Tuomitsemisesta/Perisynnistä siis

Ihminen , luuletko että sinulla on oikeus tuomita asiat hyviksi tai pahoiksi? Ajatuksissasi sinä ihminen joka tuomitset asiat jonkinlaisiksi elät yhä perisynnin vallan alla pois Jumalan yhteydestä . Joka päiväisillä toimillasi todennäköisesti tuomitset päivän mittaan monestikkin asioita , ihmisiä , Jumalan luomaa... Kun teet tätä olet korottanut itsesi Jumalan tasolle , eli et pelkää Häntä vaan korotat itsesi ainoan Tuomarin vertaiseksi . Oppi eli tie on näytetty/kerrottu aiemmasta pois mutta ihminen on senkin sivuuttanut ettei hänen itsensä tarvitse vaivautua muuhun kuin syntiensä hyväksymiseen! Ja sinä ihminen joka olet päässyt maistamaan sitä hyväksymisen olotilaa , rauhaa yhteydestä , varrohan vain ja pysy vahvana koetuksissa ystäväiseni , palkintosi on jo kulman takana :)

14

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä, olenhan synnitön, kun en jumalia ja jumalien luojien synneiksi määrittelemiä asioita rikokseksi tunnusta.

      Voin siis tuomita jumaluskoiset harhaisiksi ja suljetulla osastolla lataamista vailla oleviksi. Lataamosta pääsevät helposti ulos manatessaan palvomansa jumalan todistamaan puolestaan, tai vaihtoehtoisesti ymmärtävänsä mielikuvitusjumalansa elävän vain ja ainoastaan loisena omassa päässään pystymättä sieltä mihinkään vaikuttamaan muuten kuin isäntäeliönsä toimien kautta.

      • Mutta huomaathan että korotat itsesi paremmaksi muita viestissäsi? Sekin kertoo jo jotakin , sen ainakin että luulet itsestäsi liikoja :)


      • Allishere kirjoitti:

        Mutta huomaathan että korotat itsesi paremmaksi muita viestissäsi? Sekin kertoo jo jotakin , sen ainakin että luulet itsestäsi liikoja :)

        Vaatimattoman täytyy minun myöntää, että uskonharhattomia parempi olen noin 100-0.

        Mutta älkäätten harhaiset ahdistuko, on teillä vielä toivoakin. Todellisuudella on tapana potkia munille säännöllisesti.

        Näin on kirjoitettu, tuossa yllä.


      • he-ma kirjoitti:

        Vaatimattoman täytyy minun myöntää, että uskonharhattomia parempi olen noin 100-0.

        Mutta älkäätten harhaiset ahdistuko, on teillä vielä toivoakin. Todellisuudella on tapana potkia munille säännöllisesti.

        Näin on kirjoitettu, tuossa yllä.

        Ainoa joka kirjoittaa ahdistuneita viestejä kertoen samalla omasta ajatusmaailmastaan olet sinä , tarve todistella itseäsi paremmaksi jokaisessa viestissäsi . No , se on kaiketi sinun osasi mutta minulla ei ole tarvetta todistella enään itseäni paremmaksi kuin silloin kun ego pulppusi vääristynyttä itsevarmuuttaan . Nyt on helppo olla ja toivon sitä samaa sinulle .


      • Allishere kirjoitti:

        Ainoa joka kirjoittaa ahdistuneita viestejä kertoen samalla omasta ajatusmaailmastaan olet sinä , tarve todistella itseäsi paremmaksi jokaisessa viestissäsi . No , se on kaiketi sinun osasi mutta minulla ei ole tarvetta todistella enään itseäni paremmaksi kuin silloin kun ego pulppusi vääristynyttä itsevarmuuttaan . Nyt on helppo olla ja toivon sitä samaa sinulle .

        Sori vaan, kyse ei ole minusta. Vallattoman hurmaava oemukseni ja älyni ei ole keskustelun aihe.

        Pyhä henki, jota pikkuhiljaa kaljaa juodessani päästelen peräpäästäni pörähdyksen kera on foorumin aihe..

        Jospa miettisimme vaikkapa pyhän hengen, eli pieruni kykyä ehkäistä hänen, siis pieruni rienaamisen. Odottakaamme vanhurskaina pieni hetki... jospa joku noista kolmiomaisen jumaluuden kulmista estäisi tämän viestin lähettämisen...

        ...

        Sisäänkirjautumisen aikakatkaisu lienee ainoa estävä tekijä... no ei helevetti, nyt kipristää pahan kerran ylävatsassa... viimeiset hetket käsillä, enkä osaa todisteiden puutteessa valiat oikeaa jumalaa palvottavakseni..... pröööt...

        Onneksi se oli vain pyhän hengen isoäiti, mahtava katkukonjakkipieru. Kaikki hyvin, toivottavasti et ehtinyt huolestua.


      • he-ma kirjoitti:

        Sori vaan, kyse ei ole minusta. Vallattoman hurmaava oemukseni ja älyni ei ole keskustelun aihe.

        Pyhä henki, jota pikkuhiljaa kaljaa juodessani päästelen peräpäästäni pörähdyksen kera on foorumin aihe..

        Jospa miettisimme vaikkapa pyhän hengen, eli pieruni kykyä ehkäistä hänen, siis pieruni rienaamisen. Odottakaamme vanhurskaina pieni hetki... jospa joku noista kolmiomaisen jumaluuden kulmista estäisi tämän viestin lähettämisen...

        ...

        Sisäänkirjautumisen aikakatkaisu lienee ainoa estävä tekijä... no ei helevetti, nyt kipristää pahan kerran ylävatsassa... viimeiset hetket käsillä, enkä osaa todisteiden puutteessa valiat oikeaa jumalaa palvottavakseni..... pröööt...

        Onneksi se oli vain pyhän hengen isoäiti, mahtava katkukonjakkipieru. Kaikki hyvin, toivottavasti et ehtinyt huolestua.

        Viestisi kertoo täysin ajatusmaailmasi , olen pahoillani että olet joutunut tuollaiseen "tilaan" mutta toivon sinulle pelkkää hyvää ja paranemisia .


      • Allishere kirjoitti:

        Viestisi kertoo täysin ajatusmaailmasi , olen pahoillani että olet joutunut tuollaiseen "tilaan" mutta toivon sinulle pelkkää hyvää ja paranemisia .

        Uskonharhaisena sinuna koettaisin tietysti rukoilla reaalimaailmassa elävän minun lopettavan olemattoman jumalasi rienaamisen.

        Uskallatko kokeilla, vai ymmärrätkö ettet kääntänyt toista poskeasi saatuasi helvetillisen tillikan toiselle? Ainiin, tässä tuli juuri se toisenkin posken tillikka. Sori. No ei oikeesti sori.


      • he-ma kirjoitti:

        Uskonharhaisena sinuna koettaisin tietysti rukoilla reaalimaailmassa elävän minun lopettavan olemattoman jumalasi rienaamisen.

        Uskallatko kokeilla, vai ymmärrätkö ettet kääntänyt toista poskeasi saatuasi helvetillisen tillikan toiselle? Ainiin, tässä tuli juuri se toisenkin posken tillikka. Sori. No ei oikeesti sori.

        En edes ymmärrä mikä sinulla on hätänä... Kirjoitin sinulle että toivon sinulle pelkkää hyvää ja paranemisia tuosta omituisesta ajatusmallistasi niin silti palaat takaisin esittämään vielä omituisempia juttuja mistä ei edes saa selvää. Minä vain olen ja kun mielenrauhaan Jumala on minut saattanut , olen kiitollinen :)


      • he-ma kirjoitti:

        Uskonharhaisena sinuna koettaisin tietysti rukoilla reaalimaailmassa elävän minun lopettavan olemattoman jumalasi rienaamisen.

        Uskallatko kokeilla, vai ymmärrätkö ettet kääntänyt toista poskeasi saatuasi helvetillisen tillikan toiselle? Ainiin, tässä tuli juuri se toisenkin posken tillikka. Sori. No ei oikeesti sori.

        Toki jos haluat joskus lähteä keskustelemaan ihan oikeassa elämässä näistä asioista niin toki :) Mutta epäilen että sinusta olisi siihen , ainakaan vielä .


      • saviseutulainen
        he-ma kirjoitti:

        Uskonharhaisena sinuna koettaisin tietysti rukoilla reaalimaailmassa elävän minun lopettavan olemattoman jumalasi rienaamisen.

        Uskallatko kokeilla, vai ymmärrätkö ettet kääntänyt toista poskeasi saatuasi helvetillisen tillikan toiselle? Ainiin, tässä tuli juuri se toisenkin posken tillikka. Sori. No ei oikeesti sori.

        Kuule "he-ma",

        ei tuommoinen räävitön repiminen ja toisille tärkeiden, pyhien, asioiden halveksimisen vieminen tuolle tasolle, jolle olet sen vienyt, ole enää mistään kotoisin. Inhosi uskovia ( "uskonharhaisia" - kuten meitä kutsut ) kohtaan on sinun oikeutesi, jos niin haluaa sanoa, mutta miksi - kun fiksuna itseäsi tunnut pitävän - tuot itseäsi esille näin viheliäisellä tavalla!?

        Lienet kuullut semmoisesta - humanistiseen maailmankatsomukseenkin liittyvästä/kuuluvasta - ihmisen ominaisuudesta kuin sydämensivistys.

        Kirjoitat niin halutessasi hyvää tekstiä. Antaisit tuollaisten matalamielisyyksien olla.


      • saviseutulainen kirjoitti:

        Kuule "he-ma",

        ei tuommoinen räävitön repiminen ja toisille tärkeiden, pyhien, asioiden halveksimisen vieminen tuolle tasolle, jolle olet sen vienyt, ole enää mistään kotoisin. Inhosi uskovia ( "uskonharhaisia" - kuten meitä kutsut ) kohtaan on sinun oikeutesi, jos niin haluaa sanoa, mutta miksi - kun fiksuna itseäsi tunnut pitävän - tuot itseäsi esille näin viheliäisellä tavalla!?

        Lienet kuullut semmoisesta - humanistiseen maailmankatsomukseenkin liittyvästä/kuuluvasta - ihmisen ominaisuudesta kuin sydämensivistys.

        Kirjoitat niin halutessasi hyvää tekstiä. Antaisit tuollaisten matalamielisyyksien olla.

        Kuka minua humanistiksi on väittänyt?

        Olen ehkä hiukan militantti ateisti, mutta tunnetusti ainoa ateisteja yhdistävä asia on ateismi.


      • Haukut uskovia ihmisiä jatkuvalla syötöllä kymmenissä. ellei sadoissa viesteissä päivittäin. Koko elämäsi tuntuu pyörivän lähimmäistesi törkeässä pilkkaamisessa ja ivaamisissa. Jos tämä osoittaa oman käsityksesi mukaan sinun olevan korkeammalla henkisellä tasolla kuin meidän "uskonharhaisten", niin ei voi kuin ihmetellä. Väität olevasi ateisti, ja silti kulutat kaiken aikasi netin uskontopalstalla. Aika käsittämätöntä.


      • Tipale kirjoitti:

        Haukut uskovia ihmisiä jatkuvalla syötöllä kymmenissä. ellei sadoissa viesteissä päivittäin. Koko elämäsi tuntuu pyörivän lähimmäistesi törkeässä pilkkaamisessa ja ivaamisissa. Jos tämä osoittaa oman käsityksesi mukaan sinun olevan korkeammalla henkisellä tasolla kuin meidän "uskonharhaisten", niin ei voi kuin ihmetellä. Väität olevasi ateisti, ja silti kulutat kaiken aikasi netin uskontopalstalla. Aika käsittämätöntä.

        Totean asiat niinkuin ne ovat. Uskonharhaisen synonyyminä käytän valehtelijaa, joka osuvasti kuvaa perättömiä puhuvaa uskonharhaista.

        Valehtelijahan voi väittää ihan mitä tahansa, väittää vain valheen olevan totta antamatta todisteita. Kuten uskonharhaiset valehtelijat tekevät.


    • Kuten aloituksessa kirjoitin , ihminen , olet korottanut itsesi tuomariksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      243
      3552
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1332
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      38
      1084
    4. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1046
    5. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1031
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      990
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      799
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      768
    9. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      755
    10. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      356
      750
    Aihe