Muuttuuko kirkosta eronnut ateistiksi?

käymäänvaintännetultiin

Ristiriitaisista maailmakatsomuksista johtuva ero liittyy yleensä sukupuoliseen

epätasa-arvoon, eli homoseksuaalien kirkossa vihkimiseen, tai

naispappeuteen.

Älykkysosamäärän tulisi kuitenkin ponnahtaa pikkuhiljaa ateistiselle tasolle

ja ihmisestä tulee neutraali sekulääri eli normaali kansalainen

joka ampui samalla juuri kirkosta erottuaan jumalansa kuin metson puusta

alas, tai ainakin laittoi toistaiseksi pekkasille. On tyytämätön tätänykyä

entiselle pimeälle elämälleen ja liittyy ateistisiin joukkoihin tulemalla seuran

kaltaiseksi vaikka entistä elää on saattanut kestää vuosikymmeniä.

9

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnMuuttunutOlinJo

      En minä ainakaan muuttunut.
      Mä olin kyllä ateisti jo silloinkin kun vielä kuuluin kirkkoon.

    • oipoi

      Toivottavasti. Miksi jäädä eteiseen kyykkimään.

    • rallikuski

      Ei muutu. Kirkkoon kuuluva voi olla ateisti ja kuulumaton voi olla hellari.

    • Ei liity.

    • vm41

      Jälleen tulee esiin ymmärryksen vähyys, tai puute kuulumisesta kirkon väestörekisteriin.
      Kaikki jotka ovat kirkon kirjoissa, eivät todellakaan ole kristittyjä, vaan rekisteröityjä valheen kuuntelijoita ja aivopestyjä onnettomia maksumiehiä/naisia.
      Monet liittyvät kirkkoon saadakseen prameat puitteet vihkimiselleen, vaikka ovat mieleltään väärin, sekä synnintekijöitä.
      Ymmärrän hyvin kyseisen käytännön, sillä maalaispitäjien nuorisoseurojen talot eivät missään nimessä sovi juhlapaikaksi tiineelle, tai äskettäin abortin tehneelle morsiamille.

    • Erosin kirkosta ja muutaman vuoden päästä kokemus osoitti Jumalan olevan enkä mihinkään lahkotoimintaan ole kuitenkaan lähtenyt. Eli tulin uskoon kirkosta erottuani.

    • Kirkon jäsenistä hyvin suuri osa on ateisteja. Joiltakin puuttuu rohkeus sen esiintuomiseen tai eivät esim. perintöasioiden (ahneutensa) takia voi erota kirkosta. Kirkon oman, v.2011 julkaistun, nelivuotistutkimuksen mukaan suomalaisista n. 27% uskoo kirkon saarnaaman jumalolennon olemassaoloon. eli siellä kirkossahan ne ateistit lymyilevät.

    • atesimionmitäon

      En muuttunut. Päinvastoin, erosin sieltä sen vuoksi en yhtynyt liberaaliteologiaan.

    • LyhyestiSanottu

      Kaikki kirkkoon kuulumattomat ovat ateisteja. Siksi on hyvä, mitä enemmän väkeä eroaa kirkosta, sillä silloin ateistien määrä vain lisääntyy ja uskovaisten hihhulien osuus väestöstä laskee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe