Tulisielut

Tuomas123456

Kysymyksiä herättänyt Vapaakirkollinen Tulisielujohtajuuskoulutus on noussut pohdinnan aiheeksi.
Kerrotaan että Henna Saarinen on torontolaisuuden airut.
Hän on perustanut suomessa tälläisen seminarityyppisen koulutusmuodon.
Kun hänestä on jo pitkään kertoiltu kovin kyseenalaisia näkökantoja niin olisi kohtuullista että koko tästä asiasta tehtäisiin selvitys.
Mitä on Tulisielukoulutus?
Mitkä sen tavoitteet ovat?
Mihin se perustaa opetuksensa?
Onko se äärikarismaattisuutta..uusapostolisuutta..?
Paljonko ihmisiä kuuluu tulisielujohtajiin.?
Odotan innokkaana...että esim.Mauno Mattila tai Juha Norolampi jaksaisivat paneutua aiheeseen..ja toisivat esille tosiasiat.
Lähinnä on kai kysymyksiä herättänyt.se että puhutaan joiltakin tahoilta kovin voimakkaasti leimaten Henna Saarisen persoona ja tämä tulisielukuolutus ilmiö vääräksi opiksi Torontolaisuuden hengessä tapahtuvaksi eksyttämiseksi.
Olisi tietysti välttämätöntä että nämä Tulisielukoulutuksessa olleet tulisivat itse kertomaan ja keskustelemaan asiasta.
Näinhän mm. Patrick Tiainen ja Uskon Sana liikekin ..oli ns.syynissä..ja asiat tulivat koko siionin tietoisuuteen..
Syystä ja toisesta minua ainakin vaivaa kovasti mm. Puheet Vapaakirkossa ja Helluntalaisuudessa esille tuodut epäilykset siitä ns.eksytyksestä joka on mukamas valtaamassa alaa kaikkialla.
Miten eksyksissä tässä itse olen? Sitä sopii miettiä..
Kun joka puolella huudetaan Jeesuksen Nimeen..kaikki selittävät raamattuun perustuen..
Se on kyllä hyvin sanottu..että jos Julistuksessa on 95% raamatun totuutta ja 5% rotanmyrkkyä niin kuka sen havaitsee vääräksi opetukseksi?
Ja sitten kun tuodaan vielä PH toiminta ja vaikutukset julistukseen ja ilmiöihin niin siinä pitää olla todelliset hengenlahjat .henkienerottamisen ja profetianlahjat erottaakseen väärän oikeasta.
Mutta näin kuitenkin tapahtuu.
Totuuden Henki johtakoon meitä kaikkeen totuuteen ja tuokoon valoon tämänkin Tulisielukoulutuksen.
Jätän tämän rukousaiheeksi jokaiselle sielulle..
Herra tekee työn..
Ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Amen

12

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koetelkaahenget

      Tulisielujohtajuuskoulutus tutkitaan siten, että otetaan selvää mitä se opettaa Jeesuksesta Kristuksesta. Jos opettaa muuta kuin mitä Raamattu opettaa Jeesuksesta Kristuksesta niin silloin se on eksytys.

      Jos tulisielukoulutuksessa opetetaan, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.Neitsyt, Maria tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä ja synnytti Jeesuksen Kristuksen , Jeesus Kristus on lihaan tullut , ihminen ja iankaikkinen Jumala sekä että tämän Jeesuksen Kristuksen Golgatan ristillä vuotanut sovintoveri puhdistaa kaikesta synnistä ja että Jeesus Kristus suoritti lunastuksemme Golgatalla, kallisti päänsä sanoi , se on täytetty ja antoi itsensä Isän käsiin ja nousi kolmantena päivänä kuolleita.
      Jeesus Kristus toimi maan päällä ihmisenä ja Jumalana samanaikaisesti.Hän on Jeesus Kristus, lihaan tullut, Immanuel.Jumala kanssamme.

      KR 33/38
      1 Joh 4
      1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
      3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

      • Sekamelska

        Monet sanovat Jeesuksen olevan Herra ja korostavat ristiä ja kertovat evankeliumin ihan oikein. Sitten alkaa se kaikki muu joka on pielessä. Puhutaan raamatusta mutta asioille annetaan aivan eri merkitys. Raamatunpaikat irrotetaan asiayhteyksistään. Puhutaan omista kokemuksista ja ilmestyksistä ja haetaan niihin sopiva raamatunpaikka. Tarkkana saa nykyään olla.


      • Armoitus1

        Jehovan todistajat ja Mormonit.
        Uusapostolinenliike
        Ovat mm. Näitä jotka Aloittavat raamatulla ja lopettavat raamatun tulkintaan..omaan tulkintaansa.joka on silloin jo poikennut pois .
        Aivopestyjä baabelin orjia.
        Samoin on laita niiden poloisten jotka etsiessään ovat tulleet näiden väärien profeettojen lumoamiksi.
        Piirteenä näissä liikkeissä on synnintunnon puuttuminen.
        Lähtökohtana ns.uskomiseen on vain kirjoitukset ja sen myötä oppiminen..kuinka minusta tulee kelpo kristitty.
        Raamattu muuttuu lahkon omiksi tulkinnoiksi..
        Sekoitettuun Evankeliumiin.
        Raamattua ei tarvitse muuttaa kovinkaan paljon asiayhteyksissä ja sanojen merkityksissä kun jo saadaan asia näyttään sopivasti muulta kuin se sanassa on ilmoitettu..
        En tiedä kuinka tarkoitushakuista tälläinen on?
        Ovatko näiden lahkojen johtajatkin vain viattomia eksyneitä jotka alunalkaen ovat etsineet tosissaan totuutta mutta sitten hairahtuneet järkeisajatteluun ja todenneet että eihän se noin voi olla mitä raamattu ilmoittaa ja päättyneet vain vähän muokkaamaan sanaa mieleisekseen.
        Ja sitten heidän uhrinsa..nämä seuraajat korvasyyhyynsä hankkivat itselleen opettajia..valhe on sokaissut heidät ja he pitävät sitä totuutena.
        On uskoa ja on luulouskoa...on uskonnollisuutta ja on teologiaa.
        Elävä uudestisyntyminen ylhäältä on jotakin aivan muuta.
        Jumala antaa Pyhän Hengen..
        Uudestisyntynyt ihminen on Jumalan edessä syntinen
        Mutta Jeesuksen Kristuksen sovitustyön tähden hänestä on tullut sovitettu.
        Jumala pyyhki pois meidän syntimme itsensä tähden ..eikä enää niitä muista.
        Ainoastaan Jeesuksessa ja Hänen lunastuksensa kautta olemme puhtaat ..
        Joka ottaa vastaan ristin sovituksen on pelastettu ja hänen syntinsä ovat pesty pois.eikä hänelle Jumala lue syntiä.
        Hänestä on tullut Taivasten Valtakunnan perillinen Kristuksessa. Hän on ottanut vastaan peson.Hän on mennyt ahtaasta portista sisälle.
        Hän istuu hääaterialla Kutsuttujen kanssa ja hänellä on häävaatteet Jeesuksen Verellä pestyt ..valkoiset kuin villa .
        Hänestä on tullut pyhä ja vanhurskas..Jumalan edessä..koska hän meni ristin juureen synteineen ja Jeesus lupauksensa mukaan otti hänen syntinsä ja antoi luvatun lahjan elävän uskon ja Pyhän Hengen ..
        Hänestä tuli uusiluomus.
        Tämä on evankeliumi ja totuus.
        Jeesus sanoo
        Minä olen Tie Totuus Ja Elämä..
        Seuraa Minua
        Pyhä Henki vie meidät kaikkeen totuuteen...puolustaa meitä..lohduttaa meitä..
        Jeesus sanoo.
        Ilman minua te ette voi mitään tehdä.
        Tulkaa minun tyköni.
        Minä annan janoavalle elämänvedenlähteestä lahjaksi.
        Minä lunastan sinut.palaja minun tyköni.


      • saviseutulainen

        Totisesti Amen!


    • Voihanvitalis

      Siis kuolematon kuoli. 1Tim.6:16.

      • Armoitus1

        Jeesus sanoi opetuslapsille.kun he kysyivät..näytä meille Isä.
        Näin kauan minä olen ollut teidän keskuudessanne...ettäkä te.minua tunne.
        Kun näette minut..olette nähneet Isän.


      • Armoitus12

        Johanneksen evankeliumi 14;7
        Siinä edelliseen lisäystä.
        Te eksytte..ellette tunne kirjoituksia Sanoo Jeesus.


    • menkääkammioonne

      Tuollaiset tulisieluhuuhaat joutaa heittää suolle, tosiasiassa mitään tulisielua ei ole olemassakaan tänä aikana kunhan vertailuksi oetaan Apostolien malli.

      He lähettivät ramman kotiin ilman tulisielukohkaamisia ja itse päätyivät kuolemaan ennen aikojaan.

      siinä on tulisielumallia ilman kursseja ja vohkaamisia!

      • Tuomas1234567

        Ensin on otettava selvää asioiden oikeasta laidasta...muussa tapauksessa tuollaista ei kannata kirjoittaa..se ei ole mistään kotoisin eikä raamatun mukaista.
        Se on löyhä yhden ihmisen mielipide.
        Ilman painoarvoa.


      • kerrokerroforumi
        Tuomas1234567 kirjoitti:

        Ensin on otettava selvää asioiden oikeasta laidasta...muussa tapauksessa tuollaista ei kannata kirjoittaa..se ei ole mistään kotoisin eikä raamatun mukaista.
        Se on löyhä yhden ihmisen mielipide.
        Ilman painoarvoa.

        Siinä ei kuules kauaa mene kun tuollaiset tutkitaan, uskotko sitä!

        Raamatussa ei uudenliiton opissa ole ainuttakaan viittausta plussan puolelta joss ajoku nuori mitään kokematon perustaa mitään hengellistä uutta ja alkaa opettaa muka jotain tulisieluisuutta hah jo pelkkä ajatus onnaurettava.

        mitä siis tässä on tutkittavana kerro, tutkin mielelläni lisää?


      • Armoitus12345678

        Totta toinen puoli.olen samaa mieltä mutta tapasi ilmaista asiasi on ehkä liian yksisuuntainen ja sotiva.
        Ota rauhasta käsin arviointisi ja analysoi sitten tarpeen mukaan ..muistaen että nämä ihmiset ovat eksyksissä ja sokeita..
        Ei mitään saatanan palvojia.
        Ja hekin jos tietäisivät totuuden..tulivat tuntoihinsa ja kääntyisivät Jeesuksen puoleen.
        Jos olet uskossa..olet armoitettu..ja etuoikeutettu..ilman omia ansioitasi..eikö niin.?


    • Laskuntulos

      Oikein on Paavali kirjoittanut Raamattuun, että "nainen vaietkoon seurakunnassa". Nykyisin naiset jopa johtavat seurakuntia! Kun nainen ehdottaa jotakin uutta seurakuntaan, niin pitää miettiä kaksi kertaa mitä se on. Usein tuodaan amerikkalaista saastaa seurakuntiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe