Öljyn lisäaineet

Testaaja

Niitä on markkinoilla monelaisia ja niiden tarkoitus on sama. Eli vähentää kitkaa ja sitä kautta kulmista ja polttoaineen kulutusta.
Tulokset ovat varsin ritiitaisia, itse kokeiln Powerupp nimistä ainetta. Lisäsin sitä 8000km ajettuihin öljyihin, käyntiääni hiljeni. Moottori kävi siistimmin, joten jotain vaikutusta tuntui olevan.

Kun etsin netistä tietoa eri öljyn lisäaineista ja niiden ominasuuksista ja testituloksista niin, niin törmäsin aivan uuden tyyppisiin aineisiin. Nimittäin muutama vuosi sitten oli tullut markkinoille ainakin pari ainetta jotka toimivat eritavalla, kyse ei ole varsinaisesti öljyn lisäaineista. Vaan aineista jotka vaikuttavat suoraan metallin pintaan, lisäämällä sen kovuutta.

Esim. Kotimaista valmistetta oleva RVS pystyy (tietääkseni ainoana) kasvattamaan jo kulunutta metallipintaa takaisin mudostamalla uutta erittäin kovaa pintaa (metallikeraamia).
Olen alkanut testaamaan RVS ainetta, ensimmäiset tulokset ovat myönteisiä, auton puristukset olivat nousseet joka sylinterissä jo muutaman sadan kilometrin jäkeen.

Tosin tästä aineesta on monia virallisempia testejä jo olemassa..
http://www.rvs.fi/MitaOnRVS/index.html

Muita sivuja
www.teaviso.fi
www.rvs.se
http://www.rvs-tec.ca/

17

14274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi-82

      Itse kokeilin X1R:rää ja en huomannut mitään vaikutusta, ja X1R on samaa sarjaa kuin toi RVS.

      Eri tahot kertovat että X1R ja RVS voivat ehkä auttaa jotakin, mutta nämä muut lisäaineet joita myydään eivät auta mitään, lähinnä huonontaa tilannetta.

      Muut öljyn lisäaineet vain nostavat viskositettiä jolloi öljynpaine nousee, mutta pakkasella öljy on todella jäykkää.

      Jotkut aineet sisältävät teflonia ja mainostetaan että aine tekee kalvon moottorinpinnoille.
      Kalvon se kyllä tekee muttei niihin pintoihin joissa sitä tarvitaan. Eli sylinterin seinillä ja laakereissa kalvoa ei synny tai se ei kestä.
      Mutta öljykanavissa kalvo syntyy pienentäen kanavan poikkipinta-alaa ja hyvässä tapauksessa öljynpaine mittari näyttää suurempia lukuja, mutta voitelu teho ei parannu koska öljyä virtaa vähemmän pienentyneen kanavan koon takia.

    • suomeksi
    • V70 TDI

      Pidätkö öljynvaihtoväleinä paljonkin yli 30 000 km, kun vähintään sen öljy kestää ilman kalliita lisäaineitakin?
      Omaa kokemusta: 20 000 km vaihtoväleillä Opelilla yli 500 000 km, jonka jälkeen hävitin auton pois pahojen ruoste- ym. vikojen takia (nykyinen omistaja näkyy sillä edelleen ajelevan), nykyisellä tdi:llä vastaavasti ajettu jo 350 000 km, eikä moottorin kulumisesta ole merkkiäkään!

      • Testaaja

        Oma autoni johon en ole vielä laittanut RVS-ainetta, on kulkenut jo reilut 400 000km.
        Moottori ei savuta ja voi hyvin, mutta luulempa, että testipenkkiin jos laittaan niin osa hevosista osoittautuu jo väsyneiksi.
        Nykymoottoreissa on sen verran ylenmäärin voimia, että esim.10-20% asteettaista tehon vähennystä ilman testipenkkiä ei välttämättä edes huomaa.

        Laitan RVS moottoriin jonkin ajanpäästä, ilmoittelen tuloksista..


      • V70TDI
        Testaaja kirjoitti:

        Oma autoni johon en ole vielä laittanut RVS-ainetta, on kulkenut jo reilut 400 000km.
        Moottori ei savuta ja voi hyvin, mutta luulempa, että testipenkkiin jos laittaan niin osa hevosista osoittautuu jo väsyneiksi.
        Nykymoottoreissa on sen verran ylenmäärin voimia, että esim.10-20% asteettaista tehon vähennystä ilman testipenkkiä ei välttämättä edes huomaa.

        Laitan RVS moottoriin jonkin ajanpäästä, ilmoittelen tuloksista..

        Mittappa kiihtyvyys "lentävällä lähdöllä" (kytkimen ja muun voimansiirron säästämiseksi) esim. 3000 - 5500 r/min (tai jos dieseli 2000 - 4000) kolmosvaihteella. Vertaa aikaa "käsiteltyyn" lopputulokseen tai Tekniikan Maailman kiihdytyskäyrään, huomaat, että 400 000 km ei hidasta menoa lainkaan ja ihmeaine ei sitä muuksi muuta. Hevosten väsyminen tarkoittaisi ohipuhalluksen kasvua ja sitämyöten öljynkulutuksen huomattavaa lisääntymistä (= enempi kuin 1 l/1000km). Sellaistahan koneessasi ei ole?


      • Testaaja
        V70TDI kirjoitti:

        Mittappa kiihtyvyys "lentävällä lähdöllä" (kytkimen ja muun voimansiirron säästämiseksi) esim. 3000 - 5500 r/min (tai jos dieseli 2000 - 4000) kolmosvaihteella. Vertaa aikaa "käsiteltyyn" lopputulokseen tai Tekniikan Maailman kiihdytyskäyrään, huomaat, että 400 000 km ei hidasta menoa lainkaan ja ihmeaine ei sitä muuksi muuta. Hevosten väsyminen tarkoittaisi ohipuhalluksen kasvua ja sitämyöten öljynkulutuksen huomattavaa lisääntymistä (= enempi kuin 1 l/1000km). Sellaistahan koneessasi ei ole?

        aika yksilöllistä, koeajoimme samanlaista autoa, jolla oli ajettu hieman enemmän. Moottori oli siinä tuntuvasti laiskempi, varmaan on kiinni siitä miten autoa on pidetty ja huolettu..

        Tosin RVS tuntuu tehoavan paljon vähemmän ajtettuihin autoihinkin, tässä linkki testiin.
        http://www.rvs.fi/Uutisia/LehtijuttuVM2004.pdf


    • STLO

      Nykyisiin moottori öljyhin EI kannata lisäillä mitään lisä aineita!Se saattaa vaan huonontaa öljyjä! Enkä sekoittaisi eri valmistajien öljyjä keskenään,kuin aivan pakkotilanteessa,ja silloinkin viskositeetti luku pitää olla sama.Tunnetujen valmistajien öljyt täyttää moottorin valmistajan vaatimukset,kun vaan katsoo purkin kyljessä olevat tiedot,ja vertaa niitä huoltokirjan merkintöihin.Tietenkin ne öljyt pitää vaihtaa moottorin valmistajan ohjeiden mukaan ja suodatin ehdottomasti samalla.

      • tuollaista

        "mututietoa"?
        Erään suuren öljyfirman koulutustilaisuudessa oli juttua tuosta öljyjen "sekoittamisesta". Siellä kouluttaja sanoi, että KAIKKIA moottoriöljyjä, niin mineraali kuin synteettisiäkin voi HUOLETTA sekoittaa, mutta arvot tietenkin alenevat sinne huonomman suuntaan. Mitään VAARAA moottorille siitä EI OLE!
        Tietenkin ihanne on pitää aina samaa merkkiä, silloin ei luokitukset alene alle sallitun. Parempi AINA, että moottorissa on tarpeeksi öljyä, vaikka sitten sekoitettuakin.


      • STLO
        tuollaista kirjoitti:

        "mututietoa"?
        Erään suuren öljyfirman koulutustilaisuudessa oli juttua tuosta öljyjen "sekoittamisesta". Siellä kouluttaja sanoi, että KAIKKIA moottoriöljyjä, niin mineraali kuin synteettisiäkin voi HUOLETTA sekoittaa, mutta arvot tietenkin alenevat sinne huonomman suuntaan. Mitään VAARAA moottorille siitä EI OLE!
        Tietenkin ihanne on pitää aina samaa merkkiä, silloin ei luokitukset alene alle sallitun. Parempi AINA, että moottorissa on tarpeeksi öljyä, vaikka sitten sekoitettuakin.

        Sanoinkin pakon edessä!Olen minäkin ollut koulutus tilaisuudessa,siellä sanottiin että saa sekoittaa mutta viskositeetti pitää olla sama!Sanoit oiken sen että arvot menee heikonpaan suuntaan,eikä ne parane vaikka lisätty äljy olis parenpi laatuista.Ja suositus oli että öljy pitäis vaihtaa mahdollisimman pian.Se siitä "mutusta".


    • että

      mitä öljynsuodatin yleensä tykkää näistä ns. lisäaineista ?

      Kokemuksia sen suhteen ?

      • STLO

        Niin minuakin,luulis ainakin tuon "metallin lisääjän" jäävän suodattimeen,ja tukkivan sen.


      • Testaaja
        STLO kirjoitti:

        Niin minuakin,luulis ainakin tuon "metallin lisääjän" jäävän suodattimeen,ja tukkivan sen.

        varsinaisesta öljynlisäaineesta, vaan valmistajan sivujen mukaan moottori käsitellään ko- aineella.
        Kahden käsittelyn aikana ajokilometrejä tulee yht. n. 2000 -2500km ja tämän jälkeen vaihdetaan öljyt ja filtteri, eikä ainetta enään tarvitse laittaa koneeseen.

        Käsittelyn sanotaan pysyvän n. 100 000km,
        joten filtterin tukkeutumista ei ainkaan viimeisen öljynvaihon jälkeen voi esiintyä. Itse olen ajatellut kokeilla ainetta autooni, vielä en ole sitä tehnyt joten omakohtaisia käyttökokemuksia ei ole.


      • Testaaja
        Testaaja kirjoitti:

        varsinaisesta öljynlisäaineesta, vaan valmistajan sivujen mukaan moottori käsitellään ko- aineella.
        Kahden käsittelyn aikana ajokilometrejä tulee yht. n. 2000 -2500km ja tämän jälkeen vaihdetaan öljyt ja filtteri, eikä ainetta enään tarvitse laittaa koneeseen.

        Käsittelyn sanotaan pysyvän n. 100 000km,
        joten filtterin tukkeutumista ei ainkaan viimeisen öljynvaihon jälkeen voi esiintyä. Itse olen ajatellut kokeilla ainetta autooni, vielä en ole sitä tehnyt joten omakohtaisia käyttökokemuksia ei ole.

        kokeilu on jo menossa, mutta kaverin autoon. Tulokset ovat myönteisiä, joten seuraavana testaan ainetta omaan autoon.


    • plösö

      Onko kenelläkään kokemusta liqui moly smoke stop aineesta?

    • Anonyymi

      Valvoline maxlifeä ja liqui moly oil saver lopetti tai ainakin selkeästi vähensi ulospäin vuotoa virranjakajan alla ja vaihdelaatikon vierestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      259
      17445
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      184
      12399
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      70
      6170
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      26
      5017
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      69
      4975
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      52
      4120
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

      Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      50
      3712
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3672
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

      narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      48
      3194
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3129
    Aihe