Joskus vuosia sitten pohdin tätä samaa asiaa täällä ja nyt kun olen taas pudonnut pelkälle työmarkkinatuelle ja velat painaa päälle niin kysyisin, että onko teillä mitään sellaista menoerää jonka voisi tulkita sellaiseksi elämän "henkireijäksi" josta te ette yksinkertaisesti luovu vaikka rahaa siihen ei oikeastaan olisi?
Itselläni tällainen henkireikä on joka perjantai-iltainen käynti paikallisessa grillissä jossa saa nimenomaan sitä perinteistä hyvää grilliruokaa monine eri mausteineen ja kurkkusalaatteineen. Minulla on nyt ollut monta viikkoa sellainen tilanne , että en ole edes ollut aivan varma, että riittääkö rahat edes ruokaan seuraavalla viikolla, silti olen joka pe-ilta mennyt grillille ostamaan saman vakiosapuskan eli makkaraperunat pepsin, mukana runsaasti sinappia, ketsuppia ja kurkkusalaattia.
Grillimyyjänä on sellainen vanhempi sympaattinen rouvashenkilö, joka nykyään jotenkin jo aistii sen, kuinka tärkeää tämä minulle on kun tulen aina kerran viikossa yleensä samoihin aikoihin, hän laittaa oikein erityisen paljon mausteita ja mainitseekin siitä vielä erikseen, se lämmittää sydäntä todella paljon.
Voi että sitä hetkellistä hyvänolon tunnetta jota saa tästä grillikäynnistä, koko se matka sinne, jonottaminen, tilaaminen ja sitten kotisohvalla syöminen pienellä muovihaarukalla hyvää elokuvaa katsoessa...kaikki velkamurheet katoaa hetkeksi, tajuan sen että se on vain sen hetken, sitten se taas iskee seuraavana aamuna kuin lekalla päähän, mutta tästä yhdestä menoerästä en luovu vaikka ei rahaa olisikaan, muuten olen hukassa - kirjaimellisesti.
Onko teillä muilla mitään tämmöisiä henkireikiä joista ette luovu vaikka rahaa ei oikeastaan siihen olisikaan?
Onko teillä "henkireikämenoeriä" joista ette luovu
44
1498
Vastaukset
- menninkäinen_
Maksatko työmarkkinatuesta velkoja? Silloin ei varmaan jää paljon rahaa, varsinkin jos se työmarkkinatuki on vielä alennettu -20 % tai -40 %. Käytkö ruokajonoissa? Kannattaa sitäkin hyödyntää jos ei raha ruokaan riitä, ja nythän löytyy vielä puolukoitakin poimittavaksi sekä sieniä, kalastuksella saa myös ruokaa pöytään. Sinulle tsemppiä.
- dfbbdf
Ei kait työmarkkinatuesta mitää velkoja kukaan maksele -prkl...siks lainaakaan ei sillä tulolla edes myönnetä.
- Sinnelis
Kyllä minä olen opintolainaa joutunut työmarkkinatuesta ja nyt peruspäivärahasta makselemaan. Yksin joudun asumiskustannukset ym maksamaan ja alakouluikäistä lasta elättämään. Eihän tuosta rahasta pystyisi niitä makselemaan mutten halua menettää luottotietojanikaan. Välillä olen pätkätyötä tehnyt, jolloin saa ostettua tarpeellisia asioita joita ei työttömänö ole varaa pahemmin ostella
- löpinänhöpinää
Sinnelis kirjoitti:
Kyllä minä olen opintolainaa joutunut työmarkkinatuesta ja nyt peruspäivärahasta makselemaan. Yksin joudun asumiskustannukset ym maksamaan ja alakouluikäistä lasta elättämään. Eihän tuosta rahasta pystyisi niitä makselemaan mutten halua menettää luottotietojanikaan. Välillä olen pätkätyötä tehnyt, jolloin saa ostettua tarpeellisia asioita joita ei työttömänö ole varaa pahemmin ostella
Tarviiko opintolainaa maksaa, kun on työttömänä? Olen luullut, että työttömänä lainan maksu siirtyy tulevaisuuteen (kun joskus saa työtä).
- Pitkäaikatyötön
löpinänhöpinää kirjoitti:
Tarviiko opintolainaa maksaa, kun on työttömänä? Olen luullut, että työttömänä lainan maksu siirtyy tulevaisuuteen (kun joskus saa työtä).
Tarvitsee maksaa, kun on kerran lainannut. Voi kyllä yrittää sopia lainanantajan kanssa, että maksaa vain lainan korot eli pitää ns. lyhennysvapaata. Pankilla ei ole yleensä paljoakaan tätä järjestelyä vastaan, koska sen toimeentulo on niissä korkomarginaaleissa.
Suurimmalla osalla on opintolainassa valtion takaus, jolloin voi pyytää opiskelun jälkeen Kelaa maksamaan korkoavustusta. http://www.kela.fi/korkoavustus
- köyhänhenkireiät
Minulla nuo "henkireiät" ovat sellaisia, että pystyn ne toteuttamaan ilman rahaakin. Kirjojen lukeminen ja kirjoittaminen on minun henkireiät. Historia ja sukututkimus on sellaisia juttuja joista en luovu! Ruuanlaitto on myös sellainen, että tykkään laittaa ruokaa, joten sekin on sellainen juttu, että rahaa siihenkään ei juuri tarvita, kun sillä jopa säästää!
Matkustaminen on tietty sellainen juttu, mikä on tärkeää, joten säästän siihen pienistä puroista, että päästään omatoimimatkoille perheen kanssa. Nytkin on veronpalautusta tulossa 350€, joka menee matkakassaan. - köyhän_halvat_ilot
Nimerkeille "menninkäinen" ja "dfbbdf" sanoisin, että lainat jotka olen ottanut on tapahtunut kaikki (poislukien opintolaina) työssä ollessani, neuvottelin lainamaksujen lykkäämisestä jo ansiosidonnaisella ollessani koska olin aivan varma, että löytäisin suhteellisen nopeasti uuden työpaikan, mutta näin ei kuitenkaan ole tapahtunut mm. siksi että terveys on reistaillut eikä täällä ole alaani vastaavaa työtä. Olen kyllä hakenut muihinkin töihin säännöllisesti mutta toistaiseksi tuloksetta.
Jotkut lainanantajat ovat suhtautuneet jopa yllättävän myönteisesti mm. opintolainaa minun ei tarvitse tällä hetkellä maksaa takaisin euroakaan, ei edes korkoja eikä minulla muitakaan lainoja ole niin hirveän paljon (alle 5 tuhatta yhteensä) mutta ulosoton uhka on nyt olemassa enkä halua, että minulle tulee edes maksuhäiriömerkintää.
Aina olen lainani ja muut velvoitteeni hoitanut, se on jotenkin minulla kunnia-asia, ja minulla on myös tietynlainen "ylpeys", en halua hyväksyä mielessäni sitä tosiasiaa etten ole pystynyt hoitamaan raha-asioitani (vaikka näin ehkä asia todellisuudessa olisikin)
Työmarkkinatukea ei ole alennettu, kerran jouduin selvittämään TE-toimistolle miksi työnantaja ei valinnut minua vaikka olisin ollut sihen pätevä, mutta asia on nyt selvitetty eikä karenssia tullut. Olin haastattelutilanteessa ollut kuulemma todella alakuloinen ja TE-toimiston mukaan en saa omalla toiminnallani vaikeuttaa työsopimuksen syntymistä.
Lähin ruokajakelupaikka on toisella paikkakunnalla ja edestakaiset bussimaksut huomioonottaen se ei olisi kovinkaan kannattava reissu.
En myöskään halua maksuhäiriömerkintää sen vuoksi että se pitää minut henkisesti jotenkin aktiivisena vaikka onkin nyt raha- ja terveyshuolia. Jos nyt päättäisin että menköön vain kaikki ulosottoon jne se todennäköisesti vaikuttaisi erittäin negatiivisesti myös työnhakuun, passivoituisin vielä entistä enemmän.
Minun on saatava aikaan perusteellinen elämänmuutos johon liittyy mm. muutto isomalle paikkakunnalle jossa on paremmat työnsaantimahdollisuudet, tämä olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten.- Insuliinistaenluovu
Veloista sen verran ettei niistä halua luopua jostain syystä Kuntien,Kaupunkien päättäjät.Asuin Heinolassa oli velkaneuvonta Terveyskeskukksen tuulikaapissa ,siinä pikkupöytä läppärille ja hyvin pieni palli istuimena hoidettiin velkani saneeraustilaan. Toimitsija kertoi tulevansa vaikka miten pienelle paikkakunnalle ellei häntä estetä ja saa paikan vastaanotolle? Yritin kolmea paikkakuntaa joihin järjestää Velkaneuvonta ym,toimet,EI onnistunut,eli mikä maksaa?Minun velat niputettiin ja velkojat sai minkä pystyin maksamaan(max.5v.) ja loput sain anteeksi.Eli paikalliset Firmat voisi osua nippuun,vaikka Pankit siinä tippuu ekana ei pikkufirmat ne sai rahansa. Toisen konkurssi firmaan ei tarvitse maksaa,vaikka olisi vuokranantajasi.Päijät-Häme Lahti ilmeisesti ainoa paikka jossa saa palvelua.
- VeliOtettaessa
Insuliinistaenluovu kirjoitti:
Veloista sen verran ettei niistä halua luopua jostain syystä Kuntien,Kaupunkien päättäjät.Asuin Heinolassa oli velkaneuvonta Terveyskeskukksen tuulikaapissa ,siinä pikkupöytä läppärille ja hyvin pieni palli istuimena hoidettiin velkani saneeraustilaan. Toimitsija kertoi tulevansa vaikka miten pienelle paikkakunnalle ellei häntä estetä ja saa paikan vastaanotolle? Yritin kolmea paikkakuntaa joihin järjestää Velkaneuvonta ym,toimet,EI onnistunut,eli mikä maksaa?Minun velat niputettiin ja velkojat sai minkä pystyin maksamaan(max.5v.) ja loput sain anteeksi.Eli paikalliset Firmat voisi osua nippuun,vaikka Pankit siinä tippuu ekana ei pikkufirmat ne sai rahansa. Toisen konkurssi firmaan ei tarvitse maksaa,vaikka olisi vuokranantajasi.Päijät-Häme Lahti ilmeisesti ainoa paikka jossa saa palvelua.
Miksi velkoja pitäisi antaa anteeksi? Jos on velkaa ottanut niin kyllä ne pitäisi maksaakin.
Jos on tiukkaa niin sitten pitää karsia menoja. Me muutimme halvempaan asuntoon syrjäiselle paikalle kun vuokra halpeni roimasti sen myötä.
Tilanteesihan on lohdullinen verrattuna heihin Suomen kymmeniin tuhansiin köyhiin, jotka eivät pysty luopumaan jokapäiväisestä tupakka-askistaan ja sixpäkistä rapakaljaa, olivat kuinka köyhiä tahansa.
Ennemmin ovat syömättä.- mistämoinennn
Mistä moinen näkemys että muka köyhät askitupakkia polttavat vaan sätkä yleistä. Sehän on valinta jos käryttää sätkää ja juo kaljaa, ruoka-avusta sapuskat. Mihinkä muut sitten tunkevat rahansa kun täytyy hakea avustuksia.
- Onhan.tämäkin.jotain
Kukaan työtön, ei voi olla iloinen työhaastattelussa, ainoat tarjotut matalapalkkaisia, määräaikaisia tai sellaisia, joita ei kukaan muu tekisi.
Ainut henkireikäpäivä on työttömyysrahapäivä, silloin voin olla sen kymmenen minuuttia rikas, maksan laskut ja teen netissä lottorivin. Sen jälkeen alkaa kuukauden koituminen....- Onhan.tämäkin.jotain
kituminen...
- colaparempaa
mun rupes tekee mieli smaggaraperunoita ku luin aloittajan viestin mut colalla ei pepsillä! enpä ole käyny krillilä pitkää aikaan ainaa vaa heses
- smaggaraperunathome
Mitä sitä krillille menemään moisten herkkujen vuoksi! Keittelet itse perunat, joista paistelet makkaran kanssa ne perunat paistinpannulla ja tarjouksesta ostat vielä 12 packin colaa, niin ei ole vieläkään krillin hinnoissa!
-Perunat kaupasta ostaen halvimmillaan 5kg pussi 2€
-Laadukas grillimakkara ilman kamaraa 1kg n. 4€
-12 pack colaa 5,95€
em. satsista saat useammatkin makkaraperunat! - satunnainen.syöppö
smaggaraperunathome kirjoitti:
Mitä sitä krillille menemään moisten herkkujen vuoksi! Keittelet itse perunat, joista paistelet makkaran kanssa ne perunat paistinpannulla ja tarjouksesta ostat vielä 12 packin colaa, niin ei ole vieläkään krillin hinnoissa!
-Perunat kaupasta ostaen halvimmillaan 5kg pussi 2€
-Laadukas grillimakkara ilman kamaraa 1kg n. 4€
-12 pack colaa 5,95€
em. satsista saat useammatkin makkaraperunat!Ei se ole ollenkaan sama asia! Itse syön grilliruokaa pari-kolme kertaa vuodessa. Siinä on muutakin kuin vain se syöminen. Niin kuin aloittajakin kertoi: jonottaminen, grillimyyjän kanssa jutustelu. Itse syön murkinani tavallisesti saman tien siinä grillin kulmalla (hampurilainen kaikilla mausteilla 2 desin maito).
- grilli.herkuttelua
Voihan sitä kotona "leikkiä" jonottamista grillillä ja jutustelua grillimyyjän kanssa ja siis teet ne grillisafkat itse. Ja näin voi syödä grillipottuja sit useamminkin kun halvalla ostaa ainekset ( vaikka ei mitään terveysruokaa olekaan).
- smaggaraperunathome
satunnainen.syöppö kirjoitti:
Ei se ole ollenkaan sama asia! Itse syön grilliruokaa pari-kolme kertaa vuodessa. Siinä on muutakin kuin vain se syöminen. Niin kuin aloittajakin kertoi: jonottaminen, grillimyyjän kanssa jutustelu. Itse syön murkinani tavallisesti saman tien siinä grillin kulmalla (hampurilainen kaikilla mausteilla 2 desin maito).
Onhan se tietty jonkinlainen sosiaalinen tapahtuma olla siellä krillillä jonottamassa ja maksaa siitä sitten melkoisesti. Samalla hinnalla saa pari muovikassillista (omat kestokassit tietenkin!!) ruokaa marketista!
- Pitkäaikatyötön
Eikö Pepsikin ole colajuoma? Onko se muuttunut?
Itse en ole limonadeja ostanut ainakaan pariin vuosikymmeneen, kun saan ruokavaliostani ihan riittävästi sokeria, tai oikeastaan liikaakin. En pystyisi noita ylimakeita juomia edes käyttämään ruokajuomina, kun makuni on tottunut veteen tai maitoon.
- PäivänVinkki
AIKA ITSELLE.
Makkaraperunat(ja muutkin sopat):
Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen[pakastimeen( sen verran hyvin vielä menee, avovaimo elää)] Ja siitä viinipullosta puolet kokkiin, puolet soppaan.
"Henkireikä" on pako itseltäsi.
Live and let die.
(suomhuom: Elä täysillä ...Tai kuole pois.) - PakkoKunTahtoo
Lauantaivakio on yksi sellainen ollut jo ainakin 20 vuotta, mistä en luovu vaikka mikä olisi.
En tosin kyllä hirveitä siihen laita rahaa ylipäätään, mutta pakko sitä on aina olla edes se parin rivin edestä.
Tiukilla ollessakin tosiaan laitan aina 1-2€/lauantai ja varoissa ollessani noin vitosella/lauantai.
Vaikka eipä sieltä juuri ole tullut mitään isompia, kerran sain parisensataa 12-oikein tuloksella ja jonkun kerran olen saanut muutamasta eurosta muutamaan kymppiin.
Mut kuitenkin.
Sitten tilipäivänä kaverin kanssa meillä on ollut aika kauan perinteenä, että ostetaan 18-pack olutta, "grillimättö-tarvikkeet"(eli lihapiirakkaa, nakkeja sekä muut niihin kuuluvat lisukkeet) kimpassa sekä vuokrataan 1-2 leffaa siihen lisäksi. Sitten vietetään kaveri-ilta näiden tiimoilta. Katsotaan leffa(t), syödään hyvin epäterveellistä ja siihen muutama ohrainen kyytipojaksi ja jauhetaan paskaa.
Nämä 2 asiaa on sellaiset turhat pakkomenot mulla, mistä en luovu todella helpolla ainakaan. Vaikka loppukuusta olisikin kuinka tiukkaa tahansa. - Kirjoitan
Harrastan kirjeenvaihtoa, joten postimerkit ovat mulle sellainen menoerä. Ovat melko kalliita, mutta tulisin hullummaksi ilman kirjeystäviä.
- popcorni.3pss.väh
Popcrneja mennee paljon.Mutustelen niitä kuunnellen selkokielisiä uutisia maailmalta,montako on menettänyt henkensä.
(valmistan ne voi-öljyseoksessa itse paistaen) - Tuuran_putki
Kaukomatkailusta en luovu, vaikka tulot jäävät joskus alle 40000€/vuosi.
- Jäsenetumies
Kyllä se on naapurin emäntä. :))
- annumannu
olen itsekin työtön. oma henkireikä lauantai karkkipäivä.
sanoisin sinulle että tsemppiä. ei nuo sun velat ole lainkaan mahdottomat. varmasti saat työn.
tärkeää että ei vietä kotona 24/7 käy vaikka ulkona kävelemässä, kaupassa tai tapaamassa ystäviä. ei saa lannistua ja jäädä vain kotiin.
en tiedä ikääsi ja alaasi mutta työkokeilustakin voisi olla hyötyä jos sellainen kiinnostaa. saat lisää rahaa edes sen 9 e pv ja voit kuitenkin itse valita paikan vaikka naapurin kaupan. tai sitten tietenkin valita omalta alalta olevan paikan joka on lähellä sinua. - Pitkäaikatyötön
Omina henkireikinä on useita juttuja.
1. Omaa autoa olen tarvinnut aina, jotta olen töitä saanut. Se on myös henkireikä, jolla voi esim. kauppareissulla kurvata sivupolulle vilkaisemaan kotikaupungin kehittymistä. Ja pääsee välillä tapaamaan kavereita & sukulaisia. Iso menoerähän se on, mm. juuri piti maksaa 170 euroa vuoden ajoneuvoverona. Oli siinäkin melkoinen säästäminen, mutta kaupunki ystävällisesti antoi kuukauden lisää korotonta maksuaikaa hammaslääkärilaskuun pelkällä puhelinsoitolla, niin taas onnistui.
2. Musiikin kuuntelu stereoista tai tietokoneelta kuluttaa ylimääräistä sähköä.
3. Tv:n katselu kuluttaa sähköä. Asiaohjelmien lisäksi tulee katsottua ylimääräisiä elokuviakin.
4. Tietokonepelaaminen kuluttaa ylimääräistä sähköä. Pelaamalla autopeliä säästää, kun ei tarvitse niin paljon huviajeluita tehdä :-) Kuvaputki syönee enemmän virtaa kuin nykyajan littunäytöt, mutta toisaalta pienitehoinen yksiprosessorikone (Pentium III) taasen vähemmän. Vanhat ilmaispelit eivät varsinaisesti hivele silmää, mutta hupia niistä kyllä on. - Vettepullo
Itse myös työtön.
Itsellä Corvette ja siitä en luovu. Kun oikein vit...., hyppään Vetteen ja käyn pitkällä ajelulla. Sen jälkeen maailma näyttää aina paremmalta. Ja jos keli huono, iso pullo hyvää tekee saman vaikutuksen... Niin..monia "henkireikiä" kyllä löytyy, jotkut rahaa vieviä ja toiset ilmaisia. Enne oli juopottelu baarissa hyvässä seurassa ja toisinaan kotona kalsareissa. Se vei paljon rahaa. No nykyään ehkä tuo taiteilu vie rahaa ne materiaalit kun maksaa,mutta paljon saa ilmaseksikin niihin projekteihin. Ruoanlaitto on toinen johon satsaan kyllä rahallisesti jonkin verran. Välillä.
- ElmexKingfisher
Terveellisestä (luomulaatuisesta) hammastahnasta.
- LahjaksiOletteSaaneet
Auttamisesta.
- roletaari
Vuosittaiset matkat Saksan joulumarkkinoille.
Nyt marras- joulukuun vaihteessa 5 päivää Hannoverissa yhden välilaskun lentoineen, 4,5h/suunta ja keskustan vaatimaton hotsku ilman aamiaista 284,45€.
Polttamattomat savukkeet ja kotimaassa juomatta jätetyt oluet kattavat kirkkaasti tuon pakkoreiän eikä kaikki vielä tuohon menekään. - halvathuvit
Kirjastokortti ja kirjastot ovat onneksi ilmaisia, lukeminen on mun henkireikä. Mulla ei kertakaikkiaan jää YHTÄÄN ylimääräistä, johon laittaisi. Tai no, joo. Tää nettiliittymä maksaa kympin kuussa enkä ehkä pärjäisi ilman tätä.
- nettikahvilassa
saako teitin kirjastossa surffailla netissä vapaasti? meitin kirjastossa ei saa
- nettikirjastossa
nettikahvilassa kirjoitti:
saako teitin kirjastossa surffailla netissä vapaasti? meitin kirjastossa ei saa
Sa vapaasti surfailla, tai ei ihan pitää olla tietty henkilökunnan lupa.
- akateeminen_työtön
Vähäosaisten auttaminen ei maksa mitään https://akateeminentyoton.wordpress.com/
- hurttafani
mätsärit lähiseudulla ( osallistuminen 7-10 e/koira ja hyvällä tuurilla kuukauden ruuat tuliaisina, useimmiten tosin vain sininen tai punainen nauhanpätkä, mutta hauskaa on ja koiratkin tykkää haukkua toisiaan
- nim._3.95_e
Minä ostaisin sen juoman kaupasta, siellä kuitenkin halvempaa, muuten ymmärrän asian. Itse käyn kerran kaksi kuussa hesellä, mutta vain jos on käytössä niitä alennuskuponkeja :P
nim. 3,95 € - epäilijä
Kyllä on vaikeaa tulla toimeen peruspäivärahalla ei voi muuta harastaa kuin kävelyä marjastusta ja sienestystä joka päivä saa miettiä millä tulee toimeen eikä olla tämän asian kanssa yksin kohtalotovereita riitää .
- Niukkaatekee
Lidlin siti-cola, maksaa pantittomana 0,37 euroa puolentoista litran pullo. Halvempaa kuin vaalea makaroni kilohinnalla mitattuna. Alkoholi, tupakka, ulkomaanmatkat ja ravintolat muutaman kuukauden välistä hesburgeria lukuun ottamatta ovat minulla täysin pannassa. Kerään jokaisen tielleni osuneen pullon kassiin tai takin suojiin, jotta minulla olisi lupa haluta silloin tällöin joka toinen viikko täytekeksejä. Ruokavalioni peruspilarit ovat neljä pyhää koota: kananmuna, kaali, kaurapuuro ja kalapuikot. Syön hedelmän ja kourallisen maapähkinöitä/auringonkukansiemeniä joka päivä. Saan säästettyä opiskelijana yli 200 euroa kuussa säästöön, kun asumiskulut ovat nollassa.
- esimerkinomasesti
Aika paha tilanne juuri sivutettu, rahat loppu ja kaapit tyhjät sikäli että löyty2 pottua, muutama nahinen porkkana ja sipulia poulikas. Potut ja porkkanat kuorin ja palastin kiehumaan, sipulin silpusin pieneksi ja kaavin vähän rasvaa pannuun kun sit muistin että pakkases on ihan pikkunen pystönpää savukalaa ja siitä vuolin jäisenä ohutta suikaletta sipulin sekaan ja varovasti vettä, ihan pikkasen jauhoa itse kasvatettua ruohosipulii ja sitten kippasin keityt kasvikset joukkoon ja annoin hetken muhista. Se oli hyvää ja ajattelin et joku toinen olis nekin aineet surutta kipannu jätepussii. Torilla kävin ja sain tosi halpaan muutamankin omenan kun oli kolhusia ja niistä osan söin ja osa menee omena-riisipuuroon joka täyttää mahan hyvin. Torilla saa ennen sulkuu aina halvalla ja ilmastakin jos pyytää luvan katsoo mitä pois heitettyä on kertyny. Velkaa ei oo mutta säästän tiukasti että saan mm. sen pikku uunin jossa on pääll kaks keittolevyä, voi sitten myös leipoo. Mulle kelpaa ihan kaikki ja olen kiitolinen, myös teen pientä palveluu josta yleens saa jonki euron, ei aina koska muutkin on köyhii. Mut teen. Kämppä on pieni mutta vaikka ite sanon niin tosi siisti eli puhasta kaikki ja joskus sen jolleki yöpyjälle vuokraan, nukun kellarikomeros sillon itse. Pitää vaan kestää ja keksii keinoja, kyllä se joskus heplottaa. Netti on mulle se josta pidän kii, seil on niin paöljon mulle. Huomasin virheet, lasit hajso saatana mut saan ne korjattuu täs.
- näillämennäänpienillä
Hei aloittajalle <3 Tuli niin hyvä mieli tuosta grilliperjantaista-älä luovu siitä,olet ansainnut sen.Ajattelematonta antaa neuvoja,että tee ite jne, koska tuo koko tapahtuma antaa voimaa jaksaa seuraavaan viikkoon.Itsekkin köyhä ja joskus kun asiat oli eri tavalla ei tarvinnut miettiä eikä tinkiä mistään/siis ruuasta jne.
Tuosta näkee,että miten pienet asiat saavat merkityksen,kun rahaa ei ole.Tuskinpa moni,jolla sitä on osaa ymmärtää edes nautintoa,että kerran viikossa grillille.
Itsellä ei ole tällä hetkellä mitään tuollaista asiaa,joka toisi noin ilon,joten tämä laittoi ajattelemaan :)Kiitos köyhän halvat ilot.
Jokaine tyylillään,mutta sitä mieltä olen,että ihminen ei ole köyhä,jos on varaa polttaa tai ryypätä tai pitää eläimiä.Itsellä ainakaan ei niihin vaan rahat riittäisi,vaikka kuinka tinkisi muusta.- Sinnitellen
Totta.
Pienetkin asiat tiukkoina aikoina antaa todella paljon hyvää mieltä, mikä on taas ihmisen psyykkeelle ja mielenterveydelle todella hyvä asia. Vaikka tämä pikkuasia olisikin rahallisesti turha menoerä tms "humputtelua".
Ja kun kerta ei ole tuon isommasta kyse, kuin että kerran viikossa käy snagarilla tms.
Itse vuokraan aina viikonloppuna yhden leffan sekä ostan jonkun herkun, minkä napostelen sitä leffaa katsellessani.
Ei mullakaan ole varaa muuten juurikaan harrastaa mitään, eli vitosen ylimääräinen menokin on sinänsä paljon, mutta pakko sitä on edes joku ilon hetki olla välillä. Vaikka se maksaisikin "liikaa" varallisuuteen nähden.
Muuten koitan aina saada aikani kulumaan ilmaiseksi, eli kirjasto on aikaslailla vakipaikka mulle.
Yksi kesäharrastus mulla kyllä on, ilmainen vielä sinänsä. Eli menen "retkelle" jonnekin päin ulkoilmaan eväiden sekä kirjan kanssa.
Se nyt maksaa vain eväiden hinnan, mikä menoerä mulla olisi muutenkin, kun ruokaa kuitenkin täytyy aina ostaa. Mutta tosiaan se on tällaiselle ulkoilmaelämästä tykkäävälle iso asia, kun joskus käy tällä tavoin ulkona syömässä ja lukee siinä samalla jotain hyvää kirjaa.
Etsin kyllä töitä jatkuvaan ja välillä niitä löytyykin.
Tosin ovat pätkätöitä, joten ei niiden saaminen nyt kovin kauaa aikaa mieltä lämmitä, mutta en tosiaankaan ole tällainen elämäntapatyötön, miksikä useimpia työttömiä haukutaan aina ja kyllä heidänlaisiaankin työttömien joukossa varmasti onkin.
Jotenkin vain ahdistaa välillä aika kovinkin, kun työhaluja kyllä on, muttei tosiaan löydy mitään pitkäaikaista työpaikkaa. Ja kyllähän se rahallisestikin auttaisi paljon, jos olisi töitä koko ajan, vaikka eihän se maailma tietenkään pelkkää työtäkään saa olla, harrastuksia ja ihmissuhteitakin tarvitsee myös.
Niin senkin takia nämä tällaiset pikkuasiat on todella iso asia, kun voi uppoutua edes hetkeksi siitä arjesta pois.
Just jonkun leffan ääreen tai sitten vaikka juurikin tuon grillireissun ajaksi nauttiakseen grilliateriasta. - köyhämatkustaa
Sinnitellen kirjoitti:
Totta.
Pienetkin asiat tiukkoina aikoina antaa todella paljon hyvää mieltä, mikä on taas ihmisen psyykkeelle ja mielenterveydelle todella hyvä asia. Vaikka tämä pikkuasia olisikin rahallisesti turha menoerä tms "humputtelua".
Ja kun kerta ei ole tuon isommasta kyse, kuin että kerran viikossa käy snagarilla tms.
Itse vuokraan aina viikonloppuna yhden leffan sekä ostan jonkun herkun, minkä napostelen sitä leffaa katsellessani.
Ei mullakaan ole varaa muuten juurikaan harrastaa mitään, eli vitosen ylimääräinen menokin on sinänsä paljon, mutta pakko sitä on edes joku ilon hetki olla välillä. Vaikka se maksaisikin "liikaa" varallisuuteen nähden.
Muuten koitan aina saada aikani kulumaan ilmaiseksi, eli kirjasto on aikaslailla vakipaikka mulle.
Yksi kesäharrastus mulla kyllä on, ilmainen vielä sinänsä. Eli menen "retkelle" jonnekin päin ulkoilmaan eväiden sekä kirjan kanssa.
Se nyt maksaa vain eväiden hinnan, mikä menoerä mulla olisi muutenkin, kun ruokaa kuitenkin täytyy aina ostaa. Mutta tosiaan se on tällaiselle ulkoilmaelämästä tykkäävälle iso asia, kun joskus käy tällä tavoin ulkona syömässä ja lukee siinä samalla jotain hyvää kirjaa.
Etsin kyllä töitä jatkuvaan ja välillä niitä löytyykin.
Tosin ovat pätkätöitä, joten ei niiden saaminen nyt kovin kauaa aikaa mieltä lämmitä, mutta en tosiaankaan ole tällainen elämäntapatyötön, miksikä useimpia työttömiä haukutaan aina ja kyllä heidänlaisiaankin työttömien joukossa varmasti onkin.
Jotenkin vain ahdistaa välillä aika kovinkin, kun työhaluja kyllä on, muttei tosiaan löydy mitään pitkäaikaista työpaikkaa. Ja kyllähän se rahallisestikin auttaisi paljon, jos olisi töitä koko ajan, vaikka eihän se maailma tietenkään pelkkää työtäkään saa olla, harrastuksia ja ihmissuhteitakin tarvitsee myös.
Niin senkin takia nämä tällaiset pikkuasiat on todella iso asia, kun voi uppoutua edes hetkeksi siitä arjesta pois.
Just jonkun leffan ääreen tai sitten vaikka juurikin tuon grillireissun ajaksi nauttiakseen grilliateriasta.Minulle on tuo matkailu sellainen henkireikä. Ei tarvitse olla mitään kallista sekään, kun matkaa omatoimisesti. Halvoilla lennoilla pääsee aika pitkälle, halvimmat lennot on melkein tupakka-askin hinnoissa ja niillä pääsee Keski-Eurooppaan. Halpisbussilla pääsee muutamalla eurolla Suomessa melkoisen matkan. VR vie joskus 5€ todella kauas. Polkupyörällä pääsee vaikka minne. Halvalla kiinalaisella mopolla olen tehnyt pitkiä matkoja. Huikeimmat matkat olen tehnyt Venäjän Karjalaan ja Intiaan. Baltiassa olen matkaillut runsaasti. Istanbul on tullut tutuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124350MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862210Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011441Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331088Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5918
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888