Israel Jumalan sanassa

ArmostaAmen

Israel Jumalan sanassa
 
1) Jumala valitsi juutalaiset omaisuuskansakseen, ei kansan oman erinomaisuuden ja ansiollisuuden, vaan Jumalan armollisen valinnan ja isen kanssa tekemänsä liiton perusteella (1. Moos. 12:1-3; 3. Moos. 26: 42, 44; 5. Moos. 7:6-9; 9:4-6).

2) Jumala ei ole hylännyt Israelia. Se säilyy kansana Jumalan edessä ja saa aina palata maahansa, josta se joutui pois. Epäuskostaan huolimatta Israel on isien tähden rakastettu kansa (Jer. 31:35-37; 33:24-26; Psal. 105:6-11; Hes. 37:25; Room. 3:3; 11:28).

3) Israel on rikastuttanut pakanakansoja hengellisillä aarteilla, jotka Jumala aikojen saatossa on sille uskonut. Olemme saaneet etiikan, pyhät kirjoitukset ja itse Vapahtajan Jeesuksen Israelilta (Room. 9:4-5; Joh. 4:22).

4) Evankeliumi Jeesuksesta Messiaasta on Jumalan pelastava voima kaikille uskoville – ensin juutalaisille, sitten myös muille kansoille (Room. 1:16).

5) Eräänä päivänä koko Israel on kansallisessa laajuudessa kokeva pelastuksen armon Jeesuksessa ja he saavat asua rauhassa omassa maassaan, jonka Jumala lupasi heidän isillensä. Siihen saakka Israelin keskuudessa on aina oleva pieni jäännös uskovia armon valinnan mukaan osoituksena siitä, että Jumala ei ole hylännyt kansaansa ja sille antamiaan lupauksia (Hes. 37:1-29; Room. 11:5, 25-27).

Teet hyvin, kun muistutat itseäsi näistä Israelia koskevista Jumalan sanan totuuksista ja luet antamani jakeet omasta Raamatustasi.

Jumalahan on luvannut siunata niitä, jotka siunaavat Israelia. Rukoillaan Israelin puolesta. Tehdään sille hyvää. Seistään Israelin rinnalla sanoin ja teoin.

Siunaavin terveisin Jeesuksen maasta.

PASI

60

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 756y

      Ja muistetaan varsinkin sitä, että Tel Aviv on homojen kunniapääkaupunki.

      • IsraelHerrammeKotimaa

        Kts. Olet muslimi, joten ymmärryksesi ei riitä Herramme Jeesuksen Kristuksen, Taivaallisen Isämme aivoituksiin. Keksit omiasi kristillisille sivustoille muka todellisuutena.
        Sillä...
        ''Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ''

        1.Ef.2
        7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.

        8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

        9. ETTE TEKOJENNE KAUTTA, ETTEI KUKAAN KERSKAISI.

        10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        ................
        Herralla on tarkka pelastussuunnitelma kansaansa Israelia kohtaan.

        Lue Room.3

        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,


    • Jobinpostia

      Room.9:27 Mutta Elias huudahtaa Israelista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvuiltaan kuin meren hiekka niin, pelastuu heistä vain jäännös. Room.11:26 Ja niin kaikki Israel on pelastuva niinkuin kirjoitettu on.....Siinä Pasi Turuselle, "pähkinä purtavaksi"

      • xfgdfgh

        ok.


    • PasiToivonen

      >>Herralla on tarkka pelastussuunnitelma kansaansa Israelia kohtaan.>>

      Saat olla homo kunhan olet israelilainen.

      • KTS--

        Jeps. Homovastainen rummutus täällä lopahtaa siihen paikkaan kun tulee puhe Tel Avivuista.

        Pertsa taisi olla ainoa poikkeus joka manasi tulta ja tulkikiveä myös Tel Avivin päälle mutta Pertsalla onkin sisäänrakennettu, äidinmaidossa imetty homofobia.


      • fhfhh

        Saat olla homo, saat olla lesbo. Tuomiot on edelleenkin Jesuksella Kristuksella.
        Muslimi ei ole homoa parempi, eikä pelastu, ellei tee parannusta ja käänny Jeesuksen puoleen synteineen.
        Puhumattakaan homomuslimista, jolla sama tuomio Jumalan edessä ilman pelastusta.

        Ristinryöväri sai syntinsä anteeksi ristillä kun kääntyi Jeesuksen puoleen.
        Luuletko olevasi ristinryöväriä autuaampi?


      • fgnfghgh
        fhfhh kirjoitti:

        Saat olla homo, saat olla lesbo. Tuomiot on edelleenkin Jesuksella Kristuksella.
        Muslimi ei ole homoa parempi, eikä pelastu, ellei tee parannusta ja käänny Jeesuksen puoleen synteineen.
        Puhumattakaan homomuslimista, jolla sama tuomio Jumalan edessä ilman pelastusta.

        Ristinryöväri sai syntinsä anteeksi ristillä kun kääntyi Jeesuksen puoleen.
        Luuletko olevasi ristinryöväriä autuaampi?

        Niinpä. Jumalan valinta ja pulinat pois.


      • bdghgh
        KTS-- kirjoitti:

        Jeps. Homovastainen rummutus täällä lopahtaa siihen paikkaan kun tulee puhe Tel Avivuista.

        Pertsa taisi olla ainoa poikkeus joka manasi tulta ja tulkikiveä myös Tel Avivin päälle mutta Pertsalla onkin sisäänrakennettu, äidinmaidossa imetty homofobia.

        Tel Aviv on yhtä syntinen kuin muukin maailma, sillä suomalaiset homot kotiutuivat sinne, samoin venäläiset ilotytöt ja huumeet.
        Valitettavasti Jumala ei valinnut kansakseen Israelia sen synnittömyyden takia vaan oman itsensä suunnitelman mukaan.

        Suotta muslimi kts menet merta edemmäs kalaan, sillä itse, kuten kaikki muslimit ovat epäjumalan palvojia ja heitä kohtaan Herralla on myös oma suunnitelmansa.

        Muslimin ei kannata panna sanoja toisten suuhun kun itse on pahuuden palvelija.


      • amenamenamenaamen

        aamen, aamen,


      • vfadbb
        fgnfghgh kirjoitti:

        Niinpä. Jumalan valinta ja pulinat pois.

        minä kommentoin.


    • Hurskailleinfoa

      Jumalan suunnitelma Israelin pelastuksesta löytyy Ilmestyskirjasta.

      • wedwd

        ok.


      • YksinJeesus

        Lukekaa Sanaa.


      • dfhfhnnn

        ok..


      • efgtt
        YksinJeesus kirjoitti:

        Lukekaa Sanaa.

        ok..


    • Jeesusyksin

      Vain yksin Jeesus, hän mulle riittävi.
      Vain hänen luonaan tyyntyy syömmeni.
      Vain luon ristin hiljaa vartoen,
      saan kaiken hältä, mä mitä tarvitsen.
       Kuin virvatulten tuo liekki häilyvä,
      on täällä onnekkainkin elämä.
      Pois rientää hetket onnen päivien.
      Vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.
      Vain Jeesus riittää kun kaiken peittää yö
      ja sydän tuskan täyttämän lyö.
      Kun kuljen kautta korven pimennon.
      Vain Jeesus riittää, hän yksin luonain on.
      Vain Jeesus riittää, kun myrsky raivoaa
      ja aallot uhkaa purren upottaa.
      Oi auta Herra, huudan tuskassain.
      Hän tyyntää myrskyn, kun on mun purressain.
      On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu
      ja päälyportit mulle avautuu.
      On luonain hän, kun jätän tämän maan
      ja Isän kotiin mä muutan ihanaan.
      .

    • KTS--

      Roomalaiskirje:
      9:27 "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös"

      Eli Israelilla tarkoitetaan vain pientä pelastuvien jäännöstä. Ei sitä huutosakkimekastusta jota israelfanittajat hysteerisesti kailottavat.

      • etrhty

        Suura 2:190-191 “Taistelkaa Allahin tiellä niitä vastaan, jotka taistelevat teitä vastaan … Surmatkaa heidät, missä heitä kohtaattekin … sillä epäjumalan palvelus on pahempi synti kuin tappaminen. ”
        Suura 2:193. Taistelkaa heitä vastaan, kunnes pakanuuden viettelys lakkaa ja keskuudessamme vakiintuu ainoan Jumalan palveleminen
        Suura 8:12 “Herrasi antoi enkeleille ilmoituksen: ”Minä olen teidän kanssanne. Vahvistakaa niitä, jotka uskovat. Minä asetan pelon uskottomien sydämeen. Hakatkaa poikki heidän kaulansa ja raajansa. ”
        Suura 2:193. Taistelkaa heitä vastaan, kunnes pakanuuden viettelys lakkaa ja keskuudessamme vakiintuu ainoan Jumalan palveleminen
        Suura 8:39 Ja taistelkaa heitä vastaan, kunnes kaikki kiusaukset taukoavat ja kunnes Jumalan tuomiota noudatetaan kaikessa. Mutta jos he taas mielensä muuttavat, kyllä Jumala näkee, mitä he tekevät.


    • Suura5.51

      Suura 5:51 Uskovaiset, älkää ottako juutalaisia ja kristittyjä ystäviksenne; he ovat toistensa ystäviä. Joka ottaa heitä ystäväkseen, kuuluu heihin. Allah ei johdata väärintekijöitä.


      Suura 3:118. Te, jotka uskotte, älkää antautuko avomieliseen ystävyyteen muiden kuin teikäläisten kanssa; muut eivät jätä turmelematta teitä. He halajavat teidän perikatoanne, heidän vihansa on jo pursunut heidän suustansa; mutta se, mikä heidän sydämissään piilee, on vielä pahempaa.

      • KTSsuurat

        KTS--
        14.9.2016 21:19
        Jos tönit mun kavereita oot itse kuollut .
        Kommentoi

        UUSI
        KTS--
        14.9.2016 21:21
        Ja tavataan Stokkan kellon alla. 
        Sano aika!


      • wefef

        islamistin töitä.


      • ndfghgh
        KTSsuurat kirjoitti:

        KTS--
        14.9.2016 21:19
        Jos tönit mun kavereita oot itse kuollut .
        Kommentoi

        UUSI
        KTS--
        14.9.2016 21:21
        Ja tavataan Stokkan kellon alla. 
        Sano aika!

        Islamisti on ja ihan takuulla.


      • nbnbn

        Törkeyttä.


      • nfhjhgj

        ok.


    • wgrfrt

      KUKA JA MILLAINEN ON JUMALA?
      Olavi Peltola

      • ertrthhh

        Jumala on
        Ihminen kaipaa jotain. Psalmin rukoilija kuvaa tätä kaipuuta: "Niin kuin peura janoissaan etsii vesipuroa, niin minä kaipaan sinua Jumala" (Ps 42:2). "Sinä olet luonut meidät itsellesi, ja levoton on sydämemme, kunnes se sinussa löytää levon" (Augustinus).


      • Peltolajatkaa

        Raamatun mukaan suurin onni ihmisen elämässä on oppia tuntemaan Jumala. "Näin sanoo Herra: Älköön viisas kerskatko viisaudestansa, älköön väkevä kerskatko väkevyydestänsä, älköön rikas kerskatko rikkaudestansa; vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra (Jer 9:23-24, KR38). "Niin tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan" (Hoos 6:3, KR38). Jumalan tunteminen on ihmisen suurin onni, siinä on iankaikkinen elämä (Joh 17:3).


      • fwefr

        Siksi "olemme julmia itsellemme, jos yritämme elää tässä maailmassa tuntematta Jumalaa, jonka oma maailma on ja joka johtaa sitä. Maailmasta tulee outo, hullu, tuskainen niille, jotka eivät tunne Jumalaa. Jos halveksit Jumalan tuntemista, tuomitset itsesi hoipertelemaan ja kompuroimaan läpi elämäsi umpimähkään, ikään kuin vailla tajua suunnasta ja ymmärtämättä, mikä sinua ympäröi. Näin toimien tuhlaat elämäsi ja kadotat sielusi" (J. I. Parker).


      • rergfe

        Kun haluamme oppia tuntemaan Jumalan, huomaamme pian kuinka vaikeaa se on: "Katso, Jumala on suuri, emme häntä käsitä" (Job 36:26). Kaikki lausumamme Jumalasta ovat kömpelöitä, ne ovat vain likiarvoja. Siksi puheemme Jumalasta voivat saada saman tuomion kuin Jobin ystävät: "Ette ole puhuneet minusta oikein", "te olette puhuneet minusta vastoin totuutta" (Job 42:7, KR38,92). "Sanomatonta ei saa sanoiksi" (Martin Dibelius).


      • job42

        Tähän liittyy kymmenessä käskyssä oleva kielto, ettei saa tehdä itselleen kuvaa Jumalasta (2 Moos 20:4). Jokainen kuva on vääristää ja tulee epäjumalaksi. Kuva on ihmisen tekemä ja siksi ihmisen hallittavissa. Näin silloinkin vaikka kyseessä olisi ajatusrakennelma eikä vain fyysinen kuva. Kuitenkin voimme oppia tuntemaan Jumalan. Job sanoi: "Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt" 42:5, KR38). "Sen tähden minä häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa (Job 42:6).


      • cxvv

        Kristitty tietää, että on mahdollista oppia todella tuntemaan Jumala ja näin siksi, että Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa. "Ei siis ole mahdollista sanoa Jumalasta tai edes käsittää mitään muuta kuin, mitä meille jumalallisesti on ilmoitettu, eli sanottu ja paljastettu Vanhan ja Uuden testamentin jumalallisissa sanoissa" (Johannes Damaskolainen).


      • weeff
        ertrthhh kirjoitti:

        Jumala on
        Ihminen kaipaa jotain. Psalmin rukoilija kuvaa tätä kaipuuta: "Niin kuin peura janoissaan etsii vesipuroa, niin minä kaipaan sinua Jumala" (Ps 42:2). "Sinä olet luonut meidät itsellesi, ja levoton on sydämemme, kunnes se sinussa löytää levon" (Augustinus).

        ok..


      • oipoi

        Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen, ilkeäksi narsistiksi.
        Muutoin se toimii kuten muutkin mielikuvitusolennot, tontut, keijut, peikot ja maahiset.


      • dsffbf

        Ja taas poistettu ateismin vastaista.


    • vcxvcv

      Raamattu on kirja Jumalasta. Mutta se ei missään todistele Jumalan olemassaoloa. Todetaan vain: "Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa" (Ps 14:1). "Jumala joka olisi todistettavissa, olisi epäjumala, ei Jumala" (Osmo Tiililä). "Kieltäydyn uskomasta Jumalaan, jonka voin ymmärtää" (Graham Greene). Raamatun mukaan Jumala on mitä todellisin, sen sijaan ihminen on kuin varjo (Ps 39:5-7). Raamatun ihmiset kokivat, että Jumala on olemassa enkä voi ihmisenä päästä häntä pakoon (Ps 139:1-16; Job 7:16-21). Hän näkee ja hän tutkii minua, minä en näe enkä tutki häntä. Hän saavuttaa minut, minä en saavuta häntä.

      • sdsddf

        ok..


    • vcxvcv

      Raamattu on kirja Jumalasta. Mutta se ei missään todistele Jumalan olemassaoloa. Todetaan vain: "Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa" (Ps 14:1). "Jumala joka olisi todistettavissa, olisi epäjumala, ei Jumala" (Osmo Tiililä). "Kieltäydyn uskomasta Jumalaan, jonka voin ymmärtää" (Graham Greene). Raamatun mukaan Jumala on mitä todellisin, sen sijaan ihminen on kuin varjo (Ps 39:5-7). Raamatun ihmiset kokivat, että Jumala on olemassa enkä voi ihmisenä päästä häntä pakoon (Ps 139:1-16; Job 7:16-21). Hän näkee ja hän tutkii minua, minä en näe enkä tutki häntä. Hän saavuttaa minut, minä en saavuta häntä.

      • weffew

        Kaikki, mitä Raamattu kertoo Jumalasta, sen se kertoo Jumalasta suhteessa ihmiseen ja ihmisen käsityskykyyn ja tarkoituksena on ihmisen pelastuminen. Itse olemukseltaan Jumala jää ihmiselle salatuksi. "Totisesti, sinä olet salannut itsesi, Jumala, sinä Israelin Jumala, Pelastaja (Jes 45:15)! "Jumala on olento, joka on puhuteltavissa, ei selitettävissä". Jumalaa ei siis voida määritellä. Jumala on paljon enemmän kuin kaikki yrityksemme sanoa jotain hänestä annetun ilmoituksen sanoin. Kuitenkin se, mitä sanomme hänestä ilmoituksen sanoin turvallista ja luotettavaa ja sen varaan voimme perustaa elämme ja toivomme. Kun juutalaiselta filosofilta Marin Buberilta kysyttiin, uskoiko hän Jumalaan, hän vastasi: "Jos olisi Jumala, josta voidaan puhua, en uskoisi, mutta koska on Jumala, jolle voidaan puhua, sen vuoksi uskon häneen".


      • dswe

        ok..


      • nnnll
        weffew kirjoitti:

        Kaikki, mitä Raamattu kertoo Jumalasta, sen se kertoo Jumalasta suhteessa ihmiseen ja ihmisen käsityskykyyn ja tarkoituksena on ihmisen pelastuminen. Itse olemukseltaan Jumala jää ihmiselle salatuksi. "Totisesti, sinä olet salannut itsesi, Jumala, sinä Israelin Jumala, Pelastaja (Jes 45:15)! "Jumala on olento, joka on puhuteltavissa, ei selitettävissä". Jumalaa ei siis voida määritellä. Jumala on paljon enemmän kuin kaikki yrityksemme sanoa jotain hänestä annetun ilmoituksen sanoin. Kuitenkin se, mitä sanomme hänestä ilmoituksen sanoin turvallista ja luotettavaa ja sen varaan voimme perustaa elämme ja toivomme. Kun juutalaiselta filosofilta Marin Buberilta kysyttiin, uskoiko hän Jumalaan, hän vastasi: "Jos olisi Jumala, josta voidaan puhua, en uskoisi, mutta koska on Jumala, jolle voidaan puhua, sen vuoksi uskon häneen".

        ok--


    • bftgtr

      Eräs Raamatun keskeisimmistä ilmoituksista Jumalan todellisuudesta on 2 Moos 3:13-14. Siinä Jumala antaa nimensä, josta voimme oppia tuntemaan hänet: "Minä olen se, joka minä olen" (hepr. ehjee asher ehjee = Jahve, kreik. ego eimi). Nythän itse oleminen on sinänsä niin varmaa, ettei sitä voi ajatella olemattomaksi. Siksi tässä nimessä Jumala sanoo minulle: Minä olen itse oleminen. Minä olen ainoa, joka todella on ja pysyy. Minä olen itsessä oleva, elävä, henkinen Minä, Persoona. Minä olen paljon todellisempi kuin mitä sinä, varjona elävä ihminen koskaan pystyt käsittämään. Minusta kaikki on saanut alkunsa, mutta Minä itse olen aluton ja loputon. Ilman Minua ei ole mitään. Minä olen aina ollut ja tulen aina olemaan. Minun varassani on kaikki. Minä olen luomakunnasta ja ihmisestä riippumaton, luomakunnan ulkopuolella oleva ja tuonpuoleinen. Kuitenkin minä olen kaikkialla läsnä. Minä olen ja jään läsnäolevaksi. Minä olen se, joka on ja toimii.

      • sbfr

        ok.


      • ffwrg
        sbfr kirjoitti:

        ok.

        ok...


    • oipoi

      Jokainen muinaiskansa on ymmärtämättömyydessään valinnut jumalan eikä suinkaan toisin päin. Luonnollisesti omaa jumalaa on sittemmmin käytetty nationalismin lietsomiseen.
      Myöhemmin hassua tarinaa Jeesus-äpärästä on levitetty yksinkertaisille jo liikaakin. Niitä riittää sitten tällekin palstalle.

      • vdfvf

        Hista pitkä p.....


      • O.peltolaa

        Jeesus käytti rohkeasti itsestään tätä Jumalan nimeä MINÄ OLEN (Joh 8:58, ks. 6:35; 8:12; 10:11; 11;25; 14:6; 18:5, 37; Mark 14:61-62).
        Meihin on kuitenkin voimakkaasti vaikuttanut länsimaisen kulttuurin jo kolmen vuosisadan ajan hapattanut jumalankielteinen ja materialistinen todellisuuden tulkinta. Vaistomaisesti pidämme sitä oikeana. Jo 1700-luvulla englantilainen piispa Butler kirjoitti: "On tultu tilanteeseen, en tiedä miten, jossa lukuisat ihmiset pitävät selviönä, ettei kristinusko varsinaisesti ole pohtimisen arvoinen asia, vaan se on pääosiltaan todettu mielikuvituksen tuotteeksi. Tämän mukaisesti he kohtelevat sitä ikään kuin tämä olisi kaikkien arvostelukykyisten ihmisten yhteinen kanta ja ainoa mahdollisuus olisi pitää sitä leikinlaskun ja ivailun pääkohteena, ikään kuin rangaistukseksi siitä, että se niin kauan on häirinnyt maailman nautintoja".


      • Peltolaaaa

        Ajattelumme avulla tuskin koskaan pääsemmekään Jumalan etsimisessä sen pitemmälle kuin mitä runoilija Aaro Hellaakoski kuvaa: "Jumala, henki, sinutko kieltäisin siksi vain, ettet ole mahtunut majaan, jonka sun asunnoksesi kaavailin? Itseviisaana, arkana kunniastaan järkeni on kapinoinut sinua vastaan nähden mahtisi melko heikon, vajaan. Ethän kykene rakennusmestariksi, et edes kunnon poliisiksi, vastamaan et, kun kysyn: miksi, miksi?"


      • oipoi

        Pari tuntomerkkeihin sopivaa ilmoittautuikin nopeasti.
        Jumala on toki olemassa... suggestiivisena ilmiönä monella omassa päässä. Jokainen voi siten kuvitella ja kokea sen ihan haluamallaan tavalla vailla pienintäkään kytköstä realimaailmaan. Uskonnon tarve, eli keksiä selityksiä ymmärtämättömille asioille on sinänsä mielenkiintoinen ilmiö ihmisissä. Ukkosenjumala oli aikoinaan kova jätkä. Nyt jokainen voi kokea sähköiskun aina halutessaan ilman kummempaa jumaluutta. Jumala on ajettu niin pieneen nurkkaan että olisi jo aika jättää uskonnot menneiden vuosisatojen hassuiksi ilmiöiksi.


      • KTS--
        oipoi kirjoitti:

        Pari tuntomerkkeihin sopivaa ilmoittautuikin nopeasti.
        Jumala on toki olemassa... suggestiivisena ilmiönä monella omassa päässä. Jokainen voi siten kuvitella ja kokea sen ihan haluamallaan tavalla vailla pienintäkään kytköstä realimaailmaan. Uskonnon tarve, eli keksiä selityksiä ymmärtämättömille asioille on sinänsä mielenkiintoinen ilmiö ihmisissä. Ukkosenjumala oli aikoinaan kova jätkä. Nyt jokainen voi kokea sähköiskun aina halutessaan ilman kummempaa jumaluutta. Jumala on ajettu niin pieneen nurkkaan että olisi jo aika jättää uskonnot menneiden vuosisatojen hassuiksi ilmiöiksi.

        Friedrich Nietzsche sanoikin aikoinaan että Jumala on kuollut ja me ihmiset olemme Hänet tappaneet.


    • Jobinpostia

      Job.37:6 Sillä hän sanoo lumelle: Putoa maahan, samoin sadekuurolle, rankkasatensa ryöpylle.

      • KTS--

        Eli painovoima on yhtä kuin Jumalan Sana...


      • hyvämuistaaettä

        Sekään asia ei ole hamasagentin päätettävissä.


      • oipoi

        Jumalalla on ajoittain aika kieroutunut ja sairas huumorintaju.
        En kaveraa moisen sadistin kanssa.


    • filade

      Ylösnoussut kuningas Daavid on Israelin kansan hallitsija 1000 v. Millenniumissa ja heidän ikuinen ruhtinas tulevassa luomakunnassa.

    • KunniaJumalalle

      Totisesti, totisesti niin on.

    • Elävärobotti

      Minun puolesta israel ja juutalais-zionistiset psykopaatit voitaisiin tuhota. Kukaan meistä ei tarvitse maiden ekonomialla keikuttelevia ja kulttuurien muuttavia ja rikkovia käärmeitä. Missä paha? Siellä Israel. Muutenkin te, uskontohihhulit, puolustatte Israelia fasistisesti kuin italialaiset mussolinia konsanaan, tekisi israel mitä vaan. Olette aivopestyjä maailman aikaisimmilla keinoilla kontrolloida ihmiskuntaa. Juutalaiset "jumalan valittu kansa"... He itse vielä kirjoittivat tuon "pyhän" kirjan. Anna meidän kaikki kestää.

    • Elävärobotti

      Minun puolesta israel ja juutalais-zionistiset psykopaatit voitaisiin tuhota. Kukaan meistä ei tarvitse maiden ekonomialla keikuttelevia ja kulttuurien muuttavia ja rikkovia käärmeitä. Missä paha? Siellä Israel. Muutenkin te, uskontohihhulit, puolustatte Israelia fasistisesti kuin italialaiset mussolinia konsanaan, tekisi israel mitä vaan. Olette aivopestyjä maailman aikaisimmilla keinoilla kontrolloida ihmiskuntaa. Juutalaiset "jumalan valittu kansa"... He itse vielä kirjoittivat tuon "pyhän" kirjan. Anna meidän kaikki kestää.

      • Aamasama

        https://youtu.be/NhwtvgFqXAg
        Osa ongelmiimme. Muistakaa, että kaikki juutalaiset ole zionisteja, siihen kuuluu myös eliittejä ympäri maailmaa.


      • VihallesiVaihtoehto

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe