Onko kaste Jeesuksen nimeen oikea?

Kyselen.asiaa

Miksi Raamatussa ei ole esimerkkitapausta, että joku olisi kastettu jotakin muuta nimeä käyttäen, esim. että jonkun kasteessa olisi lausuttu sanat isänpojanjapyhänhengenimeen, vaan kaste tapahtui alussa aina
”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen” (Apt.2:38).
”..Herran Jeesuksen Nimeen” (Apt.8:16).
”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen” (Apt.10:48).
”..Herran Jeesuksen Nimeen” (Apt. 19:5).

Miksi näin?

225

2278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isänjapojanjapyhänhengen

      Miten jaksat tuota samaa asiaa koko ajan jankata? Jeesus käsi kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja siihen nimeen on kristityt kastaneet alkuajoista lähtien. Se on kaste Jeesukseen. Apostolien teoissa mainitut kasteet "Jeesuksen nimeen" korostavat kasteen olevan kristillinen kaste, joka toimitettiin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Miksi Jeesus ei käskenyt kastaa omaan nimeensä vaan Isän ja Pojan ja Pyähän Hengen nimeen?

      • 1KaikkienJaKaikki1puoles

        Eikös se käskenyt? Mun mielestä se on toi "poika" tossa? Vai joks toikin on hovissa muuttunu? Ja mitäs väliä sillä edes käytännössä olis, vaikka oliskin, koska eikös toi kolmikko o jokatapauksessa yhtä ja samaa iloista uskontoskitsofreenista yksikkö/kolmikkoa?


      • Anonyymi

        Synagolla on peite


    • extralatinki

      Jeesuksen nimeen kastaminen riitti näille, jotka oli kastettu jo Johanneksen kasteella. Heillä ei vielä Jeesusta ollut, vaikka Jumalan tunsivat. Muille kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kuten Jeesuksen käsky kuuluu.

      Aloituksen kysymys Raamatun sisällöstä olisi syytä esittää Jumalalle, ei siihen kukaan täällä osaa vastausta antaa.

    • Selvä.asia

      Hyvin kysyit:

      "Miksi Raamatussa ei ole esimerkkitapausta, että joku olisi kastettu jotakin muuta nimeä käyttäen, esim. että jonkun kasteessa olisi lausuttu sanat isänpojanjapyhänhengenimeen, vaan kaste tapahtui alussa aina
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen” (Apt.2:38).
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen” (Apt.8:16).
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen” (Apt.10:48).
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen” (Apt. 19:5).
      "
      Vastaus on, että Raamatussa ei ole esimerkkiä, että joku olisi kastettu muuhun nimeen.

      • huvittavaakerrassaan

        Aika huvittavaa, että tuo tyyppi tekee ensin aloituksen ja sitten vastaa itselleen ja myötäilee itse omaa aloitustaan tyyliin "hyvin kysyit". Hän kysyi että "miksi Raamatussa ei ole esimerkkejä" ja sitten ”nerokkaasti” vastaa itse itselleen että "vastaus on että Raamatussa ei ole esimerkkejä", mikä ei ole ollenkaan vastaus hänen itse esittämäänsä kysymykseen. :DD Kannattaisi lukea OMA kysymys kunnolla että osaa vastata edes itse itselleen kysymykseen. Ilmeisesti tyyppi hakee hyväksyntää muiden silmissä kun myötäilee itseään.


      • Anonyymi

        Johanneksen evankeliumi 3:16


      • Anonyymi
        huvittavaakerrassaan kirjoitti:

        Aika huvittavaa, että tuo tyyppi tekee ensin aloituksen ja sitten vastaa itselleen ja myötäilee itse omaa aloitustaan tyyliin "hyvin kysyit". Hän kysyi että "miksi Raamatussa ei ole esimerkkejä" ja sitten ”nerokkaasti” vastaa itse itselleen että "vastaus on että Raamatussa ei ole esimerkkejä", mikä ei ole ollenkaan vastaus hänen itse esittämäänsä kysymykseen. :DD Kannattaisi lukea OMA kysymys kunnolla että osaa vastata edes itse itselleen kysymykseen. Ilmeisesti tyyppi hakee hyväksyntää muiden silmissä kun myötäilee itseään.

        Synagoga juutalaiset ei voi uskoa Jeesukseen .


    • Kyselen.asiaa

      Kysymykseni oli:
      Onko kaste Jeesuksen nimeen oikea?
      Toivoisin vastausta perusteluineen, jos joku esittää, ettei ole oikein kastaa ainoan Pelastajan nimeen.

      • Ville-pappi

        Ei täysin riittävä. Riitti jonkin aikaa varhaisen seurakunnan aikana, mutta vaati selvästi enemmän, koska miksi muutoin Jeesus itse käskee kastamaan Kolminaisuden Jumalan nimeen. Tämä on täyteläisempi nimi kuin vain yksistään Jeesuksen nimi. Jeesus toimi Isän nimessä, joten on parempi kastaa myös Isän nimeen kuin myös uskon synnyttäjän, eli Pyhän Hengen nimeen. Jumala sanoo itse, että hän itse on ainoa pelastaja (ainakinJes. 42:21 ja Jes. 43:10-13).

        Joten jos kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kastetaan todellisesti myös pelastajan nimeen ja hänen nimeensä, joka synnyttää pelastavan uskon. Pojan nimi Jeesus, eli ainoan pelastajan, on tunnustustettu jo tuossa Kolminaisuuden nimessä.


      • numeraalitietous
        Ville-pappi kirjoitti:

        Ei täysin riittävä. Riitti jonkin aikaa varhaisen seurakunnan aikana, mutta vaati selvästi enemmän, koska miksi muutoin Jeesus itse käskee kastamaan Kolminaisuden Jumalan nimeen. Tämä on täyteläisempi nimi kuin vain yksistään Jeesuksen nimi. Jeesus toimi Isän nimessä, joten on parempi kastaa myös Isän nimeen kuin myös uskon synnyttäjän, eli Pyhän Hengen nimeen. Jumala sanoo itse, että hän itse on ainoa pelastaja (ainakinJes. 42:21 ja Jes. 43:10-13).

        Joten jos kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kastetaan todellisesti myös pelastajan nimeen ja hänen nimeensä, joka synnyttää pelastavan uskon. Pojan nimi Jeesus, eli ainoan pelastajan, on tunnustustettu jo tuossa Kolminaisuuden nimessä.

        Jeesus ei käskenyt kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Tuo Matteuksen evanekeliumin jae on katolinen lisäys, eöli harhaoppi.

        Tuossa sulle numeraalioppia ja tietoutta, jos totuutta siedät ja haluat??

        Nuo jo pitäis riittää, enemmänkin olisi antaa.

        3.5: SaW SKRW WLA-YYn NaW WLA SKR he ovat juovuksissa, vaikkeivat viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta (Jes 29:9), MtBYL LYsWs KRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, TWaBT XDYQYm vanhurskaille kauhistus ja B:a:L A:M:W:N:H M:s:L:P:T harhaoppinen ovat lukuarvoiltaan 1692.
        3.6: LHtBYL LYsWs KRYstWs BSm HAB WHBn WRWh HQDS kastaa Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ja 666 SS-MAWT WSSYm WSS kuusisataa kuusikymmentä kuusi ovat lukuarvoiltaan 2869.

        Edellä olevat gematriset esimerkit paljastavat totuuden: Katolinen kaste (vihmonta) ja muiden kirkkokuntien kasteet (vihmomalla tai upottamalla) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen eivät ole Raamatullisia. Kaste Jeesuksen nimeen kelpaa, mutta ei ole alkuperäinen.
        Historia osoittaa, miten luopuminen Jumalan Sanasta ja pitäytyminen kirkko-isien ja paavien sanaan koko pimeän keskiajan - yön, jolloin ei kukaan voinut työtä tehdä (Joh 9:4), on johtanut koko kristikunnan kauas alkuperäisestä. Katolisuudesta erkaantuneet ryhmät, jopa ns. vapaat suunnat, ovat nekin pitäytyneet katolisessa kasteessa, vaikka suorittaisivatkin sen upottamalla. Ennalleen asetetussa seurakunnassa ei ole eroitusta juutalaisten ja pakanain välillä, kuten ei ollut alussakaan, vaan niinkuin silloin, niin myös nyt kastetaan kaikki uskoon tulevat Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen kuuluu "uudisraivaaja"-vaiheeseen (katso 2.1): matkalla luopumuksesta alkuperäiseen kasteeseen Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Tähän sopii Paavalin sanat jotka hän lausui Ateenalaisille :"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus"(Apt 17:28).
        Monet ovat huomanneet, että Raamatusta on poistettu jakeita. Harvemmat tietävät, että on tapahtunut päinvastaistakin. Alussa mainittu Matteuksen evankeliumin lopussa oleva lähetyskäsky on yksi esimerkki sellaisesta.
        Kolme kertaa - alussa, keskellä ja lopussa - Raamatussa varoitetaan jättämästä tai lisäämästä jotakin sen sanoihin. "'Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois'" (5Ms 12:32). "'Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi'" (Snl 30:6). "'Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu'" (Ilm 22:18,19).
        Lähetyskäskyyn tehty kastekäskyn lisäys on johdattanut kristikunnan pois alkuperäisestä Jumalan Sanasta. Pitäytymällä tähän lisäykseen uskova joutuu osalliseksi samoista vitsauksista kuin lisääjäkin. "Lähtekää siitä ulos, te Minun kansani" kehoitus perustellaan: "ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa" (Ilm 18:4). Koko luku kyseisestä Raamatun kohdasta kertoo millaisia vitsauksia ja rangaistuksia sen osaksi tulee. Jumalan tahto on, että jokainen Jeshuaan uskova on Hänen nimeensä kastettu. Nyt on valittava, noudattaako alkuperäistä Jumalan Sanaa vaiko muutettua. Valinta ratkaisee johtaako uskovan tie Jerusalemiin vai Roomaan.


      • Anonyymi
        numeraalitietous kirjoitti:

        Jeesus ei käskenyt kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Tuo Matteuksen evanekeliumin jae on katolinen lisäys, eöli harhaoppi.

        Tuossa sulle numeraalioppia ja tietoutta, jos totuutta siedät ja haluat??

        Nuo jo pitäis riittää, enemmänkin olisi antaa.

        3.5: SaW SKRW WLA-YYn NaW WLA SKR he ovat juovuksissa, vaikkeivat viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta (Jes 29:9), MtBYL LYsWs KRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, TWaBT XDYQYm vanhurskaille kauhistus ja B:a:L A:M:W:N:H M:s:L:P:T harhaoppinen ovat lukuarvoiltaan 1692.
        3.6: LHtBYL LYsWs KRYstWs BSm HAB WHBn WRWh HQDS kastaa Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ja 666 SS-MAWT WSSYm WSS kuusisataa kuusikymmentä kuusi ovat lukuarvoiltaan 2869.

        Edellä olevat gematriset esimerkit paljastavat totuuden: Katolinen kaste (vihmonta) ja muiden kirkkokuntien kasteet (vihmomalla tai upottamalla) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen eivät ole Raamatullisia. Kaste Jeesuksen nimeen kelpaa, mutta ei ole alkuperäinen.
        Historia osoittaa, miten luopuminen Jumalan Sanasta ja pitäytyminen kirkko-isien ja paavien sanaan koko pimeän keskiajan - yön, jolloin ei kukaan voinut työtä tehdä (Joh 9:4), on johtanut koko kristikunnan kauas alkuperäisestä. Katolisuudesta erkaantuneet ryhmät, jopa ns. vapaat suunnat, ovat nekin pitäytyneet katolisessa kasteessa, vaikka suorittaisivatkin sen upottamalla. Ennalleen asetetussa seurakunnassa ei ole eroitusta juutalaisten ja pakanain välillä, kuten ei ollut alussakaan, vaan niinkuin silloin, niin myös nyt kastetaan kaikki uskoon tulevat Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen kuuluu "uudisraivaaja"-vaiheeseen (katso 2.1): matkalla luopumuksesta alkuperäiseen kasteeseen Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Tähän sopii Paavalin sanat jotka hän lausui Ateenalaisille :"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus"(Apt 17:28).
        Monet ovat huomanneet, että Raamatusta on poistettu jakeita. Harvemmat tietävät, että on tapahtunut päinvastaistakin. Alussa mainittu Matteuksen evankeliumin lopussa oleva lähetyskäsky on yksi esimerkki sellaisesta.
        Kolme kertaa - alussa, keskellä ja lopussa - Raamatussa varoitetaan jättämästä tai lisäämästä jotakin sen sanoihin. "'Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois'" (5Ms 12:32). "'Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi'" (Snl 30:6). "'Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu'" (Ilm 22:18,19).
        Lähetyskäskyyn tehty kastekäskyn lisäys on johdattanut kristikunnan pois alkuperäisestä Jumalan Sanasta. Pitäytymällä tähän lisäykseen uskova joutuu osalliseksi samoista vitsauksista kuin lisääjäkin. "Lähtekää siitä ulos, te Minun kansani" kehoitus perustellaan: "ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa" (Ilm 18:4). Koko luku kyseisestä Raamatun kohdasta kertoo millaisia vitsauksia ja rangaistuksia sen osaksi tulee. Jumalan tahto on, että jokainen Jeshuaan uskova on Hänen nimeensä kastettu. Nyt on valittava, noudattaako alkuperäistä Jumalan Sanaa vaiko muutettua. Valinta ratkaisee johtaako uskovan tie Jerusalemiin vai Roomaan.

        Jeesus itse käskee kastamaan Kolminaisuden Jumalan nimeen. Tämä on täyteläisempi nimi kuin vain yksistään Jeesuksen nimi. Jeesus toimi Isän nimessä, joten on parempi kastaa myös Isän nimeen kuin myös uskon synnyttäjän, eli Pyhän Hengen nimeen. Jumala sanoo itse, että hän itse on ainoa pelastaja (ainakinJes. 42:21 ja Jes. 43:10-13).

        Joten jos kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kastetaan todellisesti myös pelastajan nimeen ja hänen nimeensä, joka synnyttää pelastavan uskon. Pojan nimi Jeesus, eli ainoan pelastajan, on tunnustustettu jo tuossa Kolminaisuuden nimessä.


      • Anonyymi
        numeraalitietous kirjoitti:

        Jeesus ei käskenyt kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Tuo Matteuksen evanekeliumin jae on katolinen lisäys, eöli harhaoppi.

        Tuossa sulle numeraalioppia ja tietoutta, jos totuutta siedät ja haluat??

        Nuo jo pitäis riittää, enemmänkin olisi antaa.

        3.5: SaW SKRW WLA-YYn NaW WLA SKR he ovat juovuksissa, vaikkeivat viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta (Jes 29:9), MtBYL LYsWs KRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, TWaBT XDYQYm vanhurskaille kauhistus ja B:a:L A:M:W:N:H M:s:L:P:T harhaoppinen ovat lukuarvoiltaan 1692.
        3.6: LHtBYL LYsWs KRYstWs BSm HAB WHBn WRWh HQDS kastaa Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ja 666 SS-MAWT WSSYm WSS kuusisataa kuusikymmentä kuusi ovat lukuarvoiltaan 2869.

        Edellä olevat gematriset esimerkit paljastavat totuuden: Katolinen kaste (vihmonta) ja muiden kirkkokuntien kasteet (vihmomalla tai upottamalla) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen eivät ole Raamatullisia. Kaste Jeesuksen nimeen kelpaa, mutta ei ole alkuperäinen.
        Historia osoittaa, miten luopuminen Jumalan Sanasta ja pitäytyminen kirkko-isien ja paavien sanaan koko pimeän keskiajan - yön, jolloin ei kukaan voinut työtä tehdä (Joh 9:4), on johtanut koko kristikunnan kauas alkuperäisestä. Katolisuudesta erkaantuneet ryhmät, jopa ns. vapaat suunnat, ovat nekin pitäytyneet katolisessa kasteessa, vaikka suorittaisivatkin sen upottamalla. Ennalleen asetetussa seurakunnassa ei ole eroitusta juutalaisten ja pakanain välillä, kuten ei ollut alussakaan, vaan niinkuin silloin, niin myös nyt kastetaan kaikki uskoon tulevat Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Kaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen kuuluu "uudisraivaaja"-vaiheeseen (katso 2.1): matkalla luopumuksesta alkuperäiseen kasteeseen Herran Jeshuan Messiaan nimeen. Tähän sopii Paavalin sanat jotka hän lausui Ateenalaisille :"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus"(Apt 17:28).
        Monet ovat huomanneet, että Raamatusta on poistettu jakeita. Harvemmat tietävät, että on tapahtunut päinvastaistakin. Alussa mainittu Matteuksen evankeliumin lopussa oleva lähetyskäsky on yksi esimerkki sellaisesta.
        Kolme kertaa - alussa, keskellä ja lopussa - Raamatussa varoitetaan jättämästä tai lisäämästä jotakin sen sanoihin. "'Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois'" (5Ms 12:32). "'Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi'" (Snl 30:6). "'Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu'" (Ilm 22:18,19).
        Lähetyskäskyyn tehty kastekäskyn lisäys on johdattanut kristikunnan pois alkuperäisestä Jumalan Sanasta. Pitäytymällä tähän lisäykseen uskova joutuu osalliseksi samoista vitsauksista kuin lisääjäkin. "Lähtekää siitä ulos, te Minun kansani" kehoitus perustellaan: "ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa" (Ilm 18:4). Koko luku kyseisestä Raamatun kohdasta kertoo millaisia vitsauksia ja rangaistuksia sen osaksi tulee. Jumalan tahto on, että jokainen Jeshuaan uskova on Hänen nimeensä kastettu. Nyt on valittava, noudattaako alkuperäistä Jumalan Sanaa vaiko muutettua. Valinta ratkaisee johtaako uskovan tie Jerusalemiin vai Roomaan.

        "Hulluja nuo roomalaiset", sanoi Asterix


    • 12___13

      Silloin kun kastetaan Jeesuksen opetuslapseksi, kastetaan loogisesti Jeesuksen nimeen. Jeesuksen nimen allehan henkilö silloin liitetään, niin kuin nimi Jeesuksen opetuslapsi myös osoittaa.

      • Anonyymi

        Juutalaiset ja romanit raiskaili ala ikäisiä suuria määriä ja huoritteli päälle nyt on joukkoraiskaajat myös heitä ja muslimeja. Näin ne tekee kristyille.


    • Toki.näin

      Jeesus on ainoa tie totuus ja elämä. Uskoon tultuamme meidät kastetaan hänelle, hänen nimeensä.

    • Virvoittunut

      Lopunaika on tullut. Nyt Raamatun opetukset aukenevat ennen näkemättömällä tavalla. Tämä kasteklysymyskin on jo lähes kaikille aivan selvä asia. Jokainen rehellinen uskoon tullut lähtee kasteelle ja saa täyttyä Pyhällä Hengellä. "Vain niskoittelijat asuvat kuivassa maassa."

    • Ymmärrys.lisääntyy

      Totta.
      Daniel 12:4 sen sanoo:
      " sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy."

    • Jeesuksen.ystävä

      Jeesus sanoi: "Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä." Joh. 15:14.
      Tämä opetus rajaa Jeesuksen ystävyyden tarkoittamaan muun muassa vain niitä, jotka ovat uskoon tulonsa jälkeen antaneet kastaa itsensä upotuskasteella Herransa nimeen. Markus 16:16. / Apt. 2:38,41.
      "Nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeään ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi." Apt. 22:16.
      Siunausta Jeesuksen ystävyydessä.

      • valitan

        Eipä ole Raamatussa määrätty upotuskastetta tai kastetta "uskoontulon jälkeen". Uskova ja kasteen saanut on Jeesuksen oma. Uudestikasteelle menneitä lahkolaisia ei Jeesus tunne. Valitan.


      • vapaaehtoista
        valitan kirjoitti:

        Eipä ole Raamatussa määrätty upotuskastetta tai kastetta "uskoontulon jälkeen". Uskova ja kasteen saanut on Jeesuksen oma. Uudestikasteelle menneitä lahkolaisia ei Jeesus tunne. Valitan.

        Uudessa liitossa mitään ei ole määrätty pakollisesti, joten pakollinen vauvakaste on aivan turha seremonia. Se on todella valitettavaa.

        Uskoontulleen taas kuuluu ottaa kaste:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen..."


      • valitan

        Uudesssa liitossa on määrätty kaste ja sillä ei ole väliä saako kasteen ymmärtämätön vauva vai itse kasteelle haluava aikuinen. Ei ole mitään vauvakastetta tai aikuiskastetta erikseen. Yksi kaste riittää. Uskoontullut kastetaan jos ei ole kastetta vielä saanut. Uudestikaste on aivan turha seremonia, valitan.


      • Ukienreiosaaperustella
        valitan kirjoitti:

        Uudesssa liitossa on määrätty kaste ja sillä ei ole väliä saako kasteen ymmärtämätön vauva vai itse kasteelle haluava aikuinen. Ei ole mitään vauvakastetta tai aikuiskastetta erikseen. Yksi kaste riittää. Uskoontullut kastetaan jos ei ole kastetta vielä saanut. Uudestikaste on aivan turha seremonia, valitan.

        "Uudessa liitossa mitään ei ole määrätty pakollisesti"

        Siltikin myös uudestikastajat siunaavat vauvojaan pakolla näiltä lupaa kysymättä. Tekeekö se siitä turhan seremonian?


      • voikauheaa
        Ukienreiosaaperustella kirjoitti:

        "Uudessa liitossa mitään ei ole määrätty pakollisesti"

        Siltikin myös uudestikastajat siunaavat vauvojaan pakolla näiltä lupaa kysymättä. Tekeekö se siitä turhan seremonian?

        Uudessa liitossa ei ole määrätty kastetta!!! Kaikki pakolliset määräykset kuuluivat Vanhaan liittoon. Uusi liitto perustuu VAPAAEHTOISUUTEEN: JOKA TAHTOO MINUN PERÄSSÄNI KULKEA,,,,"sanoi Jeesus.
        Miksihän vauvakastefanaatikot eivät tahdo?
        Lut kirkolla on useanlaisia kasteita. On hätäkaste, vauvakaste, aikuiskaste ja pakanakentillä uskovien kaste.

        Jeesuskin siunasi vauvoja kysymättä näiltä lupaa. Kyllä vauvanvalelijat olisivat raivonneet Hänelle.


      • älämärise
        voikauheaa kirjoitti:

        Uudessa liitossa ei ole määrätty kastetta!!! Kaikki pakolliset määräykset kuuluivat Vanhaan liittoon. Uusi liitto perustuu VAPAAEHTOISUUTEEN: JOKA TAHTOO MINUN PERÄSSÄNI KULKEA,,,,"sanoi Jeesus.
        Miksihän vauvakastefanaatikot eivät tahdo?
        Lut kirkolla on useanlaisia kasteita. On hätäkaste, vauvakaste, aikuiskaste ja pakanakentillä uskovien kaste.

        Jeesuskin siunasi vauvoja kysymättä näiltä lupaa. Kyllä vauvanvalelijat olisivat raivonneet Hänelle.

        Kyllä Jeesus uuten liittoon kasteen asetti. Kaste ei kuulu vanhaan liittoon vaan uuteen liittoon. Luterilaisella kirkolla on yksi kaste ja kaste on sama riippumatta kastettavan ominaisuuksista. Jeesuksen perässä kulkeminen ei ole sitä että menee uusilel kasteille, vaan sitä, että pysyy yhdessä. Miksei tuo uudestikastefanaatikko tottele Jeesusta?

        Missä Jeesus siunasi vauvoja? Minä luulin että ukastajt opettavat että Jeesus siunasi vain leikki-ikäisiä lapsia jotka ymmärsivt evankeliumin? Nytkö oppi onkin muuttunut. Jeesus käski kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja.

        Kannttaisi tuon sairaan kusipäisen vauvoja valelevan vedenpalvoja-uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin jo jättää nuo samat typerät jutut ja lopettaa palstalla päivystäminen.


      • kyrk
        älämärise kirjoitti:

        Kyllä Jeesus uuten liittoon kasteen asetti. Kaste ei kuulu vanhaan liittoon vaan uuteen liittoon. Luterilaisella kirkolla on yksi kaste ja kaste on sama riippumatta kastettavan ominaisuuksista. Jeesuksen perässä kulkeminen ei ole sitä että menee uusilel kasteille, vaan sitä, että pysyy yhdessä. Miksei tuo uudestikastefanaatikko tottele Jeesusta?

        Missä Jeesus siunasi vauvoja? Minä luulin että ukastajt opettavat että Jeesus siunasi vain leikki-ikäisiä lapsia jotka ymmärsivt evankeliumin? Nytkö oppi onkin muuttunut. Jeesus käski kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja.

        Kannttaisi tuon sairaan kusipäisen vauvoja valelevan vedenpalvoja-uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin jo jättää nuo samat typerät jutut ja lopettaa palstalla päivystäminen.

        Nähtävästi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin ramatussa ei osaa lukea ollenkaan. Ei vauvojen siunaaminen ole millekään kristilliselle ryhmälle ongelma. Jos vauvojen kastaminen on "turha seremonia" siksi että vauva ei saa sitä itse päättää niin saman logiikan mukaan vauvojen siunaaminen on turha seremonia. Kumpikaan ei ole turha, vaan Jeesuksen käskyä molemmissa noudatetaan. Jeesus käski siunata kaikkia ja kastaa ja opettaa kaikkia.

        Kaiken huippuna tuo lahkolainen vielä kehtaa väittää että "Uudessa liitossa ei ole määrätty kastetta". Kannattaisi lukea UT:stä sen verran ettei tuollaisia sammakoita suusta päästä. Toivon minäkin ettei tuo vauvojen valelemista harrastava inttäjä-eksyttäjä täällä enää itkisi ja omia sairaita fantasioitaan esittelisi. Kyllä se 11 vuotta jo riittää.


      • sammakolle
        kyrk kirjoitti:

        Nähtävästi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin ramatussa ei osaa lukea ollenkaan. Ei vauvojen siunaaminen ole millekään kristilliselle ryhmälle ongelma. Jos vauvojen kastaminen on "turha seremonia" siksi että vauva ei saa sitä itse päättää niin saman logiikan mukaan vauvojen siunaaminen on turha seremonia. Kumpikaan ei ole turha, vaan Jeesuksen käskyä molemmissa noudatetaan. Jeesus käski siunata kaikkia ja kastaa ja opettaa kaikkia.

        Kaiken huippuna tuo lahkolainen vielä kehtaa väittää että "Uudessa liitossa ei ole määrätty kastetta". Kannattaisi lukea UT:stä sen verran ettei tuollaisia sammakoita suusta päästä. Toivon minäkin ettei tuo vauvojen valelemista harrastava inttäjä-eksyttäjä täällä enää itkisi ja omia sairaita fantasioitaan esittelisi. Kyllä se 11 vuotta jo riittää.

        Täh: ". Ei vauvojen siunaaminen ole millekään kristilliselle ryhmälle ongelma. """

        Täällähän nuo vauvanavalelijat itkevät jatkuvasti ja koettavat mitätöidä sen, että seuraamme Jeesuksen antamaa esimerkkiä lasten siunaamisesta. Ei Jeesuskaan kysynyt noilta siunaamiltaan lapsilta lupaa.

        Vauvojen siunaaminen ja kastaminen ovat täysin eri asioita. Siunaaminen kuuluu kaikille kuten Jeesus opetti, mutta kaste vain niille, jotka uskovat!!! Ketään ei saa kastaa väkisin.
        Miksihän noin selvän asian ymmärtäminen tuottaa eräille vaikeuksia.

        Onko kyrk itkenyt täällä jo 11 vuotta sitä, että vauvakastetta ei löydy Raamatusta?Luulisi kyynelvirrat jo ehtyneet!


      • märisijälle
        sammakolle kirjoitti:

        Täh: ". Ei vauvojen siunaaminen ole millekään kristilliselle ryhmälle ongelma. """

        Täällähän nuo vauvanavalelijat itkevät jatkuvasti ja koettavat mitätöidä sen, että seuraamme Jeesuksen antamaa esimerkkiä lasten siunaamisesta. Ei Jeesuskaan kysynyt noilta siunaamiltaan lapsilta lupaa.

        Vauvojen siunaaminen ja kastaminen ovat täysin eri asioita. Siunaaminen kuuluu kaikille kuten Jeesus opetti, mutta kaste vain niille, jotka uskovat!!! Ketään ei saa kastaa väkisin.
        Miksihän noin selvän asian ymmärtäminen tuottaa eräille vaikeuksia.

        Onko kyrk itkenyt täällä jo 11 vuotta sitä, että vauvakastetta ei löydy Raamatusta?Luulisi kyynelvirrat jo ehtyneet!

        Ei täällä kukaan ole kieltänyt lasten siunaamista, Jeesus käski siunata niin lapdia kuin aikuisiakin.

        Kastaminen ja siunaaminen ovat eri asioita, mutta niissä on samaakin. Nimittäin se, että molemmissa vastaanottajaa saa jotakin. Siunaaminen ja kastaminen kuuluvat kaikille. Jeesus käski kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Jeesus ei käskenyt kastamaan uskovia missään. Eikä hän puhunut väkisin siunaamisesta tai väkisin kastamisesa erikseen. Kaste on kaste ja siunaus on siunaus oli siten väkisin tai ei. Vauvankun kastamisessa totellaan Jeesuksen käskyä, kuten hänen siunaamisessaanin.

        En iedä kyrkistä, mutta arvon uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on rääkynyt täällä uudestikasteensa puolesta jo sen 11 vuotta. Eikä tuolle märinälle loppua kuulu kun uudestikasteteta ei Raamatussa ole.


      • Erholzer
        märisijälle kirjoitti:

        Ei täällä kukaan ole kieltänyt lasten siunaamista, Jeesus käski siunata niin lapdia kuin aikuisiakin.

        Kastaminen ja siunaaminen ovat eri asioita, mutta niissä on samaakin. Nimittäin se, että molemmissa vastaanottajaa saa jotakin. Siunaaminen ja kastaminen kuuluvat kaikille. Jeesus käski kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Jeesus ei käskenyt kastamaan uskovia missään. Eikä hän puhunut väkisin siunaamisesta tai väkisin kastamisesa erikseen. Kaste on kaste ja siunaus on siunaus oli siten väkisin tai ei. Vauvankun kastamisessa totellaan Jeesuksen käskyä, kuten hänen siunaamisessaanin.

        En iedä kyrkistä, mutta arvon uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on rääkynyt täällä uudestikasteensa puolesta jo sen 11 vuotta. Eikä tuolle märinälle loppua kuulu kun uudestikasteteta ei Raamatussa ole.

        Ei tunnu oleva loppua ei! Varsinkin kun Jeesus sanoo

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään mitä minä olen käskenyt teidän pitää."

        Siis, kastaminen on opetuslapseksi tekemisen väline ja sen kohderyhmä on "kaikki kansat". Asia on ratkaistu! Jos joku väittää, että pienet lapset eivät kuulu kansoihin, niin sitten on joko epärehellinen tai käsittämättömän tyhmä.


      • outojaselityksiä
        Erholzer kirjoitti:

        Ei tunnu oleva loppua ei! Varsinkin kun Jeesus sanoo

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään mitä minä olen käskenyt teidän pitää."

        Siis, kastaminen on opetuslapseksi tekemisen väline ja sen kohderyhmä on "kaikki kansat". Asia on ratkaistu! Jos joku väittää, että pienet lapset eivät kuulu kansoihin, niin sitten on joko epärehellinen tai käsittämättömän tyhmä.

        Ai nytkö vauvanvalelijatkin tunnustavat, että lasten siunaaminen on oikein???
        Eiköhän nuo lapset, joita Jeesus siunasi, kuuluneetkaan "kaikkeen kansaan", kun Jeesus ei kastanut heitä. Miten he voivat olla uskovan esikuvia ilman kastetta????
        Miksihän lut. kirkkokaan ei kasta kaikkia kansoja, vaan ainoastaan kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja.
        Eikö sellainen vauva, jonka vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, kuulukkaan "kaikkiin kansoihin"???Heitähän kirkko ei kasta.


      • märisijälle
        outojaselityksiä kirjoitti:

        Ai nytkö vauvanvalelijatkin tunnustavat, että lasten siunaaminen on oikein???
        Eiköhän nuo lapset, joita Jeesus siunasi, kuuluneetkaan "kaikkeen kansaan", kun Jeesus ei kastanut heitä. Miten he voivat olla uskovan esikuvia ilman kastetta????
        Miksihän lut. kirkkokaan ei kasta kaikkia kansoja, vaan ainoastaan kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja.
        Eikö sellainen vauva, jonka vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, kuulukkaan "kaikkiin kansoihin"???Heitähän kirkko ei kasta.

        Mitä se vauvanvalelija oikein höpöttää? Ei Jeesus kastanut koska ei ollut kristillistä kastetta olemassa millä kastaa. Se alkoi myöhemmin. Lapset ovat uskovan esikuvia juuri uskonsa takia. Luterilainen kirkko kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Jeesus ei käskenyt vain kastaa. Tuo uudestikastefani on väittänyt aiemminkin että kirkko kastaisi vain jäseniensä vauvoja, mikä ei edelleenkään pidä paikkaansa. Kirkko voi kastaa myös vauvan, jonka vanhemmat ei kirkkoon kuulu, jos tälle kristillinen kasvatus taataan.

        Mutta Jeesuksen selvään käskyyn kaatuu koko uudestikaste.


      • inttäjäeksyttäjäeitajua
        märisijälle kirjoitti:

        Mitä se vauvanvalelija oikein höpöttää? Ei Jeesus kastanut koska ei ollut kristillistä kastetta olemassa millä kastaa. Se alkoi myöhemmin. Lapset ovat uskovan esikuvia juuri uskonsa takia. Luterilainen kirkko kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Jeesus ei käskenyt vain kastaa. Tuo uudestikastefani on väittänyt aiemminkin että kirkko kastaisi vain jäseniensä vauvoja, mikä ei edelleenkään pidä paikkaansa. Kirkko voi kastaa myös vauvan, jonka vanhemmat ei kirkkoon kuulu, jos tälle kristillinen kasvatus taataan.

        Mutta Jeesuksen selvään käskyyn kaatuu koko uudestikaste.

        Kyllä tuo uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -vauvanvalelijatrolli saisi lopettaa tuon ianikuisen inttämisen. Aina kun kristityt muistuttavat että Jeesus todellakin käski kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja, niin tuo itseään täynnä oleva pelle alkaa ulisemaan että ei luterilainen kirkkokaan niin tee, vaikka todellisuudessa se on juuri sitä mitä ev. lut. kirkko tekee. Miksi tuo trolli ei usko mitä Jeesus sanoo? Miksi tuo kohta ”kaikista kansoista” pitää kiertää AINA puhumalla lut. kirkosta? Eikö voisi vain nöyrästi uskoa mitä Jeesus sanoo?

        Ihan hyvin voi kysyä että kun Jeesus käski siunata kaikkia, niin miksi uudestikastajat ei tuo siunattaviksi ateistien tai muslimien lapsia siunaustilaisuuksiinsa, vaan pelkästään omia lapsiaan. Ovatko ”kaikki” siis pelkästään ukastajalapsia?? Eikö muslimit kuulukaan kaikkiin kansoihin? Eihän mikään kristillinen seurakunta siunaa sellaisia vauvoja, joita ei anneta siunata, eikä kasta sellaisia joita ei anneta kastaa. Pitäisi vähä-älyisemmänkin tajuta noin yksinkertainen asia, mutta inttäjä-eksyttäjä se vain jatkaa tuo samaa virttään.


      • Anonyymi
        vapaaehtoista kirjoitti:

        Uudessa liitossa mitään ei ole määrätty pakollisesti, joten pakollinen vauvakaste on aivan turha seremonia. Se on todella valitettavaa.

        Uskoontulleen taas kuuluu ottaa kaste:
        "Tehkää siis parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen..."

        Saatana, ✡️✡️✡️😈😈😈😈😈 antikristus


    • Jeesuksen.ystävä

      Oletteko huomanneet riitaisuuden hengen vaikutuksen lapsikastetta puolustavissa? Se henkivaikutus solvaa Raamatun opetuksia.

      Vesikasteesta eivät riitele muut kuin sellaiset, jotka eivät siinä asiassa kunnioita Jeesuksen opetuksia ja esimerkkiä. Matt. 3. Apt. 2:38,41.

      Raamatun opetusten esillä pitäminen on Jumalan sovinnon käden tarjoamista eksyneille.

      Sovinto Jumalan kanssa merkitsee sovinnossa olemista Raamatun opetusten kanssa.

      • Jeesuksenomaollasaan

        Mitä itse olen huomannut, niin uudestikastajissa tuntuu olevan tuota riitaisuutta vielä enemmän, ja lapsikastetta harjoittavien seurakuntien jäsenistä käytetään mitä iljettävimpiä nimityksiä. Jeesuksen opetus kasteesta pelastavana ja kaiken ikäisille kuuluvana on selvä, joten ei siitä kannata tapella. Mutta usein uudestikastajat joko sivuuttavat tai nauravat pilkallisesti sille, mitä Herramme ja Vapahtajamme sanoo, esim kohdassa Ap.t. 238, minkä esiin otit. Siinä on yksi keskeinen kastekohta. Nimenoman Raamattu ratkaisee tämän asian ja siksi harhaanmenneitä on ojennettava Raamatun Sanalla.


      • Erholzer
        Jeesuksenomaollasaan kirjoitti:

        Mitä itse olen huomannut, niin uudestikastajissa tuntuu olevan tuota riitaisuutta vielä enemmän, ja lapsikastetta harjoittavien seurakuntien jäsenistä käytetään mitä iljettävimpiä nimityksiä. Jeesuksen opetus kasteesta pelastavana ja kaiken ikäisille kuuluvana on selvä, joten ei siitä kannata tapella. Mutta usein uudestikastajat joko sivuuttavat tai nauravat pilkallisesti sille, mitä Herramme ja Vapahtajamme sanoo, esim kohdassa Ap.t. 238, minkä esiin otit. Siinä on yksi keskeinen kastekohta. Nimenoman Raamattu ratkaisee tämän asian ja siksi harhaanmenneitä on ojennettava Raamatun Sanalla.

        Näin on veliseni! Mutta näille ukastajille ei Jeesuksen opetus kelpaa. Siksi he vinkuvat kastettuja kristittyjä uusille kasteille. Tuo ap. tekojen kohtakin puhuu selvää kieltä kasteen merkityksestä. Tuota kohtaa on täällä heidän toimestaan yritetty käännellä ja väännellä ja selitelä muuksi, surkein lopputuloksin.


    • Uskoen.kastettu

      Saman olen pistänyt merkille.

    • Oikeassa

      Onko Raamattu oikeassa? Vai onko kirkko väärässä? Jompi kumpi.

    • mikäonsokeutennesyy

      " 37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
      41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
      42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. ""

      Kertokaas nyt sieltä sakastin puolelta, kuinka yllä olevasta voidaan olla montaa mieltä, kun siinä on kaikki kirkkaasti esillä ja tyhmäkin ne erillään olevat prosessin osat voi käsittää varttitunnissa!!?
      paitsi lutterin porukka ei tajua mistä siinä on kysymys, ei viisisataa vuotta kursseja ole auttanut heitä raukkoja tuon yksinkertaisen asian tajuamisessa!

      • miksikääkkäonsokea

        Hienoa kääkkä! Siinä kohdassa tuli että

        - kasteessa saa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen
        - kaste tarvitaan parannuksen ohella pelastumiseen
        - parannus tarvitaan kasteen ohella pelastumiseen
        - kasteen lupaus koskettaa lapsiakin.
        - ihmiset kastettiin vain kerran.

        Mitä kääkkä ei tuossa ymmärrä? Tyhmempikin osaa lukea tuon kohdan ja näkee mikä siinä on kastee merkitys ja sen käsittämiseen ei papan mainitsemaa varttia mene vaan pari sekuntia. Paitsi Parhamin porukka, joja kääkän johdolla haraa vastaan noin selvässä asiassa eikä 1000 vuotta ole auttanut noita raukkoja tajuamaan asiaa, vaikka se sanotaan niin selvästi!


      • mikälupaus
        miksikääkkäonsokea kirjoitti:

        Hienoa kääkkä! Siinä kohdassa tuli että

        - kasteessa saa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen
        - kaste tarvitaan parannuksen ohella pelastumiseen
        - parannus tarvitaan kasteen ohella pelastumiseen
        - kasteen lupaus koskettaa lapsiakin.
        - ihmiset kastettiin vain kerran.

        Mitä kääkkä ei tuossa ymmärrä? Tyhmempikin osaa lukea tuon kohdan ja näkee mikä siinä on kastee merkitys ja sen käsittämiseen ei papan mainitsemaa varttia mene vaan pari sekuntia. Paitsi Parhamin porukka, joja kääkän johdolla haraa vastaan noin selvässä asiassa eikä 1000 vuotta ole auttanut noita raukkoja tajuamaan asiaa, vaikka se sanotaan niin selvästi!

        Miksihän Pietari ei tuossa kehoittanut vanhempia hakemaan kotoa myös vauvat kastettavaksi, jos "kasteen lupaus" koskee myös heitä????


      • kasteenlupaus
        mikälupaus kirjoitti:

        Miksihän Pietari ei tuossa kehoittanut vanhempia hakemaan kotoa myös vauvat kastettavaksi, jos "kasteen lupaus" koskee myös heitä????

        "Miksihän Pietari ei tuossa kehoittanut vanhempia hakemaan kotoa myös vauvat kastettavaksi"

        Kannattisikohan lukea tuo kohta kunnolla ennen kuin kyselee typeriä? Pietarihan sanoi että SAMA LUPAUS KOSKEE MYÖS LAPSIA, joten ei kuulijoille tarvinnnut asiaa enää toistella, vaan he ymmärsivät että samat asiat koskevat heidän lapsiaankin, olivatpa minkä ikäisiä tahansa. Ilmeisesti ukastajille olisi pitänyt sanoa erikseen että tuoaa kolminvuotiaat ja kymmenvuotiaat ja rammatkin kun heille ei yleinen käsky tunnu kaaliin menevän.


      • äääääääätuttiiii
        kasteenlupaus kirjoitti:

        "Miksihän Pietari ei tuossa kehoittanut vanhempia hakemaan kotoa myös vauvat kastettavaksi"

        Kannattisikohan lukea tuo kohta kunnolla ennen kuin kyselee typeriä? Pietarihan sanoi että SAMA LUPAUS KOSKEE MYÖS LAPSIA, joten ei kuulijoille tarvinnnut asiaa enää toistella, vaan he ymmärsivät että samat asiat koskevat heidän lapsiaankin, olivatpa minkä ikäisiä tahansa. Ilmeisesti ukastajille olisi pitänyt sanoa erikseen että tuoaa kolminvuotiaat ja kymmenvuotiaat ja rammatkin kun heille ei yleinen käsky tunnu kaaliin menevän.

        "39. Lupaus, josta tässä puhutaan, koskee Pyhän Hengen lahjan antamista (j. 38). Se annettiin ensin juutalaisille. Sana "teille" on painokas. Heidän ei pitäisi torjua ylimielisesti Jumalan tarjoamaa siunausta. Tähän lupaukseen sisältyi parannuksenteon ja pelastumisen mahdollisuus kaikille, niillekin, jotka olivat hylänneet Jeesuksen. Henki ei tulisi ainoastaan kansan johtajien ylle, ei vain papeille ja profeetoille, vaan kaikkien niiden osaksi, jotka tekivät parannuksen. "Jotka kaukana ovat" tarkoittaa pakanoita (Ef 2:17). Tämän pakanoille lausutun lupauksen toteutumista tähdennetään erityisesti 10:45:ssä ja 11:15-18:ssa. ""

        edelleenkin on vauvan kasteet hukassa!

        ilman uskonnollista kiihkoa lukutaitoinen näkee mitä tuossa on kirjoitettu jakeen selityksenä,ja sen kyllä samoilla edellytyksillä näkee muutenkin Raamatusta viidessä minuutissa, paitsi nämä lutterin umpisokeat ei näe mitään muuta kuin omat harhaoppinsa ne suorastaan hypähtää sieltä heidän tajuntaansa sulkien kaiken muun Raamatullisen pois pelistä.

        onko teille siellä sakastinhämärässä koskaan kerrottu mikä on parannus tässä kontekstissa ja mitä se tarkoittaa käytännössä!?!?

        onko selitetty kuinka vauva tekee parannuksen, varmaan onkin eikä muuta olekkaan kun ei ole selittäjiä , kuinka olisikaan kun piispat piip j a papit ei usko mihinkään, ne korkeasti verorahoilla palkatut!


      • ääääparhamiiiii
        äääääääätuttiiii kirjoitti:

        "39. Lupaus, josta tässä puhutaan, koskee Pyhän Hengen lahjan antamista (j. 38). Se annettiin ensin juutalaisille. Sana "teille" on painokas. Heidän ei pitäisi torjua ylimielisesti Jumalan tarjoamaa siunausta. Tähän lupaukseen sisältyi parannuksenteon ja pelastumisen mahdollisuus kaikille, niillekin, jotka olivat hylänneet Jeesuksen. Henki ei tulisi ainoastaan kansan johtajien ylle, ei vain papeille ja profeetoille, vaan kaikkien niiden osaksi, jotka tekivät parannuksen. "Jotka kaukana ovat" tarkoittaa pakanoita (Ef 2:17). Tämän pakanoille lausutun lupauksen toteutumista tähdennetään erityisesti 10:45:ssä ja 11:15-18:ssa. ""

        edelleenkin on vauvan kasteet hukassa!

        ilman uskonnollista kiihkoa lukutaitoinen näkee mitä tuossa on kirjoitettu jakeen selityksenä,ja sen kyllä samoilla edellytyksillä näkee muutenkin Raamatusta viidessä minuutissa, paitsi nämä lutterin umpisokeat ei näe mitään muuta kuin omat harhaoppinsa ne suorastaan hypähtää sieltä heidän tajuntaansa sulkien kaiken muun Raamatullisen pois pelistä.

        onko teille siellä sakastinhämärässä koskaan kerrottu mikä on parannus tässä kontekstissa ja mitä se tarkoittaa käytännössä!?!?

        onko selitetty kuinka vauva tekee parannuksen, varmaan onkin eikä muuta olekkaan kun ei ole selittäjiä , kuinka olisikaan kun piispat piip j a papit ei usko mihinkään, ne korkeasti verorahoilla palkatut!

        Pyhän Hengen lupaus liittyy nimenomaan parannuksen tekoon ja kasteeseen.

        Kyllä tiedämme mikä parannus on: se on Kristukseen turvaamista. Se on juui tyypillistä pienille lapsille, kuten Jeesus sanoi. Siitä aikuisten pitää ottaa mallia. Näin ollen kyse vauvan parannuksen tekemisestä on turha kun asia on Jeesuksen suulla vahvistettu.

        Joten onko parhamilaislahkon hämärissä kääkällä tullu koskaan luettua Raamattua??

        Edelleenkin on uudestikaste hukassa, kun taas pienten lasten kaste sisältyy Kristuksen käskyyn. Pappakin tarvis Raamatun selittäjää mutta nuo uudestikastesedät lähinnä keräävät rahaa ja yksikin istuu nyt vankilassa kun eivät lapset pitäneet suutansa kiinni vaikka setä oikein kehotti. Kääkälle voi pitää luennon parannuksen teosta, kun laittaa siihen jotkut ikärajat joita Raamattu ei tunne.


      • Jeesustietääparemmin
        ääääparhamiiiii kirjoitti:

        Pyhän Hengen lupaus liittyy nimenomaan parannuksen tekoon ja kasteeseen.

        Kyllä tiedämme mikä parannus on: se on Kristukseen turvaamista. Se on juui tyypillistä pienille lapsille, kuten Jeesus sanoi. Siitä aikuisten pitää ottaa mallia. Näin ollen kyse vauvan parannuksen tekemisestä on turha kun asia on Jeesuksen suulla vahvistettu.

        Joten onko parhamilaislahkon hämärissä kääkällä tullu koskaan luettua Raamattua??

        Edelleenkin on uudestikaste hukassa, kun taas pienten lasten kaste sisältyy Kristuksen käskyyn. Pappakin tarvis Raamatun selittäjää mutta nuo uudestikastesedät lähinnä keräävät rahaa ja yksikin istuu nyt vankilassa kun eivät lapset pitäneet suutansa kiinni vaikka setä oikein kehotti. Kääkälle voi pitää luennon parannuksen teosta, kun laittaa siihen jotkut ikärajat joita Raamattu ei tunne.

        Tuon umpisokean ja harhaopeilla mässäävän vanhainkotikääkän kommenttia on hyvä verrata Jeesukseen opetukseen:

        Jeesus: "Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

        Kääkkä: "onko selitetty kuinka vauva tekee parannuksen"

        Siinä sitä riittää mietittävää vaikkapa siellä lahkon uumenissa ihan kellaria myöten. Siellä kellarissa papparainen on tuon ensimmäisen kappaleen kopsannut copypastella jostakin selityksestä, itse ei ole kääkkä tuota keksinyt, koska siinä ei ole sanaakan lutterista tai sakastista tai vaaveista :DD


      • käännynnäisetsekoilee
        Jeesustietääparemmin kirjoitti:

        Tuon umpisokean ja harhaopeilla mässäävän vanhainkotikääkän kommenttia on hyvä verrata Jeesukseen opetukseen:

        Jeesus: "Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

        Kääkkä: "onko selitetty kuinka vauva tekee parannuksen"

        Siinä sitä riittää mietittävää vaikkapa siellä lahkon uumenissa ihan kellaria myöten. Siellä kellarissa papparainen on tuon ensimmäisen kappaleen kopsannut copypastella jostakin selityksestä, itse ei ole kääkkä tuota keksinyt, koska siinä ei ole sanaakan lutterista tai sakastista tai vaaveista :DD

        Eli mitään sanottavaa ei ollut itse asiaan, joka oli, kuinka vauva tekee parannuksen, kerro !?

        ja mitä tuo taas kerran väärinymmärtämänne (kuten kaikki) Jumalanteko.... tässä kohtaa tekee, juttunne on yhtä sekavaa kuin pappienne puheet joissa ei ole päätä ei häntää josta taas hyvä esmerkki piispanne humaani lässytys omatekoisesta armosta, on teillä papit ja "mooseksenne"!

        olette todella säälittäviä fariseuksia. tajuatteko edes mitään eroa tuttivauvan ja esikoululaisen välillä, tuskin!


      • uudetvaipat
        ääääparhamiiiii kirjoitti:

        Pyhän Hengen lupaus liittyy nimenomaan parannuksen tekoon ja kasteeseen.

        Kyllä tiedämme mikä parannus on: se on Kristukseen turvaamista. Se on juui tyypillistä pienille lapsille, kuten Jeesus sanoi. Siitä aikuisten pitää ottaa mallia. Näin ollen kyse vauvan parannuksen tekemisestä on turha kun asia on Jeesuksen suulla vahvistettu.

        Joten onko parhamilaislahkon hämärissä kääkällä tullu koskaan luettua Raamattua??

        Edelleenkin on uudestikaste hukassa, kun taas pienten lasten kaste sisältyy Kristuksen käskyyn. Pappakin tarvis Raamatun selittäjää mutta nuo uudestikastesedät lähinnä keräävät rahaa ja yksikin istuu nyt vankilassa kun eivät lapset pitäneet suutansa kiinni vaikka setä oikein kehotti. Kääkälle voi pitää luennon parannuksen teosta, kun laittaa siihen jotkut ikärajat joita Raamattu ei tunne.

        Voi hellanlettas noita satujen kertojia. Vai on parannuksen teko tyypilistä vauvoille????
        Miten vauva tekee parannuksen? Vaihtaako se vaippojen merkkiä vai tuttipullon sisältöä???
        Mistähän vauva tietää, kuka on Kristus? Onkohan se jokin uusi vaippamerkki????


      • parhamilaisetsekoilee
        uudetvaipat kirjoitti:

        Voi hellanlettas noita satujen kertojia. Vai on parannuksen teko tyypilistä vauvoille????
        Miten vauva tekee parannuksen? Vaihtaako se vaippojen merkkiä vai tuttipullon sisältöä???
        Mistähän vauva tietää, kuka on Kristus? Onkohan se jokin uusi vaippamerkki????

        Vauva tekee parannuksen turvautumalla Jeesukseen, kuten aikuinenkin. Helpompaa se pienelle lapselle on, kuten Jeesuskin sanoi. Kääkkä ei edes tiedä mikä on Jumalan teko niin turhaapa täällä roikkua.

        Kyllä tuon kääkän jutut on niin sekavia ja antikristillisiä kuin olla ja voi hyvä esimerkki se yksikin ukastaja joka vaahtosi että armo on ansaittava omilla teoilla, siinä sitä ollaan. Olet todella säälittävä fariseus ja omassa oksennuksessas ja paskassas rypevä sairas kääkkä joka ei mitään tajua Raamatusta, kasteesta tai armosta. Kaiken huippuna uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -kusipäätrolli kyselee että onko Kristus vaippamerkki!!!! Että sen verran nuo pahramilaiset Raamatusta tietää! Mitenkähän se aikuinen tekee parannuksen, kukaan ei siihen vastannut?


      • Erholzer
        parhamilaisetsekoilee kirjoitti:

        Vauva tekee parannuksen turvautumalla Jeesukseen, kuten aikuinenkin. Helpompaa se pienelle lapselle on, kuten Jeesuskin sanoi. Kääkkä ei edes tiedä mikä on Jumalan teko niin turhaapa täällä roikkua.

        Kyllä tuon kääkän jutut on niin sekavia ja antikristillisiä kuin olla ja voi hyvä esimerkki se yksikin ukastaja joka vaahtosi että armo on ansaittava omilla teoilla, siinä sitä ollaan. Olet todella säälittävä fariseus ja omassa oksennuksessas ja paskassas rypevä sairas kääkkä joka ei mitään tajua Raamatusta, kasteesta tai armosta. Kaiken huippuna uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -kusipäätrolli kyselee että onko Kristus vaippamerkki!!!! Että sen verran nuo pahramilaiset Raamatusta tietää! Mitenkähän se aikuinen tekee parannuksen, kukaan ei siihen vastannut?

        On tosiaan käsittämättöntä että kun Jeesus itse sanoo selävsti että pieni lapsi uskoo ja aikuisen on otettava esimerkkiä pienestä lapsesta niin sitten nuo ukastajat kyselee että miten sellainen voi uskoa. Tuo on juuri suurta epäuskoa kun ei luoteta Jumalan lupaukseen. Usko tuntuu muutenkin olevan uudestikastajille oma teko ja ihmisen kykyhin sidoksissa oleva ratkaisu. Raamatussa se ei ole sitä. Usko t ulee Jumalalta ja on suvereeni Jumlalan teko ja lahja. Ei silloin kysellä että miten ihminen kykenee kun kyse on Jumalan teosta.

        Saman kaliiberin typeriä kysymyksiä vois kysellä että "mitenkähän dementoitunut vanhus voi tehdä parannuksen?" tai että "Mitenkä vauva voi ottaa siunauksen vastaan, kun eihän se ymmärrä koko tapahtumaa?" Lukekaa uudestikastajat Raamattua ja uskokaa mitä se sanoo!!!


      • haloorakkaatsokeat
        Erholzer kirjoitti:

        On tosiaan käsittämättöntä että kun Jeesus itse sanoo selävsti että pieni lapsi uskoo ja aikuisen on otettava esimerkkiä pienestä lapsesta niin sitten nuo ukastajat kyselee että miten sellainen voi uskoa. Tuo on juuri suurta epäuskoa kun ei luoteta Jumalan lupaukseen. Usko tuntuu muutenkin olevan uudestikastajille oma teko ja ihmisen kykyhin sidoksissa oleva ratkaisu. Raamatussa se ei ole sitä. Usko t ulee Jumalalta ja on suvereeni Jumlalan teko ja lahja. Ei silloin kysellä että miten ihminen kykenee kun kyse on Jumalan teosta.

        Saman kaliiberin typeriä kysymyksiä vois kysellä että "mitenkähän dementoitunut vanhus voi tehdä parannuksen?" tai että "Mitenkä vauva voi ottaa siunauksen vastaan, kun eihän se ymmärrä koko tapahtumaa?" Lukekaa uudestikastajat Raamattua ja uskokaa mitä se sanoo!!!

        Älä puhu pascaa aikuinen ihminen, kyse on siitö kuinka vauva tekee parannuksen kerro sinä kun tunnut tietävän ja Raamattua lukeneen, miten se vauva tejkee parannuksen, sano suomeksi ihan omin sanoin !

        lue hiukan lisää ja koita viimenikin käsittää että mitään jumalantekouskoa ei ole siinä Raamatunpaikassa on kyse ihan muusta mutta ettehän sitä uskalla edes ajatella kun se jo yksin kaataa nuo hoopot vauvauskootarunne!

        eikä vauva ota vastaan mitään siunausta, miten voit olla noin toljana, vauvan elämälle pyydetään siunausta Jumalalta, siinä ei oteta mitään vastaan kyn vaavi ei osaa ottaa eikä tajua koko asista höykäsen pöläyksen siementä!

        lue itse sitä kirjaa sitten kun ensin tulet uskoon eli uudestisynnyt JUmalan Hengestä, nyt sinulal ei ole siitäkään asiasta minkäänlaistra hajua.


      • varsinsuurialöytynyt
        parhamilaisetsekoilee kirjoitti:

        Vauva tekee parannuksen turvautumalla Jeesukseen, kuten aikuinenkin. Helpompaa se pienelle lapselle on, kuten Jeesuskin sanoi. Kääkkä ei edes tiedä mikä on Jumalan teko niin turhaapa täällä roikkua.

        Kyllä tuon kääkän jutut on niin sekavia ja antikristillisiä kuin olla ja voi hyvä esimerkki se yksikin ukastaja joka vaahtosi että armo on ansaittava omilla teoilla, siinä sitä ollaan. Olet todella säälittävä fariseus ja omassa oksennuksessas ja paskassas rypevä sairas kääkkä joka ei mitään tajua Raamatusta, kasteesta tai armosta. Kaiken huippuna uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -kusipäätrolli kyselee että onko Kristus vaippamerkki!!!! Että sen verran nuo pahramilaiset Raamatusta tietää! Mitenkähän se aikuinen tekee parannuksen, kukaan ei siihen vastannut?

        ei kuul e pitäisi kerralla tyhjentää koko suunsa ropaskaa, sitä tarvit sitä vielä monta kertaa ellet parannusta tee, ja sitähän siellä ei juuri tehdä, tärkeintä on seurata sleyn harhoja ja toinen sekoporukka säätiöläiset sen joka kirjoitti tiilikivikirjan vauvan kasteesta hehe on siinä kans hengellinen johtaja!

        mutta nyt on löytynyt ihan uusi ihmisrotu, olisko se sellainen postneanterdali joilla jo vauvatkin tekevät voimallisia tekoja eli parannusta, tässä kyllä Jumalaa nyt harmittaa kun on missannut koko uuden suuren löydön!

        suuresti olet kumarrettava ja ihan selvää piispa-ainesta, onnittelen!


      • halookääkkä
        varsinsuurialöytynyt kirjoitti:

        ei kuul e pitäisi kerralla tyhjentää koko suunsa ropaskaa, sitä tarvit sitä vielä monta kertaa ellet parannusta tee, ja sitähän siellä ei juuri tehdä, tärkeintä on seurata sleyn harhoja ja toinen sekoporukka säätiöläiset sen joka kirjoitti tiilikivikirjan vauvan kasteesta hehe on siinä kans hengellinen johtaja!

        mutta nyt on löytynyt ihan uusi ihmisrotu, olisko se sellainen postneanterdali joilla jo vauvatkin tekevät voimallisia tekoja eli parannusta, tässä kyllä Jumalaa nyt harmittaa kun on missannut koko uuden suuren löydön!

        suuresti olet kumarrettava ja ihan selvää piispa-ainesta, onnittelen!

        Älä puhu pascaa sairas kääkkä! Kun Jeesus sanoo että pieni lapsi uskoo niin se asia on selvä. Muta hyvä että myönnät ettei "jumalantekouskoa" ole, tuokin kertoo miten kaukana kääkkä on raamatullisesta uskosta ja Raamatun Sanasta. Hänelle usko on oma teko ja ansio.

        Siunauksella on aina vastaanottaja ja jos vauva siunataan, niin hän on siunauksen vastaanottaja. Eikö kääkkä tuota ymmärrä? Ei vauva ymmärä tai osaa mitään, mutta kuten kasteenkin kohdalla, voi ottaa Jumalan armon vastaan.

        Lue kääkkä Raamattua ja lue mitä siellä sanotaan. Nyt näytät uudestikastajillekin ettei uskosi kohde ole Jeesus vaan oma teko.


      • hihihhhahhe

        Nytkö kääkällä on uusi jumala, joka on kyvytön ja kykenemätön antamaan vauvoille uskoa. Tuo uusi jumala tuli ilmeisesti tuon parhamin leikkien mukana. Tärkeintä kai on olla jonossa ja mennä kiltisti uudestikasteelle ja noita kaiken maailman lahkoherroja kumarrella kuten Manniset ja mitä nuo parhamit oikein onkaan.

        Tuo parhamilaispaskaklääkkä luulee että usko on ihmsen suuri teko hehhehe!! Tiedä sitten miten suuriatuo kääkkä ittestään luulee. Oiskohan papasta jopa lahkon johtoon sinne lastenahdistelijoiden paikalle, mene ja tiedä. Ainakin rahaa keräis kunnolla. Hihihih


    • Hyvä.opetus

      " 37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
      41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
      42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. "

      Kertokaas nyt sieltä sakastin puolelta, kuinka yllä olevasta voidaan olla montaa mieltä, kun siinä on kaikki kirkkaasti esillä ja tyhmäkin ne erillään olevat prosessin osat voi käsittää varttitunnissa!!?
      paitsi lutterin porukka ei tajua mistä siinä on kysymys, ei viisisataa vuotta kursseja ole auttanut heitä raukkoja tuon yksinkertaisen asian tajuamisessa! "

    • voilutteriminkäteit

      Kuinka sekaisin pitää ihmispolon olla että tuosta ylläolevasta löytää vauvan kasteopin!!??!

      vain uskonnollinen sokeus voi kyetä sellaiseen.

      • voiparhamiminkäteit

        Voi kuinka sokea pitää olla että näkee Pietarin sanoissa uudestikasteopin tai sen että lapsia ei saa kastaa kun Pietari vielä heidät erikseen mainitsee. Vain sokeus pistää kääkänkyseenalaistamaan Pietaria.


    • Irti.hajaannuksesta

      Lapsikastelijat eivät tule lopettamaan riitelyään niin kauan kuin pysyvät yhteydessä riidan aiheuttajan kanssa. Se on lapsikaste ja sen keksimä henkivalta.

      • hajaannuksesta.irti

        Uudestikastajat eivät tule lopettamaan riitelyään niin kauan kuin pysyvät karvakorvan kädessä. Riidan aiheuttaja ei ole apostolien alullepanema ja Raamatusta kirkkaana ilmotettu kaste, vaan uudestikaste, joka on vieras niin Raamatulle kuin alkukristityille. Tätä vierasta uudestiakstetta paha henki käyttää hyväkseen eksyttäessään ihmisiä Jeesuksen luota pois


      • kivahomma
        hajaannuksesta.irti kirjoitti:

        Uudestikastajat eivät tule lopettamaan riitelyään niin kauan kuin pysyvät karvakorvan kädessä. Riidan aiheuttaja ei ole apostolien alullepanema ja Raamatusta kirkkaana ilmotettu kaste, vaan uudestikaste, joka on vieras niin Raamatulle kuin alkukristityille. Tätä vierasta uudestiakstetta paha henki käyttää hyväkseen eksyttäessään ihmisiä Jeesuksen luota pois

        No kiva että nyt selittyikin miksi suomen luterilainen kansa on niin kaukana Jeesuksesta!!

        uudestiakse sen tekee huomaan!

        siis lookisuutta peräänkuuluttaen kunhan saadaan täsä maasta loputkin uudeaksttajat pois siis jään alle, kansa alkaa lähestyä Jeesusta, ihan varmana sitten piispat edellä esmerkkiä näyttäen.


      • eikivahomma
        kivahomma kirjoitti:

        No kiva että nyt selittyikin miksi suomen luterilainen kansa on niin kaukana Jeesuksesta!!

        uudestiakse sen tekee huomaan!

        siis lookisuutta peräänkuuluttaen kunhan saadaan täsä maasta loputkin uudeaksttajat pois siis jään alle, kansa alkaa lähestyä Jeesusta, ihan varmana sitten piispat edellä esmerkkiä näyttäen.

        Ei luterilaiset uskovat ole kaukana Jeesuksesta vaan uudestikastajat. Mielenkiintosta tosiaan että sotien aikaan kun ukastajia ei juuri ollu niin Suomi oli syvästi kristillinen maa. Nyt kun nuo lahkot on saanu valtaa niin jokainen näkee tilanteen. Asioilla on yhteys.


      • valoasakastiin
        eikivahomma kirjoitti:

        Ei luterilaiset uskovat ole kaukana Jeesuksesta vaan uudestikastajat. Mielenkiintosta tosiaan että sotien aikaan kun ukastajia ei juuri ollu niin Suomi oli syvästi kristillinen maa. Nyt kun nuo lahkot on saanu valtaa niin jokainen näkee tilanteen. Asioilla on yhteys.

        Onneksi ei uudestikakstajilla ole monen kerroksen väkeä, siellä on vain uskovia.
        Luterilaisten kanssa ei koskaaan tiedä kenestä puhutaan vaikak suhde on jotakuinkin 1/100 luokkaa. ehkä on liian rohkea arvio yks prosentti lut uskovia, no toivossa eletään.

        ja kaikki ovat menneet saman vauvakaste-ripitys-rokotus-putken läpi.

        no mihin ne sotien aikana syvästui uskovaiset ovat joutuneet kun edes papistoon ei riitä syvästi uskovia piispoista puhumattakaan ja entäs heidän jälkeläisensä, missä heidän syvä uskonsa mahtaa piilotella, kerro salaisuutenne.

        eli valehtelet ihan satasella. suomi ei ole koskaan ollut syvästi uskovainen asujamistoltaan maasta puhumattakaan vaikka lutterit koittaa sitäkin siunata ja poistaa kirousta joka on vain Jumalan hallussa, siinäkään ei pysytä edes kohtuudessa.
        syvästi muotojumalinen on liki todellisuutta, eli kristilliselle voi antaa monta merkitystä täällä maan päällä. Taivas noteeraa vain yhdenlaisen kristillisyyden ja se tulee vain Jumalan Hengen uudestisynnyttämisen kautta, josta asiasta taas nämä kastekiihkot eivät mitään ymmärrä.


      • voiparhamiiiiii
        valoasakastiin kirjoitti:

        Onneksi ei uudestikakstajilla ole monen kerroksen väkeä, siellä on vain uskovia.
        Luterilaisten kanssa ei koskaaan tiedä kenestä puhutaan vaikak suhde on jotakuinkin 1/100 luokkaa. ehkä on liian rohkea arvio yks prosentti lut uskovia, no toivossa eletään.

        ja kaikki ovat menneet saman vauvakaste-ripitys-rokotus-putken läpi.

        no mihin ne sotien aikana syvästui uskovaiset ovat joutuneet kun edes papistoon ei riitä syvästi uskovia piispoista puhumattakaan ja entäs heidän jälkeläisensä, missä heidän syvä uskonsa mahtaa piilotella, kerro salaisuutenne.

        eli valehtelet ihan satasella. suomi ei ole koskaan ollut syvästi uskovainen asujamistoltaan maasta puhumattakaan vaikka lutterit koittaa sitäkin siunata ja poistaa kirousta joka on vain Jumalan hallussa, siinäkään ei pysytä edes kohtuudessa.
        syvästi muotojumalinen on liki todellisuutta, eli kristilliselle voi antaa monta merkitystä täällä maan päällä. Taivas noteeraa vain yhdenlaisen kristillisyyden ja se tulee vain Jumalan Hengen uudestisynnyttämisen kautta, josta asiasta taas nämä kastekiihkot eivät mitään ymmärrä.

        Uudestikastajia tuntuu olevan monen kerroksen väkeä kun suurin osa ei usko ollenkaan eikä usko Raamattua eikä Jeesusta eikä ole itse uudestisyntnynyt.

        Aika moni sodan aikana olleista uskovista on kuollut ja nuorempi sukupolvi ei ole uskoa perinyt asenteet on muuttuneet. Piispoja ja pappeja on monenlaisia kuten uudestikastajillakin siellä on kaiken laista opettajaa ja yksi istuu linnassa lapsiin sekaantumisesta joten ei se uudestiakaste ainakaan sitä pelastanut eik öasiat siellä yhtään paremmin ole. Oikeita uskovia on molemmissa puljuissa.

        Eli kääkkä valehtelee ihan satasella, sillä Suomi oli hyvinkin kristillinen maa 100 vuotta sitten ja sitten nuo parhamilaiset noilla uudestikasteillaan kirousta poistaa mutta ei onnistu. Tämä maa ei enää ole kristillinen maa jos katsoo suurinta osaa kansasta. Taivas tosiaan tuntee vain yhdenlasien kristillisyyden ja se ei ole kääkän lahkon sodomia- ja vesileikit, vaan Jumalan armon, uudestisyntymisen, kasteen ja uskon kautta tapahtuva Kristuksen turvautuminen. Sellaisesta kristillisyydestä tuo parhamilaispaskakääkkä ei ymmärrä yhtään!


      • maantapa
        voiparhamiiiiii kirjoitti:

        Uudestikastajia tuntuu olevan monen kerroksen väkeä kun suurin osa ei usko ollenkaan eikä usko Raamattua eikä Jeesusta eikä ole itse uudestisyntnynyt.

        Aika moni sodan aikana olleista uskovista on kuollut ja nuorempi sukupolvi ei ole uskoa perinyt asenteet on muuttuneet. Piispoja ja pappeja on monenlaisia kuten uudestikastajillakin siellä on kaiken laista opettajaa ja yksi istuu linnassa lapsiin sekaantumisesta joten ei se uudestiakaste ainakaan sitä pelastanut eik öasiat siellä yhtään paremmin ole. Oikeita uskovia on molemmissa puljuissa.

        Eli kääkkä valehtelee ihan satasella, sillä Suomi oli hyvinkin kristillinen maa 100 vuotta sitten ja sitten nuo parhamilaiset noilla uudestikasteillaan kirousta poistaa mutta ei onnistu. Tämä maa ei enää ole kristillinen maa jos katsoo suurinta osaa kansasta. Taivas tosiaan tuntee vain yhdenlasien kristillisyyden ja se ei ole kääkän lahkon sodomia- ja vesileikit, vaan Jumalan armon, uudestisyntymisen, kasteen ja uskon kautta tapahtuva Kristuksen turvautuminen. Sellaisesta kristillisyydestä tuo parhamilaispaskakääkkä ei ymmärrä yhtään!

        Heh, heh :sillä Suomi oli hyvinkin kristillinen maa 100 vuotta sitten :
        Sekö oli sitä oikeaa kristillisyyttä, kun pontikkapannut kiehuivat joka puolella ja Härmän häijyyt ja puukkojunkkarit riehuivat ympäri maata .Juopottelu oli maan tapa. Häissäkin pappi oli yleensä eniten kännissä.
        Kristillisyys oli vain teatteria ja kansa uskoi kaikenmaailman noitiin ja loitsujenlukijohin.Linnassakin istuu monta lapsiinsekaantujaa ja murhaajaa, mutta tuo pelle ei sitä sokeudeltaan näe.

        "Voi parhamii" on hyvä esimerkki tuollaisesta sokeasta vedenpalvojasta, joka kuvittelee vielä, että veden taikavoima riittää!!!!
        Miksihän se vesi ei ole puhdistanut edes tuon pellen sydäntä ja ajatusmaailmaa vaan samat valheet ja syytökset jatkuvat viikosta toiseen.


      • jågq

        Totta

        Tuo sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on aina jäänyt alakynteen joka keskustelussa. Sitten hän on alkanut huutamaan saatanaa avukseen ja uhkailemaan muiden lapsia hyväksikäytöllä. Sairasta tohua! Mies ei ole kristitty! Lisäksi hän on ilmaissut ihannoivansa väkivaltaa ja tyttöjen ympärileikkausta, mikä normi-ihiselle on kauhistus. Tuo mieleltään erittäin sairas trolli on riehunut näillä palstoilla yli vuosikymenen häviten joka ikisen käytmänsä keskustelun. Olisi kaikkien kannalta hyvä jos kyseinen vauvojen valelemista harrastava Marianpalvoja häpiyisi täältä kokoaan kun mitään asiaa hän ei kykene tuottamaan. Toisaalta parempi täällä kun lastemme kimpussa! Siinä sitä Suomi on mennyt alas kun nuo amerikasta peräisin olevat parhamilaiset pedofiilit on tulleet tänne maamme saastuttamaan, tuon inisijäulisijämärisijä inttäjä-eksyttäjän johdolla.


      • täsmälleennoin
        jågq kirjoitti:

        Totta

        Tuo sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on aina jäänyt alakynteen joka keskustelussa. Sitten hän on alkanut huutamaan saatanaa avukseen ja uhkailemaan muiden lapsia hyväksikäytöllä. Sairasta tohua! Mies ei ole kristitty! Lisäksi hän on ilmaissut ihannoivansa väkivaltaa ja tyttöjen ympärileikkausta, mikä normi-ihiselle on kauhistus. Tuo mieleltään erittäin sairas trolli on riehunut näillä palstoilla yli vuosikymenen häviten joka ikisen käytmänsä keskustelun. Olisi kaikkien kannalta hyvä jos kyseinen vauvojen valelemista harrastava Marianpalvoja häpiyisi täältä kokoaan kun mitään asiaa hän ei kykene tuottamaan. Toisaalta parempi täällä kun lastemme kimpussa! Siinä sitä Suomi on mennyt alas kun nuo amerikasta peräisin olevat parhamilaiset pedofiilit on tulleet tänne maamme saastuttamaan, tuon inisijäulisijämärisijä inttäjä-eksyttäjän johdolla.

        Niin, kai tuo vettä palvova kusipää luulee että taikavesi riittää pelastukseen muutamalla aslias error- huudolla maustettuna. Sairas pelle, jonka sydän on yhtä pahuutta ja pimeyttä, kuten hänen esittelemänsä fantasiatkin selvästi kertovat. Siksi hänen nimensä on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -kusipäätrolli. Jonkin aikaa se on malttanut täältä pysytelläkin pois, mutta nyt kai maltti loppui kuin kristityt Raamatulla osoittavat hänen naurettavat opit vääräksi. Siitäkös tuo vauvoja valelava vedenpalvoja aina kimmastuu :D


      • Hernandez
        täsmälleennoin kirjoitti:

        Niin, kai tuo vettä palvova kusipää luulee että taikavesi riittää pelastukseen muutamalla aslias error- huudolla maustettuna. Sairas pelle, jonka sydän on yhtä pahuutta ja pimeyttä, kuten hänen esittelemänsä fantasiatkin selvästi kertovat. Siksi hänen nimensä on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -kusipäätrolli. Jonkin aikaa se on malttanut täältä pysytelläkin pois, mutta nyt kai maltti loppui kuin kristityt Raamatulla osoittavat hänen naurettavat opit vääräksi. Siitäkös tuo vauvoja valelava vedenpalvoja aina kimmastuu :D

        Ihan turhaa sitä on kieltää, että hengellinen elämä ja luottamus Jeesukseen oli aivan toisella tasolla viime vuosisadalla ja sitä ennen kuin mitä se nyt on. Selviäähän se jo tutkimuksistakin kun ihmisiltä on kysytty että uskovatko he Raamatun Jumalaan. Olikohan niin että nykyään joka neljännes uskoo, kun ennen se oli siinä 70% hujakoilla. Ei kristitty maa tarkoita sitä, ettei siellä syntisiä olisi, joten tuo inttäjä-eksyttäjän esittämä vertaus on huono. Sitähän lippumme ristikin kuvaa; olemme (tai olimme) kristitty maa. Se, miten nuo amerikasta tulleet uususkonnot mukaanluettuna kristillisyyden liepeillä toimivat uudestikastamista harrastavat lahkot ovat siihen vaikuttaneet, on varmasti monimutkaisempi juttu. Muta turha inttäjä-eksyttäjänkään on tuota päivän selvää tosiasiaa kieltää. Vaikka se häntä korpeaakin.


      • valitettavaa
        Hernandez kirjoitti:

        Ihan turhaa sitä on kieltää, että hengellinen elämä ja luottamus Jeesukseen oli aivan toisella tasolla viime vuosisadalla ja sitä ennen kuin mitä se nyt on. Selviäähän se jo tutkimuksistakin kun ihmisiltä on kysytty että uskovatko he Raamatun Jumalaan. Olikohan niin että nykyään joka neljännes uskoo, kun ennen se oli siinä 70% hujakoilla. Ei kristitty maa tarkoita sitä, ettei siellä syntisiä olisi, joten tuo inttäjä-eksyttäjän esittämä vertaus on huono. Sitähän lippumme ristikin kuvaa; olemme (tai olimme) kristitty maa. Se, miten nuo amerikasta tulleet uususkonnot mukaanluettuna kristillisyyden liepeillä toimivat uudestikastamista harrastavat lahkot ovat siihen vaikuttaneet, on varmasti monimutkaisempi juttu. Muta turha inttäjä-eksyttäjänkään on tuota päivän selvää tosiasiaa kieltää. Vaikka se häntä korpeaakin.

        Niin, tuollaisella aivopestyllä vedenpalvojalla tuntuu olevan vaikeaa myöntää tosiasioita. Hän yrittää korvata faktat omilla keksinnöillä. Trolli yritti esim. muokata Jeesuksen sanoja niin, että Vapahtaja olisi käskenyt kastaa opetuslapsia. Mutta ei käskenyt, vaan ”kaikkia kansoja". Vasta samainen kusipää yritti tehdä Parhamista luterilaisia, kun millään ei nuppi kestänyt sitä että Parhami olikin uudestikastaja, jolloin tietysti heidän esikuvansa osoittautuikin huijariksi. Nyt sitten hän kieltää sen, että kristillisyys olisi Suomessa ollut aiemmin enemmän valloillaan, vaikka kyseisen faktan myöntävät niin kristityt, ateistit kuin muutkin.

        Tyypillistä uudestikastajille tuollainen totuuksien kiertäminen.


      • samavirsi
        valitettavaa kirjoitti:

        Niin, tuollaisella aivopestyllä vedenpalvojalla tuntuu olevan vaikeaa myöntää tosiasioita. Hän yrittää korvata faktat omilla keksinnöillä. Trolli yritti esim. muokata Jeesuksen sanoja niin, että Vapahtaja olisi käskenyt kastaa opetuslapsia. Mutta ei käskenyt, vaan ”kaikkia kansoja". Vasta samainen kusipää yritti tehdä Parhamista luterilaisia, kun millään ei nuppi kestänyt sitä että Parhami olikin uudestikastaja, jolloin tietysti heidän esikuvansa osoittautuikin huijariksi. Nyt sitten hän kieltää sen, että kristillisyys olisi Suomessa ollut aiemmin enemmän valloillaan, vaikka kyseisen faktan myöntävät niin kristityt, ateistit kuin muutkin.

        Tyypillistä uudestikastajille tuollainen totuuksien kiertäminen.

        Siinä taas muutama veden avulla pakkosynnytetty trolli osoittaa, että eipä sillä taikavedellä ollut mitään vaikutusta heidän kielenkäyttöönsä.Valheita ja rienauksia.
        Kun eivät Jumalan Sanalla pysty puolustamaan harha-oppiaan, niin aloittavat henkilökohtaisen solvauksen ja valheiden keksimisen. "Kusipää" ja kumppanit eivät oikein keksi, miten voisivat parhaiten pilkata toista ja siksi joutuvat keksimään noita s amoja vaheita, joita he toistelevat. Jågq on sama vanha valehtelija, qrpq, joka ei tunnu pääsevän eroon tosta pahasta taipumuksestaan lasten hyväksikäytöstä, ja yrittää taas siirtää omat syntinsä toisen niskaan.
        Mutta tuollaistaha se kristillisyys on ollut Suomessa jo satoja vuosia. Nyt vaan luopumus on mennyt pidemmälle, kun kirkko on ottanut homojen ja lesbojen harjoittaman haureuden synnin omaksi agendakseen.
        Onneksi eivät enää uskalla käyttää miekkaa ja keihästä, kuten vielä keski-ajalla. Onneksi lainsäädäntömme estää sen, mutta muutoin noilla trolleilla on samat kujeet.
        Ei mitään uutta auringon alla.


      • märisijälle
        samavirsi kirjoitti:

        Siinä taas muutama veden avulla pakkosynnytetty trolli osoittaa, että eipä sillä taikavedellä ollut mitään vaikutusta heidän kielenkäyttöönsä.Valheita ja rienauksia.
        Kun eivät Jumalan Sanalla pysty puolustamaan harha-oppiaan, niin aloittavat henkilökohtaisen solvauksen ja valheiden keksimisen. "Kusipää" ja kumppanit eivät oikein keksi, miten voisivat parhaiten pilkata toista ja siksi joutuvat keksimään noita s amoja vaheita, joita he toistelevat. Jågq on sama vanha valehtelija, qrpq, joka ei tunnu pääsevän eroon tosta pahasta taipumuksestaan lasten hyväksikäytöstä, ja yrittää taas siirtää omat syntinsä toisen niskaan.
        Mutta tuollaistaha se kristillisyys on ollut Suomessa jo satoja vuosia. Nyt vaan luopumus on mennyt pidemmälle, kun kirkko on ottanut homojen ja lesbojen harjoittaman haureuden synnin omaksi agendakseen.
        Onneksi eivät enää uskalla käyttää miekkaa ja keihästä, kuten vielä keski-ajalla. Onneksi lainsäädäntömme estää sen, mutta muutoin noilla trolleilla on samat kujeet.
        Ei mitään uutta auringon alla.

        Siinä taas tuo taikavesiä palvova kusipää osoittaa, ettei sillä taikavedellä ollutkaan vaikutusta. Pelkkää valhetta ja rienausta on tuon vedenpalvojan teksti. Kun ei Jumalan Sanalla pysty uudestikastetta perustelemaan, niin pakko on turvautua toisen ihmisen mollaamiseen ja keksiä noita vedenpalvomissatuja. Tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on niin sairas että yrittää siirtää omat syntinsä muille. Hän on täällä se joka on sairaita fantasioitaan esitellyt, mutta pahan paikan tullen yrittää siirtää ne muille. Sellaista noiden ukastajien homma on ollut aina. Lisäksi tuo neitsyt Mariaa palvova lahkolainen on hävinnyt kaikki keskustelut täällä, mikä vain lisää hänen katkeruuttaan kristittyjä kohtaan.

        Tuokin pelle puhuu homojen ja lesbojen haureudesta, vaikka itse harjoittaa noita asioita koko ajan. No, suotakoon se hänelle, mutta onneksi ei sentään pääse sairaita väkivaltafantasioitaan toteuttamaan tai tyttöjä ympärileikkaamaan, sillä muuten olisimme kaikki suuressa vaarassa tuon mieleltään sairaan trollin vihan edessä. Pitäisiköhän tuon pellen liittyä kirkoon, niin saisi hyväksyntää homoiluilleen?


      • eitervettäenää
        märisijälle kirjoitti:

        Siinä taas tuo taikavesiä palvova kusipää osoittaa, ettei sillä taikavedellä ollutkaan vaikutusta. Pelkkää valhetta ja rienausta on tuon vedenpalvojan teksti. Kun ei Jumalan Sanalla pysty uudestikastetta perustelemaan, niin pakko on turvautua toisen ihmisen mollaamiseen ja keksiä noita vedenpalvomissatuja. Tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on niin sairas että yrittää siirtää omat syntinsä muille. Hän on täällä se joka on sairaita fantasioitaan esitellyt, mutta pahan paikan tullen yrittää siirtää ne muille. Sellaista noiden ukastajien homma on ollut aina. Lisäksi tuo neitsyt Mariaa palvova lahkolainen on hävinnyt kaikki keskustelut täällä, mikä vain lisää hänen katkeruuttaan kristittyjä kohtaan.

        Tuokin pelle puhuu homojen ja lesbojen haureudesta, vaikka itse harjoittaa noita asioita koko ajan. No, suotakoon se hänelle, mutta onneksi ei sentään pääse sairaita väkivaltafantasioitaan toteuttamaan tai tyttöjä ympärileikkaamaan, sillä muuten olisimme kaikki suuressa vaarassa tuon mieleltään sairaan trollin vihan edessä. Pitäisiköhän tuon pellen liittyä kirkoon, niin saisi hyväksyntää homoiluilleen?

        mene ja puhu jollekkin!


      • jepjepnäinon
        eitervettäenää kirjoitti:

        mene ja puhu jollekkin!

        Sitä täällä on monet inttäjäeksyttälälle sanonu. Lähinnä se puhuu täällä


      • samavirsi
        märisijälle kirjoitti:

        Siinä taas tuo taikavesiä palvova kusipää osoittaa, ettei sillä taikavedellä ollutkaan vaikutusta. Pelkkää valhetta ja rienausta on tuon vedenpalvojan teksti. Kun ei Jumalan Sanalla pysty uudestikastetta perustelemaan, niin pakko on turvautua toisen ihmisen mollaamiseen ja keksiä noita vedenpalvomissatuja. Tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on niin sairas että yrittää siirtää omat syntinsä muille. Hän on täällä se joka on sairaita fantasioitaan esitellyt, mutta pahan paikan tullen yrittää siirtää ne muille. Sellaista noiden ukastajien homma on ollut aina. Lisäksi tuo neitsyt Mariaa palvova lahkolainen on hävinnyt kaikki keskustelut täällä, mikä vain lisää hänen katkeruuttaan kristittyjä kohtaan.

        Tuokin pelle puhuu homojen ja lesbojen haureudesta, vaikka itse harjoittaa noita asioita koko ajan. No, suotakoon se hänelle, mutta onneksi ei sentään pääse sairaita väkivaltafantasioitaan toteuttamaan tai tyttöjä ympärileikkaamaan, sillä muuten olisimme kaikki suuressa vaarassa tuon mieleltään sairaan trollin vihan edessä. Pitäisiköhän tuon pellen liittyä kirkoon, niin saisi hyväksyntää homoiluilleen?

        Eikö siellä kirkon puolella ole ketään, joka voisi auttaa tuota pahoin katkeroitunutta märisijää, joka ei tuskaltaan meinaa saada ilmaistua hätäänsä, vaan yrittää rienaamalla helpottaa tilaansa. Eikö se taikavesi tehoa edes tuollaiseen tuskaan.
        Vainoharhaisuus näköjään kuuluu tuon pellen taudinkuvaan. Muuttuisiko homoilu luvalliseksi, jos liittyy kirkkoon??? Outoa tulkintaa, mutta samanlaista sekoilua on koko hänen oppinsa veden taikavoimasta. Kirkko on hänelle jonkunlainen taivas.


      • vedenpalvojalle
        samavirsi kirjoitti:

        Eikö siellä kirkon puolella ole ketään, joka voisi auttaa tuota pahoin katkeroitunutta märisijää, joka ei tuskaltaan meinaa saada ilmaistua hätäänsä, vaan yrittää rienaamalla helpottaa tilaansa. Eikö se taikavesi tehoa edes tuollaiseen tuskaan.
        Vainoharhaisuus näköjään kuuluu tuon pellen taudinkuvaan. Muuttuisiko homoilu luvalliseksi, jos liittyy kirkkoon??? Outoa tulkintaa, mutta samanlaista sekoilua on koko hänen oppinsa veden taikavoimasta. Kirkko on hänelle jonkunlainen taivas.

        Eilö siellä lahkoissa ole ketään, joka auttaisi tuota mieleltään sairasta ja katkeraa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia pois katkeruuden syvyyksistä? Miksi tuo vettä palvova trolli yrittää myydä omia syntejään muille? Ei taikavesi tunnu tehoavan tuohon pelleen. Jeesusta hän tarvisi. Ilmeisesti homoilusi on sinulle luvallista riippumatta siitä mihin kuulut. Samanlaista sekoilua ja omien sairaiden himojen esittelyä tuon trollin kirjoitukset on koko ajan ollut. Voi kun kirkko olisikin taivas, kaukana siitä nykyisine ongelmineen!


      • Erholzer
        vedenpalvojalle kirjoitti:

        Eilö siellä lahkoissa ole ketään, joka auttaisi tuota mieleltään sairasta ja katkeraa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollia pois katkeruuden syvyyksistä? Miksi tuo vettä palvova trolli yrittää myydä omia syntejään muille? Ei taikavesi tunnu tehoavan tuohon pelleen. Jeesusta hän tarvisi. Ilmeisesti homoilusi on sinulle luvallista riippumatta siitä mihin kuulut. Samanlaista sekoilua ja omien sairaiden himojen esittelyä tuon trollin kirjoitukset on koko ajan ollut. Voi kun kirkko olisikin taivas, kaukana siitä nykyisine ongelmineen!

        Kuulemani mukaan tuo sama inttäjä-eksyttäjä on vaahdonnut täällä jo 11 vuotta, joten se kertonee hänen katkeruudestaan kaiken. Hän puhuu vain palvomistaan taikavesistä... en ymmärrä mitä ne tähän aiheeseen edes liittyvät. Ikävää jos hänellä on homoseksuaalisuuden taipumus, se on kyllä synti kristillisen opin mukaan, jos sitä harjottaa. Vain Jeesu voi häntä auttaa, en usko että kenestäkään ihmisestä on siihen.


    • dcedc

      Matteuksen kastekäsky on katolisen kirkon väärennös. Jeesus ei koskaan käskenyt kastaa "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

      • EiLöytynytEi

        Itteasiassa!? Missäs kohtaa Jeesus sit muka käskee kastaa yhtään kenenkään nimeen? Kun mä en ainaka löytäny ku ton mis Paavali käskee kastaa Jeesuksen nimeen, ja Johannes pyhän hengen nimeen. Ja sit toi sun mainitsemas.


    • Dr.Doom

      Kävin just suihkussa ja puhtaaksi tulin.

    • teevauvaparannus

      Ja avainkysymys pysyy yhä vain auki, eli miten vauva tekee parannuksen, joko on sakastissa siitä ollut puhetta!??

      ja toinen kysymys miten kukaan lukutaitoinen löytää Apt 2:37- vauvan kastamisen, joko siitä on sakastissa ollut luentoja, miten se menee se sokeus kertokaa oi sakastin haamujengi!?

      • kääkkäteeparannus

        Siihen on kääkälle vastatattu jo. Mutta mitenkähän se uudestiakastaja tekee parennuksen, onko siitä parhamin tilaisuuksissa ollut puhetta? Vai meneekö aika siellä vain leikkiin?

        Apt. 2:38-39 mainitsee lapset erikeen ja vauvat on lapsia, joten luepa kääkkä kunnolla niin ei tarvi kysellä typeriä. Onneksi tuo parhamilaispaskakääkkä voi kertoa lisää sokeudesta parhamin kellarissa.


      • kyssäreitäkyssäreitä
        kääkkäteeparannus kirjoitti:

        Siihen on kääkälle vastatattu jo. Mutta mitenkähän se uudestiakastaja tekee parennuksen, onko siitä parhamin tilaisuuksissa ollut puhetta? Vai meneekö aika siellä vain leikkiin?

        Apt. 2:38-39 mainitsee lapset erikeen ja vauvat on lapsia, joten luepa kääkkä kunnolla niin ei tarvi kysellä typeriä. Onneksi tuo parhamilaispaskakääkkä voi kertoa lisää sokeudesta parhamin kellarissa.

        Miten sokea tekee parannuksen, miten venäläinen tekee parannuksen, miten vanhus tekee parannuksen, miten lentokapteeni tekee parannuksen, miten 44-vuotias tekee parannuksen, miten kehitysvammainen tekee parannuksen, miten perheellinen tekee parannusken, entä perheetön? Sanotaanko Raamatussa että vanhus voi uskoa? Viekö dementia uskon? Entä voikop USAssa asuva, suomalaiset sukujuuret omaava, vasenkätinen hippi uskoa? Entä basisti? Onko Raamatusa määrätty joku este että Jumala ei voisi joissakin uskoa herättää?

        Ja toinen ksymys, kun Pietari sanoo että kasteen lupaus koskee lapsiakin, niin miten joku voi hylätä lasten kastamisen ja kysellä vauvan kastamisen perään???


      • kohtavarmaankuulemme
        kyssäreitäkyssäreitä kirjoitti:

        Miten sokea tekee parannuksen, miten venäläinen tekee parannuksen, miten vanhus tekee parannuksen, miten lentokapteeni tekee parannuksen, miten 44-vuotias tekee parannuksen, miten kehitysvammainen tekee parannuksen, miten perheellinen tekee parannusken, entä perheetön? Sanotaanko Raamatussa että vanhus voi uskoa? Viekö dementia uskon? Entä voikop USAssa asuva, suomalaiset sukujuuret omaava, vasenkätinen hippi uskoa? Entä basisti? Onko Raamatusa määrätty joku este että Jumala ei voisi joissakin uskoa herättää?

        Ja toinen ksymys, kun Pietari sanoo että kasteen lupaus koskee lapsiakin, niin miten joku voi hylätä lasten kastamisen ja kysellä vauvan kastamisen perään???

        Keroppas miten vauva tekee parannuksen, joka oli kasteen ehtona, älä nyt pihtaa sitä tietoa jot akirkko pitää salalokerossaan, sano nyt se kansa tahtoo kuulla, latinansaarnojen aik ameni jo, huomasitko!


      • hyviäkyssäreitä
        kyssäreitäkyssäreitä kirjoitti:

        Miten sokea tekee parannuksen, miten venäläinen tekee parannuksen, miten vanhus tekee parannuksen, miten lentokapteeni tekee parannuksen, miten 44-vuotias tekee parannuksen, miten kehitysvammainen tekee parannuksen, miten perheellinen tekee parannusken, entä perheetön? Sanotaanko Raamatussa että vanhus voi uskoa? Viekö dementia uskon? Entä voikop USAssa asuva, suomalaiset sukujuuret omaava, vasenkätinen hippi uskoa? Entä basisti? Onko Raamatusa määrätty joku este että Jumala ei voisi joissakin uskoa herättää?

        Ja toinen ksymys, kun Pietari sanoo että kasteen lupaus koskee lapsiakin, niin miten joku voi hylätä lasten kastamisen ja kysellä vauvan kastamisen perään???

        Hyvä pointti, veliseni! Ei ole Raamatussa mainittu basistien kastetta, eikä sielä edes ole mitään siitä että USA:ssa asuva suomalaiset sukujuuret omaava vasenkätisen hippi voisi uskoa. Onko sellainen uudestikastajien keksintöä, vai kentien katolisen kirkon keksintöä? Missä Raamatussa mainitaan USA:ssa asuvan suomalsiet sukujuuret omaavan hipin usko???? Tietääkö pappa? Voisi koittaa kysyä. Mitenkähän sellainenkin tekee paranunnuksen?


      • saamiettiä
        kyssäreitäkyssäreitä kirjoitti:

        Miten sokea tekee parannuksen, miten venäläinen tekee parannuksen, miten vanhus tekee parannuksen, miten lentokapteeni tekee parannuksen, miten 44-vuotias tekee parannuksen, miten kehitysvammainen tekee parannuksen, miten perheellinen tekee parannusken, entä perheetön? Sanotaanko Raamatussa että vanhus voi uskoa? Viekö dementia uskon? Entä voikop USAssa asuva, suomalaiset sukujuuret omaava, vasenkätinen hippi uskoa? Entä basisti? Onko Raamatusa määrätty joku este että Jumala ei voisi joissakin uskoa herättää?

        Ja toinen ksymys, kun Pietari sanoo että kasteen lupaus koskee lapsiakin, niin miten joku voi hylätä lasten kastamisen ja kysellä vauvan kastamisen perään???

        Voi herrankenkunat näitä selityksiänne.

        onko pakko ihan kok o mailman näyteikkunaan kertoa noin suurta tajuttomuutta asian tiimoilta onko!!?
        sokea kuule tekee aivan yhtä hyvin parannuksen kun näkevä, kas siihen tarvitaan kuulla evankeliumi ja vielä tarvitaan sydän joka teiltä' näkyy puuttuvan kokonaan, joka vastaaottaa sanoman.
        mitä tuollaisesta uskosta saa joka on tyhjänveroista ilman mitään omaa jumalasuhdetta, en käsitä kuinka pimeäksi voi ihmispolo mennä jos ei astu ulos vauvakasteen harhasta, ja avaa sydämensä vastaaottamaan raamatun evankeliumi!

        Ihan vaan samalla tavalla kuin juuri luemme Apt 2; 37 alkaen!

        miksi sen sanoma ei kelpaa muutamille, joka on kirkasta kuin pullovesi, miksi se pitää sekoittaa kaikenmailman ihmevänkylöillä jotka eivät anna mitään eivät johda mihinkään eivätkä avaa koskaan taivaan ovea!


      • meneesekavaksijo
        hyviäkyssäreitä kirjoitti:

        Hyvä pointti, veliseni! Ei ole Raamatussa mainittu basistien kastetta, eikä sielä edes ole mitään siitä että USA:ssa asuva suomalaiset sukujuuret omaava vasenkätisen hippi voisi uskoa. Onko sellainen uudestikastajien keksintöä, vai kentien katolisen kirkon keksintöä? Missä Raamatussa mainitaan USA:ssa asuvan suomalsiet sukujuuret omaavan hipin usko???? Tietääkö pappa? Voisi koittaa kysyä. Mitenkähän sellainenkin tekee paranunnuksen?

        älä ota enempää !


      • pitäätajuta
        meneesekavaksijo kirjoitti:

        älä ota enempää !

        Eipä ole kääkkä näyttänyt Raamatussa kohtaa että USA:ssa asuva vasenkätinen hippi voisi uskoa. Missä niin sanotaan kääkkä hän? Eikö pappa osaa sanoa?

        Mutta miksi tuo sokea fariseus ei usko Jeesusta joka sanoo että pieni lapsi uskoo? Miksi pitää vankuloida ja tehdä armosta joku viisaidan palkonto, sitäse ei Raamatussa ole kääkkä! Paannuksen tarvitaan sydän ja sellainen kai vauvallakin on, ellei ukastajien vauvoissa ole sellaisia joila se puuttaa kun papalta se puuttuu kokonaan.. Tuollaista tyhjänpäiväistä parhamilaispaskaa tuo kääkkä täällä suoltaa ilman mitään hajua Raamatusta, eikä mitään suhdettä Jumalaan tai tietoa uudestisyntymisestä. Luemme Raamatusta että nimenomaan lapsiakin sama lupaus koskee, pitäisi kääkän sekin ymmärtää.

        Ei sanoma kelpaa tuolle kääkälle, pulloista se täällä vain puhuu.


      • omatohtoriantaa
        pitäätajuta kirjoitti:

        Eipä ole kääkkä näyttänyt Raamatussa kohtaa että USA:ssa asuva vasenkätinen hippi voisi uskoa. Missä niin sanotaan kääkkä hän? Eikö pappa osaa sanoa?

        Mutta miksi tuo sokea fariseus ei usko Jeesusta joka sanoo että pieni lapsi uskoo? Miksi pitää vankuloida ja tehdä armosta joku viisaidan palkonto, sitäse ei Raamatussa ole kääkkä! Paannuksen tarvitaan sydän ja sellainen kai vauvallakin on, ellei ukastajien vauvoissa ole sellaisia joila se puuttaa kun papalta se puuttuu kokonaan.. Tuollaista tyhjänpäiväistä parhamilaispaskaa tuo kääkkä täällä suoltaa ilman mitään hajua Raamatusta, eikä mitään suhdettä Jumalaan tai tietoa uudestisyntymisestä. Luemme Raamatusta että nimenomaan lapsiakin sama lupaus koskee, pitäisi kääkän sekin ymmärtää.

        Ei sanoma kelpaa tuolle kääkälle, pulloista se täällä vain puhuu.

        psittakoosiin on lääkitystä hae ajoissa!


      • oiskovanhainkodissa
        omatohtoriantaa kirjoitti:

        psittakoosiin on lääkitystä hae ajoissa!

        Hae itelles vaan kääkkä!


    • Kysymysten.asettelija

      Miten ensimmäiset kristityt toimivat kasteasiassa? Onko sillä merkitystä?
      Löytyykö Raamatusta yhtäkään esimerkkiä, että joku olisi kastettu "isänpojanjapyhänhengennimeen"? Entä löytyykö esimerkkejä, että joku olisi kastettu Jeesuksen nimeen?
      Löytyykö Raamatusta opetusta, että joku olisi kastettu sylivauvana? Entä löytyykö esimerkkiä, että joku on kastettu uskovana?
      Olisi mukava tietää.

      • eiolevaikeaa

        vapaalla puolella kastetaan Jeesukseen Kristukseen, Isän Pojan ja Pyhän Hengen Nimessä!

        Jos ei taivas tuota osaa tulkata antakoon paremman listan niin että okainen sen kuulee.

        oliko vaikeaa!


    • saaollapihtaamatta

      Pietarilla ei ole sanaakaan vauvakasteiden puolesta!

      mutta siis;

      Keroppas miten vauva tekee parannuksen, joka oli kasteen ehtona, älä nyt pihtaa sitä tietoa jot akirkko pitää salalokerossaan, sano nyt se kansa tahtoo kuulla, latinansaarnojen aik ameni jo, huomasitko!

      • älävänkääkääkkä

        Pietari mainitsee lapset erikseen kääkkä! Vauva tekee parannuksen kuten aikuinenkin


      • valoapimeyteenne
        älävänkääkääkkä kirjoitti:

        Pietari mainitsee lapset erikseen kääkkä! Vauva tekee parannuksen kuten aikuinenkin

        Älyllisesti epärehellisten kanssa ei kannata keskustella ja siitä olet erinomainen esimerkki edelläjutussasi!

        etkö sinä puuäijä tajua mitä lapsen maininta siinä yhteydessä merkitsee, se merkitsee uusia tulevia sukupolvia, vai syntyykö teille vanhoja miehiä ja mummuja häh?

        ja heille on sama pelastustie, eli ensin parannus ja sitten loput, samaan tapaan kuin sinulle kävi tänäkin aamuna, eli ensin herääminen ja sitten liikkeelle lähtö, vai menikö sekin toisinpäin sielläpäin!

        kukaan vauva ei tee ikinä mitäänparannuksia, oletko ihan tööt!

        kysy neuvolassa seuraavan kerran kun siellä asioit että täti kuule eikös vaavimme teekkin parannuksenkin!!


      • valoavanhainkotiin
        valoapimeyteenne kirjoitti:

        Älyllisesti epärehellisten kanssa ei kannata keskustella ja siitä olet erinomainen esimerkki edelläjutussasi!

        etkö sinä puuäijä tajua mitä lapsen maininta siinä yhteydessä merkitsee, se merkitsee uusia tulevia sukupolvia, vai syntyykö teille vanhoja miehiä ja mummuja häh?

        ja heille on sama pelastustie, eli ensin parannus ja sitten loput, samaan tapaan kuin sinulle kävi tänäkin aamuna, eli ensin herääminen ja sitten liikkeelle lähtö, vai menikö sekin toisinpäin sielläpäin!

        kukaan vauva ei tee ikinä mitäänparannuksia, oletko ihan tööt!

        kysy neuvolassa seuraavan kerran kun siellä asioit että täti kuule eikös vaavimme teekkin parannuksenkin!!

        Älyllisesti epärehellisen kääkän kanssa ei kannata keskustella. Pietari ei puhunut tulevista sukupolvista, vaan lapsista. Pietari olisi voinut käyttää termiä "tulevia sukupolvia" mutta hän sanoi suoraan että "lapsia". ama lupaus koskee siis lapsia ja jos et kääkkä tiennyt niin vastasyntynytkin on lapsi.

        Kyllä, lapsille ja aikuisille on sama pelastustie eli Jeesus, joka uskolla vastaanotetaan. Ensin herääminen ja sitten liikkeellelähtö, hyvin sanottu.

        Jeesuksen mukaan vauva uskoo, joten olet ihan tööt kun et Vapahtajaa usko.

        Sano sinä kääkkä siellä vanhainkodissas, että sun jumalasi ei kykene lahjoittamaan uskoa vauvalle, vaan usko on vain aikuisten asia, tosin vanhojen pappojen asia se ei näytä olevan! Ihan typerää kysellä vauvan kykyjä asiassa, jossa Jumala on pääosassa, ei ihmisen teot ja kyvyt.


      • ahdasportti
        älävänkääkääkkä kirjoitti:

        Pietari mainitsee lapset erikseen kääkkä! Vauva tekee parannuksen kuten aikuinenkin

        Hah, hah, hah
        "Vauva tekee parannuksen, kuten aikuinenkin"!!!!

        Miksihän se parannuksen teko on aikuiselle niin perin vaikeaa, mutta vauvalle se onnistuu vesitipan avulla? Ihan liukuhihna tyyliin.

        Kukahan se puhui ahtaasta portista?


      • porttionahdas
        ahdasportti kirjoitti:

        Hah, hah, hah
        "Vauva tekee parannuksen, kuten aikuinenkin"!!!!

        Miksihän se parannuksen teko on aikuiselle niin perin vaikeaa, mutta vauvalle se onnistuu vesitipan avulla? Ihan liukuhihna tyyliin.

        Kukahan se puhui ahtaasta portista?

        Mitä siinä naurat, pelle? Parannuksen tekeminen on aikuiselle vaikeaa kun tämä aina vastustaa Jumalaa. Vauva ei tee parannusta vesitipan avulla, kuten ei kukaan muukaan. Voin kertoa että Jeesus puhui ahtaasta portista ja Hän ei ole vaippamrekki.

        "vauva ei voi uskoa" hahhahhah! Kyllä meidän Jumalamme joka Raamatussa itsensä ilmoittaa on kykenevä herättämään uskon vauvassakin


      • Erholzer
        porttionahdas kirjoitti:

        Mitä siinä naurat, pelle? Parannuksen tekeminen on aikuiselle vaikeaa kun tämä aina vastustaa Jumalaa. Vauva ei tee parannusta vesitipan avulla, kuten ei kukaan muukaan. Voin kertoa että Jeesus puhui ahtaasta portista ja Hän ei ole vaippamrekki.

        "vauva ei voi uskoa" hahhahhah! Kyllä meidän Jumalamme joka Raamatussa itsensä ilmoittaa on kykenevä herättämään uskon vauvassakin

        Surullista että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa luulee parannuksen tapahtuvan vesitipan avulla. Kehotan häntä ottamaan Raamatun käteen ja opiskelemaan asiaa. ja sitä mihin kaikkivaltias Jumala kykenee.Parannuksen tekeminen on vaikeaa erityisesti juuri tälle inttäjä-eksyttäjälle


      • mahaanjoottaa
        Erholzer kirjoitti:

        Surullista että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa luulee parannuksen tapahtuvan vesitipan avulla. Kehotan häntä ottamaan Raamatun käteen ja opiskelemaan asiaa. ja sitä mihin kaikkivaltias Jumala kykenee.Parannuksen tekeminen on vaikeaa erityisesti juuri tälle inttäjä-eksyttäjälle

        Hhhaaaaahahahaaaa noille vauvatuskoo-selityksillenne 24/7.


      • armoapelkkää
        mahaanjoottaa kirjoitti:

        Hhhaaaaahahahaaaa noille vauvatuskoo-selityksillenne 24/7.

        Hhhaaaahhahhhaa noille Jumalan ei kykene herättämään uskoa vauvassa -selityksillenne 24/7. Vielä kun saias moiselle soovalle perusteluja Raamatusta. Niitä ei ole mutta saa siihen uskoa ja Jeesuksen sanomisille saa myös nauraa :-)


      • vettäpelkkää
        armoapelkkää kirjoitti:

        Hhhaaaahhahhhaa noille Jumalan ei kykene herättämään uskoa vauvassa -selityksillenne 24/7. Vielä kun saias moiselle soovalle perusteluja Raamatusta. Niitä ei ole mutta saa siihen uskoa ja Jeesuksen sanomisille saa myös nauraa :-)

        Miksihän Jumala ei kykene herättämään uskoa pakanoissa vesitipan avulla, mutta kylläkin vauvassa. Onko teillä noin kykenemätön Jumala?
        Olisiko vesi täälä Pohjolassa tehokkaampaa?
        Miksihän fariseukset eivät uskoneet, vaikka itse Jeesus opetti heitä?


      • äläpelkää
        vettäpelkkää kirjoitti:

        Miksihän Jumala ei kykene herättämään uskoa pakanoissa vesitipan avulla, mutta kylläkin vauvassa. Onko teillä noin kykenemätön Jumala?
        Olisiko vesi täälä Pohjolassa tehokkaampaa?
        Miksihän fariseukset eivät uskoneet, vaikka itse Jeesus opetti heitä?

        Olet kysynyt tuon saman typerän kysymyksen ennenkin, eikö kannataisi jo jättää nämä palstat eikä kysellä typeriä? Vesi ei herätä uskoa vaan Jumalan Sana. Olet pihalla kuin lumiukko.


      • naurammeyhdessä
        porttionahdas kirjoitti:

        Mitä siinä naurat, pelle? Parannuksen tekeminen on aikuiselle vaikeaa kun tämä aina vastustaa Jumalaa. Vauva ei tee parannusta vesitipan avulla, kuten ei kukaan muukaan. Voin kertoa että Jeesus puhui ahtaasta portista ja Hän ei ole vaippamrekki.

        "vauva ei voi uskoa" hahhahhah! Kyllä meidän Jumalamme joka Raamatussa itsensä ilmoittaa on kykenevä herättämään uskon vauvassakin

        Niin voi olla mutt amiksi Jumala ei herätä vauvassa halu a ajaa pyörällä, kas sepä ihmeellistä eikö vain!?
        vauva voisi myös kiivetä seinäpönttön j apitää saarnan, kas kun on sekin harvinaista, kumma juttu sekin!


      • valitettavaa
        naurammeyhdessä kirjoitti:

        Niin voi olla mutt amiksi Jumala ei herätä vauvassa halu a ajaa pyörällä, kas sepä ihmeellistä eikö vain!?
        vauva voisi myös kiivetä seinäpönttön j apitää saarnan, kas kun on sekin harvinaista, kumma juttu sekin!

        Niin, olisi parempi jos tuo trolli poistusi täältä kun hän ei mitään ymmärrä. Hän on vedenpalvoja ja puhuu aina vaikavesistä ja vesitipoista ja kyselee että onko se Kristus vaippamerkki. Sitä se vieraiden jumalien palvonta saa aikaan. Vain Jumala voi häntä auttaa. Lisäksi hän sekoittaa Jumalan kyvyn lahkoittaa uskon ja sen että kaikki ihmiset eivät sitä halua ottaa vastaan.


      • valittakaamme
        valitettavaa kirjoitti:

        Niin, olisi parempi jos tuo trolli poistusi täältä kun hän ei mitään ymmärrä. Hän on vedenpalvoja ja puhuu aina vaikavesistä ja vesitipoista ja kyselee että onko se Kristus vaippamerkki. Sitä se vieraiden jumalien palvonta saa aikaan. Vain Jumala voi häntä auttaa. Lisäksi hän sekoittaa Jumalan kyvyn lahkoittaa uskon ja sen että kaikki ihmiset eivät sitä halua ottaa vastaan.

        Tuskin Jumala "lahkottaa" uskoa, vaan sen tekevät luopiokirkot lahkoineen! Onko teidän jumalanne todella niin heikko, että ei voi lahjoittaa uskoa kaikille ihmisille? Siihen tarvitaankin papin ja vesitipan apua.
        Eivätkö kaikki olekkaan samassa asemassa?


      • valitettavaa
        valittakaamme kirjoitti:

        Tuskin Jumala "lahkottaa" uskoa, vaan sen tekevät luopiokirkot lahkoineen! Onko teidän jumalanne todella niin heikko, että ei voi lahjoittaa uskoa kaikille ihmisille? Siihen tarvitaankin papin ja vesitipan apua.
        Eivätkö kaikki olekkaan samassa asemassa?

        Onko teidän jumalane niin kyvytön ettei voi antaa uskoa pienelle lapselle? Sellainen ei ole Raamatun Jumala, joka KYKENEE antamaan uskon kaikille, mutta kaikkipa eivät uskoa halua ottaa vastaan. Se taas ei ole Jumalan vika. Ja kuten todettua, pieni ihminen ei vatusta niin kuin aikuinen. Näköjään vedenpalvonta on taas pehmittänyt tuon pellen aivot kun se luulee että vesitippa tuo uskon… aika säälittävää. Papinkin kautta (tai ihmisen kautta yleensäkin) usko voi tulla jos tämä Jumalan Sanaa saarnaa ja välittää. Uskon syntyy aina Jumalan Sanan kautta.

        Se on totta että uudestikastajat lahkottavat uskoa.


      • kyrk
        valitettavaa kirjoitti:

        Onko teidän jumalane niin kyvytön ettei voi antaa uskoa pienelle lapselle? Sellainen ei ole Raamatun Jumala, joka KYKENEE antamaan uskon kaikille, mutta kaikkipa eivät uskoa halua ottaa vastaan. Se taas ei ole Jumalan vika. Ja kuten todettua, pieni ihminen ei vatusta niin kuin aikuinen. Näköjään vedenpalvonta on taas pehmittänyt tuon pellen aivot kun se luulee että vesitippa tuo uskon… aika säälittävää. Papinkin kautta (tai ihmisen kautta yleensäkin) usko voi tulla jos tämä Jumalan Sanaa saarnaa ja välittää. Uskon syntyy aina Jumalan Sanan kautta.

        Se on totta että uudestikastajat lahkottavat uskoa.

        Niinpä, ukastajilla tuntuu olevan kyvytön jumala. Ja jos vauva ei voisi udkoa niin miten kaikki silloin olisivat samassa asemassa? Valehteelo Raamattu,??


      • missätulppa
        kyrk kirjoitti:

        Niinpä, ukastajilla tuntuu olevan kyvytön jumala. Ja jos vauva ei voisi udkoa niin miten kaikki silloin olisivat samassa asemassa? Valehteelo Raamattu,??

        kas siinäpä luterilainen lookisuus parhaimillaan!

        ääoosta voidaan olla mieliä!

        miksi hän ei ota vastaan kun Jumala tarjoilisi sitäkin runsain määrin kas siinäpä yhtälö.


      • valokiilakaapintaa
        valitettavaa kirjoitti:

        Niin, olisi parempi jos tuo trolli poistusi täältä kun hän ei mitään ymmärrä. Hän on vedenpalvoja ja puhuu aina vaikavesistä ja vesitipoista ja kyselee että onko se Kristus vaippamerkki. Sitä se vieraiden jumalien palvonta saa aikaan. Vain Jumala voi häntä auttaa. Lisäksi hän sekoittaa Jumalan kyvyn lahkoittaa uskon ja sen että kaikki ihmiset eivät sitä halua ottaa vastaan.

        Nyt pitää kysyä miksi et itse ota vastaan, mikä estää!?

        samalla saisit Hengen ja armolahjojakin voisit tuoda sinne pimeään sakastiin hiukan valoakin, ai mutta eiväthän he halua ottaa vastaan valoa, heillä omat paremmat otsalamput joilla toisiaan valaisevat hehe.


      • valitettavaa
        valokiilakaapintaa kirjoitti:

        Nyt pitää kysyä miksi et itse ota vastaan, mikä estää!?

        samalla saisit Hengen ja armolahjojakin voisit tuoda sinne pimeään sakastiin hiukan valoakin, ai mutta eiväthän he halua ottaa vastaan valoa, heillä omat paremmat otsalamput joilla toisiaan valaisevat hehe.

        En tiedä puhutko minulle, mutta olen jo uskossa pappaseni ja omaan Pyhän Hengen. Koitan tuoda pimeään sakastiin valoa parhaani mukaan.

        Mikset sinä pappa ota vastaan Jumalan armoa? Siellä lahkojen kellareissa sitä ainakin tarvittaisi


    • Gredinta

      Kaste on yhdistymistä Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Siksi ihminen kastetaan Jeesukseen . "Ettekö tiedä, että me jotka olemme kastetut Jeesukseen, olemme Hänen kuolemaansa kastetut."

      • täsmälleennoin

        Puhut asiaa, veli-Gredinta!


      • kynsipäätäkin

        Niin j a koitas miettiä josko uskallat ketä ne olivat joille se puhuttiin, me jotka olemme ...jne!

        kuuluiko siihen koko kaupunki väkineen vaiko ne uskovat jotka oli aiemmin uskoneet ja ottaneet kasteen, olisiko niin ollut, osataanko sakastissa lukea=?


      • envalita

        noin tullaan uskovaiseksi


    • Varma.totuus

      Voiko tässä asiassa olla jotain epäselvää, jos asian katsoo Raamatusta? JOKAINEN uskoon tullut kastettiin. Mihin nimeen?
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen” (Apt.2:38).
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen” (Apt.8:16).
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen” (Apt.10:48).
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen” (Apt. 19:5).
      Ketään 0 vuotiasta ei kastettu.

    • Sama.on.mieli

      Eihän tuohon asiaan ole mitään sanomista. Muuta kuin että KIITOS "varma totuus".

    • Ja.piste

      Kaste Jeesuksen nimeen on ainoa oikea kaste.

    • Iloa.Herrassa
    • Miksi.ei.heitä.kastettu

      On paljonkin esimerkkejä, ettei kaikkia kastettu: ei Nooaa tai hänen kolmea poikaansa, ei Aabrahamia, Iisakia, Jaakobia tai 12 Israelin kantaisää kastettu. Ei kastettu profeettoja, Jesajaa, Jeremiaa, Hesekieliä tai Danielia.

      • vainsiksi

        Niin, eikä kukaan heistä nauttinut ehtoollista.

        Ne kun kuuluvat vain Jeesuksen ristintyön seurauksiin.


    • Totta.se

      Selvisi. Kaste kuuluu ristintyön seurauksiin, jolloin lähetyskäsky annettiin.

    • Rauhassa.harkiten

      Taidan viimein tunnustaa, että kaste on tarpeellinen ja se pitää tapahtua Jeesuksen nimeen, ei kolminaisuuden titteleihin.
      Näin olemme vaimon kanssa päättäneet. Linkin opetus auttaa tekemään tämän johtopäätöksen.

      • Sanastalukien

        Ok, minun tarvitsi vain lukea Jeesukse ohje asiasta niin se riitti minulle toisenlaisen johtopäätöksen tekemiseen.


    • gtgtgttgtgtgtg

      Jeshuan nimeen kastettiin koska se tarkoittaa Jumala auttaa, pelastaa. Joten Jumalan nimeen kastettiin, koska muuta jumalaa ei ole kuin Jumala. Pyhä henki on Jumalan henki, läsnäolo.
      Jeesus oli vain sanan saarnaaja.

    • niinpäniiin

      Petri Paavola kirjoittaa kasteesta seuraavaa:

      "Historian todistuksen mukaan keisari Diocletian vuonna 303 jKr. määräsi useita kristittyjen kirjoja polttoroviolle. Kirjojen joukossa on ollut myös varhaisia UT:n käsikirjoituksia. Matteuksen evankeliumin 28:19 (kastakaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen) varhaisin olemassa oleva muoto on noin 300-luvun lopulta tai 400-luvulta. Kirkkohistorioitsija Eusebius siteeraa kirjoituksissaan monta kertaa Matteuksen evankeliumin 28 lukua ja jaetta 19 näin: "Menkää ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimeeni."

      Eusebiuksen kirjoitukset ovat 300-luvulta. Yhdessäkään olemassa olevassa Matt 28:19 UT:n käsikirjoituksessa ei ole Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa. Koska ei ole olemassa yhtään Matt 28:19 Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa, niin kaste Herran Jeesukseen nimeen ei tule perustua Eusebiuksen varaan, vaan Raamatun oman ilmoituksen varaan.

      Kaikki apostolien teoissa mainitut kohdat, joissa suoritetaan kaste johonkin nimeen kertovat meille, että alkuseurakunnassa vesikaste suoritettiin Herran Jeesuksen nimeen. Paavalin todistuksen mukaan kaikki mitä uskovat tekevät sanalla ja työllä tulee tehdä Herran Jeesuksen nimeen. Täten Raamatun oma todistus todistaa sen, että vesikaste suoritetaan Herran Jeesuksen nimeen. "

    • kauheaerreytys

      Mitäs jos kastaja lausuu vahingossa kolme eetä, Jeeesuksen Nimeen, mitä sitten taopahtuu, onko kaikki pielessä!?

      Ei luulen vahvasti että taivaassa on järkevä joukko ottamassa vastaan sinne halukkaita ja tosissaan tahtovia, ja osaavat kääntää pienet kielivirheet ihan oikeiksi.

    • Meingott

      Siksi vanhempi kristikunta ei noudata periaatetta "Yksin Raamattu", vaan kunnioittaa myös traditiota eli kristillisen kirkon tapaa opettaa niin kuin sitä on apostoleista asti opetettu. Traditio on elävää kristillisyyttä ja Jumalan seurakunnan jatkuvuutta historiassa. "Yksin Raamattu" -korostus näyttää ohittavan uskon historian ja pyyhkivän sillä takapuolta, vaikka juuri historia kuvaa, miten Kristuksen seuraajat ovat Raamattua alusta asti tulkinneet ja selittäneet, sekä luoneet uskontunnustuksilla rajat ja tiivistelmän Raamatun sanomalle.

      "Yksin Raamattu" -periaate tekee Raamatusta yksinäisen, vaikka Raamattu ei ole koskaan yksin. Sen rinnalla on oikean uskon sääntö ja uskon tunnustus, oikea jumalanpalvelus ja seurakunta, joka lukee ja selittää Raamattua. Luterilaiset ovat tehneet oikein Raamattuperiaatteellaan. Heille "Yksin Raamattu" tarkoittaa sitä, että Raamattu on ylin auktoriteetti, muttei ainoa. Se mikä on Raamattua vastaan, on poistettu, mutta mitä ei suoranaisesti ole Raamattua vastaan, on saanut jäädä rikastuttamaan hengellisen elämän viettoa.

      1500-luvun anabaptistit, eli kasteenuusijat, lähtivät turhan radikaalille linjalle Zwinglin innoittamana, että poistetaan kaikki mitä ei Raamatussa erikseen mainita. Siinä meni historia pesuveden mukana ja on nostanut uudelleen jo ensimmäisillä vuosisadoilla kumottuja harhaoppeja uudelleen elämään.

    • Onko.Raamatun

      opetus oikea?

      Ajatuksia voi esittää puolesta ja vastaan. Raamattu ei myönny mihinkään ihmismielipiteisiin.

      Kaste tapahtui alussa aina
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen” (Apt.2:38).
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen” (Apt.8:16).
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen” (Apt.10:48).
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen” (Apt. 19:5).

    • Ei.oppia.vaan.Jeesus

      Asiahan on selvä. Eihän kukaan väittäne sitä vastaan. Raamatussa ei ole yhtäkään esimerkkiä, että jonkun kasteessa olisi käytetty sanoja: isänpojanjapyhänhengennimeen. Ei ole myöskään esimerkkiä, että joku olisi rukoillessaan käåyttänyt "isänpojanjapyhänhengennimeen" -opinkappaletta.

    • Kaatusiks.se

      Kyl mää niim pal kauhiaste nauroi sun kastemaljajutuil.

    • Raamatullista.on

      Jumala ei johdata ketään ihmistä kirkkoon. Tämä totuus aukeni nyt entistäkin paremmin. Ja se, että sylilasten kaste kielletään selvin sanoin Raamatussa, Ilm. 22:18,19 ja 1 Kor. 4:6. Kyllä asia on selvä.
      Mutta kielloksi riittää yksistään sekin, ettei lapsikasteesta ole mainintaa Raamatussa.
      Raamattu ei myöskään opeta perustamaan kansankirkkoa. Eikä uuden liiton kristityille opeteta, että joku uskoon tullut olisi alkuseurakunnan aikana jäänyt kastamatta. Apt. 10:48. Eikö nämä ole selviä asioita?
      Se, mitä Raamattu ei opeta kuuluvaksi Hengelliseen seurakunnan elämään, on terveen ajattelun mukaan vastoin Raamatun opetusta.

      Jos ihminen on antanut elämänsä kokonaan Jeesukselle, tullut uskoon ja päättänyt ottaa vastaan Raamatun opetukset, niin sellainen voidaan kastaa.
      Tässä kaikki tarvittava opetus raamatullisesta kasteesta:
      http://Jeesus-on-Herra.com/kaste/

      • Raamatullinen.totuus

        Jumala ei johdata ketään ihmistä Jeesusonherra -lahkoon, joka ei ole kaikilta osin edes kristillinen poppoo. Tämä totuus aukeni entistä paremmin kun kyseiseen lahkoon perehdyin. Jumala johtaa ihmiset seurakuntaansa. Pienten lasten kastamista ei kielletä Raamatussa. Terveen ajattelun mukaan Raamatun ei tarvitse luetella kaikkea hengellisen elämän asioita ja mainita kaikkiea kun selvät suuntaviivat siellä on annettu ja Pyhä Henki johtaa ihmistä Kristukseen.


    • Jumalaa.rakastan

      Raamatun opetuksiin neuvova "poppoo" on kuule oikealla asialla. Raamatusta pois päin johtava kirkkolahko se johtaa ihmiset eksyksiin.

      Mirja

      • Jumala.on.rakkaus

        Raamatun opetuksiin neuvova poppoo on oikealla asialla, mutta Jeesusonherra -lahkon kanssa asialla ei ole tekemistä. Kirkkolaitos, niin maallistunut kuin se tänä päivänä onkin, edustaa paremmin alkukristillisyyttä. Muutenkin sinulla tuntuu olevan kova tarve koko ajan mainostaa omaa lahkoasi täällä ja linkata sen opetuksia koko ajan, mikä on jo hälyttävä merkki. Itselläni ei ole tarvetta linkata tänne oman kirkkokuntani sivuja. Kiinnostunut löytää ne kyllä netistä.


      • outoakieltämättä
        Jumala.on.rakkaus kirjoitti:

        Raamatun opetuksiin neuvova poppoo on oikealla asialla, mutta Jeesusonherra -lahkon kanssa asialla ei ole tekemistä. Kirkkolaitos, niin maallistunut kuin se tänä päivänä onkin, edustaa paremmin alkukristillisyyttä. Muutenkin sinulla tuntuu olevan kova tarve koko ajan mainostaa omaa lahkoasi täällä ja linkata sen opetuksia koko ajan, mikä on jo hälyttävä merkki. Itselläni ei ole tarvetta linkata tänne oman kirkkokuntani sivuja. Kiinnostunut löytää ne kyllä netistä.

        Minustakin on kumma että nuo weijolaiset koko ajan mainostaa täällä itteään ja oppiaan. Muutenkin tuomonen ajatus että "Jumala ei johdata sinne vaan se johdattaa meidän seurakuntaan" on jo hälytyskelloja kilisyttävä.


      • Anonyymi
        outoakieltämättä kirjoitti:

        Minustakin on kumma että nuo weijolaiset koko ajan mainostaa täällä itteään ja oppiaan. Muutenkin tuomonen ajatus että "Jumala ei johdata sinne vaan se johdattaa meidän seurakuntaan" on jo hälytyskelloja kilisyttävä.

        Lahkoihin meno tietää jo sitä lopun ajan lusteen sitomista "nippuihin"


    • Anonyymi

      Kristillinen kaste perusttu Jeesuksen kastekäskyyn ja valtuutukseen:

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Kastevalta ei perustu yksittäisten kastatapausten matkintaan, vaan Jeesuksen antamaan kastekäksyyn.

      Apostolien tekojen kirja on puhekielistä kerrontaa, jossa lauseet eivät ole aina täydellisiä, siellä puhutaan yleensä vain "Jeesuksesta", vaikka kasteessa on mukana Isä, Poika ja Pyhä Henki vesi. Aivan kuten Jeesus kastekäksyn antoi.

      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
      8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

      • Anonyymi

        Aina, kun Raamatussa puhutaan kasteen suoritamisesta ei käytetä edes Jeesuksen nimeä eikä varsinkaan Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeä.
        Joten ei tuon mantran hokeminen ole kasteessa tärkeintä, vaan sydämen oikea asenne:
        "Joka uskoo j kastetaan, pelastuu."

        Mutta aina kerrotaan, että kastettavat olivat tulleet uskoon ennen kastetta.


      • Anonyymi

        Niin, kastamme Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimieen, kuten Jeesus käski. Sydämen asenne on tottkai kuunnella mitä Jeesus käskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kastamme Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimieen, kuten Jeesus käski. Sydämen asenne on tottkai kuunnella mitä Jeesus käskee.

        Kun kerran Jeesus on itse käskenyt kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, niin kyllä oikeat uskovat tekevät niin, kuten Jeesus on käskenyt tekemään.

        Jeesuksen käskyjen totteleminen on sitä oikeata uskoa!

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kastamme Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimieen, kuten Jeesus käski. Sydämen asenne on tottkai kuunnella mitä Jeesus käskee.

        "Sanan vastaanottaminen" Raamatussa tarkoittaa kiinnostusta, asioiden tutkimista ja Jeesuksen ja Jumalan käskyjen tottelemista. Usko tarkoittaa Raamatussa "uskollisuutta eli tottelemista".


        Helluntailaiset lisäilevät melkein jokaisen jakeen perään: "Nyt se tuli helluntailailaisten uskoon".

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.


    • Anonyymi

      Jeesus itse käski kastamaan kaikki ihmiset nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
      Mitään ennakkoehtoja tai pääsyvaatimuksia Jeesus ei kasteelle asettanut.
      Harhaoppiset uskonlahkot laittavat ehtoja kasteelle, koska eivät ole kristittyjä, vaan lahkolaisia.

      Antikristus otti Jeesus-nimen, siksi kaste pelkästään Jeesuksen nimeen on väärin.

      Jeesus ei taivaassa enää käytä Jeesus nimeä. Jeesuksella on uusi nimi, jota ei ole vielä paljasettu.

      Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan: Isä meidän nimeen..ei itseään...

      Maailmassa on paljon Jeesus- nimisiä ihmisiä, sillä se yleinen miehen nimi.

      Jeesus-nimen hokijat ovat suurella varmuudella niitä eksyttäjiä.

      Mt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

        Isän, Pojan ja Pyhän Hengen oikea nimi on ihmisiltä salattu.

        Ne paljastetaan vastaa kun uusi temppeli laskeutuu Israeliin ja tuhatvuotinen valtakunta alkaa.
        Jeesus nimi oli yleinen ihmisen nimi maan päällä elämisen ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isän, Pojan ja Pyhän Hengen oikea nimi on ihmisiltä salattu.

        Ne paljastetaan vastaa kun uusi temppeli laskeutuu Israeliin ja tuhatvuotinen valtakunta alkaa.
        Jeesus nimi oli yleinen ihmisen nimi maan päällä elämisen ajaksi.

        Jumala eikä Jeesus eikä Pyhä Henki eivät paljastanut oikeata taivaassa heistä käytettävää nimeänsä maan päällä, joten siitä on ihan turha väitellä.

        Kaikkia kolmea ristiinnaulittua miestä ja yhtä vapaaksi päästettyä oikeata roistoa kaikkia heitä kutsuttiin sen ajan käytännön mukaan Barappaaksi. BarAbbas=Isän poika.

        Kaikki ihmisetkin saa uuden nimen ennen tuhatvuotista valtakuntaa, ketkä sinne pääsee.


    • Anonyymi

      Hurmoslahkot ja muut kaatolahkot kannattaa kiertää kaukaa, vaikka siellä olisi miten kova meno ja meininki päällä. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

    • Anonyymi

      "Jeesuksen käskyjen totteleminen on sitä oikeata uskoa!"

      ok, mutta miksi Jeesuksen käskyissä on niin paljon sellaista jota ei luterilaisuudessa tarvitse näköjään noudattaa ??

      • Anonyymi

        Sellasta en ole tavannut muta helluntaialisuudessa Jeesuksen käskyjä ei tarvitse edes notaarata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellasta en ole tavannut muta helluntaialisuudessa Jeesuksen käskyjä ei tarvitse edes notaarata

        Aiotko lopettaa valehtelemisen vasta rippikirkon jälkeen?

        saatko siellä kaikki sitä ennen tehdyt anteeksi kertapaketissa ilman parannusta ja kääntymystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellasta en ole tavannut muta helluntaialisuudessa Jeesuksen käskyjä ei tarvitse edes notaarata

        Sellasta tapaa koko ajan !

        "7. Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
        8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. "

        siinä Jeesus käskee, miksi ette tottele vaan pilkkaatte koko asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellasta tapaa koko ajan !

        "7. Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
        8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. "

        siinä Jeesus käskee, miksi ette tottele vaan pilkkaatte koko asiaa?

        19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20. että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. "

        noin sanoo Pietari, mutta mitä tekee kirkkoväki....seisoo joka pyhä ja tunnustaa syntejään, mutta kukaan ei käänny eikä luovu niistä, mitäs pelleilyä sellainen on !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20. että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. "

        noin sanoo Pietari, mutta mitä tekee kirkkoväki....seisoo joka pyhä ja tunnustaa syntejään, mutta kukaan ei käänny eikä luovu niistä, mitäs pelleilyä sellainen on !!

        helluntailaisuudessa mitään muuta uskoa olekaan kuin että "uskovat itseensä" ja omiin tekoihin samalla tavalla kuin Jeesuksen aikana oli fariseukset, heitä kiinnosti enemmän omat ja toisten tekemiset, ei se mitä Jeesus teki / ja tekee,
        siis ainoastaan ja vain Jeesus Kristus.

        "Pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ANSIOSTA, vaan laupeutensa
        mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta"
        Tiit: 3:21

        omat teoista kerskaaminen ei ole Raamatunmukaista.
        "joka kerskaa, hänen kerskauksensa olkoon Herra"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellasta en ole tavannut muta helluntaialisuudessa Jeesuksen käskyjä ei tarvitse edes notaarata

        Onko tuo "notaarata" kilpapyörien tai autojen rata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20. että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. "

        noin sanoo Pietari, mutta mitä tekee kirkkoväki....seisoo joka pyhä ja tunnustaa syntejään, mutta kukaan ei käänny eikä luovu niistä, mitäs pelleilyä sellainen on !!

        Noinko helluntaikirkkoväki toimii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellasta tapaa koko ajan !

        "7. Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.'
        8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa. "

        siinä Jeesus käskee, miksi ette tottele vaan pilkkaatte koko asiaa?

        Jeesus antoi omille silloisille opetuslapsille erikoisvaltuutuksia tehdä ihmeitä.

        Ei ne lupaukset ja valtuutukset koske mitään pahojen sodomiamiesten perustamia uskonlahkoja. Niitä oikea Jeesus ei edes tunne.


    • Anonyymi

      19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

      Ananias sanoi tuon saman asian murhamiehelle näin sanoen:

      Ap. t. 22:16

      Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      Parhamilaisen sodomiamiehen keksimässä helluntailisuuden harhaopissa kielletään kokonaan, että ihminen saa kasteessa synnit anteeksi.

      Helluntailaisuus on paha harhaoppi eli heresia. Eksytys. Suuri puhallus.

      • Anonyymi

        Ristinsovitus ei tule kenenkään osaksi automaattisesti, kuten harhaoppiset opettaa.

        Anna sovittaa itsesi Jumalan kansssa. Tarkoittaa ihan samaa, mitä Ananias sanoi murhamiehelle.


        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristinsovitus ei tule kenenkään osaksi automaattisesti, kuten harhaoppiset opettaa.

        Anna sovittaa itsesi Jumalan kansssa. Tarkoittaa ihan samaa, mitä Ananias sanoi murhamiehelle.


        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Senkö takia vauvat huutavat papin heittäessä vettä heidän otsalleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkö takia vauvat huutavat papin heittäessä vettä heidän otsalleen?

        <<< "Senkö takia vauvat huutavat papin heittäessä vettä heidän otsalleen?"

        Tuollaisia toiveuniako sinä näet päivittäin??


    • Anonyymi

      Kuten kaikki rehelliset lukijat voivat todeta, lausuttiin uskoon tulleita kastettaessa alkuaikana selvästi JEESUKSEN NIMI. Apt. 10:48.
      Ei tätä voi muuttaa, jos uskoo alkuseurakunnan uskovien toimineen oikein.

      • Anonyymi

        Toimivatko he silloin oikein? Vai olivatko sittenkin ensimmäiset kristityt väärässä, ja myöhempinä vuosisatoina sitten ymmärrettiin paremmin ja keksittiin hokema "isänpojanjapyhänhengennimeen"?
        Mitä se Apt. 4:12 oikein tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimivatko he silloin oikein? Vai olivatko sittenkin ensimmäiset kristityt väärässä, ja myöhempinä vuosisatoina sitten ymmärrettiin paremmin ja keksittiin hokema "isänpojanjapyhänhengennimeen"?
        Mitä se Apt. 4:12 oikein tarkoittaa?

        Jeesus tietää miten toimia


    • Anonyymi

      kaste.
      ei koskaan pelkästään Jeesuksen nimeen, sillä Jeesus sanoo raamatussa,
      "Monta tulee minun NIMESSÄNI" Mt: 24:5

      Jeesus antoi kastekäskyn:
      "kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN"
      Matt: 28: 19

    • Anonyymi

      Apostolisen ajan opetus:
      ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen Nimessä kiittäen Isää Jumalaa Hänen kauttansa.” Kol.3:17. Eikö ole selvää sanaa? Voisiko sen tulkita toisin? 2 Kor. 1:13.
      Raamatussa ei ole esimerkkitapausta, että joku olisi kastettu jotakin muuta nimeä käyttäen, esim. että jonkun kasteessa olisi lausuttu sanat isänpojanjapyhänhengenimeen. Ei siis niin, vaan
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen.” Apt.2:38.
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt.8:16.
      ”..Jeesuksen Kristuksen Nimeen .” Apt.10:48.
      ”..Herran Jeesuksen Nimeen.” Apt. 19:5.
      Oli silloin ja on edelleen tärkeää lausua kasteessa Jeesuksen Nimi. Pelastuksemme perustuu Häneen. Jeesus on ainoa Pelastaja! Siksi Jumalan seurakunta on aina kastanut uskoon tulleet Herran Jeesuksen Kristuksen Nimeen eli Hänelle. Apostolit ymmärsivät Jeesuksen opetukset oikein. Joh. 14:26.
      Kastaa Jeesuksen Nimeen sisältää ajatuksen, että kastetusta tulee Hänen omaisuuttaan. Kasteessa uskoon tullut otetaan pois Aadamista ja liitetään uuteen sukuhaaraan, Kristukseen. Hänelle kastettu. Hänen Nimeensä otettu. Kastettu siihen pelastukseen, joka on Jeesuksessa ja ristityön ansiossa. Apt.4:12.
      Iso Raamatun tietosanakirja kertoo: ”Jeesuksen Nimeen tapahtunut kaste teki seurakunnasta tarkkarajaisen yhtenäisen joukon.”
      ”TE (uskoon tulleet) olette uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. Kaikki TE, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeutuneet Kristukseen.” Gal. 3:26,27. Room. 6:4.
      ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMI ?
      Mikäli (!) Matt.28:19 on aito Jeesuksen opetus, niin ei sekään kumoa apostolien tapaa käyttää kastaessaan ainoastaan Jeesuksen nimeä. Siinä kastekäskyn versiossa Jeesus käski tehdä ihmisistä opetuslapsia ja sitten kastaa heitä ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (yksikössä).” Matt.28:19. Huomaa yksikkömuoto: NIMEEN”, ei nimiin. Mikä siis on ”Isän ja Pojan NIMI? Ja miten nuo sanat sopivat yhteen apostolisen käytännön ja Raamatun muun ilmoituksen kanssa. Apostolithan eivät missään tilanteessa käyttäneet sanoja ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”; eivät rukoillessa tai kastaessa. Eikä niitä ole Matteuksen evankeliumin myöhemmän version lisäksi muualla Raamatussa.
      ASIA SELVIÄÄ!
      Ensiksikin on kysyttävä, mikä on tuo Nimi? – Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimi, johon kehotetaan kastamaan? Matteushan mainitsee Nimen yksikössä: ”nimeen”, ei nimiin. HUOM!
      Terveellä ajattelulla voimme todeta, ettei ”Isä” ole nimi, ei myöskään ”Poika” tai Pyhä Henki. Ne ovat titteleitä.
      Jeesuksen opetus selviää asettaessamme sen apostolisen käytännön ja Raamatun kokonaisopetuksen yhteyteen. Silloin huomaamme sen tukevan apostolista toimintaa kastaa ihmiset Jeesuksen Kristuksen Nimeen. Mm. Apt.2:38; 10:48; Kol. 3:17.

    • Anonyymi

      Jatkoa...

      Katsomme selvennykseksi Jeesuksen opetusta parannuksen saarnaamisesta. Missä nimessä se tapahtuu, koska Jeesus sanoo sen näin: ”Parannusta syntien anteeksi saamiseksi on saarnattava HÄNEN NIMESSÄNSÄ kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.” Luuk.24:47. Onko meidän siis käytettävä parannusta saarnatessamme sanoja ”hänen nimessään”? – Ymmärrämme tietenkin, ettei ole tarkoitus toistaa ”Hänen Nimessään” sanoja, vaan toimia Hänen Nimessään eli siis Jeesuksen Nimessä.
      ”Hänen Nimessään” tarkoittaa siis Jeesuksen Nimeä. Tällä tavalla ajatellen jokainen voi parhaiten ymmärtää asian. Jeesus ei opettanut käyttämään titteleitä vaan Nimeä!
      Jos jonkun kastetilaisuudessa olisi käytetty pelkästään sanoja Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei häntä olisi kastettu mihinkään nimeen, vaan pelkästään titteleihin. Jos taas jonkun kasteessa on käytetty sanoja, Jeesuksen Kristuksen Nimeen, on Hänet kastettu raamatullisesti. Jeesushan ei opettanut käyttämään sanoja Isä, Poika ja Pyhä Henki, vaan niiden sanojen taakse kätkeytyvää Nimeä, samoin kuin on laita ”minun nimessäni” –sanojen kanssa.
      ! Jos Matti Meikäläinen antaisi käskyn: Menkää kastamaan ihmiset ”minun ja minun isäni nimeen”. Sitten olisitte kastevedessä ja muistaisitte käskyn, jota toistaisitte sanatarkasti sanomalla kastettavalle: ”Kastan sinut minun ja minun isäni nimeen!” Olisiko oikein? – Ei tietenkään. Kastajan olisi pitänyt ottaa selville Meikäläisen isän nimi, joka tietenkin on myös Meikäläinen. Oikein olisi siinä tapauksessa sanoa kastettavalle: Kastan sinut Meikäläisen nimeen. Ymmärrätkö esimerkin? Tarkalleen sama periaate on kysymyksessä ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” kastettaessa. Matt. 28:19. On otettava selville, mikä on Isän nimi ja Pojan nimi.
      Alkuajan kristityt ymmärsivät, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus Kristus.
      Jos minä pyytäisin ihmisiä kastamaan toisiaan vaikkapa isäni nimeen, niin eivät he kastaessaan sanoisi ’isäni nimeen’, vaan Viljon nimeen, joka on isäni nimi.
      Alkuseurakunta toimi yksinomaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä. He tiesivät Herransa sanojen merkityksen. Tiedämme heidän toimineen oikein. On oikein seurata heidän esimerkkiään. ”Kaikki, mitä teette sanalla ja työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen Nimessä…” Kolos. 3:17.

      TÄSSÄ ASIAN RATKAISU:
      Jeesuksen Nimeen kätkeytyy Isän Nimi!
      Jeesus tuli Isänsä Nimessä. ”Minä olen ilmoittanut sinun Nimesi ihmisille…” Joh.17:6. Minkä Nimen Jeesus ilmoitti? = ”Pyhä Isä, varjele heidät Nimessäsi, jonka olet minulle antanut…” Joh.17:11,12. ”Minä olen tehnyt Sinun Nimesi heille tunnetuksi…” Joh.17:26. ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43. ”Hoosianna, siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran Nimeen, Israelin kuningas.” Joh.12:13, 28.
      ”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa…” 2 Kor.5:19.
      ”Minä olen tullut Isäni Nimessä…” Joh.5:43.
      Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat siis ainoastaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä.
      Ja siis vielä kerran: ”Kaikki, mitä teette sanalla tai työllä, KAIKKI tehkää Herran Jeesuksen Nimessä.” Kolos.3:17. Poikkeusta ei ole.
      ”Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta Nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.” Apt.4:12.
      Jeesus on Voideltu, Kristus, Pelastaja, jota Hänen nimensäkin merkitsee:
      Jeesus = Iesous (kreikaksi) = Yeshua (arameaksi) = YEHO’shua (hepreaksi) = ”JHWH Pelastaa”. Jeesuksen nimeen sisältyy siis Jumalan nimi JHWH.
      On tärkeää ymmärtää Isän Jumalan ja Jeesuksen nimen yhteen kuuluvuus! Mutta ennen muuta meidän tulee ymmärtää, että Jeesus kuoli Ristillä meidän syntiemme tähden. Hän vuodatti verensä, että syntimme tulivat sovitetuiksi. Pelastajamme on Henkilö, Jeesus Kristus! Emme siis usko pelastuvamme lausuessamme titteleitä: ”Isä, Poika ja Pyhä Henki”. Niiden lausuminen on turhaa ja tyhjää uskonnollista muotomenoa. Raamattu ei opeta sellaista käytäntöä.
      Vanhassa laulussa lauletaan: ”Kun toiset nimet kalvenneet on aivan, nimi Jeesus vielä jää. Sen kauneutta kautta iäisyyden lunastetut ylistää. Nimi yli kaiken ompi Jeesus. Ei maailmassa kauniimpaa…”.
      Kaikki valta on annettu Jeesukselle. Joh. 5:19-47. Hän on ”Immanuel, Jumala meidän kanssamme.” Matt. 1:23.

      • Anonyymi

        kastekäsky on selkeästi raamatussa:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat
        minun opetuslapsikseni , kastamalla heitä , Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Mt: 28: 18-19

        jotkut vääristelee selkeän käskyn monen mutkan kautta.

        "Katso tämän olen nähnyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, itse he etsivät monia
        mutkia" Saarn: 7: 30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kastekäsky on selkeästi raamatussa:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat
        minun opetuslapsikseni , kastamalla heitä , Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Mt: 28: 18-19

        jotkut vääristelee selkeän käskyn monen mutkan kautta.

        "Katso tämän olen nähnyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, itse he etsivät monia
        mutkia" Saarn: 7: 30

        Totta: "jotkut vääristelee selkeän käskyn monen mutkan kautta."

        Nämä vääristelijät yrittävät käyttää väkivaltaa ja kastavat pieniä vauvoja väkisin ilman näiden suostumusta. Eivätkä sen jälkeen edes opeta noita kastettuja kuten Raamattu kehoittaa.
        UT:ssä kastettuja opetettiin ja saivat osallistua ehtoollisen viettoon:
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "jotkut vääristelee selkeän käskyn monen mutkan kautta."

        Nämä vääristelijät yrittävät käyttää väkivaltaa ja kastavat pieniä vauvoja väkisin ilman näiden suostumusta. Eivätkä sen jälkeen edes opeta noita kastettuja kuten Raamattu kehoittaa.
        UT:ssä kastettuja opetettiin ja saivat osallistua ehtoollisen viettoon:
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa."

        niin "HE", vaan käsky on "KAIKELLE KANSALLE",

        erottakaa nyt edes se, mikä on Alku-seurakunta ja "kaikkeen maailmaan"
        pitäähän jossain alku olla, jota sitten julistettu 2000 vuotta.

        "Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut
        kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin"
        Room: 10: 18

        eihän pidä "seurata Apostoleja", vaan sitä sanomaa, minkä Apostolit ensimmäisinä saivat, Apostolien aikana HEILLE kastekäsky oli UUSI käsky, he siis olivat ensimmänen sukupolvi, josta kastekäsky kiiriniyt "maanpiirin ääriin".

        Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22 ( ei siis sano: "Seuraa Apostoleja)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "jotkut vääristelee selkeän käskyn monen mutkan kautta."

        Nämä vääristelijät yrittävät käyttää väkivaltaa ja kastavat pieniä vauvoja väkisin ilman näiden suostumusta. Eivätkä sen jälkeen edes opeta noita kastettuja kuten Raamattu kehoittaa.
        UT:ssä kastettuja opetettiin ja saivat osallistua ehtoollisen viettoon:
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa."

        Jeesuksen käskyn mukaan kastetaan ja kastettuja opetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin "HE", vaan käsky on "KAIKELLE KANSALLE",

        erottakaa nyt edes se, mikä on Alku-seurakunta ja "kaikkeen maailmaan"
        pitäähän jossain alku olla, jota sitten julistettu 2000 vuotta.

        "Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut
        kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin"
        Room: 10: 18

        eihän pidä "seurata Apostoleja", vaan sitä sanomaa, minkä Apostolit ensimmäisinä saivat, Apostolien aikana HEILLE kastekäsky oli UUSI käsky, he siis olivat ensimmänen sukupolvi, josta kastekäsky kiiriniyt "maanpiirin ääriin".

        Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22 ( ei siis sano: "Seuraa Apostoleja)

        Täh: "Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22 ( ei siis sano: "Seuraa Apostoleja)".

        Mutta apostolithan seurasivat Jeesuksen esimerkki ja antoivat kastaa ITSENSÄ, ei vauvojansa.

        Paavalikin kehoitti seuraamaan itseään ja hänetkin kastettiin uskoon tultuaan,
        1. Kor 11
        "Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22 ( ei siis sano: "Seuraa Apostoleja)".

        Mutta apostolithan seurasivat Jeesuksen esimerkki ja antoivat kastaa ITSENSÄ, ei vauvojansa.

        Paavalikin kehoitti seuraamaan itseään ja hänetkin kastettiin uskoon tultuaan,
        1. Kor 11
        "Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille"

        "teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu" Apt: 2: 39

        onko lapsilla jokin alaikäraja ??

        ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen esikuva, ja ympärileikkaus tehtiin JOKAISELE poikalapselle KAHDEKSAN päivän vanhana.

        "tämän esikuvan mukaan vesi nyt , TEIDÄTKIN , pelastaa - kasteena"
        1 Piet: 3: 21

        helluntailaiset ei niin paljon raamattua pysty tutkiinkaan, saatika ymmärtään / sisäistään Jumalan suunnitelmaa KOKO ihmiskunnalle.
        kun se Apostlien tekemisen seuraaminen ei vielä kerro kasteen merkitystä kokonaisuudessaan. ja Apostolit ITSE tutkivat kirjoituksia , oliko asia niin.

        Apostoleilla ei mitään Uuta testamenttia ollut. Mieti sitä.

        kasteen tutkiminen ALKAA Vanhan liiton kirjoituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua" Joh: 21: 22 ( ei siis sano: "Seuraa Apostoleja)".

        Mutta apostolithan seurasivat Jeesuksen esimerkki ja antoivat kastaa ITSENSÄ, ei vauvojansa.

        Paavalikin kehoitti seuraamaan itseään ja hänetkin kastettiin uskoon tultuaan,
        1. Kor 11
        "Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille"

        Apostolit seurasivat Jeesuksen antamaa käskyä. Apostolien kasteesta ei mainita mitään

        Turhaan jankkaat vauvojasi joka keskusteluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit seurasivat Jeesuksen antamaa käskyä. Apostolien kasteesta ei mainita mitään

        Turhaan jankkaat vauvojasi joka keskusteluun

        Apostolit TUTKI (tietenkin)

        "ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin"
        Apt: 17: 11

        Apostoleilla ei mitään Uutta testamenttia ollut . > "tutkivat KIRJOITUKSIA"

        tehkää helluntailaiset samoin kuin Apostolit. tutkimalla selkenee . > ei matkimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit TUTKI (tietenkin)

        "ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin"
        Apt: 17: 11

        Apostoleilla ei mitään Uutta testamenttia ollut . > "tutkivat KIRJOITUKSIA"

        tehkää helluntailaiset samoin kuin Apostolit. tutkimalla selkenee . > ei matkimalla.

        Totta: "Apostolit TUTKI (tietenkin)
        "ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin"
        Apt: 17: 11

        Ja siksi he kastoivat vain niitä, jotka tulivat uskoon:
        Ap 8
        " Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Apostolit TUTKI (tietenkin)
        "ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin"
        Apt: 17: 11

        Ja siksi he kastoivat vain niitä, jotka tulivat uskoon:
        Ap 8
        " Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset."

        "tulivat uskoon"

        ja kastettiin PERHEKUNNITTAIN, ja kiireesti, eivät jääneet odottaan, harkitseen, tekeen ratkaisua, vaan HETI kun sanan kuulivat, he ottivat kasteen,

        "yhtenä päivänä kastettiin noin kolmetuhatta sielua"

        ja yhden päivän aikana eivät suunnitelleet ensimmäisenä oman elämänsä parantamista, vaan he USKOIVAT sanan ja ottivat kasteen "heti eikä myöhemmin"

        "Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja
        KAIKKI hänen OMAISENSA kastettiin, kohta" Apt: 16: 33

        ja ne omaiset ei olleet pelkästään aikuisia, miten maailma olisi edes jatkunut, jos ei lapsia
        olisi ollut kaikkina aikoina.

        "hänet ja hänen PERHEKUNTANSA oli kastettu" Apt: 16: 15

        helluntaiilaisilla eikä luterilaisilla, eikä kenelläkään mitään oikeutta määritellä
        yhdenkään perheen uskoamkenenkään perheiden uskoa, kuka perhekunta tahtoo
        lapislleen kristillisen kasteen !!!


        "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tulivat uskoon"

        ja kastettiin PERHEKUNNITTAIN, ja kiireesti, eivät jääneet odottaan, harkitseen, tekeen ratkaisua, vaan HETI kun sanan kuulivat, he ottivat kasteen,

        "yhtenä päivänä kastettiin noin kolmetuhatta sielua"

        ja yhden päivän aikana eivät suunnitelleet ensimmäisenä oman elämänsä parantamista, vaan he USKOIVAT sanan ja ottivat kasteen "heti eikä myöhemmin"

        "Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja
        KAIKKI hänen OMAISENSA kastettiin, kohta" Apt: 16: 33

        ja ne omaiset ei olleet pelkästään aikuisia, miten maailma olisi edes jatkunut, jos ei lapsia
        olisi ollut kaikkina aikoina.

        "hänet ja hänen PERHEKUNTANSA oli kastettu" Apt: 16: 15

        helluntaiilaisilla eikä luterilaisilla, eikä kenelläkään mitään oikeutta määritellä
        yhdenkään perheen uskoamkenenkään perheiden uskoa, kuka perhekunta tahtoo
        lapislleen kristillisen kasteen !!!


        "

        Erikoista, että yhtään vauvaa ei kastettu. Omaisistakin kastettiin vain ne, jotk uskoivat:
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"

        Korinttolaisistakin kastettiin vain ne, jotka uskoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoista, että yhtään vauvaa ei kastettu. Omaisistakin kastettiin vain ne, jotk uskoivat:
        Ap 18
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"

        Korinttolaisistakin kastettiin vain ne, jotka uskoivat.

        missä on kerrottu, että noin vuonna 50 jkr. ei ollut yhtään vauvaa ??
        kerro siis, missä kerrotaan kenenkin IKÄ !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missä on kerrottu, että noin vuonna 50 jkr. ei ollut yhtään vauvaa ??
        kerro siis, missä kerrotaan kenenkin IKÄ !!!

        Ei missään tuo vauvoista jankkaava pelle keksii omiaan. Koko perhe kastettiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään tuo vauvoista jankkaava pelle keksii omiaan. Koko perhe kastettiin

        voi tuot apimeyden määrää ja sokeuden sakeutta noissa kirkonkiillottajien jutuissa!

        ei siis mitään ymmärrystä mitä Raamatussa tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missä on kerrottu, että noin vuonna 50 jkr. ei ollut yhtään vauvaa ??
        kerro siis, missä kerrotaan kenenkin IKÄ !!!

        et siis osannut lukea sitä virkettä jossa sanottiiin että vain uskoontulleet kastettiin !

        miten siihen vauvat sopii nekö muka uskovat jotain ja johonkin ei herrankengät mikä sakea oppi on tuo luterilaisuus huh !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi tuot apimeyden määrää ja sokeuden sakeutta noissa kirkonkiillottajien jutuissa!

        ei siis mitään ymmärrystä mitä Raamatussa tapahtuu.

        kuinkahan se Apostilinen sukupolvi jatkui, kun ei yhtään vauvaa eikä lasta.
        ja ihmiset kuolikin siihen aikaan maailmasssa suurinpiirtein jo noin neljänkymmenen ikävuoden tienoilla.
        elinikä ollut lähellekään sitä mitä nykyisin, ainakaan rahvaan , duunarin elämässä, ja lapsikuolleisuuskin oli valtava.

        uskon, että kastoivat lapsensa pikimmiten.
        olihan heillä vielä muisisa Vanhan liiton ympärileikkaus 8 päivän ikäiislle vauvoille, miksi he sitten olisivat jättäneet kastamatta ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi tuot apimeyden määrää ja sokeuden sakeutta noissa kirkonkiillottajien jutuissa!

        ei siis mitään ymmärrystä mitä Raamatussa tapahtuu.

        voi voi tuota lajhkoaltaan kiillittajakääkkä!

        Ei mitään ymmärrysät missään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et siis osannut lukea sitä virkettä jossa sanottiiin että vain uskoontulleet kastettiin !

        miten siihen vauvat sopii nekö muka uskovat jotain ja johonkin ei herrankengät mikä sakea oppi on tuo luterilaisuus huh !!

        Uskoontulleet perheineen kastettiin, oliko vaikeaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuinkahan se Apostilinen sukupolvi jatkui, kun ei yhtään vauvaa eikä lasta.
        ja ihmiset kuolikin siihen aikaan maailmasssa suurinpiirtein jo noin neljänkymmenen ikävuoden tienoilla.
        elinikä ollut lähellekään sitä mitä nykyisin, ainakaan rahvaan , duunarin elämässä, ja lapsikuolleisuuskin oli valtava.

        uskon, että kastoivat lapsensa pikimmiten.
        olihan heillä vielä muisisa Vanhan liiton ympärileikkaus 8 päivän ikäiislle vauvoille, miksi he sitten olisivat jättäneet kastamatta ???

        Juuri noin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoontulleet perheineen kastettiin, oliko vaikeaa

        Ketään ai kastettu ilman omaa uskoontulemista, taisi olla liian vaikeaa häh!

        menikö lutteri nyt nokallleen ja baskeri pyöri penkin alle samaan nurkkaan kuin vauvakastekkin häh!


    • Anonyymi

      Miksi Raamatussa ei ole yhtäkään esimerkkitapausta, jossa joku olisi käyttänyt kasteessa nimittelyjä "isänpojanjapyhänhengennimeen"? Ja miksi kirkoissa käytetään jopa rukousten yhteydessä tuota hokemaa? Raamatussa kehotetaan toisin:
      Kol. 3:17.
      Apt. 4:12. 10:48.

      • Anonyymi

        Raamatussa:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetulapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19

        "Niin on kirjoitettu"


    • Anonyymi

      Lyydiasta sanotaan mm; ja Herra acasi hänen sydämensä vastaanottamaan julistettu sana !

      osasitteko lukea tuohon asti, no hyvä.

      sitten seuraa hiukan pipon alustaa koetteleva vaikea kysmys; vain Lyydian sydämenkö piti avautua j a loput puoli kylää samaa perhekuntaa kastettiin lyydian siivellä niinkö häh!!?

      • Anonyymi

        Raamattu on kirjoitettu sillä olettamuksella että lukijalla on edes hiukan omaa järkeä päätellä mitä tapahtui milloinkin, mistä syystä ja kenelle ja miksi !

        ikävää että suuri osa lutterin lapsukaisista ei omaa tuota kykyä vaan he lukevat niinkuin siitä rumasti sanotaan jota en nyt sano ok !

        jos siis sanotaan että Herra avasi Lyydialle sydämen, niin se kuuluisa päättelykyky tajuaa ettei muiden kohdalla tehty poikkeusta vaikka sitä kaikkea itsestäänselvyyttä ei ole jakeisiin kirjoitettukkaan ok !

        mutta luterilainen kansa joka on opetettu olemaan aina etukumarassa papin nähtyään vaikka kaukaakin, ei ole oppinut ajattelmaan ihan ite, vaan hokee samaa kuin isänsäkin miettimättä asiaa sen enempää.

        otetaan nyt esm hokema, "se on Jumalan teko että uskotte häneen"!

        kun se nyt niin kivasti on olevinaan jonkinlainen pönkä vauvakasteelle, niin sitä sitten hoetaan eikä viitsitä miettiä mitä siinä todella sanotaan, j amiksi Jeesus yhtäkkiä kesken kaiken alakaa tuollaista puhumaan, eli jospa ottaisitte ja miettisitte mitä sekin jae pitää sisällään.

        kas kun kaikkea Raamattua ei ole kirjoitettu luterilaisuuden tueksi, siis aivan kauhea huomio eikö olekkin huh !


      • Anonyymi

        Sinä et näköjän osannut. Mistään "acasista" ei tuossa puhuta.

        Lyydian pehekunnan koosta ei kerrota. Koko kylää ei kastettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kirjoitettu sillä olettamuksella että lukijalla on edes hiukan omaa järkeä päätellä mitä tapahtui milloinkin, mistä syystä ja kenelle ja miksi !

        ikävää että suuri osa lutterin lapsukaisista ei omaa tuota kykyä vaan he lukevat niinkuin siitä rumasti sanotaan jota en nyt sano ok !

        jos siis sanotaan että Herra avasi Lyydialle sydämen, niin se kuuluisa päättelykyky tajuaa ettei muiden kohdalla tehty poikkeusta vaikka sitä kaikkea itsestäänselvyyttä ei ole jakeisiin kirjoitettukkaan ok !

        mutta luterilainen kansa joka on opetettu olemaan aina etukumarassa papin nähtyään vaikka kaukaakin, ei ole oppinut ajattelmaan ihan ite, vaan hokee samaa kuin isänsäkin miettimättä asiaa sen enempää.

        otetaan nyt esm hokema, "se on Jumalan teko että uskotte häneen"!

        kun se nyt niin kivasti on olevinaan jonkinlainen pönkä vauvakasteelle, niin sitä sitten hoetaan eikä viitsitä miettiä mitä siinä todella sanotaan, j amiksi Jeesus yhtäkkiä kesken kaiken alakaa tuollaista puhumaan, eli jospa ottaisitte ja miettisitte mitä sekin jae pitää sisällään.

        kas kun kaikkea Raamattua ei ole kirjoitettu luterilaisuuden tueksi, siis aivan kauhea huomio eikö olekkin huh !

        Sinä et näköjään osaa päätellä miksi joku katetaan. Eikö Jeesukella ole asian kanssa mitää ntekemistä?

        Sulla on joku ongelma tuon Lyyian kanssa, vai mitä marmatat?

        Luterilaise on kyllä oppineet ajattelemaan itse mutta sinulla tuo oma ajattelu ei oikein pelaa- Siitä saatii jo esimerkki kun hellarien nettisivut kieltävät inun teoriasi !

        Ja harmittaahan sinua Jumalan teot etkä usko että usko on sitä, sinulla vaan nuo vauvat tuntuvat ottavan vallan joka viesteissä

        Raamattu ei ole kirjoitettu kenenkään tueksi, vähiten helluntailaisten joka on vasta viime vuosituhannen lopulla syntynyt liike


      • Anonyymi

        voi lapsiraukkaa ja tarinoitasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näköjään osaa päätellä miksi joku katetaan. Eikö Jeesukella ole asian kanssa mitää ntekemistä?

        Sulla on joku ongelma tuon Lyyian kanssa, vai mitä marmatat?

        Luterilaise on kyllä oppineet ajattelemaan itse mutta sinulla tuo oma ajattelu ei oikein pelaa- Siitä saatii jo esimerkki kun hellarien nettisivut kieltävät inun teoriasi !

        Ja harmittaahan sinua Jumalan teot etkä usko että usko on sitä, sinulla vaan nuo vauvat tuntuvat ottavan vallan joka viesteissä

        Raamattu ei ole kirjoitettu kenenkään tueksi, vähiten helluntailaisten joka on vasta viime vuosituhannen lopulla syntynyt liike

        eli mitään asiaa et saanut aikaan selvienkään faktojen edessä.

        mikä esti?


      • Anonyymi

        Sinähän se höprö oet, kun et tajua, mitä toinen kirjoittaa.
        Luther uskoi aluksi raamatulliseen upotuskasteeseen, mutta muutti myöhemmin kantaansa, kun ruhtinaat eivät hyväksyneet sitä.

        Isokatekismus:
        ". Kasteessa tehdään eli menetellään näin: meidät upotetaan veteen niin, että se peittää meidät kokonaan, ja sitten meidät nostetaan sieltä ylös. Nämä kaksi tilaa, veden alle uppoaminen ja sieltä ylösnouseminen, osoittavat, mitä kasteessa tapahtuu ja mitä se vaikuttaa. Juuri siinä vanha ihminen surmataan ja sen jälkeen nousee ylös uusi ihminen. Näiden kahden tapahtuman on jatkuttava meissä läpi koko elämämme."

        Mutta eihän edes Lutherin oppi kelpaa tämän päivän muotojumalaliselle kansalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se höprö oet, kun et tajua, mitä toinen kirjoittaa.
        Luther uskoi aluksi raamatulliseen upotuskasteeseen, mutta muutti myöhemmin kantaansa, kun ruhtinaat eivät hyväksyneet sitä.

        Isokatekismus:
        ". Kasteessa tehdään eli menetellään näin: meidät upotetaan veteen niin, että se peittää meidät kokonaan, ja sitten meidät nostetaan sieltä ylös. Nämä kaksi tilaa, veden alle uppoaminen ja sieltä ylösnouseminen, osoittavat, mitä kasteessa tapahtuu ja mitä se vaikuttaa. Juuri siinä vanha ihminen surmataan ja sen jälkeen nousee ylös uusi ihminen. Näiden kahden tapahtuman on jatkuttava meissä läpi koko elämämme."

        Mutta eihän edes Lutherin oppi kelpaa tämän päivän muotojumalaliselle kansalle.

        Luther tajusi ettei veden määrä kateessa ratkaise. Upotuskaste oli Lutherin mielestä hyvä tapa kastaa. Ei hän muuttanut mieltään tässä

        Ei edes Jeesuksen oppi tunnu kelpavan muotojumalisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther tajusi ettei veden määrä kateessa ratkaise. Upotuskaste oli Lutherin mielestä hyvä tapa kastaa. Ei hän muuttanut mieltään tässä

        Ei edes Jeesuksen oppi tunnu kelpavan muotojumalisille

        Niin niin, jos Johanneskastaja olisi ollut foorumilta valittu lutterin edustaja, niin hän olisi istuttanut Jeesuksen rantakivelle ja kosteuspyyhkeellä pyyhkinyt Jeesuksen otsaa.

        ja puhunut nätisti kasteen armosta.


    • Anonyymi

      Siis edellä näemme jälleen kerran että uskonollisuuden sokeuttamille on turhaa kirjoittaa mitään terveeseen järkeen vetoavaa, se ei heihin uppoa, ruostumaton lutterkypärä estää kaiken Raamatullisen sisäänmenon.

      heillä on oma fraasikokoelma johon ei tule lisäyksiä, ei suunnankorjauksia eikä menneisyyden arviointia.

      heille elämä sleyssä ja matin kainalossa yhteiseen lutterpatsaaseensa nojaillen on koko mailmankaikkeus, muuta ei tarvita eli ihan oppiherransa loppumetritoteamuksen mukaan; olen kastettu, olen pelastuva.

      aamen

      • Anonyymi

        Oletko ollut koskaan ikänä missään työssä, epäilen !!?


    • Anonyymi

      onko nämä jotain amispudokkaita, ei kai nyt kukaan aikuiseen eloon ehtinyt noin pökäle ole kuin nämä määkijät, aamusta iltaan mekkojaan silittävät %%%

      • Anonyymi

        onko tämä joku mielisaiaalasta karannut käkätys, noin typeriä juttuja ei selväkärikienn kirjoita, tuollaist säälittävää määkimistä aamista iltaan, samallla kun transuilee ja laittaa mekkoa päähän ja sitten juoksee rippilasten kimppuun.... voi taivas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko tämä joku mielisaiaalasta karannut käkätys, noin typeriä juttuja ei selväkärikienn kirjoita, tuollaist säälittävää määkimistä aamista iltaan, samallla kun transuilee ja laittaa mekkoa päähän ja sitten juoksee rippilasten kimppuun.... voi taivas

        " , nämä kaksi asiaa osoittavat, mitä kasteessa tapahtuu ja mitä se vaikuttaa. Juuri siinä vanha ihminen surmataan ja sen jälkeen nousee ylös uusi ihminen", ????

        Nouseeko se vauva ihan itse vai tarvitaanko siihen kummeja?
        "Selväkärikien" voisi vähän valaista asiaa selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " , nämä kaksi asiaa osoittavat, mitä kasteessa tapahtuu ja mitä se vaikuttaa. Juuri siinä vanha ihminen surmataan ja sen jälkeen nousee ylös uusi ihminen", ????

        Nouseeko se vauva ihan itse vai tarvitaanko siihen kummeja?
        "Selväkärikien" voisi vähän valaista asiaa selvästi.

        Hyvä että ksysyt viisaammiltasi.

        Ihisen herättäminen on Jumalan teko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että ksysyt viisaammiltasi.

        Ihisen herättäminen on Jumalan teko

        Uudestikastajat eivät tiedä tuota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että ksysyt viisaammiltasi.

        Ihisen herättäminen on Jumalan teko

        Mutta kun täällä ei tunnu olevan noita viisaita.
        Pelkkiä "selväkärikienniä"!!!

        Tuo varmasti pitää paikkansa, "Ihisen herättäminen on Jumalan teko", mutta mitä nuo "ihiset" ovat?
        Maahisia vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun täällä ei tunnu olevan noita viisaita.
        Pelkkiä "selväkärikienniä"!!!

        Tuo varmasti pitää paikkansa, "Ihisen herättäminen on Jumalan teko", mutta mitä nuo "ihiset" ovat?
        Maahisia vai mitä?

        On täällä sinua lukuunottamatta aika monta viisasta. Hyvä että kysyt juuri viisaammiltasi.

        Ja vain typerys tarttuu jokaiseen kirjoitusvirheeseen. Säälittävää toimintaa. Et eds tiedä kuka ihmisn herättää.... ei teiläl hyvin mene


    • Anonyymi

      Aloituksen opetus on Raamatussa. Miksi joku voi sanoa sitä vääräksi?

      • Anonyymi

        Paavalin kirje Kolossalaisille vahvistaa aloituksen puhtauden. Kol. 3:17.


      • Anonyymi

        Kirkon opit ovat sekoittaneet monien mielen.

        Terveyttä sisäiseen elämään ja käsityskykyyn löytyy linkistä:
        https://jeesuspelastaa.com/


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Linkin tekijä on nero. Hän on niitä harvoja tosikristittyjä, jotka ovat oivaltaneet asiat oikein.


    • Anonyymi

      Mikä siis on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi johon tulee kastaa?

      Mikäli (!) Matt.28:19 on aito Jeesuksen opetus, niin ei sekään kumoa apostolien tapaa käyttää kastaessaan ainoastaan Jeesuksen nimeä. Siinä kastekäskyn versiossa Jeesus käski tehdä ihmisistä opetuslapsia ja sitten kastaa heitä ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (yksikössä).” Matt.28:19. Huomaa yksikkömuoto: NIMEEN”, ei nimiin. Mikä siis on ”Isän ja Pojan NIMI? Ja miten nuo sanat sopivat yhteen apostolisen käytännön ja Raamatun muun ilmoituksen kanssa. Apostolithan eivät missään tilanteessa käyttäneet sanoja ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”; eivät rukoillessa tai kastaessa. Eikä niitä ole Matteuksen evankeliumin myöhemmän version lisäksi muualla Raamatussa.
      ASIA SELVIÄÄ!
      Ensiksikin on kysyttävä, mikä on tuo Nimi? – Mikä on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimi, johon kehotetaan kastamaan? Matteushan mainitsee Nimen yksikössä: ”nimeen”, ei nimiin. HUOM!
      Terveellä ajattelulla voimme todeta, ettei ”Isä” ole nimi, ei myöskään ”Poika” tai Pyhä Henki. Ne ovat titteleitä.
      Jeesuksen opetus selviää asettaessamme sen apostolisen käytännön ja Raamatun kokonaisopetuksen yhteyteen. Silloin huomaamme sen tukevan apostolista toimintaa kastaa ihmiset Jeesuksen Kristuksen Nimeen. Mm. Apt.2:38; 10:48; Kol. 3:17.

      Katsomme selvennykseksi Jeesuksen opetusta parannuksen saarnaamisesta. Missä nimessä se tapahtuu, koska Jeesus sanoo sen näin: ”Parannusta syntien anteeksi saamiseksi on saarnattava HÄNEN NIMESSÄNSÄ kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.” Luuk.24:47. Onko meidän siis käytettävä parannusta saarnatessamme sanoja ”hänen nimessään”? – Ymmärrämme tietenkin, ettei ole tarkoitus toistaa ”Hänen Nimessään” sanoja, vaan toimia Hänen Nimessään eli siis Jeesuksen Nimessä.
      ”Hänen Nimessään” tarkoittaa siis Jeesuksen Nimeä. Tällä tavalla ajatellen jokainen voi parhaiten ymmärtää asian. Jeesus ei opettanut käyttämään titteleitä vaan Nimeä!

      Jos jonkun kastetilaisuudessa olisi käytetty pelkästään sanoja Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ei häntä olisi kastettu mihinkään nimeen, vaan pelkästään titteleihin. Jos taas jonkun kasteessa on käytetty sanoja, Jeesuksen Kristuksen Nimeen, on Hänet kastettu raamatullisesti. Jeesushan ei opettanut käyttämään sanoja Isä, Poika ja Pyhä Henki, vaan niiden sanojen taakse kätkeytyvää Nimeä, samoin kuin on laita ”minun nimessäni” –sanojen kanssa.
      ! Jos Matti Meikäläinen antaisi käskyn: Menkää kastamaan ihmiset ”minun ja minun isäni nimeen”. Sitten olisitte kastevedessä ja muistaisitte käskyn, jota toistaisitte sanatarkasti sanomalla kastettavalle: ”Kastan sinut minun ja minun isäni nimeen!” Olisiko oikein? – Ei tietenkään. Kastajan olisi pitänyt ottaa selville Meikäläisen isän nimi, joka tietenkin on myös Meikäläinen. Oikein olisi siinä tapauksessa sanoa kastettavalle: Kastan sinut Meikäläisen nimeen. Ymmärrätkö esimerkin? Tarkalleen sama periaate on kysymyksessä ”Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” kastettaessa. Matt. 28:19. On otettava selville, mikä on Isän nimi ja Pojan nimi.
      Alkuajan kristityt ymmärsivät, että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimi on Jeesus Kristus.
      Jos minä pyytäisin ihmisiä kastamaan toisiaan vaikkapa isäni nimeen, niin eivät he kastaessaan sanoisi ’isäni nimeen’, vaan Martin nimeen, joka on isäni nimi.

      Alkuseurakunta toimi yksinomaan Jeesuksen Kristuksen Nimessä. He tiesivät Herransa sanojen merkityksen. Tiedämme heidän toimineen oikein. On oikein seurata heidän esimerkkiään. ”Kaikki, mitä teette sanalla ja työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen Nimessä…” Kolos. 3:17. Tarkoittaako sana "KAIKKI" kaikkia?

    • Anonyymi

      Onhan se Raamatun mukaan noin. Mutta mitä sanoo kirkon katekismus ym. oppi?

      • Anonyymi

        Sillä ei ole väliä. Luetaan Raamattua ja siellä käsketään kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.


      • Anonyymi

        en tiedä tarkalleen kirkon katekismus, mutta Jeesus antoi käskyn kastaa
        "isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28.19

        tosin, Apostolien teoissa, Kastamalla Jeesuksen Kristuksen nimeen.
        on muuten tärkeämpää nimenomaan "Jeesus Kristus, kuin pelkästään "jeesus", koska Jeesus itse sanoo: "Monta tulee minun NIMESSÄNI"


    • Anonyymi

      Turha sun on taistella tutkainta vastaan

    • Anonyymi

      Kasteessa tulee siis käyttää ainoastaan nimeä Jeesus Kristus. Tämä on nyt todistettu
      Raamatun opetuksilla
      sekä
      alkuseurakunnan käytännöllä.

      Asia on yksiselitteinen, vaikka miten joku sitä yrittäisi vääntää kieroon.
      "Tosin noissa (Raamatun) kirjeissä on yhtä ja toista vaikeatajuistakin, mitä tietämättömät ja epävakaat vääristelevät, niin kuin muitakin Kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen." 2 Piet. 3:16.
      Raamatun Kirjoitusten vääristely johtaa siis kadotukseen.

      • Anonyymi

        "Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, , mutta muutamat
        epäilivät,
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivassa
        maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 17-19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, , mutta muutamat
        epäilivät,
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivassa
        maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 17-19

        Jumala kyllä tietää, milloin rukoilija on tosisssaan, eikä se sanojen tarkka ulkoinen muoto ole kaikkein tärkeintä, , vaan sydämen asenne ratkaisee. Kutsuihan Jeesuskin Jumalaa Isäkseen ja varmasti tuo rukous kuultiin, ja Jeesus opetti rukoilemaan sanomalla, Isä meidä...."

        Kun rukoilemme vain Jeesuksen nimessä, niin silloinhan koko kolmiyhteinen Jumala on sen kohteena, koska Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Mutta kasteessa ei tärkeintä ole sanojen muoto, vaan se, että kastettava on uskossa ja koko sydämestään haluaa tulla kastetuksi, hän on saanut Pyhän hengen todistuksen uskoontullessaan. Muutoinhan kasteella ei ole mitään arvoa. Pelkkä ulkoinen seremonia ei ole kenellekkään hyödyksi.


    • Anonyymi

      Jos joku edelleen on epätietoinen kasteen välttämättömyydestä, niin selvennystä löytyy tämän linkin puheista:
      https://jeesuspelastaa.com/

      • Anonyymi

        Linkin tekijjä on nero, hän on niitä harvoja joille totuus on valjennut. Hän on maamme harvoja tosikristittyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkin tekijjä on nero, hän on niitä harvoja joille totuus on valjennut. Hän on maamme harvoja tosikristittyjä

        Onko mukavaa kehua itseään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkin tekijjä on nero, hän on niitä harvoja joille totuus on valjennut. Hän on maamme harvoja tosikristittyjä

        varsinainen nero, jopa 4 kokonaista raamatun-jaetta, ja sitten on "raamatun tutkinu . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varsinainen nero, jopa 4 kokonaista raamatun-jaetta, ja sitten on "raamatun tutkinu . . .

        Katso tarkemmin linkin sisältöä:
        https://jeesuspelastaa.com/

        Siellä on sinulle loppuelämäksi tutkittavaa ja opittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso tarkemmin linkin sisältöä:
        https://jeesuspelastaa.com/

        Siellä on sinulle loppuelämäksi tutkittavaa ja opittavaa.

        Linkin tekiä on taitava kirjoittamaan ja tuntee totuuen paremmn kuin muut


    • Anonyymi

      Miksi tuollaista otsikkoa laitat? Eikö se pitäisi olla tällaisessa muodossa:
      "Kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen on raamatullinen."

      • Anonyymi

        Joh. 14:13-14, " Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen."

        * Jeesus sanoi, " Kaikki mitä teette, tehkää se Hänen nimessään."!


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe