Täällä taas pitkästä aikaa nostetaan näköjään henkilöni otsikkoon. Se aihe ei ole tärkeä. Jeesus Kristus on. Mitä olenkaan kirjoittanut aiemmin palstalle uskottomana ateistina olkoon varoittava esimerkki mihin ihmissielu ajautuu ilman Herran ohjausta. Pyytäkää Jeesus elämäänne, ja Hän on huomaava vilpittömyytenne ja uskonne ja on pelastava teidät. Kirkosta ja Kristuksesta älkää etääntykö! Siunausta.
pvv / persoonani ei ole tärkeä, Kristus on!
115
861
Vastaukset
Miksi et kirjoittaisi rekisteröitynä jos olet pvv? Olisi mielenkiintoista vaihtaa parit viestit.
- fbbbvbv
Nimimerkki pilkkuviivaviiva ei ole rekisteröity, ei ainakaan enää.
- narahdit
Pilkkuviivaviiva ei ole rekisteröity nimimerkki. Aloittaja ei tuota tunnu tietävän joten ei ole pvv itse.
- Yksi.uskis
Olen samaa mieltä. Yksin Kristuksessa on meidän kaikkien pelastus. On myös hyvin kaunista ja inspiroivaa kun todistat että ateistikin voi tulla uskoon. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta!
Tämän palstan keskusteluissa minuakin hieman häiritsee se, että ei puhuta asiasta, vaan aletaan lokeroimaan ihmistä liian heppoisin peustein. Minä en näe siinä mitään arvoa ja usein tuntuukin etä kun asialliset perustelut loppuvat aletaan puuttua ihmisen persoonaan. Niin iso ongelma se ei ole että se estäisi minua keskustelemasta. Mutta miksi ylipäätään tarvitsee toisen personaa mitenkään arvioida? Asiat asioina. Kristittyinä minulle on tärkein juuri Jeesus Kristus ja usko häneen. Minua kiinnostaa paljon enemmän hänen "persoonansa" kuin kanssakeskustelijoiden persoona.
Täällä on paljon keskusteltu mm. homoudesta. Minä en oikeastaan välitä siitä minkälaisia homot ovat yksittäisinä ihmisinä. Enkä välitä siitäkään minkälaisia ovat homoutta puolustavat ihmiset. Minua kiinnostaa enemmän Jumalan sanan julistaminen ja myös ottaa selville millä perusteilla ihmiset homoutta puolustavat. Periaatteessa, noin yleensä ottaen, minua kiinnostaa tietää miten nämä ihmiset ajattelevat ja perustelevat omaa asiaansa, mutta heidän henkilökohtainen elämänsä tai tuntemukset ja kokemukset eivät kiinnosta, koska ne eivät ole hyviä perusteluita.
Ehkä lopuksi pitäisi kuitenkin todeta, että vaikka minä en välitä ihmisten persoonallisuuksista, minä kuitenkin välitän heidän pelastuksestaan. En voi väittää pystyväni rakastamaan kaikkia, mutta onneksi Jumala rakastaa kaikkia niitä jotka häntä rakastavat ja jotka vilpittömästi pyrkivät ymmärtämään Jumalan sanaa. Syntien tunnustaminen, katuminen ja anteeksipyyntö Jeesukselta on tietenkin kaiken lähtökohta.
Voin toivoa että löydän jonkinlaisen pehmeän tavan sanoa, että "homous on syntiä",mainitakseni vain yhden esimerkin, mutta joitain perusasioita ei voi liian pehmeästi sanoa, koska muuten se varsinainen asia jää epämääräisen hyminän alle. Ei Jeesuskaan aina ollut kiva ja mukava. Kyseessä on kuitenkin isot asia, ihmisten pelastuminen kadotuksesta ja sielun menettäminen, mukaan lukien oma pelastus myös tietenkin.
Mutta kiitos aloittajalle. Hyvä ja napakka kirjoitus.- aamen.mutta
"Voin toivoa että löydän jonkinlaisen pehmeän tavan sanoa, että "homous on syntiä",mainitakseni vain yhden esimerkin, mutta joitain perusasioita ei voi liian pehmeästi sanoa, koska muuten se varsinainen asia jää epämääräisen hyminän alle. "
Voisiko ajatella että on mahdollista tulla uskoon ja olla alkamatta syntien luettelointia ja julistamista? Voisiko olla mahdollista että uskoontulleetkin olkootkin alkuinnostuksissaan keskittyisivät perusasioihin eli Jumalan rakkauteen ja armoon. Synneistä hymiseminen, puhuminen tai suoranainen paasaaminen on ajanhukkaa, onhan Kristus meidät synnin vallasta pelastanut. - Yksi.uskis
aamen.mutta kirjoitti:
"Voin toivoa että löydän jonkinlaisen pehmeän tavan sanoa, että "homous on syntiä",mainitakseni vain yhden esimerkin, mutta joitain perusasioita ei voi liian pehmeästi sanoa, koska muuten se varsinainen asia jää epämääräisen hyminän alle. "
Voisiko ajatella että on mahdollista tulla uskoon ja olla alkamatta syntien luettelointia ja julistamista? Voisiko olla mahdollista että uskoontulleetkin olkootkin alkuinnostuksissaan keskittyisivät perusasioihin eli Jumalan rakkauteen ja armoon. Synneistä hymiseminen, puhuminen tai suoranainen paasaaminen on ajanhukkaa, onhan Kristus meidät synnin vallasta pelastanut.Kyllä uskoon varmaan voi tulla ilman syntien luettelointia. Tavallisesti tosin ihminen tulee uskoon juuri synnintunnon kautta. Eli jostain on se tieto synneistä tullut.
Mitä tulee tähän homo-asiaan, sen takana on käsittääkseni juuri ajankohtaisena käytävä keskustelu homoparien vihkimisestä kirkossa. Se ei siis välttämättä ole missään tekemisissä yksittäisten uskovaisten uskoon tulemisen kanssa. Tämän kaiken kerron tietenkin kaikella kunnioituksella ja toivon että tämä selvensi tilannetta. - ei.enää.aamenta
Yksi.uskis kirjoitti:
Kyllä uskoon varmaan voi tulla ilman syntien luettelointia. Tavallisesti tosin ihminen tulee uskoon juuri synnintunnon kautta. Eli jostain on se tieto synneistä tullut.
Mitä tulee tähän homo-asiaan, sen takana on käsittääkseni juuri ajankohtaisena käytävä keskustelu homoparien vihkimisestä kirkossa. Se ei siis välttämättä ole missään tekemisissä yksittäisten uskovaisten uskoon tulemisen kanssa. Tämän kaiken kerron tietenkin kaikella kunnioituksella ja toivon että tämä selvensi tilannetta.Synnintunnonpa hyvinkin, mutta omien syntiensä tunnossa. Ei muiden. Jos siis et itse ole homoseksuaali miksi näet tarpeelliseksi tähänkin keskusteluun nostaa vaikkakin hyssytellen tämän nimenomaisen kysymyksen? Miksi pitää edes pikkuisen lähteä härkkimään muiden elämää ja synniksi vihjailla muiden elämäntapaa? Eikö omia syntejä ole tarpeeksi pohdittavaksi?
- Yksi.uskis
ei.enää.aamenta kirjoitti:
Synnintunnonpa hyvinkin, mutta omien syntiensä tunnossa. Ei muiden. Jos siis et itse ole homoseksuaali miksi näet tarpeelliseksi tähänkin keskusteluun nostaa vaikkakin hyssytellen tämän nimenomaisen kysymyksen? Miksi pitää edes pikkuisen lähteä härkkimään muiden elämää ja synniksi vihjailla muiden elämäntapaa? Eikö omia syntejä ole tarpeeksi pohdittavaksi?
Kaikella kunnioituksella, toki omissa synneissä riittää pohdittavaa. En vain katso että tämä on oikea foorumi siihen. Sen sijaan homoparien vihkiminen on yleisesti merkittävä asia, johon minullakin on käsittääkseni täysi oikeus vapaassa demokratiassa sanoa sanottavani.
Uskovaisuus ei ole sitä että alkaa elämään vain oman navan ympärillä. Jos siis sitä tarkoitit. Ymmärrän että monista tämä olisi aivan oikein. Kuitenkin nythän on muotia puhua monikulttuurisuudesta ja siitä että kaikki ihmiset ovat erilaisia. Jos siis minä edustan tiettyä kulttuuria ja mielipiteeni ovat "erilaisia" niin eikös se ole ihan tämän ajan hengen mukaista?
Voit suhtautua asiaan siten että minä olen itseasiassa radikaali kapinallinen ja hip ja cool ja pähee ja vaikka mitä. :) - ei.aamenta
Yksi.uskis kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella, toki omissa synneissä riittää pohdittavaa. En vain katso että tämä on oikea foorumi siihen. Sen sijaan homoparien vihkiminen on yleisesti merkittävä asia, johon minullakin on käsittääkseni täysi oikeus vapaassa demokratiassa sanoa sanottavani.
Uskovaisuus ei ole sitä että alkaa elämään vain oman navan ympärillä. Jos siis sitä tarkoitit. Ymmärrän että monista tämä olisi aivan oikein. Kuitenkin nythän on muotia puhua monikulttuurisuudesta ja siitä että kaikki ihmiset ovat erilaisia. Jos siis minä edustan tiettyä kulttuuria ja mielipiteeni ovat "erilaisia" niin eikös se ole ihan tämän ajan hengen mukaista?
Voit suhtautua asiaan siten että minä olen itseasiassa radikaali kapinallinen ja hip ja cool ja pähee ja vaikka mitä. :)"Voit suhtautua asiaan siten että minä olen itseasiassa radikaali kapinallinen ja hip ja cool ja pähee ja vaikka mitä. :) "
Ei, et ole. Olet umpimielinen, tuomitseva ja ymmärtämätön laumasielu. Jeesuksella oli kaltaisillesi painavaa asiaa. - niiiiille
Eerikatässämoi kirjoitti:
Kenelle Jeesus puhui kovin sanoin...etsivälle ihmisellekö?
Ulkokultaisille. Etkö ole lukenut evankeliumia?
- herätkää.jos.uskallatte
Eerikatässämoi kirjoitti:
Kenelle Jeesus puhui kovin sanoin...etsivälle ihmisellekö?
Jeesus puhui kovin sanoin evankeliumien hieman karikatyyriselle kuvalle fariseuksista, pykälänviilaajille ja sellaisille, joita nykyään voisimme kutsua vaikkapa raamatullapäähänlyöjiksi. Hän puhui kovin sanoin kirjanoppineille ja korkea-arvoisille papiston edustajille, ammattiuskoville, jotka veljeilivät ja olivat hyvää pataa miehitysvallan kanssa politikoiden itselleen maallista hyvää. Hän puhui varmastikin kovin sanoin kansaansa armottomassa verovankeudessa rautaisella otteellaan pitävää roomalaista miehittäjää vastaan, ja tämä vei hänet ristille.
Jeesuksen sanoma on tarkoitettu tyystin eri asemassa oleville ihmisille kuin me täällä länsimaisissa hyvinvointivaltioissa elävät olemme. Me vääristämme tuon sanoman jonkinlaiseksi henkilökohtaisen fiilistelyn ja itsetunnon kohotuksen ja unirättimäisen mielihyvän sanomaksi samalla kun elämme suunnattoman hyvinvoinnin keskellä, ainakin verrattuna Jeesuksen sanoman alkuperäiseen kuulijakuntaan.
Jeesuksen sanoma on osoitettu ihmisille, jolta miehitysvalta vie tuhkatkin pesästä, jotka menevät päivän raadettuaan nälkäisinä nukkumaan, jotka elävät raskan ja työntäyteisen, kivuliaan ja lyhyen elämän. Ihmisille joiden oman kansan ylemmät yhteiskuntaluokat elävät huomattavan ylenpalttisuuden keskellä, ainakin heihin verrattuna. Se on sanoma ihmisille jotka kolmikymppisinä olivat kipeitä ja sairaita raatajia, hampaattomia proteiininpuutoksesta kärsiviä työjuhtia.
Keskivertosuomalainen uskovainen rienaa koko elämällään ja olemisellaan ja ns. uskollaan Jeesuksen sanomaa, kun hän kaiken tämän suunnattoman hyvinvointinsa ja turvallisuutensa keskellä fiilistelee Jeesuksen syntejä sovittavalla kuolemalla ja armolla ja ikuisen elämän toivolla. Samalla ehkä kitistään naispapeista ja kun homoseksuaaleille halutaa oikeuksia ja kun maahan tulleet muslimitkin pitäisi ruokkia. Kuvottavimmillaan, suorastaan irstaimmillaan tuo käsityskyvyn ylittävä rienaus näyttäytyy maailman mahtavien ns. rukousaamiaisilla, äärimmäisen eksklusiivisilla ylimmän yhteiskuntaluokan mässäyksillä jossa kaikki pyhä polkien raiskataan Jeesus Nasaretilaisen sanoma lopullisesti. Todellinen tuon sanoman kohderyhmä taistelee toisaalla jokapäiväisestä leivästään, se on vailla tasa-arvoisia ihmisoikeuksia, he ovat yhteiskunnan marginaalissa, ei-toivottuja ihmisiä.
Etsivä ihminen? Jeesus ei puhunut jotakin henkistä tai hengellistä lohtua, hyvää fiilistä ja ikuisen elän odotusta kaipaavien ihmisten joukolle. Jeesus ei tullut heidän henkilökohtaiseksi vapahtajakseen pelastamaan heitä heidän synneistään ja viemään taivaaseen. Jeesus puhui elämästään ja elannostaan ja suorastaan hengestään kamppaileville ihmisille. Sorretuille. Nälkäisille. Halveksituille. Kerran vielä, kerran vielä tekin saatte syödäksenne ja juodaksenne, kerran vielä nuo jotka nyt mässäävät joutuvat tilanteeseen jossa te olette nyt. Se oli kapinan sanoma. Se oli sanoma jonka vesittämiseksi hänen seuraajansa tekivat voitavansa ja onnistuivat erittäin hyvin. Nyt joku ilkeää pitää hänen sanomaansa itselleen kohdistettuna etsivän ihmisen sanomana keskellä yltäkylläisyyttä. Voi teitä... - tutultakuulostaa
herätkää.jos.uskallatte kirjoitti:
Jeesus puhui kovin sanoin evankeliumien hieman karikatyyriselle kuvalle fariseuksista, pykälänviilaajille ja sellaisille, joita nykyään voisimme kutsua vaikkapa raamatullapäähänlyöjiksi. Hän puhui kovin sanoin kirjanoppineille ja korkea-arvoisille papiston edustajille, ammattiuskoville, jotka veljeilivät ja olivat hyvää pataa miehitysvallan kanssa politikoiden itselleen maallista hyvää. Hän puhui varmastikin kovin sanoin kansaansa armottomassa verovankeudessa rautaisella otteellaan pitävää roomalaista miehittäjää vastaan, ja tämä vei hänet ristille.
Jeesuksen sanoma on tarkoitettu tyystin eri asemassa oleville ihmisille kuin me täällä länsimaisissa hyvinvointivaltioissa elävät olemme. Me vääristämme tuon sanoman jonkinlaiseksi henkilökohtaisen fiilistelyn ja itsetunnon kohotuksen ja unirättimäisen mielihyvän sanomaksi samalla kun elämme suunnattoman hyvinvoinnin keskellä, ainakin verrattuna Jeesuksen sanoman alkuperäiseen kuulijakuntaan.
Jeesuksen sanoma on osoitettu ihmisille, jolta miehitysvalta vie tuhkatkin pesästä, jotka menevät päivän raadettuaan nälkäisinä nukkumaan, jotka elävät raskan ja työntäyteisen, kivuliaan ja lyhyen elämän. Ihmisille joiden oman kansan ylemmät yhteiskuntaluokat elävät huomattavan ylenpalttisuuden keskellä, ainakin heihin verrattuna. Se on sanoma ihmisille jotka kolmikymppisinä olivat kipeitä ja sairaita raatajia, hampaattomia proteiininpuutoksesta kärsiviä työjuhtia.
Keskivertosuomalainen uskovainen rienaa koko elämällään ja olemisellaan ja ns. uskollaan Jeesuksen sanomaa, kun hän kaiken tämän suunnattoman hyvinvointinsa ja turvallisuutensa keskellä fiilistelee Jeesuksen syntejä sovittavalla kuolemalla ja armolla ja ikuisen elämän toivolla. Samalla ehkä kitistään naispapeista ja kun homoseksuaaleille halutaa oikeuksia ja kun maahan tulleet muslimitkin pitäisi ruokkia. Kuvottavimmillaan, suorastaan irstaimmillaan tuo käsityskyvyn ylittävä rienaus näyttäytyy maailman mahtavien ns. rukousaamiaisilla, äärimmäisen eksklusiivisilla ylimmän yhteiskuntaluokan mässäyksillä jossa kaikki pyhä polkien raiskataan Jeesus Nasaretilaisen sanoma lopullisesti. Todellinen tuon sanoman kohderyhmä taistelee toisaalla jokapäiväisestä leivästään, se on vailla tasa-arvoisia ihmisoikeuksia, he ovat yhteiskunnan marginaalissa, ei-toivottuja ihmisiä.
Etsivä ihminen? Jeesus ei puhunut jotakin henkistä tai hengellistä lohtua, hyvää fiilistä ja ikuisen elän odotusta kaipaavien ihmisten joukolle. Jeesus ei tullut heidän henkilökohtaiseksi vapahtajakseen pelastamaan heitä heidän synneistään ja viemään taivaaseen. Jeesus puhui elämästään ja elannostaan ja suorastaan hengestään kamppaileville ihmisille. Sorretuille. Nälkäisille. Halveksituille. Kerran vielä, kerran vielä tekin saatte syödäksenne ja juodaksenne, kerran vielä nuo jotka nyt mässäävät joutuvat tilanteeseen jossa te olette nyt. Se oli kapinan sanoma. Se oli sanoma jonka vesittämiseksi hänen seuraajansa tekivat voitavansa ja onnistuivat erittäin hyvin. Nyt joku ilkeää pitää hänen sanomaansa itselleen kohdistettuna etsivän ihmisen sanomana keskellä yltäkylläisyyttä. Voi teitä...Tulikohan nyt linjoille aito ja alkuperäinen pilkkuviivaviiva :D
tutultakuulostaa kirjoitti:
Tulikohan nyt linjoille aito ja alkuperäinen pilkkuviivaviiva :D
En tiedä oliko pilkkuviiva mutta kannatettavaa tekstiä tuli mielestäni.
sage8 kirjoitti:
En tiedä oliko pilkkuviiva mutta kannatettavaa tekstiä tuli mielestäni.
Kyllä se minä olin ja nyt tällä nimimerkillä.
teo-reetikko kirjoitti:
Kyllä se minä olin ja nyt tällä nimimerkillä.
Kirjoitit siis nimimerkillä "herätkää.jos.uskallatte." 10:06
sage8 kirjoitti:
Kirjoitit siis nimimerkillä "herätkää.jos.uskallatte." 10:06
Kyllä, niin tuli tehtyä.
teo-reetikko kirjoitti:
Kyllä, niin tuli tehtyä.
Onnittelen ja kadehdin koska olen tumpelo kirjoittaja.
sage8 kirjoitti:
Onnittelen ja kadehdin koska olen tumpelo kirjoittaja.
No kiitos mutta mitä turhia.
- kannattaakos
sage8 kirjoitti:
Onnittelen ja kadehdin koska olen tumpelo kirjoittaja.
Onnittelet rienausta. Miksi?
herätkää.jos.uskallatte kirjoitti:
Jeesus puhui kovin sanoin evankeliumien hieman karikatyyriselle kuvalle fariseuksista, pykälänviilaajille ja sellaisille, joita nykyään voisimme kutsua vaikkapa raamatullapäähänlyöjiksi. Hän puhui kovin sanoin kirjanoppineille ja korkea-arvoisille papiston edustajille, ammattiuskoville, jotka veljeilivät ja olivat hyvää pataa miehitysvallan kanssa politikoiden itselleen maallista hyvää. Hän puhui varmastikin kovin sanoin kansaansa armottomassa verovankeudessa rautaisella otteellaan pitävää roomalaista miehittäjää vastaan, ja tämä vei hänet ristille.
Jeesuksen sanoma on tarkoitettu tyystin eri asemassa oleville ihmisille kuin me täällä länsimaisissa hyvinvointivaltioissa elävät olemme. Me vääristämme tuon sanoman jonkinlaiseksi henkilökohtaisen fiilistelyn ja itsetunnon kohotuksen ja unirättimäisen mielihyvän sanomaksi samalla kun elämme suunnattoman hyvinvoinnin keskellä, ainakin verrattuna Jeesuksen sanoman alkuperäiseen kuulijakuntaan.
Jeesuksen sanoma on osoitettu ihmisille, jolta miehitysvalta vie tuhkatkin pesästä, jotka menevät päivän raadettuaan nälkäisinä nukkumaan, jotka elävät raskan ja työntäyteisen, kivuliaan ja lyhyen elämän. Ihmisille joiden oman kansan ylemmät yhteiskuntaluokat elävät huomattavan ylenpalttisuuden keskellä, ainakin heihin verrattuna. Se on sanoma ihmisille jotka kolmikymppisinä olivat kipeitä ja sairaita raatajia, hampaattomia proteiininpuutoksesta kärsiviä työjuhtia.
Keskivertosuomalainen uskovainen rienaa koko elämällään ja olemisellaan ja ns. uskollaan Jeesuksen sanomaa, kun hän kaiken tämän suunnattoman hyvinvointinsa ja turvallisuutensa keskellä fiilistelee Jeesuksen syntejä sovittavalla kuolemalla ja armolla ja ikuisen elämän toivolla. Samalla ehkä kitistään naispapeista ja kun homoseksuaaleille halutaa oikeuksia ja kun maahan tulleet muslimitkin pitäisi ruokkia. Kuvottavimmillaan, suorastaan irstaimmillaan tuo käsityskyvyn ylittävä rienaus näyttäytyy maailman mahtavien ns. rukousaamiaisilla, äärimmäisen eksklusiivisilla ylimmän yhteiskuntaluokan mässäyksillä jossa kaikki pyhä polkien raiskataan Jeesus Nasaretilaisen sanoma lopullisesti. Todellinen tuon sanoman kohderyhmä taistelee toisaalla jokapäiväisestä leivästään, se on vailla tasa-arvoisia ihmisoikeuksia, he ovat yhteiskunnan marginaalissa, ei-toivottuja ihmisiä.
Etsivä ihminen? Jeesus ei puhunut jotakin henkistä tai hengellistä lohtua, hyvää fiilistä ja ikuisen elän odotusta kaipaavien ihmisten joukolle. Jeesus ei tullut heidän henkilökohtaiseksi vapahtajakseen pelastamaan heitä heidän synneistään ja viemään taivaaseen. Jeesus puhui elämästään ja elannostaan ja suorastaan hengestään kamppaileville ihmisille. Sorretuille. Nälkäisille. Halveksituille. Kerran vielä, kerran vielä tekin saatte syödäksenne ja juodaksenne, kerran vielä nuo jotka nyt mässäävät joutuvat tilanteeseen jossa te olette nyt. Se oli kapinan sanoma. Se oli sanoma jonka vesittämiseksi hänen seuraajansa tekivat voitavansa ja onnistuivat erittäin hyvin. Nyt joku ilkeää pitää hänen sanomaansa itselleen kohdistettuna etsivän ihmisen sanomana keskellä yltäkylläisyyttä. Voi teitä...Ajattelen hyvin samoin monesta kohdasta kuin kirjoitit. Joihinkin kohtii en yhdy.
jeesus nimenomaan tuli yksilöä varten, näin ymmärrän. Hän etsi eksyneen lampaan, hän kohtasi yksilön ja kertoi hänelle Isästä, joka on Hänet lähettänyt ja miksi Hänet on lähetetty. Jeesus puhui kansanjoukoille, johon kuului yksilöitä.
Luuk.11: 9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
10. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Jeesus tuli jokaista varten.
Yltäkylläisen elämän keskellä voi olla hyvin rääkkääntynyt. Vaikka ulkoiset puitteet ovat millaiset tahansa, voi sisin huutaa tuskasta ja etsiä auttajaa. Tänäkin päivänä Jeesus on sama kuin silloin, kun Hän maata tallasi.- ohhhhooohh
herätkää.jos.uskallatte kirjoitti:
Jeesus puhui kovin sanoin evankeliumien hieman karikatyyriselle kuvalle fariseuksista, pykälänviilaajille ja sellaisille, joita nykyään voisimme kutsua vaikkapa raamatullapäähänlyöjiksi. Hän puhui kovin sanoin kirjanoppineille ja korkea-arvoisille papiston edustajille, ammattiuskoville, jotka veljeilivät ja olivat hyvää pataa miehitysvallan kanssa politikoiden itselleen maallista hyvää. Hän puhui varmastikin kovin sanoin kansaansa armottomassa verovankeudessa rautaisella otteellaan pitävää roomalaista miehittäjää vastaan, ja tämä vei hänet ristille.
Jeesuksen sanoma on tarkoitettu tyystin eri asemassa oleville ihmisille kuin me täällä länsimaisissa hyvinvointivaltioissa elävät olemme. Me vääristämme tuon sanoman jonkinlaiseksi henkilökohtaisen fiilistelyn ja itsetunnon kohotuksen ja unirättimäisen mielihyvän sanomaksi samalla kun elämme suunnattoman hyvinvoinnin keskellä, ainakin verrattuna Jeesuksen sanoman alkuperäiseen kuulijakuntaan.
Jeesuksen sanoma on osoitettu ihmisille, jolta miehitysvalta vie tuhkatkin pesästä, jotka menevät päivän raadettuaan nälkäisinä nukkumaan, jotka elävät raskan ja työntäyteisen, kivuliaan ja lyhyen elämän. Ihmisille joiden oman kansan ylemmät yhteiskuntaluokat elävät huomattavan ylenpalttisuuden keskellä, ainakin heihin verrattuna. Se on sanoma ihmisille jotka kolmikymppisinä olivat kipeitä ja sairaita raatajia, hampaattomia proteiininpuutoksesta kärsiviä työjuhtia.
Keskivertosuomalainen uskovainen rienaa koko elämällään ja olemisellaan ja ns. uskollaan Jeesuksen sanomaa, kun hän kaiken tämän suunnattoman hyvinvointinsa ja turvallisuutensa keskellä fiilistelee Jeesuksen syntejä sovittavalla kuolemalla ja armolla ja ikuisen elämän toivolla. Samalla ehkä kitistään naispapeista ja kun homoseksuaaleille halutaa oikeuksia ja kun maahan tulleet muslimitkin pitäisi ruokkia. Kuvottavimmillaan, suorastaan irstaimmillaan tuo käsityskyvyn ylittävä rienaus näyttäytyy maailman mahtavien ns. rukousaamiaisilla, äärimmäisen eksklusiivisilla ylimmän yhteiskuntaluokan mässäyksillä jossa kaikki pyhä polkien raiskataan Jeesus Nasaretilaisen sanoma lopullisesti. Todellinen tuon sanoman kohderyhmä taistelee toisaalla jokapäiväisestä leivästään, se on vailla tasa-arvoisia ihmisoikeuksia, he ovat yhteiskunnan marginaalissa, ei-toivottuja ihmisiä.
Etsivä ihminen? Jeesus ei puhunut jotakin henkistä tai hengellistä lohtua, hyvää fiilistä ja ikuisen elän odotusta kaipaavien ihmisten joukolle. Jeesus ei tullut heidän henkilökohtaiseksi vapahtajakseen pelastamaan heitä heidän synneistään ja viemään taivaaseen. Jeesus puhui elämästään ja elannostaan ja suorastaan hengestään kamppaileville ihmisille. Sorretuille. Nälkäisille. Halveksituille. Kerran vielä, kerran vielä tekin saatte syödäksenne ja juodaksenne, kerran vielä nuo jotka nyt mässäävät joutuvat tilanteeseen jossa te olette nyt. Se oli kapinan sanoma. Se oli sanoma jonka vesittämiseksi hänen seuraajansa tekivat voitavansa ja onnistuivat erittäin hyvin. Nyt joku ilkeää pitää hänen sanomaansa itselleen kohdistettuna etsivän ihmisen sanomana keskellä yltäkylläisyyttä. Voi teitä...Aika väkevästi todistettu, sanoisin.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Ajattelen hyvin samoin monesta kohdasta kuin kirjoitit. Joihinkin kohtii en yhdy.
jeesus nimenomaan tuli yksilöä varten, näin ymmärrän. Hän etsi eksyneen lampaan, hän kohtasi yksilön ja kertoi hänelle Isästä, joka on Hänet lähettänyt ja miksi Hänet on lähetetty. Jeesus puhui kansanjoukoille, johon kuului yksilöitä.
Luuk.11: 9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
10. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Jeesus tuli jokaista varten.
Yltäkylläisen elämän keskellä voi olla hyvin rääkkääntynyt. Vaikka ulkoiset puitteet ovat millaiset tahansa, voi sisin huutaa tuskasta ja etsiä auttajaa. Tänäkin päivänä Jeesus on sama kuin silloin, kun Hän maata tallasi."jeesus nimenomaan tuli yksilöä varten"
"Jeesus puhui kansanjoukoille, johon kuului yksilöitä."
Tietysti hän puhui kansanjoukoille, ja siinä samalla yksilöille. Tämähän on selvää. Jeesuksen sanoma ei kuitenkaan ole meitä varten. Se on sanoma hänen oman aikansa sorretuille ja vähäosaisille. Mekin voimme toki seurata Jeesusta ja hänen opetustaankin, tietyillä edellytyksillä, mutta se vaatii pohdinnan ja paneutumisen tuomaa ymmärrystä siitä mikä on meidän tilanteemme ja tehtävämme suhteessa hänen opetukseensa. Jeesus ei ole meidän yltäkylläisyydessä elävien terapeutti voivotellessamme elämämme ankeutta ja tyhjyyttä.
"Jeesus tuli jokaista varten."
Hän tuli Israelin kansan eksyneitä lampaita varten jos hänen suuhunsa laitettuun repliikkiin on uskomista. Hänen sanomansa sisälsi elementtejä jotka mahdollistivat sen leviämisen ja menestymisen myös pakanoiden pariin. Huomattavaa kuitenkin on, että Konstantinuksen aikoihin asti kristinusko oli ennemminkin vainottujen uskonto. Se oli rohkaisun uskonto niille, jotka mitä suurimmala todennäköisyydellä olivat enemmän tai vähemmän hengenvaarassa. Konstantinus teki mahdolliseksi kristinuskon kehittymisen nykyiselleen, mutta Jeesuksen sanoma ja tarkoitus on siinä rytäkässä hämärtynyt ja pahasti.
" Tänäkin päivänä Jeesus on sama kuin silloin, kun Hän maata tallasi."
No, Jeesus on kuollut. Jeesuksen sanoma on väärin ymmärretty ja-käytetty. Mitä tarkoitat että olisi sama?teo-reetikko kirjoitti:
"jeesus nimenomaan tuli yksilöä varten"
"Jeesus puhui kansanjoukoille, johon kuului yksilöitä."
Tietysti hän puhui kansanjoukoille, ja siinä samalla yksilöille. Tämähän on selvää. Jeesuksen sanoma ei kuitenkaan ole meitä varten. Se on sanoma hänen oman aikansa sorretuille ja vähäosaisille. Mekin voimme toki seurata Jeesusta ja hänen opetustaankin, tietyillä edellytyksillä, mutta se vaatii pohdinnan ja paneutumisen tuomaa ymmärrystä siitä mikä on meidän tilanteemme ja tehtävämme suhteessa hänen opetukseensa. Jeesus ei ole meidän yltäkylläisyydessä elävien terapeutti voivotellessamme elämämme ankeutta ja tyhjyyttä.
"Jeesus tuli jokaista varten."
Hän tuli Israelin kansan eksyneitä lampaita varten jos hänen suuhunsa laitettuun repliikkiin on uskomista. Hänen sanomansa sisälsi elementtejä jotka mahdollistivat sen leviämisen ja menestymisen myös pakanoiden pariin. Huomattavaa kuitenkin on, että Konstantinuksen aikoihin asti kristinusko oli ennemminkin vainottujen uskonto. Se oli rohkaisun uskonto niille, jotka mitä suurimmala todennäköisyydellä olivat enemmän tai vähemmän hengenvaarassa. Konstantinus teki mahdolliseksi kristinuskon kehittymisen nykyiselleen, mutta Jeesuksen sanoma ja tarkoitus on siinä rytäkässä hämärtynyt ja pahasti.
" Tänäkin päivänä Jeesus on sama kuin silloin, kun Hän maata tallasi."
No, Jeesus on kuollut. Jeesuksen sanoma on väärin ymmärretty ja-käytetty. Mitä tarkoitat että olisi sama?Matteus 15:21-28
21. Jeesus lähti sieltä ja meni Tyyron ja Siidonin seudulle.
22. Siellä muuan kanaanilainen vaimo tuli ja huusi: "Herra, Daavidin poika, armahda
minua. Riivaaja vaivaa kauheasti tytärtäni."
23. Mutta Jeesus ei vastannut hänelle mitään. Hänen opetuslapsensa tulivat ja pyysivät:
"Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme."
24. Jeesus vastasi: "Minua ei ole lähetetty muiden kuin Israelin kansan kadonneiden
lammasten luo."
25. Niin vaimo tuli, heittäytyi maahan Jeesuksen eteen ja sanoi: "Herra, auta minua."
26. Hän vastasi: "Ei ole sopivaa ottaa lasten leipää ja heittää penikoille."
27. Vaimo sanoi: "Niin, Herra, mutta saavathan penikatkin syödä muruja, jotka putoavat
niiden isäntien pöydältä."
28. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi. Tapahtukoon sinulle
niin kuin tahdot." Hänen tyttärensä oli terve siitä hetkestä.
Minun ymmärtääkseni Jeesuksen sanoma on myös pakanoille, eli meille.
Gal.3: 7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
Hebr.13: 8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.Eerikatässämoi kirjoitti:
Matteus 15:21-28
21. Jeesus lähti sieltä ja meni Tyyron ja Siidonin seudulle.
22. Siellä muuan kanaanilainen vaimo tuli ja huusi: "Herra, Daavidin poika, armahda
minua. Riivaaja vaivaa kauheasti tytärtäni."
23. Mutta Jeesus ei vastannut hänelle mitään. Hänen opetuslapsensa tulivat ja pyysivät:
"Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme."
24. Jeesus vastasi: "Minua ei ole lähetetty muiden kuin Israelin kansan kadonneiden
lammasten luo."
25. Niin vaimo tuli, heittäytyi maahan Jeesuksen eteen ja sanoi: "Herra, auta minua."
26. Hän vastasi: "Ei ole sopivaa ottaa lasten leipää ja heittää penikoille."
27. Vaimo sanoi: "Niin, Herra, mutta saavathan penikatkin syödä muruja, jotka putoavat
niiden isäntien pöydältä."
28. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi. Tapahtukoon sinulle
niin kuin tahdot." Hänen tyttärensä oli terve siitä hetkestä.
Minun ymmärtääkseni Jeesuksen sanoma on myös pakanoille, eli meille.
Gal.3: 7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
Hebr.13: 8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti."Minun ymmärtääkseni Jeesuksen sanoma on myös pakanoille, eli meille."
Kuten ylempänä kirjoitin, voimme kyllä seurata Jeesusta ja noudattaa opetustan, kunhan ymmärrämme tilanteemme oikein suhteessa alkuperäiseen kuulijakuntaan. Me emme ole hänen opetuksensa kohderyhmä, emmekä siihen edes verrattavissa. Meidän tilanteemme on tyystin toinen. Aivan huomaamattamme olemme hyvin usein niitä joita Jeesus moitti ja joille hän ei povannut kovinkaan ruusuista tulevaisuudennäkyä. Jeesus Nasaretilainen on meille vieras hahmo jo kadonneesta maailmasta eikä hänen sanomansa ole meille osoitettu.- Yksi.uskis
teo-reetikko kirjoitti:
"Minun ymmärtääkseni Jeesuksen sanoma on myös pakanoille, eli meille."
Kuten ylempänä kirjoitin, voimme kyllä seurata Jeesusta ja noudattaa opetustan, kunhan ymmärrämme tilanteemme oikein suhteessa alkuperäiseen kuulijakuntaan. Me emme ole hänen opetuksensa kohderyhmä, emmekä siihen edes verrattavissa. Meidän tilanteemme on tyystin toinen. Aivan huomaamattamme olemme hyvin usein niitä joita Jeesus moitti ja joille hän ei povannut kovinkaan ruusuista tulevaisuudennäkyä. Jeesus Nasaretilainen on meille vieras hahmo jo kadonneesta maailmasta eikä hänen sanomansa ole meille osoitettu.Kaikella kunnioituksella mielipidettäsi kohtaan, mutta niin kauan aikaa kun maailmassa on syntisiä ihmisiä, Jeesuksen armolle on tilausta. Viittasit aiemmin yltäkylläisyyteen, ikäänkuin se jotenkin laittaisi nykyajan ihmisen aivan eri asemaan kuin Jeesuksen ajan ihmiset. Mutta ei yltäkylläisyys tuo onnea. Päinvastoin, kaikki tämä nykyajan helppous ja kätevyys, runsas vapaa-aika ( verrattuna Jeesuksen ajan ihmisiin ) ja ylipäätään helppo elämä juuri houkuttelee syntiin ja kaikenlaisiin "kokeiluihin".
Eikä köyhyys ja kurjat olot automaattisesti tee ihmisestä henkistä tms. Tosin en nyt ole ihan varma tarkoititko juuri tätä. Ehkä tulkitsen sinua väärin. Anteeksi jos näin teen.
Minä ainakin koen olevani syntinen ihminen ja siksi tarvitsen kristinuskon pelastuksen sanomaa.
Ei tästä elämästä muuten selviä hengissä. :) herätkää.jos.uskallatte kirjoitti:
Jeesus puhui kovin sanoin evankeliumien hieman karikatyyriselle kuvalle fariseuksista, pykälänviilaajille ja sellaisille, joita nykyään voisimme kutsua vaikkapa raamatullapäähänlyöjiksi. Hän puhui kovin sanoin kirjanoppineille ja korkea-arvoisille papiston edustajille, ammattiuskoville, jotka veljeilivät ja olivat hyvää pataa miehitysvallan kanssa politikoiden itselleen maallista hyvää. Hän puhui varmastikin kovin sanoin kansaansa armottomassa verovankeudessa rautaisella otteellaan pitävää roomalaista miehittäjää vastaan, ja tämä vei hänet ristille.
Jeesuksen sanoma on tarkoitettu tyystin eri asemassa oleville ihmisille kuin me täällä länsimaisissa hyvinvointivaltioissa elävät olemme. Me vääristämme tuon sanoman jonkinlaiseksi henkilökohtaisen fiilistelyn ja itsetunnon kohotuksen ja unirättimäisen mielihyvän sanomaksi samalla kun elämme suunnattoman hyvinvoinnin keskellä, ainakin verrattuna Jeesuksen sanoman alkuperäiseen kuulijakuntaan.
Jeesuksen sanoma on osoitettu ihmisille, jolta miehitysvalta vie tuhkatkin pesästä, jotka menevät päivän raadettuaan nälkäisinä nukkumaan, jotka elävät raskan ja työntäyteisen, kivuliaan ja lyhyen elämän. Ihmisille joiden oman kansan ylemmät yhteiskuntaluokat elävät huomattavan ylenpalttisuuden keskellä, ainakin heihin verrattuna. Se on sanoma ihmisille jotka kolmikymppisinä olivat kipeitä ja sairaita raatajia, hampaattomia proteiininpuutoksesta kärsiviä työjuhtia.
Keskivertosuomalainen uskovainen rienaa koko elämällään ja olemisellaan ja ns. uskollaan Jeesuksen sanomaa, kun hän kaiken tämän suunnattoman hyvinvointinsa ja turvallisuutensa keskellä fiilistelee Jeesuksen syntejä sovittavalla kuolemalla ja armolla ja ikuisen elämän toivolla. Samalla ehkä kitistään naispapeista ja kun homoseksuaaleille halutaa oikeuksia ja kun maahan tulleet muslimitkin pitäisi ruokkia. Kuvottavimmillaan, suorastaan irstaimmillaan tuo käsityskyvyn ylittävä rienaus näyttäytyy maailman mahtavien ns. rukousaamiaisilla, äärimmäisen eksklusiivisilla ylimmän yhteiskuntaluokan mässäyksillä jossa kaikki pyhä polkien raiskataan Jeesus Nasaretilaisen sanoma lopullisesti. Todellinen tuon sanoman kohderyhmä taistelee toisaalla jokapäiväisestä leivästään, se on vailla tasa-arvoisia ihmisoikeuksia, he ovat yhteiskunnan marginaalissa, ei-toivottuja ihmisiä.
Etsivä ihminen? Jeesus ei puhunut jotakin henkistä tai hengellistä lohtua, hyvää fiilistä ja ikuisen elän odotusta kaipaavien ihmisten joukolle. Jeesus ei tullut heidän henkilökohtaiseksi vapahtajakseen pelastamaan heitä heidän synneistään ja viemään taivaaseen. Jeesus puhui elämästään ja elannostaan ja suorastaan hengestään kamppaileville ihmisille. Sorretuille. Nälkäisille. Halveksituille. Kerran vielä, kerran vielä tekin saatte syödäksenne ja juodaksenne, kerran vielä nuo jotka nyt mässäävät joutuvat tilanteeseen jossa te olette nyt. Se oli kapinan sanoma. Se oli sanoma jonka vesittämiseksi hänen seuraajansa tekivat voitavansa ja onnistuivat erittäin hyvin. Nyt joku ilkeää pitää hänen sanomaansa itselleen kohdistettuna etsivän ihmisen sanomana keskellä yltäkylläisyyttä. Voi teitä...Kelvollista pohdintaa...todellakin...
- Yksi.uskis
ei.aamenta kirjoitti:
"Voit suhtautua asiaan siten että minä olen itseasiassa radikaali kapinallinen ja hip ja cool ja pähee ja vaikka mitä. :) "
Ei, et ole. Olet umpimielinen, tuomitseva ja ymmärtämätön laumasielu. Jeesuksella oli kaltaisillesi painavaa asiaa."Ei, et ole. Olet umpimielinen, tuomitseva ja ymmärtämätön laumasielu. Jeesuksella oli kaltaisillesi painavaa asiaa. "
No, et sitten huomannut hymiötä lauseen lopussa? Pelkästään tämän perusteella voisin väittää että sinä olet ainakin hiukan ymmärtämätön. Hymiöhän tarkoittaa että asiaa ei ole kirjoitettu vakavasti, vaan tietyllä huumorilla.
Sinä otit asian ilmeisesti täysin vakavasti. Tulkinnastasi tulee mieleen joidenkin fundamentalisti-uskovaisten tapa nähdä asiat liian kirjaimellisesti.
Umpimielisyydestä en tiedä. Itse koen että hengellilnen maailma on avannut minua niin tunteen kuin järjenkin tasolla.
Tuomitseva en myöskään käsittääkseni ole. En ole ketään tuominnut helvettiin tai kadotukseen. Olen vain sanonut että homous on synti Raamatun mukaan. Toisinaan jotta voisin perustella synnin vakavuutta, olen lisännyt että siitä Mooseksen kirjassa annetaan kuolemantuomio.
Mutta kuitenkaan en itse ole koskaan vaatinut nykyajan homoille kuolemantuomiota tai edes muutakaan rangaistusta. Olen vain esittänyt että homopareja ei tulisi vihkiä kirkossa. Se tuskin on mikään tuomio, vaan ihan vain järkevää ja kohtuullista ajattelua. Homot kun voivat mennä naimisiin muuallakin.
Ei heitä kukaan pakota kirkkohäihin ja ihmettelen että sitä edes harkitaan, koska homoparien vihkiminen kirkossa on käytännössä synnin siunaamista. Ei sellaisesta Jumalakaan tykkää yhtään. - komestiaamen
Eerikatässämoi kirjoitti:
Matteus 15:21-28
21. Jeesus lähti sieltä ja meni Tyyron ja Siidonin seudulle.
22. Siellä muuan kanaanilainen vaimo tuli ja huusi: "Herra, Daavidin poika, armahda
minua. Riivaaja vaivaa kauheasti tytärtäni."
23. Mutta Jeesus ei vastannut hänelle mitään. Hänen opetuslapsensa tulivat ja pyysivät:
"Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme."
24. Jeesus vastasi: "Minua ei ole lähetetty muiden kuin Israelin kansan kadonneiden
lammasten luo."
25. Niin vaimo tuli, heittäytyi maahan Jeesuksen eteen ja sanoi: "Herra, auta minua."
26. Hän vastasi: "Ei ole sopivaa ottaa lasten leipää ja heittää penikoille."
27. Vaimo sanoi: "Niin, Herra, mutta saavathan penikatkin syödä muruja, jotka putoavat
niiden isäntien pöydältä."
28. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi. Tapahtukoon sinulle
niin kuin tahdot." Hänen tyttärensä oli terve siitä hetkestä.
Minun ymmärtääkseni Jeesuksen sanoma on myös pakanoille, eli meille.
Gal.3: 7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9. Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
Hebr.13: 8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti."Minun ymmärtääkseni Jeesuksen sanoma on myös pakanoille, eli meille."
Kyllä, juuri näin. Jeesuksen sanoma on meille kaikille. Ensin juutalaisille, sitten kreikkalaisille ja kaikille kansoille.
Hyvä Pvv!
Minä en ole jaksanut uskoa sinun todella olevan sen saman Pvv:n joka täällä on paljon pilkannut Herraa ja Hänen sanaansa. Sen tähden minulla olisi sinulle kysymys jos tahdot vastata, jonka avulla tahtoisin koetella oletko sinä vakavissasi kristitty vai trollaatko vain.
Mitä sinulle näkyy Kristuksesta? Entä itsestäsi?- nyt.nyt.nyt
No nyt on ylimielisyys huipussaan! Sinäkö evlut koettelet kuka on kristitty ja kuka ei? Ei hyvänen aika mitä ylimielisyyttä! Tsiiiisus sentään. Etkö edes häpeä?
- älä.mene.lankaan
"Minä en ole jaksanut uskoa sinun todella olevan sen saman Pvv:n joka täällä on paljon pilkannut Herraa ja Hänen sanaansa."
OIKEA pilkkuviivaviiva nimenomaan lyttäsi Jumalan, Raamatun ja koko kristinuskon. Tämä aloittaja voi läpäistä sinun testisi ja vaikka viimeisen tuomion, mutta pilkkuviivaviiva hän EI ole. - nimimerkkihärdelli
"Minä en ole jaksanut uskoa sinun todella olevan sen saman Pvv:n joka täällä on paljon pilkannut Herraa ja Hänen sanaansa."
Ketä tarkoitat? Kuinkahan moni tuon sinun "kristillisyystestisi" läpäisisi? Testaat vain kuka on kristitty SINUN mielestäsi, ja siinä on kyse vain sinun henkilökohtaisesta käsityksestäsi, joka on erittäin omalaaatuinen.
- eiennennähty
Melkoinen rimanalitus jopa evlutilta tuo kommentti. Ylpeys aivan omissa sfääreissään.
Mitenköhän sinä arvoisa evlut mahdollisesti kysymyksiisi saamiesi vastausten perusteella päättelet kuka oikeasti on kristinuskossa ja kuka ei? Tokko saat kahdelta kristityltä samaa vastausta idioottimaisiin kysymyksiisi. Mikä sinä muuten olet noita kysymyksiä esittämään? Vastaa mato!
- pöyristyttävää
Eikö löydy evlutilta nöyryyttä edes anteeksi pyytää tuota kaiken käsityskyvyn ylittävää ylimielistä kommenttiasi? Häpeä!
- pilkkuviivaviiva.ei.rek
Evlut, kuten huomaat jostakin syystä välittömästi lähtee keskustelu pyörimään kumaallisesti henkilöni ympärillä ja taas löytyi yksi tai ehkä parikin vale-pvv:aa. Ymmärtänet jos en kovasti enää täällä viihdy ja siksi vastauksenikin sinulle on viivästynyt. Sen sanon että kaikkinaisella persoonaani liitetyllä spekulaatiolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Mitä kysymykseesi tulee, en minä ole sellaisella viisaudella varustettu että osaisin esittämiisi kysymyksiin vastata siten että ansaitsisin kristityn nimen. Olen pilkkaaja ja jumalankieltäjä ollut ikäni. En ole sitä ymmärtänyt tai hyväksynyt että yksin Jumalan käsittämättömän armon ja pitkämielisyyden takia sain niinkin pitkään potkia tutkainta vastaan. Puhtaasta armosta tulin sellaiseen synnintuntoon että minun oli kirjaimellisesti heittäydyttävä Vapahtajan jalkojen juureen syntitaakkani uuvuttamana. Ainoa rohkeus ja ainoa voima ja ymmärrys mikä minulla tuossa tilanteessa oli, oli se että pyysin Häntä tulemaan elämääni, pyysin anteeksi kaikkia tahtoen sekä tahtomattani tekemiäni syntejä. Syntejä jotka olen tehnyt sanoin ja teoin, tietoisesti ja tietämättäni. Muuta ymmärrystä ei minulla sitten ole kuin että Hän tuli. Lailla ryövärin kuuluu nyt rukoukseni, muista minua Herra sinun valtakunnassasi.
Muuten en osaa vastata kysymykseesi. Kuinka osaisinkaan, olenhan mkä olen. Jos itse apostoli Paavali piti itseään keskosena syntyneenä, kuitenkin ollen ikänsä Jumalan mies, mikä minä olen? pilkkuviivaviiva.ei.rek kirjoitti:
Evlut, kuten huomaat jostakin syystä välittömästi lähtee keskustelu pyörimään kumaallisesti henkilöni ympärillä ja taas löytyi yksi tai ehkä parikin vale-pvv:aa. Ymmärtänet jos en kovasti enää täällä viihdy ja siksi vastauksenikin sinulle on viivästynyt. Sen sanon että kaikkinaisella persoonaani liitetyllä spekulaatiolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Mitä kysymykseesi tulee, en minä ole sellaisella viisaudella varustettu että osaisin esittämiisi kysymyksiin vastata siten että ansaitsisin kristityn nimen. Olen pilkkaaja ja jumalankieltäjä ollut ikäni. En ole sitä ymmärtänyt tai hyväksynyt että yksin Jumalan käsittämättömän armon ja pitkämielisyyden takia sain niinkin pitkään potkia tutkainta vastaan. Puhtaasta armosta tulin sellaiseen synnintuntoon että minun oli kirjaimellisesti heittäydyttävä Vapahtajan jalkojen juureen syntitaakkani uuvuttamana. Ainoa rohkeus ja ainoa voima ja ymmärrys mikä minulla tuossa tilanteessa oli, oli se että pyysin Häntä tulemaan elämääni, pyysin anteeksi kaikkia tahtoen sekä tahtomattani tekemiäni syntejä. Syntejä jotka olen tehnyt sanoin ja teoin, tietoisesti ja tietämättäni. Muuta ymmärrystä ei minulla sitten ole kuin että Hän tuli. Lailla ryövärin kuuluu nyt rukoukseni, muista minua Herra sinun valtakunnassasi.
Muuten en osaa vastata kysymykseesi. Kuinka osaisinkaan, olenhan mkä olen. Jos itse apostoli Paavali piti itseään keskosena syntyneenä, kuitenkin ollen ikänsä Jumalan mies, mikä minä olen?Nimimerkki pistä.vaike esittää tuolla alempana
"Oikea pilkkuviivaviiva on ortodoksipappi. Miksi et kysele siihen liittyen? "
Kristitty uskoo syntinsä anteeksi. Sinulla tuntuu olevan epäselvää oletko armossa vaiko et. Tuo on ortodoksin, ei kristityn puhetta. Oletko siis ortodoksi, ortodoksipappi, vai oletko kristitty?pilkkuviivaviiva.ei.rek kirjoitti:
Evlut, kuten huomaat jostakin syystä välittömästi lähtee keskustelu pyörimään kumaallisesti henkilöni ympärillä ja taas löytyi yksi tai ehkä parikin vale-pvv:aa. Ymmärtänet jos en kovasti enää täällä viihdy ja siksi vastauksenikin sinulle on viivästynyt. Sen sanon että kaikkinaisella persoonaani liitetyllä spekulaatiolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Mitä kysymykseesi tulee, en minä ole sellaisella viisaudella varustettu että osaisin esittämiisi kysymyksiin vastata siten että ansaitsisin kristityn nimen. Olen pilkkaaja ja jumalankieltäjä ollut ikäni. En ole sitä ymmärtänyt tai hyväksynyt että yksin Jumalan käsittämättömän armon ja pitkämielisyyden takia sain niinkin pitkään potkia tutkainta vastaan. Puhtaasta armosta tulin sellaiseen synnintuntoon että minun oli kirjaimellisesti heittäydyttävä Vapahtajan jalkojen juureen syntitaakkani uuvuttamana. Ainoa rohkeus ja ainoa voima ja ymmärrys mikä minulla tuossa tilanteessa oli, oli se että pyysin Häntä tulemaan elämääni, pyysin anteeksi kaikkia tahtoen sekä tahtomattani tekemiäni syntejä. Syntejä jotka olen tehnyt sanoin ja teoin, tietoisesti ja tietämättäni. Muuta ymmärrystä ei minulla sitten ole kuin että Hän tuli. Lailla ryövärin kuuluu nyt rukoukseni, muista minua Herra sinun valtakunnassasi.
Muuten en osaa vastata kysymykseesi. Kuinka osaisinkaan, olenhan mkä olen. Jos itse apostoli Paavali piti itseään keskosena syntyneenä, kuitenkin ollen ikänsä Jumalan mies, mikä minä olen?Odotin vastaustasi enkä turhaan. Annoit hyvän tunnustuksen ja näen että Kristus asuu sydämessäsi sillä ei kukaan tunnusta Kristusta Herraksi, paitsi Pyhässä Hengessä. Älä veljeni turhaan murehdi sanoja sillä Herra itse opetti siitä hetkestä kun tunnustusta kysytään:
" niin älkäät edellä murehtiko, mitä teidän puhuman pitää, älkäät myös ennen ajatelko: vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaat; sillä ette te ole, jotka puhutte, vaan Pyhä Henki." (Ap.t. 13:11)
Minä näen että sinulla on uskon kautta puhdistettu sydän, Vapahtajan kallilla verellä ja viattomalla kärsimisellä. Vahvistakoon sinua Hyvä Jumala, rakas taivaallinen Isämme ja lisätköön sinulle monia onnellisia vuosia ja kostukoon matkasi autuaitten rauhaan!
Taivaassa tavataan ystäväni!EvLut kirjoitti:
Odotin vastaustasi enkä turhaan. Annoit hyvän tunnustuksen ja näen että Kristus asuu sydämessäsi sillä ei kukaan tunnusta Kristusta Herraksi, paitsi Pyhässä Hengessä. Älä veljeni turhaan murehdi sanoja sillä Herra itse opetti siitä hetkestä kun tunnustusta kysytään:
" niin älkäät edellä murehtiko, mitä teidän puhuman pitää, älkäät myös ennen ajatelko: vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaat; sillä ette te ole, jotka puhutte, vaan Pyhä Henki." (Ap.t. 13:11)
Minä näen että sinulla on uskon kautta puhdistettu sydän, Vapahtajan kallilla verellä ja viattomalla kärsimisellä. Vahvistakoon sinua Hyvä Jumala, rakas taivaallinen Isämme ja lisätköön sinulle monia onnellisia vuosia ja kostukoon matkasi autuaitten rauhaan!
Taivaassa tavataan ystäväni!Anteeksi vielä, Markuksen evankeliumi 13:11
- hienoalukea
pilkkuviivaviiva.ei.rek kirjoitti:
Evlut, kuten huomaat jostakin syystä välittömästi lähtee keskustelu pyörimään kumaallisesti henkilöni ympärillä ja taas löytyi yksi tai ehkä parikin vale-pvv:aa. Ymmärtänet jos en kovasti enää täällä viihdy ja siksi vastauksenikin sinulle on viivästynyt. Sen sanon että kaikkinaisella persoonaani liitetyllä spekulaatiolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Mitä kysymykseesi tulee, en minä ole sellaisella viisaudella varustettu että osaisin esittämiisi kysymyksiin vastata siten että ansaitsisin kristityn nimen. Olen pilkkaaja ja jumalankieltäjä ollut ikäni. En ole sitä ymmärtänyt tai hyväksynyt että yksin Jumalan käsittämättömän armon ja pitkämielisyyden takia sain niinkin pitkään potkia tutkainta vastaan. Puhtaasta armosta tulin sellaiseen synnintuntoon että minun oli kirjaimellisesti heittäydyttävä Vapahtajan jalkojen juureen syntitaakkani uuvuttamana. Ainoa rohkeus ja ainoa voima ja ymmärrys mikä minulla tuossa tilanteessa oli, oli se että pyysin Häntä tulemaan elämääni, pyysin anteeksi kaikkia tahtoen sekä tahtomattani tekemiäni syntejä. Syntejä jotka olen tehnyt sanoin ja teoin, tietoisesti ja tietämättäni. Muuta ymmärrystä ei minulla sitten ole kuin että Hän tuli. Lailla ryövärin kuuluu nyt rukoukseni, muista minua Herra sinun valtakunnassasi.
Muuten en osaa vastata kysymykseesi. Kuinka osaisinkaan, olenhan mkä olen. Jos itse apostoli Paavali piti itseään keskosena syntyneenä, kuitenkin ollen ikänsä Jumalan mies, mikä minä olen?Pvv, todistuksesi on väkevä ja selvästi Jumalasta. Siunausta!
- kuiskaus.korkealta
pilkkuviivaviiva.ei.rek kirjoitti:
Evlut, kuten huomaat jostakin syystä välittömästi lähtee keskustelu pyörimään kumaallisesti henkilöni ympärillä ja taas löytyi yksi tai ehkä parikin vale-pvv:aa. Ymmärtänet jos en kovasti enää täällä viihdy ja siksi vastauksenikin sinulle on viivästynyt. Sen sanon että kaikkinaisella persoonaani liitetyllä spekulaatiolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Mitä kysymykseesi tulee, en minä ole sellaisella viisaudella varustettu että osaisin esittämiisi kysymyksiin vastata siten että ansaitsisin kristityn nimen. Olen pilkkaaja ja jumalankieltäjä ollut ikäni. En ole sitä ymmärtänyt tai hyväksynyt että yksin Jumalan käsittämättömän armon ja pitkämielisyyden takia sain niinkin pitkään potkia tutkainta vastaan. Puhtaasta armosta tulin sellaiseen synnintuntoon että minun oli kirjaimellisesti heittäydyttävä Vapahtajan jalkojen juureen syntitaakkani uuvuttamana. Ainoa rohkeus ja ainoa voima ja ymmärrys mikä minulla tuossa tilanteessa oli, oli se että pyysin Häntä tulemaan elämääni, pyysin anteeksi kaikkia tahtoen sekä tahtomattani tekemiäni syntejä. Syntejä jotka olen tehnyt sanoin ja teoin, tietoisesti ja tietämättäni. Muuta ymmärrystä ei minulla sitten ole kuin että Hän tuli. Lailla ryövärin kuuluu nyt rukoukseni, muista minua Herra sinun valtakunnassasi.
Muuten en osaa vastata kysymykseesi. Kuinka osaisinkaan, olenhan mkä olen. Jos itse apostoli Paavali piti itseään keskosena syntyneenä, kuitenkin ollen ikänsä Jumalan mies, mikä minä olen?Upea kirjoitus pilkkuviivaviiva! Siunausta polullesi.
- hätäilyä
EvLut kirjoitti:
Odotin vastaustasi enkä turhaan. Annoit hyvän tunnustuksen ja näen että Kristus asuu sydämessäsi sillä ei kukaan tunnusta Kristusta Herraksi, paitsi Pyhässä Hengessä. Älä veljeni turhaan murehdi sanoja sillä Herra itse opetti siitä hetkestä kun tunnustusta kysytään:
" niin älkäät edellä murehtiko, mitä teidän puhuman pitää, älkäät myös ennen ajatelko: vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaat; sillä ette te ole, jotka puhutte, vaan Pyhä Henki." (Ap.t. 13:11)
Minä näen että sinulla on uskon kautta puhdistettu sydän, Vapahtajan kallilla verellä ja viattomalla kärsimisellä. Vahvistakoon sinua Hyvä Jumala, rakas taivaallinen Isämme ja lisätköön sinulle monia onnellisia vuosia ja kostukoon matkasi autuaitten rauhaan!
Taivaassa tavataan ystäväni!"Taivaassa tavataan ystäväni! "
Kannattaisiko odottaa tuomio ennen kuin hehkutat loppusijoituspaikkaasi?
Siunausta aloittajalle. Jeesus opetti että taivaassa iloitaan yhdestä löytyneestä lampaasta enemmän kuin mistään. Juuri eksyneitä ja parannuksen tarpeessa olevia Jeesus tuli etsimään ja kuinka hän iloitseekaan kaltaisistasi.Mitä oletkan ollut, tehnyt tai kirjoittanut sen on tehnyt sinussa asuva synti kuten apostoli Paavali kirjoitti. Tuon kaiken on nyt harteiltasi ottanut itse Kristus. Kuinka iloinen olenkaan puolestasi. Siunausta.
- onkomuka
Onko tuo sellaista vapaiden suuntien teologiaa ja seurakuntajärjestystä jossa hurskaimpia ja parhaita kristittyjä ovat entiset rikolliset ja narkomaanit ja juopot jotka tulevat uskoon. Ikänsä uskoneet ja kunnon kristittyä elämää eläneet eivät ole mitään.
- ojassa
onkomuka kirjoitti:
Onko tuo sellaista vapaiden suuntien teologiaa ja seurakuntajärjestystä jossa hurskaimpia ja parhaita kristittyjä ovat entiset rikolliset ja narkomaanit ja juopot jotka tulevat uskoon. Ikänsä uskoneet ja kunnon kristittyä elämää eläneet eivät ole mitään.
Tuo on kyllä jännä juttu kun jossakin on sitä parempi uskova mitä syvemmällä on myllertäny
- uskossa.myös.oleva
Kukas sitten on nimimerkki ex-pvv joka myös on kirjoitellut palstalla?
- jatketaanvaan
Eihän Eerikasta tosiaan vielä ole kovinkaan montaa tuhatta viestiä kesän mittaan jutusteltu
Pilkkuviivaviivalla ei ole mitään tekemistä aloittajan kanssa!
teo-reetikko kirjoitti:
Koska minä olen pvv!
Jo on tarpeeksi joku repinyt huumoria minun kuvitteellisesta uskoontulostani. Valetta joka sana. Totta on vain e että olen poistanut nimimerkkini pilkkuviivaviiva ja se ei ole enää käytettävissä.
teo-reetikko kirjoitti:
Koska minä olen pvv!
Ohhoh, oletko varma, koska nääs minä en olisi.
teo-reetikko kirjoitti:
Jo on tarpeeksi joku repinyt huumoria minun kuvitteellisesta uskoontulostani. Valetta joka sana. Totta on vain e että olen poistanut nimimerkkini pilkkuviivaviiva ja se ei ole enää käytettävissä.
Miksi kirjoitustyylisi ei ole kuten pilkkuviivaviivan?
- yhyhhh
Montako pilkkuviivaviivaa palstalla on?
Sinun pitäisi, Pilkkuviiva, olla aina valmis vastaamaan jokaiselle joka kysyy autuutesi perustusta. Oikea kristitty vastaa mielellään, sillä minä en ole kysymässä tätä ivaamismielessä kuten palstalla riehuvat epäuskoiset perkeleenlapset. Jokainen jolla Jumalan Henki on, kestää kyllä sen että koetellaan Jumalan sanalla.
Epäuskoiset pelkäävät ja kammoavat kysymyksiä kun kysytään esim. mitä sinulle näkyy Kristuksesta? Onko sinulla synnit anteeksi? Mikä on autuutesi perusta?Mihin ihmeen esoteeriseen lahkoon sinä kuulut? Luterilaisessa kirkossa ei kukaan tuollaisia utele. Toisekseen tuo pilkkuviivaviivaksi tekeytyvä palstalainen on feikki. Tyyli jo paljastaa.
- pistä.vaikea
Oikea pilkkuviivaviiva on ortodoksipappi. Miksi et kysele siihen liittyen?
- ihmeellistä
"kysyy autuutesi perustusta. "
Ikäni olen luterilainen ollut, rippikoulut ja pyhäkoulussakin istuttu aikanaan. Ikinä ei papit, lukkarit suntiot ja tavan seurakuntalaiset ol e tuollaisia kyselleet. Kerro rehellisesti kuten sinulta jo tiedusteltu mihin lahkoon kuulut? - harhaoppiuteluako
Autuuden perustuksia utelet? Millä vallalla sinä muilta tuollaisia utelet? Sinäkö päätät kuka vastaa oikein ja kuka väärin? Menehän luterilaisilta ylipäätään tuommosia utelemaan niin mitä luulet, moniko vastaa sinulle mieluisalla tavalla? Mikä ihmeen laitalahkolainet olet?
nbnbnfnb kirjoitti:
Jumala Paavalin kautta antoi käskyn vastata kaikille jotka kyselevät pelastuksestamme.
No voi voi, eiköhän Paavali lasetellu aivan omiaan vaikka harhoissaan mitälie kuvitteli.
- tärkeysjärjestys
munuaiset.päässä kirjoitti:
No voi voi, eiköhän Paavali lasetellu aivan omiaan vaikka harhoissaan mitälie kuvitteli.
Oletko sinä saanut jo syntisi anteeksi? Oletko edes pyytänyt?
Pilkkuviivaviiva oli hyvä joskus aikoinaan. Nyt ei edes tiedä kuka on kuka vai onko kukaan. :(
- eiossoo
miten voi pyytää Jeesusta elämään?
Aatami ja Eeva elelivät huolettomina ja aivottomina Eedenissä, vailla huolen häivää pollaansa rasittamatta. He olivat teistejä. Sitten he söivät tiedon puusta ja oppivat ymmärtämän itseään ja maailmaa ja huomasivat että paratiisi ja jumala ovat satua. Maailma paljasti todellisen luontonsa ja jumalan korvikkeeksi keksittiin uskonnot palvottavaksi ja niiden säännöt noudatettaviksi.
Muuta turvaa aivottomilla ei enää ole kuin uskonnot. Kuka uhkaa niitä pyritään lyttäämään. Pilkkuviivaviiva muidenmuassa on yksi näistä a-teisteista jotka tiedollaan karkottavat aivottomia uskonnon harhamaailmasta jossa he kynsin hampain roikkuvat aivot narikassa.Joo on tuskallista elää reaalimaailmassa mutta toisaalta onko harhassa ja taikamaailmassa elo parempaa kysyn vaan?
- kysymyksiä.lisää
Kysyn:
onko liberaaliteologia Jumalasta ja pelastavaa?
Onko tiedeuskonnossa pelastusta?
Onko Jumalan sanan mitätöinti ihmisoikeuksien ja tasa-arvon nimissä pelastavaa toimintaa?
Onko pyhien pilkka pelastavaa?
Jos emme kykene yhteenkään näistä vastaamaan myönteisesti miksi pitäisimme sillä tuota rienaajaa ja hänen sanomaansa?
Pilkkuviivaviivassa ei ole muuta mielenkiintoista kuin hänen typerä ja mielikuvitukseton nimimerkkinsä eikä sekään ole mielenkiintoinen!
Jos hän on todella tullut katumukseen Herralle kiitos.
Kirjoittaisi ja todistaisi omalla nimimerkillään mutta jos ei sitä kehtaa tehdä onko kääntymys aito?"Onko Jumalan sanan mitätöinti ihmisoikeuksien ja tasa-arvon nimissä pelastavaa toimintaa?"
Evankeliumeista on luettavissa, jos sisälukutaito riittää, että Jeesuskin teki näin suhteessa juutalaisiin sapatti - ja ruokasäädöksiin. Jälimmäisessä tapauksessa tosin evankeliumin kohta on ehkä evankelistan toimesta liian pitkälle tulkittu, kun hän sanoo Jeesuksen julistaneen kaikki ruuat puhtaiski. Todellisuudessa tuossa kohden Jeesus vain mitätöi rituaalisen käsienpesun merkityksen. Kyse ei siis ollut kaikkien ruokien samanarvoisuudesta, eikä tietenkään hygienian merkityksen mitätöinnistä, siitä kun ei tiedetty mitään.
Mark. 7:
Muutamia lainopettajia tuli Jerusalemista, ja yhdessä fariseusten kanssa he menivät Jeesuksen luo. 2 He panivat merkille, että jotkut hänen opetuslapsensa aterioivat epäpuhtain, pesemättömin käsin. 3 Fariseukset sen paremmin kuin juutalaiset yleensäkään eivät näet käy aterialle ennen kuin ovat pesseet kätensä, vaikkapa vain tilkkasella vettä. Näin he tarkoin noudattavat isien perinnäissääntöä. 4 He eivät myöskään syö mitään torilta tuotua ennen kuin ovat vihmoneet sen. Monia muitakin tapoja he ovat ottaneet noudattaakseen, kuten juomamaljojen, saviruukkujen ja pronssiastioiden pesuja.
5 Niinpä fariseukset ja lainopettajat kysyivät Jeesukselta: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät elä isien perinnäissääntöjen mukaan, vaan aterioivat epäpuhtain käsin?"
6 Hän vastasi heille: "Te tekopyhät! Oikein on Jesaja teistä ennustanut. Onhan kirjoitettu:
-- Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan,
mutta sen sydän on kaukana minusta.
7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä.
8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä."
9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne. 10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. 11 [i] Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', 12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi. 13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista."
Mikä saastuttaa ihmisen
14 Jeesus kutsui taas väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa kaikki minua ja ymmärtäkää. 15 Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos. [ 16 [i] Jolla on korvat, se kuulkoon!"]*
17 Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. 18 Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? 19 Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta.Onko toisten ihmisten arvojen mitätöinti ja pilkkaaminen sitten pelastavaa? Miksi aina on pahoitettava uskovien mieli? Miun Jumalani ainakin on pelastava Jumala ja minun uskoni on minut pelastava.
- lopeta.nyrpähtelysi
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Onko toisten ihmisten arvojen mitätöinti ja pilkkaaminen sitten pelastavaa? Miksi aina on pahoitettava uskovien mieli? Miun Jumalani ainakin on pelastava Jumala ja minun uskoni on minut pelastava.
Kaivahan se herne pois nokastasi!
lopeta.nyrpähtelysi kirjoitti:
Kaivahan se herne pois nokastasi!
Hernekin on puhdasta ruokaa miksi sen sieraimeen laittaisin.
- niskojakonakellen
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Hernekin on puhdasta ruokaa miksi sen sieraimeen laittaisin.
Ei, kyllä se siellä sun sieraimessa on. Ota se pois.
niskojakonakellen kirjoitti:
Ei, kyllä se siellä sun sieraimessa on. Ota se pois.
Miksi sinua minun sieraimet kiinnostaa?
- kiinnostusta.onko
T O D E L L A mielenkiintoinen keskustelu palstalla olisi joku uskoontullut ateisti vs. uskosta luopunut ex-uskova. Jos aloittaja todistus on aito meillä olisi jo toinen osapuoli.
Minä ainakin mieluummin keskustelen uskosta ja kaikesta hyvästä mitä se tuo kuin epäuskosta.
- kerrotoki
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Minä ainakin mieluummin keskustelen uskosta ja kaikesta hyvästä mitä se tuo kuin epäuskosta.
No mitä hyvää se tuo ja mitä ehkä vie?
Taitaa pilkkuviivaviiva kiinnostaa henkilönä kun on tykkäyksiä. Ei tää keskustelu niin kummoinen ja antoisa ole...
- olen.onnellinen
HYVIN TODISTETTU pvv ja evlut! Joukossamme on vielä kunnon kristittyjäkin. Halleluja!
- mielissään
Aamen veljet!
- kerubim
Hyvin todistettu ja siunausta myös minulta.
- ilon_päivä
Jo tämän takia en ole turhaan palstaa seurannut. Pilkkuviivaviiva todistaa Kristuksen voimasta ja hyvin todistaakin. Suuri on Herra!
- etiketti.kunniaan
"Kirkosta ja Kristuksesta älkää etääntykö!"
Eikös tuo ole sitaatti ja siten olisi rehellisyyden nimissä laitettava lainausmerkkeihin. Kyseinen lausahdus on ortodoksisen kirkon Pyhän Kosmas Aitolialaisen opetusta.- eiooolemassakaan
Mistä tuollaisen pyhimyksen repäisit?
- kloiijuygh
miksi kukaan ihminen olisi pyhimys?
- kerubim
kloiijuygh kirjoitti:
miksi kukaan ihminen olisi pyhimys?
Ne on hyvän kilvoittelun kilvoitelleita. Luterilainen kirkko ei kilvoittelusta mitään tiedä.
- harhaoppiako
kerubim kirjoitti:
Ne on hyvän kilvoittelun kilvoitelleita. Luterilainen kirkko ei kilvoittelusta mitään tiedä.
Mitä on kilvoittelu ja miten se liittyy kristinuskoon?
Harhaoppiako? - harhaoppiako
harhaoppiako kirjoitti:
Mitä on kilvoittelu ja miten se liittyy kristinuskoon?
Harhaoppiako?Todellakin liittyy ortodoksisuuteen eikä siis kristinuskoon
http://www.ortodoksi.net/index.php/Kilvoitus harhaoppiako kirjoitti:
Todellakin liittyy ortodoksisuuteen eikä siis kristinuskoon
http://www.ortodoksi.net/index.php/KilvoitusKyllä kilvoittelu kuuluu kaikille kristityille. Ja toisekseen tunnut tekevän eron ortodoksisuuden ja kristinuskon välille. Ortodoksisuus kyllä on kristinuskoa siinä kuin luterilaisuuskin. Toivottavasti ymmärsin väärin painotuksesi.
- harhaoppia
uskovainen.mies kirjoitti:
Kyllä kilvoittelu kuuluu kaikille kristityille. Ja toisekseen tunnut tekevän eron ortodoksisuuden ja kristinuskon välille. Ortodoksisuus kyllä on kristinuskoa siinä kuin luterilaisuuskin. Toivottavasti ymmärsin väärin painotuksesi.
Pyhäksikö siinä sitten pitäisi tulla? Minun käsitys on että vain Jumala on Pyhä.
- eihuolta
harhaoppia kirjoitti:
Pyhäksikö siinä sitten pitäisi tulla? Minun käsitys on että vain Jumala on Pyhä.
Älä pelkää et tule vaikka vähän kilvoittelisitkin.
- ilouutinen
Siunausta pvv sekä valoa ja iloa sinulle.
Edelleenkään en näen nimimerkin Pilkkuviivaviiva kirjoittaneen mitään tänne. Valtavasti peukkuja kenen lie todistukselle vain.
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Oli kenen oli "todistus" niin se on jonkin kumman lahkolaisen todistus.
Onko kristinuskossa muuta kuin lahkolaisia? Kuka minkäkinlaisia?
PesuSieniEläin kirjoitti:
Onko kristinuskossa muuta kuin lahkolaisia? Kuka minkäkinlaisia?
Kyllä on, Jumalan armon lapset eivät ole lahkolaisia, nuo kaiken maailman kilvoittelijat ja ihmiset jotka jäävät syntejään märehtimään ovat. Oikea kristitty uskoo evankeliumin mukaan syntinsä anteeksi.
- ihmeissäni
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Kyllä on, Jumalan armon lapset eivät ole lahkolaisia, nuo kaiken maailman kilvoittelijat ja ihmiset jotka jäävät syntejään märehtimään ovat. Oikea kristitty uskoo evankeliumin mukaan syntinsä anteeksi.
Väitätkö todella ettei synnintunto kuulu kristitylle?
ihmeissäni kirjoitti:
Väitätkö todella ettei synnintunto kuulu kristitylle?
Kristus on sovittanut meidän syntimme ja uskova on jo siirtynyt synnistä elämään.
- todella.ihmeissäni
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Kristus on sovittanut meidän syntimme ja uskova on jo siirtynyt synnistä elämään.
Tästähän taitaa kyllä olla palstallakin hyvin eri käsityksiä. Mikko A on synnitön ja mielestään kristitty ja oikealla asialla. Evlut kai hyvinkin syntinen ja mielstään oikea kristitty. Pertsa taas on sitä mieltä että muut ovat syntisiä ja on mielestään kristitty. Kuka on oikeassa?
todella.ihmeissäni kirjoitti:
Tästähän taitaa kyllä olla palstallakin hyvin eri käsityksiä. Mikko A on synnitön ja mielestään kristitty ja oikealla asialla. Evlut kai hyvinkin syntinen ja mielstään oikea kristitty. Pertsa taas on sitä mieltä että muut ovat syntisiä ja on mielestään kristitty. Kuka on oikeassa?
No sanokaahan minulle te synninalaiset ja synneistä hehkuttajat. Kristus sovitti syntimme, eli olemme kunhan uskomme synnittömässä tilassa Kristuksessa. Jos te edelleen olette mielestänne syntisiä, mikä Kristus on teille?
- erehdyt
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
No sanokaahan minulle te synninalaiset ja synneistä hehkuttajat. Kristus sovitti syntimme, eli olemme kunhan uskomme synnittömässä tilassa Kristuksessa. Jos te edelleen olette mielestänne syntisiä, mikä Kristus on teille?
Ei Jeesuksen sovitus työ tee ihmisestä synnitöntä. On vain yksi synnitön.
erehdyt kirjoitti:
Ei Jeesuksen sovitus työ tee ihmisestä synnitöntä. On vain yksi synnitön.
Vastaa siis kysymykseeni, jos olet edelleen syntinen mutta väität olevasi kristitty, mikä Kristus sinulle on? Ei ainkaan vapahtaja!
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Kyllä on, Jumalan armon lapset eivät ole lahkolaisia, nuo kaiken maailman kilvoittelijat ja ihmiset jotka jäävät syntejään märehtimään ovat. Oikea kristitty uskoo evankeliumin mukaan syntinsä anteeksi.
Kristitty on kuten jokainen ihminen syntymästään saakka syntinen, perisynnin taakan alla syntynyt ja saastainen. Ihminen tekee syntiä koko ajan teoin, sanoin ja ajatuksin. Se ettei aina syntiä synniksi tunnista on synnin seurausta sekin. Kristuksen sovintoveri ei tee meistä synnittömiä vaan on vuodatettu sen puolesta että synneistämme huolimatta uskon kautta saamme ikuisen elämän.
uskovainen.mies kirjoitti:
Kristitty on kuten jokainen ihminen syntymästään saakka syntinen, perisynnin taakan alla syntynyt ja saastainen. Ihminen tekee syntiä koko ajan teoin, sanoin ja ajatuksin. Se ettei aina syntiä synniksi tunnista on synnin seurausta sekin. Kristuksen sovintoveri ei tee meistä synnittömiä vaan on vuodatettu sen puolesta että synneistämme huolimatta uskon kautta saamme ikuisen elämän.
Uskova kristitty ei tee syntiä vaan on pyhä! Uskosta osattomat lihalliset ihmiset tekevät syntiä.
- tarkkananyt
taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:
Uskova kristitty ei tee syntiä vaan on pyhä! Uskosta osattomat lihalliset ihmiset tekevät syntiä.
Ettet nyt syyllisty itse hourailun syntiin?
tarkkananyt kirjoitti:
Ettet nyt syyllisty itse hourailun syntiin?
Uskova ei tee syntiä!
erehdyt kirjoitti:
Ei Jeesuksen sovitus työ tee ihmisestä synnitöntä. On vain yksi synnitön.
Kyllä tekee. Mikäs tarkoitus Golgatan verellä on jos sen jälkeenkin olisi vain yksi synnitön?
Sovitusveri on todellista samoin uskovien synnittömyys. Samalla tietysti tulee muistaa että myös helvetti on todellinen ja varteenotettava asia jos ei usko meinaa kelvata.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196