Halal liha vs eläinsuojelijat

Vegetaristit

Missä piileksi nyt eläinsuojelijat kun pitäisi olla tositoimissa kieltämässä eläinrääkkäyksellä tapettujen eläinten lihan myynti Suomessa

21

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omillenilkoille

      Katoppas, tässä on sellainen ongelma. Useinmiten nämä rikastuttamista suosivat, ovat samoista puolueista kun nämä eläinsuojelijat.

    • eläinparat

      Elikkä mokkamunat menee eläinten oikeuksien edelle, julmaa kaksinaismoraalia.

    • ÄLKÄÄMMEKOSKAAN

      SUOMALAISET KOSKEKO MUSLIMIEN RUOKAAN-EI PITKÄLLÄ TIKULLAKAAN !

      JOS HE PILKKAAVAT TURVAPAIKKAA PYYTÄESSÄÄN SUOMEN KANSAN TARJOTESSA HEILLE PUHDASTA KAURAPUUROA, JA HE RÄKYTTÄVÄT SITÄ KOIRAN RUUAKSI- NIIN JUMALISTE- SE JO PITÄISI RIITTÄÄ VÄLITTÖMÄSTI KÄSKYKSI LÄHTEÄ ULOS TÄSTÄ MAASTA- SIIS TOTAALISESTI ULOS TÄSTÄ MAASTA !

      TÄLLÄINEN KURI ON OLTAVA-JA SEN OLTAVA PÄTEVÄ JA RAJU KURI !

      JAKETKÄ SITÄ KURIA VASTUSTAA- JOUTUKOOT SAMAAN POISTO-OHJELMAAN HETI JA VÄLITTÖMÄSTI ! ON TÄYSIN TURHAA HARRASTAA JONNINJOUTAVAA LÄLLÄRISMIÄ YHTÄÄN PITEMMÄLLE, -SILLÄ SE ON MIELISAIRAUTTA !!!

    • WaltherP

      Määrällisesti Suomessa vedetään ihan normisti tehorääkättyä eläintä, jossa Sinä olet itse mukana. Mutta ei sen vertaa eläinsuojelu kiinnosta että vaivautuisit muuttamaan elitapojasi. Määrällisesti halal on äärimarginaalinen ilmiö, ja yleensä tuontikamaa.

      Älä muita nakita, mummoasi tai äitiäsi, vaan hoida itse. Mene vain toreille huutelemaan "halal-teurastus on väärin" jos kantti kestään. Käytkö itse McDonaldsissa, maistuu se halal-kana sitten siellä??

      • eläintenpuolesta17

        Olen entinen vihreiden äänestäjä, mutta en enää. Johtuen siitä, että he eivät enää todellakaan välitä eläimistä. Halal liha ei ole mikään pikku asia minun ja monien muiden mielestä. Tämä tuontikama on siinä vielä pahempi, koska Suomessa väitetään eläinläkäreiden tarkistavan, ettei eläimet kärsi. No, uskoo ken tahtoo. Olen ollut kasvissyöjä yli 40 vuotta ja toiminut eläinten hyväksi monissa järjestöissä. Minun vihreitä ei ole enää olemassa, sillä en rupea heidän rinnallaan haalimaan tänne pakolaisia(joukossa eivät kaikki ole tulleet puhtainaikein). Mistä nämä kaikki rahat saadaan heidän toivomilleen pakolaismäärille. Kaikkihan Suomessa tietävät, että siellä joukossa on luvattoman paljon huijareita. Vihreillä nuorilla taitaa olla joku ratkaisu, viedään eläkeläisten eläkkeet.


    • sthth

      vihervammaset vois muuttaa pois suomesta elämästä veronmaksajain rahoilla.

      • WaltherP

        Mitä Sinulla on vammaisia ihmisiä vastaan? Kannatatko rotuoppeja? Kuka tahansa voi onnettomuuden tai sairauden seurauksena vammautua.


      • karkeaoletus

        Oletan, että vihervammaisilla tarkoitetaan näitä aatevammaisia, joilla vamma on syntynyt omatoimisesti.


    • omaannilkkaan

      Vihreät ovat itse avosylin ottamassa muita kulttuureja vastaan, mutta valittavat kuitenkin näiden kulttuurien tavoista?

    • penttahittinen

      Olen ollut samasta asiasta huolissani, kun olen nähnyt videoita, on se kammottavaa, katsottavaa. Eli sitä ei voi katsoa, kun se on sellaista eläinrääkkäystä, ettei voi ymmärtää. Pitääkö, joku näihin paikkoihin yhteyttä ja saako ne rangaistuksen, edes Suomessa.

    • AntiSaatana

      Ihminen on varsin kaksimielinen olento - ensin kiduttaa karsinassa ja sitten antaa vielä tovereiden nähdä heidän kohtalonsa.
      Ei ole NORMAALIA, että ihminen tappaa pelkän himon takia, kuten veren, proteiinin, HARRASTUKSEN, ym..
      Lihan Siunaaminen on ollut käytössä ihan koko Maailmassa, ja on varsin "törkyistä" siunata lihaa, jota ei elääkseen TAPPAA tarvitse.

      • Hörhölle

        Nyt menee taas ihan yli vaikka hyvää yrittäisitkin tarkoittaa. Vetoat ihan turhaan normaaliuteen. Normaali on sitä mitä on tai tapahtuu tilastollisessa mielessä eniten.

        Lihan kysynnässä ja tarjonnassa mukana toimiva tehoeläintuotanto on normaalia tällä hetkellä erityisesti teollisuusmaissa ja vieläpä muuallakin. On normaalia, että suuri osa ihmisistä syö terveytensä ja ympäristön kannalta kestämättömiä määriä lihaa.

        Jos haluat keskustella etiikasta, niin keskustele siitä vedoten faktoihin, joista vedät loogisia johtopäätöksiä, ja arvioi niitä sitten eettisesti. Äläkä myöskään vähättele sitä, että lihaa kuitenkin tuotetaan ravinnoksi eikä himon tai veren takia.

        PS. Viestissäsi muutenkin korostuu vähän liikaa jonkinlainen uskonnollisen paatoksen sävy. Uskonnot sekoittavat asioita vain lisää, ja niistä on lähinnä vain haittaa!


    • WaltherP

      Vastauksena myös, että yhtälailla muslimeille kuin muille ihan uskonnosta riippumatta (outo jako muutoin uskonnon perusteella jaotella) eläinten ystävät suosittelevat kasvisruokavaliota. Vegaaninen annos on halal, (mahd. kosher). Kasvisruokaa kaikille!

      • asdfasdfasdf2

        ihminen on sekasyöjä,se on terveellisempääkin.


      • Sontiaismolottajalle
        asdfasdfasdf2 kirjoitti:

        ihminen on sekasyöjä,se on terveellisempääkin.

        Syömisen terveellisyys ei määräydy yksinomaan niillä suuntaviivoilla, että syödäänkö täysin vai semisti sekaruokaa vai syödäänkö täysin vegaanisti. Terveellisyys perustuu ravinnon riittävyyteen ja monipuolisuuteen ja siihen, että tiettyjä ravintoaineita ei nautita biologisten tarpeiden ja rajoitteiden kannalta kohtuuttomasti.

        Terveellinen ruokavalio on mahdollista koostaa niin sekaruokana kuin vegaanistikin, eikä kumpikaan ole automaattisesti terveellistä. On yleistietoa, että useimmat sekaruokailijat syövät liikaa varsinkin punaista lihaa ja saavat liian vähän esim. kuitua. Samoin väärin koostettu vegaaniruokavalio voi johtaa ongelmiin; vegaanikin voi syödä liikaa suolaa tai sokeria tai kärsiä puutostiloista. Myös sekaruokailijat voivat kärsiä puutostiloista.


    • Lapsellisille_idareille

      "Missä piileksi nyt eläinsuojelijat kun pitäisi olla tositoimissa kieltämässä eläinrääkkäyksellä tapettujen eläinten lihan myynti Suomessa"

      Eiköhän jokaiselle ensinnäkin ole selvää, että sinua ei halal-teurastus kiinnostaisi v*ttuakaan, jos sitä eivät olisi tekemässä ja vaatimassa muslimit. Mitä tulee eläintensuojeluun, niin eihän tuo teurastusmuoto Suomessa lakien mukaan tehtynä ole sen kummempaa rääkkäystä kuin muut Suomessa sallitut teurastusmuodot:

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Halal#Halal-teurastus

      Näin ollen eläintensuojelijoilla ei ole mitään syytä vastustaa erityisesti halal-teurastusta. Yleensähän he vastustat eläintuotantoa ylipäätään sen monien eettisten ongelmien takia, kaikenlainen teurastus mukaan luettuna.

      Elikkä eiköhän se taas kerran tullut selväksi, että koko tämä halal-hössötys on vain osa yleistä islaminvastaisuutta. Ja jälleen kerran saa todeta, että islamin kritisoimiseen on olemassa oleellisempiakin ja tärkeämpiäkin rakenteellisia pointteja kuin puuttuminen joka-f*ucking-yksityiskohtaan mitä islamiin liittyy.

      • kuka_onkaan_idari

      • Sinä_olet_idari
        kuka_onkaan_idari kirjoitti:

        Asiaa islamista:

        https://aikapommi.wordpress.com/

        -

        Pointtihan nimenomaan oli, että halal-teurastus tuskin on se oleellisin asia mistä islamia olisi syytä kritisoida, mutta ethän sinä jakojäännös sitä tietenkään tajunnut.


    • vihreä4ever

      Mietin hetken kehtaisinko edes kirjoittaa tänne, kun on haiskahtaa niin vahvasti elämänkoulu ja impivaaralaisuus - No, itse olen vihreitten toiminnassa ollut mukana viimeisen vuosikymmenen ja rehellisesti sanottuna en voisi olla ylpeämpi saavutuksistamme! :)

      Ihmiset (*tähän ketjuun vastanneet*) eivät tunnu tajuavan, että ajat muuttuvat ja maailman megatrendit ovat erit kuin muutama vuosikymmen sitten. Tämän päivän vihreä ei ole samantyyppinen metsässä viihtyvä, tuulipukuun verhottu ulkopuolinen sivustakatsoja, joka välillä käy jossain miekkarissa huutamassa ja sitten palaa varjoihin. Tämän päivän vihreä on laadukas päätöksentekijä, joka viihtyy tapahtumien keskiössä.

      Tämän ketjun aiheeseen liittyen - kyllä vihreään liikkeeseen edelleen kuuluvat eläinten oikeudet ja luontoasiat. Globaalisaatio on kuitenkin tuonut tähän meidänkin pikku maahamme uudet tuulet ja meidän on vastattava niihin parhaamme mukaan. Ajatusmaailmamme on täytynyt muuttua, että kykenemmä vastaamaan haasteisiin esimerkiksi maahanmuuttajien integroimisesta. Yksinkertaisesti sanottuna asia on niin, että monikulttuurisuus on suurin toimintaamme ohjaava tekijä - se on prioriteetti ykkönen ja sitä pitää ymmärtää useammasta perspektiivistä yli arvorajojen.

      Ja vielä noista eläimistä ja muusta. Olen itse kasvissyöjä ja kannustan ihmisiä siirtymään lähemmäs kasvipainotteista ruokavaliota. Humaaniset syyt ovat toki tärkeitä, mutta myös terveellisyys (kolesteroli ym.) puoltavat tätä päätöstä. Metsässä en taas viihdy ollenkaan - olen pesunkestävä kaupunkilainen, joka valitsee vaikka trendikkäässä kahvilassa istuskelun kalastamisen tai vaeltamisen sijaan :)

      • jooeis

        onko tää tyyppi tosissaan vai trolli? Ei näistä jumalauta enään tiedä...


      • palatkaajuurillenne

        "Tämän päivän vihreä ei ole samantyyppinen metsässä viihtyvä, tuulipukuun verhottu ulkopuolinen sivustakatsoja, joka välillä käy jossain miekkarissa huutamassa ja sitten palaa varjoihin"
        Niinpä, ennen vihreät olivat vielä puhtaasti luonnon puolella oleva puolue. Mutta nykyään enemmän sosiaalivihreä, jossa on havaittavissa myös punaisen sävyjä.
        Jos luontoasiat on tärkeitä niin ei ehkä kannattaisi kaiken maailman kehitymaalaisia toivottaa tervetulleeksi tänne, oppimaan kulutusyhteiskunnan mallia? Heitä nimittäin maailmassa riittää, samoin konflikteja jotka saavat ihmiset lähtemään paremman elintason perässä.
        Kuitenkin tiedetään että länsimainen ihminen kuluttaa tätä maailmaa eniten. Ajattele että kaikki miljardit kehitysmaalaiset eläisivät sillä elintasolla millä suurin osa Suomalaisista elää?

        On ikävää että jossain päin maailmaa on kurjaa elää, mutta se kurjuus ei poistu siten että, että otetaan kaikki apua tarvitsevat avosylin vastaan ja tarjotaan heille ilmainen ylläpitö. Se kurjuus seuraa kyllä lopulta perässä.

        Globalisaation rummuttamisella ollaan lähinnä aiheutettu kansan keskuuteen syvä kahtiajako pitkin Suomea ja Eurooppaa. Jo lähes unholaan painuneet Eurooppalaiset ääriliikket ovat globalisaation pakkosyötön seurauksena voimiensa tunnossa ja keräävät jatkuvasti lisää kannattajia. Uusnatsit ja kaikki "impivaaralaiset" voivat kiittää omasta nosteestaan ainoastaan vihreitä. Myöskin sananvapaus on heikentynyt, varsinkin jos omalla naamalla haluaa mielipiteitään tuoda julki. Oletpa puolesta tai vastaan, niin aina on väkivallan uhka läsnä. Kultaista keskitietä ei enää ole, on vain ääripäät.

        Vihreät on viimeinen ryhmä joka voi toisia käskeä näkemään useammasta näkökulmasta yli arvorajojen. Itse eivät varmasti yritäkkään ymmärtää toisten mielipiteitä. Juuri vihreillä on eniten hankaluuksia tehdä yhteistyötä muiden puolueiden kanssa. Vihreät myös arvostelee muita puolueita populismista, mutta itse he vasta populismilla ratsastavatkin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe