Miksi adventismiin pesiytyy kaikista kahjoimmat?

Cycl0ne

Olen ihmetellen sitä, miksi adventismiin eksyy kaikista kahjoimmat ihmiset. Miksi luterilaisuuden pariin on kerääntynyt keskimäärin tervejärkistä sakkia mutta sitten meille tulee Yksi_uskon kaltaiset kuuhullut, jotka paasaavat päivästä toiseen kuunkierroista? Mitä pahaa adventismi on tehnyt ansaitakseen tälläisiä kaistapäitä? Olemme sentään yrittäneet vaikuttaa yhteiskunnassa rakentavalla tavalla pitämällä terveys- ja raittiusluentoja ja muita hyvän arjen taito -koulutuksia. Yritämme antaa maltillisen kuvan uskovista ateistisessa viitekehyksessä. Mutta sitten paikalle laukkaa joku höyrypää, joka sanoo edustavansa adventisteja, ja joka vaahtoaa aamusta iltaan Hilleli II:sta ja pasuuunoista....

Pahoittelen kaikkien lukijoiden puolesta, meillä adventtikirkossa on hyvin vähän mahdollisuuksia poistaa tälläiset henkilöt jäsenyydestä. Sori, olisi ulkopuolisena varmaan vaikea erottaa, kuka edustaa tasapainoista adventismia, ja pitää vaan luottaa siihen että hedelmistään puu tunnetaan. Noh, onneksi jäsenien kymmenystuloja voidaan käyttää juuri tälläisen hörhöilyn kitkemiseksi, joten yksi rikkaruoho, harmillinen vaikka onkin, ei kaada koko peltoa.

Ehkä seuraavaksi saamme kuulla kuinka Jeesuksen vaipan neljä tupsua on myös salaliiton aihe... Mites se eräs Raamatun profeetta sanoikaan, 'Älä kutsu salaliitoksi, mitä tämä kansa salaliitoksi kutsuu'. Hmm.. Mitään uutta ei taida auringon alla olla.

37

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjakääröt

      Matt.9:20 Biblia (1776). Ja katso, vaimo oli kaksitoistakymmentä ajastaikaa, punaista tautia sairastanut, kävi takaa, ja tartui hänen vaatteensa liepeeseen. Luuk.8:44 Biblia. Kuin hän kävi takana ja rupesi hänen vaatteensa palteeseen, niin kohta hänen verensä juoksu asettui.

    • omalehmä

      Älä nyt sentään tavoittele koko kunniaa! Kyllä niin kahjoja löytyy muualtakin! Selaileppa vain noita tämänkin palstan naapurisivuja.

      • kerettiläinen-

        Joo, sama tuli mieleen.

        Tälläkin palstalla jatkuvasti uusia aloituksia samoista aiheista suoltava helluntaihörhö on vähintäänkin yhtä kahjo ellei jopa kahjompi...


    • Älkää luulko että täällä kukaan antaa kirkon lausuntoja_!_

      Tämä on Suomi24.fi foorumi.

      Kirkon lausunnoille on aina oma menetelmä kirkossa. Kirkon lausunnot annetaan poikkeuksetta aina kirkosta.
      Ei ne kirjoittele mitään tuollaista, noin huonosti mitään mitä aloitus oli.

      Minä en ole Adventtikirkon jäsen. Olen keskustelija foorumilla.

      t. jarinhotelli
      Ala-Kiikkalan pappilan Saarenpään torpan sepän pojan tyttären poika
      ingen pappi

      • kahjoista.jäsenistä.kyse

        "Ei ne kirjoittele mitään tuollaista, noin huonosti mitään mitä aloitus oli."

        Meni taas ingen papilta tyypillisesti aiheen ohi. Onneksi oli sentään lyhyt kirjoitus.


      • kahjoista.jäsenistä.kyse kirjoitti:

        "Ei ne kirjoittele mitään tuollaista, noin huonosti mitään mitä aloitus oli."

        Meni taas ingen papilta tyypillisesti aiheen ohi. Onneksi oli sentään lyhyt kirjoitus.

        Onko siellä mäkituvan poika, vai teologian kandidaatti?
        Vai ikäneito?

        t. jarinhotelli


      • onko.nekin.kahjoja
        jarinhotelli1 kirjoitti:

        Onko siellä mäkituvan poika, vai teologian kandidaatti?
        Vai ikäneito?

        t. jarinhotelli

        Ei mikään noista, mutta miten sekään liittyy aiheeseen?

        Ja kuka on mäkitupa ja sen poika?


      • monologi.keskustelijat

        "Minä en ole Adventtikirkon jäsen. Olen keskustelija foorumilla."

        Vaikka et olekaan ENÄÄ virallisesti jäsen, niin olet sinä kuitenkin ADVENTISMIIN pesiytynyt kahjo, joka pidät täällä LUENTOJA adventismista ja ylistät adventtikirkkoa ja sen teologeja.

        "Keskustelijana" olet samaa luokkaa Yksi_uskon kanssa eli usein pitkiä monologeja, joita juuri kukaan ei viitsi enää lukea, eikä pahemmin vastailla.


      • onko.nekin.kahjoja kirjoitti:

        Ei mikään noista, mutta miten sekään liittyy aiheeseen?

        Ja kuka on mäkitupa ja sen poika?

        -Vai onko siellä lapsen elämänkokemuksella varustettu päällikkö?

        t. jarinhotelli


      • monologi.keskustelijat kirjoitti:

        "Minä en ole Adventtikirkon jäsen. Olen keskustelija foorumilla."

        Vaikka et olekaan ENÄÄ virallisesti jäsen, niin olet sinä kuitenkin ADVENTISMIIN pesiytynyt kahjo, joka pidät täällä LUENTOJA adventismista ja ylistät adventtikirkkoa ja sen teologeja.

        "Keskustelijana" olet samaa luokkaa Yksi_uskon kanssa eli usein pitkiä monologeja, joita juuri kukaan ei viitsi enää lukea, eikä pahemmin vastailla.

        Hep-

        Kuule, Vastaan asiallisesti että minulla on Raamatun näkökulma sen mukaan miten näen asioita.

        Tässä on se missio.

        Tunnen ns. "adventismin" kyllä, ja adventismin sen teologiat tutkinut, mutta olen tutkinut muidenkin uskonnollisten organisaatioiden teologiat, ja niiden erityispiirteitä, että ymmärrän mitä hengellisillä rahattomilla "markkinoilla" on tarjolla.


        t.- jarinhotelli


      • kerettiläinen-
        jarinhotelli1 kirjoitti:

        Hep-

        Kuule, Vastaan asiallisesti että minulla on Raamatun näkökulma sen mukaan miten näen asioita.

        Tässä on se missio.

        Tunnen ns. "adventismin" kyllä, ja adventismin sen teologiat tutkinut, mutta olen tutkinut muidenkin uskonnollisten organisaatioiden teologiat, ja niiden erityispiirteitä, että ymmärrän mitä hengellisillä rahattomilla "markkinoilla" on tarjolla.


        t.- jarinhotelli

        # hengellisillä rahattomilla "markkinoilla" #

        Mistä sellaisia löytyy?


    • Eikös tuo ole määrätietoisen kehityksen tulosta, eli sitä saa mitä tilaa.

      Adventtikirkko on tehnyt nyt vuosia hartiavoimin töitä savustaakseen järkevät ulos ja saadakseen hullut sisään.

      Mitä muuta voi odottaa amerikkalaiselta lahkolta, joka vakavalla naamalla julistaa että jokin jumala on taikonut kaiken elämän 6000 vuotta sitten, kuuden päivän aikana, kuten eräs paimentolaisten myyttikokoelma kehtaa väittää.

      Edes näiden paimentolaisten tämän päivän jälkeläiset eivät usko, että näin olisi oikeasti tapahtunut, niin vähän pöljä sitä pitää olla, jotta moista väittävään puljuun kehtaa liittyä.

      • Exap

        "jokin jumala on taikonut kaiken elämän 6000 vuotta sitten, kuuden päivän aikana, kuten eräs paimentolaisten myyttikokoelma kehtaa väittää."

        Onpas törkeää Raamatun vääristelyä. Raamattu ei missään kohdin väitä tuollaista sontaa. Se on kretupellejen pashapuhetta.


      • Exap kirjoitti:

        "jokin jumala on taikonut kaiken elämän 6000 vuotta sitten, kuuden päivän aikana, kuten eräs paimentolaisten myyttikokoelma kehtaa väittää."

        Onpas törkeää Raamatun vääristelyä. Raamattu ei missään kohdin väitä tuollaista sontaa. Se on kretupellejen pashapuhetta.

        No tällainen tulkinta sieltä on löydetty, joka nyt ei ole sen oikeampi tai virheellisempi kuin muukaan paimentolaisten myyteistä ja kansansaduista tehty tulkinta.

        Etenkin kun modernin tieteen tuottamaan tietoon ei kyetä yhdenkään vastaavan myytin tai kansansadun jupinoita taivuttamaan, eli ne ovat hevonpaskaa kaikki.

        Eli kun myyteistä ja saduista on kuitenkin kyse, niin ihan samahan se on, että miten niitä höpinöitä väännellään ja käännellään.


    • exsuntio

      Sitä todellakin tutkitaan tiiviisti, miksi kaikki kahjot, jopa osa mielisairaistakin on eksynyt adventismiin. Ainakin Upsalan Yliopisto on tutkinut tätä lahkoa vuosia. Tuloksia pitäisi tulla julki ensivuoden puolella.

      • Jeesus.ohittaa.sinut

        Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Älä itse kulje sairaitten ohitse ylpeän luonteesi kanssa.


    • iloinen_naurajaa

      Miksikö adventismin pariin ajautuvat kahjoimmat? Helppo kysymys.

      KOSKA ADVENTISMI ON LÄPEENSÄ MÄTÄ FUNDAMENTALISTINEN LAHKO, JONKA PROFEETTA OLI MIELENVIKAINEN.

      Etkö tätä tiennyt?

      • kerettiläinen-

        Kyllä nuo lestadiolaiset, helluntailaiset ym karismaattiset helvettihörhöilijät on vähintäänkin yhtä kahjoja!

        Jos et usko, niin tässä pienet näytteet. Nämä ainakin ovat mielestäni vielä adventistejakin paljon kahjompia.

        https://m.youtube.com/watch?v=xdUIqKJyD0Q

        https://m.youtube.com/watch?v=YVIPF_PmHuQ

        Sääliksi käy noita lapsia. Pitäisi ottaa vanhemmiltaan huostaan ja pistää tuo sosiopaatti puoskari vankilaan.


      • Exap
        kerettiläinen- kirjoitti:

        Kyllä nuo lestadiolaiset, helluntailaiset ym karismaattiset helvettihörhöilijät on vähintäänkin yhtä kahjoja!

        Jos et usko, niin tässä pienet näytteet. Nämä ainakin ovat mielestäni vielä adventistejakin paljon kahjompia.

        https://m.youtube.com/watch?v=xdUIqKJyD0Q

        https://m.youtube.com/watch?v=YVIPF_PmHuQ

        Sääliksi käy noita lapsia. Pitäisi ottaa vanhemmiltaan huostaan ja pistää tuo sosiopaatti puoskari vankilaan.

        Katsahdin tuon ensimmäisen linkittämäsi videon alun, ja totesin, että tuo on ihan luonnollinen ilmiö. Benny Hinn tarvitsee takin, mutta minulla riittää viikon käytön jälkeen jo toinen sukkakin heilautuksella kaatamaan muutaman ensimmäisen rivin. Yleensä loput minulla lähtee juoksemaan karkuun, joten kyllä pitää aika häynähtänyt olla että jää paikalleen.

        Bennylle suosittelisin vähintään kemiallista pesua takille, mutta voisi olla ihan hyvä pistää suoraan ongelmajätelaitokselle noin pahanhajuiset vaatteet.


      • iloinen_naurajaa
        kerettiläinen- kirjoitti:

        Kyllä nuo lestadiolaiset, helluntailaiset ym karismaattiset helvettihörhöilijät on vähintäänkin yhtä kahjoja!

        Jos et usko, niin tässä pienet näytteet. Nämä ainakin ovat mielestäni vielä adventistejakin paljon kahjompia.

        https://m.youtube.com/watch?v=xdUIqKJyD0Q

        https://m.youtube.com/watch?v=YVIPF_PmHuQ

        Sääliksi käy noita lapsia. Pitäisi ottaa vanhemmiltaan huostaan ja pistää tuo sosiopaatti puoskari vankilaan.

        Juu, niin onkin. Lestaatiolaiset, hellarit, jehovan todistajat, mormonit, skientologit, kyllä ne on ihan yhtä sekaisin kuin adventistit. Jotkut pahemminkin.


      • kerettiläinen-
        Exap kirjoitti:

        Katsahdin tuon ensimmäisen linkittämäsi videon alun, ja totesin, että tuo on ihan luonnollinen ilmiö. Benny Hinn tarvitsee takin, mutta minulla riittää viikon käytön jälkeen jo toinen sukkakin heilautuksella kaatamaan muutaman ensimmäisen rivin. Yleensä loput minulla lähtee juoksemaan karkuun, joten kyllä pitää aika häynähtänyt olla että jää paikalleen.

        Bennylle suosittelisin vähintään kemiallista pesua takille, mutta voisi olla ihan hyvä pistää suoraan ongelmajätelaitokselle noin pahanhajuiset vaatteet.

        # Bennylle suosittelisin vähintään kemiallista pesua takille, mutta voisi olla ihan hyvä pistää suoraan ongelmajätelaitokselle noin pahanhajuiset vaatteet. #

        Ja mitenköhän sinä saisit hänet suostutelluksi siihen, sillä hänestähän on tullut miljonääri sen avulla?

        Harva voi kehua rikastuneensa takkia heilauttelemalla ja ihmisiä kumoon tuuppimalla, mutta näemmä sekin on mahdollista...

        Videota katsoessa mieleen tuli, että sattuukohan noissa tilaisuuksissa koskaan haavereita? On meinaan kiire noilla vastaanottajilla, että kerkiävät varmistaa jokaisen kaatuilijan turvallisen alastulon, kun "pyhä henki" saa Benny-sedän oikein valtaansa ja hän pääsee kunnolla vauhtiin. Siinä menee varmistajat itsekin välillä nurin, joten vikkelät kintut pitää olla.

        Ilman revähdyksiä tai muita pienempiä haavereitä noista tuskin selvitään puhumattakaan henkisistä vaurioista.


    • Exap

      "Olen ihmetellen sitä, miksi adventismiin eksyy kaikista kahjoimmat ihmiset. Miksi luterilaisuuden pariin on kerääntynyt keskimäärin tervejärkistä sakkia mutta sitten meille tulee Yksi_uskon kaltaiset kuuhullut, jotka paasaavat päivästä toiseen kuunkierroista?"

      Nooh, jokaisella on ristinsä kannettavana, joku on sanonut.

      Mutta kieltämättä yski-ukon hourailut ovattten ottaneet päähän jo minuakin, joka en sitten pätkän vertaa välitä jostakin a-kirkon maineesta, vaan toivon a-kirkon kuolevan lopullisesti omaan valheeseensa, sukurutsaansa ja muuhun sauhuunsa mahdollisimman pian.

      Mutta on niitä vaikkapa hellareilla ja vapiksillakin, joilla ei ihan kaikki inkkarit ole pysyneet kanootissa. Joten ihan tasapuolista tämä homma on. Mitä kahjompi, sen uskovaisempi.

      Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku ;)

      • kerettiläinen-

        # Mutta kieltämättä yski-ukon hourailut ovattten ottaneet päähän jo minuakin,#

        Minusta Yksi- usko on nykyään ihan hauska tyyppi, joka tekee erittäin arvokasta työtä osoittamalla, miten älytöntä kaikenlainen päivistä ja juhlista kiihkoileminen on. Luulisi jo joidenkin adventistienkin sen tajunneen...


      • Exap
        kerettiläinen- kirjoitti:

        # Mutta kieltämättä yski-ukon hourailut ovattten ottaneet päähän jo minuakin,#

        Minusta Yksi- usko on nykyään ihan hauska tyyppi, joka tekee erittäin arvokasta työtä osoittamalla, miten älytöntä kaikenlainen päivistä ja juhlista kiihkoileminen on. Luulisi jo joidenkin adventistienkin sen tajunneen...

        Joo, kyllä tuo hänen antama rokotus varmasti tehoaa.

        Mutta silti aina kun keksitään jotakin idioottivarmaa, joku menee ja keksii parempia idiootteja.


    • Lukekaapa

      Matt. 5:10. "Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
      11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
      12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä. "

      Ei taida tuottaa tulosta!? Kuin heittäisi bensaa liekkeihin!

      • Cycl0ne

        Tuossa kohdassa on kyse siitä, että opetuslapsia tullaan kritisoimaan sen vuoksi että he tunnustavat Jeeksen messiaaksi (=minun tähteni).

        On täysin eri asia saada 'solvauksia' osakseen sen takia, että sanoo jotain typerää ja väittää sen olevan ikuinen Raamatun totuus. Silloinhan jokainen hölmöläinen voi sanoa mitä tahansa typerää ja kepistä saatuaan sanoa että, 'Jes, profetia toteutui, olen profeetan jälkeläinen, ja palkkani on tosi suuri taivaissa!'

        On kriteerit, milloin on oikea marttyyri ja milloin vain itsepäinen ja fundamentalistinen raamatunlukija. Ero on suuri, usko pois.


    • Lukekaapa

      Aivan kuten sanoin!

      • umpihulluasakkia

        Itse olin jonkin aikaa adventtikirkon jäsen ja kyllä tulos oli juuri sitä mitä aloittaja kirjoitti.
        100:n hengen porukasta tervejärkisiä, löytyi yhden käden sormiiin laskettuna.
        Ja hekään ei sitten enää ole siellä touhussa mukana.

        Oli kaikenlaista omaan napaan tujottaa, naisten naurattajaa, pahoinpitelijää, (toisten lasten pahoinpitelijöitä), taivaanrannan maalajia. y.s. sekopäitä
        Kyllä se aika oli kuin hullujenhuoneella olisi ollut.
        Tuli aikamoinen rokotus näihin lahkoihin.

        Jeesusta en kuitenkaan ole hylännyt, enkä Hänen Isäänsä.
        Eihän se ole heidän vikansa jos lahkossa on pelkkiä hölmöjä.

        Kyllä Jeesus tulee vielä ja antaa määräyksen enkeleilleen: "seulotkaa (adventisti-) luste vehnästä."

        Luste sitten poltetaan tulessa vaikka kuinka hokisi: "sapatti,sapatti,liha, liha, kasvikset, kasvikset".


      • 1234567---
        umpihulluasakkia kirjoitti:

        Itse olin jonkin aikaa adventtikirkon jäsen ja kyllä tulos oli juuri sitä mitä aloittaja kirjoitti.
        100:n hengen porukasta tervejärkisiä, löytyi yhden käden sormiiin laskettuna.
        Ja hekään ei sitten enää ole siellä touhussa mukana.

        Oli kaikenlaista omaan napaan tujottaa, naisten naurattajaa, pahoinpitelijää, (toisten lasten pahoinpitelijöitä), taivaanrannan maalajia. y.s. sekopäitä
        Kyllä se aika oli kuin hullujenhuoneella olisi ollut.
        Tuli aikamoinen rokotus näihin lahkoihin.

        Jeesusta en kuitenkaan ole hylännyt, enkä Hänen Isäänsä.
        Eihän se ole heidän vikansa jos lahkossa on pelkkiä hölmöjä.

        Kyllä Jeesus tulee vielä ja antaa määräyksen enkeleilleen: "seulotkaa (adventisti-) luste vehnästä."

        Luste sitten poltetaan tulessa vaikka kuinka hokisi: "sapatti,sapatti,liha, liha, kasvikset, kasvikset".

        Sapatti sapatti, liha liha. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
        Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.


      • kerettiläinen-
        1234567--- kirjoitti:

        Sapatti sapatti, liha liha. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
        Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

        No ajattele, mikä helpotus, että Sinun ei tarvitse alkaa repimään tätä lustetta (=naispastorit, sianlihan ja hiirien syöjät)...:-)


      • iloinen_naurajaa
        umpihulluasakkia kirjoitti:

        Itse olin jonkin aikaa adventtikirkon jäsen ja kyllä tulos oli juuri sitä mitä aloittaja kirjoitti.
        100:n hengen porukasta tervejärkisiä, löytyi yhden käden sormiiin laskettuna.
        Ja hekään ei sitten enää ole siellä touhussa mukana.

        Oli kaikenlaista omaan napaan tujottaa, naisten naurattajaa, pahoinpitelijää, (toisten lasten pahoinpitelijöitä), taivaanrannan maalajia. y.s. sekopäitä
        Kyllä se aika oli kuin hullujenhuoneella olisi ollut.
        Tuli aikamoinen rokotus näihin lahkoihin.

        Jeesusta en kuitenkaan ole hylännyt, enkä Hänen Isäänsä.
        Eihän se ole heidän vikansa jos lahkossa on pelkkiä hölmöjä.

        Kyllä Jeesus tulee vielä ja antaa määräyksen enkeleilleen: "seulotkaa (adventisti-) luste vehnästä."

        Luste sitten poltetaan tulessa vaikka kuinka hokisi: "sapatti,sapatti,liha, liha, kasvikset, kasvikset".

        Vittu, sinä tajusit lähteä adventtilahkosta, mutta tarrasit kiinni Jeesuksen lahkeeseen kun kaipasit mielikuvitusystävää. Sen sinä saitkin. Jeesus elää enää harhoissasi.

        Me sivistyneet ihmiset tiedämme, että kyseinen juutalainen kansankiihottaja kuoli ja maatui paskaksi jo pari tuhatta vuotta sitten. Ei koskaan "noussut ylös" eikä palaa takaisin.


      • idiotismillaeirajaa
        1234567--- kirjoitti:

        Sapatti sapatti, liha liha. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
        Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

        Syö sinä vain rehujasi.
        Minä olen tehnyt sopimuksen jänöjussin kanssa ettei se syö mun sapuskoita enkä minä sen.
        Otanpa tuosta vähän lautaselle nyt hiiriä ja sianlihaa.
        Njam.


      • Exap
        1234567--- kirjoitti:

        Sapatti sapatti, liha liha. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
        Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

        "Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA."

        Jees, tässä jälleen kerran yksi osoitus, ettei Raamatussa Jumalan sanoiksi väitetyt hömpötykset ole suinkaan kaikki suoraan Jumalalta saatua tekstiä.

        Ymmärtäähän sen nyt tyhminkin, että jos Jumalan mielestä sianlihat ja muut semmoiset ovat inhoittavia, niin olisi sitten fiksumpi Jumala jättänyt tuollaiset kokonaan luomatta ja tehnyt jotakin ei-inhoittavaa tilalle.

        Eikä se sama Jumala olisi ainakaan Paavalille näyttänyt niitä hassuja näkyjä kaikenlaisten saastaisten eläinten kera, joita sitten vielä käski teurastamaan ja syömäänkin ?

        Ymmärtää toki siis tyhminkin, mutta silti advarit ei ? No, se on taas oma juttunsa.


    • Todistettu-on

      Kahjot viihtyvät/hakeutuvat kaltaistensa seurassa/seuraan.

    • 1234567---

      Nämä muut uskonsuunnat eivät ole kahjoja, he opettavatkin ikuista kärsimystä tulimeressä pestumattomille. Tämä onkin oikeus ja kohtuus ikuinen kärsimys pedon kumartajille.

      Olen lukenut Niilo Yli-Vainion kirjan "Järkyttävä Maailma". Siinä vain hiilihangot heiluvat halki ikuisuuksien, ja jumalattomat tuskissaan.

    • Vierailijat

      Exap kun sanot muita tyhmiksi ja pidät itseäsi fiksuna uskovaisena, niin eikös Jeesus sanonut, että meidän tulisi olla lasten kaltaisia.

      • Exap

        En sano kaikkia muita tyhmiksi, enkä itseäni viisaammaksi. Mutta Raamattu sanoo ihan suoraan näistä adventistien valheopetuksista oman kantansa. Ja se ei ole adventisteja mairitteleva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe