.
...tuli jälleen täyteen.
Kirjoitin palautteeni kirjoitukseesi holokaustista seuraavasti:
"Tekstisi toi uuden näkökulman esille..."
Kirjoittanut: Yakov 5.2.2005 klo 17.55
Nimittäin seuraavan:
Korkein, ylistetty olkoon Hänen Nimensä, yritti pelastaa juutalaiset myös M. Lutherin julistuksen kautta ja johdattaa heidät Yeshuan tuntemiseen.
Valitettavasti hänen, kuten monen muunkin Korkeimman lähettämän, käännytystyö torjuttiin ja jäljelle jäi vain jo 5.Moos.28:15-68 kirjoitetut hirvittävät rangaistustuomiot, jotka tulivat juutalaisten tottelemattomuudesta Luojaansa ja Lunastajaansa kohtaan.
Jos juutalaiset olisivat uskoneet Moosesta ja profeettoja, jotka ennustivat Adon Yeshua Messiaan syntymäajankohdan ja elämäntehtävän, ja olisivat ottaneet Hänet edes 1900-luvulla kansana vastaan, niin Hitler ei olisi saanut mitään tehdä. Siitä Yeshua olisi pitänyt huolen.
Kaiketi uskot seuraavaan jakeeseen:
5.Moos.32:39
"Katsokaa nyt, että minä, MINÄ OLEN, eikä ole yhtäkään jumalaa minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; EIKÄ OLE SITÄ, joka PELASTAISI MINUN KÄSISTÄNI."
Siis uskotko edellä olevaan jakeeseen ?
Jos et usko, niin et ole mooseksenuskoinen.
Jos uskot, niin mikset sitten tajua sitä, että juutalaista kansaa kohdannut tuho 1900-luvulla oli Korkeimmalta itseltään tullut tuomio juutalaisten harrastamien syntien vuoksi ? Suurin synti oli hylätä oma Messiaansa, siis ainoa, joka voi kuolemasta pelastaa, sillä synnin palkka on kuolema.
En tietenkään hyväksy sitä, että Hitler kumppaneineen tuhosi n. 6 000 000 juutalaista, n. 600 000 romaania ja useita vähemmistöihin kuuluvia, kuten homoja jne. Kuitenkin olen sitä mieltä, että koska Korkein ON AINA KORKEIN JA HALLITSEE JOKA HETKI KAIKKEA LUOMAKUNTAANSA, niin Hänen sallimuksestaan Hitler tuhosi juutalaisia ja muita ja vain sen verran kuin Korkein salli.
Siis eikö olisi jo aika sinunkin kääntyä Korkeimman puoleen ja uskoa - ei olemalla redusoitu mooseksenuskoinen, joka hylkää Mooseksen ja profeettojen kirjoituksista oleellisimman - vaan uskoa KAIKKEEN siihen mitä Mooses ja profeetat kirjoittivat ?
- - -
Muutama vuosi sitten Suomen lehdistössä, mm. Hesarissa, oli valokuva Hesassa järjestetystä taidenäyttelysää ollleesta erään juutalaisen taidemaalarin tekemästä taulusta nimeltään "sikamessias", jossa meidän Kristittyjen jumaloima ja palvoma iankaikkisen J-H-V-H Elohim'in ainutlaatuisella tavalla ihmiseksi synnytetty Poika oli kuvattu alastomana, siitin pystyssä ja irvokkaan näköisenä vääränä messiaana.
Vaikkakin taulu pian poistettiin kyseisestä sen herättämän kohun vuoksi, niin kyseinen taiteilija edusti kansaansa ja sitä, miten monet teistä edelleen suhtautuvat Korkeimman Poikaan.
Säälin teitä suuresti !
Sinusta kuitenkin parempaa toivoen...
Siunausta Yeshuassa !
.
- - -
Vastasit mm. kehoittaen minua kunnioittamaan holokaustin uhreja. Toki säälin ja suren tuollaista tuhoa, sillä jo yhdenkin syntisen ihmisen kuolema on suuri murhe taivaassa.
Mainitsit Lutherin julistaneen erittäin rumasti juutalaisia vastaan.
- - -
Vastaan näin:
No niin, arvasinhan minä, että…
Tinotito saa vettä myllyynsä ja avaa sanaisen arkkunsa ;)
Olen siitä kanssasi samaa mieltä, että Luther enimmäkseen epäonnistui vilpittömässä käännytystyössään, yrittäessään saada juutalaiset etsimään Messiastaan ja petyttyään menetteli hyvin typerästi alkaessaan mustamaalaamaan juutalaisia kansana ja toivottamaan heille lyhyesti sanoen perikatoa. Sitä en missään tapauksessa hyväksy !
Ensinnäkään KAIKKI juutalaiset eivät torjuneet Messias Yeshuaa. Esim. muuan nuori kaunis juutalaisnainen, jota oltiin viemässä kaasukammioon säteili Yeshuan tuntemisen kirkkautta ja oli äärettömän onnellisen ja rakastuneen näköinen. Hänet nähdessään saksalainen upseeri kysyi naiselta: "Miksi olet noin onnellisen näköinen ? Etkö tajua, että sinut viedään nyt kaasukammioon tuhottavaksi ?"
Siihen nainen vastasi: "Sitä en tiedä, mutta sen tiedän, että pian saan nähdä rakkaan Messiaani Yeshuan kasvoista kasvoihin !" Tämän kuultuaan upseeri otti naisen pois tuosta joukosta ja sanoi, ettei ketään päästetä noin onnellisena kuolemaan. Tarina ei kerro, mitä naiselle tapahtui sen jälkeen...
Jos olet rehellinen, niin itse asiassa kaikki syytökset Hitleriä ja muita diktaattoreita vastaan, jotka ovat kaltoin kohdelleet juutalaisia historian kuluessa, ovat tarkkaan ottaen usein epäsuoria syytöksiä Korkeinta vastaan, jolla on ollut, on ja tulee olemaan kaikki valta taivaissa ja maan päällä.
Onhan päivänselvää, ettei ketään ihmistä mikään paha kohtaa täällä maan päällä, ellei Korkein sitä salli. Korkeimmalla tarkoitan Israelin Pyhää eli Häntä, jonka ainoan Nimi on J-H-V-H Elohim.
Siis on suorastaan tyhmää syyttää pakanoita siitä pahasta, jonka Israel on synneillään aiheuttanut kärsimyksenä itselleen, kuten itkevä profeetta Jeremias on kirjoittanut Valitusvirsissään (Val.3:37-47):
”-Onko kukaan sanonut, ja se on tapahtunut, jos ei Adonai ole KÄSKENYT ?
-Eikö lähde Korkeimman suusta paha ja hyvä ?
-Miksi tuskittelee ihminen eläessään, mies syntiensä palkkaa ?
-Koetelkaamme teitämme, tutkikaamme niitä ja palatkaamme Adonai’n luo.
-Kohottakaamme sydämemme ynnä kätemme Elohim’in puoleen taivaassa ja sanokaamme:
-”ME OLEMME LUOPUNEET POIS JA OLLEET KAPINALLISET; Sinä et ole antanut anteeksi,
-OLET PEITTÄNYT ITSESI VIHASSASI, AJANUT MEITÄ TAKAA, TEURASTANUT SÄÄLIMÄTTÄ;
-OLET PEITTÄNYT ITSESI PILVELLÄ, NIIN ETTEI RUKOUS PÄÄSE LÄVITSE.
-TUNKIOKSI JA HYLYKSI SINÄ OLET MEIDÄT TEHNYT KANSOJEN SEASSA.
-Suut ammollaan meitä vastaan ovat KAIKKI MEIDÄN VIHAMIEHEMME.
-Osaksemme on tullut kauhu ja kuoppa, turmio ja sortuminen.”
Kun asia on näin, niin ainoa järkevä tapa suhtautua Adonai’hin, on menetellä kuten edellä olevissa jakeissa 40-41a ja jatkaa kuten on kirjoitettu Hoosea 14:3b-4 ja silloin Adonai vastaa Hoosea 14:5:n sanoin:
” -Koetelkaamme teitämme, tutkikaamme niitä ja palatkaamme Adonai’n luo.
-Kohottakaamme sydämemme ynnä kätemme Elohim’in puoleen taivaassa ja sanokaamme: ”
”-Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhrimulleiksi huultemme uhrit.
”-…emme enää sano kättemme teoille: ’Meidän Jumalamme’; sillä sinussa saa ORPO armon.”
”-MINÄ PARANNAN teidän luopumuksenne, omasta halustani MINÄ TEITÄ RAKASTAN; sillä minun vihani on kääntynyt hänestä pois.”
Kokemuksesta tiedän, ettei ole helppoa nöyrtyä katsomaan oman nuttunsa alle ja tunnustamaan oman syntisyytensä, mutta se on ainoa tie ja ainoa tapa kohdata armollinen ja anteeksiantava Adonai, Yeshua. Onnea nöyrtymiseen, ystäväni !
Siunausta Yeshuassa !
PS. Vastailen tapani mukaan ensi sapattina...
.
Tinotitolle holokaustista, koska hierarkia...
3
408
Vastaukset
.
...mainintaani 'sikamessias'-taulusta.
Kyseinen taulu oli esillä Hesarissa olleen artikkelin mukaan juutalaisten järjestämässä taidenäyttelyssä 1990-luvulla.
Taulu ei ollut Harro Koskisen käsialaa, sillä hänen taulunsa olivat verraten kesyjä viittaamaani tauluun verraten, vaikkakin silkkaa jumalanpilkkaa nekin. Koskinen teki taulunsa 1968 ja uusi sen muutama vuosi myöhemmin.
Se taulu, johon viittasin, oli näyttelyssä Hesassa 1990-luvulla ja siitä oli värikuva Hesarissa. Kuvassa ei ollut - kuten Koskisen tauluissa sika riippumassa ristillä - vaan alaston mies, jolla oli siitin pystyssä ja hänet oli muutoinkin kuvattu hyvin irvokkaana. Taiteilijan nimeä en muista. Taulu esitti Hesarin artikkelin mukaan sikamessiasta.
Hakukone ei anna siihen tulosta. Saattaa olla poistettu sen iljettävyyden vuoksi suomalaisilta sivuilta. Jos joku muistaa kyseisen artikkelin, niin kirjoittakoon tänne, mutta please, älä anna mahdollista linkkiä netissä, sillä sieltä voi löytyä tuokin iljettävä taulu esim. englannin kielisiltä sivuilta...
- - -
Myös sulle tahdon alleviivata, etten ole missään kohtaa hyväksynyt väkivaltaa, mutta viitannut siihen, että Korkein eli Israelin Pyhä, joka ainoana tuntee Nimen J-H-V-H Elohim ON AINA OLLUT, ON NYT JA TULEE AINA OLEMAAN KAIKKIVALTIAS. Ilman Hänen suostumustaan ei Hitler, eikä kukaan mukaan ole voinut kättä nostaa ketään vastaan.
Kaikki ihmiset ovat Korkeimman käsialaa ja juutalaisten historia Raamatussa osoittaa, että Korkein on toistuvasti käyttänyt ruoskana pakanakansoja rangaistakseen uppiniskaista kansaansa Israelia aina silloin, kun mikään hyvä ja kärsivällinen puhe profeettojen tai ei edes Hänen Poikansa kautta parannuksen teon välttämättömyydestä ole heille kelvannut.
Jos olet lukenut Raamattusi läpi, niin kyllä tiedät tämän. Miksi ihmeessä pyrit vääntämään kirjoitukseni kieroon ? En vihaa juutalaisia, vaan tahdon kertoa TOTUUDEN. Raamatun Jumala on se, joka rankaisee. Ei perkeleellä eikä pakanakansoilla, eikä millään henkivallan edustajalla ole mitään valtaa sen koommin rangaista, kuin kurittaa juutalaisia, eikä ketään muitakaan, ellei Korkein sitä heille anna.
Siksi edelleen alleviivaan: Juutalaiset katsokoot peiliin ja vastedes pyrkikööt olemaan Jumalalleen kuuliaisempia, ettei heille vielä pahempaa tapahtuisi.
Sakarjan kirjassa on nimittäin ennustus 'vielä pahemmasta', joka tulee kohtaamaan juutalaisia ajankohtana, joka on vielä edessäpäin. Jos todella uskot Tanakh'in Adonai'hin, niin rukoile päivittäin, ettei tuo hirveä rankaisu tapahtuisi Israelille ainakaan lähitulevaisuudessa. Se tapahtuu varmuudella, ellei kansa tee nykyisistä synneistään parannusta. Niin paljon israelissa on tehty viime vuosina ja yhä tehdään abortteja ja harrastetaan luonnonvastaisia sukupuolisuhteita, että synnin kuorma on jo erittäin suuri.
Sama rankaisu koskee myös kaikkia pakanakansoja, jotka eivät synneistä käänny. Raamatun mukaan sekä Israel että pakanakansat eivät ikävä kyllä tule kääntymään Yeshuan puoleen, vaan Adonai'n on tuhottava parannusta tekemättömät ihmiset - olivatpa he juutalaisia tai mistä kansallisuudesta tahansa - tulella ja tulikivellä jumalattomien ihmisten tuhon ja tuomion päivänä, joka kohtaa kaikkea maanpiiriä.
Tämän vuoksi meidän tulee kristittyinä pyrkiä tempaamaan yksittäisiä sieluja pois tuon tulossa olevan tuomion alta ja siksi me kehoitamme kaikkia tekemään todellisen parannuksen elämässään, että Korkein heitä armahtaisi ja antaisi heille synnit anteeksi uskon kautta Adon Yeshuan vereen.
Siunausta Yeshuassa !
.- pelle
rasismin vastustajan oikea nimimerkki on : judaistinen rasisti- herrakansan goy-puolustaja.
pelle kirjoitti:
rasismin vastustajan oikea nimimerkki on : judaistinen rasisti- herrakansan goy-puolustaja.
.
...tuon mainintasi ?
Mielestäni hän kuitenkin kirjoittelee useimmiten sangen asiallisesti, paitsi ettei ymmärrä Yeshuan suuruudesta mitään.
Siunausta Yeshuassa !
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek246963Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.284428- 343256
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1823105- 102078
- 821754
- 1541684
- 1471632
- 121618
- 231582