Verkkokauppa.com kokemuksia, lukekaa ensin

Minusta.huijauksen.makua

Verkkokauooa.com 3-vuoden lisätakuu minusta huijausta.
Jos tulee vika, se hyvitetään lahjakorttina ja sen arvo voi olla vain 30 % ostohinnasta.
Eli Verkkokauppa myy oikeastaan 3 vuoden kestäviä laitteita.

Toki takuu on hyvä, jos läppäri todella palaa sisältä käyttökelvottomaksi.

Mutta jos vaikka SD-korttipaikka vioittuu, muuntaja rikkoontuu, tms., takuu ei koske sitä, vai annatko 1000 e läppärisi ja saat vastineeksi 300 e lahjakortin. Minä en.

"Kolmantena vuotena valmistajan takuun päätyttyä virheellinen tuote hyvitetään pääsääntöisesti lahjakortilla, missä huomioidaan tuotteen arvonalentuminen eli ikävähennys.
Lisätakuussa tuotteen ikävähennys on 2 % jokaista kuukautta kohti, eli kolmantena vuonna arvo on alentunut 50 % (25 kk) – 70 % (35 kk).
Lisätakuu voimassa vain kuluttaja-asiakkaille, jotka ovat erikseen valinneet oston yhteydessä ”Verkkokauppa.comin kolmen vuoden takuu” -palvelun."

https://www.verkkokauppa.com/fi/kolmevuotta/

18

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue.ensin.ehdot

      Verkkokaupan kolmen vuoden "takuu" on kaupan myöntämä ylimääräinen lisäetu. Se ei poista valmistajan takuuta, eikä se poista kuluttajansuojalaissa määriteltyä vastuuta tavaran virheestä. Kuluttajalla on käytössään kaikki nämä normaalit suojat. Verkkokauppa käyttää tästä takuustaan hyvin selkeää ilmaisua "lisätakuu". Koko asia on selvitetty lisätakuun ehdoissa. Siispä nämä "Verkkis huijaa takuun avulla"-lätinät ovat typeriä.

      Jos pätkääkään ymmärtää oikeuskäytäntöä, niin sekä esinevakuutusten että myyjien/valmistajien korvattavaksi määrätyt hyvitykset sisältävät ikävähennyksen. Termin nimi on tällöin käyttöhyöty, joka vähennetään korvauksen maksimimäärästä.

    • koijari.-

      eihän se ole huijausta, jos toimii niinkuin lupaavat.

      • SamulinPulju

        huijaa: virheellisen tuotteen hyvitys puljun lahjakortilla,huh, huh!! Huijausta asiakkaita kohtaan jotka ovat maksaneet rahalla. Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua.


      • O.sancta.simplicitas
        SamulinPulju kirjoitti:

        huijaa: virheellisen tuotteen hyvitys puljun lahjakortilla,huh, huh!! Huijausta asiakkaita kohtaan jotka ovat maksaneet rahalla. Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua.

        " Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua."

        Miksi? Verkkokauppahan tekee tarkalleen niin kuin lupaa. Miten siihen voi puuttua?


      • VakuutusYhtiötHuijaa
        O.sancta.simplicitas kirjoitti:

        " Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua."

        Miksi? Verkkokauppahan tekee tarkalleen niin kuin lupaa. Miten siihen voi puuttua?

        Kyse on tietoisesta ja tarkkaan harkitusta kokemattomien höppänöiden harhautuksesta. Ihan sama juttu vakutuusyhtiöiden matkatavara- ja polkupyörävakuutuksissa. Jotenkin asiakas saadaan kuvittelemaan, että hän saa korvauksia varastetun/rikkimenneen tuotteen sen hetkisen oikean todellisen arvon (asiakkaalle) mukaan. Se että hän 3000 e maksaneestä ja lähes käyttämättömästä pyörästä vuoden päästä korkeintaan 1000 e, ei tule vakuutushetkellä mieleen eikä sitä missään korosteta.


      • EiLahjakortilla
        O.sancta.simplicitas kirjoitti:

        " Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua."

        Miksi? Verkkokauppahan tekee tarkalleen niin kuin lupaa. Miten siihen voi puuttua?

        Myyjä on vastuussa rikkoutuneesta laitteesta takuuajan loppumisen jälkeenkin jopa useamman vuoden eli tällöin noudatetaan virhevastuun säännöksiä. Myyjä maksaa ostajalle korvauksen huomioon ottaen ja vähentäen ostohinnasta laitteeen ikävähennyksen. Ostajan ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia korvaukseksi. Myyjä voi tietenkin maksamansa korvauksen lisäksi hyvittää asiakastaan lahjakortilla. Riitatapauksissa kannattaa kääntyä Kilpailu- ja kuluttajaviraston puoleen.
        www.kkv.fi


      • Turhaa.höpinää
        VakuutusYhtiötHuijaa kirjoitti:

        Kyse on tietoisesta ja tarkkaan harkitusta kokemattomien höppänöiden harhautuksesta. Ihan sama juttu vakutuusyhtiöiden matkatavara- ja polkupyörävakuutuksissa. Jotenkin asiakas saadaan kuvittelemaan, että hän saa korvauksia varastetun/rikkimenneen tuotteen sen hetkisen oikean todellisen arvon (asiakkaalle) mukaan. Se että hän 3000 e maksaneestä ja lähes käyttämättömästä pyörästä vuoden päästä korkeintaan 1000 e, ei tule vakuutushetkellä mieleen eikä sitä missään korosteta.

        "Kyse on tietoisesta ja tarkkaan harkitusta kokemattomien höppänöiden harhautuksesta. "

        Ei ole kaupan syy, jos asiakas ei ymmärrä suomea. Lienet lukenut eilisestä Hesarista, että suuri osa ihmisistä ei ymmärrä lukemaansa. Juttu tosin käsitteli vain peruskoululaisia, mutta koululaisistahan tulee aikuisia.


      • KaikkiHuijaavat
        Turhaa.höpinää kirjoitti:

        "Kyse on tietoisesta ja tarkkaan harkitusta kokemattomien höppänöiden harhautuksesta. "

        Ei ole kaupan syy, jos asiakas ei ymmärrä suomea. Lienet lukenut eilisestä Hesarista, että suuri osa ihmisistä ei ymmärrä lukemaansa. Juttu tosin käsitteli vain peruskoululaisia, mutta koululaisistahan tulee aikuisia.

        Nyt kyse ei ole suomen kielen osaamisesta, vaan suunnitelmallisesta harhauttamisesta. Vähän sama juttu kuin mainonnassa.


      • Samilu
        EiLahjakortilla kirjoitti:

        Myyjä on vastuussa rikkoutuneesta laitteesta takuuajan loppumisen jälkeenkin jopa useamman vuoden eli tällöin noudatetaan virhevastuun säännöksiä. Myyjä maksaa ostajalle korvauksen huomioon ottaen ja vähentäen ostohinnasta laitteeen ikävähennyksen. Ostajan ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia korvaukseksi. Myyjä voi tietenkin maksamansa korvauksen lisäksi hyvittää asiakastaan lahjakortilla. Riitatapauksissa kannattaa kääntyä Kilpailu- ja kuluttajaviraston puoleen.
        www.kkv.fi

        Jos meidän kauppaan tulee asiakas vaatimaan korvausta takuuajan jälkehen niin kyllä lentää ulos meidän avustuksella. Ja kauas. Toista kertaa ei tule.


      • Taas_WT
        KaikkiHuijaavat kirjoitti:

        Nyt kyse ei ole suomen kielen osaamisesta, vaan suunnitelmallisesta harhauttamisesta. Vähän sama juttu kuin mainonnassa.

        Joo, siinä samaisessa Hesarin artikkelissa kerrottiin, että urpot eivät edes erota mainosta ja faktapohjaista artikkelia toisistaan.

        Mutta ne poloiset osaavat kyllä valittaa, että "kaikki huijaavat".


      • KaikkiHuijaavat
        Taas_WT kirjoitti:

        Joo, siinä samaisessa Hesarin artikkelissa kerrottiin, että urpot eivät edes erota mainosta ja faktapohjaista artikkelia toisistaan.

        Mutta ne poloiset osaavat kyllä valittaa, että "kaikki huijaavat".

        Kaikki yrittävät huijata. Osa onnistuu osa ei. Jotkut ei edes tajua tulleensa huijatuiksi ja osaa ei edes tarvitse huijata. Osa robottimaisesti toimivista "myyjistä" ei edes tiedä kyseessä olevan selvä asiakkaan kusetus. Uskovat mitä heille on opetettu ja opettelevat ulkoa heille jaettuja ohjepapereita.


      • selväksituli
        SamulinPulju kirjoitti:

        huijaa: virheellisen tuotteen hyvitys puljun lahjakortilla,huh, huh!! Huijausta asiakkaita kohtaan jotka ovat maksaneet rahalla. Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua.

        Nimimerkille PedofiilinKalju:

        HS 13.3.2018, A24:
        Verkkokauppa.com jatkaa hyvän tavan vastaista mainontaa


    • RL64CAD

      OSTIN VERKKOKAUPASTA KAAPPIPAKASTIMEN, KESTI JOPA 4 KUUKAUTTA YLI 2 VUODEN TAKUUN. NYT OSTAN VAAHTOSAMMUTTIMEN IHAN VARALLE, KOHTAHAN NOUSEE SAVU.

    • enttententte

      Verkkokauppa.Com on tunnettu huijauksistaan. Firma palkitsee kusetuksiin sitoutuneet työntekijänsä. Entisestä reklamaatiopäälliköstä tehtiin hallituksen jäsen. Kyseisestä reklamaatiopäällikköstä oli tullut varsinainen internetvitsi valehtelunsa takia.

    • setoimiivielä

      Ostin verkkokaupasta 100€ maksavan subwooferin viime kesänä. Laite toimii oikein hienosti ja aion ostaa myös jatkossa mielelläni näin hyvin huijattuja tarjouksia. Oli kiva tulla huijatuksi. Kassakin oli niin söpö, että vieläkin unta näen. Varmaan sekin jotenkin huijausta mutta eihän tämmöinen härskimpi äijä sitäkään ymmärrä. Mutta oli hän söpö.

    • verkkokauppaanpettynyt

      Minulle on ihan sama onko kassa söpö vai löllö kun vain Verkkokaupasta tilaamani ja maksamani tuote saapuu ajallaan ilman selittelyjä.
      Luulin, että Verkkokauppa.com on ihan asiallinen verkkokauppa ja nopea tavarantoimittaja mutta näin ei kohdallani ollut.
      Kyllä asiallisen ja osaavan kaupan pitää tietää missä ajassa pystyy maksetun tuotteen toimittamaan ja jos ei pysty niin vähin mitä yritys voi tehdä on, että ilmoittaa ettei pysty tavaraa toimittamaan vaan palauttaa rahat.

    • KaikkiHuijaavatAina

      Jos yritys on pörssissä, sen toimintaa eväti säätele tavalliset lait. Ainoastaan omistajien edut ratkaisevat. Jos omistajat vaativat tiettyä voittoprosenttia, se on toteutettava keinolla millä hyvänsä. Jos joku ei tätä hyväksy, seurauksena on aina potkut. Jos rikkomuksesa saatava hyöty on keskimäärin suurempi kuin mahdollinen sakko ja korvaukset, niin kyse on normaalista liiketoiminnasta eikä rikoksesta. Kukaan yksittäinen henkilö ei ole syyllistynyt mihinkään laittomuuteen, sillä omistajien tahto ratkaisee. Omistajia ei voi tietystikään ikinä syyttää mistään.

      • Olet.reppana

        >> Jos yritys on pörssissä, sen toimintaa eväti säätele tavalliset lait. >>

        Heh-heh. Tässähän meillä onkin tosi lakiasiantuntija ja muutenkin varsinainen älykkö. Eikö hoitaja muistanut antaa sinulle lääkkeitäsi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe