Millä konstein? Vieläkin kankkunen olo.
Miten krapulan saa hoidettua?
18
232
Vastaukset
- hoida.sairauttasi
Krapula on vain tietyn sairauden seuraus. Kannattaa ryhtyä hoitamaan sairautta eli sinun tapauksessasi alkoholismia. Varmaan itsekin ymmärrät, minne sinun pitää mennä saamaan apua sairauteesi. Alkoholia oikein ja kohtuudella käytettynä ei tule koskaan krapulaa. Krapula on varoitusmerkki pitkälle edenneestä sairaudesta.
- j.kankkunen
Sinun kannattaisi pikimmiten hakeutua meielnterveyspalveluiden piiriin. Näen alkoholisteja kaikkialla. Taidatkin itse olla entinen alkoholisti, heidän juttunsa ovat aina tuollaista järjetöntä lässytystä.
- tasurilla.oikenee
Sillä se lähtee, millä on tullutkin.
- ei.syntymähumalaa
Viinalla krapula siirtyy, mutta ei lähde. Itse voi päättää siirtämällä krapulaa, milloin sen sairastaa- huomennako vai viikon päästä. Pysyvä humalatila takaa, ettei koskaan tule krapula.
- raitis.ilma.auttaa
Hyvin lähti pkku krapula pihatöitä tehdessä raittiissa ilmassa, ja ensi yönä nukuttaakin paremmin!
- yujik
Haista paska! Krapula ei todellakaan lähde rasittamalla kehoa. Sulla ei vain ole ollut krapulaa ollenkaan, korkeintaan pientä väsymystä. Eihän tuollainen ykköskaljan lipittäjä mistään mitään tiedäkään.
- kunnonjurripäälle
Juo enemmän
Minulla on pistämätön konsti, täysraittius, eipä ole ollut kohmeloa vuosiin.
Vaan jokainen kulkee tiensä itse.- kookalle
Hitsi, että tulikin noin monta hyvää kommenttia, miten krapulan saa hoidettua. Yks konsti, jonka joskus kuulin oli, että kun syö raakoja kananmunia, niin sillä lähtee krapula. Kokeilin, mutta huonoin tuloksin. Viikonloppuna kun on hyvällä viihteellä, niin joskus menee juhlinta liian pitkälle. Siinä kun on karaokelaulantaa ja monenlaisia juomia ja joku tarjoo paukut, niin yli menee liiaksi viihteen puolelle ja aamulla on sitten kankkunen olo. Sanoisinko kohmelo olo, josta joku mainitsi. Jos olisi enemmän tuota elopainoa, kiloja, siis rasvaa kehossa, ei olisi kankkusta oloa. Mutta kun luoja on luonnut pituutta ja vähän kiloja, niin pienikin juominen menee päähän. Vai, että kunnon jurri päälle ja juo enemmän, kuten joku totesi. Mutta ei se krapula, kankkunenolo sillä lähde.. Eikä raakoja kananmunia syömällä.
- oikeus.ottaa
Krapula on aikansa ja lähtee, siihen ei auta poppakonstit! Mutta on se joskus kiva rpsauttaa olutta ja viinaa, niin sitten jaksaa taas tovin puurtaa! Ne jotka on tossun alla ei tietenkään ota, kun akka suuttuu! Sitten vaan kehuvat raittiuttaan kun ei voi ottaa mitään alkoholipitoista juomaa! PS: Sääliksi käy!
Tulihan se "yleinen" mielipide sieltä. Kuule, täysraittius on oma valinta, ei ulkopuolinen pysty alkoholistia pakottamaan juomattomuuteen. Kyllä se on omasta tahdosta kiinni. Vaan niin kuin kerroin, jokainen kulkee oman tiensä.
- oikeus.ottaa
Niinhän se on, jos joskus otat olet alkoholisti, siinä missä jokapäivä juovakin, mutta jos et ota, et voi olla tossun alla!
Sama juttu on rasisminkin kanssa, jos olet asioista erimieltä, olet rasisti, ja ne toiset on niitä hyviä ihmisiä! - K.R.A.Pula-aho
Paras tapa on juoda vaan jatkuvasti. Se on paras lääke. Alkuun sellainen ajatuskin voi tuntua aika hullulta, mutta mitä kauemmin juot, sitä paremalta se alkaa tuntua.
Joku voi sanoa, ettei pidä juoda jatkuvasti ja sillä tavalla elämäänsä tärvellä. Se on hänen mielipiteensä, mutta aika tavalla se elämä on tärviöllä silloinkin jos ryyppäämisestä tulee krapula. Onko silloin väliä jos vaihtaa sen tärvelemistavan toiseen?
On siinä vielä muuan sellainen huomionarvoinen, kansantaloudellinen seikkakin, sillä, näet, nimittäin, juopotellen verotulot pysyy tasapainossa. Eikä ole ihan arvotonta sekään, että lisääntymisrituaalit sujuu jouhevammin pienessä pierussa. Syntyy uusia bruttokansantuottajia.
Jos nyt ajatellaan niinkin kyynisesti, että jatkuva juopottelu aiheuttaa alkoholikuolemia ja muuta kulunkia niin eikös meillä ole järjestelmä rakennettu sitä varten, että aina on jossakin Jeppe joka juo ja Jepen kaverikin juo?
Palataanpa takaisin siihen krapulan lääkitsemiseen.
Joskus sitä juopottelua joutuu jatkamaan tuskastuttavan kauan. Rahat loppuu ja ruoka ei maistu. Sillä ruoalla nyt ei ole niin väliä. Tiedätte kai millä se hyvä vasikka elää.
Jos ei ole rahaa viinaan niin siihenpä onkin oiva keino. Varaudutaan hyvissä ajoin asiaan ja ostetaan tavattoman iso lasti kiljutarpeita jo silloin kun rahaa vielä on. Sitten vaan kemiallinen prosessi käyntiin ja odottelemaan. Odotellessa voi juoda ne loput rahat.
Ja kun kilju on käynyt riittävästi - taas on aika nautinnon (sävel; kun taas on aika auringon...).
Nautinnosta nauttiessa tuleekin jo sopivasti seuraava korvausten maksupäivä ja voi käydä taas ostamassa lisää kiljutarpeita.
Mistä sitten tietää, että krapulalääkettä on nautittu tarpeeksi kauan?
No sen tietää siitä, ettei tule enää krapula. Useinhan käy niin, ettei asianosainen itse sitä huomaa, koska hän on kuollut, mutta onhan se lohduttava tieto hänen omaisilleen.- kookalle
Kyllä parastapa, jos juo on juoda kohtuudella. Kuitenkin hepposin perustein joku leimataan alkoholistiksi, jos alkon korissa on viinipullo kassalle tultaessa, tai kaupan kassajonossa on kärryissä 24 kappaleen olutpaketti oluita. Monikaan ei tajua, että ne juomat on tarkoitettu useammalle päivälle, eikä vain yhdelle päivälle. Ostetaanhan sitä ruokaakin useammalle päivälle.
- K.R.A.Pula-aho
kookalle kirjoitti:
Kyllä parastapa, jos juo on juoda kohtuudella. Kuitenkin hepposin perustein joku leimataan alkoholistiksi, jos alkon korissa on viinipullo kassalle tultaessa, tai kaupan kassajonossa on kärryissä 24 kappaleen olutpaketti oluita. Monikaan ei tajua, että ne juomat on tarkoitettu useammalle päivälle, eikä vain yhdelle päivälle. Ostetaanhan sitä ruokaakin useammalle päivälle.
Niin juuri. Yleensähän sitä alkoholia ostetaan useammalle päivälle. Eihän se yhden päivän ryyppääminen ole ränni eikä mikään. Eihän sellainen "kaksikaljaakuukaudessa" ole juoppo.
Kyllä se on otettava vähintään joka viikonloppu parina iltana pieni sössötysasento.
Ei alkoholisti ole alkoholisti jos vaan kieltää sen tiukkaan.
Olen samalla kanna kuin Rotesti, ja samalla tavalla olen torjunut rapulaa.
Ei viina aiheuta rapulaa, vaan sen juominen.
Ainoa missä olen käyttänyt viinaa on auton pissapoika, ei tullut rapulaa, mutta tuli kamala haju autoon aina kun ruiskautti.- Heräsin
Kylää lähttee. 30 mottia ropssii päivässä, niin ei ou rapulloo illalla. Tietennii nyt kun on lyhyt päevä, niin ei välttämäti kerkkii tekemmään ku parikymmentä kiinttoo hoekkoo petäjjee suonlaejalta.
- kookalle
Tuohan on hyvä konsti estää krapulantulemisen, kun huhkii metsässä metsätöitä tehden. On sitten varmaan niin väsynyt olo, että ei ehdi krapulaa hankkimaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833288
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli352639- 612258
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.732239Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512181Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102153Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191927- 621904
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv201859- 861632