kuin autosta, kunhan sen ajaa liikkeen portista sisään, esim. 2000 ekua?
Kuka tässä voittaa, häviää, huijaako" joku?
Jos ei ole vanhaa autoa antaa ja saada siitä 2000 ekua, vähentääkö kauppias summan samaisesta autosta minkä ostaja olisi joka tapauksessa ostanut?
Mikä on totuus kun autokauppias lupaa autosta
30
375
Vastaukset
Trafi tietää asioista.
KELA taas köyhistä romu-autoilijoista.
H.- ö-Öö
Kysy kauppiaalta
Se tosin voi vastata mitä tahansa. Itellä käsitys, vaihtotarjous huonontaa tinkivaraa, siis kummassakin tapauksessa. Kilpailu kovaa, autoissa käytännössä apteekkihinnat, noilla vaihtotarjouksilla hämätään asiaa.
Mä olin aikanaan myymässä autoa, tai oli aikomusta vaihtaa halvempaan. Kävin kahdessa eri liikkeessä. Kummassakin tarjottiin jotain ritsaa vaihdossa. Ja ylläripylläri, kummassakin tarjosivat täsmälleen samaa vaihtorahaa :DDD On niillä taulukkonsa ja laskelmansa ja vaikka net kilpaileekin keskenään, jonkinlainen kartellikin. Kuten vähän kaikilla muillakin aloilla.
=DW= - Totuuden
jyvä lienee siinä, että se kaksi tonnia on piilossa ostettavan auton hinnassa,,, kolmena tonnina. Ei se sen suurempaa matematiikkaa ole.
- darwini
"jyvä lienee siinä, että se kaksi tonnia on piilossa ostettavan auton hinnassa,,, kolmena tonnina."
Jos ei ole antaa sitä 2 tonnin autoa vaihdossa, vähentääkö kauppias summan uuden auton hinnasta? - Kauppias.voittaa.aina
Hä!
No ei tietenkään vähennä. Sehän tarvitsee sen romusi todisteeksi papereihin, että vaihtoarvo on käytetty. Niille romuille on taas oma ostaja poppoonsa maakunnissa.
Itselläni on kilometrivähennyskulkuneuvo ikään kuin silmän lumeenakin, toki se liikkuukin, huollot, korjaukset ja katsastukset asianmukaisessa kunnossa. Nyt olen vuoden harrastanut vaihtoautopelleilyä, etsinyt noin 10 000 - 11 000 euron, vähän ajettua (50 000 - 80 000 km), mahdollisimman tuoretta kaaraa (2011-2012), tarjoten omaani vaihdossa. Juu, en tiedä onko kartellia vai ei, mutta tuo 2000 on ollut hyvitystarjous kuin seinään liimattuna jokaiselta tarjoajalta. Eräs yksityinenkin olisi maksanut saman 2000 noin vuosi sitten. - Kauppias.voittaa.aina
Hä!
No ei tietenkään vähennä. Sehän tarvitsee sen romusi todisteeksi papereihin, että vaihtoarvo on käytetty. Niille romuille on taas oma ostaja poppoonsa maakunnissa.
Itselläni on kilometrivähennyskulkuneuvo ikään kuin silmän lumeenakin, toki se liikkuukin, huollot, korjaukset ja katsastukset asianmukaisessa kunnossa. Nyt olen vuoden harrastanut vaihtoautopelleilyä, etsinyt noin 10 000 - 11 000 euron, vähän ajettua (50 000 - 80 000 km), mahdollisimman tuoretta kaaraa (2011-2012), tarjoten omaani vaihdossa. Juu, en tiedä onko kartellia vai ei, mutta tuo 2000 on ollut hyvitystarjous kuin seinään liimattuna jokaiselta tarjoajalta. Eräs yksityinenkin olisi maksanut saman 2000 noin vuosi sitten. - sekoilevasuomi100
Miksi tämä tuli 2 kertaa? Ai niin, puhe oli 2 tonnista.
- takavalo
Kauppias.voittaa.aina kirjoitti:
Hä!
No ei tietenkään vähennä. Sehän tarvitsee sen romusi todisteeksi papereihin, että vaihtoarvo on käytetty. Niille romuille on taas oma ostaja poppoonsa maakunnissa.
Itselläni on kilometrivähennyskulkuneuvo ikään kuin silmän lumeenakin, toki se liikkuukin, huollot, korjaukset ja katsastukset asianmukaisessa kunnossa. Nyt olen vuoden harrastanut vaihtoautopelleilyä, etsinyt noin 10 000 - 11 000 euron, vähän ajettua (50 000 - 80 000 km), mahdollisimman tuoretta kaaraa (2011-2012), tarjoten omaani vaihdossa. Juu, en tiedä onko kartellia vai ei, mutta tuo 2000 on ollut hyvitystarjous kuin seinään liimattuna jokaiselta tarjoajalta. Eräs yksityinenkin olisi maksanut saman 2000 noin vuosi sitten.Samanlainen haku on ollut myös minulla, mutta on vielä hakusessa. Korealaisia saisi sekä ranskalaisia mutta 15vuotta Renaultia mieli tekisi vaihtaa saksalaiseen Ford Focukseen, joka on hyvä ajaa.
Empä usko, että autokauppiaat tappiokseen mitään tekee.
Just hiljan luin jostakin, että käytettyjä autoja tuodaan ulkomailta. Ei kuulemma kotimaiset vaihtoautot kata kysyntää.- Kate-on-parempi
Pitää paikkansa.
Alkuperäiset kotimaiset reisteröidyt biilit ovat kalliita, vaihtoautoinakin tai käytettynä ylipätään.
Ulkomailta ostaa halvalla, suomessa myydä lähes kalliilla. - dggggghh
Kate-on-parempi kirjoitti:
Pitää paikkansa.
Alkuperäiset kotimaiset reisteröidyt biilit ovat kalliita, vaihtoautoinakin tai käytettynä ylipätään.
Ulkomailta ostaa halvalla, suomessa myydä lähes kalliilla.Mutta yksittäisen autoilijan on varmasti vaikeampi hommata itselleen hyvä auto. Kyllä varmasti suomalaiset käytettyjen autojen maahantuojat, yrittäjät osaavat homman paremmin ja saavat autonsa halvemmalla.
Täky-Tarjous on osittain niitä varten jotka haluavat sujuvasti eroon vanhasta kotterostaan. Todennäköisesti kottero menee ihan ilmaiseksi, ainakin joskus myyjä sanoi että voin pitää itse "raadon" ja hän laskee myyntimainoksessa mainitun summan, muistaaksen silloin tonnin, myyntihinnasta ilman vaihtoautoakin.
- flegmaatti
Juuri tuosta syystä en ole vuosikymmeniin tarjonnut vanhaa vaihdossa vaan olen myynyt sen suoraan pihasta yksityiselle siihen hintaan kun on ollut halukas maksamaan.
Tehdasuuden auton ostaminen on helppoa.
Tämä kuukauden takainen teki poikkeuksen siinä suhteessa, etten ollut odottanutkaan kauppiaan ottavan sitä riesakseen.
19 vuotta vanhaan citikkaan ei kuulemma enää saa osia joten katsastuksen läpäisy olisi ollut enemmän kuin epävarmaa.
Kuitenkin kauppias myi eri merkkisen, uuden värkin 21,5% alle lappuhinnan. Minua ei kiinnosta mikä siinä oli vanhan, sinänsä erittäin hyväkuntoisen värkin osuutta. Hyvät kesärenkaat ja talvirenkailla ajettu alle 2000km.
Ajettu vain 158000km. Huoltohistoria tiedossa. Mittaristo sekaisin kuten esimerkiksi nopeusmittari joka näytti 20km/h liian vähän.
Osa alennuksesta selittyy ylihinnoitetuilla varusteilla kuten talvirenkailla Al-kiekoilla ja kaikilla hiton härväkkeillä joista osan käyttö täytyy vielä opetella.
En ollut aikonut vielä ostaa utta ja ko. kauppa oli ensimmäinen mihin menimme katsomaan.
19v vanha värkki sökön mittariston kera olisi jäänyt pihastakin myymättä.- vankkuritko
No, minkä merkkisellä ajelit tyytyväisenä kotio?
- flegmaatti
vankkuritko kirjoitti:
No, minkä merkkisellä ajelit tyytyväisenä kotio?
Pappapololla. Ikävä tunnustaa mutta viime vuosina tarvitsin taskupysäköinnissä pituussuunnassa ylimääräistä tilaa molempiin suuntiin ainakin 0,5m ja sitenkin värkki jäi jokainen kerta ainakin vaaksan verran linkalleen.
Lyhentynyt pituus on eduksi mutta ajo-ominaisuudet maanteillä eivät pärjää edelliselle värkille.
Polo on tyypillinen kaupunkiauto jolla ei kannata lähteä, emmekä enää ole lähdössäkään, Keski-Euroopan motareille.
- Autosta-kuin-autosta
Jos kymppitonnin autosta tarjoaa kaksitonnia niin kukahan siinä voittaa?
- Artisti-voittaa
Kuka idiootti antaa kymppitonnin auton pois kahdella tonnilla?
Ei luultavasti kukaan koska silloin ei ole vielä vaihtotarvetta.
- maissiiii
Voisikohan sillä olla kytköksiä siihen romutusjuttuun.
Tällä hetkellä se ei ole voimassa mutta uusien autojen myynti on vähentynyt, joten ensi kevään ilmeisesti jatketaan systeemiä.
Silloin sai 1500 valtiolta jos vei yli kymmenen vuotta vanhan auton romutettavaksi ja osti tilalle uuden vähäpäästöisen auton. En tiedä voiko autokauppiaat jotenkin hyödyntää moista kuviota. kerätä vatastoon romutettavaa, mitään en tiedä, arvelen vaan.
Autokauppias voittaa aina. - Asko751t
Minulla on vanha auto kohta 500 000 ajettu, paljonkoha automyyjä siitä antaa, sen 2000 euroo, vai vähee?
- Pienikorko
Ellei se nyt satu olemaan joku aivan erityinen tulevaisuuden mahdollinen keräilykappale tms., niin paljonko arvelet yksityiseltä ostajalta siitä saavasi? Paljonko olisit itse valmis tarjoamaan? Muutamaan tonniin tuo hinta kai parhaimmillaankin asettuu. Automyyjä taas lupaa mitä lupaa, kyllä kauppiaat laskevat asiat niin, että kaupoista kuitenkin hieman voittoakin jää. Autokauppa on ja nykyisin niin kilpailtu ala, että halpoja käytettyjä saatetaan joutua myymään ihan vaan jollain satasen tai kahden voitolla ja yliarvostetulta vaikuttava vaihtoauton hinta on yksi houkutin ostajalle kaupanteon aloittamiseen. Väitetään että autokauppias varsinkin uusien autojen osalta tienaa nykyään eniten osamaksukauppaa tekemällä. He siis saavat tavalla tai toisella saavat siivun rahoituslaitoksen rahasta ja siksi osamaksukauppaa niin mieluusti tarjotaan.
- VoittojaKääritään
Olen ollut automyyjä(harjoittelijana) 80luvun loppu ja yhdeksänkymmentä luvun alkuvuodet. Meni näin, että autot ylihinnoiteltiin 10 000 markalla. Sitten kun tuli joku jollain kotterolla pihaan, niin puheltiin jonninjoutavia tovi ja luvattiin asiakkaan autosta se 10 000 markkaa. Asiakas oli hyvin tyytyväinen aina hyvityksestä. Mutta loppujen lopuksi tästä näkee, että hänen autosta hän sai 0 Markkaa. Näin tämä toimii €uroissakin.
- eeewrrrwwg
"Meni näin, että autot ylihinnoiteltiin 10 000 markalla. Sitten kun tuli joku jollain kotterolla pihaan, niin puheltiin jonninjoutavia tovi ja luvattiin asiakkaan autosta se 10 000 markkaa. "
No just tätä ajattelin aloituksessani esittää.
Kaikille nykyään maksetaan se 2000 euroa vai onko jo korkeampi summa. Kannattaa silti antaa huono auto ennenkuin parempikuntonen.
Mutta jos ei ole antaa vaihtoautoa, mites silloin kauppias tekee ?
- kyllä-valtio-maksaa-
Varautuvat taas rotuspalkkioihin.
- töött
. - jos yhtään autosta ja sen moottorista huolta pidetty kuin museoautoissa ....
-autot lienevät sitä omaisuuden lajia kuitenkin missä rahan arvo vähenee ja katoaa 10-20 prosenttia vuodessa.- ö-Öö
Aikansa noin
Jossain vaiheessa vanhan auton hinta asettuu tasolleen, yleensä muutamaan tonniin. Yksilökohtaisia eroja, tietenkin pikkasen. Vie autosta riippuen ehkä parikymentä vuotta. Kehnoimmat romutettu, tai romutetaan. Sitten kun auto vanhenee, pysyy katsastettuna ja kunnossa, hinta ei laske ja kun museoiässä, arvo alkaa kohoamaan.
Auton korjaaminen kyllä maksaa, se ei välttämättä heti näy myyntihinnassa. Mutta helpottaa kaupantekoa. Vähän kuin asunto, jos perusremontit tehty, arvo säilyy. Kun joku paikka korjattu, tietää, se kestää taas kauan. Autolla kun ikää, suunnalleen kaikki paikat korjattu, kierros alkaa alusta. Paitsi museoautoilla ei ajeta paljoa, kun sitä laittelee museokuntoon, se ei ehlä ole uusi, mutta erittäin hyväkuntoinen. Siihen keräilyarvo.
Aika tavallinenkin ritsa, saattaa vanhemmiten olla arvoauto. Tollaset pikkufiiatit, minit, kuplavolkkaritkin aika harvinaisia. Paljon hyviä autoja paalattu arvottomina. Mulla romuksi ruostunut ja muutenkin romu harvinaisuus metikössä,Fiat 850 Special, tupla weberi, levyjarrut, muovijalopuuratti. Ei siitä enää kukaan ala autoa tekemään. Vaan jos ois pitänyt paremmin, ostajia ois. Pikkufiiatti. Niille kävi just, kuin ylempänä kerroin. Lisäksi loput ajettiin tohjoksi jokkiskisoissa, kuin kuplatkin.
Sivumennen. Tuttu harrastanut autoja rauhallisesti. Nyt kolme brittiklassikkoa, Mini Cooper, Jaguar Mk2 ja Austin Healey 3000 museokilvissä rivissä. Kolkyt vuotta se sitä kokoelmaa hankki ja laittoi, hiljakseen, rahojenkin takia. Hyvä, arvokaskin, kokoelma brittiklassikoita.
Nykyautot voi olla keräilykamaa aika nopeestikin. Sen verran teknisiä, paalataan nopeesti, olemattomastakin viasta, sanotaan tosin kierrättämiseksi.
Toi ei oikeestaan liity autokauppaan muuten, mutta jos sattuu olemaan kiintoisa vanha ja halpa auto, se ehkä kannattaa pitää itellään ennemin, kuin myydä nimellisestä hinnasta tai vaihtona johonkin uudempaan ritsaan. Pukeille kuivaan paikkaan.
=DW=
Kun myytävänä olevassa vaihtoautossa on ylihintaa, voidaan 500 euron romustakin hyvittää se 2000. Keino saada varasto kiertämään ja raha tuottamaan.
- Romuromusta
Mieti nyt vähän. Jos menet tekemään kauppaa esim. noin 5000 Euron hintaisesta käytetystä autosta, joita muuten on myynnissä paljon, uskotko tosiaan kauppiaan heti kättelyssä lupaavan sinulle oikeassa romukunnossa olevasta autostasi 2000 Euron hyvityksen vaihdossa. Laskeskelepa millä hinnalla kauppiaan on se myynnissä oleva auto pitänyt saada haltuunsa, jotta pyyntihinta voi sisältää sitä y-l-i-h-i-n-t-a-a komeat 2000 Euroa, mahdoton yhtälö. Tämähän oikeastaan tarkoittaisi, että kauppias on saanut auton suunnilleen samaisella romuauton hinnalla kuin mikä sinunkin mielestäsi on sinun autosi todellinen arvo, ja tämä taas tarkoittaa sitä, että sinä et ole vaihtamassa romuautoa vähän parempaan käyttöautoon vaan olet vaihtamassa yhtä romuautoa toiseen romuautoon!
Romuromusta kirjoitti:
Mieti nyt vähän. Jos menet tekemään kauppaa esim. noin 5000 Euron hintaisesta käytetystä autosta, joita muuten on myynnissä paljon, uskotko tosiaan kauppiaan heti kättelyssä lupaavan sinulle oikeassa romukunnossa olevasta autostasi 2000 Euron hyvityksen vaihdossa. Laskeskelepa millä hinnalla kauppiaan on se myynnissä oleva auto pitänyt saada haltuunsa, jotta pyyntihinta voi sisältää sitä y-l-i-h-i-n-t-a-a komeat 2000 Euroa, mahdoton yhtälö. Tämähän oikeastaan tarkoittaisi, että kauppias on saanut auton suunnilleen samaisella romuauton hinnalla kuin mikä sinunkin mielestäsi on sinun autosi todellinen arvo, ja tämä taas tarkoittaa sitä, että sinä et ole vaihtamassa romuautoa vähän parempaan käyttöautoon vaan olet vaihtamassa yhtä romuautoa toiseen romuautoon!
Mieti itse. Autoliikkeiden 2000 euron hyvitykset eivät koske kaikkia mahdollisia vaihtoautoja. Seisova varasto on tärkeää saada kiertämään, vaikka sitten hieman pienemmällä katteella.
- Romuromusta
No esim. tämän sivun aloittaja kertoo tyyliin, kuinka autosta kuin autosta jne., erottelematta minkähintaista autoa ollaan ostamassa!
Käsite ylihinta on mielenkiintoinen, varsinkin asuntokaupan mutta myös autokaupan kohdalla termi nousee esiin tuon tuosta. Missä se ihan ainoa yksi ja oikea hinta sitten määritellään, kuka sen määrittelyn tekee, onko jokin virallinen taho joka sanoo mikä kulloinkin on oikea hinta? Sillä jos myyjä haluaa laittaa oikean hinnan päälle sen kaksi tonnia ylihintaa, pitäähän hänen tietää oikea hinta? Entä kun ostajalla ei ole tarjolla vaihtoautoa, laskeeko myyjä silloin automaattisesti pyyntihinnasta sen kahden tonnin ylihinnan pois, jotta varsinainen tinkiminen ja kaupanteko voidaan aloittaa? Näinkään se ei taida toimia?
Se ainoa oikea hinta missä tahansa kaupassa on toteutunut kauppahinta, se määritellään vasta sillä hetkellä kun myyjä ja ostaja pääsevät yhteisymmärrykseen hinnasta ja kauppa toteutuu. Edes autokauppias ei etukäteen useinkaan voi tietää pilkuntarkasti lopullista hintaa, joku asiakas vaan voi olla hieman toista parempi tinkijä yms., joten kauppias ei myöskään pilkuntarkasti osaa sitä kahden tonnin "ylihintaa" pyyntihintaan asettaa. Ostin Renaultin vm.1996 MeganeI, 1300€.
3. katsastus, niin mies kertoi murheellisia asioita autostani.
Sain 2 vko.aikaa, soitin Kuusakoskelle.
He hakivat aiutoni parkki-paikaltani.
3 pv.Posti toi autostani romutus-todistuksen.
Näin Laakkosella mainoksen, menin ja ostin "uuden" Renaultin.
Vm.2005 MeganeII, 4900€.
3 katsastusta takana ilman suuria murheita.
Ilmastointikin toimii edelleen.
Koiran-luun toinen pää on vain mennyt vaihtoon.
Penniäkään en saanut takaisin.
Hyvä niin, olisi ollut noloakin tunnustaa köyhyyttänsä.
Etenkin kun en ole köyhä.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3812350V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!914221Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1093982- 513638
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533321- 1163294
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul352146- 382112
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul261945On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva111623