Mistä ilmiöt ovat kotoisin?
Mikä, kuka ne aiheuttavat?
- On olemassa henkimaailma. Hyvä ja paha sellainen.
Lucifer joka oli Jumalan ylimmäinen kerubi heittäytyi kateelliseksi ja vokotteli puolelleen vielä kolmasosan kaikista enkeleistä.
Lucifer = Saatana, Perkele, eksyttäjä, panettelija, sielun vihollinen mm. On monta nimeä.
Hänen enkeleitä kutsutaan demoneiksi.
Älä huoli, taivaaseen jäi vielä 2 kolmasosaa enkeleitä ja jokaisell auskovaisella on oma suojelusenkeli.
Monet ihmiset tahtovat kuitenkin palvoa pahaa ja hyväksyvät mieluimmin saatanan vallan, mutta vaikka he kuinka palvoisivat saatanaa, Hän ei rakasta, vaan tuhoaa heidät varmasti.
Monien elämä tuhoutuu leikeissä hänen ja enkeleidensä kanssa ja se aina vei ihmisen kadotukseen eli ns. helvettiin.
Olette valinneet huonon kaverin, jos hänen kanssa tahdotte leikkiä.
Hänellä on vuosituhansien kokemus ihmisten huijaamisesta ja onnistuu Sinunkin suhteesi aivan varamasti ellet ole ottanut suojaa itsellesi Jeesuksesta Kristuksesta.
Vaikka hän ilmestyksillään lupaisi miten hunajaisia sanoja, takana on aina petos, kapina Jumalaa vastaan, ja hän sa Sinut mukaasi samaan kapinaan.
Ne jotka tahallisesti eivät tahdo leikkiä hengellään ja ikuisella kohtalollaan, eli parapsygologian asioilla, hän paaduttaa ihmisen niin ettei hän koskaan tahdo ajatellakaan syntiä ja Jumalaa ja mieti josko tahtoisi mieluimmin tehdä hyvää elämällään?
Etsi Raamatusta vastauksia! Se on oikea paikka ja lähde, eikä itse Saatana Perkele ja hänen läpipahat enkelinsä?
Mieti hiukan näitä asioita ennen kuin jatkat leikkimistä hengelläsi ja ikuisella kohtalollasi.
?!
Ystävällisesti
"Asiasta tietoinen!" ja asian tutkinut ja ymmärtänyt.
Mitä parapsygologia on?
30
1796
Vastaukset
- vainiin
""Asiasta tietoinen!" ja asian tutkinut ja ymmärtänyt"
Siltikään et osaa edes kirjoittaa psykologia!Taitaa olla muutenkin kyseisen viestinaloittajan "tutkimukset" samaa tasoa kuin parapsykologian kirjoitusasunsa :D
Jos hän olisi tutkinut yhtään mitään muuta kuin ehkä jonkun kiihkouskovaisen sivuja, ei hän esittäisi iänikuisen loppuun kuluneita, täysin kaiken vastuun vältteleviä toteamuksiaan parapsykologian olemuksesta. Tämä näkemys edustaa tyypillistä rejektiivistä näkökulmaa parapsykologiaan ja sen idealogia estää kaikenlaisen tiedon lisäämisen aihepiiristä.
Tämä "Asiasta tietoisen" viesti on esimerkki kirjoittajasta, joka on vahva uskossaan ja heikko tiedoissaan.- Kiire joskus
Kiitos paljon
Ei tahdo muistaa ettei ole oikeinkirjoituksen tarkistus päällä.
Pitää kyllä katsoa oikein sanakirjasta nyt, mutta
uskon että olet oikeassa.
Kyllä näin on.
En tiedä nyt oliko tilapäinen häiriö kiireessä, vai olenko jo pidempään väärin kirjoittanut.
Mukavaa että huomautit.
Muitakin virheitä oli.
Ei vei helvettiin, vaan vie helvettiin ja huolimattomuutta. Pitäisi aina lukea kirjoittamansa.
Mukavaa että asiasisältö kelpasi sentään, kun et siitä huomauttanut, vaan yhden kirjaimen lipsahtaminen oli suurin asia.
Se on hienoa se.
Jatka samaan malliin ja ota onkeen mistä varoitan.
Minä en laske leikkiä asiassa ja olen todella vakuuttunut asiasta, mutta en tässä voi aivan kaikkea luetella asian ympäriltä.
Palstatila ei riitä.
Minä olin paholaisen pauloissa, eikä se helposti päästä irti senkään jälkeen kun asian ymmärtää.
Se tahtoo pitää omistaan kiinni.
Nyt on elämä hyvää Jumalan huolenpidossa jonka voin havaita joka päivä.
Kaikkea hyvää Sinulle.
Jumalan siunausta (Jos ei vielä ole, niin hanki siunaus. Se on kaikkea muuta arvokkaampaa ja tuo
Sinulle ikuisen elämän. Saat myös rauhan jo tässä ajassa. Maailma näyttää väärää kristillisyyttä, mutta etsi se oikea. En voi tässä suositella.
Tämä kirjoitus poistettaisiin heti. Raamatun Jeesuksen usko pitää Jumalan lain!)
Uskonto joka tunnustaa lakia ja pyhitystä, armon, uskon ja Kristuksen lisäksi on se oikea Raamatun mukaan. Etsi se. Löydät kyllä näillä ohjeilla.) - Kokemuksen syvällä rintaään...
mrkala kirjoitti:
Taitaa olla muutenkin kyseisen viestinaloittajan "tutkimukset" samaa tasoa kuin parapsykologian kirjoitusasunsa :D
Jos hän olisi tutkinut yhtään mitään muuta kuin ehkä jonkun kiihkouskovaisen sivuja, ei hän esittäisi iänikuisen loppuun kuluneita, täysin kaiken vastuun vältteleviä toteamuksiaan parapsykologian olemuksesta. Tämä näkemys edustaa tyypillistä rejektiivistä näkökulmaa parapsykologiaan ja sen idealogia estää kaikenlaisen tiedon lisäämisen aihepiiristä.
Tämä "Asiasta tietoisen" viesti on esimerkki kirjoittajasta, joka on vahva uskossaan ja heikko tiedoissaan.Kiitos paljon.
Kysymyksessä on Raamatun ilmoittama totuus.
Ei kenenkään keidenkään kiihkouskovaisten mielipiteestä.
Minulla on kyllä kokemusta asiasta jota tahdot puolustaa. Oli aika elämässä jolloin ahmin rajatiedon kirjallisuutta kirjastosta.
Minusta tuntuu että Sinulta on monta asiaa kokematta ja tutkimatta.
Kristillisyys on maailman suurinta viisautta, mutta ikävä kyllä uskonnolliset kiihkoilijat todellakin pilaavat asian.
Maailmalle kun näkyy pääasiassa paavin kirkon
tai muiden totuudesta pois langenneiden esimerkki.
Herra Huu jota Sinä tahdot lähestyä mieluimmin
(Lucifer, Saatana, Perkele, sielunvihollinen, eksyttäjä) on senkin asian takana, että on vaikuttaa uskontojen kautta.'
Muista että tämä Lucifer jonka palvomista itse mieluiten lähestyt eksyttää aina uskontojen kautta. Jokainen väärä oppi ja eksytys on aina tullut kirkkojen kautta.
On olemassa kuitenkin se oikea Raamatun Jeesuksen uskonto. LÖydät sen kunj seuraat seuraavia ohjeita:
Se tunnustaa Jumalan lain ja pyhityksen, armon ,Kristuksen ja uskon ohella.
Muut väärät kieltävät kaksi ensimmäistä ja hyväksyy loput ja taas on joukko uskovaisia jotka elävät kuin pellossa syntiä tehden ilman lakia ja häpäisevät kristinuskon, niin että järkevät ihmiset sitä karttavat.
Mutta SE OIKEA ON! Jeesuksen Raamatun uskonto on olemassa!
Siellä Sinä voit havaita suurta viisautta ja tulla itsekin viisaaksi.
Valitettavasti parapsykologia ei viisaaksi tee.
"Synnin palkka on kuolema, mutta JUmalan armolahja iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme."
Ota tästä varoituksesta vaarin ja pelasta itsesi.
Jos aiot viisaaksi, Sinun on tutkittava, eikä puhua vain ennakkoluuloista.
Raamatun kaikki ennustukset ovat toteutuneet, osa toteutuu parhaillaan ja Osa odottaa!
Viisaan uteliaisuus herää ja selvittää Raamatun opin.
Tiedän kyllä mistä puhun. On sen verran kokemusta tästä perkeleen valtakunnasta jota tämä parapsykologiakin on.
Nimim. "KOkemuksen syvällä rintaäänellä puhuja" - uutta testamenttia?
Kiire joskus kirjoitti:
Kiitos paljon
Ei tahdo muistaa ettei ole oikeinkirjoituksen tarkistus päällä.
Pitää kyllä katsoa oikein sanakirjasta nyt, mutta
uskon että olet oikeassa.
Kyllä näin on.
En tiedä nyt oliko tilapäinen häiriö kiireessä, vai olenko jo pidempään väärin kirjoittanut.
Mukavaa että huomautit.
Muitakin virheitä oli.
Ei vei helvettiin, vaan vie helvettiin ja huolimattomuutta. Pitäisi aina lukea kirjoittamansa.
Mukavaa että asiasisältö kelpasi sentään, kun et siitä huomauttanut, vaan yhden kirjaimen lipsahtaminen oli suurin asia.
Se on hienoa se.
Jatka samaan malliin ja ota onkeen mistä varoitan.
Minä en laske leikkiä asiassa ja olen todella vakuuttunut asiasta, mutta en tässä voi aivan kaikkea luetella asian ympäriltä.
Palstatila ei riitä.
Minä olin paholaisen pauloissa, eikä se helposti päästä irti senkään jälkeen kun asian ymmärtää.
Se tahtoo pitää omistaan kiinni.
Nyt on elämä hyvää Jumalan huolenpidossa jonka voin havaita joka päivä.
Kaikkea hyvää Sinulle.
Jumalan siunausta (Jos ei vielä ole, niin hanki siunaus. Se on kaikkea muuta arvokkaampaa ja tuo
Sinulle ikuisen elämän. Saat myös rauhan jo tässä ajassa. Maailma näyttää väärää kristillisyyttä, mutta etsi se oikea. En voi tässä suositella.
Tämä kirjoitus poistettaisiin heti. Raamatun Jeesuksen usko pitää Jumalan lain!)
Uskonto joka tunnustaa lakia ja pyhitystä, armon, uskon ja Kristuksen lisäksi on se oikea Raamatun mukaan. Etsi se. Löydät kyllä näillä ohjeilla.)huomasin kirjoituksesi vasta nyt,ja kysyn että tavallisesta raamatusta se uusi testamentti,joka pyyhkii sen vanhan alleen, niinkuin uusi liitto?
vai..
ja tarkoitatko kaikkea rajatietoa,kummittelu,ufot,ennustajat...onko nää kaikki pahasta mikä vie kadotukseen.
kiitos etukätee opastuksestasi.)) - Asiasta tietoinen
uutta testamenttia? kirjoitti:
huomasin kirjoituksesi vasta nyt,ja kysyn että tavallisesta raamatusta se uusi testamentti,joka pyyhkii sen vanhan alleen, niinkuin uusi liitto?
vai..
ja tarkoitatko kaikkea rajatietoa,kummittelu,ufot,ennustajat...onko nää kaikki pahasta mikä vie kadotukseen.
kiitos etukätee opastuksestasi.))Hei. Kiitos mielenkiinnostasi.
Jo vanhan liiton aikana Jumala kielsi ankarasti "vainaja- ja tietäjähenkien" puolen kääntymisen. Rangaistuksena oli kuolemantuomio.
(5 Moos 18:11, Jes 8:19 mm.) Vainajat eivät puhu, vaan saatana ja demonit tekeytyvät kuolleeksi omaisille ja taas on petetty hyväuskoisia ihmisiä) Kuolleet eivät tiedä Raamatun mukaan mitään!
Kummittelut ovat aistiharhoja tai näitä demonihenkiä, jos tahatomasti joudut täalaisen kanssa tekemisiin, et toki syyllisty mihinkään, mutta jos tarkoituksella hakaudut niiden pariin, teet väärin.
Ennustajista mainitsee esim Raamatunpaikat. Ovat tekemisissä myös pahojen henkien kanssa ja niiden tarkoituksena on tuhota ihminen.
Avaruudessa voi hyvinkin olla elämää.
Onhan avaruus valtava. Paholainen on kuitenkin heitetty maan päälle ja muut maailmat ovat lankeamattomassa tilassa.
Raamatussa on viitteitä tuohon lankeamattomaan maailmaan, mutta ei selvää ilmoitusta.
Minulla on lähipiiristäni hyvä esimerkki.
Mies oli hyvä aviomies ja neljä alaikäistä lasta.
Vaimo meni ennustajalle joka lupasi hänelle rikkaan miehen. Vaimo jätti miehensä ja lapsensa ja jäi odottamaan rikasta miestä! Hän kuoli syöpään myöhemmin eikä edes tavannut koskaan rikasta miestä!
Ennustajien ennustukset saattavat toteutuakin koska ne sa ihmisen toimimaan ao tavalla.
Jos Sinulle povataan Sirkka aviovaimoksi, niin Sinä toimit niin että Sirkasta tulee vaimosi kun Sirkan tapaat. Johdatusta.
Nämä asiat ovat yhtä vakavia syntejä vanhan ja uuden liiton aikana.
Jumala on rakastava ja Hänen käskynsä ja lakinsa ovat rakkauden lakeja joiden tarkoituksena on ihmisen onni ja paras.
Käskyt eivät ole ankaria, vaan mieluisia sydämen asioita jotka ovat Jumalan Hengen ohjauksessa.
(Hepr 8, Jer 31:31-34, Hes 36:25-)
Hankkiudu Jumalan Hengen ohjaukseen, niin tulet onnelliseksi. Pahojen henkien kanssa seurustelu saa aikaan vain kärsimystä ja hän pettää varmasti
joka koituu viimeistään ikuisen kohtalon suhteen tuhoksi.
Jatka keskustelua jos jäi jotakin kysyttävää?
Ystävällisin terveisin
Asiaa tutkinut ja tietoinen - pseudojussi
Asiasta tietoinen kirjoitti:
Hei. Kiitos mielenkiinnostasi.
Jo vanhan liiton aikana Jumala kielsi ankarasti "vainaja- ja tietäjähenkien" puolen kääntymisen. Rangaistuksena oli kuolemantuomio.
(5 Moos 18:11, Jes 8:19 mm.) Vainajat eivät puhu, vaan saatana ja demonit tekeytyvät kuolleeksi omaisille ja taas on petetty hyväuskoisia ihmisiä) Kuolleet eivät tiedä Raamatun mukaan mitään!
Kummittelut ovat aistiharhoja tai näitä demonihenkiä, jos tahatomasti joudut täalaisen kanssa tekemisiin, et toki syyllisty mihinkään, mutta jos tarkoituksella hakaudut niiden pariin, teet väärin.
Ennustajista mainitsee esim Raamatunpaikat. Ovat tekemisissä myös pahojen henkien kanssa ja niiden tarkoituksena on tuhota ihminen.
Avaruudessa voi hyvinkin olla elämää.
Onhan avaruus valtava. Paholainen on kuitenkin heitetty maan päälle ja muut maailmat ovat lankeamattomassa tilassa.
Raamatussa on viitteitä tuohon lankeamattomaan maailmaan, mutta ei selvää ilmoitusta.
Minulla on lähipiiristäni hyvä esimerkki.
Mies oli hyvä aviomies ja neljä alaikäistä lasta.
Vaimo meni ennustajalle joka lupasi hänelle rikkaan miehen. Vaimo jätti miehensä ja lapsensa ja jäi odottamaan rikasta miestä! Hän kuoli syöpään myöhemmin eikä edes tavannut koskaan rikasta miestä!
Ennustajien ennustukset saattavat toteutuakin koska ne sa ihmisen toimimaan ao tavalla.
Jos Sinulle povataan Sirkka aviovaimoksi, niin Sinä toimit niin että Sirkasta tulee vaimosi kun Sirkan tapaat. Johdatusta.
Nämä asiat ovat yhtä vakavia syntejä vanhan ja uuden liiton aikana.
Jumala on rakastava ja Hänen käskynsä ja lakinsa ovat rakkauden lakeja joiden tarkoituksena on ihmisen onni ja paras.
Käskyt eivät ole ankaria, vaan mieluisia sydämen asioita jotka ovat Jumalan Hengen ohjauksessa.
(Hepr 8, Jer 31:31-34, Hes 36:25-)
Hankkiudu Jumalan Hengen ohjaukseen, niin tulet onnelliseksi. Pahojen henkien kanssa seurustelu saa aikaan vain kärsimystä ja hän pettää varmasti
joka koituu viimeistään ikuisen kohtalon suhteen tuhoksi.
Jatka keskustelua jos jäi jotakin kysyttävää?
Ystävällisin terveisin
Asiaa tutkinut ja tietoinenMiten Raamattu suhtautuu parapsykologiseen tutkimukseen, joka lähestyy (vaikkei ihan täytä) tieteellisia kriteerejä? En puhu nyt hengistä, sellainen on spiritualismia, vaan esim. telepatiatutkimuksista. Mikä telepatiassa vaikuttaisi?
Huomaa, etten väitä telepatian olevan tieteellisesti todistettu todelliseksi ilmiöksi. - Asiasta tietoinen
pseudojussi kirjoitti:
Miten Raamattu suhtautuu parapsykologiseen tutkimukseen, joka lähestyy (vaikkei ihan täytä) tieteellisia kriteerejä? En puhu nyt hengistä, sellainen on spiritualismia, vaan esim. telepatiatutkimuksista. Mikä telepatiassa vaikuttaisi?
Huomaa, etten väitä telepatian olevan tieteellisesti todistettu todelliseksi ilmiöksi.Hei ja kiitos mielenkiinnostasi.
Kun tutkin "parapsykologia" määritelmää tietosanakirjasta voin vain tulla siihen tulokseen että se kaikki kuuluu "henkimaailman hommiin."
Samaa tukee myös muistikuvani kun joskus ahmin
kirjallisuutta kirjastosta osastolta: "parapsykologia ja rajatieto."
Minun mielestäni olemme tekemisissä parapsykologian asioissa pahan henkimaailman kanssa joka ilmenee monin tavoin: spiritisminä,
ennusteluna, yms. jotka kuitenkin kaikki voidaan sanoa luettaisiin spiritismiksi ajatellen hengelliseltä näkökulmalta.
Uskova luottaa vain Raamatun sanaan ja hänellä on
elävän Jumalan (ei taruolennon) Henki tukena, opettajana, nuhtelijana, kasvattajana, lohduttajana, yms joka ohjaa häntä kaikkeen totuuteen ja hän välttää kaikkea tällaista rajatietoa ja tahtoo ja hankkii vain todellista elämän sanaa jonka hän sa Raamatusta.
Raamattu ei tunne sanaa telepatia, tai parapsykologia. Ne ovat uusia sanoja. Vanhat sanat näille olisivat esim. "henkien manaaminen ja ennustelu, vainajahenkien puoleen kääntyminen"
Unohdin aikaisemmin mainita että on olemassa todella suuria henkimaailman ilmiöitä jotka ovat Jumalan Hengen aikaansaamia!
Ihmisiä on parantunut sairauksista ja suuria asioita on ennustettu Jumalan Hengen voimassa.
Ikävä kyllä paholaine pystyy jäljittelemään näitä kaikkia ja varsinkin ajan lopulla se tekee aivan hurjia tekoja saatanan hengen voimassa. (Ilm 13 luku) Mitään keinoa näiden erottamiseksi toisistaan (mikä on paholaisesta tai Jumalasta)
ei ole muuta kuin ymmärtää että aitoja Pyhän Hengen voima- ja ihmetekoja tapahtuu vain siellä
missä kunnioitetaan Jumalan lakia.
luopunut uskonnollisuus (laista luopunut syntiä tekevä) tekee ikävä kyllä samoja tekoja ja pettää suuret joukot ihmisiä joka ei totuutta (Raamatun)
tunne. Ihmiset hakevat tänään tunne-elämyksiä ja ihmeitä, mutta se ei ole uskoa. Usko on uskoa Jeesukseen ja Jumalan lain noudattamista Jumalan Hengen voimassa.
Vain usko Jeesukseen ja uskollisuus (lain noudattaminen) voi pelastaa ihmisen Jeesuksen ansioiden tähden. (Ihminen ei voi omilla teoillaan ansaita pelastusta eikä lain noudattamisella, mutta lain tahallinen rikkominen tekee pelastuksen mahdottomaksi.)
Minä tiedän miten rajatiedon asiat voivat kiehtoa, olen sen kokenut, mutta ymmärrän paholaisen kanssa seurustelun vaarat. Sinä jää aina toiseksi, eikä hän päästä hevillä irti, vaikka ihminen tahtoisi. Todella kovan tuskan ja ponnisteljen jälkeen minä vapauduin sen vallasta.
Kun ihminen tahtoo tosissaan, tulevat Jumalan enkelit lopulta avuksi.
Yksi kaveri ei muuta löytänyt kun tutkia montako kirjainta kirjoitan väärin. Minä olen kiireinen, eikä minulla ole aikaa lukea kirjoituksiani uudelleen. Virheitä voi tulla, mutta yritin olla huolellinen ja tässä ei ole oikeinkirjoituksen tarkistajaa mihin olen tottunut.
En osaa täsmällisesti vastata mikä telepatiassa vaikuttaisi? Herra "huu" hyvinkin.
Ruumiista irtautuminen on paholaisen jekkuja, mutta myös Jumala ehkä aiheutti Paavalille vastaavanlaisn kokemuksen kun hän ei tietänyt oliko hän "ensimmäisessä vai kolmannessa taivaassa"
kun hänelle annetiin näky. Profeetat näkivät Jumalan Hengen vaikutuksesta ilmetyksiä tulevista ja menneistä ajoista vahvistukseksi kansalleen. Profeettojen elämä oli sopusoinnussa Jumalan lain ja Raamatun kanssa. Muiden ilmetyksien kokijoiden ei, ja se selittää mistä ilmetykset ovat kotoisin.
Terveisin Asiasta tietoinen kirjoitti:
Hei ja kiitos mielenkiinnostasi.
Kun tutkin "parapsykologia" määritelmää tietosanakirjasta voin vain tulla siihen tulokseen että se kaikki kuuluu "henkimaailman hommiin."
Samaa tukee myös muistikuvani kun joskus ahmin
kirjallisuutta kirjastosta osastolta: "parapsykologia ja rajatieto."
Minun mielestäni olemme tekemisissä parapsykologian asioissa pahan henkimaailman kanssa joka ilmenee monin tavoin: spiritisminä,
ennusteluna, yms. jotka kuitenkin kaikki voidaan sanoa luettaisiin spiritismiksi ajatellen hengelliseltä näkökulmalta.
Uskova luottaa vain Raamatun sanaan ja hänellä on
elävän Jumalan (ei taruolennon) Henki tukena, opettajana, nuhtelijana, kasvattajana, lohduttajana, yms joka ohjaa häntä kaikkeen totuuteen ja hän välttää kaikkea tällaista rajatietoa ja tahtoo ja hankkii vain todellista elämän sanaa jonka hän sa Raamatusta.
Raamattu ei tunne sanaa telepatia, tai parapsykologia. Ne ovat uusia sanoja. Vanhat sanat näille olisivat esim. "henkien manaaminen ja ennustelu, vainajahenkien puoleen kääntyminen"
Unohdin aikaisemmin mainita että on olemassa todella suuria henkimaailman ilmiöitä jotka ovat Jumalan Hengen aikaansaamia!
Ihmisiä on parantunut sairauksista ja suuria asioita on ennustettu Jumalan Hengen voimassa.
Ikävä kyllä paholaine pystyy jäljittelemään näitä kaikkia ja varsinkin ajan lopulla se tekee aivan hurjia tekoja saatanan hengen voimassa. (Ilm 13 luku) Mitään keinoa näiden erottamiseksi toisistaan (mikä on paholaisesta tai Jumalasta)
ei ole muuta kuin ymmärtää että aitoja Pyhän Hengen voima- ja ihmetekoja tapahtuu vain siellä
missä kunnioitetaan Jumalan lakia.
luopunut uskonnollisuus (laista luopunut syntiä tekevä) tekee ikävä kyllä samoja tekoja ja pettää suuret joukot ihmisiä joka ei totuutta (Raamatun)
tunne. Ihmiset hakevat tänään tunne-elämyksiä ja ihmeitä, mutta se ei ole uskoa. Usko on uskoa Jeesukseen ja Jumalan lain noudattamista Jumalan Hengen voimassa.
Vain usko Jeesukseen ja uskollisuus (lain noudattaminen) voi pelastaa ihmisen Jeesuksen ansioiden tähden. (Ihminen ei voi omilla teoillaan ansaita pelastusta eikä lain noudattamisella, mutta lain tahallinen rikkominen tekee pelastuksen mahdottomaksi.)
Minä tiedän miten rajatiedon asiat voivat kiehtoa, olen sen kokenut, mutta ymmärrän paholaisen kanssa seurustelun vaarat. Sinä jää aina toiseksi, eikä hän päästä hevillä irti, vaikka ihminen tahtoisi. Todella kovan tuskan ja ponnisteljen jälkeen minä vapauduin sen vallasta.
Kun ihminen tahtoo tosissaan, tulevat Jumalan enkelit lopulta avuksi.
Yksi kaveri ei muuta löytänyt kun tutkia montako kirjainta kirjoitan väärin. Minä olen kiireinen, eikä minulla ole aikaa lukea kirjoituksiani uudelleen. Virheitä voi tulla, mutta yritin olla huolellinen ja tässä ei ole oikeinkirjoituksen tarkistajaa mihin olen tottunut.
En osaa täsmällisesti vastata mikä telepatiassa vaikuttaisi? Herra "huu" hyvinkin.
Ruumiista irtautuminen on paholaisen jekkuja, mutta myös Jumala ehkä aiheutti Paavalille vastaavanlaisn kokemuksen kun hän ei tietänyt oliko hän "ensimmäisessä vai kolmannessa taivaassa"
kun hänelle annetiin näky. Profeetat näkivät Jumalan Hengen vaikutuksesta ilmetyksiä tulevista ja menneistä ajoista vahvistukseksi kansalleen. Profeettojen elämä oli sopusoinnussa Jumalan lain ja Raamatun kanssa. Muiden ilmetyksien kokijoiden ei, ja se selittää mistä ilmetykset ovat kotoisin.
TerveisinKuten itsekin jonkinasteisesti totesit, näkemyksesi parapsykologiasta edustaa spiritistisen lähestymistavan tietynlaista versiota. Spiritistisessä näkemyksessä ymmärretään, että parapsykologian monet ilmiöt vaatii ymmärtämisen uskonnollisessa kontekstissa; eniten käytettynä esimerkkinä spritismi tai vastaava mediumistinen yhteys kuolleiden henkiin.
Tämän pohjalta ymmärrän hyvin kommenttisi, koska olet myös joutunut yhdenmukaistamaan näkemyksesi kristinuskonnollisen heräämisen myötä kyseisen uskonnon dogmeihin. Uskontosi opit antavat aivan selvät vaihtoehdot ja selitykset ilmiöille ja niiden lähteille, riippumatta siitä, mikä on totuus. Samalla ne ovat ainoat mahdolliset, mitkä uskontosi sallii.
Sensijaan animistinen lähestymistapa parapsykologiaan on aivan toisenlainen, ja itse enemmänkin kannatan sitä. Monet perinteisimmistä parapsykologian piiriin lukeutuvista ilmiöistä, kuten PSI, ei mielestäni voida järkevin perustein liittää paholaiseen tai muuhun raamatun uskonnolliseen näkemykseen. Ihmisellä on aisteja, jotka tunnemme ja aisteja, joita emme vielä tunne, mutta toivottavasti tulemme tuntemaan.
Jos raamatussa ei niitä mainita, ei se mielestäni voi mitenkään tarkoittaa sitä, että ne automaattisesti voidaan tulkita paholaisen aikaansaannokseksi.
Ajattele, jos raamatun tapahtumien aikaan ihmisillä ei olisi ollut kuuloaistia, mutta pari tuhatta vuotta myöhemmin monet ihmiset ilmoittaisivat kuulevansa. Olisiko tämä paholaisen aikaansaannosta? Varmaan innokkaiden raamatunlukijoiden mielestä olisi. Sensijaan kun tiedämme minkätyyppisestä asiasta on kyse, tälläinen selitys tuntuisi naurettavalta.
Mielestäni raamatulla parapsykologiaa selittävät ja tuomitsevat tekevät kardinaalivirheen siinä, että eivät tee eroa animistisen parapsykologian ja spiritistisen/spiritualistisen parapsykologian välillä, vaikka ero on selvä. Sensijaan he tuomitsevat molemmat yksin ja samoin perustein.- Asiasta tietoinen
mrkala kirjoitti:
Kuten itsekin jonkinasteisesti totesit, näkemyksesi parapsykologiasta edustaa spiritistisen lähestymistavan tietynlaista versiota. Spiritistisessä näkemyksessä ymmärretään, että parapsykologian monet ilmiöt vaatii ymmärtämisen uskonnollisessa kontekstissa; eniten käytettynä esimerkkinä spritismi tai vastaava mediumistinen yhteys kuolleiden henkiin.
Tämän pohjalta ymmärrän hyvin kommenttisi, koska olet myös joutunut yhdenmukaistamaan näkemyksesi kristinuskonnollisen heräämisen myötä kyseisen uskonnon dogmeihin. Uskontosi opit antavat aivan selvät vaihtoehdot ja selitykset ilmiöille ja niiden lähteille, riippumatta siitä, mikä on totuus. Samalla ne ovat ainoat mahdolliset, mitkä uskontosi sallii.
Sensijaan animistinen lähestymistapa parapsykologiaan on aivan toisenlainen, ja itse enemmänkin kannatan sitä. Monet perinteisimmistä parapsykologian piiriin lukeutuvista ilmiöistä, kuten PSI, ei mielestäni voida järkevin perustein liittää paholaiseen tai muuhun raamatun uskonnolliseen näkemykseen. Ihmisellä on aisteja, jotka tunnemme ja aisteja, joita emme vielä tunne, mutta toivottavasti tulemme tuntemaan.
Jos raamatussa ei niitä mainita, ei se mielestäni voi mitenkään tarkoittaa sitä, että ne automaattisesti voidaan tulkita paholaisen aikaansaannokseksi.
Ajattele, jos raamatun tapahtumien aikaan ihmisillä ei olisi ollut kuuloaistia, mutta pari tuhatta vuotta myöhemmin monet ihmiset ilmoittaisivat kuulevansa. Olisiko tämä paholaisen aikaansaannosta? Varmaan innokkaiden raamatunlukijoiden mielestä olisi. Sensijaan kun tiedämme minkätyyppisestä asiasta on kyse, tälläinen selitys tuntuisi naurettavalta.
Mielestäni raamatulla parapsykologiaa selittävät ja tuomitsevat tekevät kardinaalivirheen siinä, että eivät tee eroa animistisen parapsykologian ja spiritistisen/spiritualistisen parapsykologian välillä, vaikka ero on selvä. Sensijaan he tuomitsevat molemmat yksin ja samoin perustein.Hei!
Runsas ja kaunis kiitos Sinulle mielenkiinnostasi.
Ensiksikin tahdon anoa Sinulle: - Kuolleiden henkiä ei ole olemassakaan!
Kun ihminen tai eläin kuolee, hän joutuu tiedottomaan ´tilaan.
Mikä sielu on? Se on = Ruumis henki on =sielu!
Kun henki lähtee elävästä sielusta ihminen kuolee
eikä tiedä maailman menosta hölläkän pölläkkää.
Nämä "kuolleiden sielujen puheet" ovat juuri pahojen henkien eksytystä jolla ne uskottelevat mitä tahansa.
"Dogmi" ei ole kirosana. Se tarkoittaa Jumalan ilmoitukseen perustuvaa (Jumalan tahtoon perustuvaa) opinkappaletta.
"Opinkapaleita on pakko tehdä ymmärtämättömille ihmisille."
Kun viestittää toislelle tulee aina ottaa huomioon
kuka on vastaanottaja. Jos hän ei ole tiedemies, älä puhu hänelle tieteen termein.
Samoin minä jouduin ajattelemaan edellisestä vastauksestani etten vain ymmärtämätöntä rohkaisi parapsygologian pariin, koska se on niin vaarallinen pelikenttä. Ajattelin hänen vastaanottokykyään.
Jumalan tahdosta ja ehdoista on aina kyse, ei "uskonnosta." Uskontoja on paljon jotka eivät ole Jumalan tahdon kanssa tekemisissä!
Ei tulisi mielenikän aistien tutkimista tuomita, enkä minä tuomitse ketään, ei yksikän ihminen!
Jumalan ilmoitettu sana tuomitsee! Tämä sana on ilmoitettu Raamatussa.
Mielestäni ihmisellä toimivat kaikki tarpeelliset aistit. Jumala loi ihmisen kerralla sellaiseksi kuin pitääkin ja aistit mitä ihminen tarvitsee.
Kyllä aistien tutkiminen kun ne menevät henkimaalilman puolelle, vastoin mitä Jumala tarkoitti, on juuri selaielle kentälle astumista mikä ei ole ihmiselle tarkoitettu ja on paholaisen valtakuntaa. On toki olemassa myös Pyhästä Hengestä olevaa "parapsygologiaa" jota on kun profeetta saa Jumalan ilmoituksia.
Siis aina on kyseessä ilmoitukset joko paholaiselta tai Jumalalta. Tämä on näin yksinkertaista.
Minun mielestäni anmistinen parapsygologia on nimenomaan ja juuri täsmälleen Juamlan ilmoituksen vastainen asia koska se tahtoo tutkia
kuolleiden henkimailmaa.
Se on ihmiseltä kielletty alue ja kaiken sen moskan aiheuttaa paholainen!
Tässä on kysymys vain Jumalan rakastavasta suojelusta ihmistä kohtaan, niin kuin aina kun Jumala asettaa lakinsa ja käskynsä.
ne ovat rakkauden käskyjä ja tarkoitettu suojelemaan ihmistä.
Kunpa Sinä tämän ymmärtäisit.
Ystävällisesti
"asiasta tietoinen" - "Asiasta tietoinen"
Hei!
Runsas ja kaunis kiitos Sinulle mielenkiinnostasi.
Ensiksikin tahdon anoa Sinulle: - Kuolleiden henkiä ei ole olemassakaan!
Kun ihminen tai eläin kuolee, hän joutuu tiedottomaan ´tilaan.
Mikä sielu on? Se on = Ruumis henki on =sielu!
Kun henki lähtee elävästä sielusta ihminen kuolee
eikä tiedä maailman menosta hölläkän pölläkkää.
Nämä "kuolleiden sielujen puheet" ovat juuri pahojen henkien eksytystä jolla ne uskottelevat mitä tahansa.
"Dogmi" ei ole kirosana. Se tarkoittaa Jumalan ilmoitukseen perustuvaa (Jumalan tahtoon perustuvaa) opinkappaletta.
"Opinkapaleita on pakko tehdä ymmärtämättömille ihmisille."
Kun viestittää toislelle tulee aina ottaa huomioon
kuka on vastaanottaja. Jos hän ei ole tiedemies, älä puhu hänelle tieteen termein.
Samoin minä jouduin ajattelemaan edellisestä vastauksestani etten vain ymmärtämätöntä rohkaisi parapsygologian pariin, koska se on niin vaarallinen pelikenttä. Ajattelin hänen vastaanottokykyään.
Jumalan tahdosta ja ehdoista on aina kyse, ei "uskonnosta." Uskontoja on paljon jotka eivät ole Jumalan tahdon kanssa tekemisissä!
Ei tulisi mielenikän aistien tutkimista tuomita, enkä minä tuomitse ketään, ei yksikän ihminen!
Jumalan ilmoitettu sana tuomitsee! Tämä sana on ilmoitettu Raamatussa.
Mielestäni ihmisellä toimivat kaikki tarpeelliset aistit. Jumala loi ihmisen kerralla sellaiseksi kuin pitääkin ja aistit mitä ihminen tarvitsee.
Kyllä aistien tutkiminen kun ne menevät henkimaalilman puolelle, vastoin mitä Jumala tarkoitti, on juuri selaielle kentälle astumista mikä ei ole ihmiselle tarkoitettu ja on paholaisen valtakuntaa. On toki olemassa myös Pyhästä Hengestä olevaa "parapsygologiaa" jota on kun profeetta saa Jumalan ilmoituksia.
Siis aina on kyseessä ilmoitukset joko paholaiselta tai Jumalalta. Tämä on näin yksinkertaista.
Minun mielestäni anmistinen parapsygologia on nimenomaan ja juuri täsmälleen Juamlan ilmoituksen vastainen asia koska se tahtoo tutkia
kuolleiden henkimailmaa.
Se on ihmiseltä kielletty alue ja kaiken sen moskan aiheuttaa paholainen!
Tässä on kysymys vain Jumalan rakastavasta suojelusta ihmistä kohtaan, niin kuin aina kun Jumala asettaa lakinsa ja käskynsä.
ne ovat rakkauden käskyjä ja tarkoitettu suojelemaan ihmistä.
Kunpa Sinä tämän ymmärtäisit.
Ystävällisesti
"asiasta tietoinen"Hei vielä.
Tuli mieleeni että telepatia tarkoittaa parapsygologiaa.
Näin ollen parapsygologia tarkoittaa myös telepatiaa.
Näin on myös tietosanakirjan mukaan.
(Fakta 99)
Tutkisit Raamattua.
Kiinnostu esim toteutuneista ennustuksista jotka ovat "parapsykologiaa" joka on toiminut Jumalan kautta.
Voisit tulla onnelliseksi ja saada sydämen rauhan.
Lue alkuun uusi testamentti ja jos luet ilmestyskirjan, se on "parapsykologiaa" parhaimmillaan kun on kysymys apostoli Johanneksen näystä joka koskee lopunaikaa eli juuri meidän aikojamme.
Johannes oli Jeesuksen viimeisenä kuollut opetuslapsi.
Tämä olisi Sinulle hyvää ja terveellistä "parapsykologiaa" kun Sinä niin sen perään olet.
Se pelastaisi elämäsi.
Paholaisen kanssa takkuamisesta ei hyvää seuraa.
"Synnin palkka on kuolema" sanotaan Raamatussa.
Ryhdy elämään jo tässä elämässä ja siirry aikanaan
kun heräät tiedottomasta tilasta uudesti luotuun paratiisimaahan jok aon vielä ihanampi kuin Aadam ja Eeva kokivat.
Toisessa ylösnousemuksessa noustaan tuomion ylösnousemukseen (Ilm 20 luku)kuulemaan miksi ei voi elää Jumalan yhteydessä paratiisissa ja helvetin tuskien kautta kuollaan lopullisesti pois.
"Dogmit" voisivat tuottaa Sinulle paljon hyvää!
Ikuisen elämän ja Jumalan Hengen läsnäolon elämässäsi jo tässä ajassa joka neuvoo, lohduttaa ja opettaa.
Minä koen Pyhän Hnegen läsnäolon joka päivä ja Jos olen ahdistunut se kuiskaa korvaani lohdutuksen sanoja ja rauhoitun.
Tämä on mukavaa "parapsygologiaa."
Minä olen kokenut kaikki synnit elämässäni ja
vasta kun keski-ikä alkasi aloin elää ja nauttia elämästä kun voin olla Jumalan yhteydessä ja varmuudessa Jumalan rakkaudessa.
Tämä on sitä jotakin.
Moni hakee "sitä jotakin" mutta ei löydä eikä voi uskoa minunkaan neuvojani. Uskovat lähimmäisrkkaudessa vain tahtovat auttaa Sinuakin.
Minä olin kiinnostunut monista maailman asioista, parapsykologiastakin ja tahdoin hankkia maailman viisautta.
Nyt voin vain todeta, ettei ihmisen tarvitse tutkia monien alojen kirjoja ja oppeja.
Raamatun Jeesusken uskonto on maailman suurinta viisautta, eikä muuta ihminen tarvitsekaan.
Ystävällisesti
"asiasta tietoinen" - isipekka
mrkala kirjoitti:
Taitaa olla muutenkin kyseisen viestinaloittajan "tutkimukset" samaa tasoa kuin parapsykologian kirjoitusasunsa :D
Tämä "Asiasta tietoisen" viesti on esimerkki kirjoittajasta, joka on vahva uskossaan ja heikko tiedoissaan.Eikö Saatana ollut Jumalan toinen Poika jonka Jumala hylkäs
- joutsen
"Asiasta tietoinen" kirjoitti:
Hei vielä.
Tuli mieleeni että telepatia tarkoittaa parapsygologiaa.
Näin ollen parapsygologia tarkoittaa myös telepatiaa.
Näin on myös tietosanakirjan mukaan.
(Fakta 99)
Tutkisit Raamattua.
Kiinnostu esim toteutuneista ennustuksista jotka ovat "parapsykologiaa" joka on toiminut Jumalan kautta.
Voisit tulla onnelliseksi ja saada sydämen rauhan.
Lue alkuun uusi testamentti ja jos luet ilmestyskirjan, se on "parapsykologiaa" parhaimmillaan kun on kysymys apostoli Johanneksen näystä joka koskee lopunaikaa eli juuri meidän aikojamme.
Johannes oli Jeesuksen viimeisenä kuollut opetuslapsi.
Tämä olisi Sinulle hyvää ja terveellistä "parapsykologiaa" kun Sinä niin sen perään olet.
Se pelastaisi elämäsi.
Paholaisen kanssa takkuamisesta ei hyvää seuraa.
"Synnin palkka on kuolema" sanotaan Raamatussa.
Ryhdy elämään jo tässä elämässä ja siirry aikanaan
kun heräät tiedottomasta tilasta uudesti luotuun paratiisimaahan jok aon vielä ihanampi kuin Aadam ja Eeva kokivat.
Toisessa ylösnousemuksessa noustaan tuomion ylösnousemukseen (Ilm 20 luku)kuulemaan miksi ei voi elää Jumalan yhteydessä paratiisissa ja helvetin tuskien kautta kuollaan lopullisesti pois.
"Dogmit" voisivat tuottaa Sinulle paljon hyvää!
Ikuisen elämän ja Jumalan Hengen läsnäolon elämässäsi jo tässä ajassa joka neuvoo, lohduttaa ja opettaa.
Minä koen Pyhän Hnegen läsnäolon joka päivä ja Jos olen ahdistunut se kuiskaa korvaani lohdutuksen sanoja ja rauhoitun.
Tämä on mukavaa "parapsygologiaa."
Minä olen kokenut kaikki synnit elämässäni ja
vasta kun keski-ikä alkasi aloin elää ja nauttia elämästä kun voin olla Jumalan yhteydessä ja varmuudessa Jumalan rakkaudessa.
Tämä on sitä jotakin.
Moni hakee "sitä jotakin" mutta ei löydä eikä voi uskoa minunkaan neuvojani. Uskovat lähimmäisrkkaudessa vain tahtovat auttaa Sinuakin.
Minä olin kiinnostunut monista maailman asioista, parapsykologiastakin ja tahdoin hankkia maailman viisautta.
Nyt voin vain todeta, ettei ihmisen tarvitse tutkia monien alojen kirjoja ja oppeja.
Raamatun Jeesusken uskonto on maailman suurinta viisautta, eikä muuta ihminen tarvitsekaan.
Ystävällisesti
"asiasta tietoinen"Olet ilmeisesti koettanut etsiä elämääsi onnellisuutta, jonka olet löytänyt Raamatun kautta. On totta, ettei ihminen onneaan opeista löydä. Taitaa se kaikkein yksinkertaisin tie olla helpoin.
Minä käsitän parapsykologian yleisesti ns. yliluonnollisen tutkimisena. Tuli mieleeni tekstiäsi lukiessa, oletko tosiaan tutustunut ihan tosissasi parapsykologiaan avoimin mielin vai etsitkö ehdotonta totuutta, joka pelastaisi sinut siltä pahalta jonka uskot Jumalalla olevan erehtyville? Etsitkö totuutta siksi että pelkäät tulevaisuutta?
Nähdäkseni pelko saa ihmisen etsimään "absoluuttista totuutta", jonka ahtaissa nurkissa vain voi tuntea olonsa turvatuksi, onnelliseksi. Sen "dogmeista" tulee mantroja, joita toistetaan, jotta saadaan ajatukset pois kaikelta minkä turvallisuudesta ei voi olla varma. Niiden uskotaan itsessään selittävän kaikki, eikä muuta enää tarvita. Halutaan tyhjentää mieli turhista (=häiritsevistä, ristiriitaisista) ajatuksista ja tavoitella samalla mahdollisimman euforista olotilaa. Palatakseni parapsykologiaan, on se minusta hiukan verran objektiivisempaa eikä siihen sillä tavalla tule ladatuksi omia toiveita tai pelkoja. Niitä ei tarvitse edes luokitella joko Paholaisen tai Jumalan reviireihin.
"Dogmit tuottavat paljon hyvää".. mikäli uskot niiden tuottavan hyvää. Onnellisuutta ei kannata etsiä yksinomaan henkimaailman puolelta, eikä ahdistukseen auta pitemmän päälle edes Pyhä Henki. Silloin varmasti myös uskoo sen mikä kuulostaa mukavimmalta. - Asiasta tietoinen, Jari, Vaasa
joutsen kirjoitti:
Olet ilmeisesti koettanut etsiä elämääsi onnellisuutta, jonka olet löytänyt Raamatun kautta. On totta, ettei ihminen onneaan opeista löydä. Taitaa se kaikkein yksinkertaisin tie olla helpoin.
Minä käsitän parapsykologian yleisesti ns. yliluonnollisen tutkimisena. Tuli mieleeni tekstiäsi lukiessa, oletko tosiaan tutustunut ihan tosissasi parapsykologiaan avoimin mielin vai etsitkö ehdotonta totuutta, joka pelastaisi sinut siltä pahalta jonka uskot Jumalalla olevan erehtyville? Etsitkö totuutta siksi että pelkäät tulevaisuutta?
Nähdäkseni pelko saa ihmisen etsimään "absoluuttista totuutta", jonka ahtaissa nurkissa vain voi tuntea olonsa turvatuksi, onnelliseksi. Sen "dogmeista" tulee mantroja, joita toistetaan, jotta saadaan ajatukset pois kaikelta minkä turvallisuudesta ei voi olla varma. Niiden uskotaan itsessään selittävän kaikki, eikä muuta enää tarvita. Halutaan tyhjentää mieli turhista (=häiritsevistä, ristiriitaisista) ajatuksista ja tavoitella samalla mahdollisimman euforista olotilaa. Palatakseni parapsykologiaan, on se minusta hiukan verran objektiivisempaa eikä siihen sillä tavalla tule ladatuksi omia toiveita tai pelkoja. Niitä ei tarvitse edes luokitella joko Paholaisen tai Jumalan reviireihin.
"Dogmit tuottavat paljon hyvää".. mikäli uskot niiden tuottavan hyvää. Onnellisuutta ei kannata etsiä yksinomaan henkimaailman puolelta, eikä ahdistukseen auta pitemmän päälle edes Pyhä Henki. Silloin varmasti myös uskoo sen mikä kuulostaa mukavimmalta.KIITOS JA HEI!
Ihmiset ovat kautta aikojen puntaroineen mistä onni löytyy?
Usko tai älä, teidän siihen ratkaisun!
Onni löytyy palvelemisesta. Ihminen joka elää itselleen ei tule koskaan onnelliseksi lottovoittojenkaan turvin. Jos hän ymmärtäisi käyttää lottovoittoaan toisetn hyväksi, onni jo alkaisi hymyillä.
Tässä on onnellisen elämän avaimet. Ihmistä voi auttaa ilman rahaakin omilla voimavaroillaan.
Opit johtavat kyllä ihmistä oikeaan tai harhaan.
Jo ostat mersun, Sinun on turha lähteä lukemaan Ladan käsikirjaa ja käyttöohjeita.
Arvoisa hyvä ystäväni ja kaikki palstan lukijat:
- Jumala on suunnitellut ihmisen. Siksi Hänen kirjoittamat käyttöohjeet turvaavat ihmisen toimivuuden. (Aivan kuin Ladasi ohjekirja Ladasi toimivuuden)
Raamattu sanoo. "Ei yksikään profetallinen sana ole tullut julki ihmisen tahdosta, vaan ihmiset saivat Jumalta sen minkä kirjoittivat!"
Mikset lukisi oikeata ohjekirjaa?
Väärä ohjekirja on kilpailijan valmistama ja johtaa Ladasi tai itsesi tuhoutumiseen.
Sinun valmistajasi kipailija on itte perkele!
Moet tiedemiehet tutkivat kristillisessävakaumuksessa tiedettä. Arkeologia on todistanut Raamatun kirjoitukset oikeiksi ja
biologia, ettei mutalammikosta tai alkuräjähdykestä voi SATTUMALTA syntyä niin monimutkaista järjestelmää kuin ihminen, eläin- ja kasvikunta. Se on biologian lakeja vastaan.
Raamatussa on Sinulle aivan riittävästi yliluonnollisen tutkimista.
Henkimaailman asiat ovat tietenkin kotoisin henkimailmasta! Joko Jumalasta tai perkeleestä.
Se on näin yksinkertaista.
Kyllä minä parapsykologian kirjoja lueskelin joskus aivan ihailevalla mielellä.
Kun ihminen tulee uskoon, hän tulee ensin synnintuntoon. Jumala puhuttelee ihmisen jokaisen useasti tämän elämän aikana, mutta ihmisellä on vapaus kieltäytyä tai tehdä Jumalan mielen mukainen muutos. Sitten ihminen Jumalan Hengenvoimasta "syntyy uudelleen" Hänestä tulee kokonaan toinen ihminen sillä kaikki vanhat himot ovat tipotiessään! Ihmisellä on aina olemassa nämä kaksi persoonaa vanha ja uusi ja hänestästä riippuu kummanko hän antaa vallita.
Jos uudelleen luopuu Jumalasta on yhtäkkiä se sama vanha ihminen samoine ongelmineen, synteineen, himoineen ja tekoineen.
Jumalan Hengen voimassa hän kykenee elämään Jumalalle mieluista elämää. Näiden oppien takaa löytyy tällaista käytännön "parapsykologiaa" sillä emmehän ole tekemisissä sanan oppien kirjaimen kanssa vaan elävän Jumalan kanssa.
Emme taruolennon kanssa.
Samoin kiusaajan kirjoittamat opit joita löytyy ennätysmäärin parapsykologian kirjallisuudesta vaikutavatihmiseen taas tämän hengen voimassa.
Ei paholainen ole taruolento, vaan etsii enkeleidensä avustuksella ihmisiä ja miten voisi parhaiten saataa Jumalan luomia toimimaan Jumalan tahtoa vastaan ja johtamaan tuhoon.
Oikean ja väärän "parapsykologian" tunnustaa vain siitä että se jokotunnustaa tai kieltää Jumalan lain. Ei ole muuta mittapuuta. Uskovaiset ovat usein perkeleen asialla myös! Kaikki Raamatun Jumalan ilmoituksien vastainen harhaoppi ja eksytys on aina tullut uskontojen tai erilaisen henkimaalimaa tutkivan tieteen kautta itse perkeleeltä. Oikea kristittykin joutuu vaikeuksiin, mutta hänellä on varmuus tulevaisuudetaan Jumalan lupausten mukaan.
Jumalassa ihmisellä on sydämen rauha ja onnellisuus vaikeuksienkin keskellä.
Mielestäni kun olet innostunut "parapsykologias-
ta" Sinun kannattaisi tutkia sitä Raamatusta koska se on myös täynnä yliluonnollisia asioita.
Myös Jumalan Hengen voimassa tulee pian tapahtumaan paljon suuria yliluonollisia aisoita.
Paholaisen tekemistä ne erottuvat vain siinä kunnioittavatko ne Jumalan lakia (10 käskyä)
Lopun ajan viimeinen eksytys tehdään Kristuksen nimissä uskovaisetnt toimesta. Ne tunnustavat uskoa, Kristusta ja armoa, mutta kieltävät Jumalan lain ja pyhityksen jota ovat kuitenkin pelastumisessa ratkaisevassa roolissa.
Jumalan lain rikkominen on syntiä ja synnin palkka on kuolema, vaikka ihminen olisi uskovainen.
Voit löytää seurakunnan joka tunnustaa myös Jumalan lain ja pyhityksen. En voi tässä mainostaa
Sheriffi sensuroi.
Lue Sinäkin valmistajasi tekemää ohjekirjaa!
Mukava olisi nähdä Sinua uudessa maassa.Jumalan Henki kuitenkin vaikuttaa ihmisessä tahtomisen ja tekemisen, mutta ihminen voi käyttää vapaata ratkaisuvaltaa.
Jumala Sinua kutsuu. Joku kerta on viimeinen kerta ja ihminen paatuu lopullisesti.
Armonaika päättyy pian ihmiskunnalla. Olemme eläneet lopun aikoja noin 250 vuotta. Alkavat lopun ajan monin tavoin kauheat tapahtumat ja ihmiskunnan historia tässä muodossa päättyy.
Siinä ei kirjaston psykologia kirtat auta eikä niiden viisaus. Tutustu asian lukemalla valmistajasi ohjekirjaa. Se kuitenkin avautuu vain VILPITTÖMILLE. Vilpittömällä mielellä rakkaudesta totuuteen ja oikeaan löydät etsimäsi.
Perkelekin totta on ja hänen ohjekirjojaan mielellään luetaan.
Aivan oikeat kristyt joutuvat kyllä vaikeuksiin myöskin. Marttyyrit kuitenkin kuolivat hymy huulillaan ja virsiä iloisina laulellen kun polttoroviota sytytettiin taileijonahäkkien ovia availtiin. Heillä on varmuus tulevaisuudestaan ja sydämen rauha vaikeuksienkin keskellä.
Jumalan lapsi tietää että hänen aikansa eikä mielihalunsa ole tässä maailmassa jonka loppuvaiheita elämme, vaan uudessa maassa jonka Jumala luo uskollisilleen jotka ovat tehneet oikeita valintoja.
Siellä sitten halki loputtomien ikuisuuksien paratiisimaassa onnessa kylpien ilman kuolemaa, kärsimystä, sairauksia? Siistiä?
Ihmiskunnan synnit pannaan paholaisen päälle ja kaikki tuhotaan lopullisesti pois koko maailmankaikeudesta. Pahaa ei enää tehdä.
Minä aion painia karhun kanss ja leikkiä leijonan kanssa. Mustan mambankin kanssa voisi hiukan tanssahdella. Elää Kristuksen kanssa samassa maassa ihania hedelmiä syöden.
Tämän maailman aikaa ei edes muistella.
Minä tahdon panostaa ja satsata kaiken mielenkiintoni ja tekemiseni vain tätä aikaa tähdäten. Siellä minä vasta elän Jumalan armosta koska se minulle kelpasi ja Jumalan oikeamielisyys.
Ei kiusaa ahneus, rahanhimo tai kateus täälläkään.
Jumalan tahto ja palvelu ovat vain mielenkiinnon kohteena. Katoava turhuus ja tavara on jonninjoutavaa. Onnesi löydät rakkaudesta.
Siistiä. Tervetuloa onnelliseen joukkoon. Tee valintasi ja ryhdy tutkimaan oikeata hyvää tekevää parapsykologiaa ja pian seurustelet Jumalan Hengen kanssa.
Minä olen varsinainen parapsykologian harrastaja
ja saan nauttia joka päivä Jumalan Pyhän Hengen
seurustelusta kanssani.
Minä rakastan oikeamielisyyttä, totuutta ja rakkautta.
Siistiä?
"Asiasta tietoinen" Jari, Vaasa
- lokari
En ymmärrä miksi te yritätte todistaa Raamatun olevan ainoa oikea perustellen väitettä "niin sanotaan Raamatussa". Tieteessä ei väitettä voi todistaa oikeaksi nojautuen väitteeseen, vaan on löydettävä muualta todisteet.
Tässä nimenomaisessa kirjoituksessa esiintyy väite, kaikenlaiset parapsykologiset ilmiöit ovat perkeleen, Luziferin tms. töitä. Väittäjien kannattaa lukea ensimmäisen Samuelin kirjan 28. luku, eritoten kohta, missä sanotaan Saulin ymmärtäneen jotakin.
Yleisesti ottaen Raamatussa olevat kiellot joitenkin asioiden epäilyttäviksi asettamisesta
ovat perusteltuja, jos ajattelee kieltojen asettajien asemaa. He olivat kirjoitusten tai pyhien merkkien tulkitsijoita. Tässä asemassa he pystyivät manipuloimaan jopa hallitsijoita. Tieto on kautta aikojen ollut valtaa. Mitä olisi tapahtunut, jos nämä tulkitsijat olisi tuomittu harhaoppisiksi kyseenalaistamalla heidän tulkintansa? Jeesus asetti ja hän jäi häviölle tunnetuin seurauksin. Eikä siitä niin kauan ole, kun Suomessa käytiin oikeutta jumalanpilkasta.
Silti olisi asiallista todistaa asiat yleisesti
hyväksyttävillä perusteilla.- "Asiasta tietoinen"
Hei "lokari"
Vastaan kysymyksiisi:
Raamattua perustellaan ainoaksi oikeaksi koska se on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.
Saman Jumalan joka suunnitteli ihmisen, myös Sinut.
Siksi Sinunkin on syytä tutkia Hänen tahtoaan koska Hänellä on Sinuun lopuksi täysi valta, vaikka Hän antakin Sinulle vapaan tahdon tehdä mielesi mukaan tässä ajassa.
Pilkatakin Jumala itseään antaa, mutta ei loputtomiin. Vain ajan loppuun saakka.
Sinunkin kannattaisi tutkia kaikkia Raamatun profetioita mitä on tapahtunut ja että ne kaikki kävivät toteen yksityiskohtiaan myöten ja mitä parhaillaan tapahtuu Raamatun ennustuksien mukaan ja mitä on odotettavissa sillä varmuudella, että sadat Raamatun ennustukset kävivät jo toteen, vaikka olisivat profetoituja jo vuosituhansia sitten.
Kyllä se Raamattu vaan on ollut aina oikeassa ihmiskunnan kokemksen mukaan.
Nyt ymmärrät.
Jumala on kyllä todistettukin:
- Mene kauniiseen luontoon ja katsele ymärillesi.
Mieti miten monimutkainen ihminen on, kasvi- ja eläinkunnan ihmeellisyys ja kaiken riippuvuus toisistaan.
Pura vaikka vanha mekaaninen kello ja heitä se täällä luonnon helmassa osina ilmaan ja katso voisiko se pudota maahan siten että kaikki osat
menisivät paikoilleen ja että kello vieläpä kävisi kuten ihmiselläkin on elämä.
Tutki biologiaa ja havaitse ettei kaikki voinutkan syntyä mutalammikosta tai alkuräjähdyksestä, koska se on luonnon lakien mukaan täysin mahdotonta.
Tutkin myös arkeologiaa ja havaitse että se vahvistaa kaiken mitä Raamatussa on kirjoitettu.
Tässä nämä todisteet lyhyesti. Kaiken lisäksi vieläpä Darwin lausui vain hypoteesin jolle ei ole
löytynyt tieteellistä tukea sillekään.
Darwin kuoli kristillisessä ymmärryksessä ja kirja "lajien synty" julkaistiin hänen kuolemasa jälkeen.
Sínun pitää lukea Raamatun kertomus kuningas Saulista joka menetti Jumalan suosion SEN VUOKSI ETTÄ TURVAUTUI ENNUSTAJAN APUUN, EIKÄ JUMALAAN!
Lue koko kertomus. Raamattu kertoo avoimesti myös
suurten Jumalan miesten lankeemuksista varoitukseksi ja opiksi muille.
Monet kaduttuaan saivat toki anteeksi, mutta Saul ei enää kääntynyt Jumalan puoleen ja hänestä tuli katkera mies jolla ei Jumalan hylkäämänä onnea enää ollut. Hän meni povariämmän kanssa tuhoon koska seurustelivat pahojen henkien kanssa, eivätkä totelleet Jumalan käskyä pysyä sellaisesta erossa.
Pyhät miehet eivät manipuloineet hallituksia ja -miehiä, vaan kertoivat Jumalan tahdon jonka he saivat Jumalalta ollen Jumalan profettoja.
Hallitusmiehet manipuloivat itse itsensä tuhoon
usein.
Jeesus ei jäänyt häviölle.
Hän nousi kolmanetena päivänä kuolleista ja Hänen seurajiaan on maailmassa ollut paljon, tulee olemaan ja on tälläkin hetkellä.
Kirjoittelet yhden Jesuksen seuraajan kanssa juuri. Minun kanssani.
Koko vanhan liiton uhripalvelusjärjestelmä oli vertauskuvaa Jeesuksen tästä uhrista joka oli päätetty taivaassa jo kauan ennen kuin Jeesus syntyi ihmiseksi.
Ei Jeesus häviölle jäänyt. Hänen vainoojansa jäivät ja tulevat jäämän kaikkina aikoina.
Yleensähän ihmiset naulitsevat Jeesuksen uudelleen ristille tänäkin päivänä kieltämällä Hänet.
Lue kirjoitukseni "Joutsenelle" myös.
Kaikkea hyvää Sinulle
Nyt tiedät miksi viisaat ihmiset ymmärtävät Raamatun olevan ainoa oikea opin lähde.
Se on Jumalan antama ohjekirja ja käyttöohje valmistamalleen tuoteelle. Ihmiselle.
Siistiä?
"Asiasta tietoinen" Jari; Vsa - lokari
"Asiasta tietoinen" kirjoitti:
Hei "lokari"
Vastaan kysymyksiisi:
Raamattua perustellaan ainoaksi oikeaksi koska se on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.
Saman Jumalan joka suunnitteli ihmisen, myös Sinut.
Siksi Sinunkin on syytä tutkia Hänen tahtoaan koska Hänellä on Sinuun lopuksi täysi valta, vaikka Hän antakin Sinulle vapaan tahdon tehdä mielesi mukaan tässä ajassa.
Pilkatakin Jumala itseään antaa, mutta ei loputtomiin. Vain ajan loppuun saakka.
Sinunkin kannattaisi tutkia kaikkia Raamatun profetioita mitä on tapahtunut ja että ne kaikki kävivät toteen yksityiskohtiaan myöten ja mitä parhaillaan tapahtuu Raamatun ennustuksien mukaan ja mitä on odotettavissa sillä varmuudella, että sadat Raamatun ennustukset kävivät jo toteen, vaikka olisivat profetoituja jo vuosituhansia sitten.
Kyllä se Raamattu vaan on ollut aina oikeassa ihmiskunnan kokemksen mukaan.
Nyt ymmärrät.
Jumala on kyllä todistettukin:
- Mene kauniiseen luontoon ja katsele ymärillesi.
Mieti miten monimutkainen ihminen on, kasvi- ja eläinkunnan ihmeellisyys ja kaiken riippuvuus toisistaan.
Pura vaikka vanha mekaaninen kello ja heitä se täällä luonnon helmassa osina ilmaan ja katso voisiko se pudota maahan siten että kaikki osat
menisivät paikoilleen ja että kello vieläpä kävisi kuten ihmiselläkin on elämä.
Tutki biologiaa ja havaitse ettei kaikki voinutkan syntyä mutalammikosta tai alkuräjähdyksestä, koska se on luonnon lakien mukaan täysin mahdotonta.
Tutkin myös arkeologiaa ja havaitse että se vahvistaa kaiken mitä Raamatussa on kirjoitettu.
Tässä nämä todisteet lyhyesti. Kaiken lisäksi vieläpä Darwin lausui vain hypoteesin jolle ei ole
löytynyt tieteellistä tukea sillekään.
Darwin kuoli kristillisessä ymmärryksessä ja kirja "lajien synty" julkaistiin hänen kuolemasa jälkeen.
Sínun pitää lukea Raamatun kertomus kuningas Saulista joka menetti Jumalan suosion SEN VUOKSI ETTÄ TURVAUTUI ENNUSTAJAN APUUN, EIKÄ JUMALAAN!
Lue koko kertomus. Raamattu kertoo avoimesti myös
suurten Jumalan miesten lankeemuksista varoitukseksi ja opiksi muille.
Monet kaduttuaan saivat toki anteeksi, mutta Saul ei enää kääntynyt Jumalan puoleen ja hänestä tuli katkera mies jolla ei Jumalan hylkäämänä onnea enää ollut. Hän meni povariämmän kanssa tuhoon koska seurustelivat pahojen henkien kanssa, eivätkä totelleet Jumalan käskyä pysyä sellaisesta erossa.
Pyhät miehet eivät manipuloineet hallituksia ja -miehiä, vaan kertoivat Jumalan tahdon jonka he saivat Jumalalta ollen Jumalan profettoja.
Hallitusmiehet manipuloivat itse itsensä tuhoon
usein.
Jeesus ei jäänyt häviölle.
Hän nousi kolmanetena päivänä kuolleista ja Hänen seurajiaan on maailmassa ollut paljon, tulee olemaan ja on tälläkin hetkellä.
Kirjoittelet yhden Jesuksen seuraajan kanssa juuri. Minun kanssani.
Koko vanhan liiton uhripalvelusjärjestelmä oli vertauskuvaa Jeesuksen tästä uhrista joka oli päätetty taivaassa jo kauan ennen kuin Jeesus syntyi ihmiseksi.
Ei Jeesus häviölle jäänyt. Hänen vainoojansa jäivät ja tulevat jäämän kaikkina aikoina.
Yleensähän ihmiset naulitsevat Jeesuksen uudelleen ristille tänäkin päivänä kieltämällä Hänet.
Lue kirjoitukseni "Joutsenelle" myös.
Kaikkea hyvää Sinulle
Nyt tiedät miksi viisaat ihmiset ymmärtävät Raamatun olevan ainoa oikea opin lähde.
Se on Jumalan antama ohjekirja ja käyttöohje valmistamalleen tuoteelle. Ihmiselle.
Siistiä?
"Asiasta tietoinen" Jari; VsaEt näytä pääsevän irti epäpätevästä todistelutavasta. Toivon Sinun käsittävän, ettei
lause " silloin Saul tiesi, että se oli Samuel" ei sisällä sanaakaan jostain käsityksesi mukaan epäkristillisestä olennosta. Väittelysi taso on mielestäni "tarkoitus pyhittää keinot"-tasoa. Lähdit taas todistamaan Raamatulla Raamatun uskottavuutta. - "Asista tietoinen"
lokari kirjoitti:
Et näytä pääsevän irti epäpätevästä todistelutavasta. Toivon Sinun käsittävän, ettei
lause " silloin Saul tiesi, että se oli Samuel" ei sisällä sanaakaan jostain käsityksesi mukaan epäkristillisestä olennosta. Väittelysi taso on mielestäni "tarkoitus pyhittää keinot"-tasoa. Lähdit taas todistamaan Raamatulla Raamatun uskottavuutta.Kiitos paljon vastauksestasi.
Raamattua selitetän nimenomaan Raamatulla.
Vain siksi että se on kokonaisuus.
Kaikki 66 kirjaa ja noin 40 kirjoittajaa ovat toiminet saman Hengen voimassa ja vaikutuksssa.
Kun Raamattua tulkitaan täytyy aina huomioida seuravaa:
1. - Mikä on asiayhteys? Mistä on kysymys.
Auttaa yleensä kun lukee jakeen ympäriltä.
2. - Mitä muualla samasta asiasta sanotaan Raamatussa?
3. - Alkukielen merkitys
4. - Sen ajan kulttuuri ja vallitsevat tavat.
Kun nämä on huomioitu tarvittaessa, voidan päätellä miten asia on ja mistä on kysymys.
Kaikki näiden henkimaailmassa takkuavien povarien
näyt ja kuulemat kuiskaukset ovat paholaisesta?!
Miksi:
- Siksi koska Jumala aivan ehdottomasti tuomitsee ja kieltää ko toiminnan ne eivät voi olla Jumalasta, vaan ovat paholaisen aikaansaamia.
Samuelin näyttäminen Saulille on vain pikkujuttu
paholaiselle. Tuollaiset hallusinaatiot ovat
hänelle helppoja asioita.
Vrt. esim Egyptin noitien aiheuttamat hallusinaatiot ja lopun ajalla tapahtuvat kun
paholainen etkeytyy valkeuden enkeliksi ja esiintyy Kristuksena ja sa tulenkin lyömään taivaasta ihmisten nähden. (Ilm 13 luku)
Raamatun uskottavuus perustellaan nimenomaan Raamatulla.
Eikö Sinulle sano mitään että 6 000 vuoden aikana
hyvin erilaiset ihmiset kirjoittivat toisistaan tietämättä 66 täysin ristiriidatonta kirjaa ja kaikki kirjoitettu on käynyt toteen.
Minusta Sinun kannattaisi nyt lukea kirjoittamani
siltä kantilta että mietit vastuksia itsellesi
kirjoittamani pohjalta?
Jos on muuta epäselvää, vastaan mielelläni.
Ystävällisesti
"Asiasta tietoinen" - lokari
"Asista tietoinen" kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksestasi.
Raamattua selitetän nimenomaan Raamatulla.
Vain siksi että se on kokonaisuus.
Kaikki 66 kirjaa ja noin 40 kirjoittajaa ovat toiminet saman Hengen voimassa ja vaikutuksssa.
Kun Raamattua tulkitaan täytyy aina huomioida seuravaa:
1. - Mikä on asiayhteys? Mistä on kysymys.
Auttaa yleensä kun lukee jakeen ympäriltä.
2. - Mitä muualla samasta asiasta sanotaan Raamatussa?
3. - Alkukielen merkitys
4. - Sen ajan kulttuuri ja vallitsevat tavat.
Kun nämä on huomioitu tarvittaessa, voidan päätellä miten asia on ja mistä on kysymys.
Kaikki näiden henkimaailmassa takkuavien povarien
näyt ja kuulemat kuiskaukset ovat paholaisesta?!
Miksi:
- Siksi koska Jumala aivan ehdottomasti tuomitsee ja kieltää ko toiminnan ne eivät voi olla Jumalasta, vaan ovat paholaisen aikaansaamia.
Samuelin näyttäminen Saulille on vain pikkujuttu
paholaiselle. Tuollaiset hallusinaatiot ovat
hänelle helppoja asioita.
Vrt. esim Egyptin noitien aiheuttamat hallusinaatiot ja lopun ajalla tapahtuvat kun
paholainen etkeytyy valkeuden enkeliksi ja esiintyy Kristuksena ja sa tulenkin lyömään taivaasta ihmisten nähden. (Ilm 13 luku)
Raamatun uskottavuus perustellaan nimenomaan Raamatulla.
Eikö Sinulle sano mitään että 6 000 vuoden aikana
hyvin erilaiset ihmiset kirjoittivat toisistaan tietämättä 66 täysin ristiriidatonta kirjaa ja kaikki kirjoitettu on käynyt toteen.
Minusta Sinun kannattaisi nyt lukea kirjoittamani
siltä kantilta että mietit vastuksia itsellesi
kirjoittamani pohjalta?
Jos on muuta epäselvää, vastaan mielelläni.
Ystävällisesti
"Asiasta tietoinen"lainaat vain olettamuksia väitteitesi pohjaksi.
Raamatussa löytyy useita ristiriitaisuuksia ja selviä ilmaisuja, jotka paljastavat, että sen kirjoittajat ovat olleet oman aikansa kasvatteja
ja esimerkiksi heidän käsityksensä maailmankaikkeudesta on maakeskeinen.Toisin sanoen aurinko kiertää maata eikä päinvastoin.
Olisi todennäköistä, että Raamatussa olisi mainittu niin eksoottisista eläimistä kuin kengurut, jos niitä olisi ollut arkissa. Raamattuhan muuten kieltää moniavioisuuden. Mitenkähän Jaakobista sattui tulemaan Jumalan siunaama lähes israelilaisten kantaisä?
Ne pyhät luvut seitsemän, kaksitoista ja usein toistuva neljäkymmentä. Jälkimmäinen niin usein, että se menettää uskottavuutensa.
Muuten kehoitan Sinua myös tutustumaan Raamatussa oleviin symboolisiin ilmaisuihin, ne eivät ole sidottu mitenkään juutalaisuuteen. Aloita vaikka sillä paratiisin käärmeellä. - "asiasta tietoinen"
lokari kirjoitti:
lainaat vain olettamuksia väitteitesi pohjaksi.
Raamatussa löytyy useita ristiriitaisuuksia ja selviä ilmaisuja, jotka paljastavat, että sen kirjoittajat ovat olleet oman aikansa kasvatteja
ja esimerkiksi heidän käsityksensä maailmankaikkeudesta on maakeskeinen.Toisin sanoen aurinko kiertää maata eikä päinvastoin.
Olisi todennäköistä, että Raamatussa olisi mainittu niin eksoottisista eläimistä kuin kengurut, jos niitä olisi ollut arkissa. Raamattuhan muuten kieltää moniavioisuuden. Mitenkähän Jaakobista sattui tulemaan Jumalan siunaama lähes israelilaisten kantaisä?
Ne pyhät luvut seitsemän, kaksitoista ja usein toistuva neljäkymmentä. Jälkimmäinen niin usein, että se menettää uskottavuutensa.
Muuten kehoitan Sinua myös tutustumaan Raamatussa oleviin symboolisiin ilmaisuihin, ne eivät ole sidottu mitenkään juutalaisuuteen. Aloita vaikka sillä paratiisin käärmeellä.Arvoisa "lokari"
Uskotko tieteen hypoteeeihin eli olettamuksiin?
Monet uskovat mieluimmin kuin Raamattun vaikka mielestäni esim Darwinin hypoteesi vaatii paljon suurempaa uskoa kuin usko Jumalaan joka on ilmaissut itsensä ihmiskunnalle monin tavoin.'
Minä en tiedä Raamatussa olevan ristiriitaisia ilmaisuja vaikka olen sitä tutkinut jo yli 10 vuotta etten ole mitän muuta tehnytkään.
Hyllyssäkin on 10 metriä alan kirjallisuutta.
Jospa kertoisit jonkun ristiriidan etkä vain olettamuksia?
Tottakai sen ajan ihmisetolivat oman aikansa kasvatteja.
Mitä muuta he olisivat voineet olla? Toisesta aikakaudestako siirtyneitä?
Kaikki olivat vieläpä erilaisia. Oli kuninkaista ja kalastajista huoriin asti ja oman aikansa ihmisiä joilla kaikilla oli vieläpä oma peronallisuus ja kirjoitustapa, mutta he pukivat sen ajan ihmiskieleen minkä saivat ilmoituksina suoraan Jumalalta.
Viimeinen minun tietämäni tälainen henkilö kuoli 1915 joka sai Jumalalta ilmoituksia.
Raamatussa on mainittu vain pieni osa heistä, vaikka heitä eli eniten Raamatun kirjoittamisen aikoihin.
En näe että profeetan olisi pitänyt tuntea astrologiaa. Siihen oli eri miehet olemassa jotka tutkivat mm Beetlehemin tähteä ja löysivät swen perusteella Jeesuksen ennustuksien mukaan.
(4 Moos 24:17 mm)
Raamattu ei tosiaankaan mainitse mitään kenguruista, ei niillä ollut mitään muita eläimiä kummempaa asemaa luomakunnassa, eikä muitakaan eläimiä juuri nimeltä mainita yksitellen eritellen.
Kyllä Raamattu kieltää moniavioisuuden.
Aadam ja Eva olivat jo yksiavioisia ja se oli Jumalan järjestys, mutta syntiinlankeemuksen jälkeen tilanne oli eri ja ihmiset lisääntyivät pariutumalla sisaruksiinsa. Myöhemmin annettiin käsky yksiavioisuuteen johon moniavioisuuden käytäntö sitten loppui.
Raamattu kertoo paljon sellaisista asioista jotka ovat sopimattomia ja syntiä.
Jakob ei ollut lähes Isarelilaiset kantaisä, vaan hän oli kantaisä.
Toki Israelin kantaisiä olivat kaikki aikaisemmin eläneet, mutta tietysti Aabraham (monien isä"
Jumala kuitenkinninmitti itse Jaakobin nimellä "Israel" Lue tämä 1 Moos 35:10-11)
Jumala siis muutti Jakobin nimen "Jaakob" nimeksi "Israel."
Minä en ole koskaan kuullut mitään tuollaisista "pyhistä luvuista" Ei Raamatussa
palvota numeroita, vaan Jeesusta Kristusta ja Kaikkivaltiasta. Kaikenlaisia selittäjiä aina löytyy.
Raamatussa on paljon symbolista kieltä ja usein vasta ajan kuluessa niihin on saatu vastauksia.
Niitä kyllä pystytään tulkitsemaan maailman historian avulla mm. Juutalaisuus ei ole kristinuskoa. Juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen eivätkä he ole tunnustaneet häntä tänäkään päivänä saapuneeksi, vaan elävät tooran aikaa.
Näin ollen juutalaisuutta ei sovi sekoittaa kristinuskoon. Kristinuskon ydin on Jeesus Kristus, jonka kautta ja ansioista yksin on ihmisen pelastus. Vain Hänen kautta ihmisellä on asiaa Isän luo.
ylä minä olen aivan koko Raamatun symboliikan läpi mennyt ja saanut niihin selitykset.
Paratiisin käärme oli aivan toisenlainen alussa.
Se oli kaunis ja sillä oli siivetkin.
Jumala kirosi käärmeen jota paholaine käytti välikappaleena. Jos katsot käärnmeen alapuolta, siellä ovat vielä siipien jäljet olemassa.
Tässä vastaukset kysymyksiisi.
Muista että vain Jumalan Henki voi Sinut vakuuttaa.
En minä. Minä voin vain jakaa tietoa Jumalan palvelijana. Sinun tulee kääntyä Jumalan puoleen vilpittömässä rukouksessa että hän Sinulle avaisi
asiat joita tarvitset. Minä annan kyllä tietoa.
Vaikka elämäni Sinulle kirjoittaisin, en minä Sinua voi vakuuttaa, enkä ketään muutakaan ihmistä. Hengelliset asiat pitää ajatella hengellisesti.
Ystävällisesti
"Asiasta tietoinen"
- lokari
aloitetaan vaikka sillä käärmeellä. Se on useammassa kulttuurissa käsitetty voimakkaasti
miehiseksi seksuaalisymboliksi, että se siitä siivekkäästä olennosta.
Mitenkä muuten vaikuttaa auringon pysähtyminen?
Se ja sen seuraus ovat yksi Raamatun faktoista, toivon, ettet kiemurtele vaan selität. Ja jos joku sanoo, että Jumala pistäytyi luonani kylässä, uskotko siihen? Se 1915.- Asiasta tietoinen
Terve
Valtavan paljon kiitoksia viestistäsi.
Kyllä erilaisissa kulttuureissa on paljon erilaisia merkityksiä.
Kulttuureja oli paljon ja näitä merkityksiä on tullut Raamatun ulkopuolelta.
Eivät ne liity tähän keskusteluun pakanalliset kulttuurit ja merkitykset. Pakanoilla ei ollut Raamatun Jumalan kanssa mitää tekemistä.
Käärme oli siivekäs aivan toisennäköinen käärne paratiisissa. Siipien aihiot ovat vielä nähtävillä kun vatsapuolelle katsot. Varo ettei pure.
Auringon pysähtymistä en ole koskaan ryhtynyt miettimään. On ollut niin palon muita tärkeämpiä asioita. Raamattu ei puhu sanakaan auringon pysähtymisestä. Kerro minulle missä Raamattu selitää sellaista "faktaa" niin selitän.
Kyllä profeetan todistaminen oikeaksi on monesti varsin ongelmallinen juttu.
Oikean profeetan tuntomerkkejä on:
- Hänen kaikki ennustuksensa pitää käydä toteen.
Jumala ei valehtele. Povaajat osuvat joskus johdattelun avulla, mutta erehtyvät varsin usein.
- Oikean profeetan oma elämä tulee olla täysin sopusoinnussa Jumalan lain kanssa.
Raamattu neuvoo juuri tämän ongelman vuoksi että jos joku väittää itseään profeetaksi "Pitäkää se mikä on hyvää" eli Jumalan lain kanssa sopusoinnussa.
Jos joku väittää että Jumala kävi kylässä pitäisi tietysti ensin tietää mitä Jumala ilmoitti.
Kuitenkin Jumala ei ole tavallisesti ihmisten luona vieraillut, vaan Hän on käyttänyt aina palvelevia henkiä, enkeleitä.
Kaikkivaltias asuu jossakin Orionin tähtisumun takana. Hän käytti myöskin Poikaansa Jeesusta Kristusta.
Lopun aikana ihmiset saavat paljon näkyjä jotka ovat Jumalasta. (Joel 3:1-5, Apt 2:17-21)
Itsekin olen ollut joskus monissa yliluonnollisissa kummallisuuksissa mukana, mutta en ollut tuolloin vielä Juamlan palvelija.
Kuitenkin näin taivaallisia näkyjä kerran v.1985 ja hämmästyksekseni 10 vuotta myöhemmin kun ryhdyin lukemaan Raamattua sain lukea aivan samoista näystä jotka nopeasti menuivät ketjuna silmissäni puoliunessa.
Ilmoituksia en saanut, eli en ole profeetta, mutta olen tulkinnut myöhemmin asioita ymmärtäessäni että esim tikapuut jossa enkelit kulkivat taivaan ja maan väliä kuvaavat Kristuksen pelastustyötä ja lasimeri jonka mm näin kuvaa pelastusta. Kristusta tai enkeleitä
tulissa saapaissa. ym, ym.
Tämän kaltaisia uskovat näkevät tulevina aikoina entistä enemmän. Ne ovat heille rohkaisujksi ja vahvistukseksi vaikeina lopun aikoina pahassa pilkkaajien ja syntiä palvovien maailmassa.
Minunkin kokemani ovat parapsykologiaa, mutta myönteistä sellaista.
Ystävällisesti
"Asiasta tietoinen" - lokari
Terve
Valtavan paljon kiitoksia viestistäsi.
Kyllä erilaisissa kulttuureissa on paljon erilaisia merkityksiä.
Kulttuureja oli paljon ja näitä merkityksiä on tullut Raamatun ulkopuolelta.
Eivät ne liity tähän keskusteluun pakanalliset kulttuurit ja merkitykset. Pakanoilla ei ollut Raamatun Jumalan kanssa mitää tekemistä.
Käärme oli siivekäs aivan toisennäköinen käärne paratiisissa. Siipien aihiot ovat vielä nähtävillä kun vatsapuolelle katsot. Varo ettei pure.
Auringon pysähtymistä en ole koskaan ryhtynyt miettimään. On ollut niin palon muita tärkeämpiä asioita. Raamattu ei puhu sanakaan auringon pysähtymisestä. Kerro minulle missä Raamattu selitää sellaista "faktaa" niin selitän.
Kyllä profeetan todistaminen oikeaksi on monesti varsin ongelmallinen juttu.
Oikean profeetan tuntomerkkejä on:
- Hänen kaikki ennustuksensa pitää käydä toteen.
Jumala ei valehtele. Povaajat osuvat joskus johdattelun avulla, mutta erehtyvät varsin usein.
- Oikean profeetan oma elämä tulee olla täysin sopusoinnussa Jumalan lain kanssa.
Raamattu neuvoo juuri tämän ongelman vuoksi että jos joku väittää itseään profeetaksi "Pitäkää se mikä on hyvää" eli Jumalan lain kanssa sopusoinnussa.
Jos joku väittää että Jumala kävi kylässä pitäisi tietysti ensin tietää mitä Jumala ilmoitti.
Kuitenkin Jumala ei ole tavallisesti ihmisten luona vieraillut, vaan Hän on käyttänyt aina palvelevia henkiä, enkeleitä.
Kaikkivaltias asuu jossakin Orionin tähtisumun takana. Hän käytti myöskin Poikaansa Jeesusta Kristusta.
Lopun aikana ihmiset saavat paljon näkyjä jotka ovat Jumalasta. (Joel 3:1-5, Apt 2:17-21)
Itsekin olen ollut joskus monissa yliluonnollisissa kummallisuuksissa mukana, mutta en ollut tuolloin vielä Juamlan palvelija.
Kuitenkin näin taivaallisia näkyjä kerran v.1985 ja hämmästyksekseni 10 vuotta myöhemmin kun ryhdyin lukemaan Raamattua sain lukea aivan samoista näystä jotka nopeasti menuivät ketjuna silmissäni puoliunessa.
Ilmoituksia en saanut, eli en ole profeetta, mutta olen tulkinnut myöhemmin asioita ymmärtäessäni että esim tikapuut jossa enkelit kulkivat taivaan ja maan väliä kuvaavat Kristuksen pelastustyötä ja lasimeri jonka mm näin kuvaa pelastusta. Kristusta tai enkeleitä
tulissa saapaissa. ym, ym.
Tämän kaltaisia uskovat näkevät tulevina aikoina entistä enemmän. Ne ovat heille rohkaisujksi ja vahvistukseksi vaikeina lopun aikoina pahassa pilkkaajien ja syntiä palvovien maailmassa.
Minunkin kokemani ovat parapsykologiaa, mutta myönteistä sellaista.
Ystävällisesti
"Asiasta tietoinen"Valitettavasti tunnet Raamattusi huonosti tai käytät Jehovan todistajien aivan omaa sepitelmää,
niinhän sitä pitänee sanoa,jos sieltä löytyy Darvinin opin kannalta mielenkiintoisia väitteitä, kuten siivekäs käärme, olet luultavasti kuitenkin sekoittanut keskiaikaisen kirkomaalauksen ja Raamatun keskenään. Ainakin suomalaisessa kirkkoraamatussa Joosun kirjan 10:ssä luvussa mainitaan tuo ilmiö.
Omalta osaltani kunnioitan innostustasi, valitan vain sitä, että asialliseen keskusteluun sekoitat
asiattomia väitteitä, joilla ei todistettavasti ole pohjaa,itse päätän keskustelun tähän. - "asiasta tietoinen"
lokari kirjoitti:
Valitettavasti tunnet Raamattusi huonosti tai käytät Jehovan todistajien aivan omaa sepitelmää,
niinhän sitä pitänee sanoa,jos sieltä löytyy Darvinin opin kannalta mielenkiintoisia väitteitä, kuten siivekäs käärme, olet luultavasti kuitenkin sekoittanut keskiaikaisen kirkomaalauksen ja Raamatun keskenään. Ainakin suomalaisessa kirkkoraamatussa Joosun kirjan 10:ssä luvussa mainitaan tuo ilmiö.
Omalta osaltani kunnioitan innostustasi, valitan vain sitä, että asialliseen keskusteluun sekoitat
asiattomia väitteitä, joilla ei todistettavasti ole pohjaa,itse päätän keskustelun tähän.Terve ja kiitos.
Joko alkasit kiemurtelemaan?
Ei täällä päässä ole vielä kiemurreltu.
On monenlaista asiantuntijaa aina olemassa.
Ihminen on aina omasta mielestään oikeassa.
Olen kyllä Raamatun lukenut muutaman kertaan ja sama jatkuu.
Kyllä minulla Jehovan todistajienkin käännös hyllyssä on mielenkiinnon vuoksi jos tarvitaan, mutta kyllä minä käytän aivan tavallista kirkkosuomennosta. Löytyy kuitenkin hyllystäni kaikki suomeksi käännetyt versiot. Ainakin UT:n osalta. Alkukieli kreikkakin löytyy sanatarkkoinne suomennoksineen.
Darwin asia oli aivan oma päätelmäni.
Totta. Aurinko pysähtyi tuolloin.
Ei aivan kaikkea heti muista. Muistatko Sinä?
Kyllä Jumala on koko maailmankaikkeuden Luoja, avaruudenkin joka tosin oli olemassa ilmeisesti jo ennen maan elämän luomista.
En minä ole keskusteluasi asiallisena pitänyt.
Se harhaili siellä täällä kommentoimatta realistisesti lainkaan esittämiäni asioita.
Minun mielestäni pyrit vain näyttämään itysei viisaampana johin yleensä monet palstalla pyrkivät.
Minun tavoitteeni oli herättää Sinua synnin tuntoon ja hakemaan tietoa.
Ilmeisesti olet kuitenkin Raamattua sieltä täältä tutkinut. Esitit asioita sieltä täältä jotka eivät liittyneet keskustelumme, tai esittämiini asioihin mitenkään.
Tiedot käärmeen olemuksesta perustuvat profetian sanaan oikeaksi todistettuun, mutta sitä ei ole ilmoitettu Raamatussa.
Lisäksi on huomioitava että elävä ja otimiva usko on eri asia kun saivartelu ja epäilyksien ja virheiden etsiminen silä tarkoituksella.
Hengelliset asiat tulee tutkia "hengessä ja totuudessa" ennen kuin niitä voidaan ymmärtää tai että niistä olisi hyötyä.
Olen vedonut Jumalaan puolestasi, että Hän herättisi Sinussa synnin tunnon ja kääntymyksen halun saivartelun ja itsensä paremmin viisaaksi todistelun sijasta.
Olisi mukava tietää mknkälaisen "asialliseen" olen esittänyt jotakin asiatonta?
Tunnet kuitenkin itse paremmin vaikuttimesi ja en niitä nyt ala Sinulle kertomaan.
Minä olisin mielelläni vielä valaissut Sinulle Raamatun teologiaa.
Toivotan Sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta.
"Asiasta tietoinen" "asiasta tietoinen" kirjoitti:
Terve ja kiitos.
Joko alkasit kiemurtelemaan?
Ei täällä päässä ole vielä kiemurreltu.
On monenlaista asiantuntijaa aina olemassa.
Olen kyllä Raamatun lukenut muutaman kertaan ja sama jatkuu.
Kyllä minulla Jehovan todistajienkin käännös hyllyssä on mielenkiinnon vuoksi jos tarvitaan, mutta kyllä minä käytän aivan tavallista kirkkosuomennosta. Löytyy kuitenkin hyllystäni kaikki suomeksi käännetyt versiot. Ainakin UT:n osalta. Alkukieli kreikkakin löytyy sanatarkkoinne suomennoksineen.
Darwin asia oli aivan oma päätelmäni.
Totta. Aurinko pysähtyi tuolloin.
Ei aivan kaikkea heti muista. Muistatko Sinä?
Kyllä Jumala on koko maailmankaikkeuden Luoja, avaruudenkin joka tosin oli olemassa ilmeisesti jo ennen maan elämän luomista.
En minä ole keskusteluasi asiallisena pitänyt.
Se harhaili siellä täällä kommentoimatta realistisesti lainkaan esittämiäni asioita.
Minun mielestäni pyrit vain näyttämään itysei viisaampana johin yleensä monet palstalla pyrkivät.
Minun tavoitteeni oli herättää Sinua synnin tuntoon ja hakemaan tietoa.
Ilmeisesti olet kuitenkin Raamattua sieltä täältä tutkinut. Esitit asioita sieltä täältä jotka eivät liittyneet keskustelumme, tai esittämiini asioihin mitenkään.
Tiedot käärmeen olemuksesta perustuvat profetian sanaan oikeaksi todistettuun, mutta sitä ei ole ilmoitettu Raamatussa.
Lisäksi on huomioitava että elävä ja otimiva usko on eri asia kun saivartelu ja epäilyksien ja virheiden etsiminen silä tarkoituksella.
Hengelliset asiat tulee tutkia "hengessä ja totuudessa" ennen kuin niitä voidaan ymmärtää tai että niistä olisi hyötyä.
Olen vedonut Jumalaan puolestasi, että Hän herättisi Sinussa synnin tunnon ja kääntymyksen halun saivartelun ja itsensä paremmin viisaaksi todistelun sijasta.
Olisi mukava tietää mknkälaisen "asialliseen" olen esittänyt jotakin asiatonta?
Tunnet kuitenkin itse paremmin vaikuttimesi ja en niitä nyt ala Sinulle kertomaan.
Minä olisin mielelläni vielä valaissut Sinulle Raamatun teologiaa.
Toivotan Sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta.
"Asiasta tietoinen">>>On monenlaista asiantuntijaa aina olemassa.
>>>Minun mielestäni pyrit vain näyttämään itysei viisaampana johin yleensä monet palstalla pyrkivät.
Näin on usein, tämä koskee kaikkia, sinuakin. Jotkut pyrkivät vain esittämään kiertotietä oikeassa olonsa niin, ettei kyse ole heidän oikeassa olostaan, vaan heidän tunnustamansa uskonnon, sen opinkappaleiden kuten raamatun tai jonkun muun vastaavan tekijän oikeassa olosta. Kristinuskossa tämä esitetään niin, että ihminen on erehtyväinen, mutta raamattu ei; onhan se Jumalasta lähtöisin. Tosin tämä on puhdasta uskomusta, jolle ei ole minkäänlaista perustetta. Onhan raamatun sentään kirjoittaneetkin vain ihmiset.
Minun mielipiteeni tuohon Darwin-asiaan on se, että ensinnäkään se ei kuulu tälle palstalle vaan sille on oma palstansa uskonto-osiossa. Ehdotan, että sitä koskeville väitteille haet vauhtia sieltä; vauhti tosin voi loppua aika tykkänään jos ei varaudu parempiin perusteluihin, koska evo-krea-palstalla on kyseisen keskusteluaiheen kannalta todella päteviä keskustelijoita.
>>>Minun tavoitteeni oli herättää Sinua synnin tuntoon ja hakemaan tietoa.
Nämä tavoitteet ja temput eivät kuulu tälle palstalle. Palstalla keskustellaan parapsykologiasta ja kaikkinaiset uskonherätyksen tuomat innoitteet julistaa uskontoaan ja käännyttää "harhautuneet" eivät kuulu tänne ja niistä on pidättäydyttävä. Siitäkin huolimatta, vaikka kuinka innostus on kova ja sydän halajaa kertoa Jumalan armosta tms. toisille. Sensijaan parapsykologiaa voi tulkita uskontopohjaisin näkemyksin muutenkin kuin julistusmenetelmällä.
Olen siitä täysin samaa mieltä kanssasi, että raamatussa on kerrottu tapahtumista, jossa on aivan selkeitä parapsykologisia elementtejä mukana. Tämä onkin sinänsä mielenkiintoinen aihe. Sensijaan se, että kyse on uskon oppikirjasta, ei tarkoita, että ne ovat silti aiheutuneet Jumalan voimasta. Todelliset parapsykologiset ilmiöt on voitu sovittaa tietyn uskonnon piiriin sitä tukevasti. Ylipäätään parapsykologisten ilmiöiden tulkinta pelkän raamatun ja kristinuskon pohjalta edustaa vain todella kapeaa katselulinssiä.
Kaikki katsomme ja tulkitsemme todellisuutta omalta näkökantiltamme, esimerkiksi tietyltä uskonnolliselta näkökannalta. Erilaisia näkemyksiä on ääretön määrä. Todellisuus on monimutkainen, eikä sitä selittävää kaikenteoriaa todennäköisesti olekaan. Uskonnot, kuten kristinusko, pyrkivät kuitenkin tälläiseen. Miksipä kamppailla epätietoisuudessa, kun uskonto antaa patenttivastaukset kaikkeen: Mikä se on? Se on Jumalan tapa ilmaista asiansa. Miten se tapahtuu? Jumala on kaikkivaltias, jolla on voima tehdä mitä vain. Miksi niin tapahtuu? Koska se on Jumalan tahto ja niin edelleen. Ei ole maailmassa kysymystä, johon ei saisi vastausta tällä äärimmäisen yleisellä tasolla. Joillekin se riittää.
Ongelma vain on siinä, että todellinen tieto ei silloin lisäänny. Jos havaitaan ilmiöitä, jotka ylittävät käsityskykymme, ovat vastaukset kristinuskon pohjalta vain "se on Jumalasta", jos se koetaan hyväksi tai "se on Saatanasta, ei siihen pidä sotkeutua". Uskoon tullut joutuu automaattisesti joko hylkäämään kaiken uuden tiedon "raamatun vastaisena" tai sovittamaan sen olemassaolevaan uskonoppeihinsa "paholaisen metkuina jne." Vain muutama sata vuotta sitten oli "Saatanan aikaansaannosta ja kerettiläisyyttä" väittää, että maapallo kiersi aurinkoa, koska raamatussa annettiin ymmärtää toisin. Nykyään on Saatanan aikaansaannosta ja kerettiläisyyttä" väittää, että meille tapahtuu parapsykologisia ilmiöitä, jotka eivät ole Jumalasta eikä saatanasta lähtöisin; antaahan raamattu ymmärtää toisin!
Väitit, ettet pidä nimim. lokarin keskustelua asiallisena ja se harhaili siellä täällä kommentoimatta realistisesti lainkaan esittämiäsi asioita. En ole ollenkaan samaa mieltä, vaan lokari esitti hyviä ja loogisia vasta-argumentteja, johon esittämäsi vastaukset alkoivat lievästi sanoen "hajota liitoksistaan".
Esitit muuten muutamia sellaisia tekijöitä, kuten "Jumalan asumisen Orionin tähtisumun takana", ettei omakaan oppisi kovin puhdasta ole. Ylipäätänsä alan jatkossa karsimaan "jeesustelua" sisältäviä viestejä helpommin, jos ei ne pysy järkevästi fokuksessa.- "Asiasta tietoinen"
mrkala kirjoitti:
>>>On monenlaista asiantuntijaa aina olemassa.
>>>Minun mielestäni pyrit vain näyttämään itysei viisaampana johin yleensä monet palstalla pyrkivät.
Näin on usein, tämä koskee kaikkia, sinuakin. Jotkut pyrkivät vain esittämään kiertotietä oikeassa olonsa niin, ettei kyse ole heidän oikeassa olostaan, vaan heidän tunnustamansa uskonnon, sen opinkappaleiden kuten raamatun tai jonkun muun vastaavan tekijän oikeassa olosta. Kristinuskossa tämä esitetään niin, että ihminen on erehtyväinen, mutta raamattu ei; onhan se Jumalasta lähtöisin. Tosin tämä on puhdasta uskomusta, jolle ei ole minkäänlaista perustetta. Onhan raamatun sentään kirjoittaneetkin vain ihmiset.
Minun mielipiteeni tuohon Darwin-asiaan on se, että ensinnäkään se ei kuulu tälle palstalle vaan sille on oma palstansa uskonto-osiossa. Ehdotan, että sitä koskeville väitteille haet vauhtia sieltä; vauhti tosin voi loppua aika tykkänään jos ei varaudu parempiin perusteluihin, koska evo-krea-palstalla on kyseisen keskusteluaiheen kannalta todella päteviä keskustelijoita.
>>>Minun tavoitteeni oli herättää Sinua synnin tuntoon ja hakemaan tietoa.
Nämä tavoitteet ja temput eivät kuulu tälle palstalle. Palstalla keskustellaan parapsykologiasta ja kaikkinaiset uskonherätyksen tuomat innoitteet julistaa uskontoaan ja käännyttää "harhautuneet" eivät kuulu tänne ja niistä on pidättäydyttävä. Siitäkin huolimatta, vaikka kuinka innostus on kova ja sydän halajaa kertoa Jumalan armosta tms. toisille. Sensijaan parapsykologiaa voi tulkita uskontopohjaisin näkemyksin muutenkin kuin julistusmenetelmällä.
Olen siitä täysin samaa mieltä kanssasi, että raamatussa on kerrottu tapahtumista, jossa on aivan selkeitä parapsykologisia elementtejä mukana. Tämä onkin sinänsä mielenkiintoinen aihe. Sensijaan se, että kyse on uskon oppikirjasta, ei tarkoita, että ne ovat silti aiheutuneet Jumalan voimasta. Todelliset parapsykologiset ilmiöt on voitu sovittaa tietyn uskonnon piiriin sitä tukevasti. Ylipäätään parapsykologisten ilmiöiden tulkinta pelkän raamatun ja kristinuskon pohjalta edustaa vain todella kapeaa katselulinssiä.
Kaikki katsomme ja tulkitsemme todellisuutta omalta näkökantiltamme, esimerkiksi tietyltä uskonnolliselta näkökannalta. Erilaisia näkemyksiä on ääretön määrä. Todellisuus on monimutkainen, eikä sitä selittävää kaikenteoriaa todennäköisesti olekaan. Uskonnot, kuten kristinusko, pyrkivät kuitenkin tälläiseen. Miksipä kamppailla epätietoisuudessa, kun uskonto antaa patenttivastaukset kaikkeen: Mikä se on? Se on Jumalan tapa ilmaista asiansa. Miten se tapahtuu? Jumala on kaikkivaltias, jolla on voima tehdä mitä vain. Miksi niin tapahtuu? Koska se on Jumalan tahto ja niin edelleen. Ei ole maailmassa kysymystä, johon ei saisi vastausta tällä äärimmäisen yleisellä tasolla. Joillekin se riittää.
Ongelma vain on siinä, että todellinen tieto ei silloin lisäänny. Jos havaitaan ilmiöitä, jotka ylittävät käsityskykymme, ovat vastaukset kristinuskon pohjalta vain "se on Jumalasta", jos se koetaan hyväksi tai "se on Saatanasta, ei siihen pidä sotkeutua". Uskoon tullut joutuu automaattisesti joko hylkäämään kaiken uuden tiedon "raamatun vastaisena" tai sovittamaan sen olemassaolevaan uskonoppeihinsa "paholaisen metkuina jne." Vain muutama sata vuotta sitten oli "Saatanan aikaansaannosta ja kerettiläisyyttä" väittää, että maapallo kiersi aurinkoa, koska raamatussa annettiin ymmärtää toisin. Nykyään on Saatanan aikaansaannosta ja kerettiläisyyttä" väittää, että meille tapahtuu parapsykologisia ilmiöitä, jotka eivät ole Jumalasta eikä saatanasta lähtöisin; antaahan raamattu ymmärtää toisin!
Väitit, ettet pidä nimim. lokarin keskustelua asiallisena ja se harhaili siellä täällä kommentoimatta realistisesti lainkaan esittämiäsi asioita. En ole ollenkaan samaa mieltä, vaan lokari esitti hyviä ja loogisia vasta-argumentteja, johon esittämäsi vastaukset alkoivat lievästi sanoen "hajota liitoksistaan".
Esitit muuten muutamia sellaisia tekijöitä, kuten "Jumalan asumisen Orionin tähtisumun takana", ettei omakaan oppisi kovin puhdasta ole. Ylipäätänsä alan jatkossa karsimaan "jeesustelua" sisältäviä viestejä helpommin, jos ei ne pysy järkevästi fokuksessa.Hei.
Jokaisen mielipteitä tulee kunnioittaa. Näin minä ajattelen.
Minun ei tarvitse kierellä missään Raamatun asuiassa. Olen vakuuttunut asioista. Kritillisyys perustuu vain rakkauteen jota kutsutaan lähimmäisrakkaudeksi.
Raamatun "uskomuksille" on vahvat perusteet.
Kirjoitate minulle lukematta viestieni asiasisältöä ja tutkimatta ja miettimättä niitä tarkemmin. Olen esitänyt paljon, mitä ette aikaisemmin ole varmastikaan ajatelleet.
Jakelette tuomioita tieteen nimissä joka perustuu näissä asioissa hyvin pitkälti pelkkiin hypoteeseihin. Tieteilijät uskovat paljon hypoteeseihin. uskothan esim kehitysoppin koska et voi uskoa Jumalaan ja intät että olet oikeassa
ja jakelet omat käsityksesi hienojen nimikkeiden kera, että hypoteesit näyttäisivät viisailta?
Olen esittänyt vahvoja perusteita Raamatun todenperäisydelle, mutta vanhat asenteet ovat ratkaisevassa asemassa Sinullakin.
Minä olen pätevä omalla alallani, muut omallaan.
Sherisffiltä odottaisin ylesönpalvelutehtävissä
kohteliasta käytöstä.
Mielipidevaihtajat eivät voi keskustella useilla palstoilla, vaan on kätevää nipuittaa niitä yhteen koska kaikki kekustelemamme asiat liittyvät tavalla tai toisella parapsykologiaan.
Kristillinen usko ei ole niin monimutakainen asia etteikö siihen riittäisi suhteellisen kapea sektori. Ei Jumala vaadi mahdottomia suorituksia
että ihminen pelastuksen asian ymmärtäisi.
Krsitillinen usko ei ole koskaan esittänyt oikeaoppisuusvaatimuksia astrologian asioista. Siitä olen varma. Olet tutkinut muuta kuin kristillistä uskoa. Tämä ko. joka julistaa "kerettiläiseksi" esiintyy valkeuden enkelinä. Kysymys ei ole Raamatun opetuksesta johon on tyydyttävä ja on riittävä kun kristillisestä uskosta on kysymys. Ei ole olemassa muuta lähdettä. Se kun on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.
Ole hyvä ja karsi mitä tahdot.
Kovin olet asettunut toki omien näkemyksiesi taakse ja arvoit asiat siltä kantilta.
Minusta Sinun olisi hyvä antaa keskustelijoiden keskustella keskenään, esittämättä oikeaoppisuusvaatimuksia.
Toki voit karsia selaista minkä säänöt kieltävät.
Muuten palstastasi tulee Sinun henkilökohtaisten näkemyksiesi palsta, ei yöleisön palsta.
Nämä asiat voisi tieysti esittää työnantajillesi, mikä on palstan tarkoitus? Markkinoida palstan
sheriffinkö mielipteitä faktoina vai onko tarkoitus että yleisö keskustelee?
Liitokset pysyivät hyvin kasassa ja liittyivät asiayhteyteen.
On helppoa esittä väitteitä lainkaan perustelematta niitä?
Mihinkä puhdasoppisuuteen vetoat teologiassa etteikö Jumala voisi asua Orionin tähtisumun takana?
Perustelemattomia sytöksiä ja väiteitä on helppoa esittää. Minä pyrin perustelemaan väitteeni joita ei vaivauduttu kommentoimaan, muuat kuin haukkumaan.
En toki ole keskustlukumppanilleni mitenkään vihainen, enkä Sinullekaan, mutta kovin latelet ajatuksiasi totuuksina ilman perusteluita pitkiä listoja ja edellytät että ihmiset ne tunnustaisivat faktoina.
Ystävällisesti
Jumalan siunausta runsaasti Sinulle. "Asiasta tietoinen" kirjoitti:
Hei.
Jokaisen mielipteitä tulee kunnioittaa. Näin minä ajattelen.
Minun ei tarvitse kierellä missään Raamatun asuiassa. Olen vakuuttunut asioista. Kritillisyys perustuu vain rakkauteen jota kutsutaan lähimmäisrakkaudeksi.
Raamatun "uskomuksille" on vahvat perusteet.
Kirjoitate minulle lukematta viestieni asiasisältöä ja tutkimatta ja miettimättä niitä tarkemmin. Olen esitänyt paljon, mitä ette aikaisemmin ole varmastikaan ajatelleet.
Jakelette tuomioita tieteen nimissä joka perustuu näissä asioissa hyvin pitkälti pelkkiin hypoteeseihin. Tieteilijät uskovat paljon hypoteeseihin. uskothan esim kehitysoppin koska et voi uskoa Jumalaan ja intät että olet oikeassa
ja jakelet omat käsityksesi hienojen nimikkeiden kera, että hypoteesit näyttäisivät viisailta?
Olen esittänyt vahvoja perusteita Raamatun todenperäisydelle, mutta vanhat asenteet ovat ratkaisevassa asemassa Sinullakin.
Minä olen pätevä omalla alallani, muut omallaan.
Sherisffiltä odottaisin ylesönpalvelutehtävissä
kohteliasta käytöstä.
Mielipidevaihtajat eivät voi keskustella useilla palstoilla, vaan on kätevää nipuittaa niitä yhteen koska kaikki kekustelemamme asiat liittyvät tavalla tai toisella parapsykologiaan.
Kristillinen usko ei ole niin monimutakainen asia etteikö siihen riittäisi suhteellisen kapea sektori. Ei Jumala vaadi mahdottomia suorituksia
että ihminen pelastuksen asian ymmärtäisi.
Krsitillinen usko ei ole koskaan esittänyt oikeaoppisuusvaatimuksia astrologian asioista. Siitä olen varma. Olet tutkinut muuta kuin kristillistä uskoa. Tämä ko. joka julistaa "kerettiläiseksi" esiintyy valkeuden enkelinä. Kysymys ei ole Raamatun opetuksesta johon on tyydyttävä ja on riittävä kun kristillisestä uskosta on kysymys. Ei ole olemassa muuta lähdettä. Se kun on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.
Ole hyvä ja karsi mitä tahdot.
Kovin olet asettunut toki omien näkemyksiesi taakse ja arvoit asiat siltä kantilta.
Minusta Sinun olisi hyvä antaa keskustelijoiden keskustella keskenään, esittämättä oikeaoppisuusvaatimuksia.
Toki voit karsia selaista minkä säänöt kieltävät.
Muuten palstastasi tulee Sinun henkilökohtaisten näkemyksiesi palsta, ei yöleisön palsta.
Nämä asiat voisi tieysti esittää työnantajillesi, mikä on palstan tarkoitus? Markkinoida palstan
sheriffinkö mielipteitä faktoina vai onko tarkoitus että yleisö keskustelee?
Liitokset pysyivät hyvin kasassa ja liittyivät asiayhteyteen.
On helppoa esittä väitteitä lainkaan perustelematta niitä?
Mihinkä puhdasoppisuuteen vetoat teologiassa etteikö Jumala voisi asua Orionin tähtisumun takana?
Perustelemattomia sytöksiä ja väiteitä on helppoa esittää. Minä pyrin perustelemaan väitteeni joita ei vaivauduttu kommentoimaan, muuat kuin haukkumaan.
En toki ole keskustlukumppanilleni mitenkään vihainen, enkä Sinullekaan, mutta kovin latelet ajatuksiasi totuuksina ilman perusteluita pitkiä listoja ja edellytät että ihmiset ne tunnustaisivat faktoina.
Ystävällisesti
Jumalan siunausta runsaasti Sinulle.Ensinnäkin olet nyt kyllä syvästi erehtynyt asemastani ja liitoksistani tähän keskustelupalstan tarjoajaan. Vaikka olenkin palstan seriffi, olen viime kädessä aivan samanlainen normaali keskustelija kuin kuka tahansa muukin palstalla. Euroakaan en ole koskaan Suomi24:stä palkkioksi saanut enkä tule saamaan, enkä ole minkäänlaisessa työsuhteessa palveluntarjoajaan. Sensijaan virka vaatii jatkuvasti paljon aikaa ja vaivaa, joten ennemminkin minä "maksan" tästä hommasta. Ymmärrät itsekin, ettei sellainen ole mikään ideaalihomma, mutta jonkunhan sekin on tehtävä.
Olen aikoinani tähän koiranvirkaan vapaa-ehtoisesti ilmoittautunut, jotta palsta pysyisi siinä fokuksessa mihin se on tarkoitettu. En siis toimi minkäänlaisessa asiakaspalvelutehtävässä enkä ole velvollinen muuhun, kuin poistamaan sellaiset viestit jotka eivät palstalle kuulu. Ainut ero sinuun on se, että minulla on muutama moderointiin vaadittava työkalu käytössäni.
En poista palstalta ainuttakaan viestiä sillä perusteella, etten itse pidä niistä tai ne eivät noudata omaa mielipidettäni. Yritän sensijaan antaa mahdollisimman monen näkemyksen palstalla olla; onhan osoituksena sinunkin viestisi. Olen joskus joutunut jopa ylläpidolle asti puolustamaan näkemystäni siitä, miksi viestiä ei tulisi poistaa, vaikkei kyse ole edes omasta viestistäni. Samoin pyrin vastustamaan eräiden New Age-viestien aiemmin ihmeellistä poistelua, vaikka olenkin viestien näkemyksiä vastaan. Tiedän uskonto-osion eräillä toisilla palstoilla tuollaista esittämääsi poistopolitiikkaa tapahtuneen ja se on mielestäni väärin. Sensijaan ymmärrät hyvin, että uskonjulistukset yms. eivät kuulu tämän palstan fokukseen. Rehellisyyden nimissä on sinunkin myönnettävä, että jeesus-julistukselle on Suomi24:n keskusteluosioissa varattu jopa useita palstoja, joten muiden aihepiirien palstoille (kuten rajatiedon alue) tulee antaa rauha kirjoittaa niillä käsiteltäviä juttuja ilman jeesusteluja.
Jeesuksesta ja kristinuskosta voi toki kirjoittaa tänne, jos se noudattelee palstan politiikkaa eikä ole julistustyyppistä. Jos näkemyksesi on vaikkapa se, että Jeesus oli humanoidi ja Lord Sananda, niin New Age on sinulle. Jos taas haluat kertoa, että kummitukset ovat sieluja, jotka eivät ole päässeet taivaaseen eikä helvettiin, niin hyvä on. Vaihtoehtoja löytyy. Aloituksesi aiheesta tällä parapsykologian palstalla oli sekin suhteellisen ok, mutta kuitenkin lopulta päätyi siihen, että kerroit "halunneesi herättää synnintuntoja ja halun etsiä totuutta Jumalan sanasta" ja nostat esiin pelastuksen tarpeen.
Lähinnä hämmästyttää se, että kerrot olevasi suvaitsevainen kaikkia näkemyksiä kohtaan, mutta syytät meitä siitä, että uskomme ja jakelemme tuomioita tieteellisten hypoteesien perusteella, esitämme perusteettomia väitteitä emmekä hyväksy totuudeksi esittämiäsi raamatun näkemyksiä parapsykologiasta, ja ennenkaikkea pyrimme kieltämään näkemyksesi epätotena ja vaadimme muut tunnustamaan omat väitteemme faktoina. Eikö tämä ole ristiriitaista? Minä ainakin esitin, että uskonnollinen näkökulma on yksi linssi, jonka läpi parapsykologiaa voi katsoa; tosin se on erittäin kapea. On olemassa paljon muitakin linssejä, joten on vaikea ajatella kristinuskon näkemykset parapsykologiasta oikeaksi tai ainakaan kaikenkattavaksi. Tältä pohjalta asiasta voidaan toki keskustella, kunhan se ei mene uskonjulistamiseksi, niinkuin valitettavan usein on mennyt.- "Asiasta tietoinen"
mrkala kirjoitti:
Ensinnäkin olet nyt kyllä syvästi erehtynyt asemastani ja liitoksistani tähän keskustelupalstan tarjoajaan. Vaikka olenkin palstan seriffi, olen viime kädessä aivan samanlainen normaali keskustelija kuin kuka tahansa muukin palstalla. Euroakaan en ole koskaan Suomi24:stä palkkioksi saanut enkä tule saamaan, enkä ole minkäänlaisessa työsuhteessa palveluntarjoajaan. Sensijaan virka vaatii jatkuvasti paljon aikaa ja vaivaa, joten ennemminkin minä "maksan" tästä hommasta. Ymmärrät itsekin, ettei sellainen ole mikään ideaalihomma, mutta jonkunhan sekin on tehtävä.
Olen aikoinani tähän koiranvirkaan vapaa-ehtoisesti ilmoittautunut, jotta palsta pysyisi siinä fokuksessa mihin se on tarkoitettu. En siis toimi minkäänlaisessa asiakaspalvelutehtävässä enkä ole velvollinen muuhun, kuin poistamaan sellaiset viestit jotka eivät palstalle kuulu. Ainut ero sinuun on se, että minulla on muutama moderointiin vaadittava työkalu käytössäni.
En poista palstalta ainuttakaan viestiä sillä perusteella, etten itse pidä niistä tai ne eivät noudata omaa mielipidettäni. Yritän sensijaan antaa mahdollisimman monen näkemyksen palstalla olla; onhan osoituksena sinunkin viestisi. Olen joskus joutunut jopa ylläpidolle asti puolustamaan näkemystäni siitä, miksi viestiä ei tulisi poistaa, vaikkei kyse ole edes omasta viestistäni. Samoin pyrin vastustamaan eräiden New Age-viestien aiemmin ihmeellistä poistelua, vaikka olenkin viestien näkemyksiä vastaan. Tiedän uskonto-osion eräillä toisilla palstoilla tuollaista esittämääsi poistopolitiikkaa tapahtuneen ja se on mielestäni väärin. Sensijaan ymmärrät hyvin, että uskonjulistukset yms. eivät kuulu tämän palstan fokukseen. Rehellisyyden nimissä on sinunkin myönnettävä, että jeesus-julistukselle on Suomi24:n keskusteluosioissa varattu jopa useita palstoja, joten muiden aihepiirien palstoille (kuten rajatiedon alue) tulee antaa rauha kirjoittaa niillä käsiteltäviä juttuja ilman jeesusteluja.
Jeesuksesta ja kristinuskosta voi toki kirjoittaa tänne, jos se noudattelee palstan politiikkaa eikä ole julistustyyppistä. Jos näkemyksesi on vaikkapa se, että Jeesus oli humanoidi ja Lord Sananda, niin New Age on sinulle. Jos taas haluat kertoa, että kummitukset ovat sieluja, jotka eivät ole päässeet taivaaseen eikä helvettiin, niin hyvä on. Vaihtoehtoja löytyy. Aloituksesi aiheesta tällä parapsykologian palstalla oli sekin suhteellisen ok, mutta kuitenkin lopulta päätyi siihen, että kerroit "halunneesi herättää synnintuntoja ja halun etsiä totuutta Jumalan sanasta" ja nostat esiin pelastuksen tarpeen.
Lähinnä hämmästyttää se, että kerrot olevasi suvaitsevainen kaikkia näkemyksiä kohtaan, mutta syytät meitä siitä, että uskomme ja jakelemme tuomioita tieteellisten hypoteesien perusteella, esitämme perusteettomia väitteitä emmekä hyväksy totuudeksi esittämiäsi raamatun näkemyksiä parapsykologiasta, ja ennenkaikkea pyrimme kieltämään näkemyksesi epätotena ja vaadimme muut tunnustamaan omat väitteemme faktoina. Eikö tämä ole ristiriitaista? Minä ainakin esitin, että uskonnollinen näkökulma on yksi linssi, jonka läpi parapsykologiaa voi katsoa; tosin se on erittäin kapea. On olemassa paljon muitakin linssejä, joten on vaikea ajatella kristinuskon näkemykset parapsykologiasta oikeaksi tai ainakaan kaikenkattavaksi. Tältä pohjalta asiasta voidaan toki keskustella, kunhan se ei mene uskonjulistamiseksi, niinkuin valitettavan usein on mennyt.Kiitos.
Nyt oli kirjoituksesi asiallisempaa.
Toki ymmärrän että on palstoja uskontokeskustelulle muualla.
Tämä olikin aivan enimmäinen palstalla käyntini.
Tottakai huomioin asian tulevaisuudessa.
Minä en moiseen koiranvirkaan ryhtyisi korvauksetta.
- "Puhe rististä (evankeliumista, "jeeustelu" on hullutusta niille jotka joutuvat kadotukseen. Meille jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (Paavalin sanat)
Ikävä kyllä Sinun antijeesustelu, vie Sinut kadotukseen. Toivotaan ettet havahdu asiaan liian myöhään. Ihmiskunnan armonaika päättyy.
Pyhän Hengen pilkka on anteeksi antamaton synti
jos sitä ei tässä ajassa kaduta ja käännytä.
On niin paljon parempaa tekemistä.
"Jeeusteluun" pitäisi olla enemmän aikaa.
Olin joskus nuorena aivan hädissäni kun kaikki maailman asiat kiinnostivat ja aikaa ei ollut kaiken ahmimiseen.
Olisi ollut valtava määrä mm parapsykoliogiaa hyllyissä vielä lukematta.
Helpotus oli suunnaton kun sitten joskus tajusin että tiedon tyhjiön täyttää yksin Jeesus ja Hänen Raamatun uskonto!
Se riittää ihmisen viisaudeksi kokonaan täysin tyhjentävästi. Työasiat erikseen toki.
Jeesusksn uskonto on maailman suurinta viisautta.
Kaikki maailman hömpötys muuttuu tyhjänpäiväiseksi kun löytää Jeesuksen uskon ja Jeesus itse henkilökohtaisesti on kanssani joka päivä.
Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos minä tahdon
käännyttää, näyttää myös tieteiskirjoittajilla
olla usein sama ajatus: Taivuttaa muut oman näkemyksensä taakse.
Minä en ihmisiä tuomitse.
Uskon että olen ollut syntisempi kuin Sinä.
Olet varmasti fiksu, verrattuna mitä minä joskus aikoinaan.
Raamatun Jumalan sana tuomitsee ihmisen sama.
Ikävä kyllä olet mennyt paholaisen ansaan kun olet sen minkä olet uskonasiaa tutkinut, tutkinut
sellaista uskonnollisuutta jolla ei ole tekmeistä
kuin paholaisen kanssa.
KO taho joka julistaa kerettläisiä on käntänyt kaikki Raamatun selvät opit ylösalaisin!
Minä myös olen niin järkevä, että ne opit saa minut voimaan pahoin.
Siksi minulla on kova työ "jeesustella" niin että
saan mahdollisimman paljon ihmisiä ymmärtämään
oikean Raamatun opin.
Muista tämä:
- Kaikki harhaoppi tulee aina Jeesuksen tai tieteen nimissä!
Se vaan on näin.
Kaikki sonta ja saasta tulee aina kirkkojen tai tieteen kautta!
Muista kuitenkin vielä tämä:
- Tieteen ja Raamatun uskonnon ei tarvitse sotia keskenään. On paljon kristillisen avkaumksebn tiedemiehiä. Onhan biologia todistanyt että evaoluutio on mahdotona asia ja arkeologia todistanut Raamatun kirjoitukset oikeiksi.
Ihminen jota perkele pitää hallinnassaan on sokea tosiasioille, hän on niin paatunut.
Niinpä tekin sorruitte huonoihin yrityksiin kumota todisteluni ja heittää kehään jotakin
sieltä täältä, missä asiaa tutkimattomalla ymmätämättömyydellä luulitte olevan ristiriitoja.
Minä toki kunnioitan palstan sherisffin pyyntöä keskustella uskonasioista muualla.
Ilman muuta kun sanin tietää, että näin on tarkoitus.
Ikävä kyllä parapsykologia liikkuu alueilla joissa
satana on asialla ja Jumalan sanaa tuntematon, menee väistämättä harhaan ja taas on yksi sielu
kadotettu.
Toivotan Jumalan runsasta siunausta ja toivon että joskus tulet viisaaksi ja opit ymmärtämään hömpötykset tieteissä joihin elämä vain tulee hukattua hölläkän pölläkön hypoteeseihin.
Tällä palstalle on monenlaisat tarvetta ja yritystä esittää tieteen varjolla viisasta joka on vain maailman hulluuta joka pian loppuu.
Ihminen ei saa mitään mukaansa?!
- Saa kyllä. Hyvät ja pahat tekonsa hän saa mukaansa. Rahaa ja omaisuutta ei.
Ystävällisesti
"Asiasta tietoinen"
- JP Lassila
Kommenttisi ei tätä varmaankaan ansaitse, mutta tässä lyhyt selostus parapsykologiasta.
---
Mitä on parapsykologia?
Parapsykologialla tarkoitetaan tieteenalaa, joka tutkii niin sanottuja psyykkisiä ilmiöitä. Näillä tarkoitetaan luonnossa ilmeneviä tapahtumia, jotka näittäisivät ilmentävän ainakin joltain osiltaan tietoista vaikutusta, jonka vaikutuskanavia ei kuitenkaan kyetä tunnistamaan ja joiden kohdalla on syytä pitää vähintäänkin mahdollisena paranormaalia vaikutuskanavaa.
Edinburghin yliopistossa toimiva täysipäiväinen parapsykologian professori Robert Morris tiivistää nyky-parapsykologian seuraavasti:
a) Parapsykologia on ilmeisen uudenlaisten, eliöiden ja niiden ympäristön välisten yhteydenpitokeinojen (psi, psyykkiset kyvyt) tutkimista, keinojen jotka jäävät nykyään tiedeyhteisön ymmärryksen ulkopuolelle.
b) Parapsykologia on tieteiden välistä ongelma-aluetta eikä mikään erillinen tutkimushaara tai pelkkä psykologian osa-alue.
c) Parapsykologia pikemminkin asettaa kysymyksiä kuin tekee oletuksia; sen tehtävänä on tutkia joidenkin yksilöiden väitettyjä kykyjä, mutta se ei ole velvollinen olettamaan kyseisten kykyjen olemassaoloa.
d) Parapsykologiassa yhdistyy kahden työhypoteesijoukon tutkimus: 1) "pseudo-psi -oletuksen", joka väittää, että suurin osa psi:n olemassaoloa puoltavista todisteista - ellei jopa kaikki - on valheellista ja seurausta siitä, että ihmisiä on johdettu harhaan tai että havaintoja on tulkittu väärin, sekä 2) "psi-hypoteesin", joka väittää, että ihmisellä on todella tietyissä olosuhteissa käytettävänään uudenlaisia yhteydenpitokeinoja.
e) Parapsykologia merkitsee päätelmiä tekevien havaitsijoiden tutkimista ja se voi hyötyä sellaisten mallien käytöstä, joilla selvitetään, miten ihminen tekee havaintoja näennäisesti psyykkisistä tapahtumista sekä siitä, miten ihminen saattaa johtaa harhaan itseään ja muita.
f) Parapsykologia käyttää tieteen työvälineitä, kuten yksityiskohtiin pureutuvia luonnollisten tapahtumien kuvauksia, selvityksiä, hypoteesinmuodostusta ja -testausta, korrelaatiotutkimuksia, kontrolloituja kokeellisia tutkimuksia olosuhteita järjestelmällisesti muuntelemalla sekä teoreettisten mallien rakentamista.
Tässä on syytä ottaa lisäksi esille soveltava parapsykologia, jonka tavoitteena on toteuttaa parapsykologisia sovellutuksia sekä tutkia mahdollisten psi-ilmiöden soveltamismahdollisuuksia. Parapsykologisina sovellutuksina voidaan pitää teknisiä menetelmiä tietoisuuden ja aistien laajentamiseksi nykyisestä, jota voidaan pitää yhtenä merkittävänä laajennuksena parapsykologian alueella normaalitieteiden suuntaan. - TiinaG
Rauha teille!
Älä syyllisty liian hätäisiin johtopäätöksiin ja pyri säilyttämään objektiivisuutesi.
Raamattu on vain ihmisten kirjoittama kirja, täynnä symbolisia merkityksiä.
Jotta ymmärtäisit kirjaa, sinun tulee ensin ymmärtää, mikä saa ihmisen kirjoittamaan jotain tuollaista.
Onnea totuuden etsintääsi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793