Harvord, Oxford ja Cambridge yliopisto

Hei:)
Olen 16 vuotias tyttö. Opiskelen nyt Ressun lukiossa ensimmäistä vuotta. Itse ajattelen, että haluaisin jatko-opintoon Harvord, Oxford tai Cambridge yliopistoon. Päässy ja vuosimaksut on korkeatasoiset, tiedän...Onko kuitenkin mitenkään mahdollista päästä niihin. Onko minulla etua yliopiston päässyyn, että opiskelen 6 kieltä (suomi,kiina,ruotsi,englanti,ranska ja saksa) nyt? Olen kuullut, että pitää olla jonkinlainen erikoisharrastus.Miksi ja minkälainen harrastus? Olen vähän hukassa...Onko jollakin informaatioita näistä asioista?

10

1133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oxbridge

      Hei,

      Jenkit (Harvard, MIT, mitä näitä nyt on) painottaa extra curricular -aktiviteetteja. Sillä siis tarkoitetaan kaikkea koukun ulkopuolista meinikiä kilpaurheilusta vapaaehtoistyöhön. Harvardissa admissionit menee niin, että ensin katsotaan kuka pääsee sisälle ja vasta sen jälkeen maksukyky. Jos ei fyffet riitä, koululta pitäisi irrota stipendi jeesaamaan.

      Sen sijaan Oxford ja Cambridgessä katsotaan lähinnä substanssiosaamista. Jos haet esim. matikalle, he testaavat haastatteluissa matemaattisia taitojasi. Briteissä kanditason opinnoille on hintakatto, mutta mitä se kohdallasi tulee olemaan, selvinnee vasta brexitin jälkeen, hakuvuotenasi.

      Jatko-opinnot tarkoittavat meillä maisteritutkinnon jälkeen tapahtuvia opintoja, yleensä siis tohtorin opintoja, mutta yleensä myös lisensiaatin opintoja. Veikkaan, että haluaisit perustutkintoa suorittamaan ulkomaille.

      Pystyisitkö selventämään tarkemmin, missä vaiheessa meinasit ulkomaille lähteä? Sinulla on siis kolme vaihtoehtoa: 1. Lukiosta, 2. alemman korkeakoulututkinnon jälkeen (kandi), 3. ylemmän korkeakoulututkinnon jälkeen (maisteri)

    • joojus

      Monista kielistä ei ole noissa yliopistoissa mitään etua, ellet aio opiskella nimenomaan kielitieteitä. USA:ssa varsinkin pärjää vaikka kuinka pitkälle pelkällä englannilla.

    • epäpäteväntunnistaja

      Ressussa on huono kielten opetus eräässä kielessä.

    • Hartall_olvi

      HARVORD on noistsa ylivoimaisesti tasokkain. Hakkaa Hartwallin mennen tullen.

    • Voiteidänkanssanne

      Ihan ensimmäisenä sun tyttökulta kannattaa opetella äidinkieltä kunnolla. Voit sitten miettiä edes yo-kokeita ensin ennenkuin edes harkitset yliopistoon hakeutumista. Harvardiin, Oxbridgeen ja muihin ET tule pääsemään, joten unohda ne.

      • Miksi hän ei voisi päästä mainitsemiisi oppilaitoksiin


    • aamuavaus

      Jatko-opintoja voi vakavasti ajatella vasta sitten, kun on ensin perustutkinto eli maisterin paperit taskussa erinomaisin arvosanoin. Mutta haaveillahan saa kuka vain ja mitä vain.

      Yliopisto-opintoja varten ylipäätään kielitaidon pitää olla huomattavasti parempi kuin sinulla aloituksen perusteella näyttää olevan. Muuten ei ole asiaa mihinkään yliopistoon Suomessakaan.

    • Kannattaa lähettää sähköpostia suoraan noihin oppilaitoksiin.
      Niin, suomalaisen heikko kielitaito on monessa maassa loistava.
      Sitä itse tuntoa ja puhumista.

    • Eli sinulla on ensimmäinen vuosi menossa. Olit kirjoittanut kysymyksen syyskuussa. Oletko saanut selvyyttä asiaan?

      Katselin Times Higher Education listaa ( https:​//fi.​wikipedia.​org/wiki/Times_Higher_Educatio​n ). Sijoilla 17 on Tokion yliopisto Japanista ja sijalla 18 on Hongkongin yliopisto Hongkongista. Kiinnostaisiko ne? Luulisi opiskelun olevan samanlaista kuin USA:ssakin mutta muuten varmasti erilaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe