Hei:)
Olen 16 vuotias tyttö. Opiskelen nyt Ressun lukiossa ensimmäistä vuotta. Itse ajattelen, että haluaisin jatko-opintoon Harvord, Oxford tai Cambridge yliopistoon. Päässy ja vuosimaksut on korkeatasoiset, tiedän...Onko kuitenkin mitenkään mahdollista päästä niihin. Onko minulla etua yliopiston päässyyn, että opiskelen 6 kieltä (suomi,kiina,ruotsi,englanti,ranska ja saksa) nyt? Olen kuullut, että pitää olla jonkinlainen erikoisharrastus.Miksi ja minkälainen harrastus? Olen vähän hukassa...Onko jollakin informaatioita näistä asioista?
Harvord, Oxford ja Cambridge yliopisto
10
1329
Vastaukset
- Oxbridge
Hei,
Jenkit (Harvard, MIT, mitä näitä nyt on) painottaa extra curricular -aktiviteetteja. Sillä siis tarkoitetaan kaikkea koukun ulkopuolista meinikiä kilpaurheilusta vapaaehtoistyöhön. Harvardissa admissionit menee niin, että ensin katsotaan kuka pääsee sisälle ja vasta sen jälkeen maksukyky. Jos ei fyffet riitä, koululta pitäisi irrota stipendi jeesaamaan.
Sen sijaan Oxford ja Cambridgessä katsotaan lähinnä substanssiosaamista. Jos haet esim. matikalle, he testaavat haastatteluissa matemaattisia taitojasi. Briteissä kanditason opinnoille on hintakatto, mutta mitä se kohdallasi tulee olemaan, selvinnee vasta brexitin jälkeen, hakuvuotenasi.
Jatko-opinnot tarkoittavat meillä maisteritutkinnon jälkeen tapahtuvia opintoja, yleensä siis tohtorin opintoja, mutta yleensä myös lisensiaatin opintoja. Veikkaan, että haluaisit perustutkintoa suorittamaan ulkomaille.
Pystyisitkö selventämään tarkemmin, missä vaiheessa meinasit ulkomaille lähteä? Sinulla on siis kolme vaihtoehtoa: 1. Lukiosta, 2. alemman korkeakoulututkinnon jälkeen (kandi), 3. ylemmän korkeakoulututkinnon jälkeen (maisteri) - joojus
Monista kielistä ei ole noissa yliopistoissa mitään etua, ellet aio opiskella nimenomaan kielitieteitä. USA:ssa varsinkin pärjää vaikka kuinka pitkälle pelkällä englannilla.
- epäpäteväntunnistaja
Ressussa on huono kielten opetus eräässä kielessä.
- Hartall_olvi
HARVORD on noistsa ylivoimaisesti tasokkain. Hakkaa Hartwallin mennen tullen.
- Fellowship
Mene ihmeessä Oxfordiin. Stan ja Olliekin olivat siellä.
https://www.youtube.com/watch?v=ftYjyEi7dpQ
https://www.quora.com/How-do-Oxford-and-Cambridge-compare-to-Harvard-and-Stanford-Which-schools-are-better - Voiteidänkanssanne
Ihan ensimmäisenä sun tyttökulta kannattaa opetella äidinkieltä kunnolla. Voit sitten miettiä edes yo-kokeita ensin ennenkuin edes harkitset yliopistoon hakeutumista. Harvardiin, Oxbridgeen ja muihin ET tule pääsemään, joten unohda ne.
- aamuavaus
Jatko-opintoja voi vakavasti ajatella vasta sitten, kun on ensin perustutkinto eli maisterin paperit taskussa erinomaisin arvosanoin. Mutta haaveillahan saa kuka vain ja mitä vain.
Yliopisto-opintoja varten ylipäätään kielitaidon pitää olla huomattavasti parempi kuin sinulla aloituksen perusteella näyttää olevan. Muuten ei ole asiaa mihinkään yliopistoon Suomessakaan. Kannattaa lähettää sähköpostia suoraan noihin oppilaitoksiin.
Niin, suomalaisen heikko kielitaito on monessa maassa loistava.
Sitä itse tuntoa ja puhumista.Eli sinulla on ensimmäinen vuosi menossa. Olit kirjoittanut kysymyksen syyskuussa. Oletko saanut selvyyttä asiaan?
Katselin Times Higher Education listaa ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Times_Higher_Education ). Sijoilla 17 on Tokion yliopisto Japanista ja sijalla 18 on Hongkongin yliopisto Hongkongista. Kiinnostaisiko ne? Luulisi opiskelun olevan samanlaista kuin USA:ssakin mutta muuten varmasti erilaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764