Mitä teen?

Liikaamiettivä

Koulussamme on poika, jonka tunsin jotenkin pari vuotta sitten harrastuksen kautta. (En puhunut hänelle silloinkaan juuri mitään, koska olin vielä ujoimpi silloin, mutta olimme samassa porukassa). Nyt olemme taas samassa koulussa. Tiedän, että hän on mukava ja sosiaalinen ja haluaisin tutustua häneen kaverimielessä. Nyt hänen näkemisensä koulussa on jotenkin tosi kiusallista. En uskalla katsoa päin, vaikka haluaisin moikata. Menin juttelemaan hänelle somessa, ja hän sanoi ettei itse ollut uskaltanut tulla puhumaan mulle tai moikata, joten jouduin siihen asemaan, että mun pitäs moikata häntä. Tavallaan tilanteen pitäs olla hyvä, koska ollaan kummatkin samassa asemassa ja kumpaakin jännittää moikkaaminen. Joka kerta kun nähdään menen paniikkiin, en uskalla katsoa päin. Se on tosi vaikeeta. En tiedä, mitä pitäisi tehdä toivottavasti joku osaisi auttaa!! Suunnittelen aina, että menen seuraavalla kerralla puhumaan hänelle, koska sitten kun uskallan, luulen, että keksittäisiin puheenaiheita, mutta en uskalla. Mulle myös muistutellaan, että sit ku uskallan puhua sille ni sen jälkeen on helpompaa ja kannattais toimii mahd nopeesti. Tilanteet, milloin nähdään ohimennen menevät aina tavallaan ohi. Meillä ei ole samoja tunteja, joten toinen kysymykseni on milloin olisi hyvä hetki esim käytävällä mennä juttelemaan ja mitä? Joskus jos katseemme kohtaavat, moikkaamme tai hymyilemme, mutta se on tosi kiusallista. Tilanteet jäävät pyörimään mieleeni ja olen TOSI vihainen niistä itselle. Tätä on jatkunut jo muutan viikon ja joka kerta olen pettynyt itseeni, tilanteita kun nähdään ohi mennen jossain on kertynyt jo aika monta. Miten saada uskallusta? Yritän olla armollinen itselleni, mutta en pysty. Tässä ei pitäisi olla mitään pelottavaa, olen 17 v eikä mun pitäs tässä iässä pelkää enää poikia. Kiitos ihan mistä tahansa vinkistä!!

3

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Kirjoituksesi osoittaa, että olet pohtinut asiaa monelta kantilta. On hyvä että tunnistat vaativuuden ja tietyn armottomuuden itseäsi kohtaan. Minusta ei ole mitenkään outoa, että tilanne jännittää. Varsinkin kun olet asettanut paineita itsellesi ja tavallaan jokainen päivä lisää niitä ja samalla epäonnistumisen tunnettasi. On ihan luonnollista hermoilla tuossa tilanteessa, ainakin itse ymmärrän täysin mitä tarkoitat.
      Et kerro tarkemmin mistä harrastuksesta oli kyse kun tapasitte aiemmin. Olisko mahdollista mennä ruokailussa samaan pöytään istumaan ja kysellä mitä kuuluu tuon harrastuksen suhteen? Se on teillä yhdistävänä tekijänä ja luulisi, että siitä on suhteellisen helppo jutella. Tai jos ruokailut on hankalia tilanteita, sitten vaan käytävällä. Jos vain menet hänen lähistölleen ja hymyillen moikkaat. Ja aloitat jutustelun kysymällä juuri mitä hänen harrastukselleen mahtaa kuulua..

      Miltä tämä kuulostaisi?

      Pappi Elisabet

      • Nuorta_lihoa

        Pappi Elisabet kommentoi ja neuvoo usein alaikäisiä seurustelusta. Mistä johtuu kiinnostus?


      • Eroajo

        Tyypillistä kirkon kaksinaismoraalia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe