Mistä armosta ihminen voi pelastua?

RaamatunTotuus

Kirkon mukaan Jumalan armo on sitä, että jos on kirkon jäsen, on armosta pelastettu. On ymmärretty väärin mitä uudestisyntyminen tarkoittaa. Samoin on ymmärretty väärin mitä Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa.

54

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varokaa_

Kirkko on antikristillinen laitos. Kirkolla on heidän oma armonsa. Valitettavasti tämä oma armo ei ketään pelasta. Ei ymmärretä Jeesuksen tietä.

• Mdmdm

Niin on!

• Empäs ole kuullutkaan, että kirkko sitoo armon seurakunnan jäsenyyteen? Voitko näyttää sellaisen kohdan kirkon tunnustuksesta, josta se käy ilmi, olisi mielenkiintoista lukea.

• armo_o_tullu

eik se niin oo et kasteessa se armo ihmiseen siirtyy -- ja samalla liitetään lapsi kerhon jäseneks. osa kristikunnasta on ainakin sitä mieltä ettei sitä kastetta voi ees kahdesti antaa, et se on kerralla laakista vainaa, niin sanotusti. eli siltä kantilta sitä armoa ei voi myöskään ottaa pois jo siitä seurakunnasta eroaiskin -- täytyy odottaa et on pari sukupolvea kastamattomia pakanoita että siitä pääsee eroon.

• armo_o_tullu kirjoitti:

eik se niin oo et kasteessa se armo ihmiseen siirtyy -- ja samalla liitetään lapsi kerhon jäseneks. osa kristikunnasta on ainakin sitä mieltä ettei sitä kastetta voi ees kahdesti antaa, et se on kerralla laakista vainaa, niin sanotusti. eli siltä kantilta sitä armoa ei voi myöskään ottaa pois jo siitä seurakunnasta eroaiskin -- täytyy odottaa et on pari sukupolvea kastamattomia pakanoita että siitä pääsee eroon.

Varmasti kristikunnassa on monenlaista ajatusta kasteesta ja armosta ja uskosta ylipäätään. Itse ymmärrän armon kattavan myös ei-jäsenen. Armo kuuluu kaikille, jotka haluavat sen vastaanottaa.

• eräs.homo.kysyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Varmasti kristikunnassa on monenlaista ajatusta kasteesta ja armosta ja uskosta ylipäätään. Itse ymmärrän armon kattavan myös ei-jäsenen. Armo kuuluu kaikille, jotka haluavat sen vastaanottaa.

Voinko ottaa armon vastaan ja pelastua vaikka jatkan homoseksuaalista elämääni?

• trollilleTrollinOma
        eräs.homo.kysyy kirjoitti:

Voinko ottaa armon vastaan ja pelastua vaikka jatkan homoseksuaalista elämääni?

trollille se mikä on trollin ja Jumalalle se mikä on Jumalan ..

• eräs.homo.kysyy
        trollilleTrollinOma kirjoitti:

trollille se mikä on trollin ja Jumalalle se mikä on Jumalan ..

En ole trolli. Älä halveksi hätääni.

• eräs.homo.kysyy kirjoitti:

En ole trolli. Älä halveksi hätääni.

Sinun kannattaa keskustella kokeneen sielunhoitajan kanssa . Hän varmasti auttaa sinua etsimään vastauksia kysymyksiisi.

• eräs.homo.kysyy

Sinun kannattaa keskustella kokeneen sielunhoitajan kanssa . Hän varmasti auttaa sinua etsimään vastauksia kysymyksiisi.

Sinä sanoit äsken, että armo kuuluu kaikille jotka sen haluavat ottaa vastaan.
        Eikö se pidäkään paikkaansa?

Sinä sanoit äsken, että armo kuuluu kaikille jotka sen haluavat ottaa vastaan.
        Eikö se pidäkään paikkaansa?

Pitää

• eräs.homo.kysyy

Pitää

Eli jos otan armos vastaan voin jatkaa homoseksuaalista elämääni, niinkö?

• trollilleTrollinOma

aiot sinetöidä kohtalos iäisyydessä perustuen nettikeskusteluun? jos tähän on tultu ni sullon isompiakin ongelmia kuin seksuaalisuutes

armon saaminen on sekin vasta eka askel ja siitä se polku vasta aukeaakin. ei kukaan voi sanoa sulle että oot siellä polun päässä yhtenä päivänä tai yönä huutamassa, että "olen turvassa!" Luoja yksin tietää.

Kuten tuossa jo edellä sanottiin, en minä tai kukaan muukaan voi antaa sinulle lupaa tehdä jotain. Tai olla tekemättä.
        Uskoon tulo aloittaa tien, jota Jeesus ja Raamatun sana viitoittaa. Kuten Raamattu sanoo, on hyvä tuntea kirjoitukset, eli lukea sanaa tai käydä seurakunnan tilaisuuksissa kuulemassa sitä ja saamassa opetusta uskon tiestä.
        Usko ei ole sitä, että luovun tuosta tai tuosta asiasta kun siellä suomi24 palstalla niin sanottiin.

• eräs.homo.kysyy

Kuten tuossa jo edellä sanottiin, en minä tai kukaan muukaan voi antaa sinulle lupaa tehdä jotain. Tai olla tekemättä.
        Uskoon tulo aloittaa tien, jota Jeesus ja Raamatun sana viitoittaa. Kuten Raamattu sanoo, on hyvä tuntea kirjoitukset, eli lukea sanaa tai käydä seurakunnan tilaisuuksissa kuulemassa sitä ja saamassa opetusta uskon tiestä.
        Usko ei ole sitä, että luovun tuosta tai tuosta asiasta kun siellä suomi24 palstalla niin sanottiin.

Sinä sanoit, että armo kuuluu kaikille.
        Mitä sitten Raamattu sanoo homouden harjoittamisesta?

Kannattaa lukea Raamattua.

• eräs.homo.kysyy

Minulla ei ole Raamattua. Kerro sinä minulle koska olet lukenut ja tiedät. Auta minua, kiitos.

• trollilleTrollinOma

mene ja lue Raamattu. ei Raamattua, vaan Raamattu.

voit hakea tulkintoja omasta päästäs, täältä nimimerkkien viidakosta tai sitten joltakulta joka on käyttänyt vuosikymmenet perehtyäkseen tulkitsemiseen täyspäiväisesti (joku pätevä sielunhoitaja, jota sulle jo ehdotettiin)

Minulla ei ole Raamattua. Kerro sinä minulle koska olet lukenut ja tiedät. Auta minua, kiitos.

Googlella löydät Raamatun.
        Ymmärräthän, että tämä homous ei ole se juttu uskossa? Ei ole merkitystä sillä, mitä minä selitän jostakin asiata, vaan merkitystä on sillä, että olet pelastettu. Ja sen pelastuksen etsimiseen kannattaa käyttää sitä Raamattua, ja sielunhoitajaa. Voit toki myös itse rukoilla ja pyytää Jumalaa näyttämään sinulle tietä. Raamattu sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Voit tietenkin tehdä parannusta ( luopua jostakin) jos sinusta siltä tuntuu, mutta usko ei ole vaihtokauppaa. Uskon myötä tulevat kyllä myös ne teot ja ymmärrät sanaa ja tiedät mitkä ovat uskon tien tienviittoja. Raamattu sanoo, että usko kulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta. Sana on se , joka avaa sitten ne muut asiat.

• eräs.homo.kysyy

Älä käännä selkääsi lähimmäisellesi joka pyytää apuasi.

Älä käännä selkääsi lähimmäisellesi joka pyytää apuasi.

En ole kääntänyt sinulle selkää. Tässähän minä olen.

• eräs.homo.kysyy

Googlella löydät Raamatun.
        Ymmärräthän, että tämä homous ei ole se juttu uskossa? Ei ole merkitystä sillä, mitä minä selitän jostakin asiata, vaan merkitystä on sillä, että olet pelastettu. Ja sen pelastuksen etsimiseen kannattaa käyttää sitä Raamattua, ja sielunhoitajaa. Voit toki myös itse rukoilla ja pyytää Jumalaa näyttämään sinulle tietä. Raamattu sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Voit tietenkin tehdä parannusta ( luopua jostakin) jos sinusta siltä tuntuu, mutta usko ei ole vaihtokauppaa. Uskon myötä tulevat kyllä myös ne teot ja ymmärrät sanaa ja tiedät mitkä ovat uskon tien tienviittoja. Raamattu sanoo, että usko kulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta. Sana on se , joka avaa sitten ne muut asiat.

Armo on niin valtava, että se peittää myös homoseksuaaliset tekoni ja voin jatkaa niitä jos otan armon vastaan?

• eräs.homo.kysyy

En ole kääntänyt sinulle selkää. Tässähän minä olen.

Armo on niin valtava, että se peittää myös homoseksuaaliset tekoni ja voin jatkaa niitä jos otan armon vastaan?

Homoseksuaalisuusko sinua kiinnostaa vai usko Kristukseen?

• eräs.homo.kysyy

Homoseksuaalisuusko sinua kiinnostaa vai usko Kristukseen?

Minua kinnostaa armo mistä puhuit ja se saanko jatkaa homoseksuaalista elämääni jos otan armon vastaan?

Minua kinnostaa armo mistä puhuit ja se saanko jatkaa homoseksuaalista elämääni jos otan armon vastaan?

Kysytkö lupaa minulta?

• eräs.homo.kysyy

Kysytkö lupaa minulta?

Minä kysyn sinulta mitä se armo tarkoittaa mistä puhuit ja miten se vaikuttaa.

• kas.kummaa

Kysytkö lupaa minulta?

Etkö nyt tiedäkään mitä Raamattu sanoo tai ei sano homoseksin harjoittamksesta????

Minä kysyn sinulta mitä se armo tarkoittaa mistä puhuit ja miten se vaikuttaa.

Armo on Jumalan lahja meille ihmisille. Uskoon tultuasi , uskon löydettyäsi, kuinka se haluaa ilmaista, saat syntisi anteeksi siksi, että Jeesus on ne ristillä sovittanut. Jumalan silmissä olet synnitön, koska Jumala katsoo Jeesuksen ristintyön kautta ihmistä. Tulet Jumalan lapseksi ja alat kulkea uskon tietä. Kun lankeat syntiin, sydämesi syyttää siitä ja sinä haluat pyytää Jumalalta anteeksi ja ihmisiltä myös , jos olet jota kuta vastan rikkonut. Koska Jeesus on maksanut hinnan synneistä, sinä saat anteeksi ja voit alkaa alusta, joka päivä on armo uusi.
        Nyt minun on pakko mennä nukkumaan, koska aamulla on aikainen herätys. Annan sinulle sellaisen neuvon, että rukoile. Kerro Jumalalle sydämelläsi olevat asiat, pyydä Hänen apuaa ja vastauksia kysymyksiisi. Voit kertoa kaiken mikä sydäntäsi painaa. Aamulla voit vaikka etsiä seurakunnan ja pyytää esirukousta papilta tai sielunhoitajalta. Tai jos tunnet jonkun uskovan, voit pyytää häntä rukoilemaan kanssasi.
        Nyt jätän sinut Isän käsiin, hyvää yötä

• eräs.homo.kysyy

Armo on Jumalan lahja meille ihmisille. Uskoon tultuasi , uskon löydettyäsi, kuinka se haluaa ilmaista, saat syntisi anteeksi siksi, että Jeesus on ne ristillä sovittanut. Jumalan silmissä olet synnitön, koska Jumala katsoo Jeesuksen ristintyön kautta ihmistä. Tulet Jumalan lapseksi ja alat kulkea uskon tietä. Kun lankeat syntiin, sydämesi syyttää siitä ja sinä haluat pyytää Jumalalta anteeksi ja ihmisiltä myös , jos olet jota kuta vastan rikkonut. Koska Jeesus on maksanut hinnan synneistä, sinä saat anteeksi ja voit alkaa alusta, joka päivä on armo uusi.
        Nyt minun on pakko mennä nukkumaan, koska aamulla on aikainen herätys. Annan sinulle sellaisen neuvon, että rukoile. Kerro Jumalalle sydämelläsi olevat asiat, pyydä Hänen apuaa ja vastauksia kysymyksiisi. Voit kertoa kaiken mikä sydäntäsi painaa. Aamulla voit vaikka etsiä seurakunnan ja pyytää esirukousta papilta tai sielunhoitajalta. Tai jos tunnet jonkun uskovan, voit pyytää häntä rukoilemaan kanssasi.
        Nyt jätän sinut Isän käsiin, hyvää yötä

Ymmärrän kirjoituksestasi, että voin jatkaa homoseksuaalista elämääni jos otan armon vastaan koska se kuuluu kaikille.
        Kiitos neuvosta ja hyvää yötä.

Ymmärrän kirjoituksestasi, että voin jatkaa homoseksuaalista elämääni jos otan armon vastaan koska se kuuluu kaikille.
        Kiitos neuvosta ja hyvää yötä.

Kuten sanoin, en voi kieltää tai kehoittaa, sinun pitää etsiä vastaus itse. Minulla ei ole valtaa antaa lupaa tai ottaa sitä lupaa pois. Lue Raamattua ja katso mitä sana sinulle puhuu.

• kas.kummaa kirjoitti:

Etkö nyt tiedäkään mitä Raamattu sanoo tai ei sano homoseksin harjoittamksesta????

Jos sinulla on parempia vastauksia kuin minulla, mikä estää sinua nyt kertomasta niitä tälle kyselijälle?

• kas.kummaa

Jos sinulla on parempia vastauksia kuin minulla, mikä estää sinua nyt kertomasta niitä tälle kyselijälle?

Sinulta kysyttiin ja sinä kannat vastuun omista kirjoituksistasi.

• missä.pertsa.ja.uskis
        kas.kummaa kirjoitti:

Sinulta kysyttiin ja sinä kannat vastuun omista kirjoituksistasi.

Eerika sanoi, mene ja jatka synnin tekemistä.

• missä.pertsa.ja.uskis kirjoitti:

En sanonut.

• elävää.elämää
        missä.pertsa.ja.uskis kirjoitti:

Tuossa oli hyvä esimerkki siitä, miten liberaali johdattaa kauniisti ihmisen kadotukseen.

• trollilleTrollinOma
        elävää.elämää kirjoitti:

Tuossa oli hyvä esimerkki siitä, miten liberaali johdattaa kauniisti ihmisen kadotukseen.

joo, tää keskustelu on hyvä esimerkki kyllä siitä kun on armo ja kun ei ole.

mut ehkä on myös paikka Eino Leinon sanoille:

Kell’ onni on, se onnen kätkeköön,
        kell’ aarre on, se aarteen peittäköön,
        ja olkoon onnellinen onnestaan
        ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit’ ihmisten.
        Kell’ onni on, se käyköön korpehen
        ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
        ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

• whoaa
        trollilleTrollinOma kirjoitti:

joo, tää keskustelu on hyvä esimerkki kyllä siitä kun on armo ja kun ei ole.

mut ehkä on myös paikka Eino Leinon sanoille:

Kell’ onni on, se onnen kätkeköön,
        kell’ aarre on, se aarteen peittäköön,
        ja olkoon onnellinen onnestaan
        ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit’ ihmisten.
        Kell’ onni on, se käyköön korpehen
        ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
        ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

...ja laupeusha o kaunein armon ilmentymä.

• elävää.elämää kirjoitti:

Niin mitä me tässä näimme?
        Kyselijä kyselee taivastietä, vastaaja vastaa parhaansa mukaan, pari kuuntelijaa seisoo vieressä ja toteaa, että väärin vastattu ja kyselijä meni helvettiin.
        Näinkö se menee oikeassakin elämässä? Seisotaan vieressä, ollaan hiljaa ja katsotaan kuinka joku evankelioinnissa pärjää ja sitten arvostellaan ja todetaan, että väärin meni. Se ja se, tai ne ja ne eivät osaa oikealla tavalla kertoa Jeesuksesta, mutta mekään emme tee mitään. Asia tietysti on vakava, onhan kyse elämästä, mutta hei....eihän meidän tarvitse muuta tehdä kuin arvostella ja todeta että pieleen meni ja taas yksi ihminen joutui kadotukseen.

Saatoimmeko nähdä tässä myös erään Raamatustakin tutun miehen tilanteen, jossa ystävät neuvoivat......

Vai näimmekö tässä vihmisen, joka viritti epäreilusti toiselle ansan ja katsoi putoaisiko toinen siihen. Ja pari? kaveria seuraa vierestä kuinka käy ja päästäänkö herkuttelemaan raadon äärellä?

Niin....mitä tuossa illan tai yön eskustelussa tapahtui?

• eikö.yhtään.hävetä

Niin mitä me tässä näimme?
        Kyselijä kyselee taivastietä, vastaaja vastaa parhaansa mukaan, pari kuuntelijaa seisoo vieressä ja toteaa, että väärin vastattu ja kyselijä meni helvettiin.
        Näinkö se menee oikeassakin elämässä? Seisotaan vieressä, ollaan hiljaa ja katsotaan kuinka joku evankelioinnissa pärjää ja sitten arvostellaan ja todetaan, että väärin meni. Se ja se, tai ne ja ne eivät osaa oikealla tavalla kertoa Jeesuksesta, mutta mekään emme tee mitään. Asia tietysti on vakava, onhan kyse elämästä, mutta hei....eihän meidän tarvitse muuta tehdä kuin arvostella ja todeta että pieleen meni ja taas yksi ihminen joutui kadotukseen.

Saatoimmeko nähdä tässä myös erään Raamatustakin tutun miehen tilanteen, jossa ystävät neuvoivat......

Vai näimmekö tässä vihmisen, joka viritti epäreilusti toiselle ansan ja katsoi putoaisiko toinen siihen. Ja pari? kaveria seuraa vierestä kuinka käy ja päästäänkö herkuttelemaan raadon äärellä?

Niin....mitä tuossa illan tai yön eskustelussa tapahtui?

Sinä olet eksyttäjä ja sait taas yhden kadotukseen ja jatkamaan homoiluaa.

• eikö.yhtään.hävetä kirjoitti:

Sinä olet eksyttäjä ja sait taas yhden kadotukseen ja jatkamaan homoiluaa.

Ja sinä katselit vierestä??

• sivusta_

Olet ovela eksyttäjä. En usko, että nimesi on Eerika. Raamattu sanoo, että homoseksuaalit eivät peri taivasten valtakuntaa. Asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Pitää siis tehdä parannus.

Kuka ikinä oletkin, joka tätä luet, ota Jeesus vastaan Herranasi ja Vapahtajanasi ja seuraa ja tottele Häntä. Pysy Jumalan Sanassa.

• sivusta_ kirjoitti:

Olet ovela eksyttäjä. En usko, että nimesi on Eerika. Raamattu sanoo, että homoseksuaalit eivät peri taivasten valtakuntaa. Asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Pitää siis tehdä parannus.

Kuka ikinä oletkin, joka tätä luet, ota Jeesus vastaan Herranasi ja Vapahtajanasi ja seuraa ja tottele Häntä. Pysy Jumalan Sanassa.

Kuule, kun se taitaa olla niin, että syntisiä olemme me kaikki ja ilman Jeesuksen lunastustyötä emme peri taivasten valtakuntaa.
        Jospa sinäkin teet parannusta tuosta luulemisesta.

• sivusta_ kirjoitti:

Eikö muuten uskoon tulolla ole mitään osaa tuossa pelastuksessa? Parannuksen tekeminenkö riittää?

• häpeä.itseäsi

Syytätkö taas muita omasta eksyttämisestäsi?
        Olet törkeä tyyppi!

• pien.korjaus

Kuule, kun se taitaa olla niin, että syntisiä olemme me kaikki ja ilman Jeesuksen lunastustyötä emme peri taivasten valtakuntaa.
        Jospa sinäkin teet parannusta tuosta luulemisesta.

Mutta sinä olet valehtelija ja eksyttäjä!

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Onko sinulla nyt tyytyväinen olo?

• usko.vainen kirjoitti:

Onko sinulla nyt tyytyväinen olo?

Haluatko minulta jotain?

Haluatko minulta jotain?

En todellakaan. Totesin vain, että sinulla on varmaan tyytyväinen olo kun saita taas yhden ihmisen eksytettyä tekopyhillä lätinöilläsi 😉

Haluatko minulta jotain?

En todellakaan. Totesin vain, että sinulla on varmaan tyytyväinen olo kun sait taas yhden ihmisen eksytettyä tekopyhillä lätinöilläsi 😉

• halpaa.armoa

Kukaan ei pelastu jos on luterilaisen kirkon opetuksen varassa.

• Ldldl

En ole koskaan kuullut, että joku olisi tullut kirkossa edes uskoon.

• eroarahasta.fi

Kuulostaa aivan kuin olisi mennyt kelaan asioimaan, ja joutuukin sosiaalitoimen kampittamaksi.

• Susienluolastapois

Kirkkoon meneminen on menemistä susien luolaan, jossa sudet käyskentelevät lampaiden vaatteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      67
      2483
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2147
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2127
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      97
      2097
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      8
      2026
    6. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1875
    7. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      581
      1826
    8. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1743
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      17
      1657
    10. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      61
      1609
    Aihe