Pitääkö väite paikkansa ????

Jari-Pekka 23 v

Että suomalaisilla tytöillä ei ole enää kunniaa lainkaan? Neitsyys menetetään usein 13-15 vuotiaana salaa vanhemmilta pidetyn keskikalja juopotteluillan päätteeksi satunnaiselle puolitutulle pojalle??

Onko suomessa muita 17-21 neitsyeitä jäljellä, kuin uskovaisten perheiden lapset?

Kertokaa tytöt omista kokemuksistanne, milloin menetitte neitsyyden ja millä tavoin?
Anonyymisti tietenkin, ettei teitä tunnisteta nimimerkin takaa

Utelias nuorimies

66

16109

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irmeli

Menetin neitsyyteni meidän kotonamme... Olin kiimoissani sitten mieheni veljen äidin serkun pojan veljen tädin hammaslääkärin kaverin kaveri otti minut sänkyynsä ja sitten se oli menoa kuin imurissa konsanaan.

• huhuhuhu

Olin 18-vuotias, kun menetin neitsyyteni 10 vuotta vanhemmalle miehelle, joka oli kusipää ja hyväksikäyttäjä. Itse olin siinä iässä niin kovin naivi... En ole uskovaisesta perheestä, eikä näin "myöhäisellä" iällä siis ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Se vaan ei tuntunut aiemmin "tarpeelliselta". Kaveri menetti neitsyyden 13-vuotiaana 29-vuotiaalle miehelle, että revippä siitä... Sairasta...

• vikaa

mä menetin neitsyyteni 14 vuotiaana 22 vuotiaalle kundille ja on muuten edelleen ollut elämäni paras pano ja nyt olen jo yli 20v. se kundi nimittäin osas asiansa. älä tuomitse kun et mistään mitään tiedä.

mielummin näin, kun niin että menettää neitsyytensä toiselle 14 vuotiaalle häseltäjälle, joka ei oo ikinä kuullukaan klitoriksesta tai joka ei edes tiedä mihin reikään sitä kyrpäänsä lykkäis ellei oo jo lauennu housuihinsa ennenku saa napin auki.

pitää naida silloin kun tuntuu siltä, vaikka se sitten olis 13-15-vuotiaana. ekalle kerralle kannattaa ottaa mies joka osaa, ettei tuu paskaa kokemusta.

• pantsu

neitsyys meni 13v ja olin 27v miehen kans mökillä! kipeesti kävi ja verta tuli...neitsyys meni,ei kaduta muu ku se jätkä :)

• blaahhi
        vikaa kirjoitti:

mä menetin neitsyyteni 14 vuotiaana 22 vuotiaalle kundille ja on muuten edelleen ollut elämäni paras pano ja nyt olen jo yli 20v. se kundi nimittäin osas asiansa. älä tuomitse kun et mistään mitään tiedä.

mielummin näin, kun niin että menettää neitsyytensä toiselle 14 vuotiaalle häseltäjälle, joka ei oo ikinä kuullukaan klitoriksesta tai joka ei edes tiedä mihin reikään sitä kyrpäänsä lykkäis ellei oo jo lauennu housuihinsa ennenku saa napin auki.

pitää naida silloin kun tuntuu siltä, vaikka se sitten olis 13-15-vuotiaana. ekalle kerralle kannattaa ottaa mies joka osaa, ettei tuu paskaa kokemusta.

mitä vittua säki tajuat???? ei se välttämättä tarkota et jos on nuori ni häseltää?? ja sitäpaitsi kuin joku 20 v äijä voi panna jotain niin nuorta??? hä=???? PÖLÖ nöyräääTYHMÄÄÄ se kuuluu olla suunnilleen saman ikänen!!!!!!!!

• Elena
        pantsu kirjoitti:

neitsyys meni 13v ja olin 27v miehen kans mökillä! kipeesti kävi ja verta tuli...neitsyys meni,ei kaduta muu ku se jätkä :)

mullakin ! 13 v ja jatka 16 v ...:) eika todellakaan kaduta muu kun just se JATKA :S ei toimi kaikki kirjaimet kun suomessa en oo

• j.jussi W-T

paikkansa sikäli,että ainoastaan LESTATYTÖT pystyvät säilyttämään neitsyytensä jonkin verran pitempään kuin muut nuoret,mutta joukossa joitakin poikkeuksia jotka ovat menettäneet neitsyytensä ennen NAIMISIINMENOA.

• tiedän

Kun on superlahjakas, niin miksi haluaisi menettää neitsyyttään luuserille. Kokemuksella voin sanoa, että kannattaa odottaa. Todistaa heikkoa itsetuntoa, jos menettää neitsyyden noin 13-vuotiaana. Tietenkin eka kerta vaikuttaa tuleviin suhteisiin ja omaan seksualisuuteen. Joten kun ekalla kerralla menettää luottamuksen miehiin, niin miten sitä voisi korjata myöhemmin.
      Epäluottamus pilkahtaa pintaan varmasti joskus myöhemmin.

Humalassa neitsyyden menetys on suurimpia tyhmyyksiä mitä ihminen voi tehdä.

Itse olen muuten aina ollut ateisti ja pidän itseäni vähän nuoremmista miehistä. Joten mainiosti toimi ekalla kerralla ja myöhemminkin.

Neitsyitä on tosi paljon älykkäissä ihmisissä aina 25-vuotiaiksi asti. Sen jälkeen voi ehkä alkaa ajatella, että itsessä on jotain estoja. Ei oikeastaan ole älykkäitä ihmisiä, jotka menettäisivät neitsyytensä alle 18-vuotiaina.
      Uskovaisuudella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

Kun seksitaudit ovat niin yleisiä (esim. 1/5- osalla suomalaisista oireeton herpes, joka tarttuu kuitenkin), niin suosittelisin itse määrän sijasta laatua. Herpes kun on ikuinen seuralainen.

• Nimetön

menetin neitsyyteni kun olin 14.Tulin sitten 15 vuotiaana raskaaksi ja nyt olen 20v ja ihanan lapsen äiti.Lapsen isän kanssa olen seurustellut 13 vuotiaasta lähtien.Joten en menettänyt neitsyyttämi missään kalja bileissä ja uskallan väittää että suomalaisilla tytöillä on vielä kunnia.

• sossu

Olet juuri sitä, mitä ei pidetä kunniallisena. Vai oletko provo?

• hepphep
        sossu kirjoitti:

No joo, menin aikoinani sänkyyn vasta 19-vuotiaana, mikä on nykyään hyvin myöhäinen ajankohta. Tyyppi ei ollut rakkaani, mutta pidin tapahtumaa käytännöllisenä ja yksinkertaisesti vain halusin eroon neitsyydestä. Jälkeenpäin en ole katunut muuta kuin sitä, että olen ollut liikaa yksin.

Ovatko vain neitsyet sitten kunniallisia? Eivät todellakaan. Kuka haluaa luopua avioyönään neitsyydestään? Monille se voi olla kivuliaskin tapahtuma, sehän voi pilata kaiken.

• hyvä itsetunto
        hepphep kirjoitti:

No joo, menin aikoinani sänkyyn vasta 19-vuotiaana, mikä on nykyään hyvin myöhäinen ajankohta. Tyyppi ei ollut rakkaani, mutta pidin tapahtumaa käytännöllisenä ja yksinkertaisesti vain halusin eroon neitsyydestä. Jälkeenpäin en ole katunut muuta kuin sitä, että olen ollut liikaa yksin.

Ovatko vain neitsyet sitten kunniallisia? Eivät todellakaan. Kuka haluaa luopua avioyönään neitsyydestään? Monille se voi olla kivuliaskin tapahtuma, sehän voi pilata kaiken.

Seksin pitäisi hieno asia, samoin kuin neitsyyden. Ei ole mitään järkeä menettää neitsyys ihmisen kanssa, joka ei ole tärkeä.

Nimenomaan ei pidä ajatella, että tekisi sen käytännön vuoksi.

Voi kuinka paljon menetit, kun et ollut rakastunut. Pitää olla niin hyvä itsetunto, että ei tarvitse ajatella muiden mielipiteitä tässä asiassa, joka pitäisi olla kahden rakastavan ihmisen hieno asia. Ei pidä myöskään harhautua tilastoista, jotka tässä asiassa vääristävät aika paljon, kun nuorilla on niin valitettavan heikko itsetunto, että pitää sanoa, että on 15-vuotiaana kokenut jo niin paljon. Kun tehdään joku galluppi tästä asiasta, niin kiltitkin huijaavat niin paljon kuin ehtivät. Vasta aikuisena ymmärtää, miten outoa se on.

• T Salonen
        hyvä itsetunto kirjoitti:

Seksin pitäisi hieno asia, samoin kuin neitsyyden. Ei ole mitään järkeä menettää neitsyys ihmisen kanssa, joka ei ole tärkeä.

Voi kuinka paljon menetit, kun et ollut rakastunut. Pitää olla niin hyvä itsetunto, että ei tarvitse ajatella muiden mielipiteitä tässä asiassa, joka pitäisi olla kahden rakastavan ihmisen hieno asia. Ei pidä myöskään harhautua tilastoista, jotka tässä asiassa vääristävät aika paljon, kun nuorilla on niin valitettavan heikko itsetunto, että pitää sanoa, että on 15-vuotiaana kokenut jo niin paljon. Kun tehdään joku galluppi tästä asiasta, niin kiltitkin huijaavat niin paljon kuin ehtivät. Vasta aikuisena ymmärtää, miten outoa se on.

Kaupungilla ja maitolaitureilla pyörii näitä ajokortin omaavia "Timpejä", jotka mielellään tarjoavat nuorelle humalaiselle alaikäiselle tytölle autokyytiä kotiin ja ennen kotiin viemistä ajetaan lumenkaatopaikalle.....
        Lopun arvaatte sanomattakin.

• hepphep
        hyvä itsetunto kirjoitti:

Miten sinä voit sanoa, miten paljon MINÄ menetin, kun en ollut rakastunut? Ihmiset kokevat asioita eri tavoin. Se, mikä sinulle on tärkeää ei välttämättä ole samanarvoista minulle. Eikä se tee minusta huonompaa ihmistä.

Minä pidän itseäni korkeamoraalisena ja laajanäköisenä ihmisenä. Sen, että halusin silloin eroon neitsyydestäni (huom. aikuisena ihmisenä) ja sekstailin suojattuna eirakas-tyypin kanssa ei pitäisi olla kenellekään ongelma.

Lapset(teinit) ovat eri juttu.

• tervetulleita :)
        sossu kirjoitti:

Hän on nyt 20 vuotias ja 5-vuotiaan onnellinen äiti. Se on ihana asia, mutta vaati sen että hän tuli raskaaksi 15-vuotiaana. MIKSI SE SIIS MUKA OLISI KAMALA ASIA?!!!

• onnellisuuden salat
        sossu kirjoitti:

Minä olen nyt 18 vuotias nuori nainen ja tulin 17-vuotiaana raskaaksi. Tavallaan olen siis "teini-äiti", Ja olen helvetin ylpeä siitä!
        Lapsi syntyy syksyllä. Asia on mielestäni niin ihana ja kaunis, että jos joku arvostelee minua ei syynä voi olla mikään muu kuin kateus!

Mikä muukaan voisi olla syy vihaan, kun toiset on onnellisia tekemättä toisille mitään pahaa?

Ja varmasti minulle ollaankin kateellisia. Ihana mies vierellä ja vauvakin tulossa jo näin nuorena, jotain pysyvää.

• tuutti

Eipä ole kunniaa tai kunniattomuutta rakastelemisessa, tapahtuipa se kenen kanssa tahansa.
      Vain jos toinen osapuoli on pakotettu touhuihin ja / tai alle täysin arvostelukykyisenä (16 v.), se muuttuu hyvin kunniattomaksi - eikä sen pakotetun kunnia siitä kärsi, vaan pakottajan.
      Mieti vähän, millä vuosituhannella arvomaailmasi oikein on, mistä olet sen omaksunut ja onkohan lopultakaan neitsyydellä mitään itseisarvoa?

• luntuille kiitos ei!

Minusta tuntuu että sinulla ei enää ole arvomaailmaa. Joillakin on vielä nyt 2000-luvullakin ja sinua se ihmetyttää. Miksiköhän uusi autokin on arvokkaampi kuin käytetty? Suomalaiset nykynaiset eivät kelpaa enää kunnialliselle miehelle vaimoksi. Onneksi on sentään lestatyttöjä, helluntailaisia, vapaaseurakuntalaisia tai jehovalaisia naisia jotka eivät ole kunniaansa menettäneet. Mutta luterilaiset HYI!!

• päin vastoin
        luntuille kiitos ei! kirjoitti:

Minusta tuntuu että sinulla ei enää ole arvomaailmaa. Joillakin on vielä nyt 2000-luvullakin ja sinua se ihmetyttää. Miksiköhän uusi autokin on arvokkaampi kuin käytetty? Suomalaiset nykynaiset eivät kelpaa enää kunnialliselle miehelle vaimoksi. Onneksi on sentään lestatyttöjä, helluntailaisia, vapaaseurakuntalaisia tai jehovalaisia naisia jotka eivät ole kunniaansa menettäneet. Mutta luterilaiset HYI!!

Uskonnossa opetetaan naisen alistamista, joten jos jokainen nainen noudattaisi uskonnon roskaa, niin meillä kaikki menettäisivät neitsyyden 13-vuotiaana.

Juuri helluntalaiset, jehovat ja lestadiolaiset ovat kieroimpia ja kiihkoisimpia ihmisiä mitä on. Se uskonto, kun antaa kaikki synnit anteeksi, niin voi olla tosi syntinen. Madonna katolilaisena on tästä tosi hyvä esimerkki. Syntisyyden esikuva, joka on muka katolainen, vaikka katolilaisuudessa kielletään ehkäisy. Itse sai lapsensa yli 40-vuotiaana.

Hyvä esimerkki helluntalaisista on Anne Pohtamo, joka on käyttänyt huumeita ja lapsensakin ovat käyttäneet. Tosi hyvä roolimalli. Mutta jaksaa paasata uskonnon hyvyydestä. Oli ilmeisesti tehnyt niin paljon syntiä, että omatunto kolkutti niin pahasti, että pitää alkaa teeskennellä uskovaista.

Uskovaiset ovat tekopyhiä ihmisiä ja uskovaisuus ja neitsyys eivät ole toistensa kanssa mitenkään tekemisissä.

Neitsyyden menettävät myöhemmin ne, jotka haluavat ensin oppia sinut itsensä kanssa ja tietää sukupuolitaudeista ja niiden leviämistavoista. Neitsyitä on siis kunniallisissa lukutoukissa, jotka menestyvät hyvin koulussa ja menevät yliopistoihin, joissa vihdoin tapaavat juuri sen elämänsä prinssin. Heidän elämänsä on loppujen lopuksi parasta.

Sama juttu miehissä ja naisissa, että paljon nuorena aloitettuja seksisuhteita on arveluttavaa, kun ajattelu ei kuitenkaan ole vaaditulla tasolla. Eihän meillä olisi muuten niin paljon teiniraskauksia, herpestä ja kondyloomaa. Bakteeritaudeista puhumattakaan.

• ...tiedä...
        päin vastoin kirjoitti:

Uskonnossa opetetaan naisen alistamista, joten jos jokainen nainen noudattaisi uskonnon roskaa, niin meillä kaikki menettäisivät neitsyyden 13-vuotiaana.

Juuri helluntalaiset, jehovat ja lestadiolaiset ovat kieroimpia ja kiihkoisimpia ihmisiä mitä on. Se uskonto, kun antaa kaikki synnit anteeksi, niin voi olla tosi syntinen. Madonna katolilaisena on tästä tosi hyvä esimerkki. Syntisyyden esikuva, joka on muka katolainen, vaikka katolilaisuudessa kielletään ehkäisy. Itse sai lapsensa yli 40-vuotiaana.

Hyvä esimerkki helluntalaisista on Anne Pohtamo, joka on käyttänyt huumeita ja lapsensakin ovat käyttäneet. Tosi hyvä roolimalli. Mutta jaksaa paasata uskonnon hyvyydestä. Oli ilmeisesti tehnyt niin paljon syntiä, että omatunto kolkutti niin pahasti, että pitää alkaa teeskennellä uskovaista.

Uskovaiset ovat tekopyhiä ihmisiä ja uskovaisuus ja neitsyys eivät ole toistensa kanssa mitenkään tekemisissä.

Neitsyyden menettävät myöhemmin ne, jotka haluavat ensin oppia sinut itsensä kanssa ja tietää sukupuolitaudeista ja niiden leviämistavoista. Neitsyitä on siis kunniallisissa lukutoukissa, jotka menestyvät hyvin koulussa ja menevät yliopistoihin, joissa vihdoin tapaavat juuri sen elämänsä prinssin. Heidän elämänsä on loppujen lopuksi parasta.

Sama juttu miehissä ja naisissa, että paljon nuorena aloitettuja seksisuhteita on arveluttavaa, kun ajattelu ei kuitenkaan ole vaaditulla tasolla. Eihän meillä olisi muuten niin paljon teiniraskauksia, herpestä ja kondyloomaa. Bakteeritaudeista puhumattakaan.

..kristinuskosta tuon taivaallista!!!

Älkääkä sekoittako jehovia, 99% katolilaisista ja tapakristittyjä oikeasti uskoviin, jos saan pyytää.

• päivikki

Niin, näyttäisi siltä, että se moraali vähän olisi vuosien varrella kärsinyt. Toki sitä ennenkin seksiä harrastettiin ja vieläpä irtoseksiäkin, mutta ei kyllä varmasti siinä mittakaavassa missä nykyään. Silloin vanhemmat sentään pitivät lapsistaan kunnolla huolta, vaikka totta kai maailman menokin oli silloin ihan toinen ( ei nykytilanteesta siis vanhempia voi syyttää ).
      On se ihmeellistä, että joidenkin on PAKKO päästä neitsyydestään eroon. Minkä hemmetin takia? Jos sillä ei kerran ( niin kuin yksi vastaajista totesi ) ole edes itseisarvoa, niin minkä takia se on sitten häpeä jos ei vielä ripari-ikäsenä ole jonkun kanssa pannut? Kamoon.
      Teinit, jotka poraa olevansa neitsyitä...en löydä sanaa kuvaamaan heitä. Ihan oikeesti, onko nykynuorilla niin huono itsetunto, että sitä hyväksyntää pitää hakea jostain puolituntemattomista miehenköriläistä.
      Jos joku haluaa odottaa avioliittoon niin nostan hattua. Menkää kysymään ihan keltä vaan menikö se hääyö pilalle kivun takia. Ei tainnu mennä.
      Joku pohti avioliittoon odottamisen syytä. Se on ehkä se, että haluaa säästää seksin tulevalle miehelleen ja sillä tavalla kunnioittaa tätä eikä jakaa itseään joillekin, joilla ei ole edes merkitystä. En itsekään haluaisi miestä, joka olisi paneskellut siellä ja täällä ja melkein kaikkea mikä liikkuu. Minkähänlainen mies sekin olisi, huh huh.

• järkytys

trendinä näyttää olevan kaveripiirissä se, että monenko kaa? kaverit kehuskelee koulussa kokemuk-
        sillaan vaikka eivät tiedä mitä neitsyyden menettäminen on.uraputki vanhemmat eivät välitä koska työpaikasta kiinnipitäminen on maailman
        tärkein asia. sama se jälkeläisille. sossu elättää.

• missikeskustelu?
        järkytys kirjoitti:

trendinä näyttää olevan kaveripiirissä se, että monenko kaa? kaverit kehuskelee koulussa kokemuk-
        sillaan vaikka eivät tiedä mitä neitsyyden menettäminen on.uraputki vanhemmat eivät välitä koska työpaikasta kiinnipitäminen on maailman
        tärkein asia. sama se jälkeläisille. sossu elättää.

Noni. Miten tämä aihe liittyy misseihin?

• Jompe
        missikeskustelu? kirjoitti:

Noni. Miten tämä aihe liittyy misseihin?

et onxs ne vielä neitsyitä vai ei. Asiaan päästään kohta kiertelyn kautta

• Loistaa Päivikki ! ! !

Voiko asian enään paremmin sanoa... Puit ajatuksesi hyvin sanoiksi. Loistavaa!

• likka

en ole uskovainen ja olen neitsyt vielä korkeassa 18 vuoden iässä. Ruma en ole enkä ylipainoinenkaan.. ei vaan kiinnosta mennä sänkyyn

• Jere

Vau!!

sulla on asennetta ja säilytä puhtaus avioliittoon asti, sillä olet todellinen helmi jota miehet tulevat kilpaa kosimaan, kun huomaavat että et ole niitä "yhden illan" sekoilubimboja.

• Liina

että suomalaisilla miehillä ei ole enää kunniaa ollenkaan? Vikittelevät sänkyynsä 13-15 vuotiaita tyttöjä ja jälkeenpäin vielä syyllistävät kunniattomiksi!!!

• 25 kaatoa ja 25 vuotta

Totta on. Länsimaissa ihmiset on kasvatettu siihen muottiin. Että mies on "Don Juan", naisten sankari ja tosimies, jos hänellä on ollut useita eri naisia. Kun taas nainen, joka antautuu useammalle miehelle, on huonomainen ja kaikkea muuta kuin haluttava. Nainen, joka on neitsyt on juuri se oikea vaimo kandidaatti, jollaisen 95% miehistä haluaa viedä vihille ja jonka kanssa haluaa perustaa myöhemmin perheen.
        Neitsyt nainen on puhdas, viaton ja ihailtava.

Esimerkiksi ravintoilassa, miehien toivotan tekevän aloite, mies on se joka metsästää itselleen naarasta, joka yrittää mielyttää naista ja toivoo "saavansa" naiselta.
        Ulkomailla miehet flirttailevat ja vieheltävät naisten perään. Kaunis nainen on miehille kohde, jota yritetään saada kaadettua sänkyyn.
        Mies voi retostella seksikokemuksillaan ja hänen maineensa kasvaa ja useimmat pitävät häntä "Coolina". Suosittua miestä, piirittävät usein myös naiset, joilla on kilpasisareita.

Nainen, joka tekee saman on lähinnä "Aleksiskiven kadun ammattilaisiin " verrattava tapaus, jota säälitellään ja nimitellään. Näin asiat meidän kulttuurissa vain menee ja on mennyt jo satoja vuosia. Ehkä joku päivä asiat on tosin ja naiset tarjoavat miehille ravintolaillan, avaamat miehille ovet ja tuovat kukkia kotiin..

• Koulussa istunut
        25 kaatoa ja 25 vuotta kirjoitti:

Totta on. Länsimaissa ihmiset on kasvatettu siihen muottiin. Että mies on "Don Juan", naisten sankari ja tosimies, jos hänellä on ollut useita eri naisia. Kun taas nainen, joka antautuu useammalle miehelle, on huonomainen ja kaikkea muuta kuin haluttava. Nainen, joka on neitsyt on juuri se oikea vaimo kandidaatti, jollaisen 95% miehistä haluaa viedä vihille ja jonka kanssa haluaa perustaa myöhemmin perheen.
        Neitsyt nainen on puhdas, viaton ja ihailtava.

Esimerkiksi ravintoilassa, miehien toivotan tekevän aloite, mies on se joka metsästää itselleen naarasta, joka yrittää mielyttää naista ja toivoo "saavansa" naiselta.
        Ulkomailla miehet flirttailevat ja vieheltävät naisten perään. Kaunis nainen on miehille kohde, jota yritetään saada kaadettua sänkyyn.
        Mies voi retostella seksikokemuksillaan ja hänen maineensa kasvaa ja useimmat pitävät häntä "Coolina". Suosittua miestä, piirittävät usein myös naiset, joilla on kilpasisareita.

Nainen, joka tekee saman on lähinnä "Aleksiskiven kadun ammattilaisiin " verrattava tapaus, jota säälitellään ja nimitellään. Näin asiat meidän kulttuurissa vain menee ja on mennyt jo satoja vuosia. Ehkä joku päivä asiat on tosin ja naiset tarjoavat miehille ravintolaillan, avaamat miehille ovet ja tuovat kukkia kotiin..

Se miksi naiselta odotetaan pitäytymistä ja mies saa hosua housuitta mielin määrin johtuu osin sukupuolten biologisista eroista. Nainen nimittäin voi huijata miestä elon raskaan taipaleella paljon julmemmin kuin mies naista.

Kaikki suvullisesti lisääntyvät olennot yrittävät varmistaa mahdollisimman tehokkaasti omien perintötekijöidensä siirtymisen eteenpäin. Se on itse asiassa ainoa todellinen keino saavuttaa kuolemattomuus: Niin kauan kuin jälkeläiseni elävät, elää myös jokin minusta vaikka itse olisin kuollut jo ammoin. Ajatelkaa sitä!

Nainen voi hankkia itselleen kiltin ja huolehtivaisen puolison kasvattamaan ja ruokkimaan lapset, jotka nainen on viekkaasti käynyt saattamassa alulle jonkin - tai useamman - hurmaavan huithapelin kanssa. Nainen kuitenkin uskottelee miehelleen tämän olevan lasten isä. Kiltti mies raataa itsensä hengiltä kasvattaen jonkin edesvastuuttoman, mutta naisten makuun olevan "jännittävän" hulttion jälkeläisiä - eräänlaisia käenpoikia. Mies ei koskaan voi huijata naista kasvattamaan omien seikkailujensa aikaansaannoksia samalla tavalla. Vilkaasti kumppania vaihtavan naisen voi helposti olettaa käyttäytyvän tuolla tavalla katalasti. Siis nainen ja hulttiomies huijaavat "kunnonmiestä" yhdessä ja selän takana naureskellaan ressukalle.

Joku jo huutaa, ettei pidä paikkaansa, monessa uusperheessä on lapsia kummankin vanhemman aiemmista liitoista ja muksuista pidetään yhtälailla huolta ilman kyräilyä! Totta, mutta sellainen tilanne on tietoinen valinta ja toinen asiaan vaikuttava asia on nykyaika. Enää ei tarvitse metsällä ja peltotöissä raataa itseään ennenaikaiseen hautaan. Yhteiskunta ja tekniikan kehitys on helpottanut ihmisten elämää.

Siis kukasta kukkaan lentelevä mies on pieni sankari, sillä hän saa valloitettua nekin naiset jotka eivät omalle puolisolleen anna. Nämä gigolot ovat todennäköisesti aikas hyviä rakastajiakin koska ovat kovasti harjoitelleet mitä erilaisimpien kumppanien kanssa. Kyllähän heitäkin kuitenkin paheksutaan, tosin hieman virnuillen. Vilkas nainen sen sijaan on yksinomaan epäluotettava ja alkaa rampata vieraissa hetikohta häiden jälkeen. "Eihän sille ennenkään ole yksi mies riittänyt!" Ja naimisiin huijattu pikkumies maksaa kaiken: Muijansa visalaskut, avioeron tullen puolet omaisuudestaan, saa ikuisen häpeän, koska ei pysty "pitämään akkaansa kurissa" ja päätyy ennen pitkää köyttä rasvaamaan...

P.S. Viimeisen kappaleen lainaukset suoraan kylän ämmien juoruista

• Diisa

Joo, todellakin olin nykymittapuun mukaan vanha.

Aloin seurustella lähes 19-vuotiaana ensimmäisen kerran ja siinä sutinassa tuli sitten koettua kaikki ekat kerrat, mukaan lukien ensimmäinen kädestä pitäminen!

En ole sen kummemmin uskovainen enkä tieten tahtoen säästellyt itseäni. Kouluaikoinan minulla ei ollut sellaista kaveriporukkaa jolla olisi käyty baareissa tms. joissa olisi voinut tutustua miessukupuoleen paremmin. Ei sillä etten olisi halunnut mutta yksin on hankala lähteä mihinkään... Joten elämä oli sitten aika lailla koulua ja kotia.

Muutto pois kotoa "avasi maailmaa". Neitsyyden menetys tapahtui kun seurustelua oli jatkunut noin 3 kk. Enkä mitenkään harmittele tapahtunutta. Olemme yhdessä edelleen ja näyttää siltä että hän myös jää ainoaksi seksikokemuksekseni. Tässäkin mielessä lienen omituinen.

Olen itsekin ihmetellyt tätä nykylasten hinkua kasvaa aikuisiksi niin nopeasti. Ennen vielä yläasteikäisenä leikittiin mutta nyt sellainen ei tulisi mieleenkään nuorisolle. Barbit ovat vaihtuneet bisseen...

Tiedän kyllä tapauksia tuttavapiiristäni tytöistä jotka menettivät neitsyytensä yläasteen aikana eli 13-14-vuotiaina mutta kuitenkin ne olivat harvinaisempia. Nyt ilmeisesti "yleinen käytäntö". Ja vanhemmat miehet vielä jahtaavat näitä juuri tissit saaneita tyttösiä (radiojuontajien pedofiliajutut...).

Itse olen ehtinyt harrastaa ihan tarpeeksi seksiä vaikka olin "vanha" kun koin ensimmäisen kertani ja tiedän näin olevan asioiden myös kaverillani joka ehti kypsään 24-vuoden ikään ilman seksikokemuksia. Suurta hätää ei siis kannattaisi alaikäisten, eikä muidenkaan, kokea.

• n20

18-vuotiaana poikaystävälle, jolla oli kyllä useampia tyttöystäviä, joten kusipään kanssa tuli sekin kokemus jaettua. "myöhäiselle" iälle ei ollut mitään erityistä syytä, eipä vaan tullu tehtyä aikaisemmin.

• ghjgh

"Keskimäärin yhdynnät aloitetaan noin 16-19 ikävuoden tietämimillä. 17-vuotiaista tytöistä puolet ei ole kokenut vielä ensimmäistä yhdyntäänsä ja puolet siis on."

http://www.terkkari.net/netdoctor/view_question.xsp?que stionID=15630

"50% miehistä kokee ensimmäisen yhdyntänsä 18 ikävuoden jälkeen,"

http://www.schering.fi/palvelu/seksi.cfm

"Päätöstäsi voi helpottaa myös tieto siitä, että noin puolet nuorista on ensimmäisen kerran sukupuoliyhdynnässä vasta täytettyään 18 vuotta."

http://www.sexpo.fi/suht_aloit.htm

• neitsyt,19v

olen 19 vuotias neitsyt.Kauniiksikin on kehuttu, ja oon siis ihan luterilainen ja muutenkin ihan normaali nuori,mut tää kokemattomuus johtuu just siitä että tutustuun aina vääriin ihmisiin jotka haluaa vain seksiä,mut mä haluan kunnon seurustelukumppanin,jonka kanssa sit voisin ehkä menettää neitsyyttäni, oon myös miettiny odottaa hääyöhön asti jotta olisin varma että se mies on mulle se oikea.

• M_26

Sinulla on mahtava asenne!

Toivoisin, että teitä olisi enemmänkin.

• Liz

Mä menetin neitsyyteni 19-vuotiaana, rakastamani ihmisen kanssa. Yhdessä ollaan edelleenkin :)

• *jossu*

Itse olin 15-vuotias kun menetin neitsyyteni, poika oli tuolloin 22-vuotias. Emme seurustelleet, mutta olimme tunteneet jo muutaman vuoden. Seksi oli mukavaa, kokeneemman pojan kanssa. Olemme vielä yli kahden vuoden jälkeenkin hyviä ja läheisiä ystäviä. Poika seurustelee tällä hetkellä toisen pojan kanssa ja minulla on oma kultani(poika).
      Kyllä niitä neitsyitä vielä nykyaikanakin löytyy... itsellänikin on muutama 17-vuotias ystävä, jotka ovat edelleen neitsyitä, eivätkä ole edes uskovaisia. Eipä taida kunnia paljoa laskea vaikka seksiä nuorena harrastaakin, eikö sitä niin sanota, että minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa! =)

• Diisa

vanhanakin oppii vielä aikamoisia temppuja, sanokaa minun sanoneen... :)
        Nou hätä siis, "ikineitsyet"

• nainen23

15, silloiselle poikaystävälle täysin selvin päin. Hän oli kaksi vuotta vanhempi. (Silloin vielä 16, että lailista se oli, kun täytti 17 laitonta ja taas vähän päästä laillista...;))

Miksikö? Suoraan sanottuna panetti. Olen fyysisesti aikaisin kehittynyt, menkatkin alkoi 10-11 vuotiaana, arvelisin sillä olevan syytä.

En nähnyt silloin, enkä näe nytkään mitään syytä ns pihdata jos kerran haluttaa. Ja kenenkään ei tästä tartte seinille kiivetä, en pakota ketään seksiin (kuinka voisinkaan?) tai kehota sitä harrastamaan jos ei halua.

• Diisa

En tiedä vaikuttaako tuo menkkojen alkamisikä mihinkään suuntaan. Oli itsekin 11-vuotias kun ne alkoivat ja silti kesti näinkin kauan ennen kuin "pääsin asiaan". Sinäänsä se on totta, että nuorempiakin "panettaa" mutta kannattaa miettiä kenen kanssa sitä "panetusta" hoitaa. Ikävintä nykyään on juuri se, että hommat hoidetaan humalassa. Silloin jää kokematta moni hyvä asia joka ekoihin kertoihin liittyy eikä ehkä saakaan sitä tyydytystä siihen kutkaan. Panetus siis ei parane :) Siksi en vieläkään suosittele suinpäin seksiin säntäämistä kenellekään 15-vuotiaalle.
        Ja tuo pihtaamisesta puhuminen usein aiheuttaa itsestään epävarmoille nuorille tytöille ja naisille tunteen, että jos ei halua/voi/uskalla harrastaa seksiä, on jokin kirosanan kaltainen huono nainen vaikka asia on juuri päinvastoin.
        Seksi on siis kivaa, mutta vain silloin kun on itse siinä 100%:sti mukana.

• nainen23
        Diisa kirjoitti:

En tiedä vaikuttaako tuo menkkojen alkamisikä mihinkään suuntaan. Oli itsekin 11-vuotias kun ne alkoivat ja silti kesti näinkin kauan ennen kuin "pääsin asiaan". Sinäänsä se on totta, että nuorempiakin "panettaa" mutta kannattaa miettiä kenen kanssa sitä "panetusta" hoitaa. Ikävintä nykyään on juuri se, että hommat hoidetaan humalassa. Silloin jää kokematta moni hyvä asia joka ekoihin kertoihin liittyy eikä ehkä saakaan sitä tyydytystä siihen kutkaan. Panetus siis ei parane :) Siksi en vieläkään suosittele suinpäin seksiin säntäämistä kenellekään 15-vuotiaalle.
        Ja tuo pihtaamisesta puhuminen usein aiheuttaa itsestään epävarmoille nuorille tytöille ja naisille tunteen, että jos ei halua/voi/uskalla harrastaa seksiä, on jokin kirosanan kaltainen huono nainen vaikka asia on juuri päinvastoin.
        Seksi on siis kivaa, mutta vain silloin kun on itse siinä 100%:sti mukana.

Siksi minä puhuinkin ns pihtaamisesta. Mikä lie sille sitten neutraalimpi ilmaus, en tiedä.

Ja kuten sanoin, en ketään kehota seksiä harrastamaan, jos ei itse halua. Enkä millään muotoa sano, että juuri se ikä olisi oikea, missä minä ekan kertani koin. Ihmiset on yksilöitä tässäkin asiassa.

Olen kyllä sitäkin mieltä, että elämäni tuskin olisi millään muotoa parempaa, jos olisin itseni "säästellyt" hääyöhön, oli tuossa parisen vuotta sitten.

• pertsa

ei kai tuossa ole mitään uutta. itse elin tuon ikävaiheen 70-luvun alussa. mulla oli paljon 13-16 vuotiaita tyttöystäviä eikä siinä ollut kenenkään mielestä mitään ihmeellistä että mentiin sänkyyn. eikä kaikki tytöt olleet edes neitsyitä. itse olin muutaman vuoden vanhempi. oikeastaan ainoa ero oli, että ei näihin juttuihin tarvinnut olla humalassa, aloite uskallettiin tehdä selvinpäin. siinä mielessä "nykynuoret" ovat paljon nössömpiä. mitään ei uskalleta tehdä ilman kaljan voimaa.

• ei kaduta

Menetin neitsyyteni 21-vuotiaana nykyiselle aviomiehelleni. Kokemuksien vähyys ei todellakaan kaduta, olimme kumpikin toistemme ensimmäisiä.

• tyttönen

Olen 18 ja edelleen neitsyt. En ole uskovainen, eikä perheenikään ole. Mutta onko neitsyys sitten ainoa määre kunnialliselle?

• nainen 23v.

Itse olin 16-vuotias, tapahtumapaikkana ruotsinlaiva ja kumppanina 21-vuotias mies. Hyvät fiilikset jäi, kumppani oli hellä, osaava ja hoiti kortsun paikoilleen. En ollut humalassa ja hyväksikäytetty, hyvät muistot jäi. Pari edellistä yritystä epämääräisissä festarioloissa, epämääräisten partnerien kanssa kyllä hirvittävät nyt vanhemmalla iällä...silloin olin niin tiukka ettei homma onnistunut.
      Omalla kohdallani pidän hyvänä juttuna monia erilaisia ja -tasoisia kumppaneita (menneisyydessä). Kun en sitoutunut heti ekaan, ei tule nyt myöhemmin haikailtua että jotain on ehkä jäänyt kokematta. Siitä olen tosi iloinen, että en ole saanut muita ja vakavampia pukusuolitauteja kuin kondylooman...n. 35 irtosuhdetta takana ja kondoomin käyttö oli teinivuosina tosi harvinaista. En myöskään tullut kertaakaan raskaaksi. Muistakaa kumi irtosuhteissa!

• ............

Lutka!!

• Minna
        ............ kirjoitti:

Lutka!!

Mitä ihmeellistä tossa nyt oli? Aika normaalilta kuulostaa mun mielestä.

• ruusu

menetin neitsyyteni 19 vuotiaana.

• minäki

Menetin neitsyyteni 19-vuotiaana. En ole mikään uskovainen tai muuten vakaumuksellinen, en vain halunnut ekan kerran tapahtuvan kenenkään tuntemattoman baarista isketyn miehen kanssa. Kännissä kyllä olin mutta ihan hyvät muistot jäi. Välitin miehestä vaikkei seurusteltukaan. Varmaan kaikki kaverit olivat menettäneet neitsyytensä aiemmin ja neitsyys alkoi olla minulle "taakka" harteilla. Kuitenkaan en mennyt sänkyyn kenenkään kanssa vain sen takia, että saisin ekan kerran hoidettua ohi. Olen kyllä tyytyväinen etten aloittanut seksiä vielä yläasteikäisenä niikuin nykyään tuntuu olevan tapana.

• katja

Mä ainakin menetin neitsyyteni 18- vuotiaana ensirakkaudelleni. Olis kai sitä ollut tilaisuuksia aikasemminkin, mut jotenki se ei vain tuntunu mun jutulta... Onneksi päätin mitä päätin, eka kerta oli ihana. :)

• Aliisa

Eli, mä säästin omaa koskemattomuuttani 21-vuotiaaksi! Sit tapasin yhen pojan,jonka kuvittelin siinä vaiheessa olevan se oikee, mut kundi osottautukin mulkuks ja jätti mut sit! Kadun oikeesti sitä viikonloppua kun menin sen luokse käymään! Mä kerroin sille et olen viä neitsyt ja ilmeisesti se naisen puhkasu oli sille hirveen tärkeetä, koska sanat ei riittäny kertomaan sen suuresta rakkaudesta siihen päivään, kunnes me oltiin ekan kerran sängyssä! Sit tahti muuttu ja se poju alko olla tosi kylmä mua kohtaan, ei vastannu puhelimeen ja sano aina et oli huonos paikas ja ei voinu vastata! No, nyt olen siitä päässy jo täysin yli, ja löysin vierelleni miehen joka arvostaa mua muutenkin! Vaikka se korvaamaton menikin aivan väärälle miehelle!

• tyeeeew

pian 23 ja neitsyt. enkä uskovainen enkä ruma. muuten vaan oon neitsyt.

• N20

uskovainen mut neitsyys jäi matkan varrel uutena vuotena..kauniit muistot mut kaduttaa

• vihdoinkin rakastunut

Kuulun siihen pieneen vähemmistöön, joka on vielä neitsyt, vaikka ikää lähes 24v! Tosin en enää kauaa... :)

• hki-n

Niin siis...eiväthän kaikki tyttölapset juo perjantaina ofelia-kännejä ja nai puskassa humalapäissään. Suoraan sanottuna se sellainen on mun mielestä säälittävää.

Itekin oon vielä neitsyt ja ikää huimat 18 vuotta. Kännissä oon ollu ku käki ja useammin kuin monet "kännissä korkatut kaverini", ehkä se on luonteesta ja omista periaatteista kiinni että mitenkä käy sen neitsyyden suhteen. En ite oo vaa nähny tarvetta et "nyt tolle pitäs antaa ku se anto mulle hörpyn kaljaa". Oon kenties narsisti, mut ylpee siitä et oon pitäny pääni. En kuitenaka oota avioliittoon asti...vain sen ns. oikean löytymiseen saakka.

• pitää paikkansa

Minut ainakin raiskattiin 15- vuotiaana.

• CalaCutta

Jaa no, ite oon 20, kohta 21 enkä oo neitsyyttäin menettäny. En säästele sitä tai mitään, ei vaan ole tullut kodalle kiinnostavaa miestä enkä nyt neitsyyttä pidä niin etovana ajatuksena että siitä pitäisi kenen kanssa tahansa päästä eroon. Eihän tässä mitään kiirettä vielä ole vaikka varmasti siihen vähemmistöön alan kuulumaan joka tässä iässä on vielä neitsyt.

• mies_ _

Menetin neitsyyteni 25 vuotiaana. Ei ole tuntunut, että olisin jäänyt jostakin paitsi. Kuullostaa, että se normaalisti tapahtuu kännissä baari-illan päätteeksi. Kuullostaa halvalta. Selvinpäin rakastamansa naisen kanssa tuntuu oikealta. Olihan se vähän noloa olla niin pitkään neitsyt. Se tapahtuu sitten kun se tuntuu oikealta. Ei vain sattunut sitä naista kohdalle ennen kuin viimein, ja onnellisesti ollaan vieläkin yhdessä. Joillekkin seksi on isompi asia ja henkilökohtainen. Silloin ei voi baarissa joka sutturan matkaan lähteä.

Media antaa kuvan, että olisi normaalia harrastaaa yhden illan juttuja. Minua koko ajatus etoo. Silloin se on rumaa ja halpaa. Alkoholi ei kuulu seksiin. Seksi on jotain parempaa.

• nuorimies?

Suomalaisillatytöillä on kunniaa enemmänkuin pojilla. Eikä se riipuvähäisimmässäkään määrin neitsyyden menetyksestä tai uskovaisuudesta. Kunniaa ei mitataneitsyydellä ei iällä eikä uskovaisuudella.
      Kunnia tulee oikeista arvoista ja muiden kunnioittamisesta. Jos et kunnioita nuorena neitsyytensä antaneita niin vika ei ole tytöissä vaan sinun päässäsi.

• Rumiko

Nyt 21-vuotiaana vasta neitsyyteni menetin, ensimmäiselle poikaystävälle ja n.6 kuukauden seurustelun jälkeen.
      Olen kaikkea muuta kuin uskovainen. Ei vaan ole ollut tarvetta eikä haluja mennä muhinoimaan tuntemattomien kanssa. Olen myös absolutisti, joten en ole kyllä baareissakaan käynyt.

Varsin tyytyväinen olen valintaani.

• ei mikään horo ;)

Onneksi en säheltänyt teininä muiden kanssa vaan odotin omaa rakastani. Olin 18, hän 21. Toistemme ensimmäiset ja toistemme ensirakkaus. Nyt 8v kimpassa ja kaksi ihanaa poikaa :) .

• ei mikään horo ;)
        ei mikään horo ;) kirjoitti:

Onneksi en säheltänyt teininä muiden kanssa vaan odotin omaa rakastani. Olin 18, hän 21. Toistemme ensimmäiset ja toistemme ensirakkaus. Nyt 8v kimpassa ja kaksi ihanaa poikaa :) .

En ole hihhuli, en absolutisti, en juoppo, en narkkari, en kevytkenkäinen. Uskon vaan tosirakkauteen ja seksiin rakastavassa parisuhteessa. Avoliitossa elelemme :) .

• 20.v neitsyt

Mä kun luin jostain että naisten arvioitu keski-ikä (vai keskiarvoikä) neitsyyden menettämis ikä on noin 19.v ja miehillä oli kai 21.v ?

"Että suomalaisilla tytöillä ei ole enää kunniaa lainkaan?"
      Lapsilla kunniaa? Eikös kyse ole ennemin moraalista? No kumminkin, kyse taitaa olla tän nyky-yhteiskunnan/kulttuurin aiheuttamista paineista. Kun kaikki muutkin jo sekstaa niin munkin on pakko tai potkitaan ulos porukoista (tuossa esimerkki hyvin kärjistetysti).

Itse tunnen pari tyttö jotka harrastivat hyvin nuorina seksiä, ovat varsin holtittomia tapauksia vielä näin aikuisinakin. Kasvatuksestakin se on myös pitkälti kiinni.

• 19wee neitsyt

olen 19 vuotias ja neitsyt. tulen olemaan todennäköisesti vielä jonkun aikaa koska en ole mukavaa seurustelukumppania löytänyt. periaatteena on aina ollut että haluan seurustella vakavasti ennen kun alan makuuhuoneen puolella touhuamaan :)

• WestVirginia

Itse kuulun vähemmistöön- 25-v neitsyt eikä ole koskaan nolottanut, päinvastoin. En ole uskovainen, lesbo tai mitään sellaista, rumaksikaan ei ole haukuttu. En vaan koe mitään tarvetta enkä halua seksiin, enkä todellakaan tarvitse sitä ollakseni onnellinen. Ihme juttu tuo että neitsyys koetaan jonain vastenmielisenä taakkana josta täytyy päästä eroon ihan sama kenen kanssa, ja tuntuu että tänä päivänä koko maailman ykkösjuttu on seksi. Omassa arvomaailmassani se ei ole tärkein asia.

No, neitsyys ja sen menettäminen tai menettämättä jättäminen on jokaisen oma asia.

• .

Itse olen 17 vuotias tyttö, ja olen neitsyt.
      Melkein kaikki ystäväni ovat menettäneet neitsyytensä jollekkin netistä bongatulle
      vanhemmalle miehelle, josta ei sen koommin ole kuultukkaan mitään.
      Itselleni neitsyyden säilyttäminen ei ole mikään tärkeä juttu, mutta en tosiaan pomppaa
      ihan kenen kanssa tahansa sänkyyn. Omanarvontuntoa löytyy siis.
      Tosiaan, minulla ei asian kanssa ole mikään kiire :)
      Sitä sopivaa odotellessa ;)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2998
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2906
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2812
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2105
    5. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      112
      1978
    6. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      15
      1963
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1579
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1564
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      370
      1421
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1061
    Aihe