Ristiriitaisista maailmakatsomuksista johtuva ero liittyy yleensä sukupuoliseen
epätasa-arvoon, eli homoseksuaalien kirkossa vihkimiseen, tai
naispappeuteen.
Älykkysosamäärän tulisi kuitenkin ponnahtaa pikkuhiljaa ateistiselle tasolle
ja ihmisestä tulee neutraali sekulääri eli normaali kansalainen
joka ampui samalla juuri kirkosta erottuaan jumalansa kuin metson puusta
alas, tai ainakin laittoi toistaiseksi pekkasille. On tyytämätön tätänykyä
entiselle pimeälle elämälleen ja liittyy ateistisiin joukkoihin tulemalla seuran
kaltaiseksi vaikka entistä elää on saattanut kestää vuosikymmeniä.
Muuttuuko kirkosta eronnut ateistiksi?
9
155
Vastaukset 9
- EnMuuttunutOlinJo
En minä ainakaan muuttunut.
Mä olin kyllä ateisti jo silloinkin kun vielä kuuluin kirkkoon. - oipoi
Toivottavasti. Miksi jäädä eteiseen kyykkimään.
- rallikuski
Ei muutu. Kirkkoon kuuluva voi olla ateisti ja kuulumaton voi olla hellari.
Ei liity.
- vm41
Jälleen tulee esiin ymmärryksen vähyys, tai puute kuulumisesta kirkon väestörekisteriin.
Kaikki jotka ovat kirkon kirjoissa, eivät todellakaan ole kristittyjä, vaan rekisteröityjä valheen kuuntelijoita ja aivopestyjä onnettomia maksumiehiä/naisia.
Monet liittyvät kirkkoon saadakseen prameat puitteet vihkimiselleen, vaikka ovat mieleltään väärin, sekä synnintekijöitä.
Ymmärrän hyvin kyseisen käytännön, sillä maalaispitäjien nuorisoseurojen talot eivät missään nimessä sovi juhlapaikaksi tiineelle, tai äskettäin abortin tehneelle morsiamille. Erosin kirkosta ja muutaman vuoden päästä kokemus osoitti Jumalan olevan enkä mihinkään lahkotoimintaan ole kuitenkaan lähtenyt. Eli tulin uskoon kirkosta erottuani.
Kirkon jäsenistä hyvin suuri osa on ateisteja. Joiltakin puuttuu rohkeus sen esiintuomiseen tai eivät esim. perintöasioiden (ahneutensa) takia voi erota kirkosta. Kirkon oman, v.2011 julkaistun, nelivuotistutkimuksen mukaan suomalaisista n. 27% uskoo kirkon saarnaaman jumalolennon olemassaoloon. eli siellä kirkossahan ne ateistit lymyilevät.
- atesimionmitäon
En muuttunut. Päinvastoin, erosin sieltä sen vuoksi en yhtynyt liberaaliteologiaan.
- LyhyestiSanottu
Kaikki kirkkoon kuulumattomat ovat ateisteja. Siksi on hyvä, mitä enemmän väkeä eroaa kirkosta, sillä silloin ateistien määrä vain lisääntyy ja uskovaisten hihhulien osuus väestöstä laskee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661050
- 69752
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40736- 149716
- 72687
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37655Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)76613- 43580
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k197543Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111537Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19530Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18480- 47442
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail112435- 81426
Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto64416Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline102394- 52393
- 17392
YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene23383