Historiallinen, väkevä merkki maassa

kt56u

Suomen Jeesukseen uskovat arabit olivat koolla isolla joukolla.

Historiallisessta tilaisuudessa oli suuria tunteita.Kesän alusta asti olen vedonnut kuuntelijoihin, jotta rukoilisitte Suomen Arabikristittyjen suuren kokoontumisen puolesta. Tuo tapahtuma on nyt historiaa

16.9. kokoonnuimme kirkkojen ja järjestöjen yhteiseen tapahtumaan Helsingin Saalemin tiloissa. Tapahtuman taustalla on Suomen Evankelinen Allianssi ja siellä ALMU verkosto, jonka puheenjohtajana olen palvellut parin vuoden ajan.

Ymmärrätte, että Turun puukotustapaus vähää aikaisemmin sai meidät hyvin tarkoiksi turvallisuuden suhteen. Tapahtumaan piti ilmoittautua etukäteen. Päätimme vastata myöhästyneille, että ei ole enää mahdollista tulla mukaan.

Viimeisen viikon aikana kymmenet ihmiset olisivat vielä halunneet mukaan tapahtumaan, mutta kerroimme heille: Älä tule. Tämä oli sydäntä särkevää. Lisäksi jotkut ilmoittautuneet peruivat tulonsa peläten turvallisuutensa puolesta.

Ovella oli turvamiehet metallinpaljastimien kanssa kuin lentokentällä.

Ilo oli suuri, kun koolla oli 450 arabia, joista suurin osa oli viimeisen kahden vuoden aikana kääntyneitä. Suurin osa oli irakilaisia, mutta muutamia oli kustakin arabimaasta.

Väki innostui laulamaan ja taputtamaan Jumalalle ylistystä. Aina välillä joukko yhtyi rytmikkääseen huutoon Jeesus, väliin kolme nopeaa taputusta: Jesua-tap-tap-tap Jesua-tap-tap-tap. Voit kuvitella meteliä, kun 450 arabimiestä huutaa täysin palkein Jeesuksen nimeä.

Rukoushetkissä alttari täyttyi moneen kertaan esirukoiltavista.

Kun eteemme näytettiin kuvia Mosulin kaupungin pommituksista, ja raunioituneista kaduista, monet miehet murtuivat kyyneliin. Murheen ja menetysten keskellä meitä rohkaistiin luottamaan hyvään Jumalaan ja rukoilemaan vihollistemme puolesta.

Pääpuhuja vaati kokoon tulleita uusia kristittyjä sitoutumaan tutkimaan Raamattua joka päivä ja opettelemaan sitä ulkoa, niin että pahana päivänä Raamatun sana olisi aina tallessa ja valmiina rakentamaan ja vahvistamaan meitä.

Väkeä oli tullut busseilla, yksityisautoilla ja julkisella liikenteellä monilta paikkakunnilta eri puolilta Suomea.

Kokemus siitä, että islamin taustalta on uskaltanut moni lähteä seuraamaan Jeesusta kaiken uhalla, oli rohkaiseva.

Haaveisiin jäi tehdä tästä tapahtumasta vuosittainen.

Timo Keskitalo

17

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jobinpostia

      Ps.121:8 Siis ei varjele.

      • Vastavoima-Oikea777

        Ps. 127:1
        Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.

        Turhuutta, sanoi Aina Viisas Salomo!
        Turhuuksien turhuus!


    • KTS--

      Jumala arabikristittyjä suuresti siunatkoon!

      HYVÄ!

    • Vastavoima-Oikea777

      Vai niin!

      Laitan tähän muutaman kysymyksen jos tahdot vastata:
      Te = Suomen Evankelinen Allianssi ja siellä ALMU verkosto jäsenet uskotte että kaikkien kultuuri on hyvää ja arvokasta?

      "Hän valaisee Jumalan kansan jäsenten mielen havaitsemaan sen totuuden jokaiselle kulttuurille ominaisella, tuoreella tavalla."

      "jokaiselle kulttuurille ominaisella, tuoreella tavalla." ?

      "Koska ihmiskunta on luotu Jumalan kuvaksi, jokaisella ihmisellä on - rotuun, uskontoon, ihonväriin, kulttuuriin, yhteiskuntaluokkaan, sukupuoleen ja ikään katsomatta - jo itsessään arvonsa, jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää."
      siis ???
      Jokaista uskontoa tulee arvostaa ja kunnioittaa?
      oletko ihan tosissasi sillä eihän nyt ole aprilli päivä?

      • Siinä muuten sanotaan, että "jokaisella ihmisellä on jo itsessään arvonsa, jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää." Oletko eri mieltä?


      • Vastavoima-Oikea777
        Tipale kirjoitti:

        Siinä muuten sanotaan, että "jokaisella ihmisellä on jo itsessään arvonsa, jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää." Oletko eri mieltä?

        "Tipale"

        Missä siinä?

        Edellä oleva lainaus on heidän sivuiltaan ja se sanoo:
        jokaisella ihmisellä on - rotuun, uskontoon, ihonväriin, kulttuuriin, yhteiskuntaluokkaan, sukupuoleen ja ikään katsomatta - jo itsessään arvonsa, jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää."

        Mihin viittaat?

        "Oletko eri mieltä?"
        olen täysin erimieltä, epäjumalien oppi ja sen kultuuri ei ole Jumalasta!
        ei Pimeydellä ei ole mitään tekemistä Valon kanssa.

        2. Kor. 6:15
        Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?

        2. Kor. 6:
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Suuresti te kuka lie, eksytte, joten totisesti on viimeinen hetki käsillä!

        "jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää."
        Tuleeko meidän palvella epäjumalien oppia tahi sen aikaasaamaan kultuuria?

        Joten se mitä on ennustettu on käsillä, Totuudesta tehdään valhe ja valheesta totuus!


      • Vastavoima-Oikea777 kirjoitti:

        "Tipale"

        Missä siinä?

        Edellä oleva lainaus on heidän sivuiltaan ja se sanoo:
        jokaisella ihmisellä on - rotuun, uskontoon, ihonväriin, kulttuuriin, yhteiskuntaluokkaan, sukupuoleen ja ikään katsomatta - jo itsessään arvonsa, jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää."

        Mihin viittaat?

        "Oletko eri mieltä?"
        olen täysin erimieltä, epäjumalien oppi ja sen kultuuri ei ole Jumalasta!
        ei Pimeydellä ei ole mitään tekemistä Valon kanssa.

        2. Kor. 6:15
        Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?

        2. Kor. 6:
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Suuresti te kuka lie, eksytte, joten totisesti on viimeinen hetki käsillä!

        "jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää."
        Tuleeko meidän palvella epäjumalien oppia tahi sen aikaasaamaan kultuuria?

        Joten se mitä on ennustettu on käsillä, Totuudesta tehdään valhe ja valheesta totuus!

        Tä? "jokaisella ihmisellä on - rotuun, uskontoon, ihonväriin, kulttuuriin, yhteiskuntaluokkaan, sukupuoleen ja ikään katsomatta - jo itsessään arvonsa, jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää"

        Eli jokaisella ihmisellä on näistä luetelluista ominaisuuksista riippumatta jo itsessään arvonsa, jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää.


      • Vastavoima-Oikea777
        Tipale kirjoitti:

        Tä? "jokaisella ihmisellä on - rotuun, uskontoon, ihonväriin, kulttuuriin, yhteiskuntaluokkaan, sukupuoleen ja ikään katsomatta - jo itsessään arvonsa, jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää"

        Eli jokaisella ihmisellä on näistä luetelluista ominaisuuksista riippumatta jo itsessään arvonsa, jonka tähden häntä pitäisi kunnioittaa ja palvella eikä riistää.

        Siis KAIKKIA uskontoja sekä kaikkia kulttuureja tulee palvella?

        Siis samaa kyyhkysen sontaa mitä on esillä ja tulossa:
        Yksi maailman kirkko!
        Yksi maailma usko!
        No siinähän sitten kunnoitat, minä en kunnioita epäjumalien palvelijoita enkä kulttuureja jotka eivät edes kunnioita Isää eikä Poikaa!

        Luuk. 20:25
        Niin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".


    • Vastavoima-Oikea777

      "siellä ALMU verkosto, jonka puheenjohtajana olen palvellut parin vuoden ajan."
      Tarkoitatko että palvelet nyt tahi menneessä muodossa, palvelin?

      Sitoudutko kaikkeen mitä nämä: Suomen Evankelinen Allianssi ja siellä ALMU verkosto
      sekä näissä sivuissa oleviin tunnustuksiin?

      - Kansainvälinen Evankelisen Allianssin uskontunnustus
      - Lausannen julistus
      - Manilan julistus
      - Kapkaupungin sitoumus

      oletko yhtä ja yksi näiden kanssa ja annat kättä ja teet yhteistyötä heidän kanssaan?

    • Vastavoima-Oikea777

      Se vähä mitä luin niin siinä on paljon ihmis-voimaa ja tekemistä.
      Kuinka suuren osan Jumala saa ottaa siellä, esim Saalemissa/Patmoksessa, vai onko kaikki ihmis-tekoa?

      Eikö Jumala KYKENE opettamaan ja kasvattamaan omiaan vaan tarvitsee siihen ihmis-viisautta?

    • Vastavoima-Oikea777

      Mitä mieltä sinä olet seka-avioliitoista ?

      mitä Mieltä Jumala on seka-avioliitoista?

    • Vastavoima-Oikea777

      Väki innostui laulamaan ja taputtamaan Jumalalle ylistystä. Aina välillä joukko yhtyi rytmikkääseen huutoon Jeesus, väliin kolme nopeaa taputusta: Jesua-tap-tap-tap Jesua-tap-tap-tap. Voit kuvitella meteliä, kun 450 arabimiestä huutaa täysin palkein Jeesuksen nimeä.

      Jostain syystä tästä tuli heti mieleen Elia ja Iisebell!
      eli siellä oli 450 ja lisäksi 400!

      On se hyvä että edes oli ihmiset uskovien turvana!
      Oliko heillä sitten ihan aseet vai millä tavalla turvallisuus oli taattu jos olisi tullut joku joka tahtoo päästä toisen uskonnon ja epäjumalan oppien mukaan heti 72 neitsykäisen tykö?

      Ihan väkivaltaa käyttämällä vai puhumalla kauniisti?

      eikö usko ole riittävä, sillä johan näissä edellä olevissa "tunnustuksissa" on maininta Että Pyhä Henki ON PUOLUSTAJA.

      siis Pyhä Henki ei osaa tahi kykene sitten puolustamaan?

    • Vastavoima-Oikea777

      Ymmärrätte, että Turun puukotustapaus vähää aikaisemmin sai meidät hyvin tarkoiksi turvallisuuden suhteen. Tapahtumaan piti ilmoittautua etukäteen. Päätimme vastata myöhästyneille, että ei ole enää mahdollista tulla mukaan.

      joo, YMMÄRRÄN!

      Joh. 20:19
      Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"

      tämä on ymmärrettävää Sillä Puolustaja ei ollut vielä tullut mutta kun tuli, poistui pelko ja he menivät ulos vaikka siellä oli Saulus tarsosta!

      Joten onko teillä siellä "Saulus" se joka sanoo mitä tehdään vai Jumala?

      Toisaalta Jumala sanoo:
      5. Moos. 20:8
      Vielä puhukoot päällysmiehet kansalle ja sanokoot: 'Joka pelkää ja arkailee, menköön ja palatkoon kotiinsa, etteivät hänen veljensäkin menettäisi rohkeuttaan niinkuin hän'.

      Jumalassa ei ole pelkoa eikä Jumala anna pelkoa, karkuun saa juosta kuten Apostoli Paavali mutta ei pelätä!

    • greyeu

      vastavoima. Sulla on sahajauhot kostunu. Oletko huomannut asiaa?

      • Läpimärkänä

        Totisesti on.


    • y56ll

      amen.

    • kanootin_kapean

      Jaahas,nyt joillain on se viimeinenkin inkkari tippunut kanootista.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe