mitä oli ennen syntymää

oletvainkone

Ei mitään, ei kerta kaikkiaan mitään.

27

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julistukset-vailla-tod

      Löytyykös todisteita?

      • koneensuunnittelija

        Otanko sinusta sulakkeen irti.


    • Hihukki

      Idän uskonnot puhuvat "Tabula Rasasta", eli tyhjästä mielestä. Myös Jeesus mainitsi saman, Tuomaan evankeliumissa:"He(israelilaiset esim.) eivät tajua, tulleensa maailmaan tyhjinä, ja mikä pahinta, he haluavat tyhjinä pois myös maailmasta, ja minun sieluni oli tuskassa heidän tähtensä"."joka minua kuulee, se tulkoon luokseni ja juokoon, mitä sitten juokin."
      "En minä ole tullut maailmaa tuhoamaan, vaan pelastamaan"(Jeesus). Idän uskonnot sanovat kuitenkin, että olemme valinneet vanhempamme, eli katsoimme pikkuisina enkeleinä isä-äiti ehdokkaita, ja valitsimme heidät. Ei toistepäin.

      • uskontojariittää

        Edellinen eletty elämä, vaikuttaa nykyiseen elämään.


    • velho3

      NS, PSYkologinen perimä, eli perisynti, jonka pieni syntyvä lapsi saa syntymässä ,jota sitten elämässään joutuu toteuttamaan , olemaata siitä tietoinen.
      Se on syyn jaseurauksen laki joka niin vaatii .
      Sen seurausta on sitten tämä kaaosmainen ja kärsimysten ja väkivallan täyttämä maailma

      Uskonnot, ja aatteet filosofioineen , ovat sytyneet alun perin piostamaan kärsimyksiämme. mutta ajan myötä niistä on kärsimystemme ylläpitäjiä, koska jos me vapautuisimme kärsimyksistämme, niin ne olisivat tarpeettomia, joten niisstä on tullut tämän pahuuden ikuistajia, jotta ne säilyttäisivät valtansa ihmismieleen

      • oletvanhempiesikuva

        Ihmisen perimä määrää ihmisen luonteen ja käytöksen.


    • pitkäänuskossa

      Olimme Jumalan suunnitelmissa jo ennen maailman luomista. Jumalan pelastussuunnitelman ylistys
      Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa. Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina. Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden. Ylistetty olkoon hänen armonsa kirkkaus, kun hän antoi meille rakkaan Poikansa!
      Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Efes. 1: 3. - 7.

      Jumala ei edeltä määrää toisia pelastukseen ja toisia helvettiin, mutta kaikkitietävyydessään Hän jo tietää ketkä ottavat vastaan pelastuksen ja ketkä ei. Jumalan mielessä ei ole aikakäsitettä niin kuin me rajoitettuina luotuina olentoina.

      • jumalaonsatu

        Vanhempiesi ominaisuudet päättävät käytöksestäsi.


    • Kumma että onnistuit sitten syntymään "ei mistään". "Ei mitään" ei näköjään ole ikuinen tila.

      • luonnonlait

        Sphynx on syntynyt jostain ja ympäristö määrää jääkö se henkiin.


    • Karmanpyörre

      Ennen syntymää sielu katselee tulevia vanhempiaan ja näkee ansaitsemansa elämänlosuhteet johon suntyy. Sitten karman laki astuu voimaan -vauvasta vaariin... Se on tuo tuomiopäivä kun tänne synnytään, kuka palatsiin hyvinvoiinnin ja rakkauden ilmapiiriin toinen pakolaisleirille kuoleman, nälän ja kärpästen sekaan. Kukin ansioidensa mukaan.

      • jälleensyntynyt

        Olen jokseenkin samaa mieltä asiasta. Minullekkin annettiin ennen syntymää muutama vaihtoehtoinen perhe joihin voisin syntyä. Muistan asian melko selvästi, minulle näytettiin kuvia myös sisaruksistani. Tein oman valintani silloin.
        Myöhemmin elämässäni olen välillä katunut tuota päätöstä, mutta toisaalta oman karmani olisin kohdannut myös toisessa perheessä.
        Olen mahdollisesti ollut jossain aikaisemmassa elämässä koira (ehkä lehmäkin), ihmiselämistäni minulle ei ole tullut selkeitä muistikuvia, ellei sitten ajoittaisia deja vu -hetkiä lasketa lukuun.
        Tutustun parhaillaan hindulaisuuteen kirjallisuuden ja netin kautta. Kokemusteni ja lukemiseni perusteella sanoisin, että monissa uskonnoissa on hyvää, mutta myös paljon pahaa. Ehdotonta totuutta tuskin missään suuntauksessa on.


      • karmanpyörre
        jälleensyntynyt kirjoitti:

        Olen jokseenkin samaa mieltä asiasta. Minullekkin annettiin ennen syntymää muutama vaihtoehtoinen perhe joihin voisin syntyä. Muistan asian melko selvästi, minulle näytettiin kuvia myös sisaruksistani. Tein oman valintani silloin.
        Myöhemmin elämässäni olen välillä katunut tuota päätöstä, mutta toisaalta oman karmani olisin kohdannut myös toisessa perheessä.
        Olen mahdollisesti ollut jossain aikaisemmassa elämässä koira (ehkä lehmäkin), ihmiselämistäni minulle ei ole tullut selkeitä muistikuvia, ellei sitten ajoittaisia deja vu -hetkiä lasketa lukuun.
        Tutustun parhaillaan hindulaisuuteen kirjallisuuden ja netin kautta. Kokemusteni ja lukemiseni perusteella sanoisin, että monissa uskonnoissa on hyvää, mutta myös paljon pahaa. Ehdotonta totuutta tuskin missään suuntauksessa on.

        Teosofia antaa vastauksia moniin asioihin, on vain niin jumalaista viisautta ettei aina mene kaaliin. Mutta elämä kerrallaanhan sitä viisastuu. Mitä epäitsekkäämpi on teoissaan ja pyrkii työskentelemään ihmiskunnan puolesta sitä helpommat elämät on tulevaisuudessa.


      • MEläjä
        jälleensyntynyt kirjoitti:

        Olen jokseenkin samaa mieltä asiasta. Minullekkin annettiin ennen syntymää muutama vaihtoehtoinen perhe joihin voisin syntyä. Muistan asian melko selvästi, minulle näytettiin kuvia myös sisaruksistani. Tein oman valintani silloin.
        Myöhemmin elämässäni olen välillä katunut tuota päätöstä, mutta toisaalta oman karmani olisin kohdannut myös toisessa perheessä.
        Olen mahdollisesti ollut jossain aikaisemmassa elämässä koira (ehkä lehmäkin), ihmiselämistäni minulle ei ole tullut selkeitä muistikuvia, ellei sitten ajoittaisia deja vu -hetkiä lasketa lukuun.
        Tutustun parhaillaan hindulaisuuteen kirjallisuuden ja netin kautta. Kokemusteni ja lukemiseni perusteella sanoisin, että monissa uskonnoissa on hyvää, mutta myös paljon pahaa. Ehdotonta totuutta tuskin missään suuntauksessa on.

        Kehityssuunta on aina "ylöspäin", eli tuskin ihmisen tasolle päässyt syntyy alemmaksi, lehmäksi tai koiraksi, kissaksi?
        Mutta ihmisen tasolla kehitys kestää pitkään, on vastuuta ja vaatimusta enemmän, koska ihminen pystyy valitsemaan ja suunnittelemaan.
        Kokemuksia, kokemuksia ja taas kokemuksia tarvitaan ja ennenkuin kaikki mahdollinen on koettu, tarvitaan siihen satoja elämiä ihmisenä.


      • Vaatetukset
        MEläjä kirjoitti:

        Kehityssuunta on aina "ylöspäin", eli tuskin ihmisen tasolle päässyt syntyy alemmaksi, lehmäksi tai koiraksi, kissaksi?
        Mutta ihmisen tasolla kehitys kestää pitkään, on vastuuta ja vaatimusta enemmän, koska ihminen pystyy valitsemaan ja suunnittelemaan.
        Kokemuksia, kokemuksia ja taas kokemuksia tarvitaan ja ennenkuin kaikki mahdollinen on koettu, tarvitaan siihen satoja elämiä ihmisenä.

        "Kehityssuunta on aina "ylöspäin", eli tuskin ihmisen tasolle päässyt syntyy alemmaksi, lehmäksi tai koiraksi, kissaksi?"

        Näinköhän tuo kuitenkaan on mikään välttämättömyys? Kyllähän vuorille noustessakin saatetaan joskus joutua menemään "alamäkeen". Buddhalaisuudessa myös kuvataan, kuinka ihmiskehossa elänyt sielu voi syntyä joissakin tilanteissa eläinkuntaan.


      • MEläjä

        Ihminen poikkeea muista "luontokappaleista" juuri siinä, että oma valinta sallii määrätyn liikkumavapauden. Olisiko johdonmukaista "pudota" tästä syyn ja seurauksen lain alaisuudesta?


      • töttörström
        Vaatetukset kirjoitti:

        "Kehityssuunta on aina "ylöspäin", eli tuskin ihmisen tasolle päässyt syntyy alemmaksi, lehmäksi tai koiraksi, kissaksi?"

        Näinköhän tuo kuitenkaan on mikään välttämättömyys? Kyllähän vuorille noustessakin saatetaan joskus joutua menemään "alamäkeen". Buddhalaisuudessa myös kuvataan, kuinka ihmiskehossa elänyt sielu voi syntyä joissakin tilanteissa eläinkuntaan.

        Ylhäällä tai alhaalla on tietenkin suhteellinen käsite. Karma määrittää pitkälti tulevat elämät, eli sen onko tämä ihmiskohtalomme parempi tai huonompi. Kyse on kuitenkin tavallaan universaalista koulusta, jonka eri luokilla on omat karmallisetkin haasteensa. "Mokaaminenkin" on yksi näistä oppitunneista ja kokeneimmatkin meistä sortutavat yhä siihen. Alimmalla tasoilla vältetään tekoja väärin tekemisen pelossa ja näin karmaa vältellen. Mitä enemmän kuitenkin mokaa, niin sitä enemmän myös oppii.


      • Vaatetukset
        MEläjä kirjoitti:

        Ihminen poikkeea muista "luontokappaleista" juuri siinä, että oma valinta sallii määrätyn liikkumavapauden. Olisiko johdonmukaista "pudota" tästä syyn ja seurauksen lain alaisuudesta?

        " Olisiko johdonmukaista "pudota" tästä syyn ja seurauksen lain alaisuudesta?"

        Ehkä eivät putoa minkään lain alaisuudesta. Usko tai älä, eläimissäkin on hyviksensä ja pahiksensa, sekä valintoja ja itsehillintää. Koe-eläimien tekemiä valintoja ja itsehillintää tutkitaan koko ajan laboratorioissa, ja eläinten toimintaa käytetään ihmisen toiminnan malleina. Syy on selvä: eläimet toimivat täysin samanlaisilla mentaalisilla periaatteilla kuin ihmisetkin. Mielellisiä ovat molemmat.


      • MEläjä

        Tässä kohtaa olen eri mieltä, kyllä ihminen on ainoa "eläinlaji", joka pystyy suunnittelemaan ja ajattelemaan tekonsa ja sen mahdolliset seuraukset. Ominaisuudet juuri erottavat ihmisen muista eläimistä, niistäkin jotka ovat jo hyvin lähellä alkeellisemman ihmisen tasoa.


      • töttörström kirjoitti:

        Ylhäällä tai alhaalla on tietenkin suhteellinen käsite. Karma määrittää pitkälti tulevat elämät, eli sen onko tämä ihmiskohtalomme parempi tai huonompi. Kyse on kuitenkin tavallaan universaalista koulusta, jonka eri luokilla on omat karmallisetkin haasteensa. "Mokaaminenkin" on yksi näistä oppitunneista ja kokeneimmatkin meistä sortutavat yhä siihen. Alimmalla tasoilla vältetään tekoja väärin tekemisen pelossa ja näin karmaa vältellen. Mitä enemmän kuitenkin mokaa, niin sitä enemmän myös oppii.

        Mielenkiintoista on tuo elämän jatkuminen, ainoa muutos on sopeutuminen uusiin olosuhteisiin.


      • MEläjä

        Ajattelin ensin että kehitystä ja kokemusta kertyy ainoastaan fyysisellä tasolla, ehkä näin onkin osittain....se kovin urakka?
        Kun siirrytään astraalitasoille 'jatkamaan' elämää, pitäisi henkisen puolen jatkaa myös siellä kehitystään, hieman kevyemmissä olosuhteissa?


    • kuolemaanpäättyy

      Kuoleman jälkeen on kuin ennen syntymää, et ole olemassa.

      • Todisteet-pöytään

        Todisteet on missä?


      • niinhänsäväität

        Väite ilman todisteita on tyhjää lätinää. Meillä ei ole vedenpitäviä todisteita kumpaankaan suuntaan. Vain uskomuksia ja asenteita.


    • pilvissä.liitelijä

      Ensimmäinen muistikuvani on ennen syntymääni. Siinä ei ole tolkun häivää, mutta jostain syystä siinä muistossa on "informaatiota", että se on ennen syntymääni. Hankala tällaisia on yrittää järjellä selittää. Se muistikuva on sininen taivas ja suht nopeasti ohitse lipuvia pilviä, mutta silti ne ovat eri asia kuin se taivas ja ne pilvet, joita nyt voimme nähdä. Tähän muistoon liittyy myös syvä mystisiä vaikutteita sisältävä psykofyysinen tunne. Eli ajatus, jossa tuntuu, että mieli saa fyysiseltä tuntuvan "kosketuksen"... tai jotain. Aika ajoin se palaa mieleeni suht selkeänä visiona, mutta jostain syystä siinä on hieman eroavaisuuksia ja tunne on osittain ahdistava. Ne pilvet muuttuvat hieman, vähän strasselia muistuttavaksi hötöksi ja yhtäkkiä ne väistyvät ja kiidän kuin tuhansia kilometrejä laajan valkoisen lakanan yläpuolella, ja taas tulevat "strasseli"pilvet näkyviin ja se outo psykofyysinen "kosketus" mieleeni. Ikään kuin sieluni olisi matkalla kohti tulevaa maallista majaani. Ehkä joskus tällekin löytyy selitys. Maallinen sellainen.

    • Kirjakääröt

      Ps.139:16 Biblia (1776). Sinun silmäs näkivät minut, kun en vielä valmistettu ollut, ja kaikki päivät sinun kirjaas olivat kirjoitetut, jotka vielä oleman piti, joista ei yksikään silloin vielä tullut ollut.

    • MEläjä

      Koskahan ihmisille selviää laajemmassa mittakaavassa, ettei kuolemaa ole ollenkaan?
      Toki fyysinen vaate jää tänne mutta sen jälkeen puetaan kevyempi vaate kevyempään maailmaan?
      Nähtävästi laajempaa ymmärrystä ei ole näköpiirissä, jokainen etenee omaa vauhtiaan ja ehkäpä ´muistaa´ vähitellen enemmän asioita fyysisen tason tarkoituksesta ja sen 'todellisempien tasojen' merkityksistä kehityskululle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      375
      3369
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      165
      1399
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe