Lasten aivopesua koulussa

Järkky.aikuinen

Kävin tuttuni lapsen synttäreillä eilen. Lapsi aloitti toisella luokalla nyt syksyllä. Hänen lukujärjestystä hallitsi uskonnon tunnit. Tämä on törkeetä lasten hyväksikäyttöä. Ton ikäinen lapsi ei osaa millään kyseenalaistaa sita opetusta, vaan tpdennäköisesti uskoo siihen huuhaaseen.

Jos minulla olisi valtaa niin uskonnoille tulisi välittömästi 18v ikäraja ja kaikki tuet uskonnoille loppuisi. Valtion menoista menee noin 1% uskonnoille, mikä pitäisi lopettaa heti.

39

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • w.e.s.w

      Hyvä esimerkki olet siintä millainen lapsen vanhempi ei saisi olla ikinä. Ajatelkaa sellaista asiaa, lapsi syntyy maailmaan eikä tiedä mikä on sallittua ja mikä ei. Monella on sellaiset vanhemmat, että he eivät yksikertaisesti neuvo lapsiaan yhtään ja aseta rajoja, vaan saa tehdä mitä vaan. Vaikka kouluissa ei olisi uskonnon opetusta, joudutte kuitenkin samat periaatteet ajamaan läpi. Vaikka kuinka opetatte eri tavalla anteeksi antamista ja pyytämistä se on kuitenkin alunperin Jeesuksesta samoin kaikki,älä tapa,tai varasta näin se vaan menee. Suomella on mennyt soitien jälkeen hyvin ja Kristinusko on ollut vierellä koko ajan ja mennyt hyvin.Mites nyt ajatte lapsenne ja itsenne ja Suomen tuhoon.Näin levotonta ei ole sotien jälkeen ollut kertaakaan,kuin nyt.

      • ÄläHöpötä

        "Mites nyt ajatte lapsenne ja itsenne ja Suomen tuhoon."

        Onko Japani tuhoutunut?
        Ei moraalisääntöjen ja humanismin oppimiseen uskontoja tarvitse. Päin vastoin, uskontojen antama moraaliohje sopii nykyaikaan vain karkeasti karsittuna. Kymmenen käskyn mukaankin mies omistaa sekä vaimonsa että palvelijansa. Merkillinen ajatus nykyajassa.


      • vm41

        Kun uskominen oli pakollista, (eli ellet uskonut olit rikollinen)ei julkinen sana saanut ilmaista mitään kielteistä uskonnoista, saati sitten sitä, paljonko uskomattomia sittenkin oli.
        Kun pakkouskonto lopetettiin, tuli oikein ryntäys kirkosta eroamiseen ja jatkuu edelleen.
        Ainoa hillitsevä tekijä eroamisiin on enää nämä pakanalliset kirkkohäät joita syntiset morsiamet vielä ihannoivat, kantaen "pullaa uunissaan" ja ollen niin puhtoisia että.


      • w.e.s.w
        ÄläHöpötä kirjoitti:

        "Mites nyt ajatte lapsenne ja itsenne ja Suomen tuhoon."

        Onko Japani tuhoutunut?
        Ei moraalisääntöjen ja humanismin oppimiseen uskontoja tarvitse. Päin vastoin, uskontojen antama moraaliohje sopii nykyaikaan vain karkeasti karsittuna. Kymmenen käskyn mukaankin mies omistaa sekä vaimonsa että palvelijansa. Merkillinen ajatus nykyajassa.

        Kuitenkin joudutte ajamaan ne perusasiat läpi,oli uskontoa tai ei. Maailma on maailma ja japani on mikä on. Kummallinen homma sinänsä ,monet lasten ukot ja mummot ja vanhemmat ovat olleet uskovaisia, ovat kuolleet haudattu maahan kristinuskon kautta. Nykypäivän vanhemmat eivät tiedä mitä he tekevät,sehän on jokaisen vanhemman oma asia,miettikääppäs nyt pikkaisen ennenkuin teette jotakin sellaista, jota ei voi ehkä perua.


      • EiNykyisetIsovanhemmat

        Perusasiat opetetaan lapsille ilman uskonnon kuorrutusta ja niin on paljon parempi. Miksi ihmeessä moraalisääntöjen opettamiseen tarvittaisiin uskontoa. Ei liikennesääntöjäkään opeteta niin, että jos et tietä ylittäessäsi katso vasemmalle ja oikealle ja vielä kerran vasemmalle, niin Jumala on hyvin vihainen.
        Olen itse ikäluokkaa "pappa" ja minulla on kaksi lapsenlasta. Laajasta tuttavapiiristä ikäisiäni pari taitaa tunnustaa uskoa, suurin osa ei. Minut tuhkataan ja tuhka siroitellaan luontoon.
        Taidat elää menneisyydessä.


      • w.e.s.w
        EiNykyisetIsovanhemmat kirjoitti:

        Perusasiat opetetaan lapsille ilman uskonnon kuorrutusta ja niin on paljon parempi. Miksi ihmeessä moraalisääntöjen opettamiseen tarvittaisiin uskontoa. Ei liikennesääntöjäkään opeteta niin, että jos et tietä ylittäessäsi katso vasemmalle ja oikealle ja vielä kerran vasemmalle, niin Jumala on hyvin vihainen.
        Olen itse ikäluokkaa "pappa" ja minulla on kaksi lapsenlasta. Laajasta tuttavapiiristä ikäisiäni pari taitaa tunnustaa uskoa, suurin osa ei. Minut tuhkataan ja tuhka siroitellaan luontoon.
        Taidat elää menneisyydessä.

        Se on sinun asiasi polta sinä vaan itsesi jos paremmaksi näät. Minä kuolen niinkuin kuolen, jos kuolen palamalla sit kuolen, olen ansainnut sit sen, muuten minua ei tuhkata. Uskossa olevilla kaikilla on sama tie ja sama päämäärä,harmi vaan lasten puolesta, jos vanhemmilla ja lapsilla on eri tie. Siksi Jeesus on tie, totuus ja elämä. Ateisteilla on myöskin oma tie.


      • Voivoivoivoii

        Tehän pilkkaatte uskollanne terveen järjen käyttöä.


      • w.e.s.w
        Voivoivoivoii kirjoitti:

        Tehän pilkkaatte uskollanne terveen järjen käyttöä.

        Voivoivoivoii käyttäisit margariinia ei tarvitsisi voivotella. Pitäs miettiä asioita pikkaisen lähemmin, ennenkuin käy ateistiksi,asioissa tahtoo olla aina kaksi puolta.


      • Mö.Bius

        Möbiuksen nauhassa on vain yksi puoli :)


      • w.e.s.w kirjoitti:

        Voivoivoivoii käyttäisit margariinia ei tarvitsisi voivotella. Pitäs miettiä asioita pikkaisen lähemmin, ennenkuin käy ateistiksi,asioissa tahtoo olla aina kaksi puolta.

        "Pitäs miettiä asioita pikkaisen lähemmin,"

        Kumma kyllä tätähän pitää jatkuvasti suositella nimenomaan uskiksille. Omien aivojen käyttö ei nimittäin ole hihhulien keskuudessa suotavaa tai jos lukee raamattua...muutenhan käy sille että käy ateistiksi jos rupee miettimään....


    • JokuOsaa

      "Ton ikäinen lapsi ei osaa millään kyseenalaistaa sita opetusta, vaan tpdennäköisesti uskoo siihen huuhaaseen."

      Kyllä osaa ainakin jotkut. Lapsenlapseni ollessa "toksalla" kyselin mieliainetta (matiikka) ja inhokkia (ussa). Kun kysyin, miksi se ussa on inhokki, neiti 8 v vastasi, ettei hän pidä sitä oikein uskottavana. Eikä ollut saanut ateistista kasvatusta. Uskonnosta ei kotona ole puhuttu mitään.

    • 00000000000000000

      Minä kielsin syöttämästä uskontoa lapselleni ala-asteen aikana.
      Ylä-asteelle mennessä lupasin hänen saavan tehdä oman ratkaisun kunhan hän vain tutustuisi Erik von Däniken kirjoitelmiin.
      Kunnon ateistihan hänestä kehkeytyi ja monin verroin parempi ihmisenä, kuin moni koulukaverinsa.

      • ljkjljlkjll

        Miksi Däniken? Olin kai kuudentoista, kun luin Dänikeniä ja tulin siihen tulokseen, että äijä on huijari. Käsitys on vain vahvistunut.


      • fhgf.hfh

        Voihan sitä lukea Dänikeniä ja vastaavaa kirjallisuutta, mutta silti voi myös viisaasti uskoa Korkeampiin Voimiin (Enkelit yms)...ja Korkeimpaan Voimaan, joka, kaiken ilmentää omasta olemuksestaan (Korkein Luoja/Alkulähde).

        "Jumala" ei ole ihan yksinkertainen käsiten, mutta eivät varsinaiset et-olennot ja et-sivilisaatiot Taivasvoimiin käsittääkseni kuulu.


      • Mö.Bius

        Suosittelen Kantin Siveysopillisia perusteita ja puhtaan järjen kritiikkiä. Luin ne kun olin 18 ja päätin sitten kuulua kirkkoon, vaikka en luterilaiseen sellaiseen,


    • Jumallapsi

      Sinä syntinen nyt kadut Herran Jeesuksen edessä sanojasi! Amen Herra Jeesus Halleluja. Tule Jeesus pian ja anna tietämättömien nähdä kuinka loistat kuin aurinko!!! Anna Jeesus Tiedon tulla maailmaan. Lukekaa Raamattua ja olkaa autuaita Herrassa te opetuslapset kaikkivaltiaan jalkojen juuressa. Tulkaa tyydytetyiksi Raamatun Sanasta. Sana vapauttaa!! Amen Halleluja Amen.

      • Seinähullu

        Mene äkkiä lääkäriin.


    • KazuKa

      " Tämä on törkeetä lasten hyväksikäyttöä. "

      Miksi? Opintosuunnitelman mukainen uskonnonopetus on lähinnä historiaa kristinuskon näkökulmasta. Missään ei pakoteta uskomaan, vaan tietämään.

    • Tina.S

      Lapsilla on myös oikeus uskonvapauteen ja siksi uskonnoilla pitäisi olla 18v ikäraja vähintää.

      Uskonnon opetus kouluissa ei ole historian opetusta. Siellä opetetaan vain ev.lut mukaista uskontoa. Tämä ei ole mitään historiaa. Ristiretket, noitavainot, kirkon kidutukset jne sivuutetaan kokonaan.
      Koko kristinusko on pelkkää satua ja höpötystä, mitä ei pitäisi opettaa kouluissa ollenkaa. Opettakoon lahkot uskomuksensa itse.

      • w.e.s.w

        No saat omat lapset kouluttaa miten itse haluat, koska myöskin itse niität sitä mitä kylvät. Toisekseen mitäköhän lapset ovat mieltä sellaisesta asiasta kuin, heidän ukkonsa ja mummonsa tai heidän äitinsä ja isänsä ovat kuolleet Kristinuskon ja kirkon kautta kuoleman jälkeiseen maahan. Vaik ei sillä mitään väliä ole, koska uskovaisethan höpöttävät hölynpölyä,eiks juu.


      • wdwafdwaf
        w.e.s.w kirjoitti:

        No saat omat lapset kouluttaa miten itse haluat, koska myöskin itse niität sitä mitä kylvät. Toisekseen mitäköhän lapset ovat mieltä sellaisesta asiasta kuin, heidän ukkonsa ja mummonsa tai heidän äitinsä ja isänsä ovat kuolleet Kristinuskon ja kirkon kautta kuoleman jälkeiseen maahan. Vaik ei sillä mitään väliä ole, koska uskovaisethan höpöttävät hölynpölyä,eiks juu.

        Kyllä, juu. Kyllä minunkin rakkaistani isovanhemmistani kaikki olivat kristittyjä, mutta aika hutera peruste se olisi minulle uksoa, saati sitten antaa omille lapsilleni kristillistä kasvatusta. Ei isovanhempieni usko tee kristinuskosta paikkansa pitävää, eikä se, että isovanhempani olivat sekä kristittyjä että hyviä ihmisiä, tee kristinuskosta edellytystä hyvyydelle.


      • w.e.s.w
        wdwafdwaf kirjoitti:

        Kyllä, juu. Kyllä minunkin rakkaistani isovanhemmistani kaikki olivat kristittyjä, mutta aika hutera peruste se olisi minulle uksoa, saati sitten antaa omille lapsilleni kristillistä kasvatusta. Ei isovanhempieni usko tee kristinuskosta paikkansa pitävää, eikä se, että isovanhempani olivat sekä kristittyjä että hyviä ihmisiä, tee kristinuskosta edellytystä hyvyydelle.

        No se on sinun ongelmasi ja lapsiesi ongelma. Toisekseen sinä olet vastuullinen lastesi kasvatuksesta niin yhteiskunnan kuin Jumalan silmien alla. Silloin jos uskovaiset ovat oikeassa asioissa ja iänkaikkisen elämän suhteen,luulet että sinun vastuusi on pelkästään maallisen elämän suhteen ,ei vaan se ylettyy myöskin kuoleman jälkeen. Jos sana ateistien näkökulmasta katsottuna.Sen takia on Jeesus Kristus se näyttää oikean tien.


      • Ahdasmielistä
        w.e.s.w kirjoitti:

        No se on sinun ongelmasi ja lapsiesi ongelma. Toisekseen sinä olet vastuullinen lastesi kasvatuksesta niin yhteiskunnan kuin Jumalan silmien alla. Silloin jos uskovaiset ovat oikeassa asioissa ja iänkaikkisen elämän suhteen,luulet että sinun vastuusi on pelkästään maallisen elämän suhteen ,ei vaan se ylettyy myöskin kuoleman jälkeen. Jos sana ateistien näkökulmasta katsottuna.Sen takia on Jeesus Kristus se näyttää oikean tien.

        Miksi muiden ihmisten pitäisi jakaa uskomuksenne ja pakkosyöttää niitä vielä lapsilleenkin. Olen kasvattanut kolme yhteiskuntakelpoista täysipäistä lasta, eikä siihen tarvittu uskoa paimentolaisten tarinoihin tai pelottelua Jumalan rangaistuksella. On se mieltä ylentävää kuulla hiekkalaatikolla leikkivän alle kouluikäisen lapsen suuttuessaan huutavan kaverilleen, että teidän perheenne joutuu helvettiin, kun ette usko Jumalaan. Tällaisia asenteita ainakin osa "kristillisistä kasvattajista" ymppää pieniin lapsiin. Sairasta.

        "Jos uskovaiset ovat oikeassa" Ketkä heistä? Ortodoksit, esikoislestadiolaiset, helluntailaiset vai sunnimuslimit? Mikään ryhmä edellämainituista ei taida hyväksyä muita mainittuja ryhmiä oikeiksi uskovaisiksi. Kaikki ne ovat kuitenkin omasta mielestään juurikin siinä "Oikeassa Uskossa". Samoin ajattelevat muutkin yli 3000 lahkoa ja suuntaa.

        Kuten Homer Simson sanoi: "Jos me käymme sunnuntaisin palvelemassa väärää Jumalaa, niin eikö se oikea tule viikko viikolta vihaisemmaksi? "


      • w.e.s.w
        Ahdasmielistä kirjoitti:

        Miksi muiden ihmisten pitäisi jakaa uskomuksenne ja pakkosyöttää niitä vielä lapsilleenkin. Olen kasvattanut kolme yhteiskuntakelpoista täysipäistä lasta, eikä siihen tarvittu uskoa paimentolaisten tarinoihin tai pelottelua Jumalan rangaistuksella. On se mieltä ylentävää kuulla hiekkalaatikolla leikkivän alle kouluikäisen lapsen suuttuessaan huutavan kaverilleen, että teidän perheenne joutuu helvettiin, kun ette usko Jumalaan. Tällaisia asenteita ainakin osa "kristillisistä kasvattajista" ymppää pieniin lapsiin. Sairasta.

        "Jos uskovaiset ovat oikeassa" Ketkä heistä? Ortodoksit, esikoislestadiolaiset, helluntailaiset vai sunnimuslimit? Mikään ryhmä edellämainituista ei taida hyväksyä muita mainittuja ryhmiä oikeiksi uskovaisiksi. Kaikki ne ovat kuitenkin omasta mielestään juurikin siinä "Oikeassa Uskossa". Samoin ajattelevat muutkin yli 3000 lahkoa ja suuntaa.

        Kuten Homer Simson sanoi: "Jos me käymme sunnuntaisin palvelemassa väärää Jumalaa, niin eikö se oikea tule viikko viikolta vihaisemmaksi? "

        Vanhemmat jos sallivat lasten suun käytön tuolla tavalla niinkuin sanoit ,että tuomisevansa jo helvettiin,silloin on jo vanhemmissa vikaa. Minulla ei ole tuollaisia ongelmia ja tiedän sydämmessäni ja elämässäni kokenut, uskon Jeesuksen oikeaksi. Minulla on isä ja äiti menneet ja uskoneet Jeesuksen Kristukseen ja olen myöskin saanut paljon vastauksia heidän kuolemansa jälkeen,siksi en myöskään epäröi yhtään. Sellaisella tietysti on eri asia, jos vanhemmat ovat elossa.


      • EiSuomea
        w.e.s.w kirjoitti:

        Vanhemmat jos sallivat lasten suun käytön tuolla tavalla niinkuin sanoit ,että tuomisevansa jo helvettiin,silloin on jo vanhemmissa vikaa. Minulla ei ole tuollaisia ongelmia ja tiedän sydämmessäni ja elämässäni kokenut, uskon Jeesuksen oikeaksi. Minulla on isä ja äiti menneet ja uskoneet Jeesuksen Kristukseen ja olen myöskin saanut paljon vastauksia heidän kuolemansa jälkeen,siksi en myöskään epäröi yhtään. Sellaisella tietysti on eri asia, jos vanhemmat ovat elossa.

        Luetko läpi, mitä kirjoitat? Kirjoituksessasi ei ole oikein mitään tolkkua.


      • w.e.s.w
        EiSuomea kirjoitti:

        Luetko läpi, mitä kirjoitat? Kirjoituksessasi ei ole oikein mitään tolkkua.

        Niin minulla ei ole ollut tuollaisia ongelmia omien lasten kanssa,kuin kyseinen henkilö kirjoitti.


      • wdwafdwaf
        w.e.s.w kirjoitti:

        No se on sinun ongelmasi ja lapsiesi ongelma. Toisekseen sinä olet vastuullinen lastesi kasvatuksesta niin yhteiskunnan kuin Jumalan silmien alla. Silloin jos uskovaiset ovat oikeassa asioissa ja iänkaikkisen elämän suhteen,luulet että sinun vastuusi on pelkästään maallisen elämän suhteen ,ei vaan se ylettyy myöskin kuoleman jälkeen. Jos sana ateistien näkökulmasta katsottuna.Sen takia on Jeesus Kristus se näyttää oikean tien.

        "No se on sinun ongelmasi ja lapsiesi ongelma. "

        Mutta eihän tässä ole mitään ongelmaa, ei millään tasolla. Esi-isien tai edes ihan vaan isien mahdollinen uskovaisuus ei ole minkäänlainen syy uskoa itse, ja ilman uskontoa kasvaa vallan hyviä, rehtejä ihmisiä. Miksi tässä siis olisi jokin ongelma minun tai lasteni kannalta?


      • w.e.s.w
        wdwafdwaf kirjoitti:

        "No se on sinun ongelmasi ja lapsiesi ongelma. "

        Mutta eihän tässä ole mitään ongelmaa, ei millään tasolla. Esi-isien tai edes ihan vaan isien mahdollinen uskovaisuus ei ole minkäänlainen syy uskoa itse, ja ilman uskontoa kasvaa vallan hyviä, rehtejä ihmisiä. Miksi tässä siis olisi jokin ongelma minun tai lasteni kannalta?

        Jos Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Ei siinä ole mitään ongelmaa,se on teidän asianne mihin uskotte ja mihin menette ja joudutte. Kristinuskovaiset uskovat Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan meidän herraamme ja iänkaikkiseen elämään ja se on päämäärä. Ateistit kerta eivät usko Jumalaan eikä paholaiseen,eipä heillä perheenäkään ole päämäärää,eli laiva ei tiedä mihin menee,ei ole mitään.


      • KazuKa

        "Uskonnon opetus kouluissa ei ole historian opetusta. Siellä opetetaan vain ev.lut mukaista uskontoa. Tämä ei ole mitään historiaa. Ristiretket, noitavainot, kirkon kidutukset jne sivuutetaan kokonaan."

        Ei sivuuteta. Katolisen kirkon rooli keskiajalla on laaja aihealue.


    • VapausLapsille

      Vapaus lapsille. Meidän perheessä kukaan ei kuulu kirkkoon tai usko satuihin kuten normaalien kunnon ihmisten kuulu olla. Itse paheksun kaikkia uskontoja ja olen myös varoittanut ottamasta kavereikeseen kirkkoonkuuluvien ja uskovaisten lapsia. Lapset ovat kyllä kyselleet suutä, ja olen selittänyt lapsille varovaisesti miten uskovaiset ovat erillaisia kuin normaalit ihmiset ja päästään sairaita. Kyllä jokaiselle lapselle kuuluu oikeus olla harjoittamatta uskontoa ja siitä oikeudesta olisi myös pidettävä jokaisen kohdalla kiinni. Uskonnon tunneilla harjoitetaan lasten aivopesua kuten harjoitettiin jo minun lapsuudessani, äitini isäni lapsuudessa ja isäni isän lapsuudessa. Itsellä siis kokemusta tuosta aivopesusta on omalla kohdalla reilun parinkymmenen vuoden takaa.

      • w.e.s.w

        Vapaus lapsille myöskin tiedoksi sellainen asia, että jos Jumala on olemassa samoin raamatun sana, tiedät myöskin sitten itse vastuusi, lapsien kasvatuksesta ja heidän harhaan johtamisesta. Ja edelleen, jos sana ateistien näkökulmasta.


      • Ei.pelkoa
        w.e.s.w kirjoitti:

        Vapaus lapsille myöskin tiedoksi sellainen asia, että jos Jumala on olemassa samoin raamatun sana, tiedät myöskin sitten itse vastuusi, lapsien kasvatuksesta ja heidän harhaan johtamisesta. Ja edelleen, jos sana ateistien näkökulmasta.

        Ei ole olemassa yhtään sellaista tosiasiaa, mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.


      • w.e.s.w
        Ei.pelkoa kirjoitti:

        Ei ole olemassa yhtään sellaista tosiasiaa, mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.

        Sillekkän ei mahda sit mitään ,jos joillakin ei todisteita ole olemassa. Toisilla on Jumala olemassa toisilla ei,moni on voinut itse teoillaan sössiä yhteytensä Jumalaan,toisilla ei sit yksinkertaisesti ei ole Jumalaa.Kaikki perustuu uskoon. Toisilla on rakkautta toisilla ei,näin se vaan menee.


    • ei.uskonnoille

      Uskossa, aivot on narikassa. Järjenjuoksu ei toimi millään.

    • Meingott

      Ateistit - nuo tynnyrinkasvatuksen innokkaimmat kannattajat!

    • 12 v. ja sitä nuoremmat ei ymmärrä uskonnoista yhtään mitään, niin voisi uskonnon oppiaineena ala-asteilta (ja kaikenlaisesta esiopetuksesta) kylmästi poistaa.

    • sanonp

      elämänkatsomustiedon puolesta, ks. et-opetus.f

    • van_Beatrix

      Minuun tällainen aivopesu ei koulussa tehonnut; seurasin vain opetusta jonkinlaisella mielenkiinnolla. Äitini oli uskovainen, kävin pyhäkoulussa. Peruskoulussa (silloin kansakoulu) uskontotunnit olivat normaalia opiskelua. En tuntenut Jumalaa ja Jeesusta (tosin jotenkin tajusin, että se mikä uskontokirjoissa oli suoraa lainausta Raamatusta - siis raamatunlauseet - niin ne olivat jotenkin ylivoimaisia verrattuna uskontokirjan tekijän omiin raamatun kertomuksia selittäviin kirjoitelmiin.)

      Tulin 17 vuoden ikään, ja elämässä kaikki oli näennäisesti hyvin: koulussa olin parhaita oppilaita, rahaa käytössä riittävästi, terveyttä ja tyttöystävä. Mutta elämässäni oli silti tyhjyys: tämä kaikki hyvä ei pohjimmiltaan tyydyttänyt minua.

      Luokkakaverini oli uskovainen ja kertoi Jeesuksesta, ojensi hengellisen traktaatinkin. Silloin minulle selvisi kuka Jeesus Kristus on. Kului aikaa n. 1,5 vuotta ja tulin uskoon. Armollinen Jumala Jeesuksessa Kristuksessa antoi syntini anteeksi ja pelasti minut tuhoavasta synnin vallasta. Oli joulukuu v. 1973.

      Saarnaaja 12:1-
      "Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova:
      "Nämä eivät minua miellytä" "

      • Sanonp

        Et-opetukseen pääsy edellyttää, että lapsi ei kuulu kirkoon. Jon on kastettu, pitää vaan erottaa kirkosta. Kirjallinen ilmoitus maistraattiin. Molempien huoltajien allekirjoitukset. Ja 12 vuotta täyttänee


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe