Olenko elävässä uskossa???

Baaria

Tulin omastamielestäni uskoon 30 vuotta sitten Billy Grahamin kokouksessa satadionilla.
Koin Ihmeemistä morsiusaikaa pariviikkoa elämässäni..
Tunsin että Jeesus oli tullut elämääni.
Silti jatkoin vanhaa elämäntyyliäni.
Kävin pubeilla.seurustelin tytön ja pojan kanssa samanaikaisesti.
Olin biseksuaali ja elin sen mukaisesti.
Vietin aikaani ravintolaissa ja samaan aikaan koen että olen uskovainen.
Kävin kokouksissa ja ne saarnat koskettivat minua ..aloin hakeutua eroon kaikista homosuhteista samoin naissuhteista ja koen että elin väärää elämää ..halusin muutosta.
Pyysin Jumalalta vaimoa.
Sain nopeasti vaimon.
Menimme naimisiin.saimme kaksi lssta.
Sitä kesti 14 vuotta..sitten lankesin.
Aloin laukkaa.aan salaa vaimoltani miesten perässä ja se täytti elmäni.
Sitten sairastuin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.
Vaimo toi eropaperit Auroran suljetulle osastolle..jossa olin hoidettavana psykoosista.
Erosimme sovussa.lapset jäivät hänelle.
Muutin yksin asumaan.
Löysin nuoren miehen..
Menimme ytteen
Elimme kahdeksan vuotta yhdessä.
Hänkin lähti kun emme enää löytäneet yhteistä säveltä..olin alkoholisoitunut.työelämässä hyvin menystyvä homo...uskovainen.
Nuori ystäväni..oli ateisti.
Meillä oli hyvä koti kaikki kunnossa..minä järjissäni..hoidin kodin ja tein kunnollista työtä..ryypiskelin ja kävin satunnaissa miesseksisuhteissa ..miesystäväni kyllästyi tietenkiin minun käyttäytymiseeni ja epäluotettavuuteeni.
Jäin yksin..työpaikkakin lähti lopulta alta.juomisen takia.
Tästä on kolme vuotta..
Minuula on hyvät välit näiden ihmisten kanssa.olen eläkkeellä ja käyn vapaa-aikanani pyynnöstä Patmoksen Joulunlapsikeräyksen tiimoilta Konalan varastolla auttelemassa pakkausmateriaalien selvittämisessä omaksi ilokseni ja välttämättömyyden vuoksi.koska käsiä tarvitataan.
Olen puplikaani..huudan Herra armahda minua minä hukun..
Olen edelleen kiinnostunut miehistä olen ns homppeli..sivistynyt..rikkinäinen..vajavainen..onneton..yksinäinen viheliäinen paska.baarialuokkaa.henkipatto..halveksittu..pelinpelannut..menettänyt..ihan omista valinnoistani johtuen..mutta olisinko pysrynynyt näillä eväillä parempaan..varmasti olisin.näin vain kävi mun elämssä..
Olenko onnellinen?
En ole
Olenko tyytyväinen.?
En ole.
Olenko onneton?
Olen.
Mitä etsin?
Rakkautta.
Olenko löytönyt sen Jeesuksessa.?
Olen ja en.
Onko se Jumalan vika?
Ei ole.
Olenko syyllinen?
Olen.
Olenko vanhurskautettu Kristuksen kautta.?
Olen.
Olenko vapaa?
En ole.
Olenko uskossa ?
Olen.
Olenko pelastettu?
Olen.
Mitä tämä kaikki uskossa elämä on?
Missä alkaa luja luottamus siihen mitä ei nähdä.
Miksi Jumala antoi minulle homolle uskon lahjan.
Miksi Hän ei hylkää..vai hylkääkö.
Minussa on kaikki syyt ja synti joka minussa asuu ja riippuu kiinni.joiden tähden Jumala hylkäisi..
Ja siltä totisesti tuntuukin..miksi Hän minusta kiinni piräisi..tämmöisestä perkeleen sikiöstä.
Puplikaanin sanoin huudan kuitenkin.Herea ole minulle syntiselle armollinen.
Pekasta minut. Minä hukun.

58

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runsaslunastus

Jos sinä luet Joh 6:37-40 ja uskot ja otat vastaan, sinä ymmärrät kuka sinua vetää Jeesuksen luokse ja kuka sinut antaa Jeesukselle kun tulet Hänen luokseen. Ymmärrät myös että saat jäädä Jeesuksen luokse. Varmasti myös tiedät että Herran luona on armo ja anteeksiantamus sekä runsas lunastus.

Joh 6:44-45 "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

Joh 6:37-40 "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.""

Joh 10:27-29 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä"

Psalmit:130 "Matkalaulu. Syvyydestä minä huudan sinua, Herra. Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä. Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin. Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa. Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua. Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä. Ja hän lunastaa Israelin kaikista sen synneistä"

• Voi voi sua onneton !

Jos joku olisi kertonut sulle Evankeliumia ihan alkumetrillä . Et olisit tarvinnut käydä noin kovan koulun vain nähdäkseen että synti hallitsee sinua ja siitä on pästettävä eroon että sinä hallitsee synnin. >>>

Oletko synnin orja ?? Et tarvi olla opettaa Pyhä Henki meille.
      Katsokaa ja ihmetelkää mitä Pyhä Raamattu kirjoittaa meille !!
      Jumalan välikappaleet: veri ja risti. Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä, se on asetettu kaikkien tekosyntiemme anteeksisaamisen välineeksi.
      Risti on Jumalan keino, jolla hän vapauttaa meidät synnin olemuksesta ja vie uuteen elämään Kristuksen kanssa. Olemme Adamin lapsia ja meillä on syntinen luonto. Room.5:19.Ei opeta, että olemme vain syntisiä tekojemme vuoksi, vaan että teemme synnin tekoja, KOSKA OLEMME OLEMUKSELTAMME SYNTISIÄ! Syntyperä ratkaisee. Periydymme Adamista, teen syntiä koska olen lähtöisin saastuneesta suvusta. Joutunut harhaan Jumalan alkuperäisestä tarkoituksesta. Ihmiskunnalla on langennut luonto.
      Vapautus synnin orjuudesta tapahtuu kuolemassa. Olimme kätkettyinä Kristukseen, kun hän kuoli ristillä, niin me kaikki kuolimme. Meidät naulittiin ristille Jeesuksen kanssa. 2 Kor.5:14.
      Olemme tulleet yhdeksi hänen kanssaan. Hän kätki minut kuolemaansa ja samoin ylösnousemukseensa. 1. Kor 1:30. Koko Adamin suku on kuollut Jumalan silmissä. Synnin ruumis on kukistettu. Kaikki mitä ensimmäisessä Adamissa oli pantiin Jeesuksen päälle ja hän teki siitä lopun. Jeesus on uuden suvun pää, meillä on yhteys hänen kanssaan. Se alkoi ylösnousemuksessa ja päättyy iankaikkiseen elämään. Tämä on meidän tietoomme ne saatettu ja saamme sen uskossa omistaa. Kun olemme kätketty Kristukseen, meillä on hänen luontonsa ja saamme muuttua armossaan Hänen kuvansa kaltaiseksi.

• J-tahdon.tiellä

Välimies Jumalan ja ihmisen välissä ratkaisee sen, pelastuuko ihminen.
      Muut papit voivat vai todennäköisesti hölistä perinnäisoppien, jopa halvan armon perään, mitä vain.
      Kyse aloittajan kohdalta viestii sitä, että kuinka vakavasti meidän pitäisi suhtautua armoon, kun sen saamme elämään. Armoon, kun se elämässä on, että kasvaisimme uskossa ja Sanan tuntemuksessa, sekä ohjauksessa koko elämämme ajan.
      Mittaamatta aloittajan välimieskäsittelyä, eli tämä seuraava ei ole siihen vastaus.
      Se voi olla seuraavalle.
      Raamatussa on muistiinmerkitty meille hyvin vakava varoitus Uudessa testamentissa, että jos olemme armoa maistaneet ja sitten menemme omille teille, ei enää uudestaan lueta armoa.
      Kerrotaan Jumalan vakavat tuomion mittaa.

Miksi näin?

Ihmisen voi saattaa Jumalan nimen pilkatuksi, ts. Pyhän Hengen.
      Pyhä Henkihän kirkastaa Jeesuksen sijaisemme, Karitsan paikkaa, kun me saimme sen ristimme valmiiksi ja naulasimme hänet siihen, sitä ennen ruoskien, sylkien ja heittäen hänen vaatteistaan arpaa. Kruunasimmekin hänet, ja orjan hinnan 30- hopearahaa punnitsimme hänestä.
      Veripellon hinta.. Siis ristiä ei oikein voi ylistää - se kurjalla tavalla mittaa meidän tekoja.
      Uhria voi kiittää, sijaista, joka kuolemallaan avasi silmät, silmät siihen mitä meidän synti saa laittomuudessa aikaiseksi. Se kylmentää rakkauden, synti - eli laittomuus saa väärille teille ja näin tuo laki - joka olisi sydämessä johtanut paremmin ohjein ja neuvoin, olis Hengen voimasta varjellut. Mutta, maailman makeus, synnin viettelys jos se kiinnostaa enemmän, kuin rakkaussuhde Jumalaan, se on hirvittävä asia.
      Lain päämäärähän rakkaus olisi tietona varjellut elämässä. Oikeassa elämässä, mutta moni huutaa ei, ei, ei. Ei lakia sydämeen. Joudun lain alle.
      No, tässä aloituksessa onkin se esimerkki. Jos Uudessa liitossa Herra olisi saanut laittaa tahtonsa sydämeen, ohjeeksi, neuvoksi, kasvattajaksi Kristukseen, sitä Pyhä Henki voimana olisi vienyt eteenpäin. Olisi varjeltunut ja se seurakunta, jolla on terve näkemys Jumalan tahdon, eli lain merkityksiin, olisi opettanut. Laki ei pelasta, se neuvoo. Jeesus pelastaa.
      Lailla on Jumalallinen tehtävä ja siksi se on ajan loppuun asti olemassa.
      Se tavallaan myös seuloo maailmantuulissa. Kevyet viedään tuulten mukana, hyvä siemen oikeassa maaperässä, se saa oikeanlaisen kasvun. Liha kuolee, ja Jumalan kasvu alkaa elämään.
      Terve oikean neuvojen ja opin seurakunta, se on Jumalan viljelymaa, jossa kylvetään.
      Muotouskonnollinen kristillisyys on monelle kirosana, kun se johtaa heikkojen neuvojien, jotka pyrkivät vääriksi välimiehiksi, saa aikaan huonon maaperän, se ei ole oikea viljelymaa.
      Kallioperäinen, köyhä, jne. jne.

Sydämestäni pyydän, että armon Herra välimiehenä, Pyhän Hengen kautta näyttää ne arpensa, mitä tuo entinen elämä toi hänen kannettavakseen. Ristin teki ihminen, mutta tuo haavoitettu on Hän, jolla on lunastusvoima ja Elämänkirja hallussa.
      Kyse on rakkaussuhteesta, voiko Herra palvella sinua, haluaako aloittaja siihen suhteeseen.
      Onko sijaisuudessa se valta, joka ottaa pois synnin. Ettei enää maailmanvalta kävele sen yli, oman tahdon ja himojen tähden. Onko Hänen lunastuksensa niin arvokas elämään, että se saa rakastuttaa, ettei enää syntiä tee, vaan Jumalan rakkauden tahto armossa vie päivästä toiseen elämää eteenpäin ja sen kautta kasvavat Hengen hedelmät.

Ihmisinä me emme voi olla välimiehiä ja lopsia syntejä anteeksi tuosta vain.
      Kyse on Yhdestä välimiehestä ja Ylipapista. Voimme vain osoittaa sen paikan ja se sydän ratkaisee sen, että saako tämä lunastus tehdä tehtävänsä. Rakastammeko me, koska Hän rakasti ensin meitä.

Me itsekin käymme tätä tietä tuossa uskossa. Rakastammeko me Häntä, saako Herra palvella meitä, onko Hän laittanut armonkansalaisen sydämeen lakinsa, että tuo Valtakunta on tosi, meidän elämässä ja Pyhä Henki on voima, sen tien kulkemiseen.
      Kyse on siis rakkaudesta Ylkään.
      Perisyntikäsitteillä ja periopeilla sen äärellä ei pelastu. Siinä on liikaa joustovaraa lihalle.
      Se on hyväntiedonpuun pelastusoppi. Aadamista kyllä nähdään neuvo, mitä tehdään, kun langetaan. Ollaan tottelemattomia neuvoille ja ohjeille ja se on sitä synnintekemistä.

Mutta, sieltä nousee tämä sijaisuhriohjekin. Siitä jatkaen, jokainen henkilökohtaisesti vastaa, kiinnostaako se elämänpuu ainoastaan, vai vieläkö se hyvän ja pahantiedon puun hedelmät, käärmeen kaverina on tähdellisempi. Viimeksi mainitussa ei ole rakkautta Jumalan sanalle.
      Siksi perisyntioppi, en voi mittää, lankean alvariisa. on harha.
      Romanithan mantraa - tänään olen uskossa, huomenna en ehkä, mutta ehkä ylihuomenna.
      Tuolla avaan silmiä siitä omantiedon hedelmistä, jossa rakkaus ei ole olennainen.
      Jumalan kansalaisuus ei ole päämäärä, on kuin kärryromani, mennään hevosella miten sillä päästään.
      Se Valtakunta, on Jumalan valtakunta ja tuo Valtakunnan rakkauden tahto - piirtyköön se jokaisen sydämeen Hengen voimasta ja rakkaus OIKEALLE tielle, olkoon metodi käydä rukouskammiosta tähänkin päivään. Herra, mihin tahtosi tänään vie

• Tuomas12345678

Aloittajan kertomus..avaa vastauksille oivallisen mahdollisuuden osoittaa Jumalan sanalla..kuinka pelastutaan..mitä Herra voi..kun ihminen ontuu..
      Yksinkertaisesti se on...kääntymällä Jeesuksen puoleen kaikessa kurjuudessaan ja tunnustamalla syntinsä ..pyytäen että Tule Herra minun vapahtakseni ..auta minua.
      Pelasta minut..minä hukun.
      Ole minulle syntiselle. Armollinen.
      Eikö se ole elävää uskoa?
      Aloittajan kertomuksen fiktiivinen kuvaus.
      Etsimisestä ..lankeamisesta..poikkeamisesta oikealta tieltä kuvaa ihmistä joka on se lammas jonka Jeesus hakee takaisin laumaansa..koska Hän on hyvä paimen.
      Hän etsii kadonneita yön pimeydessäkin ja löytää heidät..lammas voi vikuroida.pelätäkin mutta kun se tuntee paimenensa tuoksun..se kulkee takaisin laumaan ja Herran sauva ja vitsa sitä ohjaa..vaikka matka olisi pitkäkin.
      Hän on tie totuus ja elämä..Hän ei kutsumistaan kadu.
      Jeesus tuli syntisiä varten...
      Jokainen joka hädänpäivänä huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu.

• f55f

En tiedä oletko uskossa mutta Jumala on pitkämielinen ja armosta rikas, sen tuo sinun kertomuksesi todistaa.
      Haluaisin kiinnittää huomiota siihen, että nykyaikana seurakunnissa ei tunnu olevan voimaa vastustaa Saatanaa ja syntiä. Ei helluntaiseurakunnissa eikä luterilaisissa seurakunnissa. Tästä syystä ihmiset eivät saa riittävästi oikeaa opetusta tai rukousapua ongelmiinsa. Sinäkin olisit tarvinnut rukousapua ja tukihenkilöitä alusta asti.
      Sinä tarvitset ennen kaikkea apua suoraan Jumalalta.
      Oletkohan käynyt kasteella?

• Kivipelto123

Aloittajan kertomus on fiktiota..esimerkki ihmisestä joka harhailee...tarina voisi olla todellinen..tuollaisia kulkijoita löytyy paljon.
      Elämä on moniulotteista ..polkuja ja elämänkohtaloita yhtä monta kuin yksilöitäkin.
      Elämän raadollisuus jätetään usein kertomatta..eikä sitä aina pidäkään korostaa.
      Se on kuitenkin tosiasia..että elämä on lihaa ja verta....
      Jumalan Sana opettaa totuuden ihmisestä.
      Se opettaa myös totuuden Jumalasta.
      On liian paljon muottiin valettua uskonnollisuutta.
      Seurakunnissa pelätään elää ihmisiksi.
      Jeesus tuli että oppisimme elämään ihmisiksi...että meistä tulisi aitoja eläviä ihmisiä....ei toistaiseksi mitään henkiolentoja..
      Jumala tuli Lihaksi Jeesuksessa Kristuksessa.
      Hän söi ja joi..Hän oli lihaa ja verta.
      Hän kärsi..itki ja nauroi..Hänen päälleen Jumala heitti koko maailman synnit.
      Eikä Hän kurjaa ylen katsonut.
      Sellaisia meidänkin pitää oleman. tässä maailmassa.
      Kun katsoo tämän ajan erilaisia hengellisiä ääriilmiöitä..kaikenlaisia julistajia ja seurakuntia.missä touhutaan Jumaln nimessä vaikka mitä.
      On menestysteologiaa on uusapostoleita on äärikarismaattisuutta ..on Benny Hilliä.on miljonääri saarnaajia on hellareita ja vapislaisia on adventisti ja jehovan todistajat mormonit ja amissit.
      Kaiken maailman oikea oppiset.
      Mutta Missä on Jeesus?
      Missä on Jeesus Kristus näissä ym.
      Tätä on tarpeetonta kysyä.
      Sana sanoo...Missä kaksi tai kolme kokoontuu Minun Nimessäni..siellä Minä olen heidän keskellänsä.
      Sitten kuitenkin joku sanoo..käytyään vaikka Hertzokin tilaisuuksissa tai Nouse Suomi tapahtumissa.ettei PH ollut siellä läsnä..vaikka julistaja kiihkeästi niin kokoajan väitti.
      Siis kuka on se joka erottaa Oikean väärästä.
      Sanotaan että vihollinen matkii Jeesusta.
      Tapani Suonto ja Mauno Mattila..Norolampi ovat puhuneet voimakkaasti eksytyksestä.
      Joka rehottaa joka puolella...uskon ja näen sen.
      Haluan seurata ja tuntea Oikean Jeesuksen.
      Ja uskon että jokainen joka on lukenut raamattunsa..haluaa tuntea sen jälkeen Oikean Kristuksen Elävän Jumalan Pyhän Hengen osallisuuden.
      Totuuden.

• Sn73

Niin oikeassa !!

• Jännä juttu ! Olin samassa kokouksessa kun sinä ja X-vaimo sai silloin kosketus Jumalalta siinä kokouksessa joka sitten ei kumminkaan lähtenyt seuramaan Jeesusta koska oli jo jättänyt englannissa Jumala ja halusi olla vapaa viinan ja miesten kanssa ja ystävien kanssa.

Minä olin jo ehtinyt olla muutama vuotta uskossa ja elimme vapaus-vallankumoutus jossa menestysteologia rantautui tämän ihmeellinen vapakasvatus teologian kanssa,,, jossa piti olla niin vapaa että sai vetää viina ja käydä vieraissa niin paljon kuin sielu sietää ja ymmärrän hyvin ettei sulle sanottu te parannusta niin kuin ei minullekaan. Vaan julistettiin armoa ja armoa.

Mutta en uskonut ettei ihminen voi päästä vapaaksi synneistä,, kunhan sen avun pyytää yhtä sinnikkäästi kun Pietari ja Paavali ja myöskin opetti.. Toivon ja rukoilen että Jumalan Pyhä vastaa sinun rukouksiin ja vapauttaa sinua kuolemalla Kasteen hautaan jossa jää kaikki sun lihasi jossa synti asuu ja saat nousta Jeesuksessa kuolemasta ja huomaa että kaikki on jäänyt taakse ja sanot Paavalin kanssa kaikki minä voin Hänessä joka minua vahvistaa !! Ristillä on sun paikka !!

• Puplikaanius123456789

No niin tulihan se sieltä..kiitos.

• b7h7jw1

Efesolaiskirje:
      4:22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,

Roomalaiskirje:
      6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
      6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
      6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

Uskoontulon jälkeen kuuluu mennä kasteelle, haudata vanha ihminen kasteen hautaan, sillä vanha ihminen turmelee itsensä petollisia himoja seuraten. Aloittajalle ei ilmeisesti tehty niin. Kenelläkään ei ollut rakkautta eikä ymmärrystä auttaa häntä uskonelämän alkuun.

• kaste.ei.pelasta

Kaste ei auta eikä pelasta ketään !!!

• fgaaz
        kaste.ei.pelasta kirjoitti:

Ääliö!

• kaste.ei.pelasta
        fgaaz kirjoitti:

Ääliö!

Siunausta vain sinullekin ! :)

• Uskontulon jälkeen tulis saada Kaste kuolemaan Hengessä , eikä ala puhaa vertauskuvallisen kasten kanssa ja ajatella että se on se kaste h2o joka sinua peötaa.. Uskovaiset uskontulon jälkeen puuhamiehiä ja naisia eikä voi luovuttaa pois vanha elämä , vaan alkaa uskonyksityisyrittäjänä yrittämällä pelasta itseä ja muita. Ei onnistuu. Odota Herra. Hän sen tekee..

• kaste.ei.pelasta kirjoitti:

Ei H20 vertauskuvallinen kaste pelastaa ketään. Aivan Oikein.

• jumala.tietää

Aloittajalle sen verran, että:

Todellinen uskoontulo eli uudestisyntyminen aiheuttaa sydämen halun, toimia Jumalan tahdossa ja seurata Jeesusta !

Nähdäkseni se ei haihdu 2 viikossa.

Mutta niin tai näin, nähdäkseni Jumala kutsuu sinua NYT !

Ota vastaan se kutsu ja ano Jumalalta syntejäsi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä !

Tee tuota kestäväisenä rukouksessa !

Pyydä Jumalaa johdattamaan sinulle apua uskoontuloon/uudistumiseen !

Eli nyt ei ole väliä sillä, oletko tullut uskoon tai et, vaan Raamattu sanoo:

Hepr. 4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

Eli TÄMÄ PÄIVÄ on tärkeä, nyt on sinun toimittava ja etsittävä kokosydämisesti Jumalaa ja Hänen apuaan.

Tiedoksesi se, että itse olin aikoinani loitontunut Jumalasta ihan kuten tuhlaajapoika.

Siis tuhlaajapoika on kuva uskovasta, ei uskosta osattomasta, eli hän oli poika ja perillinen, eli siis selvästi uskova, mutta uskova joka meni maailmaan sen houkutusten perässä.

Mutta kun hän sitten siellä täysin rypeneenä tajusi tehneensä virheen hän lähti kohti kotia päästäkseen edes palvelijaksi, mutta Isä armahti jo matkalla pojan ja otti tämän avosylin vastaan !

Lähesty sinä myös Isää, Kristuksen Ristin työn kautta, sillä Raamattu sanoo myös:

Jaak. 4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

Joten ohjeeni sinulle on:

Ano Jumalalta syntejäsi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, pyydä päästä sovitetuksi, ja ilmoita halusi vapautua entisestä syntielämästäsi, ja kun sen teet KOKO sydämestäsi, niin Jumala vaastaa sinulle kyllä !

PS. Tuhlaajapoika, LUE SE kokonaan :

Luukas 15
      11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa.
      12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
      13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.

18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
      19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
      20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
      21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
      22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
      23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
      24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

• Aivan ! En näe että tuhlaajapoika olisi langennut uudestaan kun oli mennyt kotiin Isän luokse. Löydättekö Teidän Pyhissä Raamatuissa että tuhlaajapoika palaa sikakaukaloihin ??

• jumala.tietää

Täytyykö sinulle vääntää kaikki rautalangasta ?

Tässä kerrotaan se, että tuhlaajapoika oli perillinen ja Isän lapsi, ennen maailmaan lähtöä :

12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa.

Siinä kohtaa se perillinen lähti "perintönsä" mukanaan, eli perillinen hän jo oli tuossa kohtaa !

Sinne sikakaukaloihin hän silti lähti !

Ja lopulta tajusi toimineensa väärin, ihan kuten sanoo selvästi !

21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.

Kenestä tässä puhutaan Savis ?

Joko sinulle asia selvisi ?

Vai oletko sinä tuo vanhempi veli, joka ei halunnut antaa nuoremmalle veljelle anteeksi ?

28 Niin hän(vanhempi veli) vihastui eikä tahtonut mennä sisälle; mutta hänen isänsä tuli ulos ja puhutteli häntä leppeästi.
        29 Mutta hän vastasi ja sanoi isälleen: 'Katso, niin monta vuotta minä olen sinua palvellut enkä ole milloinkaan sinun käskyäsi laiminlyönyt, ja kuitenkaan et ole minulle koskaan antanut vohlaakaan, pitääkseni iloa ystävieni kanssa.
        30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
        31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
        32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"

Keitä Jeesus tuli etsimään ?

Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

Hes. 34:
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 KADONNEET minä tahdon etsiä, EKSYNEET tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.

Mutta sinä kai et ole laupias, vaan julma tuomari Savis, eli paluuta ei ole jos on eksynyt tai kadonnut !

• julmatuomari
        jumala.tietää kirjoitti:

Tässä kerrotaan se, että tuhlaajapoika oli perillinen ja Isän lapsi, ennen maailmaan lähtöä :

Siinä kohtaa se perillinen lähti "perintönsä" mukanaan, eli perillinen hän jo oli tuossa kohtaa !

Vai oletko sinä tuo vanhempi veli, joka ei halunnut antaa nuoremmalle veljelle anteeksi ?

28 Niin hän(vanhempi veli) vihastui eikä tahtonut mennä sisälle; mutta hänen isänsä tuli ulos ja puhutteli häntä leppeästi.
        29 Mutta hän vastasi ja sanoi isälleen: 'Katso, niin monta vuotta minä olen sinua palvellut enkä ole milloinkaan sinun käskyäsi laiminlyönyt, ja kuitenkaan et ole minulle koskaan antanut vohlaakaan, pitääkseni iloa ystävieni kanssa.
        30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
        31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
        32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"

Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

Hes. 34:
        16 KADONNEET minä tahdon etsiä, EKSYNEET tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.

Mutta sinä kai et ole laupias, vaan julma tuomari Savis, eli paluuta ei ole jos on eksynyt tai kadonnut !

Toinen "julma tuomari" on LS joka sinä tietenkään et ole.

• Anonyymi
        jumala.tietää kirjoitti:

Hes. 34:

Sinähän se julmista julmin olet kun saat aina raivokohtauksen, kun joku julistaa Paavalin tavoin, että Jumala tahtoo KAIKKI ihmiset pelastukseen ja totuuden tuntoon.

• jumala.tietää kirjoitti:

Hes. 34:

Etkö tiedä että Jeesus puhui vertauskuvallisesta tuhlajapojasta. Kenestä Hän puhui ???

• oipoi

Usko ei elä. 2000 vuotta vanha keitos alkaa olla aika kuollutta kuonaa. Joitain historianharrastajia vielä näkyy olevan.
      Hirveä hässäkkä yhdestä aviottomasta lapsesta ja huonosta selityksestä. Seksi on iloinen asia, varmaan Mariallekin vaikka silloin ei kai passannut sitä myöntää. Ja Jeesus-boy eli keskimääräistä pidemmän elämän joten turha sitäkään on voivotella. Harmitella sen puolesta voi vaan ettei se kai ymmärtänyt hyvän päälle ollenkaan, kun antoi Magdaleenalle pakit ja viihtyi enempi poikaporukoissa kuin liivijengiläiset konsanaan.

• Puplikaanius123456789

Älkää viitsikö selittää raamatulla.
      Puhukaa omasta elämästänne.
      Mitä on tosellisuus mikä on elämä itselle kullekin.
      Jumalan sana on totuus.mutta me ihmiset teemme siitä oman selityksen ja alamme elämään kuviteltua totuutta ilman todellista Kristusta ilman Via Dolorosaa..joksi Jeesus sen määräsi ja kulki.
      Omemme harhassa ellei kärsimys ole silmiemme edessä ja elämme siitä.
      Maailma kärsii.
      Kärsiikö kristitty suomessa tänä päivänä ..
      Ei kärsi..kaikki näyttää olevan vain pelkkää menestymisen hakemista ja tavoittelua.
      Anna Meille Gadillac.anna .meille menenestystä
      Siunaa meitä euroilla ja hyvällä kuntosaliterveydellä

Sitäkö on seurata Jeesusta?

• Puplikaanius123456789

Eläkäämme todeksi lähimmäisen kärsimys..menkäämme siihen missä on epätoivo..ahdistus epäusko ja kapina.
        Eläkäämme todeksi se helvetti..missä ihmiset ovat..

• Tuomas1234567o9

Sanassa sanotaan.
      Missä synti on suureksi tullut.
      Siellä Armo on tullut ylenpalttiseksi.
      Miten tämän selittää oikein raamatun mukaisesti?

• KatsoJeesukseen

Kuulin tämän lyhyehkön saarnan vuosia sitten aamuhartaudessa:

Muuan mummu meni hädissään papin luo pyytämään, että tämä rukoilisi hänen puolestaan, että hän saisi uskoa. Kun hän ei oikein uskonut, vaikka tahtoikin uskoa, mutta kun usko oli niin heikko...! Pappi rukoili, siunasi ja mummo meni tiehensä.

Kului jonkin aikaa ja mummu tuli taas papin luo ja pyyntö oli sama, että kun tahtoisin niin uskoa, mutta kun usko on niin heikko ja... ja voisiko pappi rukoilla. Pappi rukoili, mummu kiitteli ja lähti kotiinsa.

Taas kohta mummu oli papin ovella ja pyyntö oli sama. Silloin pappi otti hattuhyllyltään kaksi eri hattua, näytti niitä mummulle ja sanoi: "Tämä hattu tässä kuvaa sinun uskoasi ja tämä toinen Jeesusta. Kumman valitset?" Mummu sanoi oikopäätä: "No, Jeesuksen tietenkin!" Pappi sanoi: "Koska valitsit Jeesuksen, on sinulla myös usko. Mene rauhaan." Mummu säteili, kiitteli ja viipotti onnellisen näköisenä kotiinsa.

Sanoman ydin on tämä: Me emme saa luoda itsellemme epäjumalaa esim. uskostamme, eli omasta itsestämme. Ei mistään ulkopuolisista tekijöistä, kuten papeista tai saarnamiehistä. He eivät pelasta ketään, mutta voivat kyllä olla pelastuksesta kertojina. Meidän uskomme ei meitä pelasta, vaan Jeesus. Juu. Kun uskomme Jeesukseen ja tunnustamme Hänet, no, me pelastumme. Emme uskomme tähden vaan sen tähden, että kohdistamme uskomme Itse Pelastajaan. Ihmiset "uskovat" erilaisiin asioihin. Usko on siis hatara pelastuksen peruste, jos kohdistaa uskonsa johonkin joka ei pelasta. Mitä se usko häntä hyödyttää, jos uskon kohde on väärä?

Helluntailaiset korottavat "uskon" pelastuksen mittariksi. "Oletko uskossa?" Jopa: "Oletko ELÄVÄSSÄ uskossa?" (Hellarit kiistävät kristinuskon perusopit ja lisäävät siihen omat käsitteensä, kuten "Olet kristitty. Oletko TOSIkristitty?" Tässä siis Saatana puhuu hellarin suulla ryöstäen sinulta sekä uskon, että kristityn arvon, jos et TODISTA omilla teoillasi, ettet ole mikä tahansa kristitty vaan korkeamman tason TOSIkristitty! "Todista uskostasi". (Kyseessä on vapaamuurareiden oppirakennelma, jonka peruspylväs on todellisen uskon sijasta lietsoa jatkuvaa epäuskoa ja epätoivoa.) Sitten kuulijat saavat kuullakseen ensin pitkän ja mehevän syntilistan, jonka lopuksi henkilö sitten "todistaa" saaneensa uskon. "Tuli uskoon". Hellareilla ei ole silmiä, eikä henkeä nähdä pelastuksen kipinää syntisessä ihmisessä. Heille, itse kuolleille sieluille, nestoriolaisen harhaopin mukaisesti pitää sanoin ja kertomuksin todistaa että olet ulkonaisesti jotakin sellaista mitä he arvostavat.

Aloittaja: sinä olet nöyrä ja etsit Jeesusta, joten: uskossasi katsot suoraan Häneen!

"Uskoontulo" ei pelasta. Uskoontulo, jos siitä tulee pelastuksen mittari on kadottavaa uskoa! Itse en käytä itsestäni moisia nimikkeitä, kuten "olla uskossa", sillä tällainen puhe kohdentaa huomion heti Pelastajasta ihmiseen itseensä ja hänen nyt alkavaan luulohengelliseen ansiolistansa. Me emme pelastu omista ansioistamme, vaan Jeesuksen sovitustyön tähden.

Katsomme Jeesusta ristillä. Hällä väliä yritätkö nyt kamalasti "uskoa"! Älä katso uskoasi, vaan katso Jeesusta. Siellä näet Kristuksen, Jumalan Pojan pyhän uhrin: Kaikki sinun syntisi on sovitettu. (Mooseksen vaskikäärme ennakoi Jeesuksen Ristinpuuta.)

Älä salli eksyttää itseäsi epätoivoon itsestäsi. Kun katsomme rehellisesti itseämme, joudumme varmasti epätoivoon. Mutta muista: "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman." Jumala ei vanhurskauta luulovanhurskasta. Kristuksen lahjavanhurskautus edellyttää "jumalattomuutta", tietoisuutta omasta kadotetusta tilasta ja sen tunnustamista Jumalalle ja tässä nöyryydessä pysymistä, samalla luovuttaen kaiken pelastuksentyön itsesi puolesta Jeesuksen ristille. Silloin Jeesuksen lahjavanhurskaus peittää sinut kuin kastevesi tihkuisi yllesi!

Silloin emme tunnusta "uskoamme", vaan Jeesusta.
      .

• miksi.tämä

" Silloin Jeesuksen lahjavanhurskaus peittää sinut kuin kastevesi tihkuisi yllesi! "

Muuten oli suht ok, mutta tämä on heikko lopetus.

Mikä ihmeen kasteveden tihkuaminen ?

• Armoitus12340

Paavali oli kohdannut Jeesuksen .
      Hän oli kääntynyt ja tehnyt paranuksen..hän tunsi ja tiesi kirjoitukset.
      Hän eli uskossa ja saarnasi evankeliumia.
      Silti hän tuskaisesti näkee omat syntinsä ja syntisyytensä Jumalan edessä.
      Hän parahtaa ...omaa kurjaa tilaansa.
      Minä viheliäinen ihminen..kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista.???
      Sitten herää toivo...
      Hän huutaa ....Kiitos Jumalalle. ..Jeesus Kristus pelastaa..

• Anonyymi

Älä selitä paavalista mitään koska et näköjään ymmärrä hänen puheistaan paljon mitään.

Se on sellaista.

• Armoitus112

Roomalaiskirje 7 luku..kertoo paljon.

• Armoitus112

Rovasti olavi peltolan kotisivut
      Roseniuksen Elämän Leipää kirjasta päivän sana...hiljaiseksi vetää sen luettuaan.

• oipoi

Teitä huijattuja sitten riittää, hiljaiseksi todellakin vetää

• Tuomas12345678

Voitkos väittää älykkäänä ihmisenä..ettet ole itse huijattavissa..mietippä mikä saattaa olla täydellistä kusetusta esimerkiksi..ihan jätkevän maailman meiningissä....jos olet tarpeeksi järjenvalolla varustettu..joudut myöntämään monenlaista huijasta ihan lakisääteisesti.meitä huijaavia tahoja on paljon..puhutaan mm. Ns.keinotodellisuudesta ja muunnellustafaktasta..eikö silloin ole huijattu jos kaiken uskoo mitä meille syötetään.
        Katsoppa esim.Raamattuun ja lue sitä jonkin aikaa ja mieti tarkkaan..onko sen tarkoitus huijata sinua johonkin sellaiseen joka tuottaa pelkästään hyvää.
        Mieti sitä

• pitkäänhellari

Kyllä sinä olet ainakin Jumalalle tärkeä ja rakas ja Hän pitää sinun sielustasi "mustasukkaisesti" kiinni. Onkohan se rankka elämäntapa sairastuttanut sinut kaksisuuntaisuuteen vai päinvastoin. Syntiä ei tieten tahtoen pidä tehdä ja on väärin jos lankeemuksiaan selittelee heikkoudellaan jos todellisuus ei niin ole. Ei mikään kastevesi peitä syntejä vaan se että tunnustat kaiken menneen Jeesukselle ja pyydät voimaa eteenpäin. Jospa nyt teet tilin menneestä tunnustaen ja luotat ettei Jumala enää elämäsi karikkoja muistele. Pelastus on sinulle totta.

• m8k9l0

Luterilaiset häiriköivät tätä ketjua.

• Kivipelto112

Siis Täh..mitä olet syönyt aamiaiseksi?

• Anonyymi

Mä oon uskonut Jumalaan ja Jeesukseen hammasta lapsuudesta saakka. Tunnen olevani niin huono että en kelpaa Jumalalle. Uskovaiset sanoo että en ole usko massa. Olen köyhä, ruma, syrjäytynyt. Olen rukoillut paljon, olen saanut apua aina rukouksen kautta, tosin puolisoa en ole saanut vaikka olen rukoillut yli 30 vuotta. Uskovaiset pitävät minua lähinnä paskapötkylänä, en ole elävässä uskossa, he sanovat. Uskovat naiset sanovat että olen ruma he rukoilevat pahaa minulle ehtoollisella ja puhuvat pahaa kirkonmäellä minusta

• Anonyymi

Totisesti älä yhtään välitä sellaisista ikävistä muotiuskovaisista! He ovat jo palkkansa saaneet. Usko lujasti ja ole rohkea, niin Herra lähettää sinulle kumppanin.

• Anonyymi

Hellutailasuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa.

Sieltä tulee paljon uskontojen uhreja.

• Anonyymi

Kummastakaan lauseesta sinulla ei ole yhtään mitään sanottavaa, hokemia huutelet joukon jatkeena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kummastakaan lauseesta sinulla ei ole yhtään mitään sanottavaa, hokemia huutelet joukon jatkeena.

Suomen kaikki vankilat on ylitäynnä venkuloita kertoo uutiset !

Mikä laitos ne on tuottanut, helluntaiko?!

Koittakaa huutelijat vähän viisastua, se näyttäisi vähän järjellisemmältä foorumillakin.

• Anonyymi

Aloittaja kysyy asiaa väärällä foorumilla, väärältä uskonlahkolta, jonka oppeihin kuuluu uskoontulleen synnittömyys. Uskoontulleen, jonka ei enää tähän uskoontultuaan tarvitse tehdä parannusta.

Kristinusko ja esim. luterilainen usko (en tarkoita Suomen ev.l.kirkkoa) kertoo pelastetun kristityn silti aina pysyvän syntisenä, syntiin taipuvaisena. Tässä uskossa ei ole tahallista synnintekoon hakeutumista, vaan jatkuvaa parannuksen kaipausta, siihen pyrkimistä, samalla nähden ja havaiten omat syntinsä. Tässä uskossa armo peittää syntien paljouden, silloin kun sydän oikein tuomitsee itse itsensä, kaipaa pyhyyttä, mutta kaiken aikaa havaitsee myös omat syntinsä, niiden olemassaoloa kieltämättä.

Suosittelen aloittajalle Martti Lutherin hartauskirjaa "Mannaa Jumalan lapsille". ✨

Aloittaja: olet aivan oikeassa, Jumalalle kelpaavassa uskossa, koska olet rehellinen, niin itseäsi kuin Jumalaakin kohtaan. Näet itsesi syntisenä, samalla huutaen Jumalan armoa ja näin saat myös uskoa armon.

Kerrot omista synneistäsi, joihin kuuluu mm. poikkeava seksuaalinen halua. Se on sinun syntisi, monien muiden syntiesi joukossa. Näin on meillä kaikilla: kullakin meistä on omat nk. näkyvimmät helmasyntimme, joita vastaan meidän kuuluukin taistella: uskossa, nujertaen ne Kristuksen ristillä, eli uskolla Jumalan armoon Jeesuksen sovitustyössä.

Emme itse pysty vanhurskautumaan, eli tulemaan pyhiksi ja kelvollisiksi Jumalan edessä, mutta uskon kautta Jeesuksen vanhurskauteen, Hän lahjoittaa meille oman pyhyytensä ja vanhurskautensa, samalla kun ottaa meidän syntimme ja näin ne menevät Hänen kanssaan ristille. "Olemme yhdessä Hänen kanssaan ristiinnaulitut." Nyt meidän tulee nähdä syntimme ristillä, tunnustettuina, tuomittuina, uskossa poisheitettyinä, ne eivät enää seuraa meitä meidän tuomiollemme. Uskon kautta, niitä ei enää ole.

Lihamme ei vanhurskaudu. Lihassamme niiden, syntiemme juuri ja taipumus elää aina, kuolemaamme asti.

Mitä sinun tulee tehdä? Parannuksen mielellä siis joka hetki
      - uskoa Jeesuksen sovitustyöhön kohdallasi, rukoilla Häntä pitämään sinua omaan pyhyyteensä peitettynä, kuin vanhurskauden viitta harteillasi.
      - Rukoilla antamaan sinulle Pyhän Hengen voimaa. Jos sinulla on Pyhän Hengen kielilläpuhumisen armolahja, rukoile myös kielillä, salaisuuksiasi, synnintunnustuksiasi Jumalalle, Hengessä. Kielillärukouksessa (jos Pyhässä Hengessä muutoinkin) koko syvintä olemustasi tutkaillaan, Pyhä Henki kuin kulkee sisälläsi, ottaa esiin sinulle tärkeitä asioita, vie niitä Isä Jumalan eteen, keskustelee Isän kanssa, joka vastaa Hänelle... Tässä, hengellätäyttyneessä rukouksessasi sieluasi puhdistetaan.
      - Tämä on hengellätäyttyneen kristityn sieluntila muutoinkin, kaiken aikaa, rukoili hän tietoisesti tai ei, suomeksi tai kielillä. Hänessä asuu Jeesus Kristus, joka Hyvänä Paimenena kulkee hänen hengenmaailmassaan, tehden työtään.

Sielunpelastus ja -vanhurskaus:
      "Yksin uskosta. Yksin armosta. Yksin Kristuksen teon (tekojen) kautta." ✨

- Oikea parannus: katumusta, synnintuntoa, kielteinen asenne syntiin, halua sen poispanemiseksi -> synninpäästö: on Jumalan lupaus armostaan sinulle -> uskoa Isän lupaukseen, Jeesukseen (ei uskoa itseesi) -> PH:n voimaa (myös taisteluun Lihaa ja syntiä vastaan) -> onnellista uskonelämää. 🕊

• Anonyymi

Voisitko edes jotain lyhyttä raamatullista laittaa ilman luttereita ja muita sekottajia !

Yritä ainakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko edes jotain lyhyttä raamatullista laittaa ilman luttereita ja muita sekottajia !

Yritä ainakin.

Kylläpä sinä anabaptisti, Saatanan voimassa, taas hyvin älähdit.

Sinä ja herrasi ette minun uskoani neuvo ja käskyttele, mitä saan uskoa ja tunnustaa ja mitä en.

Minun seurakuntani ja herrani te ette ole.

• Anonyymi

Tutkin vanhoiha tiliotteiita. Vuonn 2008 olin laittanut yli 300€ mannerheimin lastensuojeluliittoon. Minäkin olen kaksisuuntainen mutta en ehittäydyt junan alle toisin kuin Tapio Suomominen

• Anonyymi

Oletpa sinä hyvä ihminen.

• Anonyymi

Olet uskossa ja vanhurskautettu eikä Jumala lue sinulle syntejäsi. Silti on lupa ja tavallaan velvollisuuskin luopua tekosynneistä voimiesi mukaan. Aloittaisin juomisesta ja hakisin ammattiapua, jos en itse onnistu rukouksista huolimatta. Parisuhteita sinun ei kannattaisi enää edes harkita, vaan opetella olemaan sinkku, ystäviä toivottavasti saat. Ystäville ei ole pakko kertoa menneistä hairahduksistasi, jos et tunne seksuaalista himoa heihin. Sielunhoitajan löytäminen olisi hienoa. Helluntaissa ei armoa tunneta ja monissa muissa on taas tarjolla halpa armo. Oikea Kristuksen Evankeliumi kuuluu kuitenkin nauttia joka päivä. Rosenius esim. hyvä jne.

PKTNH

• Anonyymi

Tässä oli hyvä ja terveellinen neuvo.

Mistä sitten löytää oikea sielunhoitaja? Itse en ole tämän päivän ihmisistä sellaista löytänyt. Ovat enemmänkin rikkoneet jo ennestään rikkinäistä sieluani, niin maalliset kuin hengellisetkin "auttajat".

Esim. ed. mainituista hartauskirjoista, rehellisestä itsetutkistelusta, rukouksesta ja pyrkimyksestä pyhään Jumalan tuntemiseen, olen itse saanut parhaan avun. Yksin, hiljaisuudessa eläen.

Meillä on erilaisia elämän traumoja. Yksinelämisessä on ollut itselleni parantava vaikutus. Lopetin suostumasta muiden, henkiseksi ja hengelliseksikään nyrkkeilysäkiksi. Mutta kuten huomaamme: iskuja, etenkin tietyiltä tahoilta tulee edelleen.

• Anonyymi

Rosenius on eksyttäjä ja Jumalan pilkkaaja.

• Anonyymi

Tuo halpa armo -käsite on yksi kristikunnan historian idioottimaisimmista hokemista. Se, joka sitä käyttää, ei ole tajunnut, mistä armossa on kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä oli hyvä ja terveellinen neuvo.

Mistä sitten löytää oikea sielunhoitaja? Itse en ole tämän päivän ihmisistä sellaista löytänyt. Ovat enemmänkin rikkoneet jo ennestään rikkinäistä sieluani, niin maalliset kuin hengellisetkin "auttajat".

Esim. ed. mainituista hartauskirjoista, rehellisestä itsetutkistelusta, rukouksesta ja pyrkimyksestä pyhään Jumalan tuntemiseen, olen itse saanut parhaan avun. Yksin, hiljaisuudessa eläen.

Meillä on erilaisia elämän traumoja. Yksinelämisessä on ollut itselleni parantava vaikutus. Lopetin suostumasta muiden, henkiseksi ja hengelliseksikään nyrkkeilysäkiksi. Mutta kuten huomaamme: iskuja, etenkin tietyiltä tahoilta tulee edelleen.

Voi olla mahdotonkin löytää sitä turvallista sielunhoitajaa nykyisin. Varovasti voisit tarvittaessa kuulostella ja käydä hiljaisesti "taka penkeillä" kuulostelemassa, lähteä pois jos epäilyttää. Enää ei ole tarvis menneisyydestään kaikille kertoa, Jumalakaan ei niitä muista.

(SLEY, viidesläiset, Kristityn Foorumi...)

• Anonyymi

Armolla leikkivälle ja ei-totuutta harjoittavalle käy juuri noin!

Kaksimielinen mies kaikilla teillänsä, ei Jumala sellaiseen ole koskaan mielistynyt. Pidät Herraasi liian halpa-arvoisena, omien arvojesi alapuolisena!!

Synti tuo seurauksensa, ylenkatsoin Armon, lähdit saatanan kelkkaan. Se nimittäin hyvin usein on juuri noin, jos ei ole kokosydäminen ja Totuudessa, saatana sotkee seksuaalisen puolen ja persoonan. Sinulle on käynyt juuri noin!!

Enkä ole tuomari, mutta sen sanon, että vilpillisellä sydämellä ei ainakaan helpota! Kokonaisvaltainen, sydän juuria myöten tehty parannus ja omalta puolelta elämätavan muutos, ehkä auttaa??

DoctorT

• Anonyymi

Teitä sydämistyneitä kokosydämisyyden toitottajia on kolmetoista kokosydämistä tusinassa.

Jauhakaa te kokosydämisyydestänne koko sydämestänne.

Me muut keskitymme Paavalin tavoin Jeesukseen Kristukseen ja Häneen ristiinnaulittuna, koska tuo oman ja toisten kokosydämisyyden ympärillä pyöriminen on surkuhupaisan tyhmää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teitä sydämistyneitä kokosydämisyyden toitottajia on kolmetoista kokosydämistä tusinassa.

Jauhakaa te kokosydämisyydestänne koko sydämestänne.

Me muut keskitymme Paavalin tavoin Jeesukseen Kristukseen ja Häneen ristiinnaulittuna, koska tuo oman ja toisten kokosydämisyyden ympärillä pyöriminen on surkuhupaisan tyhmää.

No ei nyt niinkään.

Jeesusta, ristiinnaulittuna, joko seurataan. Koko Tie. Tai sitten ei.

Ymmärrän Doctorin tarkoituksen ja ainakin tässä asiassa hän on oikeassa. "Oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole." Ainakin on vilpitön tarkoitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei nyt niinkään.

Jeesusta, ristiinnaulittuna, joko seurataan. Koko Tie. Tai sitten ei.

Ymmärrän Doctorin tarkoituksen ja ainakin tässä asiassa hän on oikeassa. "Oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole." Ainakin on vilpitön tarkoitus.

No menkääpä te sitten Doctorin kanssa vaikkapa käsikynkkää minne sitten menettekin ja olkaa NIIN oikeassa, niin oikeassa, kynkätessänne. :D

• Anonyymi

Billy G :stä satotaan olevan korkea vapaamuurari.
      Itse en tietenkään tiedä, onko noin.

• Anonyymi

Seuraamis sana niin kuin rakkaus sanakin eksyttävät, jos ei ymmärrä mitä niillä tarkoitetaan.
      Ei Jeesusta kukaan pysty konkreettisesti seuraamaan eli matkimaan käytöstä ja tapoja tai menemään sinne missä Hän kävi yms.
      Oikein on antaa Jeesuksen olla Jumala, Kaikkivaltias meidän Sovittajamme ja Lunastajamme
      Johannes 15
      Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. 10Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. 11Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.

"12Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut. 13Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäviensä edestä. 14Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. 15En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. 16Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. 17Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne."

• Anonyymi

Juuri näin! Minusta nämä Jeesuksen "seuraajat" monesti kuvittelevat itsestään hieman liikoja... :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      148
      8176
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      46
      4613
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      50
      4215
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      430
      2168
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      81
      1940
    6. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      20
      1644
    7. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      36
      1519
    8. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1507
    9. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      206
      1396
    10. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      33
      1257
    Aihe