merikelpoiset alle 26jalkaiset purjeveneet

ss30rr

Pienellä matkaan .

Mitkä pikku paateista on ns. vankkoja merikelpoisia .

Esim. itselleni tulisi mieleen Bluebird 25, IF-marieholm 26 ,Jasmine 25 myös Albinilta cirrus 78 .

Minkä valitsette jos pitäisi lähteä pidemmälle esim. Visby.

15

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkuavance

      Avance 245:lla olemme käyneet Ruotsissa (myös Gotlannissa), Virossa, Tanskassa ja Saksassa. Kun seuraa säätiedotuksia niin hyvin meni. Veneen plussaa ovat wc ja hyvin käyttökelpoinen pöytäratkaisu. Purjehtii myös hyvin. Sisätilaa ei tietysti ole kuten isommissa.

    • Targaxxx

      Bluebird 25 on hyvä.
      Lujarakenteinen pikkupurjevene myös kovaan keliin.

    • Eiropotti

      Aikoinaan oli Nord 80 jolla mentiin ympäri itämerta. Suosittelen

    • Xzy99

      Allegro 27

    • Syysmyrskys

      Allegro nord 27 !!
      Allegro on hyvä pitkäkölinen purjevene ja taas nord on erittäin vankka n 3000kg painolla . Aloittaja kysyi alle 26 eli noi menee yli.

      Itse sanoisin IF marieholm

      • Nordann

        Nord meneekin reilusti yli, eli on 26,18 ft pitkä. Hyvä vene, H-R 29:n pikkusisko, sama suunnittelija ja vaikka eri veistämö Ruotsin länsirannikolla, niin sama laatuvaikutelma.


      • Xzy99

        Joo, Allegrokin on 26,35 jalkaa, että tiukat on speksit...


    • misil2HR
    • ajoankkuri

      Kaikki alle 26 jalkaiset purjeveneet lasketaan luokituslaitoksen mukaan optimistijolliksi, joten ne eivät ole kovinkaan merikelpoisia.

    • Syvaraumalt44

      No just .
      Itselläni 26 IF Ja tultii kaverin kanssa göteborgista-raumalle ulkoa ja välillä pääsi tuuli yllättämään 18m/sek keskituuli ja puuskissa enemmän.

      Missään vaiheessa ei ollut hätää.
      Toki veneeni on varustettu ,kaiteilla ,kaikki luukut ikkunat paranneltu uudet purjeet ja uusi sisäkone apumoottori 9hp prutku.
      Vene painaa 2500kg ja spinnullakin voi huoletta vedellä ei brouchaa helposti.

    • koitasnäitä

      "Mitkä pikku paateista on merikelpoisia. Minkä valitsette jos pitäisi lähteä pidemmälle esim. Visby."

      Guy 22 ja Lohi 25 täyttävät nuo ehdot.
      Muistathan merikelpoisuuden edellyttävän myös sitä, että veneen miehistö pystyy täyttämään tehtävänsä, joten max 36 matka-aika on oleellista, ettei tartte valvoa useampaa yötä putkeen vilkkaasti liikennöidyllä alueella.

    • tumpelotumppi

      24 jalkainen Storfidra on taatusti merikelpoinen. Sillä on menty maailman ympäri. Hidas pitkäkölinen se on, mutta kestävä.

      • Friidukkasverige

        Jep samaa mieltä !!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe