Tätä voi sanoa, ettei kuulu tänne, mutta mielestäni kuuluu sittenkin.
Muistelo koskettaa kaikkia suomalaisia, koska meille kuuluu myös Pyhän Urhon päivä.
Aikoinaan ollessani Valloissa törmäsin sellaiseen kuin Pyhän Urhon päivään.
Tätä viettivät suomalaiset, mutta juhlassa oli paljon aivan kanta amerikkalaisia.
Tämä juhla oli minulle jotain aivan uutta.
Olin siinä juhlassa pienen ryhmän kanssa esittämässä suomalaista näyttämöviihdettä.
Lopuksi lauloimme suomeksi Lännenlokarin.
Minä olin siinnä kuvaelmassa lokarina jota muut esitteli, lauloin kyllä mukana.
Asuna oli pohjalainen kansallispuku, puukkoineen kaikkineen.
Esityksemme oli etusivun juttu alueen suurimmassa lehdessä, kuvien kanssa.
Esiinnyimme juuri tuolla Minneapoliksessa jossa Saulikin nyt oli, jossain hyvin suuressa juhlahallissa, tarkemmin en muista missä.
Seuraavana päivänä olinkin ryhmän kanssa Chicagossa, juhlimassa irlantilaisten Pyhän Patrickin päivää, ja siellä oli eri esitys.
Kerroin vain esimerkkinä, ettei sitä lapsena Pielisjärvellä tiennyt, minne se elämä isona heittelee.
Silloin oli suuri juttu päästä käymään Joensuussa.
Olin 14 v kun ensi kerran pääsin sinne, ja voi sitä tunnetta..
Kamuttaja muistelee Pyhää Urhoa!
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792