Paljonko maksaa bussimatka Kangasala - Orivesi?

MuuttoaSuunnitteleva

Ja jos joku ystävällinen vielä kertoisi bussimatkan hinnan Kangasala-Tampere välillä, sekä paljonko kuukausilippu maksaa K:ala-Tre välillä. Nuo hinnat on netissä niin monen mutkan takana ja kaikkia hintoja ei meinaa silti löytää, joten Suomi24:llä saa varmaan paremmin hinnat selville kuin sekavilta vyöhyke-sivuilta. Kiitos kaikille vastaajille ja hyvää syksyn jatkoa!

10

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalatre

      Kangasala - Tampere on tasan 5e käteismaksu.

      Kuukausikortti 3 vyöhykettä on 69e 5e maksu matkakortista.
      Ensimmäinen kortti pitää tietääkseni ostaa ja ladata Matkahuollossa/netissä, eli bussista ei saa ostettua.

      • Nysse_jätti

        Näin oli ennen. Nyt palvelu on huonontunut ja kortti pitää hakea Tampereelta. Tampereen kaupunki teki lippubisneksestä monopolin ja matkahuolto ei saa enää lippuja myydä. Tietääkseni latauskaan ei onnistu enää autoissa, vaan pitää käydä jossakin lataamassa. Tätä on uusi "palveleva" joukkoliikenne josta Kangasalan veronmaksajat joutuvat vielä kaiken lisäksi maksamaan Tampereen kolhoosiin melkoisen summan vuosittain. Näinhän se aina menee, hinta nousee mutta palvelu heikkenee. Liitetään kunta vielä Tampereeseen, kuten jotkut haluavat, sitten loppuu kaikki palvelut Kangasalta.


    • lippulaasa

      Matkahuollolla EI ole tämän asian kanssa mitään tekemistä!

      Tampereen seudun joukkoliikenteen lipun saa virka-aikaan Frenckellinaukion toimistosta tahi sen voi tilata netin kautta ja se maksaa sen vitosen.

      http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohjeita-ja-tietoa/asiakaspalvelu.html

      Kortille voi ladata lippuja em. toimistossa, R-kioskeissa ja netissä. Kangasalan ja Tampereen välinen 30 vrk kortti maksaa joko 69 e jos tarvitaan ABC-kortti eli kuljetaan bussilla nro 40 (ynnä jotain muita busseja). Jos käyttää bussia 1 eli liikkuu vyöhykkeellä AB niin sitten kortti maksaa vähemmän.

    • vielä_kysyy

      Tuossa tuli hintaa välille Tampere - Kangasala.
      Entäpä Tampere - Orivesi ja Orivesi - Kangasala ?

      • lippulaasa

        Em. linkistä näin että Orivesi on vyöhykettä F. Jotenka:

        http://joukkoliikenne.tampere.fi/liput-ja-hinnat/hintalaskuri.html

        TRE - Orivesi = 6 vyöhykettä = kertalippu 11 e

        Kangasala (keskusta) - Orivesi = 4 vyöhykettä = kertalippu 7 e

        (Ja sieltä laskurista sitten lisää eri vaihtoehtoja jos tarvis. Ei tämä rakettitiedettä ole, vaikka varmasti outoa jos ei ole mitään tatsia asiaan etukäteen.)


    • viimeinen_kerta

      Oma kokemukseni hieman sivuaa aihetta. Matkustin tätä kyseistä väliä yli 10 vuotta sitten opiskeluaikoina muutaman vuoden. Silloin sitä ajoi muistaakseni paunun bussit. Muutama viikko sitten tuli asiaa Orivedelle eikä ollut autoa käytössäni, joten matkustin bussilla. Olihan asiat muuttuneet paljon viime kerrasta, eikä suinkaan parempaan suuntaan. Auto oli liikennelaitoksen matala kaupunkibussi, jossa oli tosi ahdas istua. Penkki oli alimitoitettu normikokoiselle ihmiselle ja lisäksi kova kuin kirkon penkki. Miten on mahdollista, että nyt matkustetaan huonommalla bussilla kuin joskus vuonna 2006? Matka kesti kaikkine mutkineen lähes tunnin ja lopullinen järkytys oli Oriveden ammattikoulun lähistöllä töyssyt, joissa tuntui kuin bussi olisi mennyt panssariesteen yli. Onko niin, että liikenne hoidetaan mahdollisimman epäsopivalla laitteella, kun matkustajat ovat pääosin vain koululaisia?

      • lippulaasa

        Ei sillä ole merkitystä ketä kyydissä on. Kaikki Tampereen kaupunkiseudun linjat on kilpailutettu ja edullisimmalla ajavat tietysti valittu ajamaan. He yrittävät säästä ajamalla mahdollisimman paskoilla busseilla...

        Ihmettelen viime vuonna yhdelle kuskille että onpas omintakaisia autoja nykyään (linja 40), sanoi että ovat Tanskasta ostaneet käytettyjä autoja.

        Josta voikin sitten päätellä että sen takia jättävät tuon tuostakin tulematta tai ovat myöhässä, kun ne reistaavat milloin mistäkin. Ja ovat ihan helvetin epämiellyttäviä istua. Varsinkin semmoinen malli jossa on tietyt siniset penkit ja niissä täysin pystysuora selkänoja. Vaikka kuka olisi ratin takana, näkä autot töksähtelevät tuon tuostakin niin ikävästi että meinaa penkiltä pudota, kun istuinosa on jotenkin luonnottoman muotoinen (sekin).

        Oikein alkaa jo valmiiksi keittää aina kun näkee että on nyt on se dorka-auto sieltä tulossa, kun seisoo pysäkillä... Parhaat linjan 40 autot, ainakin istua, ovat niitä missä on vihreävoittoiset paksut ja hyvin muotoillut penkit.

        Paunun autoihin harvemmin tulee osuttua, mutta heilläkin on aika kirjavaa se kalusto vissiin.


      • joskus_bussillakin
        lippulaasa kirjoitti:

        Ei sillä ole merkitystä ketä kyydissä on. Kaikki Tampereen kaupunkiseudun linjat on kilpailutettu ja edullisimmalla ajavat tietysti valittu ajamaan. He yrittävät säästä ajamalla mahdollisimman paskoilla busseilla...

        Ihmettelen viime vuonna yhdelle kuskille että onpas omintakaisia autoja nykyään (linja 40), sanoi että ovat Tanskasta ostaneet käytettyjä autoja.

        Josta voikin sitten päätellä että sen takia jättävät tuon tuostakin tulematta tai ovat myöhässä, kun ne reistaavat milloin mistäkin. Ja ovat ihan helvetin epämiellyttäviä istua. Varsinkin semmoinen malli jossa on tietyt siniset penkit ja niissä täysin pystysuora selkänoja. Vaikka kuka olisi ratin takana, näkä autot töksähtelevät tuon tuostakin niin ikävästi että meinaa penkiltä pudota, kun istuinosa on jotenkin luonnottoman muotoinen (sekin).

        Oikein alkaa jo valmiiksi keittää aina kun näkee että on nyt on se dorka-auto sieltä tulossa, kun seisoo pysäkillä... Parhaat linjan 40 autot, ainakin istua, ovat niitä missä on vihreävoittoiset paksut ja hyvin muotoillut penkit.

        Paunun autoihin harvemmin tulee osuttua, mutta heilläkin on aika kirjavaa se kalusto vissiin.

        Puhuin jokin aika sitten tästä asiasta erään kuljettajan kanssa. Hän kertoi, että Tampereen kaupunki nimenomaan vaatii paikallisbussit myös maasetulinjoille. Hän myös sanoi, että Tampere yrittää lopettaa kaikki linjat, jotka vielä ajetaan normaalikalustolla ja sosialisoida nekin. Kangasala ei vielä ole Tamperetta, onneksi. Miksi kunta ei puutu huonoon ja epäsopivaan kalustoon? Ei voi olla tarkoituksenmukaista, että kansaa yritetään saada joukkoliikenteen käyttäjiksi, mutta samalla autoista tehdään mahdollisimman epämukavia. Vielä ihmetyttää sekin, että kaikki on maalattu samalla värillä firmasta riippumatta. Ennen oli paljon helpompi pysäyttää oma bussi pysäkillä, kun jo kaukaa erotti väristä oman bussin. Kehitys kehittyy, mutta ainakin tässä asiassa todella huonoon suuntaan.


      • TRKJHFUI

        Korjataan kommenttia hieman: linjaa ajaa Valkeakosken Liikenne eikä liikennelaitos. Bussit tosin ovat malliltaan ja väriltään samanlaisia kuin kaupungin bussit. Autot eivät ole mitään vanhoja romuja, mutta täysin vääränlaisia tuollaiselle linjalle. Olen kommentoijan kanssa täsmälleen samaa mieltä, että kaluston taso on mennyt todella huonoksi. En tarkoita autojen ikää vaan sopimattomuutta tehtäväänsä. Kunnalla luulisi olevan jonkinlainen kontrolli asiaan, koska ilmeisesti Kangasalan kunta maksaa tästä huvista sievoisen summan? Vai onko tässäkin asiassa valta annettu Tampereen kaupungin satraapeille? Jos näin on, en enää ihmettele vaikka kohta meitä kuljetettaisiin traktorin peräkärryllä.


      • lippulaasa
        joskus_bussillakin kirjoitti:

        Puhuin jokin aika sitten tästä asiasta erään kuljettajan kanssa. Hän kertoi, että Tampereen kaupunki nimenomaan vaatii paikallisbussit myös maasetulinjoille. Hän myös sanoi, että Tampere yrittää lopettaa kaikki linjat, jotka vielä ajetaan normaalikalustolla ja sosialisoida nekin. Kangasala ei vielä ole Tamperetta, onneksi. Miksi kunta ei puutu huonoon ja epäsopivaan kalustoon? Ei voi olla tarkoituksenmukaista, että kansaa yritetään saada joukkoliikenteen käyttäjiksi, mutta samalla autoista tehdään mahdollisimman epämukavia. Vielä ihmetyttää sekin, että kaikki on maalattu samalla värillä firmasta riippumatta. Ennen oli paljon helpompi pysäyttää oma bussi pysäkillä, kun jo kaukaa erotti väristä oman bussin. Kehitys kehittyy, mutta ainakin tässä asiassa todella huonoon suuntaan.

        Olisiko niin (arvaus!) että Tampere lähikuntineen maksaa nykyään köntässä kaikille bussiyhtiöille, ja kun TRE haluaa mahdollisimman halpaa, niin silloin se pakottaa kaikki muutkin kunnat hyväksymään halvinta mahdollista.

        Jotkut linjan 40 busseista ovat erityisen ärsyttäviä sen vuoksi että a) istuimia on vähän b) istuimet on sijoiteltu niin omituisin tavoin että samaan tilaan olisi helposti saanut useampia istuimia jos ne olisi sijoitettu normaalisti, eikä miten sattuu sikinsokin omituisin tavoin. Tässä kaikessa ilmeisesti tosiaan kyse siitä että bussit ovat jonkun toisen maan liikenteestä lähtöisin. Ehkä semmoisen missä kyseisillä autoilla on ajettu vaikkapa 5 min välein kulkevia vuoroja.

        Kun tilanne ennen kesää oli välillä se ettei meinannut ovesta sisään mahtua jos tuli kyytiin esim. Lentolasta, tätä helpottamaan alettiin sitten ajaa tiiviimpään tahtiin iltapäivällä. Onhan siitä jotain apua tainnut olla, mutta toisaalta päivään on muodostunut ihmeellisiä aukkokohtia jolloin ei meinaa päästä minnekään. Esim. klo 10 - 11 välillä on ihmeellinen klimppi niin että bussit 40A ja 40B kisailevat liikenteessä toinen toisensa ohitellen, ja sitten 11 jälkeen onkin kuin viikonloppu - harvaan kulkee. (Nuo klo 10 - 11 väliset bussit ovat lisäksi varsin tyhjiä, tai ovat ainakin olleet kun itse olen niihin osunut.)

        Mikäli Kangasalan ja Lempäälän linjat 40 ja 50 irrotettaisiin toisistaan, se voisi huomattavasti parantaa aikataulussa pysymistä. Ja autotkin olisivat ehkä siistimpiä, joskus näyttää siltä että Lempäälästä tuleva porukka on varsinaista sikasakkia. Itse meinasin Lempäästä tulleessa bussissa kerran saada INJEKTIORUISKUN selkääni neula edellä, kun joku neropatti oli kiilannut sen penkin istuinosan ja selkänojan väliin törröttämään. Oli kuitenkin sitten säälinyt sen verran tulevaa uhriaan että oli laittanut veriseen neulaan korkin päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janne Ahonen E R O A A

      Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1842
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1492
    3. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1346
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

      Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1214
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

      On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1082
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1078
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

      Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      218
      881
    8. Ootko huomannut miten

      pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      839
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

      Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      793
    10. Miksi ihmeessä?

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      748
    Aihe