Aihe

silmiinkatsomisen ja julkisen syömisen pelko

toivossaonhyväelää7

moi!

Minulla on ollut ainakin 8 vuotta semmoista että on masentanut, ahdistanut, pelännyt, pelännyt syömistä koska seurassa menee niskat ihan lukkoon eikä saa hyvin vietyä haarukkaa suuhun. Varsinkin jos joku katsoo silmiin siinä vaiheessa kun olen viemässä ruokaa suuhun niin pää tärisee. En tiedä huomaako muut sitä, mutta itse tunnen sen liian hyvin ja on hyvin ahdistavaa. En mielellään muutenkaan katso ihmisiä silmiin koska pelkään tätä pään tärähtämistä varsinkin jännittävissä tilanteissa. Jos poistun yksin kotoa ulos tuntuu että niskat kiristyvät ja että huulet/kaula jotenkin vapisisivat. Pää tuntuu usein liian raskaalta ja kiristävältä.

Minulla on aikoinaan ollut monet monet masennuslääkkeet. Nyt on ollut yli vuoden bentso rivatril 2mg ja se ei enää tehoa kunnolla, joten olen päättänyt tiputtaa sitä hiljalleen alas, mutta tuskaa on. Rivatril kyllä auttoi erittäin hyvin näihin niskajännitksiin, pääntärinään yms ahdistukseen. On myös propralia.

Onko muita kohtalontovereita? olen kuumeisesti yrittänyt miettiä ja etsiä tietoa, mutta en tiedä.

Haluan elää ilman lääkkeitä, koska en pidä niiden haittavaikutuksista, esim tuntuu ettei muisti pelaa. olen pahoillani jos teksti on epäselvää.

3

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsjiyt

      itselläni samat vaivat. kertomasi on, kuin omasta sairaudestani. kokemuksestani voin kertoa, että lääkityksen lopettaminen ei ainakaan kohdallani onnistunut, vaan tuli kehon stressireaktio ja fyysisiä ja psyykkisiä vaivoja niin paljon, että niitä en edes muista kaikkia. aloitin uuden lääkityksen, joka on poistanut vaivat melkein kokonaan. silmät ja niskat ovat kyllä usein kipeät. minusta sinun kannattaisi varata aika sairaanhoitajalle ja miettiä hänen kanssa yhdessä sopivaa lääkitystä. sairaanhoitaja voi sitten olla mukana lääkärin käynnillä. näin sain itse sopivan avun. lääkkeeni on ketipinor ja sepram. en tietenkään tiedä, ovatko nämä sinulle sopivia lääkkeitä. oletko miettinyt, että voisiko nykyisen lääkityksen annostusta nostaa, jos lääkkeesi on aiemmin auttanut, eikä sivuoireita ole. lääkeannosta joudutaan nostamaan aina sitä mukaan, kun maksa oppii sitä polttamaan, toivon terveyttä sinulle.

    • Tärisijä

      Mainitsit tärinän oireena. Siitä tuli mieleen että sinun kannattaisi mahdollisesti käydä jossain tutustumassa “TRE” nimiseen jännityksen- ja stressinpurkumenetelmään.

      Et ainakaan mitään häviä jos kokeilet. Itse olen saanut kyseisestä menetelmästä suurta apua erilaisiin jännitystiloihin, myös niskassa ja pään alueella.

    • Ksbsbbdbfss

      Täysin samat oireet ollut jo vuosia. Parempaan suuntaan mennyt tosin, aikoinaan käsi tärisi niin paljon etten enää käynyt syömässä julkisesti missään. Nuo pään yhtäkkiset liikkeet lähtivät jossain vaiheessa kokonaan.

      Koskaan en ole näistä oireista kyllä kenellekään sanonut, en uskalla enkä halua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Muusikko Pave Maijanen, 70, on kuollut

      "Talvella 2018 hän sai ALS-diagnoosin. Ensioireet hän huomasi syksyllä 2018. Tuolloin Maijanen alkoi tuntea kummallisia lihaskramppeja ja huomasi, ett
      Maailman menoa
      99
      4496