Verkkokauppa.com kokemuksia, lukekaa ensin

Minusta.huijauksen.makua

Verkkokauooa.com 3-vuoden lisätakuu minusta huijausta.
Jos tulee vika, se hyvitetään lahjakorttina ja sen arvo voi olla vain 30 % ostohinnasta.
Eli Verkkokauppa myy oikeastaan 3 vuoden kestäviä laitteita.

Toki takuu on hyvä, jos läppäri todella palaa sisältä käyttökelvottomaksi.

Mutta jos vaikka SD-korttipaikka vioittuu, muuntaja rikkoontuu, tms., takuu ei koske sitä, vai annatko 1000 e läppärisi ja saat vastineeksi 300 e lahjakortin. Minä en.

"Kolmantena vuotena valmistajan takuun päätyttyä virheellinen tuote hyvitetään pääsääntöisesti lahjakortilla, missä huomioidaan tuotteen arvonalentuminen eli ikävähennys.
Lisätakuussa tuotteen ikävähennys on 2 % jokaista kuukautta kohti, eli kolmantena vuonna arvo on alentunut 50 % (25 kk) – 70 % (35 kk).
Lisätakuu voimassa vain kuluttaja-asiakkaille, jotka ovat erikseen valinneet oston yhteydessä ”Verkkokauppa.comin kolmen vuoden takuu” -palvelun."

https://www.verkkokauppa.com/fi/kolmevuotta/

18

1675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue.ensin.ehdot

      Verkkokaupan kolmen vuoden "takuu" on kaupan myöntämä ylimääräinen lisäetu. Se ei poista valmistajan takuuta, eikä se poista kuluttajansuojalaissa määriteltyä vastuuta tavaran virheestä. Kuluttajalla on käytössään kaikki nämä normaalit suojat. Verkkokauppa käyttää tästä takuustaan hyvin selkeää ilmaisua "lisätakuu". Koko asia on selvitetty lisätakuun ehdoissa. Siispä nämä "Verkkis huijaa takuun avulla"-lätinät ovat typeriä.

      Jos pätkääkään ymmärtää oikeuskäytäntöä, niin sekä esinevakuutusten että myyjien/valmistajien korvattavaksi määrätyt hyvitykset sisältävät ikävähennyksen. Termin nimi on tällöin käyttöhyöty, joka vähennetään korvauksen maksimimäärästä.

    • koijari.-

      eihän se ole huijausta, jos toimii niinkuin lupaavat.

      • SamulinPulju

        huijaa: virheellisen tuotteen hyvitys puljun lahjakortilla,huh, huh!! Huijausta asiakkaita kohtaan jotka ovat maksaneet rahalla. Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua.


      • O.sancta.simplicitas
        SamulinPulju kirjoitti:

        huijaa: virheellisen tuotteen hyvitys puljun lahjakortilla,huh, huh!! Huijausta asiakkaita kohtaan jotka ovat maksaneet rahalla. Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua.

        " Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua."

        Miksi? Verkkokauppahan tekee tarkalleen niin kuin lupaa. Miten siihen voi puuttua?


      • VakuutusYhtiötHuijaa
        O.sancta.simplicitas kirjoitti:

        " Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua."

        Miksi? Verkkokauppahan tekee tarkalleen niin kuin lupaa. Miten siihen voi puuttua?

        Kyse on tietoisesta ja tarkkaan harkitusta kokemattomien höppänöiden harhautuksesta. Ihan sama juttu vakutuusyhtiöiden matkatavara- ja polkupyörävakuutuksissa. Jotenkin asiakas saadaan kuvittelemaan, että hän saa korvauksia varastetun/rikkimenneen tuotteen sen hetkisen oikean todellisen arvon (asiakkaalle) mukaan. Se että hän 3000 e maksaneestä ja lähes käyttämättömästä pyörästä vuoden päästä korkeintaan 1000 e, ei tule vakuutushetkellä mieleen eikä sitä missään korosteta.


      • EiLahjakortilla
        O.sancta.simplicitas kirjoitti:

        " Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua."

        Miksi? Verkkokauppahan tekee tarkalleen niin kuin lupaa. Miten siihen voi puuttua?

        Myyjä on vastuussa rikkoutuneesta laitteesta takuuajan loppumisen jälkeenkin jopa useamman vuoden eli tällöin noudatetaan virhevastuun säännöksiä. Myyjä maksaa ostajalle korvauksen huomioon ottaen ja vähentäen ostohinnasta laitteeen ikävähennyksen. Ostajan ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia korvaukseksi. Myyjä voi tietenkin maksamansa korvauksen lisäksi hyvittää asiakastaan lahjakortilla. Riitatapauksissa kannattaa kääntyä Kilpailu- ja kuluttajaviraston puoleen.
        www.kkv.fi


      • Turhaa.höpinää
        VakuutusYhtiötHuijaa kirjoitti:

        Kyse on tietoisesta ja tarkkaan harkitusta kokemattomien höppänöiden harhautuksesta. Ihan sama juttu vakutuusyhtiöiden matkatavara- ja polkupyörävakuutuksissa. Jotenkin asiakas saadaan kuvittelemaan, että hän saa korvauksia varastetun/rikkimenneen tuotteen sen hetkisen oikean todellisen arvon (asiakkaalle) mukaan. Se että hän 3000 e maksaneestä ja lähes käyttämättömästä pyörästä vuoden päästä korkeintaan 1000 e, ei tule vakuutushetkellä mieleen eikä sitä missään korosteta.

        "Kyse on tietoisesta ja tarkkaan harkitusta kokemattomien höppänöiden harhautuksesta. "

        Ei ole kaupan syy, jos asiakas ei ymmärrä suomea. Lienet lukenut eilisestä Hesarista, että suuri osa ihmisistä ei ymmärrä lukemaansa. Juttu tosin käsitteli vain peruskoululaisia, mutta koululaisistahan tulee aikuisia.


      • KaikkiHuijaavat
        Turhaa.höpinää kirjoitti:

        "Kyse on tietoisesta ja tarkkaan harkitusta kokemattomien höppänöiden harhautuksesta. "

        Ei ole kaupan syy, jos asiakas ei ymmärrä suomea. Lienet lukenut eilisestä Hesarista, että suuri osa ihmisistä ei ymmärrä lukemaansa. Juttu tosin käsitteli vain peruskoululaisia, mutta koululaisistahan tulee aikuisia.

        Nyt kyse ei ole suomen kielen osaamisesta, vaan suunnitelmallisesta harhauttamisesta. Vähän sama juttu kuin mainonnassa.


      • Samilu
        EiLahjakortilla kirjoitti:

        Myyjä on vastuussa rikkoutuneesta laitteesta takuuajan loppumisen jälkeenkin jopa useamman vuoden eli tällöin noudatetaan virhevastuun säännöksiä. Myyjä maksaa ostajalle korvauksen huomioon ottaen ja vähentäen ostohinnasta laitteeen ikävähennyksen. Ostajan ei tarvitse hyväksyä lahjakorttia korvaukseksi. Myyjä voi tietenkin maksamansa korvauksen lisäksi hyvittää asiakastaan lahjakortilla. Riitatapauksissa kannattaa kääntyä Kilpailu- ja kuluttajaviraston puoleen.
        www.kkv.fi

        Jos meidän kauppaan tulee asiakas vaatimaan korvausta takuuajan jälkehen niin kyllä lentää ulos meidän avustuksella. Ja kauas. Toista kertaa ei tule.


      • Taas_WT
        KaikkiHuijaavat kirjoitti:

        Nyt kyse ei ole suomen kielen osaamisesta, vaan suunnitelmallisesta harhauttamisesta. Vähän sama juttu kuin mainonnassa.

        Joo, siinä samaisessa Hesarin artikkelissa kerrottiin, että urpot eivät edes erota mainosta ja faktapohjaista artikkelia toisistaan.

        Mutta ne poloiset osaavat kyllä valittaa, että "kaikki huijaavat".


      • KaikkiHuijaavat
        Taas_WT kirjoitti:

        Joo, siinä samaisessa Hesarin artikkelissa kerrottiin, että urpot eivät edes erota mainosta ja faktapohjaista artikkelia toisistaan.

        Mutta ne poloiset osaavat kyllä valittaa, että "kaikki huijaavat".

        Kaikki yrittävät huijata. Osa onnistuu osa ei. Jotkut ei edes tajua tulleensa huijatuiksi ja osaa ei edes tarvitse huijata. Osa robottimaisesti toimivista "myyjistä" ei edes tiedä kyseessä olevan selvä asiakkaan kusetus. Uskovat mitä heille on opetettu ja opettelevat ulkoa heille jaettuja ohjepapereita.


      • selväksituli
        SamulinPulju kirjoitti:

        huijaa: virheellisen tuotteen hyvitys puljun lahjakortilla,huh, huh!! Huijausta asiakkaita kohtaan jotka ovat maksaneet rahalla. Tuohon pitää kuluttaja-asiamiehen puuttua.

        Nimimerkille PedofiilinKalju:

        HS 13.3.2018, A24:
        Verkkokauppa.com jatkaa hyvän tavan vastaista mainontaa


    • RL64CAD

      OSTIN VERKKOKAUPASTA KAAPPIPAKASTIMEN, KESTI JOPA 4 KUUKAUTTA YLI 2 VUODEN TAKUUN. NYT OSTAN VAAHTOSAMMUTTIMEN IHAN VARALLE, KOHTAHAN NOUSEE SAVU.

    • enttententte

      Verkkokauppa.Com on tunnettu huijauksistaan. Firma palkitsee kusetuksiin sitoutuneet työntekijänsä. Entisestä reklamaatiopäälliköstä tehtiin hallituksen jäsen. Kyseisestä reklamaatiopäällikköstä oli tullut varsinainen internetvitsi valehtelunsa takia.

    • setoimiivielä

      Ostin verkkokaupasta 100€ maksavan subwooferin viime kesänä. Laite toimii oikein hienosti ja aion ostaa myös jatkossa mielelläni näin hyvin huijattuja tarjouksia. Oli kiva tulla huijatuksi. Kassakin oli niin söpö, että vieläkin unta näen. Varmaan sekin jotenkin huijausta mutta eihän tämmöinen härskimpi äijä sitäkään ymmärrä. Mutta oli hän söpö.

    • verkkokauppaanpettynyt

      Minulle on ihan sama onko kassa söpö vai löllö kun vain Verkkokaupasta tilaamani ja maksamani tuote saapuu ajallaan ilman selittelyjä.
      Luulin, että Verkkokauppa.com on ihan asiallinen verkkokauppa ja nopea tavarantoimittaja mutta näin ei kohdallani ollut.
      Kyllä asiallisen ja osaavan kaupan pitää tietää missä ajassa pystyy maksetun tuotteen toimittamaan ja jos ei pysty niin vähin mitä yritys voi tehdä on, että ilmoittaa ettei pysty tavaraa toimittamaan vaan palauttaa rahat.

    • KaikkiHuijaavatAina

      Jos yritys on pörssissä, sen toimintaa eväti säätele tavalliset lait. Ainoastaan omistajien edut ratkaisevat. Jos omistajat vaativat tiettyä voittoprosenttia, se on toteutettava keinolla millä hyvänsä. Jos joku ei tätä hyväksy, seurauksena on aina potkut. Jos rikkomuksesa saatava hyöty on keskimäärin suurempi kuin mahdollinen sakko ja korvaukset, niin kyse on normaalista liiketoiminnasta eikä rikoksesta. Kukaan yksittäinen henkilö ei ole syyllistynyt mihinkään laittomuuteen, sillä omistajien tahto ratkaisee. Omistajia ei voi tietystikään ikinä syyttää mistään.

      • Olet.reppana

        >> Jos yritys on pörssissä, sen toimintaa eväti säätele tavalliset lait. >>

        Heh-heh. Tässähän meillä onkin tosi lakiasiantuntija ja muutenkin varsinainen älykkö. Eikö hoitaja muistanut antaa sinulle lääkkeitäsi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      249
      14204
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      61
      7220
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

      10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      201
      6975
    4. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

      Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      41
      5039
    5. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

      vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      109
      4817
    6. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      74
      4687
    7. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

      Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      80
      4395
    8. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

      * * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      19
      4371
    9. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      75
      4132
    10. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      101
      3931
    Aihe