jos joku syöttäisi teille tuulta ja tyhjää ja sanoisi: "Saatte nähdä, tulee aika, jolloin teillä on virtanaan viiniä ja olutta", niin te ihastelisitte: "Tässäpä on oikea profeetta!"

    • Eikä kukaan enää epäillyt, että hän olisikin väärä profeetta, joka toi ihmisille helpon tien taivaaseen:

      Ei ahdasta porttia
      Ei ihmisten vihaa
      Ei ankaraa totuutta
      Vaan ainoastaan armoa

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

      Ei mitään kilovoittelua, vaan tumput suorina nauttimaan ikuisesta onnesta:

      "Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi."

      Kaiken huippuna vielä lupa kirota kaikki, jotka julistavat jotakin muuta:

      "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

      Tämä on vielä vahvistettu:

      "Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

    • Eivät he petkuttajia ole.

      Jeesus tiesi Juudas Iskariotin kutsuessaan, että hänestä tulee kavaltaja.

      Samalla tavalla hän tiesi Saulin kutsuessaan, että hänestä tulee tämä lopun ajan vääryyden ihminen , joka totuuden vastaisilla opeilla saa koko ihmiskunnan peräänsä.

      Saatana hänestä teki Paavalin, kun hän alkoi julistaa sen erinomaisia ilmestyksiä Jumalan opetuksina.

      Ja jumala antoi tuosta syystä Saatanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia rusikoimaan.

      Jos tätä keskustelua ei poisteta, tuon tähän yli 20 näitä erinomaisia Saatanan ilmestyksistä.

    • Niin hurmoksissa oli ihmiskunta tähän heidän oikeaan profeettansa, ettei enää millään 1970 vuotta sitten pystynyt uskomaan, että tämä mies olikin juuri se jumalan lähettämä vääryyden ihminen.

      Vaikka hän itse sen rehellisesti tunnusti:

      "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

      "Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava?

      Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä? "

      Eikä sekään - edes tänä päivänä - ole saanut ihmisiä hereille valheen hurmoksesta, vaikka hän ilmoitti Jumalan vihan ja syntisyytensä johtuvan Saatanan kurituksesta:

      "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."

    • 1. Erinomainen ilmestys

      Pyhä Henki päivitti tämän Paavalin Saatanalta saaman erinomaisen ilmestyksen sanoman ensimmäiseksi rajun eksytyksen johtotähdeksi:

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

      Tämä on todella tehokas, koska se kertaheitolla mitätöi kaikki Jeesuksen opetukset ihmisen pelastumisesta.

      Eikä tälle löydy pohjaa myöskään Vanhan liiton pelastusohjeista. Vaan se on noudattaa Vanhan liiton väärien profeettojen sanomaa:

      "Totisesti, tämä on kapinallinen kansa! He ovat vilpillisiä lapsia, he eivät tahdo kuulla Herran lakia. He sanovat näkijöille:

      "Älkää tosia ennustako. Puhukaa sellaista, mikä on meille mieleen nähkää meille kauniita unia. Älkää kulkeko suoraa tietä, kääntykää pois polulta, toimittakaa pois näkyvistämme Israelin Pyhä."

      "Jos joku syöttäisi teille tuulta ja tyhjää ja sanoisi:
      "Saatte nähdä, tulee aika, jolloin teillä on virtanaan
      viiniä ja olutta", niin te ihastelisitte: "Tässäpä on oikea profeetta!"

      Ja juuri tuollaisella Saatanan antamalla erinomaisella katteettomalla lupauksella Paavalille, hän teki tästä miehestä kaikille totuuden tien hylänneille sen ainoan oikean profeetan. Ja sai kaikki ihmiseen, Paavaliin, uskovat heti alusta lähtien Jumalan vihan alle:

      "Näin sanoo Herra: - Kirottu on se mies (ja nainenkin), joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta.

      Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."

      Toisenlainen tie avautuu niille, jotka panevat turvansa Jeesuksen Kristuksen opetuksiin:

      "Siunattu on se mies (ja nainenkin), joka luottaa Herraa ja panee turvansa häneen! Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen.
      Ei se pelkää helteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.

      Petollinen on ihmissydän, paha ja parantumaton vailla vertaa! Kuka sen tuntee? Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan, miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät."

      Eivät opetuslapset helluntaina Pyhä Hengen saatuaan alkaneet hyppiä ilosta tasajalkaa, ja hokea armosta pelastumistaan, vaan kertoivat heti totuuden:

      "Me olemme kaiken tämän todistajat - samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

      Tätä Uutta liittoa hallitsevat Jeesuksen Kristuksen käskyt, joista kolmei tärkeintä todellisen armon omistajaksi pääsemiseksi ovat tässä:

      "Jeesus sanoi: "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

      "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se kadotukseen.

      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!

      Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

      Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

      Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi ja sinä opetit meidän kaduillamme.' Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät'."

    • 2. Erinomainen ilmestys

      "Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
      tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

      Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta."

      Tämä on yhtä erinomainen rajun eksytyksen perusta kuin mitä on tuo armo-oppikin.
      Hän ei todellakaan päässyt irti synnistä, eli pahasta, koska Jeesus Kristus ei edes neljän vuoden aikana löytänyt hänestä totuutta.

      Ja niin hän seuraavat 10 vuotta sai nautiskella näistä Saatanan erinomaisista ilmestyksistä. Kuten tästäkin, minkä hän tietäjähengen vaikutuksesta profetoi efesolaisille omasta itsestään:

      "Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän joukkoonne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä.
      Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuuden vastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa."

      Huomatkaa: miehiä - ei siis vain yhtä miestä.

      Ja kun tämä eksytys lähtee opetuslasten joukosta, niin siksi sen kaikki perustukset ovat Raamattuun kirjoitettu, kuten olen monta kertaa todistanut. Niin kuin tämäkin synnissä elämisen hyväksyminen:

      "Kun kerran pyhä Paavalikaan ei päässyt irti synnistä, niin eihän Jumala niin julma ole,
      että meidän suomalaisten uskovien pitäisi siitä irti päästä."

      Koska sovitusveri on jokaisen ihmisen puolesta vuodatettu, ja kaikki pelastuvat.

      Ja siinä se on - Saatanan vahva vastaisku Jeesuksen totuudelle:

      "Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun."

      "Te olette lähtöisin alhaalta, minä ylhäältä. Te kuulutte tähän maailmaan, mutta minä en tähän maailmaan kuulu.

      Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne."

      "Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy. Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."

      "Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se luetaan hänelle synniksi."

      Joten ei se mikään ihme ole, että Paavali joutui koko loppuelämäkseen Saatanan kuritettavaksi.

      Kuin myös kaikkien pimeyden ihmisten rakkaaksi apostoliksi.

    • Per-kel

      Heikot sortuu uskontoihin, täysjärkinen voi pitää pikkasen distanssia moisiin satuihin.- Onhan historiassa ollut jos minkälaista kansan johtajaa.- Sehän nähdään tänäänkin :( Kuka on tämän päivän Jeesus? Trump vai Putin vaiko se Pohjois-Korealainen :)

      • Ei kukaan täysjärkinen kysele tällaista:

        :( Kuka on tämän päivän Jeesus? Trump vai Putin vaiko se Pohjois-Korealainen :)

        Olisitko kirjoittanut tämän väestörekisterissä olevalla nimelläsi?


    • 3. 4. ja 5 Erinomainen ilmestys

      3.
      "Hän antoi seurakunnalle sekä apostolit että profeetat ja evankeliumin julistajat, sekä paimenet että opettajat, varustaakseen kaikki seurakunnan jäsenet palvelutyöhön,
      Kristuksen ruumiin rakentamiseen."

      4.
      "Hän antaa Hengen ilmetä kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi. Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa, toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan, joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.

      Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo."

      5.
      "Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
      Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva, eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn.

      Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää."

      Sen neljän vuoden aikana, jonka Saul Pyhän Hengen koulutettavana oli, hän sai varmasti tietää, ettei Jumalalla enää tässä lopun ajassa tule olemaan maan päällä ainuttakaan pappien johdossa olevaa seurakuntaa, kun Jeesuksen kuolinhetkellä temppelin esirippu repesi kahtia, päättyi siihen pappien osuus Jumalan palvelijoina.

      Hän tiesi myös varmasti tämän Hesekielin ennustuksen:

      "Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.

      Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

      Sen tähden paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenina, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

      Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

      Mutta sitten kun Saa-tana erinomaisten ilmestysten kautta antoi Paavalille omat näkynsä hänen haltuunsa tulevista kirkkojen ja temppelien loistosta - kuten antoi Jeesuksellekin - Paavali rakensi vahvan perustuksen Saatanan haltuun tuleville jumalanhuoneille, vaikka tiesi nämäkin:

      "Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme."

      "Ensimmäisellä liitolla oli siis jumalanpalvelusta koskevat säädöksensä ja pyhäkkö maan päällä."

      Mutta ei enää Uudella liitolla.

      "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä."

      Siksi papit tänäkin päivänä rakentavat Kristuksen kuollutta ruumista, eivätkä eläväksi tekevää Henkeä.

    • 6. Erinomainen ilmestys

      "Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa."

      Jeesuksen maallisen elämän aikana esivaltaa Israelissa edusti Rooman keisari Augustus. Jeesuksen ainut opetus esivallalle ja Jumalalle kuuluvista tehtävistä selviää tästä hänen ja fariseuten välisestä keskustelusta:

      Silloin fariseukset menivät neuvottelemaan keskenään, miten saisivat Jeesuksen sanoistaan ansaan. He lähettivät hänen luokseen opetuslapsiaan yhdessä Herodeksen kannattajien kanssa. Nämä sanoivat:

      "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut totta ja opetat Jumalan tietä totuuden mukaisesti. Sinä olet ihmisistä riippumaton etkä tee eroa heidän välillään. Sano siis meille, mitä mietä olet: onko oikein maksaa keisarille veroa vai ei?"

      Mutta Jeesus huomasi heidän kieroutensa ja sanoi:

      "Te teeskentelijät! Miksi te yritätte saada minut ansaan? Näyttäkää sitä rahaa, jolla maksatte veronne."

      He ottivat esiin denaarin. Jeesus kysyi heiltä: "Kenen kuva ja nimi siinä on?"

      Silloin Jeesus sanoi heille: "Antakaa siis keisarille mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle, mikä Jumalalle kuuluu."

      Kuullessaan tämän he hämmästyivät. He jättivät Jeesuksen rauhaan ja lähtivät pois."

      Tällä ilmoituksella Jeesus teki selväksi maallisen esivallan ja Jumalan valtakunnan vallan väliset tehtävät.

      Esivalta hoitakoon oikeuslaitoksen, puolustuslaitoksen, pelastuslaitoksen, sairaanhoitolaitoksen, ja monet muut laitokset, ilmailulaitos mukaanlukien, mutta ei enää kirkkolaitosta. Sillä Jumala itse hoitaa oman pelastuslaitoksen, taivasten taivaiden henkilökunnan kutsunnat, koulutuksen ja tehtävät:

      "Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta,ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa ja etsi niitä.

      Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimenet eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat
      pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.

      Sen tähden paimenet, kuulkaa Herran sana. Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenina, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan.

      Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

      Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minäkin huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

      Mutta Saatanapa teki ovelan tempun antaessaan Paavalille tuon eriomaisen ilmestyksen, jonka johdosta se sai osan esivallalle kuuluvista rahoista oman pohjattoman kirstunsa ja temppeliensä loiston ylläpitoon. Ja säätämään lakeja yli Jumalan ilmoitusten. Kaiken huippuna laki uskonrauhan rikkomisesta.

      Tämä saatanallinen oppi paljastuu - kenelle paljastuu - tästä Johanneksen saamasta ilmoituksesta, jossa Pyhä Henki kutsuu kaikki omansa pois näistä Paavalin junailemista opeista:

      "Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.

      Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te,
      jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

      Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

    • 7. Erinomainen ilmestys

      "Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva."

      Tämäkin Paavalin saama Saatanan antama erinomainen ilmestys on mainio esimerkki siitä, miten helposti Paavali heitti totuuden roskiin, kun pääsi oikein sydämensä innolla mielistelemään juutalaisia veljiään.

      Hän tiesi kyllä sen saman, minkä Pyhä Henki ilmoitti Johannekselle Patmos-saaren vankeudessa:

      "Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. Äkkiä ja lopullisesti on Herra toteuttava sanansa maan päällä. Jesaja on myös ennustanut:

      Ellei Herra Sebaot olisi säästänyt meistä siementä, meidän olisi käynyt kuin Sodoman, me olisimme Gomoran kaltaiset."

      Ja nuo rippeet ovat ne 144 000. Ei yhtään enempää eikä yhtään vähempää.

      Paavali tiesi myös Jumalan Hoosealle antaman ennustuksen siitä, että lopun ajan Jumalan pelastamat israelilaiset, eivät enää olekaan alkuperäisiä israelilaisia:

      "Sellaisiksi hän on kutsunut meidät, olimmepa juutalaisia tai emme. Hoosean kirjassa hän sanoo: - Minä olen sanova kansakseni sitä, joka ei kansaani ollut, ja rakastetukseni sitä, jota en rakastanut. Ja samassa paikassa, jossa heille sanottiin: " Te ette ole minun kansaani", heitä tullaan sanomaan elävän jumalan lapsiksi."

      Hän tiesi myös sen, että Jumala oli lopullisesti tuon kansansa paaduttanut. Ja silti meni Saatanan ansaan joka sai tuon perusteella kaikki maailman tekopyhittämänsä kristityt astumaan Jumalan varpaille ja tukemaan tuota Saa-tanan tahtoa noudattavaa kansaa. Kuten Jeesus sanoi:

      "Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?

      Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.
      Saa-tana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
      Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

      Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

      "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse ette mene sisälle, että päästä niitäkään, jotka menisivät.

      Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi! Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt!
      Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"

      "Ettekö ole koskaan kirjoituksista lukeneet: - Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme.

      Tämän takia sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

      Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

      Tämän vertauksen kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.
      He olisivat halunneet ottaa hänet kiinni mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana."

      Niin on tänä päivänä koko ihmiskunta ajautunut tuohon samaan paatumuksen tilaan,jonka merkkeinä ovat nuo Saatanan heille rakennuttamansa jumalanhuoneet, joissahe hengettöminä, verenhurmoksessa, uskovat palvelevansa Jumalaa, vaikka todellisuudessa palvelevat lihansa voimalla Saatanaa ja hänen poikaansa Antikristusta.

      Kun eivät usko tätäkään:

      "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta."

      "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."

    • 8. Erinomainen ilmestys

      "Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän
      tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."

      Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli
      samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan
      liiton eläinuhritkin:

      "Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden
      ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."

      "Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän
      karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."

      "Juhlan ensimmäisenä päivänä teidän tulee tuoda polttouhriksi, tuoksuvaksi tuliuhriksi,
      joka on Herralle mieluisa, kolmetoista nuorta sonnia, kaksi pässiä ja neljätoista vuoden
      ikäistä karitsaa. Kaikkien eläinten on oltava virhettömiä."

      Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta
      eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:

      "Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa
      ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri?

      Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänenverensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."

      Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saatana uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle.

      Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, se olisi tehty Jerusalemin temppelissä, eikä rikollisten mestauspaikalla.

      Pitkään on Jumalakin pitänyt tätä uhrausta salassa, mutta nyt se on tälle kansalle ja tämän sukupolven keskellä paljastettu.

      Jumala olisi tietenkin voinut tämän estää, mutta ei estänyt, koska oli tämän jo profeettojensa kautta ennalta ennustanut. Sillä verellä, jonka Saatana sai Golgatalla vuotamaan, Jeesus pystyy kaikki valittunsa Saatanan synnin vankilasta vapauttamaan. Juuri niin kuin minutkin vapautti.

      Mutta kaikki ne, jotka eivät Jeesuksen tahtoa noudatten, ole ahtaasta portista Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi päässeet. Ne tänäkin päivänä kaikkialla maailmassa Saatanan heille rakennuttamissaan jumalan huoneissa palvovat Saatanan tunnustuksia: kuoleman ristiä, Jeesusta ristillä; kuvissa ja patsaissa.

      Ja se on Saatanan vankilaan jääneille ihana valhe, että Jumala olisi todella nauttinut
      taivaassa Jeesuksen veren hyvästä tuoksusta, hänen kärsimyksistään ja tuskanhuudostaan:

      "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"

      Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu Saatanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan kahleisiin johdattanut.

      Eikä tämä Jeesuksen vuodattama veri tule perimään taivasten valtakuntaa, vaikka kaikki tekopyhitetyt

      ja Jumalan paaduttamat siihen vakaasti uskovat. Vaikka Paavalikaan ei siihen uskonut:

      "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada makseen katoamattomuutta."

      "Kenellä ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

    • 9. Erinomainen ilmestys

      "Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."

      Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."

      Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee."

      Tämän ensimmäinen kappale on saatu Pyhän Hengen kautta Herralta Jeesukselta Kristukselta, mutta nämä kaksi tämän maailman herralta, Saatanalta:

      Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."

      Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa,
      siihen asti kun hän tulee."

      Matteuksen mukaan tuon aterian päätti Jeesus näihin sanoihin:

      "Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

      Markuksen mukaan:

      "Totisesti: minä en enää maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä Jumalan valtakunnassa."

      Luukkaan mukaan:

      "Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne.

      Mutta tälle samalle pöydälle ojentaa yhdessä minun kanssani kätensä myös minun kavaltajani. Ihmisen Poika lähtee täältä juuri niin kuin hänen on määrä lähteä, mutta voi sitä, josta tulee hänen kavaltajana!"

      Erittäin tärkeää on huomata, että Jeesuksen rakkain opetuslapsi kertoo tuosta ateriasta vain tämän:

      "He olivat kokoontuneet aterialle, ja Paholainen oli jo pannut Juudaksen, Simon Iskariotin pojan, sydämeen ajatuksen, että tämä kavaltaisi Jeesuksen."

      Johannes tiesi ja uskoi, että tuo ateria oli vain Jeesuksen ja heidän kahdentoista yhteinen ateria, josta ei tarvinnut jälkipolville jäädä tämän tarkempaa tietoa.

      Mutta Saatanapa oli ovela antaessaan Paavalille tuon erinomaisen ilmestyksensä, jolla se sinetöi oman vihan viininsä ääreen ihmiskunnan tuhoon saakka kaikki totuudesta luopuneet. Eikä heitä hetkahduta pätkääkään tämä Jeesuksen ilmoitus Johannekselle, vuonna 96.

      Siis vain 32 vuotta Paavalin kuoleman jälkeen, oli tuon Saatanan erinomaisen ehtoollisilmestyksen Jeesus muuttanut taivaasta käsin porton viiniksi:

      "Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki
      kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet
      hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
      vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

      Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää
      hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen
      synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
      syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen
      pahoja tekojaan."

      Ja näihin porttopaimenten ihaniin valheen sanoihin, ei Saatana tarvinnut kaveriksi Paavalia eikä Raamattua, koska pystyi itse ilmoittamaan ne jokaiselle porttopaimenelleen:

      "Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri kätkeköön teidän ruumiinne ja sielunne iankaikkiseen elämään. Menkää Herran rauhaan!"

      Eikä yksikään Jumalan paaduttama tiedä minkä herran rauhaan he ovat matkalla, ennen kuin vasta sitten, kun matka on jo päättymässä. Eikä paluuta totuuteen enää ole.

      Muistutan vielä, että tämäkin rituaali on täydellistä Pyhän Hengen pilkkaa.

    • Tähän päättyi sananvapaus tällä palstalla.

      Saatana pääsi voitolle omassa valtakunnassaan

    • RatkaisunRatkaisu

      1930-luvun raamatunkäännöksessä lienee ollut jotain tämän kaltaista:

      2.Tessalonikalaiskirje:
      2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      Mutta mistä on peräisin tuo Sunin sitaatti - onko ratkaisukristillisillä oma raamatunversio, jossa asia väännetään omaksi ratkaisuksi? Oliko "Raamattu kansalle" käännöksen nimi?
      Sitaattia keskustelun avauksen viestistä ylhäältä, valinnan korostuksella:

      "...Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan OVAT VALINNEET vääryyden..."

    • Kuten olen näillä palsoilla moneen kertaan todistanut, ennen Kristuksen ilmestymistä (11.8.1985 ) en Raamattu lukenut. Yrittänyt olin useastikin, mutta vain muutama sivu ja siihen se jäi.

      Tämä johtui siitä, että vihasin Jumalaa, koska oli sallinut minun syntyä
      aviottomana köyhän äidin esikoisena, kokemaan jo lapsuudesta lähtien monenlaisia kärsimyksiä.

      Raamatun luku alkoi todellisena intona heti, kun Kristus oli ilmestynyt ja ottanut opetuslapsekseen. Ensiksi Mustasta vihkiraamatusta ja sitten omasta.

      Kun olin seurakunnassa, niin vuonna 1989 saimme käyttöömme lausunnon antamista varten raamatunkäännöskomitean ehdotuksen Uudeksi testamentiksi.
      Kun sen läpi luin, ihastuin jo silloin sen selvään suomenkieleen, siihen samaan kieleen, jolla Pyhä Henki oli minulle jo 4 vuotta puhunut.

      Kun lopullinen Raamattu sitten markkinoille tuli, en suinpäin lähtenyt sitä itselleni hankkimaan, varsinkin, kun se joiltakin tiukkapipoisilta tekopyhiltä kirjanoppineilta sai varsin murskaavat lausunnot. Sanoihan Kuopion silloinen piispakin, että siitä on
      "Jumalan pyhyys hävinnyt."

      Kun Jumala on ilmoittanut tämänkin: "Älkää mistään olko huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon", niin jätin tämän raamattuasian hänen ratkaistavakseen. Enää en muista kauanko siitä rukouksesta oli aikaa kulunut, kun eräänä yönä näin tällaisen unen:

      Seison Helsingissä Sokoksen kulmalla ja katselen liikenteen vilinää jaihmisvirtaa, siinä kadun aurinkoisella puolella.. Lähellä oli liperikaulaisen miehen ympärillä suuri ihmislauma matkalle lähtijöitä, ja tämä mies luki suuresta kirjasta viimeisiä matkaohjeita:

      "Olemme nyt kaikki ikiaurinkoon lähtevät kokoontuneet tähän odottamaan bussia, joka tuolta Erottajan suunnasta tulee, ja vie meidät kentälle, josta sitten matkamme jatkuu ikiaurinkoon."

      Kadun varjoisalla puolella, Lasipalatsin edessä on myös muutama, jotka siinä varjossa väristen ovat lähdössä samalle matkalle. Yhtäkkiä tuo liperikaulainen huutaa: "Nyt se bussi tulee!", ja koko joukko alkoi kauhuissaan huutaa, kun se tulikin Eduskuntatalon suunnasta toiselle puolelle katua, ja kun tämä joukko lähtee sinne ryntäämään vaihtuu
      juuri sillä hetkellä liikennevalojen keltainen punaiseksi,ja autojen virta täytti Mannerheimintien. Bussi otti kyytiinsä ne muutamat Lasipalatsin edessä olleet ja jatkoi matkaansa.

      Kun tällaisesta unesta aamulla heräsin, ehdin jo hetken miettiä, että
      mitähän Pyhä Henki tällä tahtoi minulle viestittää, ja heti sain unelleni selvityksen:

      "Tässä Raamatussa ihmisen pelastumisen tärkein sanoma on niin selvästi ilmoitettu, ettei yksikään ihminen, joka sen ääressä vilpittömin sydämin Jumalan tietä omaan elämäänsä etsii, enää eksy. Eikä yksikään porttopappi pysty heitä enää eksyttämään."

      Oletko lukenut, miten Kristus minulle ilmestyi Sanna-myrskyn päivänä, Lappeenrannan kirkossa 11.8.1985, jolloin olin 48 vuotias?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe