Yliluonnosllistako - kokemuksia !

Yliluonnollisella kokemuksella on usein luonnollinen selitys.
Joskus kuitenkin jokin menee "yli ymmärryksen" eikä muutu vaikka mitä muut tahot väittäisivät.

Olen itsekin törmännyt muutamaan asiaan, jotka ovat tosi merkillisiä - en alieneihin tms, vaan henkilökohtaisempiin tapahtumiin - niistä myöhemmin lisää.

Kertokaa ihmeessä kokemuksianne - kiitos!

82

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yliluonnollistako jne ;DDD Listaa ei tarvita - yksi kokemus riittää...saati luonnosta vastaajan tulevasta kirjasta/elokuvasta...

    • Hakutulos

      Ne on todellisia asioita. Enkelit kummittwlut ufot viljapeltokuviot spiritismi jne. Spiritismistä mulla kokemusta ja se on lähes pelottavaa. Ja muista nyt että meitä vahditaan koko ajan.jopa ajatuksiasi. Jokainen hiuskarvakin on luettu. Tietoa on paljon saatavilla.

    • Hakutulos

      Ajatuksesikin on tiedossa enkeleille.kummituksia on ollut aikojen alusta. Tuonpuoleisen on siis lähellä.emme vain näe tai tunne. Ihmisen henkiruumis voi mennä kiven läpi niin kuin radioaalto.- ufoja on .uskon että ne on enkeleitä.ensikädeen tietoa on. Kummallistako.ei.se on todellista ja jumalan luomaa. Suurempien älyken aikaansaannosta ja tuntematonta fysiikkaa.

      • pirremiinapa

        Meneekö /tuleeko radioaalto kivenkin läpi..mikä on sen voimanlähde..valoko vai sähkö?


    • ö-Öö

      Joka talvi tapahtuu ihme

      Jossain vaiheessa kävelen vetten päällä.. Että sitä luokkaa yliluonnolliset kokemukset. Ihmeet ihmeesti vähenevät, sitä mukaa, kun tieto lisääntyy. Ihan varmasti paljon asioita, mihin ei kai ikinä löydetä selitystä, mutta ei ne mitään yliluonnollisia juttuja ole. Ihminen on taipuva selittämään asioit, joita ei ymmärrä just noituutena tms. Pitää muistaa, maapallolla muutamia miljardeja ihmisiä palvoo jotain taruolentoja ja harjoittavat ties mitä taikauskoa.

      Ihmisen ongelma kai on, ollaan höynätettävissä. Sen verran teräviä, että etsitään vastauksia, sen verran tyhmiä, ei löydetä niitä. Ja kaikki selittämätön pruukataan selittään jollain jumalilla jne. Siinä sitten typeryksiä höynäytellään.

      Ollut puhetta elukoista. Niille varmaan paljonkin juttuja, joita ne ei ymmärrä. Mun käsittääkseni ne ei anna tollasen vaikuttaa mitenkään, ne vaan on. Siinä kai suurin ero ihmisen ja muitten elukoitten välillä.

      Mä en usko mihinkään yliluonnolliseen, mun mielestä vaan joistain asioista ei ole tietoa.

      =DW=

      • Ulkoilutan hoitokoiraani epäsäännöllisen säännöllisesti. Ihmettelen, miten minulla voi olla koiraan niin kummallinen läheisyyden tunne tai tuntemus. Meillä kotona, eikä minulla itsellä ole koskaan ollut koiraa, eikä mitään kotieläintä. Eläimet ovat jääneet elämässäni lähes tuntemattomaksi. Nyt tämä hoitokoira on niin luonnikas kanssani ja itsekin taluttelen sitä pitkin poikin, ihan kuin ikäni olisin näin tehnyt. No se merkillisyys, mitä olen miettinyt. Em.(edesmennyt) mieheni kuoli 29.09.2013. Koira on syntynyt 01.10.2013. Onko tässä jokin ihmeellinen jatkumo. Vai olenko ollut tavallista herkimmillä sillloin, kun koira pentuna ilmestyi kuvioihin. Mutta kun sen koiran katse, luonne, koko iso olemus, melkein berhanttilainen, muistuttaa tosipaljon edesmennyttä miestäni.


      • Eli miehesi henki olisi siirtynyt hoitokoiraasi?


      • Joka talvi tapahtuu ihme - autoilijat kesärenkaissaan uhmaavat säätiedotusten mahtia ja joukkoliikenne seisahtuu ;= O


    • Ei ole olemassa yliluonnollista tässä maailmassa. On olemassa vain luonnollista

      • Vie.Vain

        Tulitko hakemaan korppista takasin 70 palstalle?


      • ruuna-ruuna-piltuuseen

        "On olemassa vain luonnollista"

        Riippuen siitä, mitä pitää luonnollisena? Tulit sitten tänne hakemaan riitaa, koska viesteihisi ei vastailla tuolla 70 palstalla ja kuulutkin sinne 80 palstalle.


    • hmpff

      Olen tällä palstalla useasti kertonut että äidilläni paranoidinen skitsofrenia. Viettänyt osan elämästäni selittämällä, että tuo ei ole mahdollista, tuo on aistiharhaa, tuo taas johtuu sinun omasta käytöksestäsi.

      Kallistun jälleen kerran DW:n näkemykseen. Kaikki on kiinni siitä miten paljon ymmärtää, mitä edes ymmärtää. Lisäksi ihminen tykkää keskittyä niihin asioihin, joissa hän näkee jotain itselleen tärkeää. Ja unohtaa näin ollen kaikki ne muut sivuasiat.

      Ihmisen aisteihin ei ole luottamista. Hän näkee ja kokee asioita täysin subjektiivisesti. Jälkikäteen hän lisäksi pystyy helposti muuttamaan jotain muistoa niin että se on hänelle edullista.

      Minä en usko mihinkään yliluonnolliseen, ja sisimmässäni on pieni peikko jolla tarve ampua alas kaikki uskomukset. Sitä mun ei pitäisi tehdä, jos joku uskoo johonkin kauniiseen, saa vaikkapa surun paikattua, niin mikäpä siinä.

      Mulle on tullut tärkeäksi kysyä Miksi. Miksi haluat uskoa noin? Mitä muuta se voisi olla?

      • on-jokunen-muukin

        "paranoidinen skitsofrenia. "
        Minulla ei ole todettu tuollaista, mutta olen täälläkin kertonut, kuinka "aistiharha" voi kadottaa jopa auton, jonka ohi kulkiessa täytyy se kiertää, mutta sitä ei vain näe, koska on uskonut, että pihassa se ei ole.

        Siksi uskon siihen, että ihmismieli on vielä tutkimaton, tai ainakin puuteellisesti tutkittu.
        Vai onko uskominen sittenkin siihen, että usko siirtää vuoriakin, koska minulta se hävitti autoni. Onneksi silloin lapseni sanoi, että hei äiti, miksi me ei mennä autolla, koska se on tuossa pihassa. Olimme siis jo juoksemassa bussipysäkille!


      • hmpff
        on-jokunen-muukin kirjoitti:

        "paranoidinen skitsofrenia. "
        Minulla ei ole todettu tuollaista, mutta olen täälläkin kertonut, kuinka "aistiharha" voi kadottaa jopa auton, jonka ohi kulkiessa täytyy se kiertää, mutta sitä ei vain näe, koska on uskonut, että pihassa se ei ole.

        Siksi uskon siihen, että ihmismieli on vielä tutkimaton, tai ainakin puuteellisesti tutkittu.
        Vai onko uskominen sittenkin siihen, että usko siirtää vuoriakin, koska minulta se hävitti autoni. Onneksi silloin lapseni sanoi, että hei äiti, miksi me ei mennä autolla, koska se on tuossa pihassa. Olimme siis jo juoksemassa bussipysäkille!

        Ihmismieli on pitkälti kemiaa ja sähköimpulsseja, mikä tahansa sellainen "kone" voi saada häiriön jakeluun tai mennä rikki. Jonkin verran voimme vaikuttaa omaan sekoitukseen, mutta ei loputtomasti.

        Uskon että melkein jokaisella on jotain hetkellisiä aistiharhoja jossain vaiheessa elämää. Tai monella ainakin. Olematta silti sairas, tai varsinkaan skitsofreeninen. Stressi, unettomuus... ei paljon muuta tarvita. Kellä niitä nyt ei olisi.

        Äidin jälkeen minulle on tullut lähes pakkomielteeksi tarkistaa kaikki sellaiset oudot asiat mitkä tapahtuu mun ympärillä. Pieni pelko aina perseessä että omakin mieli hairahtaa. Jatkuva kyseenalaistaminen.


      • on-jokunen-muukin
        hmpff kirjoitti:

        Ihmismieli on pitkälti kemiaa ja sähköimpulsseja, mikä tahansa sellainen "kone" voi saada häiriön jakeluun tai mennä rikki. Jonkin verran voimme vaikuttaa omaan sekoitukseen, mutta ei loputtomasti.

        Uskon että melkein jokaisella on jotain hetkellisiä aistiharhoja jossain vaiheessa elämää. Tai monella ainakin. Olematta silti sairas, tai varsinkaan skitsofreeninen. Stressi, unettomuus... ei paljon muuta tarvita. Kellä niitä nyt ei olisi.

        Äidin jälkeen minulle on tullut lähes pakkomielteeksi tarkistaa kaikki sellaiset oudot asiat mitkä tapahtuu mun ympärillä. Pieni pelko aina perseessä että omakin mieli hairahtaa. Jatkuva kyseenalaistaminen.

        "Kellä niitä nyt ei olisi."

        Ainakin miehelläni oli usein, mutta se johtui alkoholista. Kerran hän väitti (oli paljon ystäviä koolla kesällä), että minä olen huorimassa siskoni miehen kanssa tuolla järvellä? Mikään ei saanut häntä uskomaan, että olin samassa huoneessa ystävien kanssa.

        Oli sellainenkin kerta, että hän ajoi autolla 500 km ja pelkäsi kokoajan, että häntä seurataan, siis pakeni välillä sivuteille ja se oli harmi, että hänen oma tytär, siis lapseni joutui tuota kuuntelemaan. Onneksi loppumatka meni hyvin, koska lapseni (9-v) oli sanonut, että hän jää autosta pois, jos et aja nyt heti kotiin.

        Sairaus ja alkoholismi tuo näitä harhoja usein, mutta on muutakin mystistä entisajan uskoista, verenseusauttajista ja Kuikka Koposesta, joten ei suljeta silmiä mystisyyteen.


      • hmpff
        on-jokunen-muukin kirjoitti:

        "Kellä niitä nyt ei olisi."

        Ainakin miehelläni oli usein, mutta se johtui alkoholista. Kerran hän väitti (oli paljon ystäviä koolla kesällä), että minä olen huorimassa siskoni miehen kanssa tuolla järvellä? Mikään ei saanut häntä uskomaan, että olin samassa huoneessa ystävien kanssa.

        Oli sellainenkin kerta, että hän ajoi autolla 500 km ja pelkäsi kokoajan, että häntä seurataan, siis pakeni välillä sivuteille ja se oli harmi, että hänen oma tytär, siis lapseni joutui tuota kuuntelemaan. Onneksi loppumatka meni hyvin, koska lapseni (9-v) oli sanonut, että hän jää autosta pois, jos et aja nyt heti kotiin.

        Sairaus ja alkoholismi tuo näitä harhoja usein, mutta on muutakin mystistä entisajan uskoista, verenseusauttajista ja Kuikka Koposesta, joten ei suljeta silmiä mystisyyteen.

        Tuo sun irrottama "Kellä niitä ei olisi" oli viittaus stressiin ja unettomuuten, ei suinkaan aistiharhoihin. Noh, oma vika, kirjoitin pikkasen huolimattomasti tuon.

        Yleensä huumausaineet, niin alkoholi kuin muutkin, sekoittaa pään. Saa aikaiseksi senkin harhan, että osaa laulaa :)) Isoisäni oli viinaan menevä, hänelläkin pikku-ukkoja jossain vaiheessa. Niistä on huumori kyllä kaukana.


      • Mieli-ikioma-suojattu

        "Siksi uskon siihen, että ihmismieli on vielä tutkimaton, tai ainakin puuteellisesti tutkittu."

        Miten ihmismieltä voidaan tutkia koska kukaan ei pääse toisen pään sisälle?
        Päätelmiä voidaan tehdä ainoastaan sen toisen käyttäytymisestä ja sanoista, mutta nehän eivät ole totuus. Se toinenhan voi heittää skeidaa sen minkä ehtii tai puhua muuten normaalista arjesta poikkeavia lauseita.

        Lähes jokaisella on mielensä edessä tietoturvaohjelma ja ihminen itse säätää, myös hullut, mitä antaa ulos itsestään.


    • äidille.rakas

      Olen tämän joskus ennenkin kirjoittanut. Äidillä oli tapana jokaisen noin viikoittaisen puhelun päätteeksi sanoa: rukoilen puolestasi. Ja minä vastasin: kiitos sitä tarvitaan aina. Äidin muisti sairastui, eikä hän enää pystynyt rukoilemaan. Elämässäni tapahtui sarja ikäviä asioita. En tiedä onko yliluonnollista vai tulevatko vaikeudet kun ovat tullakseen. Muutaman vuoden kuluttua elämäni palautui tasaisiin uomiinsa.

    • Olen kokenut yliluonnollisen tapahtuman, se pelasti ihmisen hengen.
      Tämä on hyvin outoa, koska olen hyvin epäilevänen tällaisten kokemusten suhteen.
      Vieläkäkin ihmettelen vaikka tapahtumasta on pitkä aika.

      • hmpff

        Mun vanhin sisko puhuu etiäisistä, hän näkee enne-unia. Suhtaudun niihin vähän nuivasti vaikka en sitä hänelle kerrokaan :) Minusta hän voisi pitää unipäiväkirjan, ja katsoa sen jälkeen että moniko tapahtuma tapahtui oikeasti, ja minä päivänä ne oli. Ennen vai jälkeen.

        Mutta toisaalta hän pitää niistä, luottaa niihin. Mikä mä olen ottamaan häneltä se pois. Yhtä hyvin voin itse olla väärässä. Samalla sanoisin tavallaan hänelle että en luota häneen, koska en usko häntä.


      • hmpff kirjoitti:

        Mun vanhin sisko puhuu etiäisistä, hän näkee enne-unia. Suhtaudun niihin vähän nuivasti vaikka en sitä hänelle kerrokaan :) Minusta hän voisi pitää unipäiväkirjan, ja katsoa sen jälkeen että moniko tapahtuma tapahtui oikeasti, ja minä päivänä ne oli. Ennen vai jälkeen.

        Mutta toisaalta hän pitää niistä, luottaa niihin. Mikä mä olen ottamaan häneltä se pois. Yhtä hyvin voin itse olla väärässä. Samalla sanoisin tavallaan hänelle että en luota häneen, koska en usko häntä.

        Tämä kokemukseni ei ehkä ollut unta.
        Heräsin aamuyöllä, kello oli viiden paikkeilla, valoisa kesäinen aamu.
        Näin hahmon, ajattelin että mieheni on kumartuneena vastakkaisella seinällä olevan sängyn puoleen.
        Ihmettelin kun hahmo oli läpikuultava, seinävaate näkyi lävitse.
        En uskonut silmiäni, nipistin itseäni reidestä kun olin kuullut että siten saa selville näkeekö unta. Sen mukaan ei ollut unta.
        Hahmo siirtyi lähemmäksi, jotenkin vain ilmoitti että mihin on mentävä ja nopeasti.
        Tottelin, se tuntui silloin ihan luontevalta. Ehdin viime tipassa estämään kuoleman.
        Vieläkään en tiedä mitä uskoa, tämä on totta. Olen ajatellut että ihmisen alitajunta on monimutkaisempi kuin uskommekaan, enteitä tallentuu tajuntaamme tedostamatta.


      • hmpff
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Tämä kokemukseni ei ehkä ollut unta.
        Heräsin aamuyöllä, kello oli viiden paikkeilla, valoisa kesäinen aamu.
        Näin hahmon, ajattelin että mieheni on kumartuneena vastakkaisella seinällä olevan sängyn puoleen.
        Ihmettelin kun hahmo oli läpikuultava, seinävaate näkyi lävitse.
        En uskonut silmiäni, nipistin itseäni reidestä kun olin kuullut että siten saa selville näkeekö unta. Sen mukaan ei ollut unta.
        Hahmo siirtyi lähemmäksi, jotenkin vain ilmoitti että mihin on mentävä ja nopeasti.
        Tottelin, se tuntui silloin ihan luontevalta. Ehdin viime tipassa estämään kuoleman.
        Vieläkään en tiedä mitä uskoa, tämä on totta. Olen ajatellut että ihmisen alitajunta on monimutkaisempi kuin uskommekaan, enteitä tallentuu tajuntaamme tedostamatta.

        Aika hieno kokemus sinänsä. Ja hyvä looginen selitys sinulta, mä uskon myös että noin käy. Monestihan rekisteröi asioita, mutta niitä ei välttämättä muista jos jotain tapahtuu sen jälkeen. Tuntuisi loogiselta että jäävät mieleen pyörimään kuitenkin. Polku niihin vaan hukkunut.

        Kerran olen nähnyt painajaisen, joka ei meinannut häipyä kun heräsin. Istahdin ja olin täysin hereillä, mutta samassa mielentilassa kuin unessakin. Jouduin katsomaan lattialla nukkuvaa koiraa, ja miettiä että se ei nukkuisi siinä jos kaikki tämä on totta, ja vasta sen jälkeen sain taas todellisuudesta kiinni. Aivoni tekivät minulle kepposen. Olisiko unen syvyydelläkin merkitys sellaiseen, missä vaiheessa herää, miten nopeasti mukautuu.


      • hmpff kirjoitti:

        Mun vanhin sisko puhuu etiäisistä, hän näkee enne-unia. Suhtaudun niihin vähän nuivasti vaikka en sitä hänelle kerrokaan :) Minusta hän voisi pitää unipäiväkirjan, ja katsoa sen jälkeen että moniko tapahtuma tapahtui oikeasti, ja minä päivänä ne oli. Ennen vai jälkeen.

        Mutta toisaalta hän pitää niistä, luottaa niihin. Mikä mä olen ottamaan häneltä se pois. Yhtä hyvin voin itse olla väärässä. Samalla sanoisin tavallaan hänelle että en luota häneen, koska en usko häntä.

        Mun vanhin sisko puhuu etiäisistä,

        Eikö nämä "etiäiset" ole aivan luonnollista tuolla Lapissa. Olen kuunnellut aivan äskettäin radio-ohjelman näistä ja tietenkin lukenut jotain ja jotenkin uskon, että emme tiedä vielä kaikkea siitä, mitä ihmismieli voi havaita.

        Onko meidät kuitenkin kuolettanut pois pakanuudesta Kristinusko, joka oli muka oikea? Kuka senkin on todennut? Miksi elää vieläkin Lapissa joku toinen usko ja näyt, jotka toteutuvat, mitä näkijä näkee?

        Edelleen ihmettelen näitä TV:stäkin tulleita ohjelmia, joissa saadaan ihminen hypnosoidulla tekemään mitä ihmeellisimpiä asiaoita? Ja jos se on totta, niin paljon meillä o vielä opittavaa ihmismielestä.


      • Tapahtui 70 -luvun lopussa: isälläni toinen nainen ja äiti siitä tietoinen.
        Oli lauantai ja olin tuttuun tapaani mennyt jo perjantai-iltana tulevan ex-aviomieheni perheen luo viikonlopun viettoon kaupungin toiselle puolelle. Isäni oli Lappeenrannassa työnsä vuoksi.
        Sisaruksia minulla ei ollut.

        Joskus lauantaina n 14:00 aikoihin minulle tuli tarve lähteä käymään äidin luona. Poikaystäväni vähän kummasteli epätavallista toimintaani (normaalisti olisin mennyt äidin luo vasta maanantaina kesätöiden jälkeen). Itse en kokenut asiassa mitään kummallista ja lähdin.
        Päästyäni perille, kuulin koiramme ulvonnan neljän kerroksen korkeudelta jo alaovelle. Menin sisään ja samantien isä pyyhälsi ulos - äiti istui keittiön tuolilla kädet puuskassa ja heijasi itseään edestakaisin.
        Kysyin mitä on tapahtunut ja isä suupielestään ohimennessään tokaisi, että äitisi meinasi itsensä tappaa. Isäkin oli jostain kumman syystä lähtenyt kotiin ko päivänä, vaikka normaalisti olisi mennyt naisystävänsä luokse - sinne paljon lyhyempi ajomatka kuin kotikaupunkiini.

        Isä oli tullessaan joutunut "murtamaan" lukitun vessanlukon ja tavannut äidin teräaseen kanssa vedellä täytetyn ammeen vieressä - kuulakärkikynällä merkityt viiltopaikat molemmissa ranteissaan. Koiran ulvominen sai isän tarkistamaan onko kaikki ok.

        Äiti pyysi minuakin poistumaan ja ensimmäistä kertaa tajusin, että ihminen on tuskansa kanssa loppupeleissä yksin. Viivyin hetken ja lähdin, kun tunsin ettei äiti yritä uudestaan.

        Erosivat ja molemmat saivat uuden ja paremman elämän. Mikä sai minut ja isäni kummankin muuttamaan rutiinejaan...sitä silloin mietin.


    • 8585892020

      Ei ole mitään yliluonnollista. On vain asioita joita emme ymmärrä ja selitämme ne sen takia yliluonnollisiksi. Ihmisen aistit ovat rajalliset ja tarkoitettu vain riittämään selviytyäksemme ns normaalielämästä.
      On myös enne- tai varoitusunia. Olen nähnyt pari kertaa sellaisen ja selvinnyt kiperästä tilanteesta, esimerkiksi autokolarista. Vasta tapahtuman jälkeen muistan että näin tämän unessa.
      Totta vai tarua? Kukapa tietää?

      • Ihan pienenä, varmaan parivuotissna näin usein saman painajaisen, jossa oli suuri tumma "möykky" minua uhkaamassa. Äitini pohti silloin, olisinko pelästynyt vaikkapa kuorma - autoa, kun asuimme vilkkaan tien varrella.

        No aika kului ja äitini löysi kätköistään mummolasta vanhan ja suht pienen taulun Saana tunturista. Nähdessäni sen ensimmäisen kerran tunsin outoa kammoa enkä ohi kulkiessani sitä oikein halunnut vilkaista - äiti pisti sen eteisen seinälle. Tuolloin olin reilu kymmenvuotias.

        Tilanne konkretisoitui, kun 18v silloisen poikaystäväni kanssa tulimme Saksasta Tanskan kautta ja ajoimme Pohjois-Ruotsiin. Pohjoisempana maa oli tasaista ja siitä pukkasi isoja, hyvin Saanan tyyppisiä tuntureita tms. Menin ihan paniikkiin ja jouduin pitämään silmät kiinni, kunnes maisema muuttui rannikolla erilaiseksi.

        Kärsin tästä oudosta kammosta, kunnes joskus vuosituhannen alkupuolella mieheni oli menossa työkeikalle Mo-I-Ranaan Norjaan ja halusi minut mukaan. Ajoi tahallaan kierroksen niin, että näin Saanan. Jouduin siis puolipakolla "siedätetyksi". Kumma kyllä se tehosi - pystyin katselemaan Saanan profiilia ilman hepulia :)

        Ehkä ikä oli jo tehnyt tehtävänsä, mutta pelotti silti vielä silloin, kun isäntä ilmoitti ajoreittinsä muutoksen.


      • Oletkovarmastivapaa

        Tosi yliluonnollista.
        Tänään on nimittäin myös Saanan nimipäivä.
        Ja Saagan.


      • Onko?
        Tässä oli lähinnä kyse asiasta, joka meni yli ymmärrykseni - yliluonnollista tuskin ;)
        Mietin vain miksi pelkoni kulminoitui Saanaan ja sen tapaisiin tuntureihin. Levillä ei ollut mitään vastaavaa ja esim Itävallassa ollessamme - mieheni Saksan puolella kysyi, että onkos täällä tulossa nyt "vääränmallisia" vuoria. Ei ollut ! Ne oikeanmalliset vuoret eivät pelottaneet, vaikka olivat paljon suurempia kuin pikku tunturimme.


    • Näinkin-tapahtuu

      Minäpä kerron teille yliluonnollisen tarinan.
      Tunnen, kuten moni muukin tuntee miehen, olkoon hänen nimensä esimerkiksi Onni.
      Onnista tuli kehäraakki jo nelikymmenvuotiaana. Syy siihen oli hänen liian aktiivinen elämänhallinta: töitä, alkoholia, tupakkaa, eikä hänen harrastukset painottuneet kuntosaleille.

      Kuinka ollakaan, Onni joutui siirtymään rollaattorin vakioajajaksi. Sitkeä hän oli kuin tervaskanto. Rollaattori antoi hänelle uuden elämän, käydä kaupassa, työkkärissä, sossussa ja kelassa.

      Merkille pantavaa oli ainoastaan se, että kun Onni kävi lähi-Alepassa ostamassa kaljaa, hän käytti rollaattoria ainoastaan jos sattui muistamaan, että hänellä on sellainen.

      Aikanaan Onni sai B-lausunnon ja pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle. Tapahtui yliluonnollinen ihmeparantuminen. Sen jälkeen Onni ei ole tarvinnut rollaattoria.

      Nyt viitisentoista vuotta myöhemmin Onni jaksaa naureskella edelleen, että olihan se hieman hankala kulkuväline se rollaattori kun juoksemalla hän olisi hoitanut asiat paljon vikkelämmin.

      • Niitä ihmeparantumisia näkyy täällä meilläkin.

        Bussissa saa ajaa ilmaiseksi, jos on rollaattori tai lastenvaunut mukana. Olen nähnyt, kuinka rollaattori vaihtaa omistajaa bussipysäkillä ja sen kanssa alas raahautunut lähtee reippaasti kävelemään kotiaanpäin painavia ostoskasseja kantaen, samalla kun toinen (just bussille juoksujalkaa tullut) nousee sen kanssa kyytiin.

        Kerran näin, kun ihmistä tuotiin invataksilla pyörätuolissa kotiaan. Vähän ajan päästä sama ihminen juoksi pihan yli pyykkikorin kanssa pyykkituvalle.


      • Vitsiä, jos heitetään...
        Minulle aikanaan Kelasta soittivat ja kysyivät, tahdonko jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle...kun tuo sydänasiakin on niin kesken.. Eivät halunneet uudelleen kouluttaa sairasta ihmistä, mutta sitähän piti kuunnella vain "rivien" välistä.
        Sanoin, että kyllä se minulle passaa - saanhan yhteiskunnallisen statuksen. Virkailija kuulosti helpottuneelta.

        Myöhemmin meidän "Essolla" tutut ihmettelivät, miten olet saanut eläkkeen noin helposti, kun me ei saada millään vaikka anomuksia jätetään.
        Olin liian sairas jopa Kelan lääkäreiden mielestä!!! Vitsi?


    • pirremiinapa

      Tiedän etukäteen milloin sisareni tulee käymään, minä vain tiedän, ei siihen ole mitään srlitystä.
      Isäni oli tiennyt kun sodassa ollut eno kaatuu, tai oli kaatunut.
      Mummo, isän puolelta oli kuulemma ollut parantaja, luonnon lääkkeillä mm.
      Hän oli ollut myös hyvä ihminen, oli antanut ruokaa kerjääville silloin 1800 luvun nälkävuosina.
      Olen joutunut sellaiseen tilanteeseen, jossa olin todella hädissäni pienen 4 -vuotiaan lapsenlapsen paranemisesta, ja hädissäni rukoilin ja yhtäkkiä minut ympäröi käsittämätön lempeä rauhanomainen tunne , ikäänkuin etei hätää hän paranee, ja niin tapahtui ja tuon kokemuksen jälkeen olen uskonut että rukoukseen vastataan.

      Isäni isä oli ennen kuolemaansa siunannut poikansa, jotka olivat tuollon 5 ja 14 ikäiset, ja jäivät koko orvoiksi, ukki oli ollut uskossa, pitänyt mm. lapsille pyhäkoulua.

      Mutta kyllä minä tiedän milloi kännykkäni on yhdistetty bluetootin kautta, koska ei puhelimeni voi olla yhtä aikaa kahdessa sijainnissa ja se ei ole ylimaallista se on rikollisuutta.

      • hmpff

        Laita se bluetooth pois päältä. Mikäli käytät sekä puhelimen omaa nettiä, että sinun wifiä, tulee puhelimeen kaksi sijaintia.


      • pirremiinapa
        hmpff kirjoitti:

        Laita se bluetooth pois päältä. Mikäli käytät sekä puhelimen omaa nettiä, että sinun wifiä, tulee puhelimeen kaksi sijaintia.

        Joo, mutku minulla ei ole toista konetta käytösdäni ollut n.kuukauteen, eikä vielä tänäänkään, kone on mutta en ole vielä käyttänyt sitä, tällä älyllä kirjoitan, ja sijaintitiedoissa ilmoittaa että toinen samanlainen anroid on toisessa sijainnissa, eli siainti tuntematon. Sijainti asetukset niin että "erittäin tarkka sijainti " oman sijainnin näyttää niinkuin pitää.


      • hmpff
        pirremiinapa kirjoitti:

        Joo, mutku minulla ei ole toista konetta käytösdäni ollut n.kuukauteen, eikä vielä tänäänkään, kone on mutta en ole vielä käyttänyt sitä, tällä älyllä kirjoitan, ja sijaintitiedoissa ilmoittaa että toinen samanlainen anroid on toisessa sijainnissa, eli siainti tuntematon. Sijainti asetukset niin että "erittäin tarkka sijainti " oman sijainnin näyttää niinkuin pitää.

        En tarkoittanut että olisi yhteyttä toiseen tietokoneeseen, vaan että älykännykkä on yhteydessä nettiin sekä wifin että oman SIMkortin kautta. Jos sinulla on kotona langaton netti. Niin mulla ainakin on, kotinetti on nopeampi, eikä mulla edes ole kännykkään se suurin nettipaketti, säästää pikkasen...

        Lukaiseppa tämä ketju... muillakin ollut sama ongelma kuin sinulla tuon heittelehtivän paikannuksen kanssa:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12189604/samsung-galaxy-s3-gps-outo-ongelma


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Joo, mutku minulla ei ole toista konetta käytösdäni ollut n.kuukauteen, eikä vielä tänäänkään, kone on mutta en ole vielä käyttänyt sitä, tällä älyllä kirjoitan, ja sijaintitiedoissa ilmoittaa että toinen samanlainen anroid on toisessa sijainnissa, eli siainti tuntematon. Sijainti asetukset niin että "erittäin tarkka sijainti " oman sijainnin näyttää niinkuin pitää.

        En tiedä kuinka hyvin sinuun on purrut "pakkoruotsi", mutta luepa tämä.

        https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/doryX/larmet-hackare-kan-ta-sig-in-i-ditt-tradlosa-natverk


      • hmpff
        Tellukka kirjoitti:

        En tiedä kuinka hyvin sinuun on purrut "pakkoruotsi", mutta luepa tämä.

        https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/doryX/larmet-hackare-kan-ta-sig-in-i-ditt-tradlosa-natverk

        Hakkerisaakeli vienyt koko sivun :))

        Vainoharhaiseksi tulee kun lukee noita kaikkia kaappausjuttuja. Moneen juttuun on ihan luonnolliset selitykset, ei tarvi heti epäillä että nyt joku tunkee.

        Virussuojat kuntoon, skannaus silloin tällöin, kameran linssi peittoon. Sillä pärjää miettimättä että kuka nyt vakoilee. Jos joku tekee sen, niin siitä vaan. Aika tylsäksi kävisi sellaisenkin elämä.


      • hmpff kirjoitti:

        Hakkerisaakeli vienyt koko sivun :))

        Vainoharhaiseksi tulee kun lukee noita kaikkia kaappausjuttuja. Moneen juttuun on ihan luonnolliset selitykset, ei tarvi heti epäillä että nyt joku tunkee.

        Virussuojat kuntoon, skannaus silloin tällöin, kameran linssi peittoon. Sillä pärjää miettimättä että kuka nyt vakoilee. Jos joku tekee sen, niin siitä vaan. Aika tylsäksi kävisi sellaisenkin elämä.

        Häh?
        Ja sinustako hakkerointi ja kaappaamiset ovat sitten epäluonnollisia ilmiöitä?


