Miksei teille löydy töitä vai ettekö edes ole hakeneet töitä. Nykyään kukaan ei jaksa mennä työpaikalle kysymään töitä kuten 20 vuotta sitten. Silloin saikin heti töitä kun vaan meni kysymään. Nykyään köyhät ei jaksa mitään tehdä vaan pitää melkein tulla kotoo hakemaan.
Oletteko hakeneet töitä
38
272
Vastaukset
- jospa.ylihuomena
Siinäpä/tässäpä se onkin, kun ennen niin ahkera tosiammattilainen alkaa tottumaan verkkaiseen tahtiin jouten ollessaan.
Helppoa ei olekaan luopuminen saavutetuista eduista. - ei.hyökään.ole
Miksi kansalaisten pitäisi mennä töihin? Heitä kohdellaan muutenkin ala-arvoisesti, ja näyttää yksi ihmislaji täälläkin pärjäävän ilman työtä. Enkä tarkoita niitä, jotka ovat olleen jo 600v täällä.
- Jumalanviha
työtä tekevä on Jumalaa pelkäävä.
kirjotettu on:Jokasen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa.
t.""Minä annan kahdelle todistajalleni tehtäväksi julistaa sanaani säkkivaatteeseen pukeutuneina tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää."
4 Nämä todistajat ovat ne kaksi oliivipuuta ja kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä." - turha-kiirehtii
Miksi töitä pitäs hakea. Minun mielestäni työntekijän työnhaun tulee rajoittua siihen et ilmottautuu kortistoon ja tarjoutuu (mahdollisesti) ottamaan tarjottua työtä vastaan.
Sitten kun on ilmottautunut niin odottelee rauhassa työnantajien yhteydenottoja.
Se mun mielestä riittävää aktiivisuutta työnhaussa. (ja helpottaa oleellisestti niiden asemaa jotka ehdottomastti haluaa päästä töihin nyt ja Heti!)- Anonyymi
No vaikka siksi, että olet luvannut hakea niitä. Muuten et saisi korvauksia.
- muutaajatteluasi
Kuules tyk-täti sun työsi on järjestää oikeita palkallisia töitä työttömilöle eikä puhua pahkaa siellä suojatyössäsi,ilman työttömiä olisit työtön.
- roska.kuski
Nykyjänsä pitää maksaa ihmisille siitä, että noukkivat vaikka yhden roskan maasta.
Miten tässä näin pääsi käymään?! - Sossupummi-
En minä osaa tehdä töitä. Minulle sanottiin työkkärissä että en osaa tehdä mitään. En ole ammattilainen. Minun siis ei tarvii hakea töitä vaan elän yhteiskunnan varoilla.
- mitäkuvittelet
Joo mutta asuntoja ei oo jaksanu hakee...alkas olee liian kallista ja työlästä hommaa ettei jaksa :D Ei mitään muuttoapuja oikeesti edes oo kun ei niitä koskaan oo saanut.
- srgs
Luottookaan ei oo viittiny hakee kun eipä työtön sitäkää enää saa :D :D :D
- ruikutanruikutannn
Minä ruikutan vain kun en muttakaan osaa :D
- päivätvalvotte
Nukkukaa ainakin öisin, ettette mölise niin, ettei naapuritkaan saa rauhaa.
- ruikutanruikutann
Minä ruikutan ruokutan vainn.
- antakaaollarauhassa
Miksi täällä pommitetaan ihmisiä töihin? Juuri oli lehdissä ym että koululaiset eivät edes osaa lukea. Tuskin osaavat silloinkaan kun pääsevät kouluputkesta ulos.
Miksi sellaisten ihmisten pitäisi väkisin hakea töihin?
Nimimerkki turhakiirehtiä on aivan oikeassa. Sen pitää riittää, että ihminen ilmoittautuu työkkäriin olevansa työnhakija.
Sen jälkeen työnantajat (jos heitä on) hakekoot kortistosta sopivan.
Muut ajat työnhakijat lekotelkoot kotona, nauttikoot työttömyyskorvauksesta ja rauhallisesta elämästä.
Tehköön työt ne, jotka ne on keksineetkin ja palkatkoot niitä, joita ovat maahan taakaksi raahanneetkin.
Suomalaisia ihmisiä on pompoteltu liian kauan, joten pitäkööt kaikenlaiset työkkäritädit ym suunsa kiinni, tai luovuttakoot oman työpaikkansa jollekin työnhakijalle. - dyttyj
Kyllä se tiedetään mitä nää töihin menijät itteki on :D
- varmaantossasyy
22.08.2017
Työ- ja elinkeinotoimistoissa oli heinäkuun lopussa yhteensä 329 000 työtöntä työnhakijaa. Se on 49 400 vähemmän kuin vuotta aikaisemmin. Työttömien työnhakijoiden määrä lisääntyi edellisestä kuusta 8 900:lla
Nuoria alle 25-vuotiaita työttömiä työnhakijoita oli 9 100 vähemmän kuin edellisen vuoden heinäkuussa eli yhteensä 45 700. Nuorten työttömyyksistä päättyi ennen kolmen kuukauden työttömyyttä tammi-heinäkuussa keskimäärin 63,2 prosenttia.
Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin TE-toimistoihin heinäkuun aikana 39 200 eli 3 200 enemmän kuin edellisen vuoden heinäkuussa. Kaikkiaan TE-toimistoissa oli heinäkuussa avoinna 75 200 työpaikkaa, mikä on 7 500 enemmän kuin vuosi sitten.
Tiedot ilmenevät työ- ja elinkeinoministeriön Työllisyyskatsauksesta.- SyitäJaSyitä
Onkohan noita "uusia työpaikkoja" koskaan tilastoitu sen tarkemmin tyyliin:
- asiantuntija- ja koulutusta vaativa työ, farmaseutti, psykoterapeutti, suunnitteluinsinööri
- perusduuni liukuhihnalla, varastonhoitaja tai lähihoitaja
- puhelinmarkkinointi, provikkapalkka
- nollatuntisopparit - töitä tarjoan, jos sattuu olemaan
- siivousta viikonloppuisin näpsäkälle opiskelijalle
yms.
Tympäsee lukea näitä "uusia työpaikkoja", jos suurin osa on just tätä puhelinmarkkinointia, siivousta ja nollatuntisopparia.
- Pätkätyö25cmm
Työn haut loppu siihen kun tipahtaa liiton rahalta sossuun ja kaikki alkaa ollakin mahdotonta kun oletkin tuloton. Pätkätyö ei tule enää kysymykseenkään siinä kohtaa.
- Anonyymi
Ei rahan tulo siihen lopu. Sitten saa toimeentulotukea. Aina sitä jostain tulee kun vaan hakee.
ja kyllä kotona olo aina työnteon voittaa. Jos vlita saisi niin vähemmän rahaa ja vapaus, onmun valinta. Niinkun onkin, olen nyt ollu 15 v kotona ja en vaihtaisi. Nyt on elämä parasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei rahan tulo siihen lopu. Sitten saa toimeentulotukea. Aina sitä jostain tulee kun vaan hakee.
ja kyllä kotona olo aina työnteon voittaa. Jos vlita saisi niin vähemmän rahaa ja vapaus, onmun valinta. Niinkun onkin, olen nyt ollu 15 v kotona ja en vaihtaisi. Nyt on elämä parasta.Älä viitsi. Miksi olet köyhyyspalstalla, jos niin hyvin menee? Yritä edes olla rehellinen.
- sgere
Kun ei 700 hakemuksen jälkeenkään töitä tullut mitään työpaikkaa ei siis ollutkaan. Kyllästyin hakemaan ja siirryin sairauseläkkeelle. Ajatelkaas. 40 vuotiaana.
- gäaåaoeitåogl
Hyvä että edes sitten pääsit sairauseläkkeelle. Elämä on kuitenkin lyhyt, joten sitä ei kannata tuhlata vaan nauttia joka hetkestä.
- xfh
Mitäs se ketään liikuttaa oliko töitä vai ei kun ei noi ihmissuhteet pysy ainakaan kasassa vaikka mitä sä tekisit kuitenkaan. Mistä toikaan on kun perseestä.
- Loispummityötön
En ole hakenut töitä. Tänäänkin menin aamulla kalaan, näin työläisiä jotka meni kiirellä töihin. Itse menin kalaan ja sainkin paljon ahvenia. On hienoa olla vapaa ja voi kalastella.
Kaksi yliopistotutkintoa ns. unelma-aloilta eli kauppatiede ja tietojenkäsittely. Kaksi ammattitutkintoa: rtv-asentaja ja myyjä. Vuodesta 2009, jolloin lakkautin oman yrityksen, yli 500 hakemusta kokemustani vastaaviin paikkoihin. Ikää on tullut (42) ja työttömyys on pitkittynyt. Hakeminen turhauttaa. Olen aina puuhaillut jotain: vaihtokauppaa, keräilytalous (marjat, sienet, kalastus, metsästys), ostosmatkat Venäjälle jne. Vapaaehtoistyö, omaishoito. Oikeaa työtä vaan ei löydy, niin ei löydy. Viimeksi olin kuntosaliohjaajana. Aiemmin se oli lähinnä harrastus ja siis koulutusta vastaavasta en siinä voi puhua.
- puhukaa_totta
Reissumiehen profiilissa reissumies väittää olevansa ammatiltaan konsultti. Kuulostaa hienolta, mutta mies kirjoittelee täällä, että on työtön ja kun köyhyyspalstalla ollaan, niin oletettavasti köyhäkin.
- köyhäkaupunkilainen
En saisi töitä vaikka hakisin. Kuka muka palkkaa pitkään työttömänä olleen?
- sdhdhhdf
Eipä kukaan ja sama juttu. Eikä sitä pitäisi miltään tahoilta enää odottaakaan että palkkaisi.
En minä köyhä ole: kaksi tilaa omistuksessa. Kansainvälisiä kontaksteja. No joo siis Suomessa työnhakija, kun ei nyt täälä hetkellä ole edellytyksiä juuri nyt kannattavaan yritystoimintaan. Teen näin: Omapaja.fi minulla on maksupalvelutili. Tilaustöitä teen sitä kautta ja sitten kv- komennuksien suhteen joko sopimus tai tosiaan laskutus Omapaja.fi -Suomi.
- Anonyymi
Yhä edelleen vaan ootan firmasta vastausta kun sinne viime vuoden loppupuolella hain.... mitään vaan ei kuulu ja sama paikka vaan siellä auki koko ajan on... sähköposteihin eivät vastaa...
- Anonyymi
Olen hakenut ja saanut töitä.
Vieraassa verokirjallisessa palkkatyössä kaikki, täydet kesälomat 14v ikäisestä alkaen.
Sittemmin töissä myös useampi joululoma.
Ensimmäinen palkallinen 2 viikon kesäloma 27 vuotisena.
Ennen omaehtoista vapaalle vetäytymistä 52 vuotisena oli pisin yhtäjaksoinen työttömyysaikani 13 kalenteripäivää.
Työkkäri oli täysin turha. Etsin työt itse. Riittävä tiedustelu ja valmistelu. Varautuminen perustelemaan miksi ko. työnantajan edustajan kannattaa ottaa minut töihin. Muutamaa harvaa poikkeusta lukuun ottamatta johti tulokseen ja myös siihen, että vaihdoin usein työpaikkoja. Työn sisältö, aineelliset edut, työympäristö ja viimeeksi sijainti = paikkakunta ja kolme kertaa myös valtio!
Etuna oli joustava eukko. Jo esikoisemme synnyttyä kulki mukisematta mukana. Pokamiesaikanahan sijainnilla eikä valtiolla ollut väliä. Kun hoiti hommansa kunnolla oli helppo vaihtaa.
En ymmärrä miten tuo tuntuu olevan niin vaikeaa monelle.
Kilkuttelen näitä kokemuksiani myönteisessä, kannustavassa tarkoituksessa. - Anonyymi
En ole hakenut etten saisikaan täitä. En ehtisi orjailemaan.
- Anonyymi
Minulla on sen verran itsetuntoa, että pidän velvollisuutena itseni ja perheeni elättämisen omalla työlläni!
Yhteiskunnan armoille alistuneet ovat oma rotunsa!
- Anonyymi
Ennen olikin niitä paikkoja mistä sai töitä suhteellisen helposti. Nykyään se on niin vaikeaa ettei kaikista ole siihen. Liikaviisautta siellä työhönottopäässä.
- Anonyymi
Silloin vasta harjooteltiin tähän malliin tuloa. Tuloahan se on.
- Anonyymi
Empä kehtaa hakea, kun en kelpaa palkka-töihin. Aiemmin vielä hain töitä, mutta kun työpanos ei kelpaa, ei kelpaa... niin minkä sille voi.
Ja käytännössä, eihän noita vapaita työpaikkoja edes ole mitä hakea !!
Ja kun on pitkään köyhänä työttömänä, niin siinä vähitellen häviää autot ja kulutuskyky. Jopa Kengätkin ja vaatteet on niin huonot, ettei ei voisi töihin mennä. Pitäisi nääs saada 1/2 v. palkka etukäteen, että saisi elämänsä kuntoon.
Tässä joitain arkisia huomioita massa-työttömyyden maasta. Ikävää arkea. - Anonyymi
Oon hakemuksia lähettänyt mutta ei niihin kukaan vastaa. Pieni paikkakunta niin ei töitäkään ole hirveesti.
- Anonyymi
En ole koskaan hakenut töitä paitsi pari kertaa.
Kohta 10v eläkkeellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2796102Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651969- 1801760
- 1191231
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141195Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181601093Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41981RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49951Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288942