Muuttuuko kirkosta eronnut ateistiksi?

käymäänvaintännetultiin

Ristiriitaisista maailmakatsomuksista johtuva ero liittyy yleensä sukupuoliseen

epätasa-arvoon, eli homoseksuaalien kirkossa vihkimiseen, tai

naispappeuteen.

Älykkysosamäärän tulisi kuitenkin ponnahtaa pikkuhiljaa ateistiselle tasolle

ja ihmisestä tulee neutraali sekulääri eli normaali kansalainen

joka ampui samalla juuri kirkosta erottuaan jumalansa kuin metson puusta

alas, tai ainakin laittoi toistaiseksi pekkasille. On tyytämätön tätänykyä

entiselle pimeälle elämälleen ja liittyy ateistisiin joukkoihin tulemalla seuran

kaltaiseksi vaikka entistä elää on saattanut kestää vuosikymmeniä.

9

155

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnMuuttunutOlinJo

En minä ainakaan muuttunut.
      Mä olin kyllä ateisti jo silloinkin kun vielä kuuluin kirkkoon.

• oipoi

Toivottavasti. Miksi jäädä eteiseen kyykkimään.

• rallikuski

Ei muutu. Kirkkoon kuuluva voi olla ateisti ja kuulumaton voi olla hellari.

• Ei liity.

• vm41

Jälleen tulee esiin ymmärryksen vähyys, tai puute kuulumisesta kirkon väestörekisteriin.
      Kaikki jotka ovat kirkon kirjoissa, eivät todellakaan ole kristittyjä, vaan rekisteröityjä valheen kuuntelijoita ja aivopestyjä onnettomia maksumiehiä/naisia.
      Monet liittyvät kirkkoon saadakseen prameat puitteet vihkimiselleen, vaikka ovat mieleltään väärin, sekä synnintekijöitä.
      Ymmärrän hyvin kyseisen käytännön, sillä maalaispitäjien nuorisoseurojen talot eivät missään nimessä sovi juhlapaikaksi tiineelle, tai äskettäin abortin tehneelle morsiamille.

• Erosin kirkosta ja muutaman vuoden päästä kokemus osoitti Jumalan olevan enkä mihinkään lahkotoimintaan ole kuitenkaan lähtenyt. Eli tulin uskoon kirkosta erottuani.

• Kirkon jäsenistä hyvin suuri osa on ateisteja. Joiltakin puuttuu rohkeus sen esiintuomiseen tai eivät esim. perintöasioiden (ahneutensa) takia voi erota kirkosta. Kirkon oman, v.2011 julkaistun, nelivuotistutkimuksen mukaan suomalaisista n. 27% uskoo kirkon saarnaaman jumalolennon olemassaoloon. eli siellä kirkossahan ne ateistit lymyilevät.

• atesimionmitäon

En muuttunut. Päinvastoin, erosin sieltä sen vuoksi en yhtynyt liberaaliteologiaan.

• LyhyestiSanottu

Kaikki kirkkoon kuulumattomat ovat ateisteja. Siksi on hyvä, mitä enemmän väkeä eroaa kirkosta, sillä silloin ateistien määrä vain lisääntyy ja uskovaisten hihhulien osuus väestöstä laskee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1682
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      460
      1226
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      86
      1140
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      69
      1049
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1033
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      897
    7. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      35
      807
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      675
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      172
      661
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      652
    Aihe