kristityille.
Ateistien kirjat vanhenevat ja mitätöityvät nopeasti.
Raamattu yltää yli vuosisatojen muuttumattomuutensa takia.
Raamattu on vanha kirja,mutta aina uusi...........
10
145
Vastaukset
Jep, jotkin uskovaisista ovat jääneet jumiin menneisyyteen ja menneisyyden uskomuksiin :)
- TotuusRaamatusta
Raamatun monet kohdat ja kirjat vanhenevat ja mitätöityvät nopeasti - sanon minä, joka kuitenkin olen uskovainen. Raamattu "muuttumattomuus" ylttää vain vähän reilu 1500 taakse jolloin tekstivariaatioiden ja kopiointi virheiden määrä alkoi vihdoin laske. Uuden Testamentin "muuttumattomuus" ylttää vain vähän reilun 1600 taakse jolloin sen kirjakokoelma lyötiin lukkoon kirkolliskokouksessa. Vanhan testamentin "muuttumattomuus" ylttää vain vähän reilu 1800 taakse jolloin sen kirjakokoelma lyötiin lukkoon juutalaisten toimesta. Tämän asian tunnustaa minun lisäksen momi minuakin paatuneempi fundamentalisti ja konservatiivi.
- uskonwiisaus
Raamattu tuntuu tosiaan olevan kristityille ihan uusi kirja,, silla aina jos juttelee kristityn kanssa raamatusta käy nopeasti ilmi, ettei tämä ole edes lukenut koko opusta, kunhan vain selaillut joitain valittuja kohtia sieltä täältä.
Eikä tiedä mitä kaikkea raamattu oikeasti pitää sisällään, koska ei ole lukenut sitä kokonaan kannesta kanteen, kuten esimerkiksi minä ja monet muutkin ateistit ovat. Joten sikäli on surkuhupaisaa, että ihmiset jotka eivät ole edes lukeneet koko kirjaa, jatkuvasti tyrkyttävät sitä luettavaksi sellaisille ihmisille, jotka oikeasti ovat lukeneet sen.Uskovaisten ei kannata lukea Raamattua kuin hyvin valikoidusti sillä muuten käy kuten minulle. Kun olin lukenut sen pariin kertaan kannesta kanteen totesin että eihän tässä ole mitään järkeä ja erosin sekä kirkosta että uskosta. Elämäni viisain päätös.
Sittemmin asiaa pohdittuani olen tullut siihen tulokseen että Raamatun merkittävyydellä ihmiskunnan historiassa ei uskolla varsinaisesti ole mitään osaa vaan sillä politiikalla mitä Raamattuun nojaten on kulloinkin tehty. Eikä se politiikka ole koskaan kuin näennäisesti nojannut Raamatun sanaan sillä uskonnonkin avulla tehdyn politiikan motiivit löytyvät aina rahasta ja vallasta. Sielujen pelastaminen tai ihmisten hyvinvointi on ollut rahan rinnalla täysin toissijaista kristikunnan johtajille.
Kirkkoon kuulumalla ihminen vain antaa täyden tukensa feodaalijärjestelmääkin vanhemmalle orjuutukselle ja sorrolle. Ne vähäiset almut mitä kirkko palauttaa hyväntekeväisyytenä eivät tätä totuutta pysty muuttamaan eikä peittämään.- hksjdgajhkj
Raamattu on ainoa kirja koko maailmassa missä on järkeä. Kaikki muu on harhaa ja valetta.
- tyuiop78787
Palstanarkomaani!jhgfdf
- Turhiasivuja
Tittiyille, Minä olen Turhiasivuja ja mainostan Raamattua... Luterilainen nuuskii peräaukkoaan ja uskoo kaikej
- vm41
Yleensä ne jotka usuttavat raamattua lukemaan, ovat kyseisestä kirjasta tietoisia vain saarnamiesten/naisten kertomusten myötä.
Istutaan suu auki saalemissa/kirkossa vähäinenkin järjenhiven tauolla, tai hukassa kokonaan ja ollaan niin viisaita palattuaan kotiin että.....
Oma lukutaito on joko puutteellista, tai sitten ei ymmärrä lukemaansa.
Raamattu on niin vaikeaselkoinen kokonaisuus ymmärrettäväksi, että se vaatiikin puhdassieluisen ateistin ajattelun, sekamelskan ymmärtämiseksi. (Paskan seulomisen) - treutrue
Mielipiteesi ei kumoa faktaa: Jumalaa ei ole olemassa.
- Fanaa
Monenkin hihhulilahkon aivopesuohjelmaan näemmä kuuluu se, että panevat 10-13 -vuotiaita kakaraparkojansa tänne irvistelyä yrittämään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282045Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101778Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse581307Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801175Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89964TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46925
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804