      • Pirremiinapa: tuosta lapsenlapsesi paranemisesta...
        Mieheni oli toistamiseen ollut vaikeassa operaatiossa ja tilanteensa heikkeni niin, että pistivät uudelleen keinouneen.
        Olin itkenyt koko ajomatkan Meilahteen ja yritin koota itseni perille päästyämme. Leikannut lääkäri tuli luokseni keskustelemaan ja pahoitteli tilannetta, joka olisi voinut kääntyä kumpaan suuntaan hyvänsä. " Ei tässä näin pitänyt käydä"...sitten hän kuitenkin kertoi mitä tehdään jos tilanne kääntyy parempaan.
        Äkkiä minulle tuli levollinen olo ja pyysin saada mennä mieheni luo. Huoneessa suutelin otsaansa ja sanoin, että kyllä me tästä selvitään - tehohoitaja katseli vierestä vähän kummastuneen oloisena, kun poistuin hymyillen.
        Tilanne kääntyi hyväksi ja mieheni selviytyi!
        Mistä kummasta sen yht´äkkisen varmuuden sain?


    • ö-Öö

      Sivuttiin unia

      Oletan, joillain net sotkeentuu todellisuuteen. Kaikki näkee unia, polttimo jauhaa nukkuessa. Onhan niitä unien selittelijöitä, vaan niin kauan, kun niitä ei pysty tallentamaan, hankala niitä on tutkia. Ihmisen omia mietteitä vapaasti ajelehtimassa. Parhaimmillaan unet hyvää viihdettä ja pahimmillaan painajaisia.

      Kun polttimo jatkuvasti, materiaalia kertyy hitosti ja unissa tietysti yhtymänsä todellisuuteen. Mielenkiintoista peosessointia, Sitä sitten kutsutaan alitajunnaksi.

      Että meneeköhän se jotenkin niin, kolme tajunnan tasoa. Alitajunta, todellisuus ja sitten nämät ns. yliluonnolliset jutut. Net kun sotkee sekaisin keskenään, sitten kai ihminen onkin sitten täydellisesti sekaisin.

      =DW=

      • hmpff

        Niin, ja polttimo on hyvin jäykkä kapistus, sitä ei noin vaan käännytetä.


    • Eräänä kauniina Joulu-aatto-iltana...
      Ilma oli tyyni ja hiljainen.
      Muutama aste pakkasta ja tunnelma huumaavan kihelmöivä.
      Sitten!
      Tuulen-puuska muuti maiseman...lumi lensi ylös...
      Oliko tuulen-puuska jumalien luu-nappi minulle?
      Vai Perunan-nosto-koneen kauhaisu.
      Jumalien viesti minulle Hiili-Hydraatien vähäisyydestä ruoka-valiossani?
      Ilma tyyntyi.
      Tunsin sen alkavan täyttyä sanomattomista lupauksista.
      Sinuakin odottaa lahjakas säkki...
      Sinäkään et ole ihminen yksin maailmassasi...
      Taivaasta kuului matala ääni:
      En minä suonut Euthanasiaa lapselleni.
      Minä puhkaisin sen mahan keihäällä.
      Sieltä valui vettä ja verta.

      hih...!

      H.

      • Kertomuksesi oli hyvin koskettava :)
        Profiilikuvasi tuo mieleen erään pojan rippikoulusta, olin häneen ihastunut.


      • tunnettiinko
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Kertomuksesi oli hyvin koskettava :)
        Profiilikuvasi tuo mieleen erään pojan rippikoulusta, olin häneen ihastunut.

        Mä tunsin yhden koulussa kiusaajan jolla oli yhtä isot korvat ku hunkilla, voi olla sama kaveri.


      • tunnettiinko kirjoitti:

        Mä tunsin yhden koulussa kiusaajan jolla oli yhtä isot korvat ku hunkilla, voi olla sama kaveri.

        Minäkin muistan yhden, haukkui minua Betanian penkkiurheilijaksi kun perheemme oli helluntailainen.


    • Mielenkiintoinen aloitus, tämäkin. Äidin suvussa on ollut erityisherkyyttä näille asioille, siksi kai olin niistä itsekin kiinnostunut, jossain elämänvaiheessa. Olen kuitenkin ihan tietoisesti sulkenut itsestäni tuota ulottuvuutta, jossa mielestäni toimii lainalaisuus: usko vahvistaa kokemusta ja kokemus uskoa. En siis pidä itseäni kovin helposti huijattavana..))
      Silti minun on ollut pakko tunnustaa, että henkiparantaja paransi minulta aikanaan iskiaskivun moneksi vuodeksi, samoin poikani migreenin, joka loppui kuin veitsellä leikaten. Tähän on kuulemma ihan tieteellinen selitys: usko johonkin asiaan käynnistää ihmisessä parantavat prosessit, hän tavallaan parantaa itse itsensä. Minä en kyllä uskonut, ihan uteliaisuuttani menin henkiparannustilaisuuksiin...

      Puhutaan myös lääketestauksista. Potilaille on annettu lumelääkettä ja testattavaa lääkettä. Tulokset ovat usein olleet yhtä hyviä, joskus lumelääke on toiminut jopa paremmin.

      Telepatia ja ennenunet taitavat olla sellaisia, että niistä on kokemuksia melkein kaikilla: jos ajattelet jotakin henkilöä, hän soittaa sinulle (viimeksi tänään.)). Saatat nähdä ennenunia, saada vahvoja ennakkoaavistuksia jne.
      Ajattelen, kuten joku taisi jo sanoakin, että ihmisen mieli, psyyke, on vielä suurelta osin tutkimaton. Siksi en rajaisi ihmisolemusta kovin ahtaasti, enkä ihmiselämää vain näkyvän maaiman puolelle.

      • Viimeinen kappale kommentissasi - ihan samaa mieltä. Aivoista ei ole tutkittu vielä murto-osaa enempää! Energian häviämättömyyden mukaan meissä jokaisessa on hippu energiaa, joka ei katoa - vaihtaa vain "paikkaa"...


    • 1eero

      Tässä maailmassa ei ole mitään yliluonnllista, on asioita jotka menee yli käsityksen, aistien ulottuvuudet voivat olla erillaisia ihmisillä niin ainakin väittävät.
      Uskovilla on erillainen käsitys todellisuudesta, olisiko se mielenmaailma jostain mikä ei ole mahdollista.

      • Ohjekirja-olisihyvä

        Kuka lie käskee tuota huoneeni ilmanpuhdistinta OXYGEN?
        Gigantti? Verkkokauppa? Joku muu? En jaksa muistaa mistä ostin, vuosia sitten.
        Joka tapauksessa äsken se innostui, siniset valot kirkuu kirkkaina ja masiina pyörii täysillä?
        Se yht äkkiä kiihtyy kuin kihniön mummo nähdessään kirkkoherran sepalus auki.

        Ei, en ole koskenutkaan siihen, siis laitteeseen, vaikka sille on kaukosäädin.
        Yöllä se pyörii hyvin hyvin hiljaisena, että oikein unettaa.
        Elän yliluonnollisuuden äärellä.


      • Lareka
        Ohjekirja-olisihyvä kirjoitti:

        Kuka lie käskee tuota huoneeni ilmanpuhdistinta OXYGEN?
        Gigantti? Verkkokauppa? Joku muu? En jaksa muistaa mistä ostin, vuosia sitten.
        Joka tapauksessa äsken se innostui, siniset valot kirkuu kirkkaina ja masiina pyörii täysillä?
        Se yht äkkiä kiihtyy kuin kihniön mummo nähdessään kirkkoherran sepalus auki.

        Ei, en ole koskenutkaan siihen, siis laitteeseen, vaikka sille on kaukosäädin.
        Yöllä se pyörii hyvin hyvin hiljaisena, että oikein unettaa.
        Elän yliluonnollisuuden äärellä.

        Missäpäin asut?


      • Asunko-missä

        Pää-kaupunki-seudulla


      • Tuota ihmisten erilaista aistiherkkyyttä olen minäkin miettinyt...Kaikilla on sama "kuudes aisti" - joillakin vain herkempi.
        Vanha klisee: jos olisit näkevä sokeiden maailmassa - kuka sinua uskoisi?!


    • Kuolemaa ei ole on vain toinen ulottuvaisuus.

      • Kaikille tulee hetki, kun valo tulee ja niin---- elämä voi jatkua kummituksina, mutta heille elämä on valo...


      • Eri värähtelytaso?


    • Terveisettaivaasta

      Voi niitä olla muitakin mutta se yksi on ylitse muiden: irtosin penkistä konserttisalissa kun sata viulua aloitti kukkaisvalssin, painoin silmät kiinni ja keinuin pakaravalssia. Ja sitten lento lähti. Tosin se päättyi lyhyeen kun pelästyin niin prkl:sti ja loppuvalssin puristin penkin reunoista rystyset valkoisina.

      Tahtoisin todella tietää millaisesta ilmiöstä oli kyse. Nauttimiseen se liittyi, en tiedä mitään niiin taivaallista kuin sadan viulun voimalla walssin tahti.

      • Valssilevitaatio? Olit transsissa? En nyt siis kiusoittele!


      • transpositio kirjoitti:

        Valssilevitaatio? Olit transsissa? En nyt siis kiusoittele!

        Itse hypnoosia olen kokenut vain kerran ja riitti.


      • Uskallan kysyä: miksi kokeilit? Mitä tapahtui - oliko erikoislääkäri vai joku "muka"?


      • transpositio kirjoitti:

        Uskallan kysyä: miksi kokeilit? Mitä tapahtui - oliko erikoislääkäri vai joku "muka"?

        Vain kirja kirjastosta--- Suomessa 60 luvulla . Tapahtui näin itseni sängyssä siihen jäi.

        Tähän aikaan, uskon elämään jälkeen kuoleman. Kysyin papilta hän sanoin, olet nähnyt elämän sieltä toiselta. En halua kertoa lisää.


      • Asia selvä - kiitos, kun kuitenkin vastasit!


      • Miksimuistan

        Nii-in, siis mieli lähti lentoon. En jaksa uskoa että peffa oikeasti nousi penkistä. Tosin sitten kun poistuimme salista joku mies hymyili leveästi ja ajattelin että olikohan hän huomannut jotain. Jonkun ajan päästä sama mies puhui töllöttimessä, tosin talousasioita, ei lentämisestä tai levitoinnista.


    • yksikokemus

      Muutama vuosi sitten puin noin puolitoistavuotiaalle lapselle vaatteita päälle ja pieneksi hetkeksi hän tuntui irtaantuvan käsistäni ylöspäin. Jonkin aikaa myöhemmin kuulin, että tämä nopealiikkeinen lapsi oli hävinnyt hetkeksi hoitajan näkyvistä ja hoitaja löysi lapsen läheltä autotietä, matkaa tielle oli muutama metri.

      • Elämä on arvoitus -- kaikessa.


    • hmpff

      Herkkyydestä... Kun hankin tämän nykyisen koiran, tutustuin niiden tapaan kommunikoida, ja erääseen koirakouluttajan oppeihin. Ne perustui siihen, että koska eläimillä on vain vähäistä kommunikointia ääntämisen kautta, ne ovat mestareita lukemaan kehonkieltä ja sitä kautta toisen energiaa. No kai ne on vähän parempia myös haistamaan esim. adrenaliinin ja muita hormooneja... Minun ei tarvitse torua koiraa, se tietää kyllä koska olen tyytymätön. Eikä tarvitse myöskään kiittää, hän tietää koska sydämeni pursuaa.

      Mutta luulen että ihmisen herkkyys on osittain sitä, vanhaa kunnon eläimellistä kommunikointia :) olemme vaan unohtaneet että meilläkin on tämä taito. On vain jäänyt sanallisen kommunikoinnin varjoon.

      Mä puhun ite mielellään energiasta, ei se silti mitään huuhaata ole. Siihen sisältyy kaikki, toisen liikkeet ja ilmeet. Toiset tykkää puhua näistä väriessä, ja heille se on taas astraalia tai mitä lie. Samaa paskaa eri paketissa :))

      Osa noista etiäisistä, enneunista, ym. uskon että tulee näistä "tiedoista" mitä tiedostamatta on saanut ihmisistä. Tavallaan ihmisen vanhaa kommunikointia, ennen sanoja. Kuka sitten uskoo evoluutioon... Mutta minusta meidän pitäisi vaalia sitä taitoa enemmän.

      • Toisilla mainittu herkkyys, intuitiivisuus jne ovat paremmin käytössä. Uskon, että jokaisella samat "taidot" ovat, mutta niitä pitää vaalia ja niihin pitää uskoa?


    • Lähes yliluonnollista on, kun Kari Tapio-sinivalkoinen ääni konserttikiertue taas kerran pyörähtää käyntiin.

    • Luonnotonta

      Maagista on tapahtunnu monen elämässä.

    • Pääsin vasta lukemaan koko ketjun. Koskettavia ja vakuuttavia kokemuksia monilla. Oikeastaan aloin kaivata sitä aikaa, jolloin itselläni oli tuo "toinen ulottuvuus" enemmän auki: näin vahvoja unia, intuitio toimi. Jos/kun joutuu pysymään tiiviisti kiinni arkitodellisuudessa elämä kapeutuu jotenkin, muuttuu yksiulotteiseksi.

      Samoin koen, että tuo toinen ulottuvuus on tavoitettavissa meille kaikille, jos avaudumme sille. Uskon myös, että näiden asioiden vähättely on eräänlaista pelkoa ja toisaalta taas niiden ylenpalttinen painotus voi olla arkitodellisuuspakoa tai ihan pätemisen paikka.

    • Per-kel
    • Mitäpä.tuosta

      Uskovat uskovat yliluonnollisiin tapahtumiin, normaalin jären mukaan yliluonnollinen on jotain selittämätöntä jota ei pysty ymmärtämään.

    • Rentoutus itse hypnoosi tuskin on terveellistä.

      On niin paljon erilaisia tapauksia uskon tavalla tai toisella on toinen ulottuvaisuus josta emme tiedä. Ruotsissa on tästä oma tv kanava jossa kerran viikossa asiaa siitä.

      Myös Suomessa on ollut näistä kummituksista---- he ovat sieltä toiselta puolelta olevia hyvin usein sukulaisia mutta ei aina.

      Omia kokomuksia vaimoni kuoleman jälkeen joita en halua kirjoittaa. Rakastan häntä aina.

      Elän osin hänen kanssa jonka vaimoni henki osoitti minulle. Hän on lääkäri ja tunnustaa näkemän.

    • Ruuneman olet mummojen huora!

      Tänään tutkimuksissa aivot eivät kuole samalla tavalla kuin keho.

      Elämä jatkuu kuoleman jälkeen kuinka sen kaikki toteavat aikanaan.

      • Jaha.
        Missä tutkimuksissa niin?


    • Nyt näin unen että bluetoot on liitetty jotenkin autooni, ja netti yhteyteni ja älypuhelimeni on mobiilitukiasema, josta on jaettu yhteys.miljoonille käyttäjille, samoin Microsoft puhelimeni näytön säästäjä on live kuvaa, ja siinä on hävittömiä kuvia, tulkkuja ynms. ja nämä hävittömät kuvat näkyvät muka kaikille autoni tuulilasissa ja vastaan tulijat nauravat tai ovat vaivautuneita..

      Uni jatkui..

      • ..kännykköni, sen vanhemman näyttökuvat, olivat unessa olevinaan live kuvaa, ihan kuin minua olisi kuvattu salaa, karmea uni :(.

        Näin unessa, että kännykkäni ynm. älykoneet, siis tietokoneet olivat oikeasti jonkun muun hallinnassa, olin aivan hikinen kun heräsin, tuntui että minuun olisi ihan oikeasti kajottu, niinku fyysisesti :(..

        Onkohan enneuni..


      • Noinhan se on. Kaikki teot piirtyvät ikuisiksi ajoiksi akashaan, unet ja ajatuksetkin.


      • Jokukatsoo
        pirremiina kirjoitti:

        ..kännykköni, sen vanhemman näyttökuvat, olivat unessa olevinaan live kuvaa, ihan kuin minua olisi kuvattu salaa, karmea uni :(.

        Näin unessa, että kännykkäni ynm. älykoneet, siis tietokoneet olivat oikeasti jonkun muun hallinnassa, olin aivan hikinen kun heräsin, tuntui että minuun olisi ihan oikeasti kajottu, niinku fyysisesti :(..

        Onkohan enneuni..

        Näit siis unta, unet eivät ole yliluonnollisia kokemuksia. Mutta unissa ihmiset voivat kokea ja nähdä miltei vaikka mitä, se on samalla merkki siitä miten paljon aivoissa on valmiuksia ja valveilla ollessa osateholla toimivaa kapasiteettia. Oikeastaan niin on paraskin, koska osa niistä piilevistä voimista on meille vain vaikeuksia aiheuttamaan pyrkiviä. Lääketiede alkaa olla sitä mieltä, että meillä kaikilla on aivoissamme valmiudet erilaisiin myös luonnottomiksi tulkitsemiimme toimiin, mutta jotta toiminta alkaisi, tarvitaan jokin voimakas laukaiseva impulsiivinen tekijä. Tekijä voi tulla alkuun ulkopuolelta tai sellaisena voi toimia vaikka päässä muhiva kasvain. Maailmalla on todettu tapauksia joissa juuri kasvain aivoissa on laukaissut ihmisessä esim. halun lapsiin sekaantumisesta tms., tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä.
        Tämä nyt meni jo vähän sivuun aiheesta...Yliluonnollisissa kokemuksissa osatekijänä lienee useimmiten mukana ihmisen oman mielikuvituksen temppuilut kuin myös sattumusten ajankohta.
        Unessasi oli realismia mukana, juuri noista seikoista tietoturva- asiantuntijat varoittelevat. Siis siitä kuinka on jo teknisesti täysin mahdollista jonkun ulkopuolisen työntyä tietsikkaasi mitä kummallisemmilla kuvaus- kuuntelu- jne. ohjelmilla. Jos kiinnostaa, mene vaikka kirjastoon kaivelemaan!


    • nomooses

      Olen nähnyt merkillisiä unia, mutta eikö unet ole aina jotain käsittämätöntä sekoilua , joista tuskin on esim. enteiksi, jollei kovin laveasti ryhdy vetämään johtopäätökiä.
      Kun ihminen on psykoosissa, hän näkee ja kuulee vaikka mitä. Minä pidän raamatun profeettoja ihmisinä, jotka ovat olleet psykoosissa ja aikalaiset eivät ole tienneet näistä mielisairauksista mitään ja täydestä on mennyt.
      Kysymys, mitä ovat jumalanhullut? Mitä enämpi me tiedämme, sitä vähemmän me uskomme, osaamme olla kriittisiä eikä hurahdeta hourupäiden vietäväksi. Kaikesta sivistyksestä huolimatta, joku voi vieläkin luoda jonkin lahkon ja porukkaa viedää kuin pässiä narussa jopa kuolemaan.

      • paholaisen-maailma

        " Minä pidän raamatun profeettoja ihmisinä, jotka ovat olleet psykoosissa ja aikalaiset eivät ole tienneet näistä mielisairauksista mitään ja täydestä on mennyt."

        Minäpä lui kirjan, jossa oli teoria tälle Jumalan luomalle maailmalle ja siinä kyseenalaistettiin, mikä on Jumalan luoma? Selitys olikin ihmeellinen, että Jumala loi maailman, joka on Paratiisi ja Paholainen tämän nykyisen maailman, jossa aina joudumme rukoilemaan syntejämme anteeksi päästäksemme sinne Paratiisiin?

        Aika hyvä otaksuma, että Paholainen meitä riivaa täällä maanpäällä ja päästäksemme sinne Jumalan luomaan Paratiisiin, meidän on jatkuvasti rukoiltava hänen armoaan.


    • voiniitäaikoja

      Mutta minäpä näen ihan oikeasti ENNEUNIA! kerron ne herättyäni jollekin juuri siksi et hän voi sitten todistaa taas .... näki tapahtuman etukäteen.

    • Tomaattia

      Näin viime yönä sellaisen enneunen, että tulen tällä viikolla käymään ruokakaupassa. Kerroin unesta kaverille, saa nähdä toteutuuko?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe