Paavali oli erinomaisen kova äijä!

Ei alistunut Kristuksen tahtoon:

"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."

"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?

Eikä edes vankeuteen vietynä muuttanut mieltään:

"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."

110

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jämptionniin

      Vaikka tämän ajan pusikoissa kasvaneet hurmahenget muuta väittävät!

    • Kysyväinen

      Tuostako se Paavalin suuri suosio johtuu?

    • Taas oli Saatanan armohenget siirtäneet tämän pois näkyvistä. Mutta sieltä Hartaanselän puskistahan tämä löytyi, joten jatketaan Paavalin suuresta suosiosta.

      Jeesus tarjoaa kapea tietä, ahdasta portti, harvojen pelastumista ja ihmisten vihaa.

      Paavali tarjoaa armoa, onnellisuutta, rakkautta, kaikkien pelastumista ja vielä tilaisuuden kirota kaikki, jotka opettavat jotakin muuta.

      Tämä jo paljastaa, miksi Paavalia rakastetaan ja miksi harvat vain pelastuvat.

    • Erinomaista välinpitämättömyyttä Paavalilla oli tämäkin, kun tätä Jeesuksen ilmoitusta:

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
      Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.
      Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."

      Ei tullut Poika häntä vapauttamaan:

      "Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
      Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä,
      mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

      Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en
      pääse irti pahasta."

      Paavali itse huomasi, mutta hänen perillisensä eivät sitä tänäkään päivänä huomaa.

    • Eihän Paavalin seuraajien tarvitsekaan päästä irti pahasta, koska Saatanan lupaus pitää:

      "He kääntävät hyvän pahaksi ja pahan hyväksi."

      Ja perään AamenkiitosJeesus.

    • kyssäri

      Teuvo, sinä kirjoitit kerran tällä palstalla Armille, että Saatana häntä keskusteluttaa itsensä kanssa. Armi näet siihen aikaan jatkoi vaan aina omassa ketjussaan kun kukaan ei viitsinyt kommentoida tahi sitten kukaan ei ymmärtänyt mitä Armi tahtoi sanoa.
      Sinulleko on käynyt nyt samoin mistä silloin pilkkasit Armia kun itse itsesi kanssa keskustelet ?

    • Armilla ei ole minun kanssa enää mitään tekemistä, eikä muillakaan jotka silloin ottivat ilolla vastaan totuuden, josta he ensimmäisen kerran elämässään kuulivat. Samalla tavalla kun sen otti iöloiten vastaan myös muuan Ruukin Hartaanselällä asuva Jari.

      Hänelle kävi kuten täällä on todistettu, tuli heitetyksi Saatanalle.

      Muut eivät kestäneet sitä ivaa ja pilkkaa, kun helluntailainen Semper.Fidelis alkoi haukkua heitä sunilaisiksi.

      Tässäkin toteutui Jeesuksen ilmoitus:

      "Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan
      mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret.
      Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta."

      Yhden uskollisen ystävän vei pois totuuden tieltä vanhoillislestadiolaisten ukaasi, kun lupasivat ottaa lapset pois hänen soitto-opetuksesta, jos hän ei tee pesäeroa Teuvo Suni nimiseen mieheen.

    • Tässä on Saatanan Paavalille antama erinomainen opetus porttoseurakuntiensa perustamiseksi:

      "Hän antoi seurakunnalle sekä apostolit että profeetat ja evankeliumin julistajat, sekä paimenet että opettajat, varustaakseen kaikki seurakunnan jäsenet palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen."

      Tällaist opetusta on täysin turha Jeesuksen opetuksista etsiä.

      • Korjaan heti:

        Tällaista opetusta on täysin turha Jeesuksen opetuksista etsiä.


    • Tämäkin aamu alkoi, kuten kaikki muutkin:

      Totuuden etsiminen Hartaanselän Hurmahengen puskista.

    • "Hän antaa Hengen ilmetä kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi.
      Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa, toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan, joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta."

      Vaikka kaikki maailman hurmahenkien legioonalaiset kuinka etsisivät, eivät hän tällaisia lupauksia Kristukselta löydä.

    • Tässäkin on erinomainen Saatanan seurakuntaoppi:

      "Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
      Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva, eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn.

      Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää."

    • Tässä taas yksi Saatanan voiman näyttö, sillä Jeesuksen opetuksissa ei mainita esivaltaa kertaakaan.

      "Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa."

      Jeesuksen maallisen elämän aikana esivaltaa Israelissa edusti Rooman keisari Augustus. Jeesuksen ainut opetus esivallalle ja Jumalalle kuuluvista tehtävistä selviää tästä hänen ja fariseuten välisestä keskustelusta:

      Silloin fariseukset menivät neuvottelemaan keskenään, miten saisivat Jeesuksen sanoistaan ansaan. He lähettivät hänen luokseen opetuslapsiaan yhdessä Herodeksen kannattajien kanssa. Nämä sanoivat:

      "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut totta ja opetat Jumalan tietä totuuden mukaisesti. Sinä olet ihmisistä riippumaton etkä tee eroa heidän välillään. Sano siis meille, mitä mietä olet: onko oikein maksaa keisarille veroa vai ei?"

      Mutta Jeesus huomasi heidän kieroutensa ja sanoi:

      "Te teeskentelijät! Miksi te yritätte saada minut ansaan? Näyttäkää sitä rahaa, jolla maksatte veronne."

      He ottivat esiin denaarin. Jeesus kysyi heiltä: "Kenen kuva ja nimi siinä on?"

      Silloin Jeesus sanoi heille: "Antakaa siis keisarille mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle, mikä Jumalalle kuuluu."

      Kuullessaan tämän he hämmästyivät. He jättivät Jeesuksen rauhaan ja lähtivät pois."

    • "Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva."


      Tämäkin Paavalin saama Saatanan antama erinomainen ilmestys on mainio esimerkki siitä, miten helposti Paavali heitti totuuden roskiin, kun pääsi oikein sydämensä innolla mielistelemään juutalaisia veljiään.

      Hän tiesi kyllä sen saman, minkä Pyhä Henki ilmoitti Johannekselle Patmos-saaren vankeudessa:

      "Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. Äkkiä ja lopullisesti on Herra toteuttava sanansa maan päällä. Jesaja on myös ennustanut:

      Ellei Herra Sebaot olisi säästänyt meistä siementä, meidän olisi käynyt kuin Sodoman, me olisimme Gomoran kaltaiset."

      Tiesi myös tämän heidän todellisen jumalansa:

      "Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.
      Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
      Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

    • "Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän
      tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."

      Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli
      samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan
      liiton eläinuhritkin:

      "Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden
      ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."

      "Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän
      karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."

      "Juhlan ensimmäisenä päivänä teidän tulee tuoda polttouhriksi, tuoksuvaksi tuliuhriksi,
      joka on Herralle mieluisa, kolmetoista nuorta sonnia, kaksi pässiä ja neljätoista vuoden
      ikäistä karitsaa. Kaikkien eläinten on oltava virhettömiä."

      Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta
      eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:

      "Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa
      ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri?

      Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänenverensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."

      Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saatana uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle.

      Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, se olisi tehty Jerusalemin temppelissä, eikä rikollisten mestauspaikalla.

    • Näin se Paavalin herra, Saatana, junaili omiin seurakuntiinsa erinomaisen houkuttimen:

      "Olen saanut Herralta tiedoksi tämän, minkä olen myös opettanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."

      Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."

      Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee."

      Alkuperäiset opetuslapset eivät tällaista tieto julistaneet, koska Jeesus sanoi heille:

      "Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

    • "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      Tässä Paavali taas palasi Vanhan liiton käytäntöön, jolloin Jumala antoi jopa omiensa verenkin vuotaa, kun he olivat hänelle tottelemattomia.

      Ja tähän vedoten on minua jo yli kaksitoista vuotta yritetty ajaa täältä pois, jopa tappouhkauksien kera. Parhaillaankin on sellainen uhkaus päälläni.

      Tämä on todella kaukana Jeesuksen opetuksesta:

      "Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat, hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

      Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin. Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut rikkaviljaa?

      Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

      Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."

    • "Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa, sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat vailla Jumalan kirkkautta, mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Jeesus Kristus on lunastanut heidät vapaaksi."

      Tästä Paavalin ja Silaksen Filippin vankilan pelastusopista, aloitti Saatana Jeesuksen ulkoistamisen:

      "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

      Lieneekö maailmassa yhtään Saatanan rakennuttamaa jumalanhuonetta, joss ei komeilisi patsaita ja kuvia Paavalinkin rakkauden kohteesta: ristillä riippuvasta Jeesuksesta Kristuksesta:

      "Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä. Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle."

      Tämä on suoraa jatkoa Saatanan Paavalille antamaan armo-oppiinsa. Tällä se on erinomaisella tavalla pystynyt estämään ihmisten pääsyn Jeesuksen luokse, hänen määräämänsä kilvoittelun, ja Jumalan tahdon noudattamisen kanssa:

      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

      "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
      Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

      Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

      Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät'."

      "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen."

    • "Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen."

      Tämä on jatkotodistus edelliselle Saatanan erinomaiselle ilmestykselle. Todella helppo ja vaivaton tapa saada kilvoitteluun kykenemättömät Saatanan valtaan.

      Siksi viimeisellä tuomiolla käy melkoinen porina, kun väärämieliset puolustelevat tekosiaan:
      "Monet sanovat minulle sinä päivänä: Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

      Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät."

      Jos ihmiset todellakin Jeesukseen Kristukseen uskoisivat, silloin joka ainoalla olisi sydämessään hänen Henkensä:

      "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. Minä käännyn Isä puoleen,
      ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.

      Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma
      ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

      En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne. Vielä vähän aikaa, eikä maailma
      enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän, ja tekin tulette elämään. Sinä päivänä
      te ymmärrätte, että minä olen Isässä ja te olette minussa ja minä teissä.

      Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun
      Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan,ja ilmaisen hänelle itseni."

      Juudas - se toinen, ei Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, miksi teet niin? Miksi ilmaiset itsesi
      vain meille etkä maailmalle?"

      Jeesus vastasi:

      "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen.

      Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani - mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

      Tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän luonanne. Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.

      Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista, jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.

      Kuulittehan, mitä minä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne."

    • "Jumala teki ennennäkemättömiä voimatekoja Paavalin kätten kautta.

      Jopa pääliinoja ja muita Paavalin käyttämiä vaatekappaleita vietiin sairaiden päälle, ja taudit kaikkosivat ja pahat henget lähtivät pois.

      Tämä on sitä Saatanan rättisulkeista .

      Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä.

      Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa."

      Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa,
      mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"

      Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta.

      Tämä tuli Efesoksessa sekä juutalaisten että kreikkalaisten tietoon, ja pelko valtasi kaikki ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti."

      Tämä on siitä poikkeuksellinen Saatanan hengessä tehty teko, ettei se ainakaan luterilaisen kirkon piirissä ole suosioon päässyt.

      Sen viiden vuoden (1987-1992) aikana, jonka luterilaisessa kirkossa toimin, ei kertaakaan tapahtunut sitä, että kirkkoherran tai kappalaisen vaatteita olisi siunattu ja kiikutettu niitä vanhusten ja sairaiden päälle.

      Saatanan hurmahenkien vallassa olevat on kyllä hikisillä vaatteillaan yrittäneet sairaita parantaa. Onpa paras heistä - tässäkin maassa - mennyt ruumishuoneellekin herättämään kuollutta henkiin.

    • Tässäökin on Paavalin erinomainen ylistyslaulu Saatanan armolahjoista

      "Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat."

      "Joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas tulkita tällaista puhetta."

      "Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeistä, toisilla
      parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä."

      "Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?

      "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vai kumiseva vaski tai helisevä symbaali."

      "Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi."

      "Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia."

      "Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa."

      "Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan.
      Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva, ellei tämä sitten osaa myös tulkita puhettaan, niin että se koituu seurakunnan parhaaksi."

      "Mitä hyötyä minusta on, veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä mitään
      ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta?"

      "Sen joka puhuu kielillä, on siksi rukoiltava itselleen myös tulkitsemisen kykyä."

      "Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee, mutta ymmärrykseni jää hyödyttämättömäksi."

      "Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa."

      "Lain kirjassa sanotaan: -- Oudoilla kielillä ja vieraiden huulilla olen puhuva tälle kansalle,
      eikä se sittenkään kuuntele minua, sanoo Herra."

      "Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia
      tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne."

      "Mitä tämä sitten tarkoittaa, veljet? Kun kokoonnumme yhteen, jokaisella on jotakin sanottavaa:
      laulu, opetus tai ilmestys, puhe kielillä tai sen tulkinta. Kaiken on tapahduttava yhteiseksi parhaaksi.

      "Jos puhutaan kielillä, vain kaksi tai enintään kolme saa puhua, kukin vuorollaan, ja jonkun on tulkittava puhetta."

      "Veljet, tavoitelkaa profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista:"

      Tällaisen tietopaketin oli Paavali Saatanalta saanut yhdeksi omien seurakuntiensa rituaaliksi. Eikä Paavali, totuudesta luopuneena, edes näin selvää Saatanan puhetta pystynyt enää Saatanan enkelin suojeluksessa tajuamaan Saatanan puheeksi. Vaan piti sitä Pyhän Hengen ilmoituksena.

    • Taas tuli korjattavaa: Tässäkin...

    • Taitavasti Saatana varmisti Paavalin kautta mpelastuksen hänen luokseenm koko ihmiskunnalle:

      "Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, jolle joku toinen rakentaa. Mutta katsokoon, miten rakentaa. Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.

      Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan.

      Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on. Se, jonka rakennus kestää, saa palkan. Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi."

      Tämä Saatanan Paavalille antama erinomainen ilmestys on ensiksikin suuressa ristiriidassa armosta pelastumisen kanssa. Sillä mitä armoa siinä on, kun ihmisen on kuitenkin omilla teoilla itselleen uskonsa rakennettava?

      Kun perustuksen on tehnyt Jeesus Kristus, miksi Paavali kuitenkin kerskaa, että hän on sen laskenut, jolle jokaisen on hyvä rakentaa.

      Ja vaikka hän rakentaisi sen puusta, heinistä tai oljista, jotka varmasti syttyvät palamaan, ei se mitään merkitse, koska Saatana tässä lupaa pelastuksen kaikille.

      Olitpa siis rakentanut uskosi minkä tahansa porttolahkon uskon opeilla, Saatana lupaa jokaiselle pelastuksen, joka tulee tulen läpi. Kun tämä suuri väärämielisten joukko sitten joutuu helvetin lieskojen keskelle, he varmasti uskovat sen heille luvautun pelastuksen tuleksi.

      Joten ei ole ihme, että Saatanan pelastusohje Paavalin kautta on hakannut mennen tullen Jeesuksen ilmoituksen harvojen pelastumisesta.

      Ja tähän Saatanan lupaukseen luottaen Paavali lupasi taata pelastuksen Jumalan paaduttamalle Israelillekin.

    • "Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

      Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia.

      Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoi meidän julistamaamme - vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli - hän olkoon kirottu.

      Toistan se, minkä olen ennenkin sanonut, jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

      Tästäkin Saatanan Paavalille antamasta erinomaisesta ilmestyksestä voidaan sanoa, että se on yksi parhaimmista Saatanan ilosanomista.

      Kun se on tässäkin maassa tälle suurelle joukolle ensin antanut kullekin oman evankeliuminsa.
      adventistit
      aglikaanit
      agrigolalaiset
      alfalaiset
      arkkimunkkilaiset
      armonkalliolaiset
      baalbeklaiset
      babtistit
      birkittalaissisaret
      branhamilaiset
      cityseurakuntalaiset
      Daavidinhuonelaiset
      dominikaanit
      elämänsanalaiset
      elämänlähdeläiset
      eläväsanalaiset
      ekumeeniset
      exoduslaiset
      gnostilaiset
      Hartaanselän hartaat Hurmahenget
      hurmahenget
      henotesläiset
      helluntailaiset
      hengenuudistuslaiset
      heränneet
      esikoiset
      ilmestysmajalaiset
      ilosanomalaiset
      israelinystävät
      Jarinhotellilaiset
      Joosualaiset
      jehovalaiset
      Jeesuksen pyhän veren papit
      Jeesuksen ruumislaiset
      Jeesus on herralaiset
      kalamoslaiset
      katolilaiset kylväjät
      kansanraamattuseuralaiset
      kalleimman veren sisaret
      kansanlähetysläiset
      Kellonkartanolaiset
      koivuniemiläiset
      korpelalaisuus
      kotikirkkolaiset
      kulmakivenseurakuntalaiset
      kulmakiviseurakuntalaiset
      kuninkaansoturit
      kristilliset eläkeläiset
      kriisipalvelulaiset
      kotisatamalaiset
      liekkiläiset
      luterilaiset
      lähetysseurakuntalaiset
      luthersäätiöläiset
      lasarusveljet
      lähdekalliolaiset
      lännenhunttarilaiset
      maranatalaiset
      majakkalaiset
      metodistit
      missiomaailmalaiset
      mormoonit
      munkkiluostarin munkit
      nunnaluostarin nunnat
      nokialaismissiolaiset
      onewayhouselaiset
      ortodoksit
      pelastusarmeijalaiset
      patmoslaiset
      palatsiseurakuntalaiset
      paavalinsynodilaiset
      paratiisikotilaiset
      pikkuesikoiset
      priskillalaiset
      pyhänikolauslaiset
      perjantaikristuksellelaiset
      raamattupuhuulaiset
      radiodeiläiset
      rauhansanalaiset
      rauhanyhdistysläiset
      eli vanhoillislestadiolaiset
      ristiinnaulitut
      risteyspaikkalaiset
      ristiretkeläiset
      ropolaiset
      rukouspalvelulaiset
      rukousystäväläiset
      ruusuristiläiset
      ristiinnaulittulaiset
      saalemilaiset
      sadonkorjuulaiset
      sanansaattajalaiset
      sanajaylistysläiset
      sauluslaiset
      savenvalajalaiset
      scientologilaiset
      siloalaiset
      slevy:n miespapit
      slevy:n naispapit
      stefanuslaiset
      suomenraamattuopistolaiset
      Suomi24keskustelut
      teologisetinstituuttilaiset
      tabernaakkelilaiset
      takeitnowlaiset
      teologisetistuuttilaiset
      Timoteusyhteisöläiset
      totisestiparannetut
      tuomasmessulaiset
      totuudenystäväläiset
      tunnustukselliset luterilaiset
      torontonsiunaajalaiset
      uusheränneet
      uusapostoliset
      uusitoivolaiset
      uusiviiniläiset
      valon enkelit
      vapaakirkolliset
      vanhauskoiset
      vapaamuurarit
      verenvoimalaiset
      viadolorosalaiset
      vineyardilaiset
      yhteyskristuksessalaiset
      yhteysliikeläiset
      yeshualaiset

      Niin ei totuudella ole enää heille mitään asiaa, koska jokainen porttopaimen voi tähän Raamattuun kirjoitettuun ilmoitukseen vedoten todeta totuuden lopun ajan rajuksi eksytykseksi, koska heistä kukaan ei ole siitä koskaan mitään kuullut.

      Josta tämäkin keskustelupalsta erittäin hyvän todistuksen antaa.

    • "Mikä siis on palkkani? Se, että julistan evankeliumia ilman korvaus, käyttämättä hyväkseni niitä oikeuksia, joita minulla julistajana on.
      Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Krisukselle mahdollisimman monia.

      Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen ollut näille kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.

      Voittaakseni ilman lakia eläviä olen ollut näille kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla - onhan minulla Kristuksen laki.

      Voittaakseni heikkoja olen ollut näille heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jota pelastaisin edes muutamia."

      Tämäkin Saatanalta saama erinomainen ilmestys, kaikkien ihmisten miellyttämisestä sai Paavalin unohtamaan Kristuksen Hengeltä saamansa totuuden, vaikka sitä näin mahtipontisesti julisti:

      "Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija.

      Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, vaan sain sen, kun Kristus ilmestyi minulle.

      Olettehan kuulleet, kuinka minä aikoinani, kun elin juutalaisena, vainosin kiihkeästi Jumalan seurakuntaa ja yriin tuhota sen."

      Tässäkin paljastuu se totuus, ettei Paavali koskaan päässyt irti Jumalan paaduttamasta juutalaisuudesta ja sen mukana tuomasta synnistä, vaikka Jeesuksen opetuksen mukaan kyllä tiesi, miten siitä irti päästään:

      "Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.

      Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä."

      Ja kun Paavalikin oli loppuun asti oikea juutalainen sisimmässään, hän ei päässytkään kokemaan tätä:

      "Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus,jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

      Ja sitä ei Paavalilta koskaan riisuttu:

      "Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
      Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä,
      mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

    • "Sitten sanon vielä, en Herran sanana vaan omanani: Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä.

      Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään.

      Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä."

      Kohdat 1 ja 2, ovat Jumalan tahdon mukaisia, joten on mahdostonta ymmärtää, miksi Paavali,. juutalaisuuden erinomaisena esikuvana, halusi ottaa tästä kunnian itselleen:

      "Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala. Joka eroaa, tekee yhtä väärin kuin se, joka tahraa kätensä veriteolla, sanoo Herra Sebaot. Varokaa hylkäämästä vaimoanne!"

      Mutta nuo kaksi viimeistä lausetta ovat Paavalin lihassa asuneen Saatanan enkelin vaikutuksesta kirjoitettu. Tarkoituksena vain ihmisten mielistely.

      Ei kukaan ihminen tule pyhäksi eli Jumalalle kelpaavaksi, jonkun toisen ihmisen siivellä eläen. Ei puoliso eikä lapset.

      Eivätkä myöskään naiset pelastu tällä Paavalin pelastusopilla, vaikka luterilaisella kirkolla on suuri kunnia pitää siipiensä suojassa tällaistakin harhaoppista uskonlahkoa

      Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
      Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

      Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva,
       eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn.

      Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää."

      Vaan jokaisen ihmisen on itse se ahtaan portin tuska ja taistelu käytävä.

      Saatanalle heitetyille käy tällä tavalla:

      "Kaduttaa etten mennyt
      Kirjoittanut: Devout 2.10.2007 klo 23.36
      Jos oppisi olisi pitänyt paikkansa, olin tuhonnut silloin saatanan..
      Pyydän anteeksi, pelkuruuden henkeäni.."

      • Penuela7777

        Missään Sanassa ei alisteta naista miehen valtaan. Jumalan Sanaa on evankeliumit.. kaikki sen jälkeen olevat tekstit ovat kertomusta miesten hallinnan halusta naisiin nähden. Kaikki sodat ovat miesten aiheuttamia. Kaikki uskontoon perustuvat sodat ovat miesten aiheuttamia. Keitä mahtoivat olla ne kivittämään valmiit.. kun Jeesus istui ja piirsi hiekkaan!? Miehiä..koska naisia ei päästetty edes ulos kodeistaan. JEESUS ISTUI JA PIIRSI HIEKKAAN... kun oli kysynyt "se heittäköön ensimmäisen kiven joka on syytön" eikä kukaa heittänyt.. Jeesus nosti katseensa.. eikä paikalla ollut enää muita.. "kukaan ei sinua tuominnut.. mene äläkä syntiä enää tee." Jeesus tullessaan toi valon.. ja totuuden.. Nyt Hän tuo lämmön ja Rakkauden. Tyhmä se mies joka ei ymmärrä että "IHMINEN"LUOTIIN MIEHEKSI JA NAISEKSI. Nämä yhdessä ovat Herran edessä "ihminen". Jos kristin uskoa etsisi näiltä saiteilta ..sitä ei todellakaan täältä löytäisi. Pelottaa pelkkä ajatus siitä että joku joka etsii vastausta uskon elämälleen..tulee ja lukee mitä täällä kirjoitetaan lähimmäiselle.. Jos uskoni ei olisi jo vahva..olisin menettänyt sen täällä. Voitte jatkaa niinkuin tähänkin asti.. mutta häpeän olla ....toivon että te häpeätte vielä enemmän. Rukoilen sydämmestäni että Herra avaisi silmänne näkemään totuuden.


    • "Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä.
      Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia
      vastaan.
       
      Emmehän me taistele ihmisiä vastaan, vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan."
       
      Tässä ilmestyksessään Saatana sai Paavalin erinomaisella tavalla uskomaan todeksi
      omat valheensa ja Jumalan totuuden.
       
      Sillä ei yksikään ihminen voi noin vain mennä Jumalan varusvarastoon, ja kaikessa rauhassa pukea siellä yllensä koko Jumalan taisteluvarustuksen.
       
      Koska tuo varusvarasto sijaitsee suljetulla alueella: ensiksi on edessä ahdas portti, ja sen takana vielä ahdas varusvaraston ovi, josta vain harvat sisälle pääsevät.

    • Toinen Pietarin kirje 3 : 15. Ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
      16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

      • Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."


      • Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."


      • Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."


      • Oho , tuli kolme kertaa...no eipähän jää ainakaan epäselväksi :)


      • Kuitenkin jos Jeesus sanoo Pietaria päteväksi ja Pietari Paavalia niin kukas sinä aloittaja tuossa vaiheessa oletkaan ?


      • Mutta Jeesus Kristus menee kuitenkin kaikkien edelle .


      • Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40. Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.


      • Oletko sinä Teuvosuni Jeesuksen puolella? Vastaa rehellisesti , pyydän .


      • Totuudenpuolesta
        Allishere kirjoitti:

        Oletko sinä Teuvosuni Jeesuksen puolella? Vastaa rehellisesti , pyydän .

        Teuvo on iltauninen, lähti jo nukkumaan. Jospa hän aamulla sinulle vastaa.


      • Totuudenpuolesta kirjoitti:

        Teuvo on iltauninen, lähti jo nukkumaan. Jospa hän aamulla sinulle vastaa.

        Kiitoksia "sihteerille" tästä tiedosta


      • Teuvotunnistettu

        Hän oli Teuvo itse, ei sihteeri. Hänen pitää kuunnella ensin saatanan käskynanto ennen kuin voi sinulle vastata.


      • Allishere kirjoitti:

        Oletko sinä Teuvosuni Jeesuksen puolella? Vastaa rehellisesti , pyydän .

        Sinulle Allishere:

        Nyt saat itse päätellä ilmestyikö minulle tässä Kristus, vai oliko tämä tuon entisen ystäväni sinulle viestittämän ennakkotiedon mukaan vain Saatanan käskynanto:

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua.
        Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Näin se tapahtui tälle - lähes kaikkien palstalaisten vihaamalle miehelle 32 vuotta sitten:

        Tuli vuosi 1985. Kesällä Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen.

        Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?

        Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä.

        Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456. Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.

        Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisi kääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen: "Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut tästä mitään puhunut.

        Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat: RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt.

        Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.

        Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!" Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle ihmiselle kovat sanat.

        Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden! Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan. Tämä meni kirkkaasti edelle. Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin. Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.

        Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään. "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!" Silloin en totisesti tiennyt, mitä tuona hetkenä tulin luvanneeksi. Paljon tiedän tänään, vaikkakaan en vielä kaikkea sitä mitä tulevaisuus tullessaan tuo.

        Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni katoamaan.

        Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa. Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen - lähes koko siihen asti eletyn elämäni pilanneet. Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.

        Jatkuu


      • Jatkuu

        Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän pois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun täällä Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, niin heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.

        Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.

        Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikana ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin: "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."

        Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle:

        Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."

        Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.

        Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en tiennyt."


    • Oletko Jeesuksen puolella vai et? Jeesus oli Pietarin puolesta ja Pietari Paavalin joten vastaa kysymykseen äläkä lähde omille "pako" reiteillesi tästä asiasta , kiitos . Koska jos sinun tarvitsee selitellä olemistasi on sekin jo yksi asia mikä sinut paljastaa

    • Selittelikö Jeesus omasta menneisyydestään kaikille? Ei ...

      • Eihän Jeesus tässäkään kertonut mitään omasta menneisyydestään:

        "Minulla on todistus, joka on Johanneksen todistusta painavampi: teot, jotka Isä on antanut tehtäväkseni. Nämä teot, jotka minä teen, todistavat, että Isä on minut lähettänyt."

        Eihän Jeesus ole tällaistakaan käskenyt:

        "Mene kotiisi omaistesi luo ja kerro tästä suuresta teosta, jonka Herra on armossaan sinulle tehnyt."


    • Sinua ei ole vapautettu menneisyyden kahleistasi jonka Kristus meille suo ...Sinä selittelet eilisiä ystäväiseni.

    • Ja nyt lähden tapaamaan lapsiani , hei hei ja hyvät päivän jatkot :)

      • Ei Kristus olisi minulle tällaista ihmisten vihaamaa tehtävää antanut, jos olisi jättänyt minut Saatanan kahleisiin:

        "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

        Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
        minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

        Tämä tapahtui 8.11.1988 kello 03.30.

        Kolme vuotta, 3 kuukautta ja 27 päivää opetuslapseksi ottamisen jälkeen.


      • En tätä tehtävää kuitenkaan iloiten vastaanottanut, vaikka olin sitä jo monta kuukautta odottanut, kun profeettojen ja monen opetuslapsenkin julmasta kohtalosta tiesin, minä vastasin:

        "Kiitos ei, kyllä minä sinusta ihmisille puhun, kuten olen tähänkin asti puhunut, mutta tällaista tehtävää en itselleni halua."

        Ja vastaus tuli: "Sinä lupasit!"

        Ja niin olin todella luvannut jo silloin, kun hän minut opetuslapseksi otti ja paransi kaikki menneisyyden haavat. Mutta Jumala ei kutsumistaan perunut, eikä muuttanut vaan pisti päälle tällaisen remmin: ei maistunut, ruoka eikä uni, ja korvissani soi lähes yötä päivää: "Sinä lupasit!"

        Ja kolmen kuukauden kuluttua, helmikuun lopulla vuonna 1989 olin vuoteen pohjalla niin heikossa kunnossa, että oli pakko huutaa: "Tässä olen, omapa on valintasi!"

        Ja tässä nyt olen, luontaisetujen kera, vastaanottamassa sitä, mikä tähän "koiranvirkaan" kuuluu:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        "Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden."


    • Opetuslapseksi ottamisen ja tämän tehtävän antamisen välille piti vielä kokea ahtaan portin tuskan yö:

      Tuli tammikuu 1988, sen viimeinen viikonloppu. Sinäkin päivänä luin Raamattua. Silloin oli edessä Luukkaan evankeliumi, josta luin:

      "Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.
      Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
      Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää: mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'

      Niin kuin Valitusvirsi kolme keskeytti Raamatun lukemisen lähes kaksi vuotta aikaisemmin, niin saman tekivät nyt nämä jakeet. Silloin ymmärsin heti lukemani, mutta nyt en lainkaan käsittänyt, mitä nämä jakeet tarkoittavat ja miten ne minuun liittyvät. Koko päiväksi jäi Raamattu auki tuosta kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa ja ihmettelemässä.

      Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:

      "Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."

      Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt. Tutkamiesten vuotuisen tapaamisen yhteydessä, komennuksella kun oltiin, siihen kerran tilaisuus tuli. Tein aviorikoksen, ja sen jälkeen tunsin olevani tasavertainen Ritvan kanssa. Siihen yhteen ainoaan kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion:
      "Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.

      Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hyvä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?
      "Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.

      Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.
      "Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."

      En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?
      "Minä olen sinut niistä varjellut."

      Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:

      "Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."

      Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni: "Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"

      Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"

      Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:

      Jatkuu

    • TeuvoSuni

      "Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut.
      Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."

      "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

      Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.
      Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten nolin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."

      Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihna tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.

      Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:

      "Menkää sisään ahtasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

      "Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

    • "Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä.
      Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juoniavastaan.
       
      Emmehän me taistele ihmisiä vastaan, vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan."
       
      Tässä ilmestyksessään Saatana sai Paavalin erinomaisella tavalla uskomaan todeksi
      omat valheensa ja Jumalan totuuden.
       
      Sillä ei yksikään ihminen voi noin vain mennä Jumalan varusvarastoon, ja kaikessa rauhassa pukea siellä yllensä koko Jumalan taisteluvarustuksen.
       
      Koska tuo varusvarasto sijaitsee suljetulla alueella: ensiksi on edessä ahdas portti, ja sen takana vielä ahdas varusvaraston ovi, josta vain harvat sisälle pääsevät.
       
      Jumalan käskystähän Saatana sai luvan Paavalia koetella, ja siksi tuo Saatanan avaruuden henkivaltojen näky lienee ollut samankaltainen, jolla Jumala antoi Saatanan minuakin koetella  lauantaina 14. tammikuuta 1995.

    • "Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaanpelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin.

      Mutta minut armahdettiin, jotta Kristus Jeesus juuri minussa osoittaisi,
      kuinka suuri hänen kärsivällisyytensä on. Näin olisin myös vastedes esimerkkinä niille, jotka uskovat häneen ja saavat ikuisen elämän."

      Jos Paavali olisi todella saanut kokea Jeesuksen Kristuksen armahduksen, hän olisi varmasti päässyt vapaaksi synnin siteistä, eikä olisi loppu elämäkseen saanut Saatanan enkeliä pitämänään hänet synnin siteissä.

      Tämän Saatanan Paavalille antaman "armahduksen" mukaisesti kaikki Saatanan palvelijat tänäkin päivänä tekopyhittävät ja valevanhurskauttavat joka ainoan porttoseurakuntansa jäsenen siihen samaan synnin orjuuteen, johon Paavalikin jäi:

      "Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

      Ja kun Jumalan paadutus on tällaiset ihmiset kohdannut, he eivät enää millään pysty uskomaan todeksi tätäkään Jeesuksen ilmoitusta, jolla hän välittunsa Saatanan synnin kahleista vapauttaa:

      "Niille juutalaisille, jotka nyt uskoivat häneen, Jeesus sanoi: "Jos te pysytte uskolisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani. Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."

      He vastasivat hänelle: "Me oleme Abrahamin jälkeläisiä, emme me ole koskaan olleetkenenkään orjia. Kuinka voit sanoa, että meistä tulee vapaita?"

      Jeesus vastasi:

      "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy. Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."

      Saatanan orjuuteen jääneiden esikuvaksi on tietenkin noussut Paavali, kuin myös eräs edesmennyt suosittu lahkojohtaja synnin ylistyksellään:

      "Minun sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa. Mutta silti saan olla Jeesuksen verellä puhtaaksi pesty syntinen."

      Synnissä eletään, kun uskotaan, että Jeesuksen nimeä hokemalla silti pelastutaan. Tämäkin on täydellistä Kristuksen Hengen herjausta. Ja siksi tällaiset ihmiset turhaan viimeisellä tuomiolla hänen nimeensä vetoavat:

      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

      Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

      Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

    • Kun tänä aamuna aloin tarkemmin tutkia eilisiä Hurmahenkien rosvopäällikön puskia, löysin tämän vasta puskasta no 90, jonne hän oli tämän vyöryttänyt ja siellä suorittanut edellä mainitun raiskauksen.

      "Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena."

    • Vielä palatakseni siihen asiaan jonhon jätit vastaamatta ylempänä . Eli kun Jeesus Kristus sanoi Pietarin omaavan valtakunnan avaimet ja seuraavaksi Pietari sanoi Paavalin opettavan oikeaa oppia niin tuolloinhan sinä vastustat Kristusta koska yrität mitätöidä Hänen kertomaansa totuutta? Jos olet Paavalia vastaan niin tuolloinhan olet Pietaria vastaan ja Jeesushan nimitti hänet kuitenkin suureen tehtävään.... Aika yksinkertainen asia jos pystyt sen näkemään omalta totuudeltasi? Vai kuinka sinä tämän asian näet ilman että alat selostamaan taas omaan ihmeellisyttäsi omasta päästäsi tänne. Lähinnä tulee mieleen että olet itse rakentanut suurenlaisen "roolin" itsellesi jota ilman et pysty elämään , tosin se on vain tarina ... ei muuta .

      • Toinen Pietarin kirje 3 : 15. Ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16. niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.


      • Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."


      • Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40. Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.


      • Allishere kirjoitti:

        Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40. Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.

        Saatana pitää sen haltuun jääneet synnin orjat turvallisesti omanaan, kun ei kerro heille kokonaisuutta, vaan yksittäisiä jakeita sieltä, täältä, sen mukaan minkälaisia haluja se huomaa ihmisillä olevan.

        Siksi Jeesus sanoo selvät sanat sinullekin tuollaisesta kirjoitusten tutkimisesta:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatana pitää sen haltuun jääneet synnin orjat turvallisesti omanaan, kun ei kerro heille kokonaisuutta, vaan yksittäisiä jakeita sieltä, täältä, sen mukaan minkälaisia haluja se huomaa ihmisillä olevan.

        Siksi Jeesus sanoo selvät sanat sinullekin tuollaisesta kirjoitusten tutkimisesta:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        Perustelin sinulle nyt vain Paavalin pätevyyden ja sinä alat selittelemään jotain ihan muuta .


      • Allishere kirjoitti:

        Perustelin sinulle nyt vain Paavalin pätevyyden ja sinä alat selittelemään jotain ihan muuta .

        Kyllä minä Paavalin pätevyyden tiedän, pätevyyden joka ei ollut Jumalasta vaan Saatanasta, kuten tässä keskustelussa olen sitä esille tuonut.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Kyllä minä Paavalin pätevyyden tiedän, pätevyyden joka ei ollut Jumalasta vaan Saatanasta, kuten tässä keskustelussa olen sitä esille tuonut.

        Sinähän väännät kieroon oppia , ei ole Paavalin syy että hänestä tehtiin niin suuri ihmisten keskuudessa ... Hänhän on ainoastaan viitoittaja Jeesuksen oppeihin.


      • Allishere kirjoitti:

        Sinähän väännät kieroon oppia , ei ole Paavalin syy että hänestä tehtiin niin suuri ihmisten keskuudessa ... Hänhän on ainoastaan viitoittaja Jeesuksen oppeihin.

        Sinäkin olet yksi tällaisista:

        "Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuoleman tie."

        Et varmaankaan ole pystynyt lukemaan edes yhtä noista Saatanan Paavalille antamista erinomaisista ilmestyksistä, joista ei yksikään perustunut Jeesuksen opetukseen?

        Sen sijaan Saatana on saanut sinut herjaamaan Kristuksen Henkeä jo monta kertaa, enkä minä siitä suutu, vaan olen onnellinen ja iloinen:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin. 
        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Siellä varmaankin tarvitaan paljon pääomaa Israelin 12. heimon johtamiseen:

        "Totisesti: kun Ihmisen Poika uuden maailman syntyessä istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle, silloin tekin, jotka olette seuranneet minua, saatte istua kahdellatoista valtaistuimella ja hallita Israelin kahtatoista heimoa.

        Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.

        Siellä minäkin saan nautti ehtoollista hänen kanssaan, sillä tätä hän tarkoitti, kun opetuslapsilleen sanoi:

        "Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Sinäkin olet yksi tällaisista:

        "Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuoleman tie."

        Et varmaankaan ole pystynyt lukemaan edes yhtä noista Saatanan Paavalille antamista erinomaisista ilmestyksistä, joista ei yksikään perustunut Jeesuksen opetukseen?

        Sen sijaan Saatana on saanut sinut herjaamaan Kristuksen Henkeä jo monta kertaa, enkä minä siitä suutu, vaan olen onnellinen ja iloinen:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin. 
        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Siellä varmaankin tarvitaan paljon pääomaa Israelin 12. heimon johtamiseen:

        "Totisesti: kun Ihmisen Poika uuden maailman syntyessä istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle, silloin tekin, jotka olette seuranneet minua, saatte istua kahdellatoista valtaistuimella ja hallita Israelin kahtatoista heimoa.

        Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.

        Siellä minäkin saan nautti ehtoollista hänen kanssaan, sillä tätä hän tarkoitti, kun opetuslapsilleen sanoi:

        "Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

        Ketäköhän minä olen herjannut? Se että Jeesuksen nimittämää autuasta sanot täällä pelkuriksi , noh ... itsehän sinä sanoistasi joudut aikanaan tuomiolla . Jumalan rauhaa sinulle jos se sinulle joskus suodaan.


      • Mutta tätä palstaa seuranneena , rauha on kaukana sinusta .


      • Allishere kirjoitti:

        Mutta tätä palstaa seuranneena , rauha on kaukana sinusta .

        Totuutta herjatessasi sinä olet syyllistynyt siihen yhteen ainoaan syntiin, jota et koskaan anteeksi saa.

        Et ole ensimmäinen etkä varmasti viimeinen, joka tällä palstalla sait ensimmäisen kerran elämässäsi kuulla totuutta, ja rinta rottingilla aloitit heti sen herjaamisen:

        Tätä Kristus ei ole sanonut sinulle, vaan hänen valituilleen:

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Jokaisen valitun kautta on tällainen yhteys Jeesuksen kautta Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, ja siksi tämä ketjun herjaaminen on Saatanalle sen tärkein tehtävä.

        Koska se tietää, ettei yhtään tällaista herjaajaa Kristus häneltä vapaaksi ostamaan


      • Allishere kirjoitti:

        Mutta tätä palstaa seuranneena , rauha on kaukana sinusta .

        Mitenkä voisin olla lähettäjääni Jeesus Kristusta pätevämpi?

        "Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!"


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Totuutta herjatessasi sinä olet syyllistynyt siihen yhteen ainoaan syntiin, jota et koskaan anteeksi saa.

        Et ole ensimmäinen etkä varmasti viimeinen, joka tällä palstalla sait ensimmäisen kerran elämässäsi kuulla totuutta, ja rinta rottingilla aloitit heti sen herjaamisen:

        Tätä Kristus ei ole sanonut sinulle, vaan hänen valituilleen:

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."

        Jokaisen valitun kautta on tällainen yhteys Jeesuksen kautta Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, ja siksi tämä ketjun herjaaminen on Saatanalle sen tärkein tehtävä.

        Koska se tietää, ettei yhtään tällaista herjaajaa Kristus häneltä vapaaksi ostamaan

        Enpä ole kuule syyllistynyt mihinkään sellaiseen jota minulle tarjoilet siellä . Mutta otappa itsellesi miettiäksesi tämä . Kun kerroit että Jeesus sinulle oli luvannut ihan eläkerahojakin niin kuinkas tämän väännät itsellesi eduksi ? ; "Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa." Ja sitten väität että Jeesus sinun kanssasi on käynyt keskustelua toimeentulostasi .. HAHHA ! Kyllä sinä itsesi niin puhtaaksi osaat aina vääntää sekä kääntää vaikka kuinka mutta minä näen lävitsesi , siltikin toivotan Jumalan rauhaa sinulle vaikka tuntuu että se saa sinussa ainoastaan hermostuneisuutta aikaiseksi kun tutkailee sinun kirjoituksiasi .


      • "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? 26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! 27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
        28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. 29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. 30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!

        31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' 32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. 33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. 34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.


      • Sinä murehdit toimeentulostasi ja teit diilin sen toisen herran kanssa . Ehkä. Herran rauhaa ja nyt nukkumaan kun rupeaa tulemaan jo väsy :)


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Mitenkä voisin olla lähettäjääni Jeesus Kristusta pätevämpi?

        "Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!"

        Etkä sinä täällä riitele vaan toimit tuomitsijana . Jumala on ainoa joka tuomitsee ja sinä olet itsesi korottanut samalla tasolle . Valitettavasti


      • Toki itseni kanssa riitely kesti noin 1-3 vuotta ennenkuin mielenrauha saapui , siinä mielessä olet oikeassa . Kamppailu pahan kanssa jos näin voidaan sanoa .


      • Allishere kirjoitti:

        Sinä murehdit toimeentulostasi ja teit diilin sen toisen herran kanssa . Ehkä. Herran rauhaa ja nyt nukkumaan kun rupeaa tulemaan jo väsy :)

        Eipä ole Saatana kertonut sinulle, kuka minulle turvatun toimeentulon on antanut, Ensiksi tämän maallisen vaelluksen ajaksi, ja nyt sinun avustuksella myös iankaikkisessa elämässä:

        Miksi johdatit minut sotilasuralle?

        "Jotta tietäisit, mitä merkitsee esimiehen käsky. Osaisit tehdä sotasuunnitelmia ja sinulla olisi turvattu toimeentulo."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Eipä ole Saatana kertonut sinulle, kuka minulle turvatun toimeentulon on antanut, Ensiksi tämän maallisen vaelluksen ajaksi, ja nyt sinun avustuksella myös iankaikkisessa elämässä:

        Miksi johdatit minut sotilasuralle?

        "Jotta tietäisit, mitä merkitsee esimiehen käsky. Osaisit tehdä sotasuunnitelmia ja sinulla olisi turvattu toimeentulo."

        Sinähän sen kerroit että se oli Jeesus vaikka Jeesus sanoi minulle että raha on kaikessa paha . Sitä ei pitäisi olla laisinkaan kenelläkään. Mutta sinä taasen hurraat siitä täällä avoimesti :D


      • Allishere kirjoitti:

        Etkä sinä täällä riitele vaan toimit tuomitsijana . Jumala on ainoa joka tuomitsee ja sinä olet itsesi korottanut samalla tasolle . Valitettavasti

        Tämänkin on Saatana sinulta salannut, koska tuo sinua suuresti kiehtova ajatus tuomitsemista on sanottu kaltaisillesi, tekopyhille ihmisille:

         "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.

        Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.

        Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?

        Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?

        Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

        "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.

        "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.

        Ei kai kukaan teistä anna pojalleen kiveä, kun hän pyytää leipää?

        Tai käärmettä, kun hän pyytää kalaa?

        Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä pyytävät.

        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.

        "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.

        Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.

        Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita.

        Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä.

        Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä.

        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen.

        Hedelmistä te siis tunnette heidät.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        _ _ _
                             
        Tässä Jeesuksen totuuden sanat omilleen - minullekin:

        "Koko ajan, kaikissa koettelemuksissa, te olette pysyneet minun kanssani.

        Niinpä minä annan teille annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut."

        "Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."

        Ja kun Jeesuskaan ei ketään tuomitse, eivät sitä tee myöskään hänen omansa, vaan tuomio tuleekin niiden sanojen kautta, jotka hän, ja hänen omansa julkituovat:

        "Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan sen.

        "Jos joku torjuu minut, eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä."

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."


      • Ja sotasuunnitelmia et tarvitse muuhun kuin egosi turvaamiseen ettet vaan altistuisi Jumalan totuudelle. Hyvää yötä ja kauniita unia :D


      • Allishere kirjoitti:

        Ja sotasuunnitelmia et tarvitse muuhun kuin egosi turvaamiseen ettet vaan altistuisi Jumalan totuudelle. Hyvää yötä ja kauniita unia :D

        Kiitos taas taivastilini kasvattamisesta!

        Otan tähän lopuksi palstan suuren Hurmahengen eiliselle tämän keskustelun raiskauspaikalle jättämän viestin:

        OvelaaTeuvo
        24.9.2017 21:05
        Uusi
        Ovelasti kysyit itseltäsi tuon. Et kertonut aloituksessasi että Jeesus puhdistaa verellä, ei sunipulverilla. Jeesuksella jos ei olisi vertaan puhdistukseen hän olisi yhtä tyhjin käsin kuin sinäkin. Sinulla tosin on suu täynnä, valheita.


      • Tokihan mieluusti kuulisin sinun olevan Jeesuksen puolella mutta henkilökohtainen tehtäväsi ja egosi turvottaminen ei vielä nähtävästi ole valmis mutta senkin aika tulee ystäväiseni kun tuo todellisena pitämäsi olotila poksahtaa ja silloin näet sellaisen Jeesuksen joka ei tarjoa sinulle rahaa tai hurraa sinun armeija urillesi :) Rauhaa sinulle , taistele taistelusi , niin minäkin joskus olen tehnyt :) Hyvää matkaa ja älä hätäänny kun huomaatkin kaiken olleen perustettuna omille mielihaluillesi .


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Kiitos taas taivastilini kasvattamisesta!

        Otan tähän lopuksi palstan suuren Hurmahengen eiliselle tämän keskustelun raiskauspaikalle jättämän viestin:

        OvelaaTeuvo
        24.9.2017 21:05
        Uusi
        Ovelasti kysyit itseltäsi tuon. Et kertonut aloituksessasi että Jeesus puhdistaa verellä, ei sunipulverilla. Jeesuksella jos ei olisi vertaan puhdistukseen hän olisi yhtä tyhjin käsin kuin sinäkin. Sinulla tosin on suu täynnä, valheita.

        Kunhan tässä ehdin, niin keron vielä tuon Paavalin synnin siteisiin jäämisen sovitusverellä sopivasti höystettynä, jospa sinä sen silloin jättäisit rauhaan, etkä
        ryhtyisi sitä raiskaamaan.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Kunhan tässä ehdin, niin keron vielä tuon Paavalin synnin siteisiin jäämisen sovitusverellä sopivasti höystettynä, jospa sinä sen silloin jättäisit rauhaan, etkä
        ryhtyisi sitä raiskaamaan.

        Kuten Jeesus on sanonut ; Jos hän ei ole meitä vastaan , on hän tuolloin meidän puolellamme. Sekin huomioni kiinnitti kun kerrot tosiaan Jeesuksen tehneen kanssasi diilin raha asioistasi ja täälläkin taivastileistä jauhat vaan...olet vain palkkioiden perään mutta näe tämäkin asia kuten kuuluu niin loppuu tuo tileistä kirjoittaminen.


      • Allishere kirjoitti:

        Kuten Jeesus on sanonut ; Jos hän ei ole meitä vastaan , on hän tuolloin meidän puolellamme. Sekin huomioni kiinnitti kun kerrot tosiaan Jeesuksen tehneen kanssasi diilin raha asioistasi ja täälläkin taivastileistä jauhat vaan...olet vain palkkioiden perään mutta näe tämäkin asia kuten kuuluu niin loppuu tuo tileistä kirjoittaminen.

        Eivät valitut mistään muualta palkkaa saa, kun kaltaistesi saatanallisista herjoista .

        Siksi Jumala, joka jo äitini kohdussa olit minut omakseen valinnut, jaksoi odottaa, että pääsin sotilaseläkkeelle, turvatun eläkkeen kanssa, ennen kuin antoi Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen.

        Minulle ei kuitenkaan luettu synniksi sitä, että tuohon hetkeen saakka vihasin Jumalaa, koska antoi minun syntyä aviottoman köyhään kotiin, ihmisten ivan ja pilkan kohteeksi.

        Tuota kokemaani Jumalan vihaa ei kuitenkaan luettu minulle Pyhän Hengen pilkaksi, koska juuri tuon takia Pyhä Henki pystyi pitämään minut erossa näistä lopun ajan rosvojen luolista.

        Se kokemani viha olikin hänen suurta rakkautta, jonka turvin pystyin noudattamaan tätä Kristuksen ensimmäistä, ja erittäin tärkeää pelastuskäskyä:

        "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

        Miksi vaikenet kastamisestasi?


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Eivät valitut mistään muualta palkkaa saa, kun kaltaistesi saatanallisista herjoista .

        Siksi Jumala, joka jo äitini kohdussa olit minut omakseen valinnut, jaksoi odottaa, että pääsin sotilaseläkkeelle, turvatun eläkkeen kanssa, ennen kuin antoi Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen.

        Minulle ei kuitenkaan luettu synniksi sitä, että tuohon hetkeen saakka vihasin Jumalaa, koska antoi minun syntyä aviottoman köyhään kotiin, ihmisten ivan ja pilkan kohteeksi.

        Tuota kokemaani Jumalan vihaa ei kuitenkaan luettu minulle Pyhän Hengen pilkaksi, koska juuri tuon takia Pyhä Henki pystyi pitämään minut erossa näistä lopun ajan rosvojen luolista.

        Se kokemani viha olikin hänen suurta rakkautta, jonka turvin pystyin noudattamaan tätä Kristuksen ensimmäistä, ja erittäin tärkeää pelastuskäskyä:

        "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

        Miksi vaikenet kastamisestasi?

        Kerro toki mitä sinulle kastaminen tarkoittaa niin ehkäpä osaan sinulle vastata. Samaan voit kertoa minulle omasta kokemuksestasi , mikä onkaan se Jumalan valtakunta meissä sisäisesti , koska sen perusteella tiedän kuka olet.


      • Allishere kirjoitti:

        Kerro toki mitä sinulle kastaminen tarkoittaa niin ehkäpä osaan sinulle vastata. Samaan voit kertoa minulle omasta kokemuksestasi , mikä onkaan se Jumalan valtakunta meissä sisäisesti , koska sen perusteella tiedän kuka olet.

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Raamatussa on kaksi kastekäskyä:

        1. Jeesuksen kastekäsky:

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        2. Saatanan kastekäsky:

        Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

        He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

        Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Joko Paavali tai joku hänen opetuslapsensa. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

        "Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

        Kummalla kasteella sinut on kastettu, vai onko molemmilla?

        Minut on kastettu syntymäni jälkeen luterilaisen kirkon käyttämällä kasteella, kuten tässä maassa on tapana ollut.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        "Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

        Raamatussa on kaksi kastekäskyä:

        1. Jeesuksen kastekäsky:

        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        2. Saatanan kastekäsky:

        Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

        Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

        He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

        Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Joko Paavali tai joku hänen opetuslapsensa. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

        "Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

        Kummalla kasteella sinut on kastettu, vai onko molemmilla?

        Minut on kastettu syntymäni jälkeen luterilaisen kirkon käyttämällä kasteella, kuten tässä maassa on tapana ollut.

        Minun kasteeni oli vanhan luontoni kuolema ja syntyminen uutena . Kivulias mutta tarpeellinen tapahtuma. Sieltä monien vaiheiden kautta Kristuksen saavutin mutta näin oli määrä tapahtua joten se ei ollut minun ansiotani vaan yksin Jumalan. Sinun vuorosi kertoa minulle nyt Jumalan valtakunnasta joka on lapsen kaltainen , meissä sisäisesti ... mikä se on niin tunnistan sinut?


      • Allishere kirjoitti:

        Minun kasteeni oli vanhan luontoni kuolema ja syntyminen uutena . Kivulias mutta tarpeellinen tapahtuma. Sieltä monien vaiheiden kautta Kristuksen saavutin mutta näin oli määrä tapahtua joten se ei ollut minun ansiotani vaan yksin Jumalan. Sinun vuorosi kertoa minulle nyt Jumalan valtakunnasta joka on lapsen kaltainen , meissä sisäisesti ... mikä se on niin tunnistan sinut?

        Eipä tullut totuutta kasteestasi?

        Se mikä minussa on, on se, jota sinulle ei ole, ja jota siksi koko sydämestäsi vihaat ja herjaat.

        Koska et ole poikkeus muista kaltaisistasi:

        "Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

        Huomaa: KAIKKI. Ei ainoastaan yksi Saatanan antamalla uudella nimellä ratsastava;

        Allishere

        Miksi sinä niin kovasti Saatanaa pelkäät, ettet uskalla esiintyä väestörekisterissä olevalla nimelläsi?


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Eipä tullut totuutta kasteestasi?

        Se mikä minussa on, on se, jota sinulle ei ole, ja jota siksi koko sydämestäsi vihaat ja herjaat.

        Koska et ole poikkeus muista kaltaisistasi:

        "Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

        Huomaa: KAIKKI. Ei ainoastaan yksi Saatanan antamalla uudella nimellä ratsastava;

        Allishere

        Miksi sinä niin kovasti Saatanaa pelkäät, ettet uskalla esiintyä väestörekisterissä olevalla nimelläsi?

        Toki tuli ja asteittain olen sitä omaksunut , sitämyöten kuinka Jumala parhaaksi näkee . En minä sinua vihaa , ehkä kummastelen hiukan asennettasi mutta luulen että se on peruja elämäsi taipaleelta ja kuten aiemmasta viestistäsi katkeruutta voi nähdä. Voisitko nyt vasta esittämääni kysymykseen jonka esitin ylempänä . Kerro minulle mikä on kokemuksesi mukainen Jumalan valtakunta joka on lapsen kaltainen , se mikä meissä sisäisesti on. Jos et tähän pysty vastaamaan , et ole tullut tietämään totuudesta vielä paljoakaan mutta kuitenkin annan sinulle mahdollisuuden selventää jos kerran olet se miksikä itseäsi väität.


      • Allishere kirjoitti:

        Toki tuli ja asteittain olen sitä omaksunut , sitämyöten kuinka Jumala parhaaksi näkee . En minä sinua vihaa , ehkä kummastelen hiukan asennettasi mutta luulen että se on peruja elämäsi taipaleelta ja kuten aiemmasta viestistäsi katkeruutta voi nähdä. Voisitko nyt vasta esittämääni kysymykseen jonka esitin ylempänä . Kerro minulle mikä on kokemuksesi mukainen Jumalan valtakunta joka on lapsen kaltainen , se mikä meissä sisäisesti on. Jos et tähän pysty vastaamaan , et ole tullut tietämään totuudesta vielä paljoakaan mutta kuitenkin annan sinulle mahdollisuuden selventää jos kerran olet se miksikä itseäsi väität.

        Se Jumalan omien valtakunta alkaa siitä, kun lapsi pienenä kastetaan, jolloin hänen omaa uskoaan ei millään tavalla testata.

        Hän saa siinä kutsun taivaaseen, kuten ovat monet saaneet. Mutta kutsulla ja valitulla on suuri ero:

        "Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

        Olen tullut siihen tulokseen, että olet antanut kastattaa itsesi tuolla Saatanaan uskovien kasteella, ja jostakin syystä häpeät sitä tunnustaa.

        Vaikka kaltaisillasi ei enää pitäisi häpeän tunnetta ollakaan:

        "Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin.

        He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra. "


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Se Jumalan omien valtakunta alkaa siitä, kun lapsi pienenä kastetaan, jolloin hänen omaa uskoaan ei millään tavalla testata.

        Hän saa siinä kutsun taivaaseen, kuten ovat monet saaneet. Mutta kutsulla ja valitulla on suuri ero:

        "Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

        Olen tullut siihen tulokseen, että olet antanut kastattaa itsesi tuolla Saatanaan uskovien kasteella, ja jostakin syystä häpeät sitä tunnustaa.

        Vaikka kaltaisillasi ei enää pitäisi häpeän tunnetta ollakaan:

        "Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin.

        He kaatuvat kaatuneitten joukkoon, heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra. "

        Eli suomeksi sanottuna et osaa sanoa mikä on Jumalan valtakunta meissä sisäisesti , lapsen kaltainen. No tämäpä ei tullut yllätyksenä eikä nuo herjasikaan mutta tässä tuli esille tietämättömyytesi asiasta jonka itse olen tullut tietämään . Jatka toki sitä totuuden etsintää , eiköhän asiat sinulle vielä "valkene" koska asiat eivät ole noin pinnallisia kuten esität.


      • Allishere kirjoitti:

        Eli suomeksi sanottuna et osaa sanoa mikä on Jumalan valtakunta meissä sisäisesti , lapsen kaltainen. No tämäpä ei tullut yllätyksenä eikä nuo herjasikaan mutta tässä tuli esille tietämättömyytesi asiasta jonka itse olen tullut tietämään . Jatka toki sitä totuuden etsintää , eiköhän asiat sinulle vielä "valkene" koska asiat eivät ole noin pinnallisia kuten esität.

        En ehtinyt vielä sulkea konetta, kun viestisi tuli, joten vastaan:

        Eikö Saatana ole koskaan antanut sinun leka näistä asioista:

        "Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."

        "Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä."

        "Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä."

        Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää.

        Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

        Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.
         
        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

        Ja nyt täällä maan ääressä, Suomi24 Raamattukeskustelussa.

        Hyvää yötä!


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        En ehtinyt vielä sulkea konetta, kun viestisi tuli, joten vastaan:

        Eikö Saatana ole koskaan antanut sinun leka näistä asioista:

        "Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."

        "Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä."

        "Minä pyhitän itseni uhriksi heidän tähtensä, että heistäkin tulisi totuuden pyhittämiä."

        Ollessaan heidän kanssaan aterialla Jeesus sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet.

        Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää montakaan päivää.

        Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika, jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

        Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa nojalla on asettanut.
         
        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka."

        Ja nyt täällä maan ääressä, Suomi24 Raamattukeskustelussa.

        Hyvää yötä!

        Jumalan valtakunnasta meissä sisäisesti , Lapsen kaltainen ... tavoitettava asia kunhan uskoo mitä Jeesus kertoo . Sinulla ei ole hajuakaan nähtävästi vaikka kuinka täällä esität tietäväsi ja se on surullista luettavaa. Jumalan rauhaa sinulle ja tapahtukoot sinulle sen mukaan minkä Jumala on sinulle määrännyt . Vaikka kuulostaa että olet jo palkkasi saanut .


    • Olet kyllä paljon kuullut, mutta Saatanalle heitettynä on sinulla samanlainen näkö ja kuulo kuin tällä palstan Hurmahengellä, entisellä ystävälläni:

      "Jumala on antanut heille turtuneen hengen, silmät, jotka eivät näe, ja korvat, jotka eivät kuule. Näin on yhä vielä."

      Näin se todella on, kun tämä entinen ystäväni näki kuvani palstalla, hän alkoi nimimerkkihengiltään kysellä:

      "Onko Teuvo laittanut kuvan takapuolestaan?

      Miksiköhän Jumala ei ole varjellut sinua, että olisit pystynyt noudattamaan tätä Jeesuksen ensimmäistä pelastuskäskyä:

      "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."

      Tuskin vastaat, mutta kysyn: Oletko sinä antanut kastattaa itsesi tällä Saatanan kastekäskyllä?

      Saatanan kastekäsky:

      Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

      Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

      He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

      Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Joko Paavali tai joku hänen opetuslapsensa. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

      "Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

    • 12____13

      "Paavali oli erinomaisen kova äijä!

      Ei alistunut Kristuksen tahtoon:"

      Minun mielestäni tuo ei pidä paikkaansa, ainakaan sen perusteella mitä Raamattu kertoo. Se, ettei riko Juutalaisten säännöksiä, ei tarkoite, ettei alistu Kristuksen tahtoon.

    • Miksi niin suosittu sovitusveri ei varjellut ja puhdistanut Saulia, ettei Saatana olisi erinomaisilla ilmestyksillään päässyt tekemään hänestä Paavalia?

      Vai oliko Jumalan suunnitelma sellainen, että Paavalin opetuksilla kaikilta pakanoilta voidaan estää pääsy taivasten valtakuntaan?

      Sillä Paavaliahan rakastetaan juuri pakanain apostolina.

    • Mihin häipyi Allishere?

      Saatana antoi hänen olla tällä palstalla vain sen hetken, että sai hänet syyllistymään siihen yhteen ainoaan syntiin, jota ei kukaan koskaan anteeksi saa.

      Tällä se sai varmistettua sen, että tämäkin "aikamoinen akanketale" pysyy ikuisesti hänen omanaan, kun Jeesus ei tule häntäkään - lunastusmaksuun vedoten - häneltä vapaaksi ostamaan.

    • Miksi Jeesus antoi tämän todistuksen lomasta kansastaan:

      "Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?

      Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.
      Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.

      Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

      Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

    • Nostan tämän opetukseksi kahdelle uudelle palstaa seuraaville,

      En kuitenkaan vielä usko, että heistä tulisi totuuden rakastuneita. Mutta ei totuutta saa keneltäkään salata.

      Se on Saatana, joka totuudet salaa, ja joka yö kiikuttaa niitä kauas, pimeyden puskiin.

    • Annetaanko tämä olla palstalla?

    • Mistähän tämä jatkossa löytyy, kun tuon tämän päivänvaloon?

    • Paavali, kun olit niin eriomainen äijä, älä vielä lähde Hartaanselän puskiin.

    • Näytä kovuutesi ja hyppää hoitomiehen yli paalupaikalle!

    • Nyt annetaan Paavalille käsky hypätä hoitomiehen seuraksi. Nyt!

    • Anonyymi

      Kaikki kaik ylös yhtenä joukkona nyt,
      veripeltoa puhdistamaan!

    • Anonyymi

      Juu, kannattaa suhtautua Paavalin kirjoituksiin varauksin. Väkevä eksytys niissä on.

    • Hartaanselkäläistenkin kannattaisi käyttää niitä kirjeitä, Teuvon kirjan lehtien sijasta, koska ne painettu pehmeämmälle paperille.

      Sitä ei kuitenkaan tule tapahtumaan, koska silloin heidän raamatunlausekotelonsa tyhjensi.

      Kun Ruukin seurakunta kutsui minut kirkkoneuvoston jäseneksi, oli minulla vielä tuo valokuvaajan ammatti. Seurakunta tilasi diasarjan kaikista sen toiminnoista. Silloin kävin myös elämäni ensimmäisen - ja viimeisen kerran - seuraamassa ja kuvaamassa heidän seurojaan.

      Eikä siellä juuri muusta puhuttu kuin Paavalista. Jeesus mainittiin vain silloin, kun joku nosti kätensä, ja hoitomies hoiti:

      "Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä on syntisi annettu anteeksi."

      Käden nosto riittää heille syntien tunnustamiseksi. Tulin silloin ajatelleeksi: Mitäs sitten, jos tekevät käsillä niin paljon syntiä että kädet kipeytyvät, ettei niitä enää pysty nostamaan?

      Nostavatko he sitten jalkaansa?

      • Anonyymi

        Pyytäneekö ne koirat pahantekojaan anteeksi, jalkaa nostaen?


    • Anonyymi

      Se, minkä heistä tiedän, sain kuulla yhdeltä heidän hoitomieheltään:

      "Muita saamme kusta silmään niin paljon kuin haluamme - mutta emme koskaan omiamme."

      Sitä en tiedä, liittyykö tuo jalan nosto juuri tuohon tilanteeseen.

    • Anonyymi

      Taitaa Paavali olla vieläkin kova äijä?

      • Anonyymi

        yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää


    • Anonyymi

      Jos tämä olisi ollut totta ja Jeesus olisi hänet armahtanut, olisivat kaikki Jeesuksen opetukset ihmisten pelastumisesta olleet valheita:

      "Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa.
      Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa,
      vaikka olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä.
      Hän armahti minut, koska epäuskoni tähden en tiennyt, mitä tein."

      Saatana oli erinomaisilla ilmestyksillä kouluttanut Paavalin eriomaiseksi Pyhän Hengen herjaajaksi:

      "Ja jokaiselle, joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka herjaa Pyhää Henkeä, ei anteeksi anneta."

      Tämän kirjoitti tietenkin Teuvo Puskasta?

    • Tämän oli hoitomies hoitanut osastolle no 11

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe