Mitä tehdä: avoimen suhteen haikailu?

peukkunen1

Olen seurustellut noin viisi vuotta kumppanini kanssa. Noin vuosi sitten aloimme puhua avoimesta suhteesta minun aloitteestani; elimme etäsuhteessa ja näimme vain viikonloppuisin. Tämä turhautti seksuaalisesti. Koin, että olisi molemmille ok harrastaa irtosuhteita kun emme ole samalla paikkakunnalla. En pistäisi pahaksenikaan jos meidän yhteiseen sänkyyn joskus päätyisi kolmas henkilö.

Kumppanini sanoo, ettei se ole hänelle mahdollista. Ilmeisesti hän on liian mustasukkainen. Tämä aihe on aiheuttanut molemmille mielipahaa läpi koko vuoden ja pari viikkoa sitten totesimme, että ollemme kavereita jonkun aikaa ainakin, ja ehkä mahdollisesti palaamme yhteen tulevaisuudessa jos molemmista tuntuu siltä. Puolen vuoden päästä pystyisin todennäköisesti muuttamaan lähemmäksi häntä, mutta on vähän epäselvää auttaisiko se mitään.

Varsinainen kysymys on siis se, että yritänkö unohtaa mielihaluni avoimesta suhteesta ja pyrin olemaan sellainen henkilö kun hän haluaa? Hän on muuten sellainen ihminen, että vietän mieluusti loppuelämäni hänen kanssaa, ja rakastan häntä edelleen. Vai lähdenkö kokeilmaan onko minusta oikeasti avoimeen suhteeseen, uusien ihmisen kanssa? Sillä oletuksella, että heitä löytyy.

Kiitos jo etukäteen kaikista asiallisista vastauksista. En haluaisi lukea yhtäkään eläimiin liittyvää kommenttia mutta sivuston tuntien joku trolli sekaan eksyy kuitenkin.

-Peukku

3

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakkossmiess

      Itse olen valinnut eksklusiivisen parisuhteen, vaikka voisin elää avoimessakin liitossa.

    • OnnetonAvovaimo

      Minulla on vähän samantapainen tilanne sillä erotuksella, että elän mieheni kanssa saman katon alla. Tässä hiljattain oivalsin olevani polyamorinen, mikä selittää aika poikkeavan aikaisemman rakkauselämäni, nopean siirtyilyn suhteesta toiseen (myös edestakaisin, esim. ero uudesta ja paluu yhteen exän kanssa) ja suhteiden aikaiset ihastumiset. Rakastan miestäni, mutten osaa olla rakastamatta ja haluamatta muitakin. Koen, että saattaisin olla onnellisempi avoimessa polysuhteessa, jossa voisi olla useampi osapuoli, eivätkä satunnaiset irtosuhteet olisi pettämistä tai muutenkaan mikään maailmaa mullistava juttu.

      Ongelma on siinä, että avomieheni on äärimmäisen yksiavioinen ja myös mustasukkaisuuteen taipuvainen. Olen koittanut puhua hänelle asiasta, mutta hän vain suuttuu koko jutusta.

      Olen yrittänyt sopeutua elämään yksiavioisesti, kun kuitenkin olen löytänyt elämääni ihanan ihmisen, josta välitän. Se vain tuntuu hyvin vaikealta välillä. Etenkin, kun meillä on minun makuuni ihan liian vähän seksiä.

      Välillä mietin, pitäisikö erota. Pelkään, että jos tilanne jatkuu tällaisena, ajaudun pettämään ja satutan miestäni. En usko, että erommekaan tekisi hänelle kovin hyvää. Koen, että olen tällä hetkellä tilanteessa, jossa uhraan oman onneni, jotta mies olisi onnellinen.

      Yhdessä asuminen on muutenkin alkanut tuntua rasittavalta. Tällä hetkellä olisin mieluiten tilanteessa, että muuttaisin omilleni ja suhteemme jatkuisi avoimena suhteena tai olisin sinkku.

      Omasta näkövinkkelistäni sanoisin aloittajalle, että kun olet vielä tuossa tilanteessa niin älä heitä omaa onneasi hukkaan. Mieti asiaa kunnolla, haluatko sitoutua yhteen ja ainoaan kumppaniin, jos avoin suhde kuitenkin tuntuisi sinusta itsestäsi paremmalta.

    • aiheestautelias

      Vanha keskustelu, mutta jos vielä olette joskus linjoilla, voitteko päivittää miten teille on lopulta käynyt?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe