Turun uusi pesula sekoittaa elämämme

Ei.onnistu.enää

Nyt ne ovat tehneet päätöksen liittyä helluntaikirkkoon. Ei jäsenet tahdo sitä. Suurin osa ei edes tiewdä, että heidät on liitetty yhdistykseen, koska ilmoittivat liittyvänsä vain seurakuntaan. Tämä on huijausta.

13

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OlemassaOloa

      Jos on lupaa kysymättä liitetty, on tehty rikos. Kysy ensin sen johtajalta. Ellet pääse hänen kanssa puusta pitkään, käänny viranomaisten puoleen. Sulla on oikeus tietää, oletko liitetty vait et.

    • SamAndersson

      Tähän yhdistysasiaan kysymys: Eikös Suomessa kaikki helluntaiseurakunnat ole olleet vuosikymmenien ajan rekisteröityjä yhdistyksiä? Kai siten kaikki seurakuntien jäsenet ovat olleet myös rekisteröityjen yhdistysten jäseniä? Ei kai tässä nyt mitään ongelmaa ole?

      Uudenpesulan rekisteröitymisasiasta en tiedä mitään. Mutta ei rekisteröityminen sitä tarkoita, että kaikkien nykyisten jäsenten pitäisi liittyä uskonnollisen yhdyskunnan jäseniksi. Jokainen valitsee liittymisensä tai liittymättömyytensä itse. Itse kuulun seurakuntaan, joka on rekisteröitynyt uskonnonvapauslain alle, ja tänä vuonna myös juridinen toiminta on päätetty siirtää tämän lain alle. Itse en ole liittynyt helluntaikirkkoon, mutta seurakunnan juridinen toimintamalli ei ole minulle mikään ongelma; ei se vaikuta minuun millään tavalla.

    • Mistä.on.kysymys

      Opettaako Raamattu seurakuntaa liittoutumaan maailman kanssa?

      • Eikö kristus ole seurakunna pää.


      • capiche

        Raamattu opettaa olemaan esivallalle kuuliainen. Seurakunnan on noudatettava toiminnassaan sen maan lakeja, jossa se sijaitsee.
        Suomessa uskonnonvapauslaki takaa vapauden harjoittaa uskontoa. Mutta järjestäytyneiden uskonnollisten yhteisöjen on rekisteröidyttävä, koska ne toimivat työnantajana, omistavat kiinteistöja tai solmivat vuokrasopimuksia, keräävät kolehtia yms. Eli ovat yhteiskunnallisia toimijoita, joita koskevat samat lait kuin muitakin.


    • Pihalla.on

      Ei tuo lahko ole seurakunta vähääkään.

    • Helluntaikirkko on mukana ekumeniassa joka on eksytys

      Älkää olko osallisia ekumeniaan millään tavalla

      • pimeääpimeää

        Juu, lahkohenkiselle ajatus yhteydenpidosta toisiin kristittyihin on kauhea. Mihinkäs kategoriaan nämä lahkot kuuluivatkaan? Ai niin, lihan tekoihin. Ja mitä Jeesus rukoilikaan ennen taivaaseen astumistaan? Että he (=kristityt) yhtä olisivat. Jokin tässä ei täsmää.


    • Omituinen.nimi

      Uusipesulalahko on ekumeenikkoja pullollaan.

    • Ei.kiinnosta

      Ihan sama onko uusikirkkopesula tai vanha pesula. Samaa teatteria ovat.

    • DoctorT

      Uusipesula on jo nimenä niin Kristuksen seurakunta-arvoa ja -järjestystä rienaava, ettei kenenkään itseään kunnioittavan tulisi edes jalallaan astua moiseen porukkaan!!

    • Summasin

      Totta DoktorT.
      Ei sitä pitäisi sanoa seurakunnaksi.

    • eiteevaikutusta

      Kun näitä lukee, niin voi päätyä vain sellaiseen johtopäätökseen, että kristityt ovat säälittävää porukkaa. Häpeäksi te olette sille, jota väitätte seuraavanne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe