maailmanloppu alkaa lauantaina 23.9.2017

PelastukoonKenVoi

43

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiSitäKukaanHuomaa

      Aih shit, onks se tänään? Mutta hei, jos Maa tuhoutuu planeetta x:n törmäyksessä, niin miten käy Kuun, Auringon, Venuksen, Marssin, asteroidien, Jupiterin... lähitähtien, kotigalaksimme miljardien tähtien, naapuri galaksien ja yleensä miljardien galaksien jotka Maasta voi havaita - kai ne tuhoutuu nyt maailmanlopussa nekin? Ai ei vai?
      Kyseessä on sitten vain hyvin paikallinen pikku tapahtuma, joka tuskin ylittää uutiskynnystä tämän aurinkokunnan ulkopuolella.

    • bellavietäväsaunantaa

      Suurin vahinko on se, kun avoimesti suomalaisia kohtaan rasistinen
      Rasmus-julkaisu lakkaa ilmestymästä

    • Nibirunhan piti ilmestyä jo vuonna 2012. Profeetta ei ole oikein ajan tasalla.

      • Ja sitä edellisen kerran muistaakseni 2009. Uusi höppäuskomusikäinen sukupolvi on ehtinyt kasvaa pikkukakkosen katselusta nettiselailuun. On Nibiru III:n aika.


    • Olen varannut sipsejä, nakkeja ja riittävästi olutta sekä muita virvokkeita mukavan löhötuolin viereen. Kelpaa siinä maailmanloppua seurata.

      • Itse ajattelin lähteä järvelle maailmanloppua vastaanottamaan. Tuuli tyyntyy ja järvi on varmaan seitsemän jälkeen jo pläkä. Kahdeksan pintaan alkaa pimenemään ja pimeyden laskeuduttua maailmanloppun lähestymistä on kiva katsella taivaan ollessa tähtikirkas. Jos vaikka se Nibiru näkyisi tai pari Annunnakkia. Kaljaa tai punkkua ehtii ottamaan illallakin. Tehoaakin paljon paremmin parin tunnin reippaan melontalenkin jälkeen.


      • Tulin yhdeksän jälkeen järveltä. Vettä vilisti ahteerin alta vähän yli 15 km ja keli oli upea. Täysin pläkä kuten oletinkin ja auringon laskuun asti kirkas taivas. Uuden kuun kapea sirppi ei paljoa olisi taivasta valaissut, mutta valitettavasti taivaalle ilmestyi ohutta yläpilveä, jonka läpi näkyivät vain kirkkaimmat tähdet. Niin vaan jäi Nibiru taaskin näkemättä ja valokuvat ottamatta. Kamera oli valmiiksi viritetty tähtitaivaan kuvaamiseen.
        Yritän huomenna uudelleen. Kuu kasvaa ja kohta sen valo hallitsee taivasta niin, että himmeän Nibirun näkemistä saa odottaa taas kuukauden ja silloinkin se on mahdollista vain kirkkailla ilmoilla.

        Jotain kuitenkin näin. Kaksi illuminaatin chemtrail konetta lensi juuri ennen auringonlaskua lähes rinnakkain järven yli, pöllyyttäen päälleni ties mitä moskaa. Molempien vanat loppuivat samalla kohtaa kuin seinään vain jonkin matkaa kauempana. Ne nähdessäni arvasin jo, että kohta vaalea usva peittää taivaan ja Nibiru jää sen takia näkemättä. Olisi naiivia olettaa, että kyseessä olisi sattuma. Luulen, että viestejäni seurataan. :D


      • agnoskepo kirjoitti:

        Tulin yhdeksän jälkeen järveltä. Vettä vilisti ahteerin alta vähän yli 15 km ja keli oli upea. Täysin pläkä kuten oletinkin ja auringon laskuun asti kirkas taivas. Uuden kuun kapea sirppi ei paljoa olisi taivasta valaissut, mutta valitettavasti taivaalle ilmestyi ohutta yläpilveä, jonka läpi näkyivät vain kirkkaimmat tähdet. Niin vaan jäi Nibiru taaskin näkemättä ja valokuvat ottamatta. Kamera oli valmiiksi viritetty tähtitaivaan kuvaamiseen.
        Yritän huomenna uudelleen. Kuu kasvaa ja kohta sen valo hallitsee taivasta niin, että himmeän Nibirun näkemistä saa odottaa taas kuukauden ja silloinkin se on mahdollista vain kirkkailla ilmoilla.

        Jotain kuitenkin näin. Kaksi illuminaatin chemtrail konetta lensi juuri ennen auringonlaskua lähes rinnakkain järven yli, pöllyyttäen päälleni ties mitä moskaa. Molempien vanat loppuivat samalla kohtaa kuin seinään vain jonkin matkaa kauempana. Ne nähdessäni arvasin jo, että kohta vaalea usva peittää taivaan ja Nibiru jää sen takia näkemättä. Olisi naiivia olettaa, että kyseessä olisi sattuma. Luulen, että viestejäni seurataan. :D

        Rantasaunassa kävin kylpemässä ja uimassa.

        Helvetillisen hieno auringonpaiste, jos suotte ilmaisuni. Nyt sipsiä ja kaljaa. Ulkona pelkää pimeyttä, mutta sitä ei kyllä maailmanlopuksi voi tähän aikaan vuodesta päätellä.

        Odotetaan, mutta ei kauhiasti kyllä jännitä.

        Huh, mäyräkoiran verran harami kaljaa jo tuhottu.


      • Join poikkeuksellisesti kaksi melontakaljaa yhden sijaan ja sen jälkeen yhden putelin irkkujen singlemalt wiskiä, jonka sain vanhemmalta tyttäreltäni synttärilahjaksi (kolmen muun putelin ja sveitsiläisen tumman suklaan lisäksi).
        Kyseinen puteli oli tosin vain 5 cl, mutta suorastaan erinomaisen hyvää wiskiä. Ehkä parasta, mitä ikinä olen juonut. Pitänee selvittää löytyykö sitä Oklasta edes tilaamalla...(vaikka hyvin harvoin väkeviä juonkin ja sillonkin yleensä konjaminia).

        Nyt lipittelen iltapunkkuani ja taidan kohtapuoleen siirtyä tutumaan, jos ei mielenkiintoista ohjelmaa ilmaannu. Käyn sitten aamulla ennen sienireissulle lähtöäni katsomassa netistä, miten muailmanloppu etistyy. Sano. Eihän sitä suppiksia kannata keräillä, jos maailma loppuu huomenna. Silloin pitää lähteä puutarhakauppaan hakemaan omenapuun taimea.

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjrkInXhLzWAhXqK5oKHTh8CUgQtwIILTAB&url=https://www.youtube.com/watch?v=sQl6KjkWfEY&usg=AFQjCNEqCozGKivhBF9gZ3C42W6r72t6OQ


    • TheDolphinSociety

      Heippa kaikille ja kiitos kaikista kaloista!

    • nyt.se.tulee

      Nauttikaa nyt tästä tänään. Seuraava maailmanloppu on vasta ensi vuonna.

    • Matti--täti

      Tervetuloa viettämään maailmanloppua DTM:aan. Meillä on maailmanlopun meininki joka ilta.

      • dfghjdfghj

        Ei olla.


    • fdsfdsgh

      No voi perhana sentään. Ja minä kun menin ja ostin suppilovahveroita ja laitoin niitä pakkaseen talvea varten. Nyt nekin menivät hukkaan:(
      Kerkiänköhän vielä tehdä lopuista kastikkeen ja syödä, jos heti aloitan?

      • Ostamaan? Paljonko suppis maksaa? Lähimetsästä sitä löytyy sen verran kun jaksaa kotiin kantaa ja putsata.
        Toisaalta suppis on melko kestävä sieni. Kyllä se pienenpuoleisen maailmanlopun kestää. Syöt sitten, kun maailmanloppu on ohi.


      • Esteettömyyskysymys
        agnoskepo kirjoitti:

        Ostamaan? Paljonko suppis maksaa? Lähimetsästä sitä löytyy sen verran kun jaksaa kotiin kantaa ja putsata.
        Toisaalta suppis on melko kestävä sieni. Kyllä se pienenpuoleisen maailmanlopun kestää. Syöt sitten, kun maailmanloppu on ohi.

        No jos joutuu liikkumaan vaikka pyörätuolilla ja invataksilla, niin varmaan tulee ne supparit haettua mielummin kaupasta kuin itse metsästä.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Ostamaan? Paljonko suppis maksaa? Lähimetsästä sitä löytyy sen verran kun jaksaa kotiin kantaa ja putsata.
        Toisaalta suppis on melko kestävä sieni. Kyllä se pienenpuoleisen maailmanlopun kestää. Syöt sitten, kun maailmanloppu on ohi.

        Joko suppiksia löytyy tälle syksyä? Itse olen poiminut vasta kantarellit, mustatorvisienet ja rouskut sienisalaatteihin. Erityisesti harmittaa, jos mustatorvisienet jää syömättä maailmanlopun vuoksi.


      • fdsfdsgh
        agnoskepo kirjoitti:

        Ostamaan? Paljonko suppis maksaa? Lähimetsästä sitä löytyy sen verran kun jaksaa kotiin kantaa ja putsata.
        Toisaalta suppis on melko kestävä sieni. Kyllä se pienenpuoleisen maailmanlopun kestää. Syöt sitten, kun maailmanloppu on ohi.

        Kolme euroa litra ja vietnamilaismyyjä laittoi vielä reilusti päälle, liekö tullut puolitoista litraa. On ostettava, kun polvi on paskana, eikä tiedä tuleeko koskaan kuntoonkaan. Nippa nappa pystyin puolukat keräämään.


      • Esteettömyyskysymys kirjoitti:

        No jos joutuu liikkumaan vaikka pyörätuolilla ja invataksilla, niin varmaan tulee ne supparit haettua mielummin kaupasta kuin itse metsästä.

        Anteeksi. En tarkoittanut.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        Joko suppiksia löytyy tälle syksyä? Itse olen poiminut vasta kantarellit, mustatorvisienet ja rouskut sienisalaatteihin. Erityisesti harmittaa, jos mustatorvisienet jää syömättä maailmanlopun vuoksi.

        Kyllä löytyy ainakin Keski-Suomesta. Vähän riippuu paikasta. Olen löytänyt jo jopa yli-ikäisiä, mutta kaikissa varmoissa paikoissa ei ole vielä ollut kuin pieniä alkuja. Paljon suppista tuntuu tulevan. Haapa- ja karvarouskua minulla on jo tarpeeksi suolassa ja pakkasessa. Herkkutatit loistivat tänä syksynä poissaolollaan syystä, jota tiedä en.

        Satuin löytämään uuden mustatorvisienipaikan. Estääkö jokin laki sieni- tai marjapaikan paikan ympäristön miinoittamisen? Paras kanttarellialueeni ryöstettiin tänä syksynä ja myös parhaalla puolukkapaikallani näkyi vieraita saappaanjälkiä ja selvästi sieltä oli myös poimittu. Pitäähän ihmisen jotenkin voida turvata jokamiehenoikeuksiaan.
        Vai?


      • agnoskepo kirjoitti:

        Kyllä löytyy ainakin Keski-Suomesta. Vähän riippuu paikasta. Olen löytänyt jo jopa yli-ikäisiä, mutta kaikissa varmoissa paikoissa ei ole vielä ollut kuin pieniä alkuja. Paljon suppista tuntuu tulevan. Haapa- ja karvarouskua minulla on jo tarpeeksi suolassa ja pakkasessa. Herkkutatit loistivat tänä syksynä poissaolollaan syystä, jota tiedä en.

        Satuin löytämään uuden mustatorvisienipaikan. Estääkö jokin laki sieni- tai marjapaikan paikan ympäristön miinoittamisen? Paras kanttarellialueeni ryöstettiin tänä syksynä ja myös parhaalla puolukkapaikallani näkyi vieraita saappaanjälkiä ja selvästi sieltä oli myös poimittu. Pitäähän ihmisen jotenkin voida turvata jokamiehenoikeuksiaan.
        Vai?

        "Estääkö jokin laki sieni- tai marjapaikan paikan ympäristön miinoittamisen?"

        Heh, samaa olen itsekin miettinyt aina joskus hyvän paikan löydettyäni. Kantarelleja poimii joku muukin samoista paikoista, mutta mustatorvisienet ovat jääneet minulle. Ovat ehkä niin vaikeita havaita.

        Pitääpä seuraavalla kerralla etsiä jo suppiksia, ehkä täältä Pohjois-Savostakin kohta löytyy. Kuivatut mustatorvisienet ja suppilovahverot kestävät varmasti hyvin maailmanlopun, eihän niiden säilytys vaadi edes sähköä ja säilyvät vuosia kunhan ovat kuivassa. Suolatut rouskut kestävät arvatenkin hyvin maailmanlopun, on sitten mukava mutustella sienisalaattia ruisleivän päällä ja katsella maailmanloppua.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        "Estääkö jokin laki sieni- tai marjapaikan paikan ympäristön miinoittamisen?"

        Heh, samaa olen itsekin miettinyt aina joskus hyvän paikan löydettyäni. Kantarelleja poimii joku muukin samoista paikoista, mutta mustatorvisienet ovat jääneet minulle. Ovat ehkä niin vaikeita havaita.

        Pitääpä seuraavalla kerralla etsiä jo suppiksia, ehkä täältä Pohjois-Savostakin kohta löytyy. Kuivatut mustatorvisienet ja suppilovahverot kestävät varmasti hyvin maailmanlopun, eihän niiden säilytys vaadi edes sähköä ja säilyvät vuosia kunhan ovat kuivassa. Suolatut rouskut kestävät arvatenkin hyvin maailmanlopun, on sitten mukava mutustella sienisalaattia ruisleivän päällä ja katsella maailmanloppua.

        Juurikas näin.
        Myös puolukat säilyvät mainiosti ilman mitään säilöntäaineita. Tai ainakaan muita kuin mitä niissä on luontaisesti. Taitaa puolukoissa olla viittä ainetta, jotka olisivat missä tahansa muussa yhteudessä E-merkittyjä lisäaineita. Pakkasessa on nyt puolukkaa tarpeeksi.

        Jos maailmanloppu kuitenkin vielä peruuntuu, niin mehustuspuolukat ja suoraan hillottavat on vielä keräämättä ja sitten tietenkin se extreme marjastus, karpalot.
        Rahkasammal pinnasta jäässä, askel uppoaa märkään jäiseen lettoon, jalkaterää polttaa kylmyys kumisaappaan läpi. Ja eikun poimit kohmeisin sormin marjoja, joita niiden happamuuden takia ei susikaan söisi ulvomatta.
        Mutta yrittää täytyy. Ei tämä eläkeläisen elämä niin helppoa ole, kuin joku voisi kuvitella.

        Ps. Tuunasin juuri perinteistä sienisalaattireseptiäni laittamalla siihen karvarouskun, kermaviilin, sipulin, suolan ja mustapippurin lisäksi 100 g maustamatonta tuorejuustoa. Maku pysyin melko tarkasti ennallaan, mutta suutuntuma parani (myös tyttäreni mielestä) ja näin se käy myös levitteen sijasta ainakin rukiiselle jälkiuunileivälle..

        Meneehän tämä karkeasti palstan aiheen ohi, mutta jos ja kun elämme tuntemamme maailman viimeisiä hetkiä, niin hitonko sillä on väliä?


      • agnoskepo kirjoitti:

        Juurikas näin.
        Myös puolukat säilyvät mainiosti ilman mitään säilöntäaineita. Tai ainakaan muita kuin mitä niissä on luontaisesti. Taitaa puolukoissa olla viittä ainetta, jotka olisivat missä tahansa muussa yhteudessä E-merkittyjä lisäaineita. Pakkasessa on nyt puolukkaa tarpeeksi.

        Jos maailmanloppu kuitenkin vielä peruuntuu, niin mehustuspuolukat ja suoraan hillottavat on vielä keräämättä ja sitten tietenkin se extreme marjastus, karpalot.
        Rahkasammal pinnasta jäässä, askel uppoaa märkään jäiseen lettoon, jalkaterää polttaa kylmyys kumisaappaan läpi. Ja eikun poimit kohmeisin sormin marjoja, joita niiden happamuuden takia ei susikaan söisi ulvomatta.
        Mutta yrittää täytyy. Ei tämä eläkeläisen elämä niin helppoa ole, kuin joku voisi kuvitella.

        Ps. Tuunasin juuri perinteistä sienisalaattireseptiäni laittamalla siihen karvarouskun, kermaviilin, sipulin, suolan ja mustapippurin lisäksi 100 g maustamatonta tuorejuustoa. Maku pysyin melko tarkasti ennallaan, mutta suutuntuma parani (myös tyttäreni mielestä) ja näin se käy myös levitteen sijasta ainakin rukiiselle jälkiuunileivälle..

        Meneehän tämä karkeasti palstan aiheen ohi, mutta jos ja kun elämme tuntemamme maailman viimeisiä hetkiä, niin hitonko sillä on väliä?

        "Myös puolukat säilyvät mainiosti ilman mitään säilöntäaineita."

        Täsmälleen näin. Meillä juuri päättyi neljän puolukkaämpärin perkaaminen ja survominen. Survos kestää varmasti maailmanlopun hyvin.

        "Ps. Tuunasin juuri perinteistä sienisalaattireseptiäni laittamalla siihen karvarouskun, kermaviilin, sipulin, suolan ja mustapippurin lisäksi 100 g maustamatonta tuorejuustoa."

        Samansuuntainen resepti itselläkin, mutta lisään vielä hapankurkun ja pienen happaman omenan pieninä kuutioina. Myös hapansienet tuovat mielestäni hyvän lisämaun, suhteen ollessa noin 100g hapansieniä ja 400-500g suolasieniä. Voisi tulla kyllä hyvä salaatti pelkistä hapansienistäkin.

        "Meneehän tämä karkeasti palstan aiheen ohi, mutta jos ja kun elämme tuntemamme maailman viimeisiä hetkiä, niin hitonko sillä on väliä?"

        Juuri näin, hauskaa vaihtaa ajatuksia elämän pienistä nautinnoista näin maailmanlopun kynnyksellä.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        "Myös puolukat säilyvät mainiosti ilman mitään säilöntäaineita."

        Täsmälleen näin. Meillä juuri päättyi neljän puolukkaämpärin perkaaminen ja survominen. Survos kestää varmasti maailmanlopun hyvin.

        "Ps. Tuunasin juuri perinteistä sienisalaattireseptiäni laittamalla siihen karvarouskun, kermaviilin, sipulin, suolan ja mustapippurin lisäksi 100 g maustamatonta tuorejuustoa."

        Samansuuntainen resepti itselläkin, mutta lisään vielä hapankurkun ja pienen happaman omenan pieninä kuutioina. Myös hapansienet tuovat mielestäni hyvän lisämaun, suhteen ollessa noin 100g hapansieniä ja 400-500g suolasieniä. Voisi tulla kyllä hyvä salaatti pelkistä hapansienistäkin.

        "Meneehän tämä karkeasti palstan aiheen ohi, mutta jos ja kun elämme tuntemamme maailman viimeisiä hetkiä, niin hitonko sillä on väliä?"

        Juuri näin, hauskaa vaihtaa ajatuksia elämän pienistä nautinnoista näin maailmanlopun kynnyksellä.

        Täsmentäisitkö, miten valmistetaan hapansienet ja mistä sienistä?
        Karjalan kannaksen evakoiden jälkeläisenä tunnen hapankaalin ja sienet melko hyvin ja kun olin pieni poika , niin pientilan rintamamiestalomme porstuvassa oli hapankaalitiinu muhimassa. Hapansienistä en ole koskaan kuulutkaan.

        Tulkoon Maailmanloppu, Vedenpaisumus ja Raknarök. Vihoviimiesenä toiveenani haluaisin saada hapansienten reseptin.


      • TrollaustaTuokin

      • agnoskepo kirjoitti:

        Täsmentäisitkö, miten valmistetaan hapansienet ja mistä sienistä?
        Karjalan kannaksen evakoiden jälkeläisenä tunnen hapankaalin ja sienet melko hyvin ja kun olin pieni poika , niin pientilan rintamamiestalomme porstuvassa oli hapankaalitiinu muhimassa. Hapansienistä en ole koskaan kuulutkaan.

        Tulkoon Maailmanloppu, Vedenpaisumus ja Raknarök. Vihoviimiesenä toiveenani haluaisin saada hapansienten reseptin.

        Olen tehnyt kantarelleista, lampaankäävistä, kangas-, haapa- ja karvarouskuista. Kantarelleja en ryöpännyt vaan huolellinen puhdistus ja huuhtelu riittää. Rouskut keitin normaalisti (haaparouskut 4 min ja kangas/karvarouskut 8 min).

        Sienissä ei ole sokereita riittävästi, joten lisäsin yhteensä pari kourallista sipulirenkaita ja karkeaa porkkanaraastetta, noin 1 dl porkkanaraastetta, 1 dl sipulia. Sienet, sipulit ja porkkana ladotaan kerroksittain säilöntäastiaan (2 litraa yhteensä noilla sipuli- ja porkkanamäärillä). Päälle kiehautettu suolavesi, kokokaissuolapitoisuus minulla on noin 2% (tämä on vähän yläkanttiin, mutta haluan pelata hieman enemmän varmuutta haitallisten bakteerien suhteen, mieluummin reilusti suolaa kuin botulismi). Varmistin tehokkaan hapattamisen alun pienellä palalla ruistaikinan juurta. Juuressa on tietysti tarpeetonta hiivaa, mutta on siinä ainakin maitohappobakteeri, joka on välttämätön.

        Annetaan hapantua huoneen lämmössä kuten hapankurkut tai -kaali, 5 vrk ja sen jälkeen jääkaappiin tai kellariin. Maku paranee kylmässä ja suosittelen nauttimaan aikaisintaan kuukauden kuluttua. Tuote säilyy samalla tavalla pitkään kuin hapankaali ja -kurkut. Saattaisi säilyä huoneenlämmössäkin, mutta mikrobitoiminta hidastuu kylmässä joten mielestäni tämäkin parantaa säilyvyyttä.

        Sienissä puhtautta ei voi korostaa liikaa. Sienet pitää olla nestepinnan alapuolella koko hapattamisen ajan, muuten niihin voi muodostua valkoinen hiivakerros, joka ei ole vaarallista, mutta kylläkin epämiellyttävää.

        Ohessa Marttojen respti. Tämä on hyvä, kasvisten iso määrä varmistaa hyvän hapantumisen.

        https://www.martat.fi/marttakoulu/ruoka/sailonta/hapansailonta/


      • TrollaustaTuokin kirjoitti:

        Tarviiko tätäkin turhaa etusivulla koko ehtoota nostella. Sinne siitä vaikka höpisemään joutavianne:

        https://keskustelu.suomi24.fi/harrastukset/luonto-ja-retkeily/sienet

        Höh, tämähän on maailmanloppuun valmistautumista ihan Raamatun mukaan.

        33. Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.



      • Munuaistutkija kirjoitti:

        Olen tehnyt kantarelleista, lampaankäävistä, kangas-, haapa- ja karvarouskuista. Kantarelleja en ryöpännyt vaan huolellinen puhdistus ja huuhtelu riittää. Rouskut keitin normaalisti (haaparouskut 4 min ja kangas/karvarouskut 8 min).

        Sienissä ei ole sokereita riittävästi, joten lisäsin yhteensä pari kourallista sipulirenkaita ja karkeaa porkkanaraastetta, noin 1 dl porkkanaraastetta, 1 dl sipulia. Sienet, sipulit ja porkkana ladotaan kerroksittain säilöntäastiaan (2 litraa yhteensä noilla sipuli- ja porkkanamäärillä). Päälle kiehautettu suolavesi, kokokaissuolapitoisuus minulla on noin 2% (tämä on vähän yläkanttiin, mutta haluan pelata hieman enemmän varmuutta haitallisten bakteerien suhteen, mieluummin reilusti suolaa kuin botulismi). Varmistin tehokkaan hapattamisen alun pienellä palalla ruistaikinan juurta. Juuressa on tietysti tarpeetonta hiivaa, mutta on siinä ainakin maitohappobakteeri, joka on välttämätön.

        Annetaan hapantua huoneen lämmössä kuten hapankurkut tai -kaali, 5 vrk ja sen jälkeen jääkaappiin tai kellariin. Maku paranee kylmässä ja suosittelen nauttimaan aikaisintaan kuukauden kuluttua. Tuote säilyy samalla tavalla pitkään kuin hapankaali ja -kurkut. Saattaisi säilyä huoneenlämmössäkin, mutta mikrobitoiminta hidastuu kylmässä joten mielestäni tämäkin parantaa säilyvyyttä.

        Sienissä puhtautta ei voi korostaa liikaa. Sienet pitää olla nestepinnan alapuolella koko hapattamisen ajan, muuten niihin voi muodostua valkoinen hiivakerros, joka ei ole vaarallista, mutta kylläkin epämiellyttävää.

        Ohessa Marttojen respti. Tämä on hyvä, kasvisten iso määrä varmistaa hyvän hapantumisen.

        https://www.martat.fi/marttakoulu/ruoka/sailonta/hapansailonta/

        Kiitos. Nyt menen nukkumaan ja jso maailma on vielä huomenna olemassa kokeilen reseptiä..


    • Jaaha nyt se loppu sitten alkaa. Onneksi pääsen taivaaseen kun niin kauhean hirvesästi kadun syntejäni.

      • odottakaavähän

        Odottakaa vähän. Laitoin juuri saunan päälle.
        Kaljatkin on vielä juomatta.
        Ziffff. No, nyt aukes ensimmäinen.


      • odottakaavähän kirjoitti:

        Odottakaa vähän. Laitoin juuri saunan päälle.
        Kaljatkin on vielä juomatta.
        Ziffff. No, nyt aukes ensimmäinen.

        Ei se jumala odottele saunan lämmitystä. Niin hirveä on hänen vihansa.


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Ei se jumala odottele saunan lämmitystä. Niin hirveä on hänen vihansa.

        Eikä normaalin kesämökkisaunan lämpö suliin rikkijärviin riittäisikään. Rikin sulamispiste on vähän yli 115 C.


    • No? Onko merkkiä näkynyt? Kävin itse päivällä vähän luontoretkellä, ja ainoa asia mitä en yleensä tuolla näe, oli kärppä. Kamerakin oli siinä ihan käyttövalmiina, mutta arvatkaa ehdinkö? Niin siitä merkistä vielä sen verran, että itsehän en tuppaa oikeasti tuon taivaallista mistään "taivaallisista merkeistä" välittämään. Ei niitä ole ennenkään näkynyt. Muutoin yritän kyllä hyödyntää pimeneviä iltoja tähtitaivaan katseluun.

      • Ihan Saturnuksen pohjoisnavaltakin olet näköjään merkkiä etsinyt. Tuo nikissäsi esiintyvä kuusikulmainen muodostelma taitaa liittyä itse Palohaiseen, elikkä Lusifeerukseen. Sen lukuhan on 666.

        Itseäni illalla melkein harmitti, kun ensimmäinen tähtitaivasmelonta meni penkin alle ohuen harsopilven takia. Mutta hieno reissu se oli siitä huolimatta.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Ihan Saturnuksen pohjoisnavaltakin olet näköjään merkkiä etsinyt. Tuo nikissäsi esiintyvä kuusikulmainen muodostelma taitaa liittyä itse Palohaiseen, elikkä Lusifeerukseen. Sen lukuhan on 666.

        Itseäni illalla melkein harmitti, kun ensimmäinen tähtitaivasmelonta meni penkin alle ohuen harsopilven takia. Mutta hieno reissu se oli siitä huolimatta.

        Niin kai siinä sitten on päässyt käymään, että näin evolutionistina olen tietämättäni itsensä Palohaisulin sätkynukke ;)


    • Eläsinävekuuta

      Mene H-vettiin valheittesi seurassa. Ei maailma mihinkään LOPU. Se on perustalleen asennettu, ja pysyy "IÄTI". Jos et ymmärrä sanaa "IÄTI", niin Suomennan sen sinulle ?
      Se tarkoittaa samaa kuin "ikuisuudesta toiseen tuhoutumatta". Maanpäällinen ihmiskunta saattaa tuhoontua "osittain", paikoitellen.

    • terveellisyydeksi

      agnoskepo. Polvi on mullakin epäkunnossa, ja vasen olkapää pirun "kippiä". Aloitin voimistelun, vaikka kuinka sattuisi, ja "simsala-pim" kivut ovat laskeneet huomattavasti.
      Pyöritän käsivarsiani kuin tuulimylly, niin olkapään särky häipyy pois. Särkylääkkeet jäivät hyllylle. Lääketeollisuudesta kuuluu kiroilua, kun ei mene pillerit kaupaksi, heheh.

    • Nyhtökristitty!

    • Per-kel

      Ei se maailma tähän lopu. mun tarttee eläkettä saada vielä monet vuodet :)

    • Tähtiin_käy_tiemme

      Ai että Jerusalemissa näkyi tähtikuvio? Kas kun ei missään uutisissa eikä netissä mainita asiasta.
      On muuten hieno auringonpaiste, ainakin täällä Etelä-Suomessa, näinä viimeisinä päivinä. Enpä taida viitsiä laatia selvitystä työkkärille, lähden tästä terassille, kun vielä voin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      17
      3468
    2. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      16
      3358
    3. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      202
      2434
    4. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      90
      1926
    5. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      87
      1700
    6. Mä haluun et et....

      Sä näyttäydyt mulle... Nyt on sen hetken aika:)
      Ikävä
      61
      1549
    7. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      39
      1156
    8. IS Viikonloppu 6.-7.7.2024

      2½- merkitytty" Aulis-ristikko" Teemu Palloselta - todennäköisesti kuitenkin erinomaisin ratkaisusanoin. Kun on näin haa
      Sanaristikot
      104
      1082
    9. Työn takiako et uskalla

      Sekö se syy on että kaikki junnaa paikallaan?
      Ikävä
      93
      1078
    10. Kirjota tähän että oot kunnossa

      Vaikkei meistä mitään tullutkaan.
      Ikävä
      85
      1061
    Aihe