Vanhoillislestadiolaisuus hajaannuksen partaalla

Strqmw

Jumalan valtakunnan keskuudesta kuuluu monenlaisia ääniä sydänäänien lisäksi. On liberaaleja tuulia, mutta myös rivejä tiivistävää henkeä, sekä suoranaista hengellistä huoruutta.
Rivit ovat alkaneet rakoilla. Yksi vaatii yhdenlaista muutosta, toinen toisenlaista jne. Yksimielisyys eri asioista tuntuu olevan hakusassa. Sydämenkristillisyys vaikuttaa vielä keskuudessa, mutta hukkuu yhä enemmän erilaisten virtausten sekaan. Jumala armahda meitä uskovaisia ja anna elävän evankeliumin kaikua jatkossakin, vaikka kuinka ympärillämme myrsy riehuisi. Väärät opettajat nostavat päätään, mutta Jumala, anna meidän seurakuntamme pysyä puhtaana kaikesta väärästä opetuksesta. Säästä meidät hengelliseltä huoruudelta, sekä maallistumiselta. Älä anna meidän eksyä oikealle, eikä vasemmallekaan puolelle. Että pysyisimme kaidan tien kulkijoina keskellä polkua!

33

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velkakenttäkokous

      VL on hajaantunut n. 100 vuoden aikana n. 20 eri lahkoon.
      -
      ei siis ihme, hoitokokoushullut pääsi helvettiin.
      -
      pedofiilit vl jatkaa tekojaan.
      -
      Ja vl on hajoamisen partaalla, Demokratia jyllää vihdoinkin.
      -
      Vanhukset jää, nuoriso poistuu valheen verkostosta.
      -
      Penkit on tyhjiä...

    • Jumalan Valtakunnassa on kaikki hyvin, sitähän johtaa Jumala ja se tulee silloin maahan, konkreettisesti, kun Isä itse tulee Jerusalemiin, hieman yli tuhannen vuoden päästä.

      Lahkoissa sitä vastoin on aina käymistila, mutta tuo, että väärät opettajat nostavat päätään??? Juuri väärät opettajat lestadiolaisuuden veikin hukkaan, poistui armolahjat, poistui Henki ja ihmisiä hoidettiin itsetuhoon asti.

      Kannattaa miettiä, tekeekö Jumala näin? Ei tee, Hän ei tee mitään, koska valta on Jeesuksen, ja Hänkin on vain puhujien jalkamatto, kuten viime sunnuntain Pookin saarnassa, - me palvelijat (puhujat) olemme välimies Jumalaan?

      Ei ole kummakaan, kun siellä olevat todelliset kristityt nousevat barrikadeille. Hengelliset huorat sen aikoinaan teki, että kristillinen seurakunta meni saatanan käsiin, teki sopimuksia saatanan kanssa.

      Kirjoitat; -Sydämenkristillisyys vaikuttaa vielä keskuudessa, ’** Mikä sydämen kristillisyys, kun et uskalla sanoa uskon Fokuksen nimeä, Jeesusta, Messiasta, vaan kiertelet häntä koko kirjoituksen.

      Taidat olla muslimi.

      >>Säästä meidät hengelliseltä huoruudelta, sekä maallistumiselta. ** Älä naurata. Juuri teillä on se hengellinen, ja myös maallinen huoruus, naidaan omat lapsetkin.

      On parannuksen paikka ja kannattaa seurata Jeesusta, ei lahkoja.

      • Aiotko_sinä

        Kesitas todellakin`vihdoinkin kiirehtia Kempeleen rauhanyhdistykselle seuroihin kun kirjoitat, että on parannuksen psaikka


      • Aiotko_sinä kirjoitti:

        Kesitas todellakin`vihdoinkin kiirehtia Kempeleen rauhanyhdistykselle seuroihin kun kirjoitat, että on parannuksen psaikka

        Se Ry on vienyt monta ihmistä masennukseen ja hukkaan.
        Ei kannata riskeerata.


      • vl-muori

        Arvon Kesitas... Jeesuksen mukaan Jumalan valtakunta oli jo Jeesuksen aikana (1. vuosisadalla jaa.) ihmisten keskuudessa tai "keskellä", sillä Herra Jeesus Kristus sanoin sen preesenssissä. Vaikka sinä, arvon Kesitas, väitin Jumalan valtakunnan tulevan vasta yli tuhannen vuoden kuluttua (tarkoitit varmaan, että tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen(?)).

        Sinä Kesitas puhut lisäksi Jumalan valtakunnan näkyvästä (lihallisilla silmillä näkyvää tarkoitat selvästi) tulemisesta, vaikka Herra Jeesus Kristus sanoi näin:

        ""Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        (Luuk. 17)


      • vl-muori kirjoitti:

        Arvon Kesitas... Jeesuksen mukaan Jumalan valtakunta oli jo Jeesuksen aikana (1. vuosisadalla jaa.) ihmisten keskuudessa tai "keskellä", sillä Herra Jeesus Kristus sanoin sen preesenssissä. Vaikka sinä, arvon Kesitas, väitin Jumalan valtakunnan tulevan vasta yli tuhannen vuoden kuluttua (tarkoitit varmaan, että tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen(?)).

        Sinä Kesitas puhut lisäksi Jumalan valtakunnan näkyvästä (lihallisilla silmillä näkyvää tarkoitat selvästi) tulemisesta, vaikka Herra Jeesus Kristus sanoi näin:

        ""Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        (Luuk. 17)

        Näin se, on. Jumalan Valtakunta on sisäisesti uudestisyntyneiden sydämessä.

        Se on mainittu vain yhden kerran, taas Jumalan Valtakunta on tulossa/ lähellä yli 10 kertaa.

        Silloin kun Jumalan Valtakunta tulee, tulee myös Johtaja, Jumala sen mukana ja paikka on Israel, Jerusalem.

        Jeesus ei ollut paikalla fyysisesti 1 vuosisadalla. Hän kuoli ja kirkastui 33 vuotiaana.

        Jos luet ja ymmärrät Raamattua, se on juuri näin.
        Tempaus sekä vaivan aika on ensin, sitten millenium.

        Opastan. Ilm 20; 4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa TUHAT VUOTTA.
        Asia on vahvistettu Dan. 7:9,22,27.

        Etkö kaskaan ole kuullut milleniumista.

        Vasta sen jälkeen Jumala Valtakuntineen saapuu Isreliin. Ilm 21;
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

        Oletko voittajia, josta Raamattu puhuu. Vain voittajat pääsevät Morsiamen juhliin, häviäjät ei.

        Kuten jae 7 sanoo; JOKA VOITTAA.

        Lestadiolaisista ei kukaan osaa selittää Ilmestystä, siksi siitä ollaan hiljaa.

        Kirjoitin YLI tuhannen vuoden, eikö se ole JÄLKEEN.

        En puhu, lestat puhuu, mutta se on evankeliumia, että Jumala tulee Israeliin ja antaa iankaikkisen elämän.

        Silloin se, joka VOITTAA, saa kastoa sitä. Jae 3, siinä se on sanottu. : "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

        Kes.


      • vl-muori

        Tarkoitat, Kesitas, varmaankin, että Jeesus ei ollut fyysisesti läsnä maailmassa toisella vuosisadalla, sillä ensimmäisellä vuosisadallahan hän oli läsnä kymmeniä vuosia. Tosin Herra Jeesus Kristus on kaikkina aikoina ja nytkin lihaan tulleena omassa ainoassa oikeassa seurakuntaruumiissaan, joka on vanhoillislestadiolaisuudessa.


      • joojoojoomies
        vl-muori kirjoitti:

        Tarkoitat, Kesitas, varmaankin, että Jeesus ei ollut fyysisesti läsnä maailmassa toisella vuosisadalla, sillä ensimmäisellä vuosisadallahan hän oli läsnä kymmeniä vuosia. Tosin Herra Jeesus Kristus on kaikkina aikoina ja nytkin lihaan tulleena omassa ainoassa oikeassa seurakuntaruumiissaan, joka on vanhoillislestadiolaisuudessa.

        Pakko kirjoittaa että olet väärässä. Ennen ajanlaskua Juutalaisten keskuudessa ei ollut ns. ryhmittymää joka olisi nimennyt itsensä Jumalan valtakunnaksi . Juutalaisuudessa oli enemmän tai vähemmän sekalaisia ryhmittymiä joissa uskottiin yleisesti lupauksen Sanaan tulevasta messiaasta. Tiedän että vl-seuroissa opetetaan että maan päällä on aina ollut Jumalan valtakunta. Ehkä näin on ollutkin raamatullisessa merkityksessä, mutta ei todennettuna seurakuntana jolla olisi ollut yksinoikeus tulevaan lupauksen Sanaan.


      • vl-muori kirjoitti:

        Tarkoitat, Kesitas, varmaankin, että Jeesus ei ollut fyysisesti läsnä maailmassa toisella vuosisadalla, sillä ensimmäisellä vuosisadallahan hän oli läsnä kymmeniä vuosia. Tosin Herra Jeesus Kristus on kaikkina aikoina ja nytkin lihaan tulleena omassa ainoassa oikeassa seurakuntaruumiissaan, joka on vanhoillislestadiolaisuudessa.

        Joh 14
        16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän ANTAA TEILLE TOISEN PUOLUSTAJA, joka on kanssanne ikuisesti.
        17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

        Sitten lähettämisen aikaan Jeesus sanoi; Joh 15.
        26 "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.]
        27 Myös te olette minun todistajiani, olettehan olleet kanssani alusta asti.

        Nämä. Henki sekä Kristus eivät ole yhtä aikaa maan päällä, paisti yhteinen oli muutaman vuoden Paavalin kanssa;
        Gal. 1:16
        näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä

        >>Tosin Herra Jeesus Kristus on kaikkina aikoina ja nytkin lihaan tulleena omassa ainoassa oikeassa seurakuntaruumiissaan, joka on vanhoillislestadiolaisuudessa.** Älä nyt. Jeesus elää, ei ole kuollut, kuten muiden uskontojen jumalat, mutta vähiten Hän on teissä. Puhuja hoitaa sanojensa mukaan tämä tien Isän luokse, joka on paheksuttavaa pakanallisuutta.

        Sitä vastoin uskon kasteella kastetut, ovat vetäneet päällensä Kristus ruumiin, johon ei synti tartu, houkuttaa kylläkin.

        Milloin olet VL;n kuullut ylistävän Jeesusta, kuten ennen oli ne ylistäjämummut.
        Gal. 3:27
        Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.

        sinut on ripotelu vain seurakuntasi jäseneksi??


      • joojoojoomies kirjoitti:

        Pakko kirjoittaa että olet väärässä. Ennen ajanlaskua Juutalaisten keskuudessa ei ollut ns. ryhmittymää joka olisi nimennyt itsensä Jumalan valtakunnaksi . Juutalaisuudessa oli enemmän tai vähemmän sekalaisia ryhmittymiä joissa uskottiin yleisesti lupauksen Sanaan tulevasta messiaasta. Tiedän että vl-seuroissa opetetaan että maan päällä on aina ollut Jumalan valtakunta. Ehkä näin on ollutkin raamatullisessa merkityksessä, mutta ei todennettuna seurakuntana jolla olisi ollut yksinoikeus tulevaan lupauksen Sanaan.

        Ettäkö aina on ollut maan päällä Jumalan Valtakunta.
        Panetko jotain asian tueksi.

        Maan päällä on Vedenpaisumuksen jälkeen ollut vain YKSI JUMALAN KANSA, SILMÄTERÄ, ja se on ja pysyy, Israel.


    • ""Jumalan valtakunnan keskuudesta kuuluu monenlaisia ääniä sydänäänien lisäksi.""

      Miten voit kirjoittaa noin, koska Jeesus sanoo:

      ""Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
      21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
      (Luuk. 17)

      • vl-muori

        Kyllä Jumalan valtakunnan voi tavallaan "nähdä", mutta epäuskoinen näkee sen erilaisena, kuin elävässä uskossa oleva ihminen.

        Tällä tavalla sen "näkee" sellainen hengellisesti kuollut ihminen, joka ei ole totisesti herännyt:

        Jes. 1:8
        Mutta mitä vielä Zionin tyttärestä jäänyt on, se on niinkuin maja viinamäessä, ja niinkuin hakomaja yrttitarhassa, niinkuin hävitetty kaupunki.

        Tällä tavalla sen näkee sellainen ihminen, joka on hengellisesti elävä ja löytänyt Jumalan valtakunnan:

        Matt. 25:1
        Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.

        Matt. 13:33
        Toisen vertauksen sanoi hän heille: taivaan valtakunta on hapatuksen vertainen, jonka vaimo otti, ja sekoitti kolmeen vakkaan jauhoja, siihen asti kuin kaikki happani.

        1. Moos. 18:6
        Niin Abraham riensi majaan Saaran tykö, ja sanoi: riennä sinuas ja tuo kolme mittaa sämpyläjauhoja, sotke ja leivo kaltiaisia.

        1. Moos. 40:10
        Ja sillä viinapuulla oli kolme haaraa ja se oli niinkuin viheriöitsemällänsä, sen kukoistus kävi ylös, ja sen rypäleet tuleentuivat viinamarjoiksi.

        1. Moos. 40:12
        Ja Joseph sanoi hänelle: tämä on sen selitys: Kolme haaraa ovat kolme päivää.

        1. Moos. 40:16
        Koska ylimmäinen leipoja näki, että selitys oli hyvä; sanoi hän Josephille: minä myös uneksuin, ja katso, kolme palmikoittua koria oli minun pääni päällä.
        1. Moos. 40:18
        Joseph vastasi, ja sanoi: tämä on sen selitys: kolme koria ovat kolme päivää.

        2. Moos. 37:18
        Kuusi haaraa kävi hänen kyljestänsä: kolme haaraa kynttiläjalan yhdeltä sivulta, ja myös kolme haaraa sen toiselta sivulta.
        2. Moos. 37:19
        Kolme mandelin-muotoista maljaa oli sen yhdessä haarassa, ja yksi nuppi ja kukkainen, niin myös kolme mandelin-kaltaista maljaa toisessa haarassa, yksi nuppi ja kukkainen: niin oli niissä kuudessa haarassa, jotka kynttiläjalasta uloskävivät.


      • vl-muori

        Jumalan valtakunta taidetaan "nähdä" metaforisesti uskon silmillä (oikein) ja epäuskon silmillä (näössä vikaa) väärin.

        Joh. 3:3
        Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.

        Eriseuralaisilla on näössä vikaa, ja heidät pitäisi tehdä sokeiksi metaforisesti, jolloin heistä voitaisiin tehdä todella oikein näkeviä.

        4. Moos. 16:14
        Jalosti sinä olet meidät johdattanut siihen maahan, jossa rieskaa ja hunajaa vuotaa, ja annoit pellot ja viinamäet perinnöksi. Tahdotkos vielä näiltä miehiltä silmät puhkaista? emme tule sinne.

        Joh. 9:
        39 Ja Jesus sanoi: minä tulin tuomiolle tähän maailmaan, että ne, jotka ei näe, pitää näkemän, ja ne, jotka näkevät, pitää sokiaksi tuleman.
        40 Ja muutamat Pharisealaisista, jotka hänen tykönänsä olivat, kuulivat nämät ja sanoivat hänelle: olemmeko mekin sokiat?
        41 Jesus sanoi heille: jos te sokiat olisitte, niin ei olisi teillä syntiä; mutta että te sanotte: me näemme, sentähden teidän syntinne pysyy.

        Melperille rakkaudella:

        Ap. t. 9:
        17 Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        Ap. t. 9:18
        Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.


      • vl-muori

        Seitsenhaaraisen lampunjalan kolme vasemmanpuoleista haaraa kuvaavat:

        1. Jumalan valtakunnan aikaa Aadamista vedenpaisumiseen.

        2. Jumalan valtakunnan aikaa vedenpaisumuksesta kieltensekoitukseen tai maan jakamiseen tai Aabrahamiin tai Moosekseen.

        3. Jumalan valtakunnan aikaa kieltensekoituksesta tai maan jakamisesta tai Aabrahamista tai Mooseksesta Herran Jeesuksen Kristuksen sikiämiseen.

        Seitsenhaaraisen lampunjalan keskimmäinen haara kuvaa Jumalan valtakunnan aikaa Herran Jeesuksen Kristuksen sikiämisestä helluntaihin.

        Seitsenhaaraisen lampunjalan kolme oikeanpuoleista haaraa kuvaavat:

        5. Mahdollisesti ehkä Jumalan valtakunnan aikaa helluntaista Konstantinus Suureen.

        6. Mahdollisesti ehkä Jumalan valtakunnan aikaa Konstantinus Suuresta Juhani Raattamaan kuolemaan.

        7. Mahdollisesti ehkä Jumalan valtakunnan aikaa Juhani Raattamaan kuolemasta ylöstempaamiseen.


      • kumpaa.uskot
        vl-muori kirjoitti:

        Kyllä Jumalan valtakunnan voi tavallaan "nähdä", mutta epäuskoinen näkee sen erilaisena, kuin elävässä uskossa oleva ihminen.

        Tällä tavalla sen "näkee" sellainen hengellisesti kuollut ihminen, joka ei ole totisesti herännyt:

        Jes. 1:8
        Mutta mitä vielä Zionin tyttärestä jäänyt on, se on niinkuin maja viinamäessä, ja niinkuin hakomaja yrttitarhassa, niinkuin hävitetty kaupunki.

        Tällä tavalla sen näkee sellainen ihminen, joka on hengellisesti elävä ja löytänyt Jumalan valtakunnan:

        Matt. 25:1
        Silloin pitää taivaan valtakunta oleman kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.

        Matt. 13:33
        Toisen vertauksen sanoi hän heille: taivaan valtakunta on hapatuksen vertainen, jonka vaimo otti, ja sekoitti kolmeen vakkaan jauhoja, siihen asti kuin kaikki happani.

        1. Moos. 18:6
        Niin Abraham riensi majaan Saaran tykö, ja sanoi: riennä sinuas ja tuo kolme mittaa sämpyläjauhoja, sotke ja leivo kaltiaisia.

        1. Moos. 40:10
        Ja sillä viinapuulla oli kolme haaraa ja se oli niinkuin viheriöitsemällänsä, sen kukoistus kävi ylös, ja sen rypäleet tuleentuivat viinamarjoiksi.

        1. Moos. 40:12
        Ja Joseph sanoi hänelle: tämä on sen selitys: Kolme haaraa ovat kolme päivää.

        1. Moos. 40:16
        Koska ylimmäinen leipoja näki, että selitys oli hyvä; sanoi hän Josephille: minä myös uneksuin, ja katso, kolme palmikoittua koria oli minun pääni päällä.
        1. Moos. 40:18
        Joseph vastasi, ja sanoi: tämä on sen selitys: kolme koria ovat kolme päivää.

        2. Moos. 37:18
        Kuusi haaraa kävi hänen kyljestänsä: kolme haaraa kynttiläjalan yhdeltä sivulta, ja myös kolme haaraa sen toiselta sivulta.
        2. Moos. 37:19
        Kolme mandelin-muotoista maljaa oli sen yhdessä haarassa, ja yksi nuppi ja kukkainen, niin myös kolme mandelin-kaltaista maljaa toisessa haarassa, yksi nuppi ja kukkainen: niin oli niissä kuudessa haarassa, jotka kynttiläjalasta uloskävivät.

        Jeesus:

        ###""Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        (Luuk. 17)###

        vl-muori:

        ###Kyllä Jumalan valtakunnan voi tavallaan "nähdä", mutta epäuskoinen näkee sen erilaisena, kuin elävässä uskossa oleva ihminen.###

        Kumpaa sinä lukija uskot?


      • jataasonselityksiä
        vl-muori kirjoitti:

        Seitsenhaaraisen lampunjalan kolme vasemmanpuoleista haaraa kuvaavat:

        1. Jumalan valtakunnan aikaa Aadamista vedenpaisumiseen.

        2. Jumalan valtakunnan aikaa vedenpaisumuksesta kieltensekoitukseen tai maan jakamiseen tai Aabrahamiin tai Moosekseen.

        3. Jumalan valtakunnan aikaa kieltensekoituksesta tai maan jakamisesta tai Aabrahamista tai Mooseksesta Herran Jeesuksen Kristuksen sikiämiseen.

        Seitsenhaaraisen lampunjalan keskimmäinen haara kuvaa Jumalan valtakunnan aikaa Herran Jeesuksen Kristuksen sikiämisestä helluntaihin.

        Seitsenhaaraisen lampunjalan kolme oikeanpuoleista haaraa kuvaavat:

        5. Mahdollisesti ehkä Jumalan valtakunnan aikaa helluntaista Konstantinus Suureen.

        6. Mahdollisesti ehkä Jumalan valtakunnan aikaa Konstantinus Suuresta Juhani Raattamaan kuolemaan.

        7. Mahdollisesti ehkä Jumalan valtakunnan aikaa Juhani Raattamaan kuolemasta ylöstempaamiseen.

        Jaahas j a kuka sen noin on selittänyt ja sinä uskoit kaiken niinkö?

        höpöhöpö menoralla on aivan toisenlaiset syyt ja perinteet, mieti hiukan ja tutki asiaa mutta heitä nuo höpöselitykset suolle!


    • siitäeihelpollapääse

      Ei veeällä muutu, heidät on läpikyllästetty veeälopilla edestäpäin, mitään omaa heillä ei ole kuin nimeksi muutamilla.

      ja hekin ovat samassa häkissä kuin muikkuverkossa.

      • vl-selli.pitää.vangit

        Vl-vankeudesta vapautuminen ei todellakaan ole helppoa.


    • riitaaaaaaaaa

      Kovin on RY tiloissa hiljaista. Kolehtihaavit tyhjiä.
      Aina riita kaikkien kanssa. Sata vuotta ja 20 osaan lohkottu vl uskonlahko.
      Ja kaikki väittävät olevansa oikeassa.

    • TeeParannusElletolepaat

      Käytä aloittaja oikeaa termiä...srk-valtakuntan. Jumalanvaltakunnassa ei uskovista etsitä itsekeksittujä henkiä eikä raiskata lapsia eiikä suojella noiden kauheiden Kristuksen silmäterien raiskaajia.

      • Eikä ketätä kolehtia.


      • Äläkäkätä
        Kesitas kirjoitti:

        Eikä ketätä kolehtia.

        Helluntairoistokin innoissaan, mutta ei osaa suomen kieltä.


      • Ihmetteliä22
        Äläkäkätä kirjoitti:

        Helluntairoistokin innoissaan, mutta ei osaa suomen kieltä.

        Ketä helluntailaista tarkoitat, mäntti.


      • KESITAS_
        Ihmetteliä22 kirjoitti:

        Ketä helluntailaista tarkoitat, mäntti.

        Ihmettele, kun et muuhun pysty.


      • Nykyään_ei
        Kesitas kirjoitti:

        Eikä ketätä kolehtia.

        juuri "ketätä" kolehtia, tai jos kerätään, se on pelkkä vanha rituaali ja muodollisuus ja haaviin kertyy jokunen nappi ja muuta rihkamaa. Varat JUmalan valtakunnan tyähön kerätään kuukausilahjoituksin. Köyhä lahjoittaa 5 euroa, rukkaampi 100 euroa jaökyrikas 1.000 euroa joka kuukausi ja talopus pysyy tasapainossa.


    • Kempeleessä_tie-

      detään:

      Asia ei ole hermenuttisesti mitenkään relevantti.

    • siperiaaaaan

      Jumalauta mitä hoitokokousporukkaa......

      -
      VL on hajaantunut n. 100 vuoden aikana n. 20 eri lahkoon.
      -
      ei siis ihme, hoitokokoushullut pääsi helvettiin.
      -
      pedofiilit vl jatkaa tekojaan.
      -
      Ja vl on hajoamisen partaalla, Demokratia jyllää vihdoinkin.
      -
      Vanhukset jää, nuoriso poistuu valheen verkostosta.
      -
      Penkit on tyhjiä...

      • T_Ietäjä

        Kempeleessä_tie-

        28.9.2017 21:23
        Uusi
        detään:

        Asia ei ole hermenuttisesti mitenkään relevantti.


    • koskenlaskijaa

      Piri tiritteli itsensä helvettiin.
      Ei ihme, muukalainen.
      -
      Suutuspäissään henkisesti kuollut, onneksi...........

      • Luulen_että

        asia ei ole hermenuttisesti mitenkään relevantti.

        Suinuisiutsutuksella
        Kes.
        Kempele


    • ristirukki

      Piri tiritteli itsensä helvettiin
      -
      Relevantti...................

    • cbvvbcbv

      Ihmettelen sitä että ylipäätään ihmiset vielä tänä päivänä uskovat lestadiolaisuuteen maailman ainoana oikeana uskona..

      • Epänormaalia.uskomista

        Eihän tuollainen uskominen normaalia ole.

        Mielisairas oppi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe