Henkivaltojen taistelu Suomessa?

Oletteko lukeneet luterilaisen papin Erkki O Aurasen kirjaa 'Henkivaltojen taistelu Suomessa', jossa käsitellään yhteiskunnallisia asioita ja päätöksen tekoa? Jos olette niin mitä ajatuksia se herätti?

Kirjan sisällön kuvaus:

"Diplomi-insinööri, pastori Erkki O Aurasen kirja edustaa ns. oppositiokirjallisuutta, joka mm. Italiassa on erityisen suosittua. Kirjassa tarkastellaan kriittisesti vallassa olevien toimia ja tuodaan esille vallan suurelle yleisölle tuntemattomia koukeroita. Samalla kirja koettelee suomalaista sananvapautta ja mielipiteenvapautta. Tätä kirjaa voisi myös luonnehtia ”yhdeksi elämäntarinaksi hyvinvointisuomessa”, melkeimpä romaaniksi. Rakentavan kritiikin kohteina ovat mm. kommunismin ja sen esiasteen sosialismin kansallemme aiheuttamat tuhot, oikeuslaitoksen poliittinen alistaminen, köyhän kansan sortaminen, varattomuusrasismi, median harhauttava disinformaatio ja perheiden silpominen sekä kirkonmiesten selkärangaton luopuminen Raamatun totuuksista. Peruskysymyksenä: miksi vauraassa hyvinvointivaltiossa on niin paljon pahoinvointia? Kirjaa ei suositella alle 15-vuotiaille, koska siinä kerrotut tositapaukset taisteluista Saatanaa vastaan saattavat järkyttää herkkiä mieliä. Erkki O Auranen kokee saaneensa käskyn avata suomalaisten silmiä, ennen kuin on liian myöhäistä: Apostolien teot 26:17-18: ”Minä…lähetän sinut pakanoiden pariin avaamaan heidän silmänsä ja saattamaan heidät pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan tykö. He saavat syntinsä anteeksi, kun uskovat minuun, ja heillä on oleva paikkansa niiden joukossa, jotka Jumala on pyhittänyt.” Tämän kirjan sisältöön sopii lainaus Paavi Benedictus XVI:n kirjan ”Jeesus” takakannesta: ”Kuka tahansa voi sen vuoksi olla vapaasti eri mieltä kanssani. Pyydän lukijoiltani ennakkoon vain sitä sympatiaa, jota ilman mikään ymmärtäminen ei ole mahdollista”."

Tekijä: Erkki O Auranen
Kustantaja / Jakelija: Misericordia-Kustannus Oy
{ISBN: 9789519873510]

29

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä ajatuksia se sinussa herätti, jos siis olet lukenut kirjan?

• Tuskin mitään. Marx ei ole vielä saanut yhtään originaalia ajatusta.

Kirja ei pääse jatkoon.

• En.

• No sinä et lue kirjoja varmasti ollenkaan, ainakaan juttujesi perusteella.

• George_L kirjoitti:

No sinä et lue kirjoja varmasti ollenkaan, ainakaan juttujesi perusteella.

Kyllä minä luen ja hyvät ja asiapitoiset kirjat luen moneen kertaan. Lukaisin aikoinaan Suomen pisimmän päiväkirjankin eli Kalle Päätalon Iijoki-sarjan.
        En kuitenkaan suosittele Päätaloa kenellekään, koska se on pelkkää ajankulua.
        Sen sijaan suosittelen Georgelle: Erno Paasilinna, Pentti Haanpää, Samuli Paronen. Lue noita ja voit oppia sinäkin jotain tästä ympäröivästä todellisuudesta.

ps luin minä myös pari Alister McGrath'n kirjaa, tuo setähän on teologian proffa ja hän teki pari kirjaa vastaukseksi Richard Dawkinsin kirjoihin

• qwertyilija kirjoitti:

Kyllä minä luen ja hyvät ja asiapitoiset kirjat luen moneen kertaan. Lukaisin aikoinaan Suomen pisimmän päiväkirjankin eli Kalle Päätalon Iijoki-sarjan.
        En kuitenkaan suosittele Päätaloa kenellekään, koska se on pelkkää ajankulua.
        Sen sijaan suosittelen Georgelle: Erno Paasilinna, Pentti Haanpää, Samuli Paronen. Lue noita ja voit oppia sinäkin jotain tästä ympäröivästä todellisuudesta.

ps luin minä myös pari Alister McGrath'n kirjaa, tuo setähän on teologian proffa ja hän teki pari kirjaa vastaukseksi Richard Dawkinsin kirjoihin

Minkähän takia George pitää Jumalan lähettiläänä yhtä Suomen tunnetuinta talousrikollista?

• Pe.ku kirjoitti:

Minkähän takia George pitää Jumalan lähettiläänä yhtä Suomen tunnetuinta talousrikollista?

Nuo valkopesee omiensa synnit ja heittää pesuveden muiden päälle.

• Pe.ku kirjoitti:

Jumalan lähettiläänä? Mitä sillä tarkoitat? En ole tuollaista ilmaisua edes käyttänyt.

Jos hän on tehnyt väärin, niin emme tietenkään sellaisia tekoja ihannoi, emmekä valkopese. Nyt oli puhe tämän kirjan aiheesta ja sisällöstä.

• mikkelinmies1

Tämä Auranen on selkeästi epäonnistunut arjen tehtävissään, ehkä osittain myös omaa taitamattomuuttaan, mutta on selkeästi uudistisyntynyt pappi, jonka keskusteluja kappalainen ja Israel-ystävän SEppo Kososen käymiä keskusteluja olen seurannut. Löytynee TV7 ja Alfalta. Sen sijaan jokainen joka on lukenut ilmajokisen Seppo Hautalan VS-yhtiöiden loistavasta noususta ja tuhosta, niin ei voi muuta kuin päivitellä näitten valtaapitävien "valtaa" jos se ei sovi heidän omalle urakehitykslleen tai pankilleen.

Postipankkihan olisi se pankki, joka sulki menestyksen huipulla olevan Seppo Hautalan rahahanat eli konkurssipesään jäi vielä miljoonittain rahaa. Seppo Lindblom ja Mauno Koivisto olivat päähääräiljat saadakseen helluntalaisen Hautalan kumoon ja saivat Lue enemmän "Laillinen murha" Kauko Parkkinen 1984.

• stadinfriidu_

Onko häpeä jos yrittäjä teki lamakautena konkurssin?
        Onko se vain yrittäjän epäonnistuminen?

• mikkelinmies1
        stadinfriidu_ kirjoitti:

Onko häpeä jos yrittäjä teki lamakautena konkurssin?
        Onko se vain yrittäjän epäonnistuminen?

Ei ole häpeä, mutta niin Auraselle kävi. Epäilemättä hän varsin tempperamenttinen ja äkkiää johtopäätöksiä tekevä. Ehkä olis pitänyt selvittää mihin sitoutui, kun lapsetkin joutuivat kärsimään eli vouti tarkkaili ja peri. Nyt asiat ovat kai hyvin myös maallisesti.

• matka.jatkuu

Tuomiot on kärsitty ja sovitetttu.

• matka.jatkuu kirjoitti:

Tuomiot on kärsitty ja sovitetttu.

Ja sitten vaan pokkana julistetaan Raamatun sanaa vaikka ei itse olla edes sisäistetty seitsemättä käskyä.

Koettakaa nyt löytää joku ihan rehellinen vaikkakin se usein välillistä onkin, useinhan sitten käykin ilmi, että sen "käsi ei ollut vielä vaan tottunut"

• nähty.on kirjoitti:

Ja sitten vaan pokkana julistetaan Raamatun sanaa vaikka ei itse olla edes sisäistetty seitsemättä käskyä.

Koettakaa nyt löytää joku ihan rehellinen vaikkakin se usein välillistä onkin, useinhan sitten käykin ilmi, että sen "käsi ei ollut vielä vaan tottunut"

Miten ne hänen analyysiinsä ja sanomaansa vaikuttavat? Saatanan taktiikka on syyttää jo anteeksi annetuista rikoksista.

• George_L kirjoitti:

Miten ne hänen analyysiinsä ja sanomaansa vaikuttavat? Saatanan taktiikka on syyttää jo anteeksi annetuista rikoksista.

"Saatanan taktiikka on syyttää jo anteeksi annetuista rikoksista" Väitätkö minua Saatanaksi vai Saatanan asialla olevaksi ?

• nähty.on kirjoitti:

"Saatanan taktiikka on syyttää jo anteeksi annetuista rikoksista" Väitätkö minua Saatanaksi vai Saatanan asialla olevaksi ?

Kerro itse mikä olet.

• George_L kirjoitti:

>> Saatanan taktiikka on syyttää jo anteeksi annetuista rikoksista. <<

Te fundis-uskovat voitte antaa toisillenne ristiin rastiin anteeksi vaikka joka päivä, mutta me muut arvioimme myös teikäläisiä teidän historianne perusteella.

Jos kenellä tahansa on useampi rikostuomio alla, niin minä en sellaiseen henkilöön luota tippakaan. Jos joku on niin naiivi, että luottaa, niin omapa on asiansa. Mutta turha tulla tarjoamaan omaa herkkäuskoisuuttaan muille.

• Sama heppu.
        Ei olisi mikään yllätys, jos George olisi myös sama heppu, kun häntä mainostaa.

• Pe.ku kirjoitti:

Sama heppu.
        Ei olisi mikään yllätys, jos George olisi myös sama heppu, kun häntä mainostaa.

Heh he

• qwertyilija kirjoitti:

>> Saatanan taktiikka on syyttää jo anteeksi annetuista rikoksista. <<

Te fundis-uskovat voitte antaa toisillenne ristiin rastiin anteeksi vaikka joka päivä, mutta me muut arvioimme myös teikäläisiä teidän historianne perusteella.

Jos kenellä tahansa on useampi rikostuomio alla, niin minä en sellaiseen henkilöön luota tippakaan. Jos joku on niin naiivi, että luottaa, niin omapa on asiansa. Mutta turha tulla tarjoamaan omaa herkkäuskoisuuttaan muille.

Ei tärkeintä ole ihmisen sanoma ja sen totuudellisuus tai valheellisuus, eikä ihmisen persoona ja menneisyys?

• enymmärrämiksilauotaan

Nyt enkyllä ymmärrä.

Kukaan näistä vastaajista ei todennäköisesti lukenut ko kirjaa, mutta laukovat mielipiteitä estottomasti.

Voisiko aloittaja kertoa pääpiirteittäin kirjan sisällösta?

• Tai kertoa mitä ajatuksia kirja hänessä herätti?

• Sehän juuri oli aloituksessa😂

"Kirjan sisällön kuvaus:"

• pitääpäankkiakirja

Joo, niinpä on.
      Pitää hankkia tää kirja, on varmaan asialla tiivistettyä tekstiä.

• Erkki O. Auranen on yksi Suomen tunnetuimmista petos- ja lahjus-tuomituista.

Hän kuului kuuluisaan Merisalon johtamaan Nova Groupin uskovaiseen lahjusporukkaan josta Suomen media puhui kymmenkunta vuotta sitten.
      Valtava vaalirahasotku oli siis kyseessä.

Sitä ennen Aurasella oli jo ainakin 9 petostuomiota hovioikeudesta.

• Niinpä tietysti! Joillakin uskovilla on suurin luottamus juuri entisiin rikollisiin. Jos Breivikin tekisi parannuksen hänestä tulisi nopeasti todellinen johtotähti näille uskoville.

• HelmiäSioille483719

Epäasiallisia lässyttelijöitä. Keskustelun aiheena oli kirjan sisältö. Kysymys, oletteko lukeneet tätä. Oletteko olevinanne parempia, kun yritätte syytellä vanhoista asioista ties kuinka monennen kerran? Ja kuka on synnitön? Oletteko syyttelijät olevinanne synnittömiä? Teilläkö itsellänne on sellainen perisyntioppi, että ihminen on syntyessään viaton, mutta muuttuu julkisen sektorin lausunnoilla syntiseksi?

Raamatussa pidetään julkisen sektorin tuomioita täytenä paskana. Te paskan lässyttelijät todistatte vain olevanne maailman ihmisten kaltaisia. Jumaloitte julkista sektoria, kuin se olisi jokin papisto tai Pyhä henki. Näistä Aurasen ja muiden saamista tuomioista ei ole mitään varmuutta, onko julkinen sektori osannut a) ymmärtää mistä oli kyse b) tutkia, mitä on oikeasti tapahtunut c) ajatella jotain Raamatun moraalisääntöjen mukaisesti, ja d) tuomita oikein yhtään mitään.

1.Korinttolaiskirje:
      4:3 Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,

1.Korinttolaiskirje:
      6:1 Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
      6:2 Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
      6:3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
      6:4 Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?
      6:5 Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?
      6:6 Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!
      6:7 Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne?
      6:8 Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljien.

• TyhmäköKysymyskö

Onko vaaliehdokkaan rahoittaminen rikosta jossain maassa?
      Sittenkö jos poliittisella ajojahdilla väkisin väännetään ja lavastetaan syylliseksi johonkin? Jos ei muuten, niin keksimällä jokin aivan tekaistu syytös, ja vaatimalla oikeusperiaatteiden vastaisesti, että syytetyn pitää todistaa syyttömyytensä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5403
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2808
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      12
      2530
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      601
      2063
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      125
      1786
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1362
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1345
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1128
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      399
      1077
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1067
    Aihe