Kirja rukouksesta

rukoustarvitaan

Luin kirjaa:
RUKOUKSEN MAAILMASTA O Hallesby 1927
Joitakin kohtia yllä olevasta kirjasta. Kirja on edelleen hyvin ajankohtainen, ajaton, sillä se on Raamatun sanan mukainen kirja rukouksesta.
Rukouksen olemus
Ilm 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Kun rukoilemme päästämme Jeesuksen sydämeemme. Jeesus siis taivuttaa meidät rukoilemaan, hän kolkuttaa.
Jes 65: 24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Hän kolkuttaa saadakseen meidät rukouksen tietä avautumaan ottaaksemme vastaan lahjan, minkä Hän on jo määrännyt omaksemme.
Jeesus tarvitsee siis vain avoimen oven tullakseen sydämeemme.
Rukous ei ole sen monimutkaisempi asia kuin että avaudumme Jeesukselle, niin että Hän saa tulla hätäämme ja käyttää voimaansa. Se on suurta armoa. Tahdommeko Jeesuksen luoksemme, hätäämme.
Rukous on sydämen laatu, mielentila. Vain avuton ihminen osaa rukoilla.
Joh 15: 5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
Usko
Heb 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
Matt 21: 21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."
Joh 11: 40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
Matt 8: 13 Ja Jeesus sanoi sadanpäämiehelle: "Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon." Ja palvelija parani sillä hetkellä.
Jaak 1: 6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. 7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, 8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.
Ja nyt voimme sinä ja minä sanoa itsellemme, kuinka paljon meillä pitää olla uskoa saadaksemme rukoilla. Meillä on kyllin uskoa, kun avuttomina käännymme Jeesuksen puoleen.
Meidän uskomme asiana ei ole auttaa Jeesusta täyttämään pyyntöjämme. Ei Hän tarvitse apua. Hän tarvitsee ainoastaan sisälle päästämistä.
Me voimme tulla Jeesuksen luokse myös paljastaen, että meillä on vain vähän uskoa. Meidän tarvitsee vain päästää Jeesus tulemaan meidän hätäämme.

11

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rukoustatarvitaan

      Rukouksen vaikeudet
      Matt 7: 7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. 8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. 11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
      Joh 15: 7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
      Fil 4: 6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi
      Jeesus tulee syntisen luo, herättää hänet synnin unesta, kääntää hänet, antaa hänelle kaikki hänen syntinsä anteeksi ja tekee hänet lapsekseen. Sitten Hän ottaa syntisen heikon käden omaan vahvaan, lävistettyyn käteensä ja sanoo: ’Nyt käyn rinnallasi koko matkan, kunnes vien sinut taivaalliseen kotiisi. Ja jos joudut hätään ja vaikeuksiin, niin puhu vain minulle. Minä annan sinulle soimaamatta kaiken, mitä tarvitset ja enemmänkin, joka päivä, joka yö, niin kauan kuin elät.’
      Jaak 4:2 Teillä ei ole, sentähden ettette ano
      Hänellä on kaikki, mitä me tarvitsemme, ja kaikkea muuta mieluummin Hän antaisi meille lahjojaan. Mutta me emme ano.
      Ei ole ollenkaan ihme, että rukous tuntuu luonnollisesta ihmisestä ponnistukselta. Luonnollinen ihminen kokee Jumalan Hengen asiat hullutukseksi (Kor 2:14) Lihan mieli on vihollisuutta Jumalaa vastaan. (Room 8:7). Luonnollisesta ihmisestä rukous on raskas taakka.
      Tarvitaan siis harjaantumista ja kestävyyttä.
      Ei ole lainkaan niin, että ihmiskyvyin ja ihmisvoimin voisimme liikkua rukouksessa kuin omassa olossamme, että voisimme joka päivä rukoilla alttiin mielin, iloisesti, kiittäen ja palvoen. Siihen tarvitaan jokapäiväinen, voimakas Jumalan ihme. Ja se ihme on rukouksen Hengen saaminen. Vilpitön rukoilija kypsyy saamaan Pyhältä Hengeltä sitä rukouksen pyhän taidon opetusta, jota Hän antaa niin mielellään.
      Yleisemmät rukouksen virheet
      Me luulemme, että meidän on autettava Jumalaa täyttämään pyyntöjämme. Siihen Jumala ei tarvitse meidän apuamme. Meidän ei tarvitse huolehtia siitä, onko pyyntömme helppo vai vaikea Jumalalle meidän mielestämme. Meidän osuutemme on viedä asiamme Jeesukselle, meidän osuutemme loppuu siihen.
      Me käytämme rukousta komentaaksemme Jumalaa.
      Jumala saa määrätä ajan ja tavan miten hän rukoukseemme vastaa. Jumala haluaa antaa sinulle parhaan mahdollisen rukousvastauksen omalla ajallaan ja omalla tavallaan, ole vain kärsivällinen, jos se vie aikaa ja jatka rukoustasi. Jää siihen lepoon, että Jumala tietää parhaiten ja vastaa parhaiten.
      Me unohdamme rukoilla Jeesuksen nimeen.
      Jeesuksen nimessä sinä voit astua Jumalan eteen. Jeesus on kaiken sinun oman uskonpuutteesi, rukouksen osaamattomuutesi, rakkaudettomuutesi tai epähengellisyytesi takuumies. Omissa nimissäsi sinulla ei olisikaan mitään mahdollisuutta tulla kuulluksi, mutta Jeesuksen tähden sinä saat kaiken, mitä anot. Meidän ei tarvitse siis itseämme parannella, Jeesus on kaikki , mitä tarvitsemme, voimme kertoa Jumalalle kaiken omasta mahdottomuudestamme, mutta ’kuule minua Jeesuksen tähden.’ Mitä avuton itse olemme, sitä halukkaammin tarvitsemme rukouksen tuomaa lohtua ja Jeesuksen läsnäoloa rukouksessamme, voimme viedä kaiken avuttomuutemme ja puutoksemme hänelle ja saame todeta, että ei olekaan kysymys meistä, vaan Jeesuksesta.

    • rukoustatarvitaan

      Rukoustyö
      Matt 9: 38 Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."
      Jeesus antoi opetuslapsilleen aivan ylivoimaiselta tuntuvan tehtävän, koko maailma oli voitettava Jeesukselle. Mutta hän ei jättänyt heitä ilman mahdollisuuksia. Hän antoi heille Pyhä Hengen, joka antoi kaikki ylimaailmalliset voimat pienen Kristus-seurakunnan käyttöön. Toiseksi hän varusti heidät, antamalla heille rukouksen.
      Matt 18: 19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
      Rukouksessamme me yllämme Hänen kaikkivaltansa näkymättömään käteen ja tuo Hänen kaikkivaltansa virtaa meihin ja meidän kauttamme myös muihin.
      Tämä ase on sitäkin arvokkaampi Jeesuksen ystäville, koska Jeesuksen vastustajat eivät voi käyttää sitä, sillä silloin kun Jeesuksen vastustajat toden teolla alkavat käyttää rukousta, se muuttaa heidät Jeesuksen ystäviksi.
      Tässä kuvastuu hänen armonsa ja viisautensa, sillä tätä asetta ei voi käyttää pahaan, vaan ainoastaan tuomaan hänen tahtonsa tapahtuvaksi. Hänen tarkoituksensa mukaan tulisi meidän vähäisen elämämme olla kuin alati juokseva siunauksen virta, joka rukouksemme ja esirukouksemme uomaa virtaisi koko ympäristöömme.
      Meidän tulisi alkaa läheltä, omasta kodistamme. Rakkaittemme parissa kulkiessamme tulisi meidän sanoa Jumalalle: ’Jumala anna heille jotakin hyvää, joka on kotoisin sinusta. Sitä tarvitsevat ne, joiden täytyy elää minun kanssani, minun, joka olen niin itserakas ja niin vähän uhraudun heidän tähtensä, vaikka rakastankin heitä paljon.’
      Sitten meidän tulee siirtyä naapureihimme. Heti kun näemme heidät aamulla, olisi meidän sanottava Jumalalle: ’Anna meidän naapureillemme tänään jotakin hyvää, joka on kotoisin Sinusta. Sinä tiedät, mitä he enin tarvitsevat, anna heille sitä.’
      Missä liikummekin päivän mittaan, tapaamme ihmisiä, jotka ovat jotakin vailla. Jos Henki on suonut meille rakkauden avoimet silmät, jotka näkevät sekä ilmeisen, että salatun hädän, muodostuu kaikki ympärillä nämemämme rukoukseksi. Rukoilkaa lakkaamatta 1 Tess 5:17.
      Meidän tulee rukoilla esiin työntekijät, jotka Jumala tahtoo eri toimiin. On nimittäin tärkeää, että Jumalan valitsemat ja kutsumat työntekijät tulevat oikeille paikoilleen, ettei niihin toimiin tulisi sellaisia, joita Jumala ei ole niihin tarkoittanut. Siksi tulee rukoilla. Kun Jumalan kutsuma ja lähettämä ihminen on oikeassa tehtävässä, silloin aina tapahtuu jotakin. Eikä silloin ole kysymys siitä, onko asianomaisella suuret vai pienet lahjat.
      Meidän tulee rukoilla johtajien puolesta, saarnaanien puolesta. Meidän tulee rukoilla paikallisia armolahjoja. Rukoile kokousten puolesta. Rukoile kääntymättömien puolesta. Kääntymättömien puolesta rukoileminen on kuin miinoitusta. Pyhän Hengen on räjäytettävä rikki syntisen kova sydän ja kevytmielinen Jumalan vastustaminen. Herätys on sitten sitä aikaa, kun nuo miina-ammukset laukaistaan. Rukoilemme maailman herätystä, sitten rukoilemme kansanherätystä ja sitten rukoilemme yksityisten ihmisten puolesta.
      Rukoustyö on kaiken muun Jumalan valtakunnan työn edellytys.

    • rukoustatarvitaan

      Rukoustaistelu
      Mark 14:38 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen.
      Rukouksen ensimmäinen ja ratkaiseva taistelu on taistelua siitä, että pääsisimme joka päivä yksinäisyyteen Jumalan kanssa. Vanha aatami haluaa vastustaa rukousta, monet tehtävät tulevat mieleen, jotka pitäisi tehdä. Tähän sielunvihollinen tulee mielellään mukaan, sinulla on kiire mennä suorittamaan kutsumustehtävääsi ja niin keskeytät rukoushetkesi.
      Mutta meillä on lupaus: Fil 4:7 7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
      Me tarvitsemme niitä rukoushetkiämme, ei Hän niitä kaipaa. Jeesus tarvitsi yksinäisyyttä ja hiljaisuutta kohdatakseen Isän Mark 1:35, Matt 14:23, Luuk 6:, 12:, 9:18, 29:, 22:41.
      Anna Jumalalle aikaa hiljaisuudessa viedä sinut rukouksen maailmaan, kuuntele hiljaisuudessa, anna Jumalan puhua. Ps 139:23-24. Anna Jumalan myös tuoda esiin sinun sisimpäsi tila, anna sen paljastua. Ota vastaan parantajan sanat ja lahjat. Silloin sinun rukouksesi saa aivan uusia voimia. 2 Aik 16: 9 Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle
      Kaiken rukoustaistelumme tulee saattaa meidät yksimielisiksi rukouksen Hengen kanssa. Meidän on kuunneltava rukouksen Henkeä. Mitä Henki tahtoo puhua meille rukouksen aikana.
      Rukoustaistelu jatko
      Room 15: 30 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hengen rakkauden kautta auttamaan minua taistelussani, rukoilemalla minun puolestani Jumalaa, 31 että minä pelastuisin joutumasta Juudean uskottomien käsiin
      Esirukous ei tarkoita sitä, että meidän pitäisi taivutella Jumalaa, vaan Jumala ’antaa alttiisti ja soimaamatta’ Jaak 1:5
      Raamatusta löydämme joitakin kertomuksia siitä, kuinka Jeesus ei tunne heti innostuvan ja vastaavan, vaan päinvastoin suorastaan evää pyyntömme ensi kuulemalta. Matt 15:21-28. Jeesus tahtoo antaa enemmän, kuin me pyydämme. Pyydämme hopeaa, mutta Jeesus haluaa antaa kultaa. Jeesus vastaakin meille kovin sanoin, koska hän haluaa saada meidät sille paikalle, jossa hän voi antaa meille enemmän, kuin ymmärsimme pyytää. Joh 11 on esimerkki siitä, että Jeesus halusi tehdä suuremman ihmeen, kuin mitä Lasaruksen sisaret pyysivät. Vastatessaan kovin sanoin kanaanilaiselle vaimolle, Jeesus halusi saada tämän pois siitä vaatimuksesta saada apua, siihen nöyryyteen, jossa mennään Jeesuksen eteen asenteella, että Jeesus tietää, mikä on parasta hänen rukoukseensa. Vasta kun asenteemme on oikea, Jeesus voi antaa meille sitä, mitä hän haluaa meille antaa.
      Meidän esirukouksemme esteeksi muodostuu itserakkautemme, emme ole kiinnostuneita miten muilla ihmisillä menee. Meidän mukavuudenhalumme on toinen este Luuk 18:1-8 .
      Rukoustaistelu käydäänkin oman itsemme kanssa, ei Jumalan kanssa.
      Rukous ja paasto
      Jeesus korottaa paaston Vanhan liiton lain pakosta Uuden liiton vapauden ilmapiiriin.
      Paasto on sitä, että sielumme tarvitsee joskus aivan erityisen tavan keskittyä tärkeimpään. Paaston tulee olla vapaaehtoista, sanoo Jeesus. Rukouksen tärkein salaisuus on rukouksen Henki. Joskus tarvitsemme erityistä keinoa, päästäksemme rukouksessa takaisin sille paikalle, jossa meidän tulisi olla.
      Milloin voimme paastota.
      Erikoisissa kiusauksissa. Ratkaisevissa valinnan tilaisuuksissa. Vaikeita tehtäviä suunniteltaessa tai suoritettaessa. Kun on suoritettava erityisen suuria voimatekoja. Luuk 6:12, Apt 13:3, Mark 9:29.

    • rukoustatarvitaan

      Rukouksen väärinkäyttö
      Jaak 4: 3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
      Itsekkyytemme on rajaton. Ajatus siitä, että kuinka voisimme käyttää Jumalaa hyödyksemme, tulee helposti meidän käyttöömme. Luonnollinen ihminen ajattelee kaikesta niin, mitä hän ympärillään näkee, miten minä voisin hyödyntää tuota ja tuota.
      Rukouksen Henki haluaa paljastaa meidän itsekkäät rukouksemme ja ohjata meitä takaisin oikealle tielle, lempeästi mutta määrätietoisesti. Me niin helposti haluaisimme Jumalan siunaavan meidän tahtomme toteutumista.
      Herra opeta minua rukoilemaan, pyydämme, kun huomaamme oman itsekkyytemme valtaisat mitat.

    • rukoustatarvitaan

      Rukouksen tarkoitus
      Joh 14: 13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
      Tätä meidänkin pitäisi aina rukoillessamme pyytää, että Jumalan nimi kirkastettaisiin. Rukouksen peruslaki on tämä, että rukous pyytää varta vasten kirkastaa Jumalaa. Rukouksen olemuksana on Jeesuksen päästäminen luoksemme. Meidän on rukouksellamme avattava Hänelle pääsy sieluumme, ruumiiseemme, kotiimme, naapurustoomme, maahamme, koko avaraan maailmaan, pyhien yhteyteen, pelastuksesta osattomien luo, pyytääksemme itsellemme ja muille sitä, mikä kirkastaa Jumalan nimeä.
      Me siis pyydämme Jeesusta tekemään sen mitä Hän tahtoo ja milloin Hän tahtoo. Jätämme pienet ja suuret asiat hänen hoitoonsa. Näin sydämeemme tulee rauhaa ja hiljaisuutta. Asiamme on Hänen hoidossaan.
      Voimme turvallisesti tuoda asiamme Jeesukselle, hän ei anna meille sitä mitä pyydämme, vaan parasta, joka kirkastaa Jumalaa.

    • rukoustatarvitaan

      Rukouksen eri muodot
      Ps 62:9 Vuodattakaa Hänelle sydämenne.
      Pyyntörukous. Fil 4: 6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi
      Hän saa ratkaista, tuleeko sinun saada mitä rukoilet, vai eikö.
      Kiitosrukous Ef 5: 20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
      Kiitos on kunnian antamista Jumalalle.
      Ef 3: 20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa
      Ylistys
      Ps 103:1, Ps 146:2, Ps 34:2, Ps 34:4, Ps 150:2
      Kun kiitän, annan Jumalalle kunnian siitä, mitä Hän on tehnyt. Kun palvon ja ylistän, annan Jumalalle kunnian siitä, mitä Hän on.
      2 Kor 9: 15 Kiitos Jumalalle hänen sanomattomasta lahjastaan!
      Ilm 5:13 "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
      Kol 3: 16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
      Puhelu
      Vapaata ja luonnollista ajatusten vaihtoa. Jumala iloitsee, kun puhumme Hänelle päivän kokemuksista.
      Rukous on siulun hengitystä.
      Sanaton rukous
      Rukous on sydämen suhde Jumalaan. Room 8:26 sanomattomista huokauksista
      Olla vain hiljaa Isän luona, olla Hänen lähellään sanomatta sanaakaan

    • rukoustatarvitaan

      Rukouksen arvoitukset
      Kuinka voi rukous saada aikaan niin mullistavia asioita, kun se itse on niin heikko?
      Rukoileminen on Jeesuksen päästämistä hätääni. Kysymys ei olekaan voimasta, vaan tahdosta, tahdonko saada Jeesuksen hätääni.
      Mitä meidän on rukoiltava?
      Jumala on yhtä hyvä, täyttipä hän pyyntömme tai ei. Jos Hän täyttää pyyntömme, Hän tekee sen rakkaudesta. Jollei, on sekin rakkautta.
      Hän antaa kaikille kaikki, mitä Hän saa heidät ottamaan vastaan. Niin pahoille kuin hyvillekin. Hän siis antaa pyytämättäkin paljon lahjoja. Jumala on rakkaus ja rakkauden olemus on antamista.
      Joitakin lahjoja Jumala antaa pyytämättäkin, mutta toisia lahjoja vain pyydettäessä.
      Rukouksen asiana ei ole muuttaa Jumalaa hyväksi ja anteliaaksi. Sellainen Hän on jo iankaikkisista ajoista. Rukouksen asiana ei ole liioin antaa Jumalalle ohjeita siitä, mitä me tarvitsemme. Sen Hän tietää paremmin kuin me itse. Sen asiana ei liioin ole tuoda Jumalan lahjoja maan päälle. Jumalahan tuo lahjansa itse ja kolkuttaa sydämemme ovelle tuodakseen ne meidän sydämeemme. Avata siis ovi Hänelle, että Hän voi tuoda meille rukouksenkuulemisen. Kuulisimme ne kaikki asiat, jotka rukouksen Henki mainitsee, jotka vain odottavat pyytämistämme.
      Tarvitseeko Jumala esirukoustamme?
      Jumalan on mahdotonta johtaa maailmaamme päämääräänsä ilman ihmistä. Jumalan valtakunnan perustaminen oli sen varassa, että Hän sai ihmiset vapaaehtoisesti antautumaan Hänen käytettävikseen.
      Se mitä teemme Jumalan valtakunnassa, on sen varassa mitä olemme. Ja se mitä olemme pohjaa puolestaan siihen, mitä saamme. Ja saamisemme on rukouksestamme riippuvainen.
      Jumala ei ole luvannut kuulla kaikkien ihmisten rukouksia, vaan ainoastaan lastensa rukoukset, sekä niiden, jotka pyytävät päästä Hänen lapsikseen. Vain ne lastensa rukoukset Hän kuulee, jotka rukoillaan Jeesuksen nimeen ja Hänen tahtonsa mukaan. Siinä on siis rukouksen raja, jota edemmäs Jumalan maailmanhallintoon ei voi vaikuttaa.
      Ihmisen pyynnöstä tapahtuu siis jotakin, mitä ei olisi tapahtunut muutoin.
      Kääntymättömänkin rukoukseen Jumala joskus vastaa, koska Hän haluaa pelastaa tämän.
      Rukouksen koulu
      Joskus rukouksen Henki vie meidät sitten rukouksen kouluun, jossa me vasta todella opimme rukoilemaan. Elämäämme tulee hätää ja vaikeuksia, kenties sairautta ja silloin, jos sydämemme on altis oppimaan ja palvelemaan, niin rukouksen Henki todella saa meidät huutamaan hätäämme Jeesusta ja rukouksen Henki saa opettaa meille paljon rukouksesta.
      Voimme myös itse rukoilla, että Herra opeta minua rukoilemaan.

      Edellä siis lyhyitä otteita kirjasta.

    • rukoustatarvitaan

      Tein tämän siksi, että tuota kirjaa ei ehkä kovin helposti ole saatavissa. Tässä on siis vähän maistiaisia kirjasta.

    • lukikokukaan

      Mahtoiko kukaan lukea näitä referaatteja ..

      • mk32

        Pari sanaa, loput scrollasin läpi.


    • luinkaikki

      Luin kaikki läpi ja panin talteen, kiitos aloittajalle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe