John Burke, kertomaan helluntailaisille....

DoctorT

Helluntaiherätyksen Syyspäivät alkavat torstaina Turussa. Paikalle on tulossa Amerikasta , menestysteologi, näin uskaltaisin epäillä, miten tavoitetaan ihmisiä!!!

Missään ei kerrottu, miten heidät voitetaan evankeliumille ja Kristukselle. Tämähän ei tosin helluntaiRikon polttavin dilemma olekaan!

Muistan, kuinka muutama vuosi sitten, Suzette Hattigh tuli Hgin Saalemin hiukan samalla teemalla. RV kailotti seminaarista ja sen jälkeen tapahtuneesta oli postimerkin kokoinen toteamus. Hattighin metodit olivat PINSSIT ja KARKIT!!

Ohjelman katsoin ja voi miten alas liike on mennytkään nuorten nuoleksimisessa ja NAISTEN vallan lisäyksessä. Tuhontie, se on selvä se.

33

1807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • saviseutulainen

        >>Jeesuksen esimerkin mukaisesti meidän on uskaltauduttava ulos mukavista ”seurakuntakerhoistamme” etsimään sitä mikä on kadonnut ja pelastamaan niitä, joita muut ovat sysimässä ”kunnon ihmisten” piirin ulkopuolelle.<<

        Yllä oleva on ainoa kohta koko Burken kirjaa esittelevässä/mainostavassa kirjoituksessa, jossa edes mainittiin Jeesuksen nimi.

        Pääosin tuntuisi - ainakin ko. kirjoituksen mukaan - olevan, taas ja jälleen kerran, kyse ihmisen muuttumisesta ( itsensä muutamisesta ), erityisin, ihmisestä lähtöisin olevin keinoin ja menetelmin - KUTEN:

        >>Kirjan nimeen sisältyvä mielen muutos merkitsee samaan aikaan yllätyksiä tarjoavaa seikkailua ja uudenlaisen elämäntavan kurinalaista opettelemista. Konkreettisimmillaan tämä merkitsee heittäytymistä kirjassa esiteltyyn 60-60 kokeiluun. Kyse on kuudenkymmenen päivän eli kahden kuukauden uskonkokeilusta, jossa pyritään pysymään yhteydessä Jumalaan vähintään kuudenkymmenen minuutin välein kuudenkymmenen päivän ajan.<<

        >YLLÄTYKSIÄ TARJOAVAA SEIKKAILUA JA UUDENLAISEN ELÄMÄNTAVAN KURINALAISTA OPETTELEMISTA<!!

        Että tämmöistä tarjontaa Helluntaiherätyksen Syyspäivillä Suomen Turussa.


      • saviseutulainen kirjoitti:

        >>Jeesuksen esimerkin mukaisesti meidän on uskaltauduttava ulos mukavista ”seurakuntakerhoistamme” etsimään sitä mikä on kadonnut ja pelastamaan niitä, joita muut ovat sysimässä ”kunnon ihmisten” piirin ulkopuolelle.<<

        Yllä oleva on ainoa kohta koko Burken kirjaa esittelevässä/mainostavassa kirjoituksessa, jossa edes mainittiin Jeesuksen nimi.

        Pääosin tuntuisi - ainakin ko. kirjoituksen mukaan - olevan, taas ja jälleen kerran, kyse ihmisen muuttumisesta ( itsensä muutamisesta ), erityisin, ihmisestä lähtöisin olevin keinoin ja menetelmin - KUTEN:

        >>Kirjan nimeen sisältyvä mielen muutos merkitsee samaan aikaan yllätyksiä tarjoavaa seikkailua ja uudenlaisen elämäntavan kurinalaista opettelemista. Konkreettisimmillaan tämä merkitsee heittäytymistä kirjassa esiteltyyn 60-60 kokeiluun. Kyse on kuudenkymmenen päivän eli kahden kuukauden uskonkokeilusta, jossa pyritään pysymään yhteydessä Jumalaan vähintään kuudenkymmenen minuutin välein kuudenkymmenen päivän ajan.<<

        >YLLÄTYKSIÄ TARJOAVAA SEIKKAILUA JA UUDENLAISEN ELÄMÄNTAVAN KURINALAISTA OPETTELEMISTA<!!

        Että tämmöistä tarjontaa Helluntaiherätyksen Syyspäivillä Suomen Turussa.

        Niin ja siinä, että muistetaan olla yhteydessä Jumalaan säännöllisesti on se vika, että? Huoh


      • DoctorT

        Huomasin sinun ihastuneen hänen tuotantoonsa. Teema kertoo kaiken!


      • PääkonttoriMies

        Saimme Burken mukaan minun ehdotuksesta. Kannattaa tutustua Burken kirjoihin ja seurakunnan solujen materiaaleihin.
        On aika muuttaa perinnehelluntailaisten slogan "Tule sellaisena kuin olet, kunhan välittömästi muutut täydelliseksi kuin me jo olemme" hieman tässä päivässä eläväksi. Burken seurakunnan slogan "Täydelliset älkää vaivautuko" on tavoiteltavan arvoinen uudestisyntyneiden seurakunnalle joka aidosti välittää ihmisistä.


      • Opetusmateriaali
        PääkonttoriMies kirjoitti:

        Saimme Burken mukaan minun ehdotuksesta. Kannattaa tutustua Burken kirjoihin ja seurakunnan solujen materiaaleihin.
        On aika muuttaa perinnehelluntailaisten slogan "Tule sellaisena kuin olet, kunhan välittömästi muutut täydelliseksi kuin me jo olemme" hieman tässä päivässä eläväksi. Burken seurakunnan slogan "Täydelliset älkää vaivautuko" on tavoiteltavan arvoinen uudestisyntyneiden seurakunnalle joka aidosti välittää ihmisistä.

        Kumma kuinka soluihin tarvitaan jokin erillinen materiaali jota opetellaan. Eikö Jumalan sana ole se mitä meidän pitäisi opetella ja tutkia? Sieltä löytyy kaikki tarvittava.


      • PääkonttoriMies
        Opetusmateriaali kirjoitti:

        Kumma kuinka soluihin tarvitaan jokin erillinen materiaali jota opetellaan. Eikö Jumalan sana ole se mitä meidän pitäisi opetella ja tutkia? Sieltä löytyy kaikki tarvittava.

        Juuri näin, Jumalan Sanaan perustuu opetusmateriaali, jota käytämme. Olemme kyllä joutuneet luopumaan osasta perinnehelluntailaisuuden dogmeista, kun luemme Raamattua niin kuin se on kirjoitettu.


      • Teerieinärhi
        PääkonttoriMies kirjoitti:

        Saimme Burken mukaan minun ehdotuksesta. Kannattaa tutustua Burken kirjoihin ja seurakunnan solujen materiaaleihin.
        On aika muuttaa perinnehelluntailaisten slogan "Tule sellaisena kuin olet, kunhan välittömästi muutut täydelliseksi kuin me jo olemme" hieman tässä päivässä eläväksi. Burken seurakunnan slogan "Täydelliset älkää vaivautuko" on tavoiteltavan arvoinen uudestisyntyneiden seurakunnalle joka aidosti välittää ihmisistä.

        Eli sinun ansiosta ihmisiä eksyy . Joudut vastaamaan Jumalan edessä tästä.
        Jos muistan niin burke on kiinnostunut rajatieto tapahtumista, eli kuolemasta. Hän kuuluu srk:n jossa opiskellaan sanaa ja ryypätään samalla.


      • Pirtaan
        PääkonttoriMies kirjoitti:

        Saimme Burken mukaan minun ehdotuksesta. Kannattaa tutustua Burken kirjoihin ja seurakunnan solujen materiaaleihin.
        On aika muuttaa perinnehelluntailaisten slogan "Tule sellaisena kuin olet, kunhan välittömästi muutut täydelliseksi kuin me jo olemme" hieman tässä päivässä eläväksi. Burken seurakunnan slogan "Täydelliset älkää vaivautuko" on tavoiteltavan arvoinen uudestisyntyneiden seurakunnalle joka aidosti välittää ihmisistä.

        Vittu mitä paskaa. John burke on eksyttäjä ja sä olet sen opetuslapsi


    • entTurkulainen

      Harmittaako DoctorT, kun eivät huomanneet kysyä sinulta ennsimmäiseksi suositusta / hyväksyntääsi ???

      • DoctorT

        Ei todellakaan harmita, olen sen verran kauan varoitusta huutanut, että olen ollut jo tovin vapaa tuskasta. Seuraan vain mielenkiinnolla, miten syvään liike sukeltaakaan ja kuinka pitkään. Sukellushan on alkanut jo vuosia sitten , nyt vain nähdään sen seurauksia.

        Vilpittömät uskovaiset minua säälittävät. Tämä nuorten kollien ja akkojen peherrys liikkeessä on niin rivoa katseltavaa. Konkarit ja jotakin osaavat ja tietävät ja vielä ehkä hengellisestikin hengissä olevat, ovat sivuun työnnettyinä.

        Ja kaikenkaikkiaan, kun Herran Henki ei ole ollut läsnä enää vuosiin, on herttasen yhdentekevää millaisia sirkuksia ja jonglöörejä kemuihinsa kutsuvat.


      • Oikeamieli
        DoctorT kirjoitti:

        Ei todellakaan harmita, olen sen verran kauan varoitusta huutanut, että olen ollut jo tovin vapaa tuskasta. Seuraan vain mielenkiinnolla, miten syvään liike sukeltaakaan ja kuinka pitkään. Sukellushan on alkanut jo vuosia sitten , nyt vain nähdään sen seurauksia.

        Vilpittömät uskovaiset minua säälittävät. Tämä nuorten kollien ja akkojen peherrys liikkeessä on niin rivoa katseltavaa. Konkarit ja jotakin osaavat ja tietävät ja vielä ehkä hengellisestikin hengissä olevat, ovat sivuun työnnettyinä.

        Ja kaikenkaikkiaan, kun Herran Henki ei ole ollut läsnä enää vuosiin, on herttasen yhdentekevää millaisia sirkuksia ja jonglöörejä kemuihinsa kutsuvat.

        Noista kommenteista ei valitettavasti heijastu Kristuksen mielenlaatu.
        Käyttäisikö Jeesus tuollaista kieltä?
        Jos on vanhempi ja viisas, voisi sen näyttää omalla vaelluksella ja kääntymällä vanhemman mielellä nuorempien puoleen.
        ...Isien sydämet lasten puoleen... se ei tapahdu arvostelemalla, tarvitaan nöyrää mieltä ja kypsää asennetta.


    • TeltanTekijäItkee

      "Täydelliset älkööt vaivautuko (Päivä 2012) -kirjastaan kiitelty John Burke luennoi nytkin risteilypäivän ajan seurakunnan johtajuuteen liittyvistä aiheista."

      Ef. 4:15
      vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

      Ef. 5:23
      sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.

      Seurakuntaa johtaa vain ja yksin Jeesus!
      ei ihminen!

      "Aiheen käsittely tuli risteilyyn osallistuneille yllätyksenä. Maanpäällisen seurakunnan rakentajien katseet siirrettiin hetkessä toisiin ulottuvuuksiin. Seurakuntiensa näyn vaalijoita kehotettiin kuvittelemaan taivasta."

      Hepr. 12:2
      silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

      1. Kor. 2:2
      Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

      Osallistumismaksu

      Yhden päivän osallistuja saa yhden kahvi/tee kupongin.
      Yhden päivän osallistumismaksu (to, pe tai la) on 80 €

      On kallista kahvia! 80 euroa kuppi!

    • RahanJaLihanHimo

      pastori John Burke. Hänen johtamansa Gateway-seurakunta Austinissa, Texasissa
      Gatewayssä uskotaan, että vain rakkaus voi parantaa sen, minkä synti on rikkonut.

      2. Moos. 15:26
      Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".

      Jeesuksen Nimi (Isän Nimi) on:
      JHWH parantaa / pelastaa

      Jumalan "ominaisuus" on rakkaus ja ilo ja rauha jne jne
      Jumala ei ole rakkaus eikä rakkaus ole Jumala!
      Jumala on rakastava ja laupias sekä kiivas että mustasukkainen, jne jne.
      Nämä ovat Hengen ja sielun ominaisuuksia.
      Ilo ei ole Jumala eikä Rauha ole Jumala!

      Ei Jeesus tullut vanhaa parantamaan vaan antamaan uuden!
      Vanha aatami ei ole muuta kuin syntinen eli paha ja ilkeä ja epäuskoinen ja saastainen Jumalan edessä.
      Tätä Jumala ei Paranna vaan antaa uuden Hengen ja Mielen joka on Jumalassa ja me olemme Jumalassa.


      ”Järkkymätön rakkaus – tehtävä yhdessä Jeesuksen kanssa”.
      ei vaan Jumala tekee kaiken!
      silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen,

      ihmisen osa on kuolla ja vähetä, ei kasvaa.
      Ihmisellä ei ole rakkautta, muuta kuin se mitä Jumala antaa!

      ihmisen kaikki ajatukset ja teot ovat pahat lapsesta asti:
      1. Moos. 6:
      5 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

      1 Moos 8:21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt.

      "UskoTV:n kaupasta voit ostaa katseluoikeuksia maksullisiin sisältöihin ja tukea samalla ohjelmien tuottajien toimintaa."

      Jos he kuitenkin sen videoivat suorana eivät kuitenkaan tahdo antaa sitä ilman rahaa!

      Jes. 55:1
      Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.

      joo ja muista teltan tekijä!
      2. Kor. 12:13
      Sillä missä muussa te olette jääneet muita seurakuntia vähemmälle kuin siinä, etten minä puolestani ole rasittanut teitä? Antakaa minulle anteeksi tämä vääryys.

    • Teltantekijä888

      Toisen viikon vietän Austinissa, Texasissa tutustuen Gateway-seurakuntaan ja osallistun vähän samanlaiseen koulutukseen siellä. Tässä blogissa on tarkoitus jakaa matkan löytöjä teille kaikille. Toivottavasti tekniset ongemat - joita on näköpiirissä - eivät hanketta estä.

      Jumalan enkelit kiusaavat tekniikkaa? :)

      "Lauantai-iltana kävimme tutustumassa seurakuntaan ja osallistuimme jumalanpalvelukseen. Paikka sinänsä on häkellyttävä. Se muistuttaa suurhalleineen, ravintoloineen ja liukuportaineen lähinnä jättimäistä ostoskekusta, ei niinkään seurakuntaa."

      Voi miten nöyrä seurakunta :)
      Room. 12:16
      Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

      No kukin tavallaan

    • Nosamase666

      John Burken aiemmin suomennettu kirja ”Täydelliset älkööt vaivautuko” oli erinomainen ja paljon uusia oivalluksia tarjonnut lukukokemus.

      Neljännessä osassa opetellaan kehittämään omaa luonnetta itsetuntemuksen, hengellisen inventaarion, uudenlaisen tarkoitushakuisuuden ja kouluttautumisen kautta.

      kehittämään omaa luonnetta?
      Room. 7:18
      Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

      "hengellisen inventaarion"
      wikiä
      Inventaario on luettelo tavaroista ja materiaaleista, jotta selviäsi, mitä tavaroita on omistuksessa
      wikiä
      Jumalan mielestä kaikki ihmisen teot ja olemus on paha ja saastaa.

      "kouluttautumisen kautta. "
      Fil. 3:8
      Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

      1 Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
      2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
      3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
      4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
      5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
      6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
      7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
      8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

      Paavalin CV oli aika näyttävä :O
      Mutta roskaa!

    • DoctorT

      Burken menttaaliharjoitukset eivät vie lähemmäs Kristusta, eikä syvemmälle Sanaan, eikä pyhittyneempään elämään Kristuksessa. MENESTYS-JA VALTATEOLOGIAN yksi juonne, näitä on kuten Meyer ymt

      • PääkonttoriMies

        Jos pidät rukoilua vain menttaaliharjoitteluna, niin voin kysyä oletko DoctorT edes koskaan uudestisyntynyt?


    • MeOlemmeMaailmaValo

      Voimaton ja tyhjä Jumalan Poika

      Joh. 3:27
      Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

      Joh. 5:19
      Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

      Joh. 5:30
      En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

      Jeesuksen todistus itsestään on EN VOI MITÄÄN ITSE TEHDÄ

      "Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä,"

      Ap. t. 10:38
      te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

      Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen!

      Kol. 1:27
      joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.

      'Voideltu/voitelu' Kristus teissä, kirkkauden toivo.

      2. Kor. 4:7
      Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.

      Savi astia? Me olemme Saviastia. Onko Jumalan Poika myös Saviastia?
      Jos saviastia on ensimmäinen Aatami, savesta tehty, toki sillä:

      1 Kor 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
      46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
      47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

      Hepr. 10:5
      Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
      Hepr. 10:10
      Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

      Eli neitsyt Mariasta, keho tuli naiselta mutta se oli Jumalan tekoa, ei miehen tahdosta eikä lihan tahdosta eikä verestä:
      13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

      Veressä ON sielu:
      3. Moos. 17:11
      Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.
      1. Moos. 9:4
      Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.

      Nyt henkiset ominaisuudet = sielu ei ollut Mariasta vaan Jumalasta!

      se että me olemme jos lapsesta, nuoruudesta asti pahoja ja synnin orjia ei ole Jeesuksen osa.

      1 Moos 6:5 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,
      1 Moos 8:21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt.

      Nyt Jeesus oli savi astia mutta TÄYDELLINEN :)

      Joh 15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
      2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.

      Nyt puun runko on pää OKSA ja samaa "lihaa" kuin pienemmät oksat!
      mene ja opi muurahaisista, eikun metsästä :)
      katso mitä tahansa puuta tahi kasvia, niin se on yhtä ja yksi!
      se että oksia nimitetään oksiksi ja puun runkoa tahi jopa kantoa eri "nimikkeillä" ei ole väliä, ne ovat samaa "osaa".

      ja samoin ruumis, se on samaa osaa, avrsinkin ulkonainen osa, eli iho!
      nyt sinun ruumiisi on osa peukaloa sekä osa varasta sekä vatsaa ja päätä.
      Tämä osien "summa" on ruumis eli sinä :)

      Nyt Jeesus, ei siis voinnut itsessään tehdä mitään.
      Jeesuksella ei ollut Sanoja, itsellään, vaan sai ne Isältä!
      Jeesuksella ei ollut tekoja itsestään vaan sai ne Isältä!
      Pojalla ei ollut Edes Omaa nimeä ja sekin sai Isältä!

      eli Jeesus oli täysin läpinäkyvä savi astia joka ei antanut omaa "makua" vaan Jeesus sai Kirkkauden Isältä!

      Kirkkaus on valon "seuraava" askel/taso.
      Joh. 17:22
      Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-

      1. Moos. 1:3
      Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
      Matt. 4:16 kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden, ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus".

      Joh. 9:5
      Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus."
      Ef. 5:8
      Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina

      1. Tim. 1:17
      Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.

      merkit loppuu :(

      • PimeysKatoaaTulkoonValke

        Nyt lyhytkäisesti, jos osaan :(
        :)

        Jos Jeesus ei "käyttänyt" oman lihan sielun/henkisiä ominaisuuksia, mekö sitten käytämme?
        joten jos joku sitten sanoo että meidän tulee parantaa, kehitää itseämme, niin se on jo lähellä toista oppia!

        Jeesus, joka oli ja ON täydellinen ei itse tehnyt mitään eikä Hänellä ollut mitään!

        Me olemme, kuolemaan asti, saastaisia ja meidän tekomme ovat kuin saastainen vaate Jumalan edessä!

        ja me ollemme kuoleman omia eikä Jumala tätä raunio kasaa, viheliäistä ruumista/sielua paranna vaan sen tulee vähetä kuolemaan asti, että tämä Aarre tulee esille!

        2. Kor. 4:7
        Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.

        ja tämä aarre on, (myös lisää, mutta tässä asiassa) Jumalan Valo meissä ja ja kunhan sallimme niin se muutuu jo täällä KIRKAUDEKSI!

        joka siis on alkuksi kuin pieni kynttilä lepattava valo ja sitten kun Jumala sen puhdistaa se on KIRKKAUS

        eli pieni valo on yksi watti, eli pieni lamppu-
        kun se on Jumalan teon jälkeen iso valo eli Kirkkaus se on 1 000 000 wattia!

        Joten et voi katsella sitä KIRKAUTTA kun Jumala Pyyhkii pilvet pois edestä!

        Ps. 84:11
        (84:12) Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat.

        Tässä ei ole että Jumala on sama kuin aurinko vaan sen loisto ja kirkkaus!
        eihän Jumala ole "oikea" rautakilpi Aabrahamille tahi meille.
        ei perkeleen palavat nuolet ole oikeita nuolia.

        Eikä sanat ole oikeita miekan pistoja!
        no sama se-
        Jolla on korvat kuulkoon ellei osta korva voidetta!

        Joten me ollemme NYT Maailman valkeus ja toivon mukaan Kirkkaus!
        Joh. 17:22
        Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-

        se että Jeesus sanoo että Isä ja minä olemme yhtä ja yksi, sitä en nyt tuo taas esille sillä te olette tulleet hitaiksi kuulemaa!

        nyt Ihan luonnollisen valon kanssa, jos on yksi lamppu se ei ole kovin kirkas, mutta jos on 10 lamppua on se jo valoa :)
        ja jos on 1000 lamppua se on jo Kirkkautta!
        jos on 10 000 lamppua sen Kirkautta ei voi katsoa!

        Mutta se loistaa kauas!

        Matt. 5:15
        eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.

        "loistaa kaikille huoneessa oleville."
        Tässä on normaali valo, ei Hengen valo vaan tavallinen kynttilä.

        Joh. 1:5
        Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        Tässä on Hengen Valoa!

        2. Kor. 4:6
        Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.

        HUOM
        joka loistaa Kristuksen kasvoissa eli VOIDELLUN!

        Jeesus itse TARVITSI VOITELUA!
        saati sitten me!

        2. Tess. 2:14
        Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.

        Me voimme ja saamme OMISTAA tämä Jeesuksen Kristuksen/Voidellun KIRKAUDEN!

        OMISTAA!
        ja millä perusteella?

        se ON MEIDÄN PERINTÖ!
        ja se perintö tulee ottaa käyttöön nyt ja täällä maan päällä, vai tarvitseeko Jumala, Kaikkivaltias, Isä meidän valoa tahi Kirkautta!
        onko taivaassa sitten pimeää että siellä tarvitaan sitten perintö kirkautta!
        sekä on ja ei, mutta olkaa ymmärtäväisiä!

        nyt:
        Jumala TAHTOO ASUA PIMEÄSSÄ !
        eli meidän sydämessä ja "maailmassa"
        1. Kun. 8:12
        Silloin Salomo sanoi: "Herra on sanonut tahtovansa asua pimeässä.

        kuka meistä tahtoo elää ja asua pimeässä huoneessa/talossa!
        ei kukaan.

        Ps. 139:12
        niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.

        Jes. 9:2
        (9:1) Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.

        Eli Jos nyt Jumalan Valo, itse Jumalan Henki meissä asuu PIMEYS katoaa!
        Pimeys ei kestä valoa saati Kirkautta!

        me itsesämme emme ole valo vaan Pimeys!
        joten, ketjun alku juttuun, viitaten:

        Jumala ei anna meille omaa pimeyttä lisää että se tulisi valoksi, vaan OMAN VALON!
        se että me yritämmä sitä mitä EDES Jeesus ei voinnut on täydellistä pimeyttä!
        sokeat sokean taluttajat!

        Matt. 6:23
        Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

        1. Joh. 2:8
        Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.

        Pimeys katoaa, meistä ja koko maailmasta!
        Sillä Jumala ON Valkeus:
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

        Testaa toimiiko :)
        mene vessaan ja ota taskulamppu mukaan.
        sammuta valot ja sitten laitat fikkarin päälle!


    • fyrkka1000000

      Melkein kaikki, jotka myyvät omia kirjojaan ns. uskovaisille, ovat jotenkin vääräuskoisia.

      • Kuinkahan

        Kuinkahan Jeesus suhtautuisi näihin jotka ovat tehneet uskosta bisnestä? Kaataisiko myyntipöydät?


      • Vastavoima888
        Kuinkahan kirjoitti:

        Kuinkahan Jeesus suhtautuisi näihin jotka ovat tehneet uskosta bisnestä? Kaataisiko myyntipöydät?

        Oma kohtainen kokemus:
        Kun nuhtelin paimenta ja sitä kirjan myyjää joka suositteli omaa kirjaansa puhujan pöntöstä, tuli heti paimenen käsi liikkestä, viittauksesta ja puheesta, (olin kuulemma riivaattu :( )
        kaksi "jättiläistä" eli vantimestaria jotka saattoivat minut ULOS!
        Omasta seurakunnasta, ISÄNI huoneesta heitti minut ulos !

        Joten en mene sinne takaisin ENNEN kuin olen kohdanut Jumalani, ja silloin "jättiläiset" eivät uskalla heittää minua ulos.

        Joten Raha ja valta ja lihan himo ovat siellä esillä näillä mahtavilla.
        Monet ovat eronneet ja menneet uudelleen naimisiin.
        Omat kakarat, rakkaat lapsukaiset ovat kurittomia eikä he kykene pitämään "perheen päätä" NAISTA. vaimoa, (usein toinen tahi kolmas sellainen) ojennuksessa!

        eli naiset ja lapset hallitsevat ja opettavat ja miehet vikisevät!

        Joten, voi heitä, tulee päivä kun saavat itkeä!


    • Kiitos aloittaja. Sain juuri seuraavanlaista postia. Se liittyy palstan aiheeseen. Kirjoittaja on Samuel Korhonen aka Bileamin Aasi.

      Shalom!

      Suomen helluntailaisia viedään yhä syvemmälle eksytykseen, kun John Burke, Gateway -kirkon johtava pastori, on tulossa Turkuun helluntaiseurakuntien syyspäiville. Burke on jo kauan ollut ns. esiintulevan kirkkoliikkeen (Emerging Church) merkittävimpiä johtajia, kuten nämä linkit todistavat:

      https://carm.org/who-are-some-leaders-emerging-church-movement

      https://www.amazon.com/Listening-Beliefs-Emerging-Churches-Perspectives/dp/0310271355;

      https://www.lighthousetrailsresearch.com/blog/?p=3259

      Roger Oakland on tehnyt esiintulevasta kirkosta erinomaisen kirjan nimellä Faith Undone, jonka suomennos löytyy täältä:

      http://www.lampaille.com/pdf---kirjoja/uskon-nollaus/

      On toivottavaa, että mahdollisimman moni lähettäisi näitä posteja eteenpäin totuuden edistämiseksi, koska suuri eksytys on jo suuressa määrin vallannut Suomen Siionin.

      Bileamin Aasi

      • Nuoria etsimässä vastauksia? Miten tämä liittyy uskonnollisiin mytologioihin?


      • ravenlored kirjoitti:

        Nuoria etsimässä vastauksia? Miten tämä liittyy uskonnollisiin mytologioihin?

        sissi


      • yurki1000js kirjoitti:

        sissi

        Näin kommentoi kreationisti joka häpeää uskontoaan yhteisöään niin paljon että ei kehtaa kertoa asiaa. Ellei sitte piiloteltavia asioita, kuten kuten uskonnollisille piireille tyypillistä seksuaalirikollisuutta?


      • ravenlored kirjoitti:

        Näin kommentoi kreationisti joka häpeää uskontoaan yhteisöään niin paljon että ei kehtaa kertoa asiaa. Ellei sitte piiloteltavia asioita, kuten kuten uskonnollisille piireille tyypillistä seksuaalirikollisuutta?

        RL. Mikä on (hyvä) antisi maailmalle? Kretuilla on (elin)tärkeä missio.

        2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Hinta on maksettu.
        http://bibelfokus.se/fi/print/269

        "Se on täytetty."
        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        TOIVO

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


      • Paapatusta, raamatulla päähän nuijimista jos erehtyy kiusallisista asioista kysymään?


      • ravenlored kirjoitti:

        Paapatusta, raamatulla päähän nuijimista jos erehtyy kiusallisista asioista kysymään?

        duracell


    • MaranAtaJeesusTulee

      Tietyllä tavalla iloitsen siitä että näitä on tullut yhä enemmän ja voimakkaammin esille eli vääriä voideltuja.

      se on meille merkki että Pääsemme pian kotiin :)
      Nyt seuraan tietyllä ilolla ja mielenkiinnolla koska he, "saavat" luvan ja "vallan" alkaa tekemään ihmeitä!

      se on tuleva että he tekevät ihmeitä:
      Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      Mark. 13:22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.

      Se sekä pelottavaa, pelästys parempi sana, kuin pelko, kun näin sitten tule tapahtumaa.
      Joten ME jotka uskomme ja RAKASTAMME Jeesusta, emme saa juosta merkkien ja ihmeiden perässä.

      Toinen seikka on vielä iloisempi meille:
      Matt. 12:25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.

      Mark. 3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
      Mark. 3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.

      Mark. 3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.

      se että paha sitten "parantaa" ja auttaa ihmisiä on riita pahan omassa hallituksessa ja se ei voi pysyä enää pystyssä vaan siellä tulee taivaan avaruukissa "sisällis-sota" ja pahan loppu on tullut!

      Ef 6:
      12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      Siellä on:
      - hallituksia
      - valtoja
      - maailmanvaltiaita
      - henkiolentoja

      Nyt Eu.ssa on monia valtiaita ja hallituksia, mutta ne ovat osin myös riidassa ja jo tulossa "sisällis-sotaan", muutamat maat ovat valmiita luopumaan jos heitä pyritään pakottamaan.
      eli se ei voi pysyä pystyssä, joten muutos tulee ja ne jotka sitten jäävät ovat yhtä mieltä ja jollekin yksin valtiaalle alamaiset.

      se että perkeleellä on useita hallituksia sekä valtoja sekä maailman valtiata tulee esillä vaikka tässä:

      Dan 9:21 Ja kun minä vielä puhuin rukouksessa, tuli se mies, Gabriel, jonka minä olin nähnyt ennen näyssä, kiiruusti kiitäen minun tyköni ehtoouhrin aikana.
      22 Ja hän opetti minua, puhui minulle ja sanoi: "Daniel, nyt minä olen lähtenyt neuvomaan sinua ymmärrykseen.
      23 Kun sinä aloit rukoilla, lähti liikkeelle sana, ja minä olen tullut sitä ilmoittamaan; sillä sinä olet otollinen. Käsitä siis se sana ja ymmärrä näky.

      eli 21 päivää eli kolme viikkoa oli odotettu vastausta ja me tiedämme nyt miksi se viipyi.
      23 Kun sinä aloit rukoilla, lähti liikkeelle sana, ja minä olen tullut sitä ilmoittamaan; sillä sinä olet otollinen. Käsitä siis se sana ja ymmärrä näky.

      Dan. 10:13
      Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.

      2 Niinä päivinä minä, Daniel, murehdin kolmen viikon päivät.

      12 Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.

      (tässä mahdollisesti ei ole Gabriel edellisestä luvusta, vaan se idea että ENSIMMÄISESTÄ päivästä, heti kun rukoilee Jumala vastasi, tämä ei merkitse että me saamme heti vastuksen kun rukoilemme mutta jos se on Jumalan mieleen se rukous se tulee heti kun on sen aika eli tarve.)

      No Gabriel on niin iso enkeli ettei kukaan voi estää tätä enkeliä :)

      12 Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.
      13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.

      Nyt oli, (oma tulkintani, pienempi enkeli ja ei voinnut yksin sitten päästä läpi, joten ISO enkeli, itse Miikael tuli ja voitti heti, ja sitten "juoksee" toiseen paikkaan :) )
      eli on kovasti töitä ja saa juosta hikihatussa sinne ja tänne :)
      Palvelukseen lähetetty enkeli (Ilm kirja)

      no, tässä on se että on monia valtakuntia ja enkeliruhtinaita ja niitä sitten Mikael käy voittamassa, ja voittaa AINA :)

      Nyt pää idea on että nämä pahan hallitukset tappelevat keskenään !
      eli loppu tulee kun ne "tappavat" toisiaan eli me ja Miikael voimme keskittyä siihen mitä Jumala tahtoo !

      Mark. 3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan!

    • HerraYliKaiken

      Maailman henki vallannut uskovat. Näen sen siinä kun jatkuvasti koulutetaan itseä kaikenmaailman konferensseilla.
      Pirukin varmaan tykkää kun "opiskelijat" ovat bunkkereissaan "opiskelemassa" , se on: poissa kaduilta evankelioimassa.
      Jos on uudesisyntynyt Raamatun opetuksen mukaan, on kykenevä Jumalan Hengen avulla viemään evankeliumia välittömästi eteenpäin, ilman mitään koulutusta. Koska Raamatussa sanotaan, että "Hänen voitelunsa opettaa teitä (siis Pyhä Henki)", ja: "Avaa suusi, niin Minä sen täytän".
      Älkää etsikö ihmeitä, vaan Raamatun Jeesusta, Hänen läheisyyttään, omissa rukouskammioissanne-kotonanne, ensi sijaisesti.
      Älkää juosko kaikenmaailman menestysteologien perässä, jotka haluavat saada teistä hyötyä-taloudellisesti. He putsaavat lompakkonne, käyttäen psykologista mielen manipulaatioita, suggestiota-pahimmassa tapauksessa jopa hypnoosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      243
      3552
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1332
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      38
      1084
    4. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1046
    5. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1031
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      990
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      799
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      768
    9. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      755
    10. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      356
      750
    Aihe