Ev.lut. on osa katolista kirkkoa

Lopunaika

Jumalan silmissä ev.lut.kirkko ja monet muut paikat ovat osa katolista kirkkoa. Esim. ovat osa ekumeenista neuvostoa (lopunajan yksi eksytys) ja opettavat osittain samaa väärää evankeliumia. Näin Jumalan silmissä. Ja Jumala varoittaa, että valheen tie vie kadotukseen. Onhan se ev.lut.kirkon "hedelmä" nähtävissä; uskonnollisuus, toinen (eli väärä) "Jeesus", Jumalan Sanan tyhjäksi tekeminen (jossa eivät onnistu kuitenkaan koska Jumalan Sana pysyy iankaikkisesti). Raamatusta voimme nähdä mistä tietää että ihminen om uskossa. Monet ev.lut.seurakuntien jäsenet eivät ole Raamatullisessa eli Jeesuksen uskossa. Voi valheen määrää. Ja jos on osa eksytystä, on osallinen muidenkin synneistä. Lähtekää pois ev.lut.kirkosta, jos haluatte Jeesuksessa pelastua. Jeesus tulee vastaanottaa henkilökohtaisesti Vapahtajana ja Herrana ja uudestisyntyneen uskovan tulee seurata Häntä totuudessa ja Pyhässä Hengessä. Ev.lut.kirkko pilkkaa Jumalaa niin monin eri tavoin. Älkää uskoko valheen henkiä, jotka imitoivat Jeesusta. Pysykää Jumalan Sanassa.

21

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SeuratkaaJeesusta

      Katolinen kirkko, ev.lut.kirkko ja monet muut paikat ovat mukana ekumeenisessa neuvostossa. Kyseessä on valtava lopunajan eksytys, jossa ei tule olla mukana.

      Jumala käskee Sanassaan eroamaan harhaopeista. Ei tule olla mitään osallisuutta pimeyden töissä, muutoin joutuu osallisiksi muidenkin synteihin. Uskokaa tämä Jumalan Sana. Älkää olko uskollisia ihmisille vaan olkaa uskollisia Jeesukselle. Siinä mitataan kuka Häntä rakastaa. Lähde pois, vaikka jäisit yksin. Herra Jeesus on kanssasi, jos olet Hänet vastaanottanut Vapahtajanasi ja Herranasi ja seuraat Häntä.

      Jeesus varoittaa, että meidän ei tule palvoa ihmisiä, meidän ei tule olla kuuliaisia ihmisille, vaan olla kuuliaisia yksin Jeesukselle. Jeesus ei valehtele kun Hän sanoo, että HARVAT löytävät elämään. Et voi samaan aikaan olla osa eksytystä ja samaan aikaan palvella Herraa. Raamattu käskee eroamaan vääristä yhteistöistä.

      Ilm. 18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

      Ef. 5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

      Tit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

      2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
      15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
      16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
      17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
      18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

      Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

      1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

      2. Kor. 11:13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

      Moni ei usko Jumalan Sanaa. Silloin on epäuskovainen. Silloin ei ole Jeesukseen uskossa, koska usko Jumalaan on myös usko siihen mitä Jumala sanoo. Nyt Jumalasta yritetään tehdä valehtelijaa ja monessa paikassa levitetään ja opetetaan jotain muuta kuin mitä Jumalan Sana sanoo.

      Matt. 15:14 "...jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

    • PasiToivonen

      Olen helluntailainen, lähtenyt Ev. Lut. kirkosta, liittynyt Katoliseen kirkkoon.

      Ja juon punaviiniä.

      Suomessa on vapaus kuulua sellaiseen kirkkokuntaan kuin itse haluaa.

      • absoluutisti

        Oletko nyt helluntailainen vai katolilainen, vai jollain tavalla molempia?


    • On kyllä pikkusen ongelmallista puhua Jumalan puolesta. Jumala ei ole tainnut Raamatussa ottaa kantaa katoliseen - tai ev.lut.kirkkoon.

      • Selkeää

        Onhan se nähtävissä esim. läpi UT:n kuinka Jumala varoittaa juuri siitä mitä näissä kirkoissa tapahtuu. Yksin Jumala voi avata Sanansa. Yhdessä viestissä yllä osuvia Raamatun paikkoja.


    • PasiToivonen

      >>Et voi samaan aikaan olla osa eksytystä ja samaan aikaan palvella Herraa. >>

      Lausun Terve Maria rukoukset englanniksi ennen iltamessua.

    • Spiritismistäyms

      5.Mooseksen kirja:
      18:10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
      18:11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.

    • on_totta

      ja sit kaikesta valituksesta ja hampaiden kiristelystä huolimatta, se oli nimenomaan luterilainen kirkko ja siten myös katolinen kirkko ja sitä myötä siis apostoli Pietari itse, joiden kautta ootte kuulleet ilosanoman voidellusta.

      älkää vähätelkö Jumalaa, ette voi laskea siunaustenne määrää.

    • Katoliset palvovat ja kumartavat pyhäinkuvia, jumalankuvia, mikä on moneenkertaan kielletty Mooseksen laissa. Lisäksi katoliset palvovat pyhimyksiä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani, sanoo Herra.

      • wowowowowowow

        eikös kielto koskettanu epäjumalankuvia? sä sanot et Kristus o epäjumala? se etkatolilaiset palvovat pyhimyksiä täytyy ol aika uus juttu, en oo kuullukkaa


      • 2 MOOS 20:4-6 : Älä tee itsellesi jumalankuvia äläkä mitään kuvia, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.


      • kasvava_ymmärrys
        thoyssa kirjoitti:

        2 MOOS 20:4-6 : Älä tee itsellesi jumalankuvia äläkä mitään kuvia, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        Onnea sitten kun meet kaatamaan Agricolan, Lutherin ja Melanchtonin patsaita kansallispyhätöissämme. Jos se kuulostaa liian työläältä, tuhoa kaikki vastaan tulevat krusifiksit (ristit joissa Kristus on esitetty naulittuna) missä niitä näetkään.

        Sitten voitkin mennä ja repiä ne jakeet, joissa Jumala käskee tekemään kuvia kerubeista Liitonarkkuun. Ja unohtaa Moosekselle annetun käskyn tehdä pronssinen käärme.

        Aloittaa voit tietysti siitä, että tuhoat puhelimestasi kameran, ettet voi tehdä mitään kuvia yhtään mistään.

        Kristus on Jumala, eikä Hänen kuvansa ole epäjumalankuva, josta tuossa jakeessa on kyse. Näkymätön on tullut näkyväksi ja millainen ihme se onkaan -- jokainen Kristusta esittävä ikoni on uskontunnustus. Ja kuvat pyhistä ovat kuvia ihmisistä, eivätkä nekään ole epäjumalankuvia. Aivan kuten katsot valokuvia läheisistäsi ja muistat heidät, kuvat pyhistä ovat muistamista ja opetusta varten. Pyhät ovat, jos ymmärrät, ihmisiä kuten mekin.

        Yksikin ikoni yhdestäkin pyhästä opettaa enemmän teologiaa kuin kaikki mitä Internetin keskustelupalstoilla ikinä voidaan väittää -- mukaanlukien tämä viesti.


      • yksiuskova
        kasvava_ymmärrys kirjoitti:

        Onnea sitten kun meet kaatamaan Agricolan, Lutherin ja Melanchtonin patsaita kansallispyhätöissämme. Jos se kuulostaa liian työläältä, tuhoa kaikki vastaan tulevat krusifiksit (ristit joissa Kristus on esitetty naulittuna) missä niitä näetkään.

        Sitten voitkin mennä ja repiä ne jakeet, joissa Jumala käskee tekemään kuvia kerubeista Liitonarkkuun. Ja unohtaa Moosekselle annetun käskyn tehdä pronssinen käärme.

        Aloittaa voit tietysti siitä, että tuhoat puhelimestasi kameran, ettet voi tehdä mitään kuvia yhtään mistään.

        Kristus on Jumala, eikä Hänen kuvansa ole epäjumalankuva, josta tuossa jakeessa on kyse. Näkymätön on tullut näkyväksi ja millainen ihme se onkaan -- jokainen Kristusta esittävä ikoni on uskontunnustus. Ja kuvat pyhistä ovat kuvia ihmisistä, eivätkä nekään ole epäjumalankuvia. Aivan kuten katsot valokuvia läheisistäsi ja muistat heidät, kuvat pyhistä ovat muistamista ja opetusta varten. Pyhät ovat, jos ymmärrät, ihmisiä kuten mekin.

        Yksikin ikoni yhdestäkin pyhästä opettaa enemmän teologiaa kuin kaikki mitä Internetin keskustelupalstoilla ikinä voidaan väittää -- mukaanlukien tämä viesti.

        Nyt olet kyllä todella harhassa. Jeesus on Jumala. Jumala kieltää Jumalan kuvat. Se, että Jumala tuli lihaksi ei poista käskyä. Jokainen kuva Jeesuksesta esittää saatanaa, joka haluaa imitoida Jeesusta. Kuva Jeesuksesta ei ole Jeesus. Jumala vihaa Jumalan kuvia, koska ne vievät ihmisiä harhaan ja ovat epäjumalia. Uudestisyntyneen uskovan tulisi tuntea Jeesus itsessään. Ihminen ei voi tuntea Jeesusta kuvan kautta. Kuvat Jeesuksesta PILKKAAVAT Jeesusta. Tämä on Raamatullinen totuus. Lisäksi, kuten Raamattu sanoo, USKO tulee JUMALAN SANAN KUULEMISESTA, EI kuvien kautta. Kuvat Jeesuksesta ovat epäjumalia. Epäjumalanpalvelijat eivät peri taivasten valtakuntaa.

        Moni vääntää Jumalan Sanan kieroon ja haluaa pitää kiinni epäjumalistaan. Oma sydän on petollinen yli kaiken. Monet liittävät epäjumalankuviin tunteitaan ja ajattelevat niiden tuovan kunniaa Jeesukselle, eivätkä ymmärrä, että ne kuvat eivät esitä Jeesusta vaan saatanaa, joka imitoi Jeesusta. Lisäksi, kuten Raamattu sanoo, pitkät hiukset ovat häpeäksi miehelle. Suurimmassa osassa kuvista "Jeesukselle" on piirretty pitkät hiukset. Tämäkin on Jumalaa häpäisevä asia. Kuvat pilkkaavat pyhää Jumalaa. Uskonnollisuus on yksi harhauttavimmista asioista maan päällä.

        Ap.t.17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema. 30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla ON TEHTÄVÄ PARANNUS.

        Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Jes. 45:16 Häpeän ja pilkan he saavat kaikki, pilkan alaisina he kulkevat kaikki, nuo kuvien tekijät.

        1. Kor. 11:14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;

        1. Kor. 10:14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.

        2. Moos. 20:3 ÄLÄ PIDÄ MUITA JUMALIA MINUN RINNALLANI.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        Hab. 2:18 Mitä hyötyä on veistetystä kuvasta, että sen valmistaja veistää sen, ja valetusta kuvasta ja valheen opettajasta, että sen valmistaja siihen luottaa ja tekee mykkiä epäjumalia?
        19 Voi sitä, joka sanoo puulle: 'Heräjä!' ja mykälle kivelle: 'Nouse!' Sekö voisi opettaa? Katso, se on silattu kullalla ja hopealla, ja henkeä siinä ei ole, ei ensinkään.

        1. Kor. 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, 10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.


    • Ei suomalaisten jumalankuvia tarvitse hävittää, mutta pakanain jumalankuvat täytyy. 5 Moos 7:5

    • Eloton on jumalankuva, ei sii18 Mitä auttaa jumalankuva? Senhän on veistäjä tehnyt.Mitä hyödyttää valettu patsas?Sen vastaukset ovat valhetta.Miten veistäjä voi luottaa veistokseensa,omatekoiseen jumalaan, joka ei puhu?19 Voi sitä, joka sanoo puupalalle: "Herää!" ja mykälle kivelle: "Nouse!" Nekö voisivat antaa oikeita neuvoja? Kullalla ja hopealla ne kyllä on silattu, mutta henkeä niissä ei ole.20 Herra on pyhässä temppelissään, hänen edessään vaietkoon koko maa!tä saa viisautta. Habakuk 2:18-20:

    • Minä ymmärrän erittäin hyvin kuvakiellon, koska jumalasta ei voi tehdä kuvaa, ellei pidä jotain luotua jumalana. Toisaalta taas.............

      Kun ihminen katsoo kuvaa, hänen ajatuksensa pysähtyy tuohon kuvaan, jota hän ryhtyy tarkkailemaan.
      Kuva on useimmiten maalattu, kuten jeesus kirkoissa ja jokainen on harrastanut piirustusta tai maalausta, joten hän ryhtyy tarkkailemaan tekijän taitoja. Onko sopusuhtainen, millaiset värit,
      onko tunnelma tavoitettu, miten sormet ja varpaat asettuvat, miten reisi ja säärilihakset, tai pää ja ilme, millainen tausta ja liinavaate. Näyttääkö aidolta ihmiseltä, vai epämuodostuneelta, oliko taiteilija hyvä vai huono.
      Ihmiskäsin tehty on ihmiskäsin tehty, kopio jostakin taiteilijan ihmisnäkemyksestä.

      Poslähtiessä joku kysyy; ' Oliko hyvä saarna. ' Ai niin, se saarna, mitä siinä sanottiin.

    • Kerrotaan, että vielä Lutherin aikana saarnattiin latinaksi, ihmisten oli kuitenkin tultava kirkkoihin, joten heille maalattiin kuvia katseltavaksi, koska eivät ymmärtäneet sanoja.

    • PasiToivonen

      >>Oletko nyt helluntailainen vai katolilainen, vai jollain tavalla molempia? >>

      Jollain tavalla molempia. Eikun ihan virallisesti.

      >>Jumala kieltää Jumalan kuvat.>>

      Jumala ei vihaa ainoastaan Jeesuksen kuvia, Jumala vihaa itse Jeesusta. Siksi Jeesus naulittiin ristille.

    • PasiToivonen

      Jumala ei sitten suojellut niitä aitoja valkoisia kristittyjä Las Vegasin kantri-festivaaleilla.

    • Jeesus naulittiin ristille, sillä juutalaiset loukkaantuivat häneen, kun Jeesus arvosteli fariseuksia.

    • 18 Mitä auttaa jumalankuva? Senhän on veistäjä tehnyt.Mitä hyödyttää valettu patsas?Sen vastaukset ovat valhetta.Miten veistäjä voi luottaa veistokseensa,omatekoiseen jumalaan, joka ei puhu?19 Voi sitä, joka sanoo puupalalle: "Herää!" ja mykälle kivelle: "Nouse!" Nekö voisivat antaa oikeita neuvoja? Kullalla ja hopealla ne kyllä on silattu, mutta henkeä niissä ei ole.20 Herra on pyhässä temppelissään, hänen edessään vaietkoon koko maa!
      Habakuk 2:18-20

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe