Vaikka uskon syntini anteeksi yleisestä saarnasta, niin kuin siellä luvataan, mutta en vaan jaksa käydä seuroissa. Ei autoa, ei bussimahdollisuutta, eikä varaa taksilla mennä sinne. Kävllen liian kaukana. Mutta uskon uskon anteeksi netin kautta. Minulle sanoi eräs uskovainen, kun kysyin häneltä, pidätkö minua uskovaisena. Hän vaikeni hieman hymyillen ja sanoi, kyllä sinun pitää mennä sinne seuroihin. Siis hän ei pitänyt minua uskovaisena. silloin netissä julistetulla anteeksiannollakaan ei kai olekaan merkitystä? Kaikilla ei ole autoa, eikä muutenkaan mahdollisuutta käydä siellä yleisillä kulkuneuvoilla. Taksista puhumattakaan. Joten enkö olekaan uskossa? Tämä ei ole kiusaamista, vaan ihan totinen kysymys?
Uskovainen vai ei?
4
1952
Vastaukset
- zeroisti
Rakas Ihminen, pysähdy oikeasti miettimään onko sinun ja uskomasi jumalan(tms) välinen suhde kiinni siitä että matkustat autolla, raketilla, metrolla yms toisten ihmisten määrittelemään paikkaan? Ei Jumala, Allah tai kukaan muu sadoista tuhansista jumalista ole taksimatkan päässä ja tavoitettavissa, toivottavasti!
Sinulla on oikeus uskoa ja uskoa omassa paikassa omalla tavalla. Onko oman uskosi uskomisen määritys yksi ihminen joka määrittelee että ota taksi? Määritteleekö hän koko uskosi vai oman käsityksensä jostain?
Itse en usko yhteen jumalaan ja vihaan ihmisiä jotka määrittelevät uskomista taksimatkoilla, riiteillä, arjen teoilla määräten kaikki muut tuhoon. Jumala/Jumalat jos niitä on, he ovat rakkauden Jumalia ja se matka mikä ainoastaan merkitsee on ihminen ajatuksista Jumalan/Jumalien luo. Ihminen on laumasielu ja sitä toinen ihminen käyttää hyväksi. Boro Boralla perhettä rakastava ja siitä huolehtiva mies on Jumalan lapsi jos Jumalaan uskoo. Ei hän tiedä eikä tule koskaan tietämään busseista, takseista, metroista tai muusta paskasta mitä itsekkäät yksilöt uskontojen nimissä mölisevät ääneen.
Kysy itseltäsi, antaako taksimatka -jonka toinen ihminen määritteli- sinulle anteeksi vai oikea anteeksipyyntö Jumalalta? - mvgred
sinulla on täysi lupa uskoa syntisi anteeksi yleisestä saarnasta. kenelläkään ei ole lupaa väheksyä sinun uskoasi. sillä ei ole pelastumisen kannalta mitään merkitystä, kuinka usein olet päässyt, tai jaksanut lähteä seuroihin. kysymys on siitä, että jaksat uskossa elämäsi loppuun. tähän toivotan sinulle jumalan antamia voimia.
- Uudesti
Minua ei kiinnosta käydä enään seurakuntien tilaisuuksissa ( Helluntai, elämän sana, Raamattu puhuu, ym. Kotikirkkoa ja raamattu- rukouspiiriä! Ym. ... En ole oikeasti uskovainen kun ei ole jotain "seurakunta yhteyttä"? No ei niiden kans voi olla, kun koko ajan epäilys ja valitus? Ja ahdistavaa, yks helarimies alkoi seuraamaan minua! Uskon kotona yksin jos minä en mene Jumalan luo hän tulee minun luo. Ja vanhoillislestadiolaisten touhu? Taitaa enempi uskovaisia olla ne jotka eivät liittoudu outoihin "lahkoihin".
- hhhhhhhhh
Älä vaan tee sitä mitä monet muut, että menetät uskosi ihmisten takia.
Ei usko ole kiinni seurakunnasta tai siellä käymisestä..Raamatussa sanotaan, että uskolla Jeesukseen ihminen pelastuu, ei seurakunnassa käymisellä.
Ihminen saa syntinsä anteeksi, kun sitä pyytää ja sydämestään katuu.
Valitettavasti monessa seurakunnassa ihmiset ovat lakihenkisiä, joita kiinnostaa enemmän lain noudattaminen, kuin Jumalan aito rakkaus..
Seurakunta voi olla hyvä paikka hakea voimaa itselleen, mutta pelastuksen kannalta se ei ole kynnys kysymys.
Etkä sinä voi mennä Jumalan luo..Hän on luonasi aina, odottamassa että otat vastaan mitä Hänellä on tarjota :)
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta – se on Jumalan lahja – ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
– Ef. 2:8-9
9 Sillä jos sinä julkisesti julistat tämän ”omassa suussasi” olevan sanan, että Jeesus on Herra,* ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut.10 Sillä sydämellä uskotaan vanhurskaudeksi, mutta suulla annetaan julkinen julistus pelastukseksi.
16 Sillä Jumala rakasti maailmaa* niin paljon, että hän antoi ainosyntyisen Poikansa, jottei kukaan häneen uskova tuhoutuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä. 17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan, jotta hän tuomitsisi maailman, vaan jotta maailma pelastuisi hänen välityksellään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019