YO koe ja pyöristyssäännöt

kenialainenkemisti

Mitenkäs YO kokeessa nuo pyöristyssäännöt oikein menee välitulosten suhteen? Opettaja antoi kerran noottia, kun olin pyöristänyt välituksen, sanotaan vaikka 3x10^-6 vaikka todellisuudessa (tarkistin koetta itse myöhemmin) laskimeni todella antaa jotkut luvut tuolle tarkkuudelle, vaikka oikea arvo olisikin 0.000003000123. Laskutehtävissä kuitenkin aina kopioin laskimesta välituloksen siihen toiseen laskuvaiheeseen, jolloin laskin käyttää sitä tarkinta arvoa.

Olisiko parempi, että vaihdan laskimeni asetukset sillein, että se näyttää kaikki luvut murtolukumuodossa? Eipähän tarvitse vinkua kenenkään, ettei ole käytetty tarkkoja arvoja... :/ Vai riittääkö, että kirjoitan laskun yhteyteen "tarkat arvot laskimesta? " Muuten kysyisin opettajaltani tästä asiasta, mutta en enää näe kyseistä henkilöä ennen kemian yo:ta, joka on siis perjantaina.

0

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
        Ikävä
        94
        1739
      2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
        Maailman menoa
        240
        1533
      3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
        Ikävä
        89
        1346
      4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
        Ikävä
        65
        1015
      5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
        Ikävä
        46
        921
      6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
        Ikävä
        47
        908
      7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
        Ikävä
        38
        898
      8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
        Suomussalmi
        9
        884
      9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
        Ikävä
        46
        852
      10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
        Sanaristikot
        35
        829
      Aihe