Suomi kehittelee kvanttitietokonetta

Vauhtia_nettiinkin

" Kvanttitietokone tekee mahdottomasta mahdollista. Kvanttitietokone voi nimittäin ketterästi ratkaista äärimmäisen vaikeita ongelmia, joiden ratkaisu veisi tavallisilta koneilta yli miljardi vuotta”, Möttönen sanoo tiedotteessa.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/cyvTwArz?ref=ampparit:57a9&ext=ampparit

Tukea työlleen Möttösen ryhmä saa Aalto-yliopistossa vuoden vaihteessa aloittavalta Suomen Akatemian rahoittamalta kvanttiteknologian huippuyksiköltä. Sen ryhmänjohtajat ovat mukana myös kvanttitietokoneen kehitystyössä.

15

421

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vejähomokäteen

kvanttikone on meidän jokaisen päässä mutta toimii lähinnä joskus unessa hieman epävireisesti

minä olen melko varmaan nähny tulevaisuuteen jokusen kerran, kun asiat tulleet vastaan deja vu:na ..

noh... en ole rikastunut, kehitelkööt tuon koneen .. sitte ihmiset muuttuu tarpeettomiksi

hereillä ollessa olen sekunnin tuhannesosassa tosin ratkonut asian jota joku hullu läski märehtis vuosikausia, eli riski analyysi olemassa olevan tiedon pohjalta

• 1.__Markkinat
    • 1.__Markkinat
    • Menee-vielä-aikaa

Oikeat, rinnakkaistodellisuuksiin perustuvat kvanttitietokoneet, joilla oikeasti voi ratkoa maailmankaikkeuden kokoluokan asioita ovat vähintään 30...100 vuoden päässä nykyhetkestä.

• robokäteevetäjä

antaakohan kvanttikone hyvi pill.. uuaa.. tai kertooko lähimmä huor sijainni

• Kylläjaeiyhtäaikaa

Armeija hyötys kvanttitietokoneista tutkissa ja kaikuluotaimissa kun paljastaa kaikki stealth vehkeet vaivattomasti,ja ei voi häiritä niin kuin tavallisia tutkia,ja laskee aseitten ampumaarvot sekunnin murto-osassa,mikä myös on tärkeää koska ohjusten ja hävittäjien nopeudet nousee koko ajan ja torjuntaan pitää reagoida entistä nopeammin.
      Käyttöä ois myös kännykkäverkoissa missä tietojen salaukset saadaan murtamattomiksi.
      Suuret valtiot ei luovu tuosta keksinnöstään kovin helposti,on sen verran arvokas sotasalaisuus tällä hetkellä,mutta pienemmät valtiot voi kehittää koneen itse,jolloinka salaisuudet murtuu.

• siinäpä.pulma

Äkkiä hallitukselle sellainen kone. Jos se vaikka ratkaisi sen ongelman, miten suomalainen voisi työskennellä nukkumatta 24/7 ilman palkkaa ja ruokaa ja samalla silti elättää satoja tuhansia matuja. Ja niin, että Sipilän sukulaisten yrityksille riittäisi silti miljarditolkulla rahaa jaettavaksi.

• ppaapp

Stalin näytti esimerkkiä kvanttitietokoneen tarpeettomuudesta. Kaikki epämiellyttävät ihmiset, lue työntekijät, työttömät, eläkeläiset, sairaat ja väärän maailmankatsomuksen omaavat pakkotöihin pienellä ruokakorvauksella ja kun ne voidaan asuttaa leireille parakkimajoitukseen, jäävät asunnotkin matuille.

• EUestaako
    • niinkuinainajaiäti

Ikilikkujaan verrattavissa oleva kaatuu energiaongelmaan.

• 1.__Markkinat
    • 1.__Markkinat
    • Anonyymi
    • Anonyymi00015
      UUSI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      2117
    2. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      130
      1205
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      136
      1143
    4. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      981
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      72
      958
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      58
      892
    7. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      38
      727
    8. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      76
      727
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      697
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      245
      674
    Aihe