Mitä olisi tehtävissä, kun yhtiökumppani tekee muita bisneksiä, vaikka väittää keskittyvänsä yhteiseen yritykseemme. Työpanos on niin mitätön ja jatkuvasti kärähtää valheista. Osakas vastaa markkinoinnista sekä tarjouksien laskennasta. Nyt paljastui, että on kontaktointut vain 30 asiakasta kolmen kk aikana, vaikka väitti käyneensä läpi 1500! Potentiaalinen asiakas joutuu odottamaan jopa 2,5 viikkoa tarjouksia, koska yhtiökumppanillani on "kiire". Yleensä asiakkaat soittavat minulle, kun tarjousta ei kuulu, ja minähän sen joudun myös antaman.
Vuoden päätteeksi ajettuja kilometrejä on joka vuosi esittää 40000 km, vaikka istuu aina toimistollamme. Olen monta kertaa huomauttanut, että käy asiakkaiden luona. Kuulema "ei ehdi". Yrityksestämme hän vain ehtii pitää lomia ja tottakai ilkeää nostaa vielä hyvät lomakorvaukset. Viime viikolla yritti maksaa vieläpä lomamatkansakin firman kassasta nimikkeellä "messumatka". Myös jokainen sukulaisiin suunnattu matka on aina "työmatka". Matkakilometrien perusteella hänen Volvonsa pitäisi olla ajettu jo 500tkm, koska on 10v vanha. Mittarissa vain 125tkm....
t. Kuinka irtisanotaan osakas?
Laiska yhtiökumppani
2
145
Vastaukset
- feafs
Tarkistapa, mitä aiheesta sanotaan teidän tekemässänne yhtiösopimuksessa.
... siis ... tottahan te olette tehneet kunnollisen yhtiösopimuksen siinä vaiheessa, kun leikkiin ryhdyitte? - voimiamatkaan
olen samaa mieltä kuin edellinen
a) lue yhtiösopimus
b) jos olet Suomen yrittäjien / kauppakamarin jäsen, ota yhteyttä jäsenille tarjottuun ilmaiseen juristiapuun ja kysy neuvoa. Et ehkä pääse osakkaasta suoraan eroon (omistusosuudesta) mutta yhtiön rahojen kavaltaminen riittänee irtisanomisen perusteeksi jos on palkkasuhteessa. HUOM! Ala kerätä kuvia, asiakirjoja, tee muistiinpanoja keskusteluista/kokouksista ja pyri pitämään paikalla henkilö, jolla on oikeasti kanttia tulla oikeuteen todistamaan asiasta. Suomeksi: aloita kovien todisteiden kerääminen ja iske kerralla niin lujaa juristin ja todisteiden avulla, että voit ehkä pakottaa toisen myymään osakkeet sinulle nimellistä korvausta vastaan. Vastikkeeksi voit ehkä (KYSY JURISTILTA) neuvotella paketin, jossa osakasta vastaan ei nosteta syytteitä. Varo tekemästä MITÄÄN kyseenalaista itse ja dokumentoi tarkasti kaikki, mistä vasta puoli voisi yrittää vetää sinua lokaan.
c) jos firmalla ei ole velkaa eikä sinulla ole kilpailukieltoa yhtiösopimuksessa, ilmoita yhtiökumppanille lopettavasi yrityksessä toimiminen. Kerro vakioasiakkaille, että suuntaat uuteen yritykseen, luulisi heidän tulevan perässä.
Toivottavasti teillä ei ole avoin yhtiö tai ky....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760