Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:
1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.
2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.
"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla
4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.
http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa
5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/
LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA.
Hybridi kerryttää suuret säästöt vuodessa
98
648
Vastaukset
- polkaisitPaskaan
Ja juuri julkistettiin vertailu asiasta ja siinä laskettiin kokonaiskulut 23 tkm vuosittaisella ajolla, bensa oli halvin, sitten tuli diesel ja kalleimmat oli sähkö ja hybrid, et silleen se raha palaa kun oikein lasketaan kaikki mukaan.
- ÄläValehtele
Hybridiauto ei ollut mukana tuossa laskelmassa.
- sdfsdfasdafdsaf
Bensa-autonakin oli halpa auto, jonka vuoksi kilometrikustannus saatiin putoamaan alas. Hybridi ei ollut mukana.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005386023.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001817641.html - Anonyymi
sdfsdfasdafdsaf kirjoitti:
Bensa-autonakin oli halpa auto, jonka vuoksi kilometrikustannus saatiin putoamaan alas. Hybridi ei ollut mukana.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005386023.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001817641.htmlIhan samantasoinen se bensa-auto oli. Bensa-auto nyt vaan on samanlaisena halvempi ja siksi juuri se tulee edulliseksi. Eihän olisi mitään järkeä verrata sähkö-Golfia bensa-Passattiin.
- vanhassavaraparee
Ei ihan pidä paikkaansa! Toyotan hybridin kulutus korkea, vastaava bensaversio, saksalainen, kuluttaa puolet vähemmän! Verokaan ei paljon suurempi johtuen matalista CO2-päästöistä. Painava kosla. Uutena ostettuna erittäin kallis ja arvo laskee kuin lehmänhäntä.
Ihmiset, laskekaa itse ja tehkää siitä johtopäätöksiä, älkääkä menkö tähän hybridi/sähköauto hullutukseen laput silmillä mukaan! Vaikka Berner ja kumppanit haluavat taas hyötyä tästä ja rahat siirtyy ulkomaisille sähköyhtiöille.
Minä ainakin säästän luontoa ja ajan vanhalla, silti vähän kuluttavalla bensa-autollani sen vähäisen määrän kuten ennenkin!- ÄläValehtele
Toyotan hybridien kulutus oli kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km. Dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit ja niitä rasitavat suuri vuotuinen käyttövoimavero ja vuotuinen ajoneuvovero vähintään 600 euroa vuodessa.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177 - huhuhuhuhuhuuhuh
Valheesi vain käyvät päivä päivältä hurjemmiksi.
- HerraMuu
Bulsiittia. Lasket olemattomia kustannuksia (dsl-vero) säästöiksi ja unohdat hybridien lisäkulut. Hybridin lisäkulut ovat kahtalaiset. 1) normaalia tiheämpi jarruhuolto, jarrujen herkistelystä siis kysymys. Normiajossa hybridi jarruttaa enimmäkseen sähköisesti, joten pyöräjarrujen käyttö jää vähälle ja Toyotistit tietävät mitä siitä Toyotissa seuraa. Jarrut jumivat. Menepä huollattamaan hybridin jarruja marmorille, niin huoltomies ehdottaa levyjä ja paloja vaihdettavaksi aina. Entäs jarrujen putsaus ja herkittely sitten? Kätevästi homman saa tehdä vain hybrid-ajoneuvoihin pätevöitynyt asentaja. Homma kun ei mene ihan samalla tavalla kuin normi autossa. Youtuubi tietää lisää.
2) Huoltokulut ylipäätään. Vaihtoehdot huoltopaikoiksi ovat harvassa ja niissä kaikissa on valkoinen logo jossa punaisella jotakin suttua. Hinnat sen mukaiset. Hybridien huoltokulujen väittäminen edullisiksi on yhtä uskottavaa kuin apteekkimonopolin perustelut hintojen ja osaamisen pitäiseksi kilpailukykyisenä.
Kakkakopan hybridiä on kaupan jo 9000 eurolla, mutta ei mene kaupaksi. Ei kierrä. Arvonalennus huikea. Toyotan hybrideissä on ollut öljynkulutusta moottorissa jo 200 tkm jälkeen. Usein toistuvat käynnistykset varsinkin talvella lisääväät moottorin kulumisen moninkertaiseksi normiauton ajon aikana käynnissä olevaan moottoriin nähden. Etenkin talvella.
Säästämisellä on hintansa.- on.se.sairas
Hönön kuula hehkuu taas punaisena .
- HulluSeOn
Trolli on pistänyt nimimerkillä HerraMuu täysin häpeämätöntä paskaista valetta hybridistä. Pelkkää mielikuvituksen tuotetta. Uskomatonta tekstiä, jolle ei ole mitään näyttöä. Tuollaisella ei ketjun aloittajan todeksi osoittamia asioita kumota.
Olenpas minä ollutkin nolo väittäessäni asioita jotka todellisuudessa ovat aivan päinvastoin. Ymmärtäkää etten merkanttina tajua tekniikasta hevon paskaa. Tähän alle on pakko lisätä totuus asiasta nyt kun olen siitä itsekin lukenut. En tosin ymmärrä siitä vieläkään mitään.
1. Hybridin jarruhuolto, ts. levyjen ja palojen vaihto tehdään puolta harvemmin kuin tavallisessa autossa. Takajarrujen herkistys helppo tehdä kesä- ja talvirenkaiden vaihdon yhteydessä aivan samalla tavalla kuin tavallisessakin autossa. Ei vaadi siis mitään erikoistaitoja tai lupia.
2. Öljynvaihdon osaa tehdä kuka hyvänsä eikä se eroa mitenkään tavallisen auton öljynvaihdosta. Tiedän myös nykyisin ettei Tohjotaa tarvitse muuten juuri huoltaa, korjauksista puhumattakaan.
Kyllä se on tunnustettava että tilanteeni Tohjoa solvaavana trollina on ollut toivoton jo alusta saakka eli viimeiset 15 vuotta. Vaan minkäs minä sairaudelleni skitsofrenialle ja narsismilleni itse mahdan.
- 1.0TSI
Pikkuturbo tulee hybridiä edullisimmaksi. Hinta 20 000 € ja kulutus 4,0 l/100 km bensaa. Ajoneuvovero 164 €/v. Vakuutukset 450 €/v. Huollot 250 € per 30 tkm. Takuu 5v/100 tkm.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.html- ÄläValehtele
Pienein koeajokulutus, joka löytyy noille turboille on 1.2 pikkuturbolla ja se on 6.2 l/100 km. Eli valetta koko tekstisi.
- 1.0TSI
https://www.spritmonitor.de/en/detail/824720.html
Siinä todellinen, tankkauksista laskettu 1.0 TSI:n sekalaisen ajon kulutus: 4,06 l/100 km.
- Saksalaisella.mukavimmin
Nämä kulutukset on käyty läpi jo moneen kertaan. En ymmärrä miksi tojohönö haluaa nähdä nämä joka viikko uudestaan. Auris hybrid 5,3 litraa, Golf 1.0 TSI 5,6 litraa.
Tojo kalliimpi ostaa, vakuuttaa ja huoltaa. Golfin kokonaiskustannukset jäävät selvästi pienemmiksi kuin Auriksen.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=114&power_e=116&powerunit=2- Kusimonitori
Älä hoe koko ajan pelkkää spiritmonitoria. Sillä ei ole paskankaan arvoa todellisten koeajotilanteiden kanssa. Älä toitota koko ajan pelkkää paskaa.
- Kuluttajat.kertovat
Spritmonitor on tavallisten kuluttajien kirjaamia todellisen elämän kulutuksia pitkiltä ajanjaksolta erilaisissa olosuhteissa.
Koeajot ovat vain lyhyitä pätkiä jotka eivät vastaa jokapäiväistä ajoa. Lisäksi koeajoissa kulutus ilmoitetaan yleensä ajotietokoneen mukaan.
Jokainen vähänkin ajatteleva ihminen ymmärtää että spritmonitorin kertomat luvut ovat paljon parempi vertailukohta kuin lyhyiden koeajojen tulokset.
Auris 5,3, Golf 5,6. Se on todellista elämää.
- onTässäkinPurtavaaTero
Ja kun lasketaan autojen kokonaiskulut, niin bensa on halvin ja sitten tulee diesel ja vasta sitten tulevat täyssähkö ja hybrid. Tämä silloin jos autolla ajetaan keskiverto määrä eli 23tkm vuodessa.
- Kohti_Hybridiä
Keskivertomäärä on 12tkm vuodessa, tuota on käytetty tuossa testissä johon alunperin viitattiin.
- Anonyymi
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Keskivertomäärä on 12tkm vuodessa, tuota on käytetty tuossa testissä johon alunperin viitattiin.
> Keskivertomäärä on 12tkm vuodessa, tuota on käytetty tuossa testissä johon alunperin viitattiin.
Joo, tollolootilla ajetaan tällaisia määrä. Tollolootan kestävyyden tae on se, että auto seisoo tallissa. Tietenkään unohtamatta ensi, väli-, määräaikais-, katsastus ja renkaanvaihtohuoltoja, joilla varmistetaan, ettei tule vääriä tilastomerkintöjä.
Suomessa keskimääräinen ajosuorite on kuitenkin 16 tkm/vuosi.
Keskimäärin. Uusilla autoilla ajetaan keskimääräistä enemmän, joten nimimerkin onTässäkinPurtavaaTero tarjoama luku voi hyvinkin pitää paikkansa.
Ainoastaan tojouskovainen on niin umpihullu, että ostaa uuden hypetysauton säästääkseen bensakuluissa, vaikka ajoa tulee vain noin 10 tkm/vuosi. Esim. täällä yksi tojovaari kehui tempun tehneensä, koska kilometrejä tulee sentään 8 tkm vuodessa...
Tollolootailijalle on on saavutus sekin, että pääsee 5 tkm ilman ainuttakaan vikaa. Täällä 1 sankari raportoin pari kertaa vuodessa, miten on taas 5 tkm enemmän mittarissa eikä ainuttakaan vikaa.
Melkoinen saavutus kieltämättä, kun katselee nykyisiä itäautoja liikenteessä. Ainakin sähkövikoja piisaa - etusumuvalot palavat keskellä kirkasta päivää, toisaalta sadekelillä takavalot sippaavat kokonaan.
- Vaikka_pikkuturbo
veisi selkeästi vähemmän polttoainetta kuin Toyotan hybridi, turbolla ajavan maailma kaatuu ensimmäiseen koneremonttiin 100 tkm paikkeilla. Ei niitä ole tehty kestämään mitään vaikka koneessa olisi aina tuore öljy ja lämmitys- ja sammutuskäyttö tehtäisiin ohjeiden mukaan.
- arkielämän_realismia
"turbolla ajavan maailma kaatuu ensimmäiseen koneremonttiin 100 tkm paikkeilla."
Ja yhtä varmasti hybridi-Toyotalla ajavan maailma kaatuu samoilla kilometreillä massiivisiin ruostekorjauksiin, jotka kustantavat moninkertaisesti turbon vaihtoon verrattuna. Perusmoottori kun noissa turboissa on monin verroin järeämpää tekoa ja pyörinyt vähemmän kierroksia kuin wannabe-Atkinson-rimpula tojon hybridin nokalla. 100k km:iin mennessä on tojossa huoltokuluihinkin uponnut rahaa 40% enemmän kuin turbolla ajavalla. - EtköHäpeä
arkielämän_realismia kirjoitti:
"turbolla ajavan maailma kaatuu ensimmäiseen koneremonttiin 100 tkm paikkeilla."
Ja yhtä varmasti hybridi-Toyotalla ajavan maailma kaatuu samoilla kilometreillä massiivisiin ruostekorjauksiin, jotka kustantavat moninkertaisesti turbon vaihtoon verrattuna. Perusmoottori kun noissa turboissa on monin verroin järeämpää tekoa ja pyörinyt vähemmän kierroksia kuin wannabe-Atkinson-rimpula tojon hybridin nokalla. 100k km:iin mennessä on tojossa huoltokuluihinkin uponnut rahaa 40% enemmän kuin turbolla ajavalla.Näissä nuo mainitsemasi Atkinson-rimpulat ovat pyörineet Tojotan hybridin nokalla miljoona kilometriä. Eikä ruostettakaan näy missään. Näyttäis taas jälleen kerrannuo tekstisi oikeen raskaalta valehtelemiselta. On siinä meillä asiantuntija.
https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/miljoona-kilometria-hybridilla
ja myös heilläkin hybridikilometrejä on takanaan miljoonan verran
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla
"Itävallan pääkaupungissa Wienissä paikallinen taksiyhtiö on ajanut Toyota Priuksella miljoona kilometriä.
Kun ensimmäiset hybridit tulivat myyntiin, kukaan ei epäillyt niiden pientä kulutusta tai vähäisiä päästöjä, mutta kestävyyden suhteen oltiin epäileväisiä. Etenkin akkujen arvioitiin menettävän puhtinsa ajan mittaan. Mutta ainakin Wienissä toimivan taksiyhtiön mielestä epäröintiin ei ole syytä."
- kurko-turbo
Kymmenenvuotias turbokone alla. Korjauksiin mennyt 150.000km:n aikana nolla euroa. Olen säästänyt pitkän pennin huoltokuluissa ja menoa piisaa eritavalla kuin tojon nuhapumpuista.
- TodellaHalpaYlläpitää
Kysykääpä hybridillä ajaneelta kuinka huoletonta ja edullista auton pitäminen voi olla. Kysykää, niin tiedätte. Ei tarvitse trollin valheita lukea.
- Halvempia.kilometrejä
Ajan TSI Golfilla. Ero Auris hybridiin bensankulutuksessa on noin litra eli voudessa noin 150-200€.
Säästän enemmän vakuutusmaksuissa ja huolloissa. Lisäksi matkaan paljon suorituskykyisemmällä ja mukavamalla autolla. - toitsuu
Nyt ostelee?
- mistä.säästö
ADAC:in autotestisivuston mukaan 1.6 bensaturbomallini vei 0,4 l/100 km vähemmän kuin C-HR Hybrid. Kaupungissa enemmän mutta maantiellä ja motarilla vähemmän.
- h.anuri
Ajoin turbo Saabilla yli 400tkm, turbossa ei mitään vikaa edes noilla kilometreillä. Tojon hybridiin verrattuna voimaa yli tuplasti, mukava ajella ja ohitella tuhnuja. Nyt on diesel ja siinäkin hybridiin verrattuna voimaa miltei tuplasti. Ei kummassakaan ollut mitään ylimääräisiä kuluja, miten joku voi sanoa että edullista huollattaa 15tkm välein ja huoletonta ajoa- ei se ainakaan muun liikenteen mielestä ole. Liikenteessä pitää ottaa muut huomioon, eikä miettiä paljonko taas säästän olemalla tientukkona.
- kedjahelvete
Oliko se huomenna se volkkarin surun ja murheen päivä kun toyota näyttää mallia auton suosiossa
- VW.AG.jyrää
kedjahelvete kirjoitti:
Oliko se huomenna se volkkarin surun ja murheen päivä kun toyota näyttää mallia auton suosiossa
Merkkikohtaisessa tilastossa Tojo varmaan keulilla. Valmistajana tojo jää edelleen alle puoleen VW:n menestyksestä.
Nappikauppias on tojo kun katsotaan asioita yhtiötasolla. - h.anuri
Mitäs jos sulle täysin asioista ymmärtämätön vain Tojolla ajanut mulkero tuon pitävät todisteet. Ai niin unohdin totuus ei kuulu Tojo palstalle kun millään muulla merkillä ei voi ajaa. Mutta kuten joka ikinen päivä oikeassa elämässä tänäänkin ohitin mennen tullen työmatkalla useita Tojoja, jotka ajavat kelillä kuin kelillä n. 10 km/h alle sallitun.
- h.anuri
Anteeksi, olinpa ajattelematon. Ei minulla ole ollut Turbo Saabia 400tkm ajan, vaan itseasiassa n. 600tkm ajan. Unohdin vanhan 900 S matalapaineturbon, kerkesinhän silläkin sahaamaan sen miltei 200 tkm. Ei kyllä siinäkään turboa korjattu. Ihmeesti ne turbot hajoa vain Tojota palstalla? Voikohan ton nykyisen kilsat tuplata, kun siinä on turboja kaksi? Jos näin teen niin turbolla ajettu 800 tkm ilman ainuttakaan turbo vikaa. Kumman siis valitset 100 hv vaparin vai yli 200 hv turbon? Turbon hyötysuhde on vapariin verrattuna ylivoimainen, kuka siis ajaa vaparilla? V8 jenkki, joka tekee sen tunteen vuoksi ja Tojotisti, koska Tojotalla ei ole nykyaikaisia ja taloudellisia turbomoottoreita.
h.anuri kirjoitti:
Anteeksi, olinpa ajattelematon. Ei minulla ole ollut Turbo Saabia 400tkm ajan, vaan itseasiassa n. 600tkm ajan. Unohdin vanhan 900 S matalapaineturbon, kerkesinhän silläkin sahaamaan sen miltei 200 tkm. Ei kyllä siinäkään turboa korjattu. Ihmeesti ne turbot hajoa vain Tojota palstalla? Voikohan ton nykyisen kilsat tuplata, kun siinä on turboja kaksi? Jos näin teen niin turbolla ajettu 800 tkm ilman ainuttakaan turbo vikaa. Kumman siis valitset 100 hv vaparin vai yli 200 hv turbon? Turbon hyötysuhde on vapariin verrattuna ylivoimainen, kuka siis ajaa vaparilla? V8 jenkki, joka tekee sen tunteen vuoksi ja Tojotisti, koska Tojotalla ei ole nykyaikaisia ja taloudellisia turbomoottoreita.
Anteeksi kun jouduin poistamaan totuuksia omalle sairaalle agendalleni kiusallisina. Eihän minulla mitään Saabia ole ollut vaan täysi katastrofi Dodge Caliber ja nykyisin vaimon käytössä vanha parin tonnin vikainen bensa-Mersu. En ehdi poistua tästä kustannuspaikaltani koko päivänä edes ulkona käymään sillä 18-20h/vrk trollaus ja Tohjotan solvaus vie kaiken aikani. En kyllä ilkeäisi ulos edes pistääntyä koska kaikki täällä Jyväskylässä jo tunnistavat paikallisen kylähullun. Paljastumiseni toissa talvena vituttaa yhä suunnattomasti enkä voi muuta kuin jatkaa tätä epätoivoista missiotani.
- asdggggggv
hybridi vie paljon bensaa.
- TotuusKulutuksesta
Täällä on totuus pienten bensaturbojen, dieseleiden ja hybridien kulutuksesta:
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
"Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi."
"Lexuksen maantiekulutukset vetävät vertoja taloudellisimpien dieselmoottoreiden maantiekulutukselle ja kaupungissa siis hybridi voittaa dieselitkin. Eikä dieselveroa tarvitse maksaa."
"Toyota kehityksen kärjessä, mutta hybrideissä se on pioneeri ja ylivoimainen markkinajohtaja. Jos ajoon kuuluu ainakin kohtuumäärä kaupunkiajoa, hybridillä säästää helposti korkeamman hankintahintansa. Esimerkiksi taksikäytössä olleet Toyota Prius-hybridit ovat kaiken lisäksi osoittautuneet erittäin luotettaviksi."
Koko ajan kirjoitetaan täyttä hölynpölyä kun mitään todellista asiaa ei ole kirjoitettavana Toyota täydellistä laadun luotettavuuden, asiakastyytyväisyyden ja kaiken muun täydellistä ylivaltaa vastaan.
Pikkuturbot kuluttavat lehtien koeajojen perusteella 6,3 - 7,0 l/ 100 km eivätkä dieselitkään pysty Toyotan hybridien lukemiin jotka ovat koko vuoden ajon ajalta keskimäärin 5,0 -5,6 l/100 km
- 2.4STW__
Miksi ostaa pieni bensaturbo kun saa isompiakin bensaturboja :-)
Hybridi on kova juttu mutta ainakin itse ohitan toistaiseksi Toyotat kolmesta syystä
1. päästöt liian kovat työsuhdeautoksi, pitää olla lataushybridi
2. voimaa heikosti
3. surkea ergonomia ratin säätöjen ja penkin vuoksi
4. ei adaptiivisia valoja, nelivetoa, ratinlämmitystä jne... - h.anuri
Edullissus on tämän palstan juttu, ei mikään muu. Sitä nämä Terot eivät vielä toistaiseksi ole ymmärtäneet, että mopolla pääsee ihan samalla tavalla paikasta toiseen. Helkama raisuista ne puhuvat, tuskin edes kukaan sitä omistanut? Ihan totta jos sattuu vahingossa kertomaan miten Tojotasta on löytynyt vika tai miten jokin muu merkki voisi olla jossain asiassa parempi, niin heti olet Raisun omistaja Trolli-poju. Varmaan taas asia joka on mahdollista vain meillä autojen paratiisissa Suomessa. Ihan vain omaksi huvikseni näitäkin totuuksia olen kirjoittanut ja kaikki ihan omasta kokemuksesta ja totta, ihan menee jo tv-viihteen ohi. Olen myös useasti, jossain tapauksissa, sanonut myös hyviä asioita Tojota merkkisestä autosta. Ei se nyt ihan paska ole on silläkin hyviäpuolia, ne eivät vaan kohtaa oman käyttötarpeen kanssa.
- OnSiinäVirka
Yritätkän sinä sanoa hyviä asioita, että pääset sillä tavoin takaoven kautta potkimaan ja halveeraamaan Toyotaa. Olet todella surkea. Aivan surkea. Kurja eläjä. On siinä miehellä virka. Valehtelua aamuvarhaisesta iltamyöhään. Valetta valeen perään. Koko maailman lehtistö kirjoittaa aivan muuta.
- h.anuri
Elä sinä vaan Tojos kanssa keskiverto elämää. Toisilla on asiat paremmin. Ei mun sitä tarvitse halveerata muusta, kuin hitaasta etenemisestä suomen teillä. Kumpi meistä on luuseri? Se joka kertoo toduuden vai se joka ei sitä usko?
- HoidokkiOlet
h.anuri kirjoitti:
Elä sinä vaan Tojos kanssa keskiverto elämää. Toisilla on asiat paremmin. Ei mun sitä tarvitse halveerata muusta, kuin hitaasta etenemisestä suomen teillä. Kumpi meistä on luuseri? Se joka kertoo toduuden vai se joka ei sitä usko?
Ei sinulla kyllä näytä olevan hyvin mitkään asiat kun vietät täällä aikaasi aamuviidestä keskiyöhön. Se tiedetään millainen olet ja missä elät.
h.anuri kirjoitti:
Elä sinä vaan Tojos kanssa keskiverto elämää. Toisilla on asiat paremmin. Ei mun sitä tarvitse halveerata muusta, kuin hitaasta etenemisestä suomen teillä. Kumpi meistä on luuseri? Se joka kertoo toduuden vai se joka ei sitä usko?
Toisilla on asiat paremmin mutta minun elämäni on ollut paljastumiseni jälkeen yhtä helvettiä. Jatkan silti Tohjotan solvaamista kunnes kuolema minut vapauttaa.
HoidokkiOlet kirjoitti:
Ei sinulla kyllä näytä olevan hyvin mitkään asiat kun vietät täällä aikaasi aamuviidestä keskiyöhön. Se tiedetään millainen olet ja missä elät.
Niin, minä elän Jyväskylässä kerrostalossa kun en ikinä ehtinyt tehdä ok-talon lumitöitä tai ruohonleikkuuta. Sitten se talolaina olisi pitänyt vielä maksaa.
- SeOnTotuus
Hybridillä ajaminen on edullista , joka on aloituksessa todistettu.
- nuukailu.muille
Mitä vähemmän ajaa, sen edullisemmaksi tulee. Tallissa seisoessa kulut minimissään. Hybridit ja ajoautot ovat kyllä kaksi eri asiaa.
- hinnat.nousivat.saasteet
Täysin päin persettä laskettu nuo säästöt. Ei mene läpi kuin itseäänkusettavalle hybridi-uskovaiselle.
Ja uudet verotusarvot nostivat ostohintaa tonnilla. Hyvä että tuli tolkkua valehteluun hybridien päästöistä.
- 345345345
Hybridiä tässä itse kukin hahmottelee seuraavaksi autoksi. Katse vaan pitää kääntää Svea-mamman suuntaan. Sieltä löytyy kehittyneitä hybridejä mitkä on myös hyviä ajaa ja misttä on ergonomia ynnä mukavuus kohdallaan.
- kuseollaa
Aivan ja kun säköautolla ajava maksaa vuodessa 100 euroa siittä? Että se ei saastuta ja missään nimessä ei kannata soitella "kansanedustajille" koska he eivät missään nimessä tiedä mistään mitään.
- tulojen.mukaan
Pienituloiselle se 200-300 euroa voi olla jo iso raha.
- AutojenAutoToyota
Modernein moottoritekniikka, energiatehokkain moottori, pienimmät päästöt, pienin kulutus, pieni autovero, pieni käyttömaksu jne...
- AutojenAutoToyota
Itsesytytys automatiikka toimii hyvin. Vakuutusyhtiö maksaa mukisematta korvauksen palaneesta tohjosta. Siinä vasta kulkineiden kulkine.
- TyhmääMaksaaLiikaa
Kulutus on pieni. Päästöt ovat pienet. Autovero on pieni. Vuotuinen käyttömalksu on pieni. Ylläpitokulut ovat pienet. Korjaukulut ovat olemattomat. Arvon säilyminen on tutkitusti paras..........
On siinä automerkillä rajut vahvuudet. Siihen kykenee vain Toyota.- Kallista.on
Tojo häviää pelin jo ensimmäisessä ruudussa. Bensaturbon ja kaasuauton hankintahinta on niin paljon pienempi ettei höpöhybridien kulutusetu koskaan tuo sitä eroa takaisin. Varsinkin kun kallis 15.000km huoltoväli syö rahaa simona.
- Tojoton_Roope
Olen mieluummin ilman autoa, kuin ostaisin Tojon. Säästän vielä enemmän.
- litrat.juoksee
Kun vertaa hybridin ja Toyota C-HR 1.2T CVT kulutuksia, niin aloitus on totta. C-HR kulutti TM:n koeajossa 9 litraa kaupungissa ja yli 7 litraa maantiellä.
- Edullisin
Toyota on erittäin edullinen ylläpitää. Yksi syy on sen kestävyys. Mutta vain yksi sadasta.
- OikeaaTietoa
Hybrideistä Prius on ollut edullisin myös huolto- ja korjauskustannuksiltaan.
- Totuusesiin2
Ladattavana tuo ihan poskettoman kallis kun muihin vertaa. Mun vielä laskee mukaan ylläpitokulut niin ei tarvitse miettiä miksi ei kelpaa. Jos Terot muuta väittävät niin ladattavien myynti täällä aivan marginaalista.
- pentinpainajainen
Toyota hybridi on jo toiseksi yleisin taksissa! Mites nyt suu pannaan?
- huolestunut
Kuka maksaa näiden sähköautojen ja hybridien latauksen kauppakeskusten pihalla? Tässähän asetetaan asiakkaat eriarvoiseen asemaan kun he käyvät kaupassa autoillaan. Milestäni polttomoottoriautoilla kauppaan tuleville pitäisi antaa myös ilmaista polttoainetta, jotta tasa-arvo toteutuisi.
- RiehuhanLisää
Minä olen ainakin pyytänyt lähettämään sen sähkölaskun juuri sinulle. Saat repiä vaatteitasi ja meluta asiasta entistä kovemmin.
- OikeaaTietoa
Uusilla tulossa olevilla Toyotan malleilla säästöä kertyy rutosti lisää. Huippupienet kulutukset.
- Anonyymi
Uusi Corolla kerryttää todella suuret säästöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi Corolla kerryttää todella suuret säästöt.
Säästän 2500 EUR vuodessa kun ajan hybridillä verrattuna 2 litran bensaturboon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säästän 2500 EUR vuodessa kun ajan hybridillä verrattuna 2 litran bensaturboon.
Minä ajan 2 litran bensaturbolla, joka on tähän mennessä vienyt bensaa vajaat 2,1 l/100 km. Todellisiksi CO2 päästöiksi laskin 60 g/100 km.
Töjohönön laskema 2500 € vuotuisesta säästöstä on ihan puhdasta mielikuvituksen tuotetta. Voisi olla pikemminkin säästö per 10 vuotta, kun otetaan huomioon, ettei näillä itäautoilla ajeta kuin nurkkapyöritystä max. 12 tkm/vuosi.
- Anonyymi
Toyotalla ajaminen on edullista. Jokainen noista aloituksen kohdista pitää paikkansa. Tiedän sen kun olen ajanut 40 vuotta Toyotalla. Viimeiset kymmenen vuotta hybridillä.
- Anonyymi
Sinulla ei siis ole ollut yhtään vertailuautoa, joten pelkkää mutua.
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei siis ole ollut yhtään vertailuautoa, joten pelkkää mutua.
Minulla sen sijaan on ollut kaksikin vertailuautoa, nimittäin Dodge Caliber jota ei kannata verrata mihinkään: Paska jenkkitekniikka ja dieselkone Vw-konsernilaatua. Tämä nykyinen parintonnin bensa C-Mersu on vähän parempi vaikka kompressori- ja sähkömurheita riittää. Kokemuksia kummastakin tosi vähän koska trollaus ja Tohjon solvaus vievät joka ikinen päivä 18-20 tuntia vuorokaudesta.
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Minulla sen sijaan on ollut kaksikin vertailuautoa, nimittäin Dodge Caliber jota ei kannata verrata mihinkään: Paska jenkkitekniikka ja dieselkone Vw-konsernilaatua. Tämä nykyinen parintonnin bensa C-Mersu on vähän parempi vaikka kompressori- ja sähkömurheita riittää. Kokemuksia kummastakin tosi vähän koska trollaus ja Tohjon solvaus vievät joka ikinen päivä 18-20 tuntia vuorokaudesta.
Ota täällä aina vähän enemmän kantaa tämän sairaan psykopaatin Toyotaa pilkkaaviin kirjoituksiin.
Anonyymi kirjoitti:
Ota täällä aina vähän enemmän kantaa tämän sairaan psykopaatin Toyotaa pilkkaaviin kirjoituksiin.
Niin, minkä minä sairaudelleni voin mutta olisin voinut jäädä paljastumatta toissa talvena.
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Niin, minkä minä sairaudelleni voin mutta olisin voinut jäädä paljastumatta toissa talvena.
Toyota Corolla hybridissä on sairaan pieni kulutus, vain 3,5 litraa sadalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla hybridissä on sairaan pieni kulutus, vain 3,5 litraa sadalla.
Toyota on höperehtinyt monimutkaisen kalliin hybridi tekniikan parissa 20 vuotta saamatta mitään järkevää aikaan. Toyota on hybrideineen jo ensi vuonna housut kintuissa kun aidot järkevän hintaiset ja tekniikaltaan yksinkertaiset sähköautot ajavat ohi oikealta ja vasemmalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on höperehtinyt monimutkaisen kalliin hybridi tekniikan parissa 20 vuotta saamatta mitään järkevää aikaan. Toyota on hybrideineen jo ensi vuonna housut kintuissa kun aidot järkevän hintaiset ja tekniikaltaan yksinkertaiset sähköautot ajavat ohi oikealta ja vasemmalta.
Kirjoituksesi on puhdasta toiveajattelua. Ensi vuonna markkinoille ei saada yhtään kohtuuhintaista toimivaa sähköautoa, eikä sähköautojen latauspaikkojakaan tule vielä tarpeeksi. Jos ensi vuonna pitää ajaa 25 asteen pakkasessa 500 km ajomatka yhden päivän aikana, niin yksikään sähköauto ei sillä reissulla aja hybridi-Tojotan ohitse. Tämä on ehdoton totuus.
- Anonyymi
"Jos ensi vuonna pitää ajaa 25 asteen pakkasessa 500 km ajomatka yhden päivän aikana, niin yksikään sähköauto ei sillä reissulla aja hybridi-Tojotan ohitse. "
No nyt on on kaikki nähty :-)
tero haastaa taloudellisuusketjussa kilvanajoon maantiellä. Mitä ihmettä tapahtui sloganille "vain päästöt ja taloudellisuus merkitsevät"? Kyllä nyt naurattaa.
Ja kyllä käy vähiin hybridi-teron oljenkorret kun ainoaksi asiaksi jonka hän keksii sähköautoa vastaan on sellainen kilvanajojota ei pysty edes toteuttamaan joka vuosi. 25 asteen pakkasia pitäisi täältä ruuhkasuomesta lähteä oikein erikseen kyttäämään jonnekin pohjoiseen.
Ja siinäkin kisassa on sähköautoja jotka voittaisivat tojon hybridin. Vieläpä paljon pienemmillä kilometrikustannuksilla sekä nollapäästöillä. Ainakin isoakkuinen ID.3 ja Teslat. Varmaan muitakin 500km rangen sähköautoja on tarjolla vuoden 2020 puolella.
Lisäksi Tojo häviää tuon kisan taloudellisuudessa ja ajassa dieselille ja kaasuautolle. - Anonyymi
Kun menee Suomesta suoraan pohjoiseen ja karumpiin olosuhteisiin niin sieltä löytyy Norja. Mites siellä tojon hybridit vastaan sähköautot jo vuonna 2019?
Norjassa on vähintään yhtä kylmää ja pitkät matkat kuin Suomessa ja siellä sähköautot ovat syrjäyttäneet poltikset ja tojon hybridit ovat aivan marginaalikamaa.
Olisiko aika lopetta turha sössötys. Nykyajan sähköauto täyttää taviskansalaisen tarpeet hienosti ja pelkästään bensaa polttavat tojon hybridit ovat menneen maailman tavaraa.
Tällaisten -25C / 500km kilvanajo-haasteiden kehittäminen kertoo miten pieneen nurkkaan ja epätoivoon nämä hybridihörhöt on ajettu. Ei mitään tekemistä Matti Meikäläisen elämän kanssa nykysuomessa.- Anonyymi
> Norjassa on vähintään yhtä kylmää ja pitkät matkat kuin Suomessa ja siellä sähköautot ovat syrjäyttäneet poltikset ja tojon hybridit ovat aivan marginaalikamaa.
Norjalaisilla on ÖLJYN myynnistä saatua rahaa niin ettei paskalle taivu. Voivat tuhlata sitä avokätiseen sähköautojen tukemiseen. Lisäksi heillä on runsaasti vesivoimaa = päästötöntä sähköntuotantoa.
Kolma "etu" sähköautoilla on, että Norjan tiet ovat kapeita ja mutkaisia ja rajoitukset näistä johtuen matalampia kuin Suomessa - ainakin maan pohjoisosissa. Matkanteko on siis kovin hidasta verrattuna Suomen Lappiin, missä painetaan 100 km/h viivasuoraa tietä. Veikkaisin, että Norjalaiset tekevät pitemmät matkat muilla keinoin, esim. lentäen.
Suomessa ei ole löysää rahaa eikä ilmaista energiaa. Meillä on pitkät välimatkat ja näitä välimatkoja tahkotaan isoilla ajonopeuksilla (100-120 km/h) mikä syö patteriautojen akut nopeasti tyhjäksi. Patteriautot sopivat meilläkin parhaiten kaupunkipyöritykseen ja on pähkähullua yrittää pakottaa kaikki niiden käyttäjiksi. Parempiakin vaihtoehtoja nimittäin on. Kuten vaikkapa biokaasu, mitä on erittäin helppoa tuottaa paikallisesti, toimintasäde kaasulla öbaut sama kuin sähköautolla, mutta "pikalataus" kestää vain pari minuuttia ja "latauksen" loputtua matka jatkuu bensalla, no problem. - Anonyymi
Olenkohan minä jossakin kirjoituksessa sanonut vastustavani sähköautoja? Tunnen melkoisesti sähköalaa, ja siksi olen jo kymmeniä vuosia mietiskellyt sitä, kuinka sähköautolla pystyttäisiin ajamaan talvipakkasella pitkiä matkoja ilman välilatauksia. En kuitenkaan ole löytänyt ongelmaan järkevää ratkaisua. Ladattavilla akuilla ei pystytä toteuttamaan toimivaa sähköautoa harvaan asutulle maaseudulle. Kaikki auton kulkemiseen tarvittava sähkö on siis tuotettava autossa itsessään.
Toimiva sähköauto saadaan vasta silloin, kun polttokennotekniikka saadaan riittävän halvaksi, ja kaikki vetytankkaukseen liittyvät ongelmat pystytään ratkaisemaan. Koska näissä jutuissa ei ole vielä tapahtunut läpimurtoa, niin lopullista sähköautoa odotellessa kannattaa jo nyt siirtyä Tojotan valmistamiin hybridiautoihin. Hybridi-Tojotat ovat sellaisia välikausiautoja, jotka tarjoavat jo nyt kaupunkiajossa sähköauton mukavuuden ja maantieajossa pitkän toimintamatkan yhdellä tankkauksella. Koska kova pakkanenkaan ei pienennä hybridi-Tojotan toimintasädettä, niin meille maaseudun ihmisille se on tällä hetkellä kaikkein järkevin valinta.
Kunhan sähköauton lopullinen rakenne lopulta selviää, ja sen tekniikka osoittautuu toimivaksi myös vaativissa talviolosuhteissa, niin sen jälkeen voisinkin siirtyä jo oikeaan sähköautoon. Minulla on kuitenkin ikää niin paljon, että taidan ajella nykyisellä hybridi-Tojotalla hautaan asti. Saavat nuoremmat sukupolvet sitten jatkaa toimivan sähköauton kehittämistä, mutta ymmärrykseni mukaan se ei tule milloinkaan perustumaan ladattaviin akkuihin, vaan vety ja polttokennot ovat lopullinen ratkaisu. Kuulopuheiden mukaan Tojota-tehdas on jo pitkällä tällä tiellä, ja siksi Tojotan viisaat suunnitteluinsinöörit eivät ollenkaan haikaile toimimattomien akkuihin perustuvien sähköautojen perään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olenkohan minä jossakin kirjoituksessa sanonut vastustavani sähköautoja? Tunnen melkoisesti sähköalaa, ja siksi olen jo kymmeniä vuosia mietiskellyt sitä, kuinka sähköautolla pystyttäisiin ajamaan talvipakkasella pitkiä matkoja ilman välilatauksia. En kuitenkaan ole löytänyt ongelmaan järkevää ratkaisua. Ladattavilla akuilla ei pystytä toteuttamaan toimivaa sähköautoa harvaan asutulle maaseudulle. Kaikki auton kulkemiseen tarvittava sähkö on siis tuotettava autossa itsessään.
Toimiva sähköauto saadaan vasta silloin, kun polttokennotekniikka saadaan riittävän halvaksi, ja kaikki vetytankkaukseen liittyvät ongelmat pystytään ratkaisemaan. Koska näissä jutuissa ei ole vielä tapahtunut läpimurtoa, niin lopullista sähköautoa odotellessa kannattaa jo nyt siirtyä Tojotan valmistamiin hybridiautoihin. Hybridi-Tojotat ovat sellaisia välikausiautoja, jotka tarjoavat jo nyt kaupunkiajossa sähköauton mukavuuden ja maantieajossa pitkän toimintamatkan yhdellä tankkauksella. Koska kova pakkanenkaan ei pienennä hybridi-Tojotan toimintasädettä, niin meille maaseudun ihmisille se on tällä hetkellä kaikkein järkevin valinta.
Kunhan sähköauton lopullinen rakenne lopulta selviää, ja sen tekniikka osoittautuu toimivaksi myös vaativissa talviolosuhteissa, niin sen jälkeen voisinkin siirtyä jo oikeaan sähköautoon. Minulla on kuitenkin ikää niin paljon, että taidan ajella nykyisellä hybridi-Tojotalla hautaan asti. Saavat nuoremmat sukupolvet sitten jatkaa toimivan sähköauton kehittämistä, mutta ymmärrykseni mukaan se ei tule milloinkaan perustumaan ladattaviin akkuihin, vaan vety ja polttokennot ovat lopullinen ratkaisu. Kuulopuheiden mukaan Tojota-tehdas on jo pitkällä tällä tiellä, ja siksi Tojotan viisaat suunnitteluinsinöörit eivät ollenkaan haikaile toimimattomien akkuihin perustuvien sähköautojen perään.Polttokennoauto ei ole ole sähköauto, vaan vetykäyttöinen auto, Noin niinkuin periaatteessa. Vedyn tankkausasemia Suomessa tällä hetkellä tasan 0 kpl. Yksi muistaakseni oli, mutta suljettiin, kun ei ollut käyttäjiä. On pitkän tien takana tämä, jos nyt ikinä valtakunnan laajuista verkkoa edes aletaan rakentamaan. Juuri osui silmiin artikkeli, jonka mukaan vety voi henkilöautoissa olla kuolleena syntynyt idea juuri surkean energiatiheyden ja tankkausasemien puutteen vuoksi, mutta raskas kalustu, kaupunkibussit yms. voikin olla se todellinen käyttökohde. Näissä kun on kaasutankeille paremmin tilaa eikä tankkaus kerran päivässä (varikolla) ole iso rasite. No, ei tämäkään toimi Helsingissä, koska maanalainen terminaali...
Hybrideissäkin fiksuin versio on lataushybridi (tai ns. range erxtender sähköauto), jolla usemmat pystyvät ajamaan työmatkat tms nurkka-ajon kokonaan sähköllä -> vain pitkät lomareissut tms fossiilisella.
Pelkällä sähköllä liikkuva auto on aika hankala tapaus Suomessa. Iso akusto on kallis = löytyy lähinnä 100 k€ hintaluokan peleistä. Pahaiten täyssähköisyys toimisi pikkuautossa, jolla ei koskaan poistuta Kehä III ulkopuolelle, mutta toistaiseksi näissä on hintaa ihan liikaa (~tuplat polttomoottoriversioon verrattuna).
- Anonyymi
Ei kyllä hybridi tai sähkö tule edulliseksi.
- VW passat 2.0tdi, 6000teur. Hiljainen laadukas auto, jaksaa ajaa joka päivä.
- 350eur vero
- olen omistanut 4 vuotta, huoltokulut 30eur / vuosi.
- 16000tkm joka vuosi
Auton arvo pudonnut todella vähän. - Anonyymi
"Tunnen melkoisesti sähköalaa, ja siksi olen jo kymmeniä vuosia mietiskellyt sitä, kuinka sähköautolla pystyttäisiin ajamaan talvipakkasella pitkiä matkoja ilman välilatauksia. En kuitenkaan ole löytänyt ongelmaan järkevää ratkaisua."
Olet näitä havukkaahonajattelijoita jotka lähestyvät asioita Kainuun korpien pienen ihmisen näkökulmasta. Kirjallisuudessa ja Veikko Huoviselle se toimi silloin 80-luvulla.
Autoteollisuuden tai nykyisen yhteiskunnan toiminnan kannalta ei juurikaan. Olen pahoillani mutta nuo ajat ovat menneet jo hautaan. - Anonyymi
"siksi olen jo kymmeniä vuosia mietiskellyt sitä, kuinka sähköautolla pystyttäisiin ajamaan talvipakkasella pitkiä matkoja ilman välilatauksia. En kuitenkaan ole löytänyt ongelmaan järkevää ratkaisua."
Ymmärrätkö ettei tällaista ongelmaa edes ole olemassa suurimmalle osalle kuluttajia? Olet miettinyt ratkaisua hyvin pienen kansanosan ongelmaan. - Anonyymi
"Pelkällä sähköllä liikkuva auto on aika hankala tapaus Suomessa. Iso akusto on kallis = löytyy lähinnä 100 k€ hintaluokan peleistä. Pahaiten täyssähköisyys toimisi pikkuautossa, jolla ei koskaan poistuta Kehä III ulkopuolelle, mutta toistaiseksi näissä on hintaa ihan liikaa (~tuplat polttomoottoriversioon verrattuna)."
Olet kyllä aika pihalla tämän päivän maailmasta. Seat julkaisi juuri sähköauton jonka hinta on noin 15.000 euroa.
VW:llä on tarjolla Passatin sisätilat tarjoava ID.3 jonka hinnat alkava jostain 33.000 eurosta ja jonka range on reilut 330 km. Muutama tonni lisää ja range kasvaa 550 kilometriin ja 30 min pikalatauksella pääsee 300km lisää. Suomennettuna: 850 km range yhdellä puolen tunnin stopilla.
Kaikenkaikkiaan näiden ääriesimerkkien pyöritteleminen on täysin turhaa saivartelua. Normi-ihmisen arki on aivan muuta kuin ajaa Suomi päästä päähän yhdeltä istumalta. Mutta sähköautolla on vastaus siihenkin jos haluaa harrastaa tällaista turhanpäiväistä teoriavääntöä. - Anonyymi
"Patteriautot sopivat meilläkin parhaiten kaupunkipyöritykseen ja on pähkähullua yrittää pakottaa kaikki niiden käyttäjiksi. "
Tämä pakottaminen on täysin sun itse keksimä juttu. Ei kukaan ole pakottamassa ketään sähköautoiluun.
Se että sähköautoja tuetaan ei ole pakottamista sähköautoihin. Kaikilla muillakin tavoilla saa edelleen ajaa. Koeta painaa se paksuun kalloosi. - Anonyymi
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/vja_2019_tulokset.pdf
Toyotan pellehybridit eivät pärjää edes bensa-autojen sarjassa. Seat Leon kulutti taloudellisuuskisassa vähemmän kuin Prius.
Sen lisäksi pienemmillä kilometrikustannuksilla pääsee dieselillä, kaasuautolla, ladattavalla hybridillä ja täyssähköllä. Tojolla on aika kevyet eväät.- Anonyymi
Mahdottomasti ihmettelen sitä, että sähkötekniikkaa täysin ymmärtämättömät ihmiset niin kovasti vaahtoavat vähäpäästöisten sähköautojen puolesta, vaikka juuri kellään ei ole asiasta omakohtaisia kokemuksia. Kovasti vaan toistetaan autotehtaiden katteettomia lupauksia suuresta toimintasäteestä, vaikka talvipakkasilla toimintasäde laskee murto-osaan ilmoitetusta. Me maaseudun miehet joudumme ajamaan talvellakin pitkiä metsätaipaleita, joten ladattava sähköauto ei nykymuodossaan meille sovellu. Sähköautolla ei yksinkertaisesti pääse perille, jos ajomatka on talvella yli 150 km.
Tästä saatiin pari vuotta sitten naapurikaupungissa hyvä näyttö. Yhdellä suurehkon sähköalalla toiminvan yrityksen johtajalla oli silloin yli 100000 € maksava Tesla, jota hän estottomasti kehui kaikille työkavereilleen. Erityisesti hän mainosti Teslan pitkää ajomatkaa yhdellä latauksella. Ihan vakavalla naamalla hän kehuskeli Teslan kulkevan täydellä akulla yli 500 km.
Koska työkaverit eivät uskoneen suuren päällikön väitteitä, niin johtaja halusi todistaa Teslan toimivuuden pakkasessa. Johtajan piti käydä työpäivän aikana kohteessa, joka oli 130 km päässä konttorilta. Kaveri uskoi Teslan selviävän kokeesta, sillä ilmoitettu ajomatka kesäolosuhteissa täydellä akulla oli valmistajan mukaan yli 500 km.
Kaveri lataili Teslaansa usean päivän ajan pienellä virralla, jotta akku täyttyisi mahdollisimman hyvin. Kun reissuun piti lähteä, niin pakkasta oli tosiaan 26 astetta. Lähtö konttorilta sujui mallikkaasti. Täysin äänettömästi Tesla häipyi maantielle. Startissa sähköauto näytti kaikille seuraajille parhaat puolensa.
Pääkonttorissa porukka oli vielä aamukahvipöydässä (pomo oli poissa), kun firman kakkosmies sai puhelun. Suuri päällikkö soitti, että 100000 € Teslasta oli jo akku lopussa, vaikka matkaa oli taitettu vasta 53 km. Pakkasella Tesla kulki siis vain kymmenesosan ilmoitetusta ajomatkasta. Tulos ei ollut oikein mairitteleva, ja se herätti kahvipöydässä suurta hilpeyttä.
Tämän talvitestin jälkeen suuri päällikkö ei ole enää mainostanut Teslan suurta toimintasädettä. Kun hän lähtee talvella autolla maakuntaan, niin hän ottaa ihan suosiosta vaimonsa Tojota Priuksen, koska se ei pelkää pakkasta. Pitkätkin matkat taittuvat kovassakin pakkasessa vaivatta, ja kabiinissa riittää lämpö ilman pelkoa akun tyhjenemisestä.
Suuri päällikkö ajelee nykyisin lähes kaikki pidemmät reissunsa Hybridi-Tojotalla, sillä hän tykkää päästä yöksi kotiin kauniin vaimonsa viereen. Teslalla hän ajaa enää Rapparien kokoukseen, koska siellä on syytä näyttää menestyneeltä henkilöltä. Muutaman kilometrin täysin ladattu Teslakin kulkee myös pakkassäällä, joten arvostettu asema rapparikerkossa säilyy näyttävän Teslan ansiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdottomasti ihmettelen sitä, että sähkötekniikkaa täysin ymmärtämättömät ihmiset niin kovasti vaahtoavat vähäpäästöisten sähköautojen puolesta, vaikka juuri kellään ei ole asiasta omakohtaisia kokemuksia. Kovasti vaan toistetaan autotehtaiden katteettomia lupauksia suuresta toimintasäteestä, vaikka talvipakkasilla toimintasäde laskee murto-osaan ilmoitetusta. Me maaseudun miehet joudumme ajamaan talvellakin pitkiä metsätaipaleita, joten ladattava sähköauto ei nykymuodossaan meille sovellu. Sähköautolla ei yksinkertaisesti pääse perille, jos ajomatka on talvella yli 150 km.
Tästä saatiin pari vuotta sitten naapurikaupungissa hyvä näyttö. Yhdellä suurehkon sähköalalla toiminvan yrityksen johtajalla oli silloin yli 100000 € maksava Tesla, jota hän estottomasti kehui kaikille työkavereilleen. Erityisesti hän mainosti Teslan pitkää ajomatkaa yhdellä latauksella. Ihan vakavalla naamalla hän kehuskeli Teslan kulkevan täydellä akulla yli 500 km.
Koska työkaverit eivät uskoneen suuren päällikön väitteitä, niin johtaja halusi todistaa Teslan toimivuuden pakkasessa. Johtajan piti käydä työpäivän aikana kohteessa, joka oli 130 km päässä konttorilta. Kaveri uskoi Teslan selviävän kokeesta, sillä ilmoitettu ajomatka kesäolosuhteissa täydellä akulla oli valmistajan mukaan yli 500 km.
Kaveri lataili Teslaansa usean päivän ajan pienellä virralla, jotta akku täyttyisi mahdollisimman hyvin. Kun reissuun piti lähteä, niin pakkasta oli tosiaan 26 astetta. Lähtö konttorilta sujui mallikkaasti. Täysin äänettömästi Tesla häipyi maantielle. Startissa sähköauto näytti kaikille seuraajille parhaat puolensa.
Pääkonttorissa porukka oli vielä aamukahvipöydässä (pomo oli poissa), kun firman kakkosmies sai puhelun. Suuri päällikkö soitti, että 100000 € Teslasta oli jo akku lopussa, vaikka matkaa oli taitettu vasta 53 km. Pakkasella Tesla kulki siis vain kymmenesosan ilmoitetusta ajomatkasta. Tulos ei ollut oikein mairitteleva, ja se herätti kahvipöydässä suurta hilpeyttä.
Tämän talvitestin jälkeen suuri päällikkö ei ole enää mainostanut Teslan suurta toimintasädettä. Kun hän lähtee talvella autolla maakuntaan, niin hän ottaa ihan suosiosta vaimonsa Tojota Priuksen, koska se ei pelkää pakkasta. Pitkätkin matkat taittuvat kovassakin pakkasessa vaivatta, ja kabiinissa riittää lämpö ilman pelkoa akun tyhjenemisestä.
Suuri päällikkö ajelee nykyisin lähes kaikki pidemmät reissunsa Hybridi-Tojotalla, sillä hän tykkää päästä yöksi kotiin kauniin vaimonsa viereen. Teslalla hän ajaa enää Rapparien kokoukseen, koska siellä on syytä näyttää menestyneeltä henkilöltä. Muutaman kilometrin täysin ladattu Teslakin kulkee myös pakkassäällä, joten arvostettu asema rapparikerkossa säilyy näyttävän Teslan ansiosta.Onneksi sinä pääset sillä naistenpyörälläsi töihin säällä kuin säällä vaikka taluttaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sinä pääset sillä naistenpyörälläsi töihin säällä kuin säällä vaikka taluttaen.
Ei minun tarvitse naistenpyörällä töihin mennä, sillä olen jo eläkkeellä. Pikkuasiat hoitelen kotikylällä kävellen, ja jos täytyy vaimon määräyksestä kaupungissa käydä, niin silloin otan hybridi-Tojotan.
Ei minun tarvitse koskaan roikottaa autoani latauspiuhan perässä sähköautojen tapaan, vaan avaan ainoastaan autoni oven ja painan sitten käynnistysnappulasta virran päälle. Sen jälkeen Tojota onkin valmiina tarjoamaan kuljetuspalvelujaan. Tämän helpommaksi autoilu ei enää tule.
Sähköauton käyttäminen olisi paljon hankalampaa, sillä ensin pitäisi irrottaa latausjohto ja heittää se sitten takakonttiin. Siinä hommassa kädetkin likaantuisivat, joten sähköauto ei sovi siistille herrasmiehelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdottomasti ihmettelen sitä, että sähkötekniikkaa täysin ymmärtämättömät ihmiset niin kovasti vaahtoavat vähäpäästöisten sähköautojen puolesta, vaikka juuri kellään ei ole asiasta omakohtaisia kokemuksia. Kovasti vaan toistetaan autotehtaiden katteettomia lupauksia suuresta toimintasäteestä, vaikka talvipakkasilla toimintasäde laskee murto-osaan ilmoitetusta. Me maaseudun miehet joudumme ajamaan talvellakin pitkiä metsätaipaleita, joten ladattava sähköauto ei nykymuodossaan meille sovellu. Sähköautolla ei yksinkertaisesti pääse perille, jos ajomatka on talvella yli 150 km.
Tästä saatiin pari vuotta sitten naapurikaupungissa hyvä näyttö. Yhdellä suurehkon sähköalalla toiminvan yrityksen johtajalla oli silloin yli 100000 € maksava Tesla, jota hän estottomasti kehui kaikille työkavereilleen. Erityisesti hän mainosti Teslan pitkää ajomatkaa yhdellä latauksella. Ihan vakavalla naamalla hän kehuskeli Teslan kulkevan täydellä akulla yli 500 km.
Koska työkaverit eivät uskoneen suuren päällikön väitteitä, niin johtaja halusi todistaa Teslan toimivuuden pakkasessa. Johtajan piti käydä työpäivän aikana kohteessa, joka oli 130 km päässä konttorilta. Kaveri uskoi Teslan selviävän kokeesta, sillä ilmoitettu ajomatka kesäolosuhteissa täydellä akulla oli valmistajan mukaan yli 500 km.
Kaveri lataili Teslaansa usean päivän ajan pienellä virralla, jotta akku täyttyisi mahdollisimman hyvin. Kun reissuun piti lähteä, niin pakkasta oli tosiaan 26 astetta. Lähtö konttorilta sujui mallikkaasti. Täysin äänettömästi Tesla häipyi maantielle. Startissa sähköauto näytti kaikille seuraajille parhaat puolensa.
Pääkonttorissa porukka oli vielä aamukahvipöydässä (pomo oli poissa), kun firman kakkosmies sai puhelun. Suuri päällikkö soitti, että 100000 € Teslasta oli jo akku lopussa, vaikka matkaa oli taitettu vasta 53 km. Pakkasella Tesla kulki siis vain kymmenesosan ilmoitetusta ajomatkasta. Tulos ei ollut oikein mairitteleva, ja se herätti kahvipöydässä suurta hilpeyttä.
Tämän talvitestin jälkeen suuri päällikkö ei ole enää mainostanut Teslan suurta toimintasädettä. Kun hän lähtee talvella autolla maakuntaan, niin hän ottaa ihan suosiosta vaimonsa Tojota Priuksen, koska se ei pelkää pakkasta. Pitkätkin matkat taittuvat kovassakin pakkasessa vaivatta, ja kabiinissa riittää lämpö ilman pelkoa akun tyhjenemisestä.
Suuri päällikkö ajelee nykyisin lähes kaikki pidemmät reissunsa Hybridi-Tojotalla, sillä hän tykkää päästä yöksi kotiin kauniin vaimonsa viereen. Teslalla hän ajaa enää Rapparien kokoukseen, koska siellä on syytä näyttää menestyneeltä henkilöltä. Muutaman kilometrin täysin ladattu Teslakin kulkee myös pakkassäällä, joten arvostettu asema rapparikerkossa säilyy näyttävän Teslan ansiosta.Hieno tarina. Ihmettelen vaan sitä että TM:n yli kuukauden kestäneet testit Lapissa usealla erilaisella sähköautolla eivät antaneet edes viitteitä tällaisesta akkujen hyytymisestä.
Nyt mulla on yhdellä puolella sun anonyymin nettikirjoitteljan tarina ja toisella puolella TM:n kertomaa.
Arvaa kumpaa pidän uskottavampana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno tarina. Ihmettelen vaan sitä että TM:n yli kuukauden kestäneet testit Lapissa usealla erilaisella sähköautolla eivät antaneet edes viitteitä tällaisesta akkujen hyytymisestä.
Nyt mulla on yhdellä puolella sun anonyymin nettikirjoitteljan tarina ja toisella puolella TM:n kertomaa.
Arvaa kumpaa pidän uskottavampana."Nyt mulla on yhdellä puolella sun anonyymin nettikirjoitteljan tarina ja toisella puolella TM:n kertomaa.
Arvaa kumpaa pidän uskottavampana."
Minä en voi tuohon kysymykseen antaa mieleistäsi vastausta, sillä vastaan vain omista puheistani. Kyllä sinun pitää itse osata päättää siitä, pidätko autolehtien suuren rahan voimalla suorittamia tarkoitushakuisia testejä uskottavampina kuin rehellisen maalaismiehen kokemukseen perustuvaa tietoa.
Netistä olen lukenut useita tutkimuksia, joissa sanotaan sähköautojen ajomatkan lyhenevät ratkaisevasti kovassa pakkasessa. Esim. Teslassa jo 6 asteen pakkasessa ajomatka lyhenee kymmeniä prosentteja, ja siksi 26 asteen pakkasessa ajomatka menikin maakunnassa suoritetussa käyttökokeessa jo kymmenesosaan. Tämä on korutonta kertomaa tosielämästä, mutta tietysti on trendikkäämpää uskoa viherpiipertäjien maalailemia ruusunpnaisia sähköautounelmia. Vaikka kuinka tarmokkaasti haaveillaan, niin siitäkään huolimatta pelkän akun voimalla toimivat sähköautot eivät kulje pitkää matkaa pakkasessa. Käyttötesti on helppoa ja turvallista suorittaa, kunhan laittaa ensin turkin päälle.
- Anonyymi
Onneksi aloittaja ei voi tuhlata vähiä rahojaan mihinkään autoon, kun ei saa edes lainaa.
- Anonyymi
" Onneksi aloittaja ei voi tuhlata vähiä rahojaan mihinkään autoon, kun ei saa edes lainaa. "
Luin pariinkin kertaan aloituskirjoituksen, mutta mistään ei käynyt ilmi, että aloittaja olisi ollut rahapulassa. On siis täysin mahdollista, että aloittaja ei tarvinnutkaan lainaa autokauppaa tehdessään, vaan ostikin hybridiautonsa käteisellä. Näinkin on luvallista menetellä, jos värkissä on varaa.
- Anonyymi
Määräaikaishuollossa akun kunto tarkistetaan auton diagnostiikkaa käyttäen. Hybridiakkuturva säilyy aina vuoden kerrallaan huollon jälkeen eli seuraavan huoltovälin (1 v / 15 000 km). Mikäli auto ei ole käynyt huollossa määräaikaisohjelman mukaisesti, akkuturva ei ole voimassa.
- Anonyymi
Toyotalla on myös upea takuu. Toyotalla on upea kolmen vuoden /100.000 km:n takuun lisäksi hybridijärjestelmälle viiden vuoden / 150.000 km:n takuu. Hybridien ajoakuilla on vielä kymmenen vuoden / 350.000 km:n hybridiakkuturva. Eikä takuukorjauskustannuksia veloiteta osaksikaan asiakkaalta kun Volkswagen-konsernin autojen huolto tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla on myös upea takuu. Toyotalla on upea kolmen vuoden /100.000 km:n takuun lisäksi hybridijärjestelmälle viiden vuoden / 150.000 km:n takuu. Hybridien ajoakuilla on vielä kymmenen vuoden / 350.000 km:n hybridiakkuturva. Eikä takuukorjauskustannuksia veloiteta osaksikaan asiakkaalta kun Volkswagen-konsernin autojen huolto tekee.
Hybridiakun takuun voimassa pitämänen edellyttää huoltokäyntiä merkkihuollossa kerran vuodessa. Jos ajetaan reilusti yli 15000km vuodessa, lisäksi vielä öljynvaihtohuolto. Tiheillä huoltokäynneillä kerätään ennakkoon mahdollisten akkuvikojen korjauskulut kymmenen vuoden aikana.
Muilla merkeillä riittää vähillä kilometreillä huoltokäynti joka toinen vuosi ja enemmän ajavilla 30000km:n välein. Todella paljon ajaville (~100000km/v) Volkswagenin takuu on ylivoimainen Toyotaan nähden. Noilla kilometreillä Toyotan yleistakuu on vain 1 vuosi, Volkswagenin 2 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla on myös upea takuu. Toyotalla on upea kolmen vuoden /100.000 km:n takuun lisäksi hybridijärjestelmälle viiden vuoden / 150.000 km:n takuu. Hybridien ajoakuilla on vielä kymmenen vuoden / 350.000 km:n hybridiakkuturva. Eikä takuukorjauskustannuksia veloiteta osaksikaan asiakkaalta kun Volkswagen-konsernin autojen huolto tekee.
"Eikä takuukorjauskustannuksia veloiteta osaksikaan asiakkaalta kun Volkswagen-konsernin autojen huolto tekee."
Höpöhöpö tero, tuo on silkka valhe! Takuukorjauksia ei koskaan veloiteta osaksikaan missään automerkissä. Eri asia on sitten virhevastuuseen korjattavat asiat, joita voidaan tehdä vuosia takuun päättymisen jälkeen, niissä asiakas joutuu osakorvauksiin, riippuen autolla ajetuista kilometreistä. Virhevastuussa ei ole aikarajaa.
Valveutunut ihminen voi lukea edellä mainitut asiat kuluttajaviraston sivuilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikä takuukorjauskustannuksia veloiteta osaksikaan asiakkaalta kun Volkswagen-konsernin autojen huolto tekee."
Höpöhöpö tero, tuo on silkka valhe! Takuukorjauksia ei koskaan veloiteta osaksikaan missään automerkissä. Eri asia on sitten virhevastuuseen korjattavat asiat, joita voidaan tehdä vuosia takuun päättymisen jälkeen, niissä asiakas joutuu osakorvauksiin, riippuen autolla ajetuista kilometreistä. Virhevastuussa ei ole aikarajaa.
Valveutunut ihminen voi lukea edellä mainitut asiat kuluttajaviraston sivuilta.Noissa kuluttajaviraston sivujen kaikissa päätöksissä näkyy jokaisessa olevan kuitenkin niin, että osan maksaa autonomistaja itse.
Mitä sinä höpiset? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noissa kuluttajaviraston sivujen kaikissa päätöksissä näkyy jokaisessa olevan kuitenkin niin, että osan maksaa autonomistaja itse.
Mitä sinä höpiset?Älä sotke takuukorjausta ja virhevastuun perusteella tehtyä korjausta. Yrität tahallasi sotkea asioita. Takuukorjauksesta asiakas ei maksa mitään.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173886
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842439Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731577Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231057- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42872Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73841- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800