moi!
Minulla on ollut ainakin 8 vuotta semmoista että on masentanut, ahdistanut, pelännyt, pelännyt syömistä koska seurassa menee niskat ihan lukkoon eikä saa hyvin vietyä haarukkaa suuhun. Varsinkin jos joku katsoo silmiin siinä vaiheessa kun olen viemässä ruokaa suuhun niin pää tärisee. En tiedä huomaako muut sitä, mutta itse tunnen sen liian hyvin ja on hyvin ahdistavaa. En mielellään muutenkaan katso ihmisiä silmiin koska pelkään tätä pään tärähtämistä varsinkin jännittävissä tilanteissa. Jos poistun yksin kotoa ulos tuntuu että niskat kiristyvät ja että huulet/kaula jotenkin vapisisivat. Pää tuntuu usein liian raskaalta ja kiristävältä.
Minulla on aikoinaan ollut monet monet masennuslääkkeet. Nyt on ollut yli vuoden bentso rivatril 2mg ja se ei enää tehoa kunnolla, joten olen päättänyt tiputtaa sitä hiljalleen alas, mutta tuskaa on. Rivatril kyllä auttoi erittäin hyvin näihin niskajännitksiin, pääntärinään yms ahdistukseen. On myös propralia.
Onko muita kohtalontovereita? olen kuumeisesti yrittänyt miettiä ja etsiä tietoa, mutta en tiedä.
Haluan elää ilman lääkkeitä, koska en pidä niiden haittavaikutuksista, esim tuntuu ettei muisti pelaa. olen pahoillani jos teksti on epäselvää.
silmiinkatsomisen ja julkisen syömisen pelko
3
165
Vastaukset
- gsjiyt
itselläni samat vaivat. kertomasi on, kuin omasta sairaudestani. kokemuksestani voin kertoa, että lääkityksen lopettaminen ei ainakaan kohdallani onnistunut, vaan tuli kehon stressireaktio ja fyysisiä ja psyykkisiä vaivoja niin paljon, että niitä en edes muista kaikkia. aloitin uuden lääkityksen, joka on poistanut vaivat melkein kokonaan. silmät ja niskat ovat kyllä usein kipeät. minusta sinun kannattaisi varata aika sairaanhoitajalle ja miettiä hänen kanssa yhdessä sopivaa lääkitystä. sairaanhoitaja voi sitten olla mukana lääkärin käynnillä. näin sain itse sopivan avun. lääkkeeni on ketipinor ja sepram. en tietenkään tiedä, ovatko nämä sinulle sopivia lääkkeitä. oletko miettinyt, että voisiko nykyisen lääkityksen annostusta nostaa, jos lääkkeesi on aiemmin auttanut, eikä sivuoireita ole. lääkeannosta joudutaan nostamaan aina sitä mukaan, kun maksa oppii sitä polttamaan, toivon terveyttä sinulle.
- Tärisijä
Mainitsit tärinän oireena. Siitä tuli mieleen että sinun kannattaisi mahdollisesti käydä jossain tutustumassa “TRE” nimiseen jännityksen- ja stressinpurkumenetelmään.
Et ainakaan mitään häviä jos kokeilet. Itse olen saanut kyseisestä menetelmästä suurta apua erilaisiin jännitystiloihin, myös niskassa ja pään alueella. - Ksbsbbdbfss
Täysin samat oireet ollut jo vuosia. Parempaan suuntaan mennyt tosin, aikoinaan käsi tärisi niin paljon etten enää käynyt syömässä julkisesti missään. Nuo pään yhtäkkiset liikkeet lähtivät jossain vaiheessa kokonaan.
Koskaan en ole näistä oireista kyllä kenellekään sanonut, en uskalla enkä halua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk305680Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin183184Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_171311Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511303Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231164PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1501069Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43979- 126964
- 37844
- 142793