Vaihteistoöljyt on hyvä esimerkki tästä, koska vaihdekepistä tuntee hyvin kuinka juoksevaa öljy on pakkasilla. Esim täyssynteettinen Mobilube 1 SHC 75w-90 GL-4/5 tuntuu paksulta heti kun menee pakkasen puolelle, -20 asteessa saa jo voimalla laittaa vaihteita päälle. Täysin saman luokituksen Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 GL-4/5 taas toimii hyvin ja tuntuu juoksevalta -20 asteessakin ja vaihteet menee kevyesti päälle. Kokemusta molemmista öljyistä on kahdesta eri autosta ja molempiin autoihin tuo on hyväksytty luokitus.
Sekä Castrolin että Mobilin jähmepisteet molemmat -54, mutta silti Mobil paksuuntuu paljon enemmän ennen jähmettymistä. Kokeilematta kuluttaja ei voi tietää eroja, siksi öljytestejä todellakin tarvittaisiin.
Tämä on hyvä esimerkki sitä kuinka suuria eroja saman luokituksen sisällä voi olla, eikä edes öljyjen teknisistä tiedoista voi arvata että Mobil noin paljon paksumpaa kylmänä. Joten väitteet että saman luokituksen öljyillä ei ole eroja tai että testit ovat turhia, ovat p*skapuhetta. Eroja todellakin on saman luokituksen sisällä ja ne voivat olla sellaisia että vain vertailemalla öljyjä selviää.
Moottoriöljyn eroja ei pysty käsituntumalla toteamaan kuten vaihteistoöljyissä, mutta kun kerran vaihteistoöljyissäkin noin suuria eroja, miksei muka mottoriöljyissäkin? Ainakin edellisessä TM testissä saatiin suuriakin eroja eri valmistajien saman luokituksen öljyissä.
Saman luokituksen öljyillä eroja, testejä tarvii
73
848
Vastaukset
- TurhaaVertailla
Pelkillä jähmepisteen eroilla ei ole merkitystä suuressa kuvassa. Henkilöautoilla ajetaan vuosittain yhteensä miljardien kilometrien ajosuorite, eikä mistään öljyistä ole todettu aiheutuneen minkään näköistä moottoririkko- tai kulumisepidemiaa.
- 465745745
Haluaisitko itse ajaa autolla missä vaihteisto tuntuu jähmeältä lokakuusta huhtikuuhun asti ja vaihteet ei välillä mene helposti päälle? Loka-huhtikuu koskee yli 50% ajasta joten suuressa kuvassa se on iso asia.
Ja noissa esimerkkiöljyissähän on sama jähmepiste, joten ainoa tapa löytää erot on testata, esim öljyvertailussa.
Ilman öljytestejä joutuu vain arvalemaan mitkä saman luokituksen öljyistä toimii hyvin ja mitkä ei. Siinä on sitten laitettu 70-80e öljyihin vaihtotyö ihan vaan saadakseen jähmeän/tahmean vaihteiston lopputulokseksi. Jos olisi testitietoa öljyistä, tämän voisi välttää.
Moottoriöljyissäkin on todettu talviongelmia, esim Shellin öljyt ei kestä pakkasta ja monessa autossa missä huohotiputki jäätynyt ja sylkee pakkasessa moottoriöljyt ulos tikunreiästä, on ollut nimenomaan Shellin öljyt jotka TM testissäkin todettiin heikoiksi kylmissä olosuhteissa. Taas yksi esimerkki miksi testitieto todelakin olisi tarpeellista koska saman luokituksen öljyillä on suuria eroja. - EiooEiTuu
465745745 kirjoitti:
Haluaisitko itse ajaa autolla missä vaihteisto tuntuu jähmeältä lokakuusta huhtikuuhun asti ja vaihteet ei välillä mene helposti päälle? Loka-huhtikuu koskee yli 50% ajasta joten suuressa kuvassa se on iso asia.
Ja noissa esimerkkiöljyissähän on sama jähmepiste, joten ainoa tapa löytää erot on testata, esim öljyvertailussa.
Ilman öljytestejä joutuu vain arvalemaan mitkä saman luokituksen öljyistä toimii hyvin ja mitkä ei. Siinä on sitten laitettu 70-80e öljyihin vaihtotyö ihan vaan saadakseen jähmeän/tahmean vaihteiston lopputulokseksi. Jos olisi testitietoa öljyistä, tämän voisi välttää.
Moottoriöljyissäkin on todettu talviongelmia, esim Shellin öljyt ei kestä pakkasta ja monessa autossa missä huohotiputki jäätynyt ja sylkee pakkasessa moottoriöljyt ulos tikunreiästä, on ollut nimenomaan Shellin öljyt jotka TM testissäkin todettiin heikoiksi kylmissä olosuhteissa. Taas yksi esimerkki miksi testitieto todelakin olisi tarpeellista koska saman luokituksen öljyillä on suuria eroja.Miksi ihmeessä TM:n pitäisi testata asioita jotka kerrot tietäväsi jo? Jos autosi vaihteisto ei toimi luokitukset täyttävällä öljyllä marginaalisen kylmäviskositeettieron vuoksi, vaihteistosi on viallinen, ei öljy.
Shellin öljyjä koskee monikin esson baarin legenda, mutta kukaan ei ole osoittanut minkäänlaista uskottavaa referenssiä niiden paikkansapitävyydestä, ainoastaan huhuja ja juttuja. Monissa autoissa, etenkin ranskalaisissa, jäätyvät huohotinputket ihan suunnitteluvirheen vuoksi, ei öljyn vuoksi.
Öljyjen erot ovat kulloisenkin luokituksen sisällä nykyisin niin pieniä ja suuressa kuvassa vailla käytännön vaikutusta että vertailu on mieletöntä, ja näin ovat öljyjä aikoinaan testailleet lehdetkin itse nyttemmin todenneet asiasta kysyttäessä. Hajoile siihen sitten. - hämmennähämmennä
465745745 kirjoitti:
Haluaisitko itse ajaa autolla missä vaihteisto tuntuu jähmeältä lokakuusta huhtikuuhun asti ja vaihteet ei välillä mene helposti päälle? Loka-huhtikuu koskee yli 50% ajasta joten suuressa kuvassa se on iso asia.
Ja noissa esimerkkiöljyissähän on sama jähmepiste, joten ainoa tapa löytää erot on testata, esim öljyvertailussa.
Ilman öljytestejä joutuu vain arvalemaan mitkä saman luokituksen öljyistä toimii hyvin ja mitkä ei. Siinä on sitten laitettu 70-80e öljyihin vaihtotyö ihan vaan saadakseen jähmeän/tahmean vaihteiston lopputulokseksi. Jos olisi testitietoa öljyistä, tämän voisi välttää.
Moottoriöljyissäkin on todettu talviongelmia, esim Shellin öljyt ei kestä pakkasta ja monessa autossa missä huohotiputki jäätynyt ja sylkee pakkasessa moottoriöljyt ulos tikunreiästä, on ollut nimenomaan Shellin öljyt jotka TM testissäkin todettiin heikoiksi kylmissä olosuhteissa. Taas yksi esimerkki miksi testitieto todelakin olisi tarpeellista koska saman luokituksen öljyillä on suuria eroja.En tietenkään halua, eikä onneksi edes tarvitse ajella pa*koilla autoilla. Ja kuka nyt ylipäätään enää ajelisi vatkattavilla.
- osta.uusi.auto
465745745 kirjoitti:
Haluaisitko itse ajaa autolla missä vaihteisto tuntuu jähmeältä lokakuusta huhtikuuhun asti ja vaihteet ei välillä mene helposti päälle? Loka-huhtikuu koskee yli 50% ajasta joten suuressa kuvassa se on iso asia.
Ja noissa esimerkkiöljyissähän on sama jähmepiste, joten ainoa tapa löytää erot on testata, esim öljyvertailussa.
Ilman öljytestejä joutuu vain arvalemaan mitkä saman luokituksen öljyistä toimii hyvin ja mitkä ei. Siinä on sitten laitettu 70-80e öljyihin vaihtotyö ihan vaan saadakseen jähmeän/tahmean vaihteiston lopputulokseksi. Jos olisi testitietoa öljyistä, tämän voisi välttää.
Moottoriöljyissäkin on todettu talviongelmia, esim Shellin öljyt ei kestä pakkasta ja monessa autossa missä huohotiputki jäätynyt ja sylkee pakkasessa moottoriöljyt ulos tikunreiästä, on ollut nimenomaan Shellin öljyt jotka TM testissäkin todettiin heikoiksi kylmissä olosuhteissa. Taas yksi esimerkki miksi testitieto todelakin olisi tarpeellista koska saman luokituksen öljyillä on suuria eroja.Vaihda autosi sellaiseen jossa on synkroiltaan ehjä laatikko ja laita vanha paaliin.
- Eno-le-Robotti
Moottoriöljyjen erot ovat niin mitättömiä että niitä ei enää edes kannata tutkia. "Huonoinkin" on parempaa kuin paras 20 vuotta sitten, pääosin lisäaineistuksen kehittymisen ja kehittyneiden lisäainepakettien halpenemisen ja bulkkipurkittajien (Eurol, (=) Motox, Belco, Champion ym.) saataville kulkeutumisen johdosta, joka taas johtuu siitä että huipulle on tullut vielä parempia lisäaineistuksia. Perusöljyn tyypillä ei ole suurta merkitystä lopputuotteen laadulle ja käyttäytymiselle moottorissa ja monet "huippumerkkien" Dieselmoottoriöljyt joiden tulee kestää suuria pintapaineita ja leikkautumista sekä ehkäistä sylinteriputkien kiillottumista ("lasittumista") ovatkin ihan reilusti mineraaliöljyjä.
Ennen öljyjä "testailleet" eli kylmäviskoja ja haihtuvuuksia ym. ehjässä moottorissa toisarvoista mittailleet lehdet ovat itsekin artikkeleissaan lausuneet että ilman varsinaisia moottorilaboratoriokokeita näistä saaduista arvoista ei edes voi päätellä mitään mistä voisi tehdä suoria johtopäätöksiä esimerkiksi moottorin kestoon tai kulumiseen, ja kuten edellä onkin jo todettu, mitään kulumisepidemiaa ei ole tiedossa siitäkään huolimatta että valtaosa autoilijoista ajaa "huonoilla" maaöljypohjaisilla tuotteilla.
Jos jotakin kannattaisi tutkia niin se olisi öljynsuodattimet joissa on jo huomattavia eroja, tai vielä tärkeämpää, ilmansuodattimet, koska hyvä ilmansuodatin on paras öljynsuodatin.- On-analyysitulos
Tämä on tärkeä tieto!
https://www.hs.fi/autot/art-2000005243858.html
Nykymoottoreissa on käytettävä VOLLSYNTHESE eli Saksan lakien mukaista täyssynteettistä. Jos et käytä, niin kestoikä lyhenee. - klongswagen
VW - insinöörit käyttää niitä laskelmissaan.
- khjffhdikuhsdiakuh
PAO-poika menee nyt takaisin sinne Lempäälän Minimanin öljyhyllyille runkille, vai heittivätkö pihalle lopullisesti? Nykymoottoreihin riittää mikä tahansa luokitukset täyttävä öljy sen perusöljytyypistä riippumatta.
- pakkasukkoo
Siirappia laittavat tosiaan, eiks atf oil ole tosi namua moneen laatikkoon!
- dfbdfhbd
Samoin ihan normaali vaihteiston toiminta voi olla aivan erilaista samojen speksien öljyillä. Laiton vanhaan japsikippoon Teboilin 75w-90 öljyt ja vaihteisto muuttui aivan kauheaksi, pieniä vaihteita sai hampaat irvessä olla runnomassa sisään. Outoa myös, että merkkifoorumeilla muut väitti öljyä toimivaksi. En tiedä, mitä öljyä lootassa oli ennen vaihtoa, mutta vaihteet napsui aiemmin silmään kuin tyhjää vaan. Auto kuitenkin vaihtui, enkä viitsinyt alkaa käymään jokaista öljymerkkiä läpi siinä toivossa että kelpaisi vaihteistolle.
- jhgbfkhfkih
No ei ole, ääliö.
- Minimivaatimus-60C
Tarkistat, että vaihteistoöljyn ja moottoriöljyn pourpoint on vähintään -60 C astetta.
Jos ei, niin älä osta.
Talvella huomaat jos vaihteiston jäykkyys yllättää. - minimivaatimus-60CL
VOLLSYNTHESE on avain onneen.
- jkhgfkjihgejhfk
minimivaatimus-60CL kirjoitti:
VOLLSYNTHESE on avain onneen.
Avojaksolla taas siis. Pitkään jo palsta pysyikin vajaamielisistä pölinöistäsi puhtaana.
- TohtoriRaimo
jkhgfkjihgejhfk kirjoitti:
Avojaksolla taas siis. Pitkään jo palsta pysyikin vajaamielisistä pölinöistäsi puhtaana.
Nokian sillan kupeesta karannut potilas jolla pourpointpsykoosi. Ei ole vaarallinen mutta saattaa masturboida julkisesti mikäli näkee öljyä tai kuulee puhuttavan siitä.
- dsdffdf
Lapsellista touhua. Nuo on kalliita öljyjä.
- ÄläOstaKuraa
Laatu maksaa, mutta hc-mineraalia myydään lähes samalla hinnalla. Se kura on sitten todella kallista ja kuluttaa nykymoottorit.
- kjhsdbkjhkfjh
Missään ei ole olemassa minkäännäköistä näyttöä moottoreiden poikkeuksellisesta kulumisesta, kehari. Ne kuluvat vain mielikuvituksessasi, runkku.
- Todennettu-verifioitu
Huonolla onnella yksi ainoa kylmäkäynnistys voi tuhota moottorin.
https://www.hs.fi/autot/art-2000005243858.html
Tendenssi on myös öljyvalmistajilla. Riskin maksaa sitten kuluttaja.- menesminimaniinrunkille
"Huonolla onnella yksi ainoa kylmäkäynnistys voi tuhota moottorin."
Höpö höpö, mielikuvitusjuttujasi taas. Noin ei edes sanota artikkelisssa jonka linkkasit, joten miksi valehtelet?
Linkkaamasi artikkeli väittää moottorinvalmistajien suunnittelevan moottoreita jotka eivät kestä, ja silti moottorit kestävät nykyään kauemmin kuin koskaan ennen, ja ihan tavallisilla Grp III öljyillä.
Mitään moottoririkkoepidemiaa ei ole esiintynyt, eikä sinulla PAOvajakillakaan ole sellaisesta mitään todisteita esittää, pelkkää monotonista keharin jankutusta vain.
Perusöljyn tyypillä ei ole vaikutusta lopputuotteen laatuun siinä käytössä johon se on tarkoitettu.
- Hintatietoja-motiivi
VÄÄRIN !
PAO perusteisten voiteluöljyjen käyttö on voimakkaassa kasvussa. Moottoritekniikassa on siirrytty suuriin pintapaineisiin ja pistekuormat on voimakkaasti nousseet. Siksi hydrokrakatut mineraaliöljyt ei sovellu uusimpiin moottoreihin.
http://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/1-decene-market
Ryhmä I perusmineraaliöljy SN 150 maksaa 670-700$ tonni.
Vetykäsitelty ryhmä II perusöljy SN 150 680-700$ tonni.
Vetykäsitelty ryhmä III perusöljy 4cST 770-800$ ja 8cST 750-780$ tonni
Tämä on syy miksi mineraaaliöljyä myydään kalliilla kuluttajille. Öljy-yhtiöt saa KATETTA !
Täyssynteettisistä ei yksinkertaisesti voi ottaa vastaavia kateprosentteja.- hankiuusipakkomielle
No ei ole "voimakkaassa kasvussa" vaan aivan päin vastoin joten älä viitsi puhella paskia. Moottoriöljyjen valmistajat ovat siirtynet Grp III käyttöön sekä erilaisiin synteettisten ja mineraaliöljyjen sekoituksiin. Erilaisten perusöljytyyppien laatu on nykyään sellaisella tasolla että puhtaan PAON:n käyttö ei ole enää edes teknisesti perusteltua, hinnasta puhumattakaan.
"Moottoritekniikassa on siirrytty suuriin pintapaineisiin ja pistekuormat on voimakkaasti nousseet. Siksi hydrokrakatut mineraaliöljyt ei sovellu uusimpiin moottoreihin."
Höpö höpö. Ja varmasti soveltuvat, sillä monien autojen ensitäyttö-öljyt ja jatkossa suositellut öljyt ovat joko Grp III tai erilaisten synteettisten ja mineeraliöljyjen sekoituksia, ja todella moni huippuluokan dieselmoottoriöljy jonka tulee nimen omaan kestää suuria pintapaineita ja muuta rasitusta, on edelleen ihan mineraaliöljy.
Edelleen autoilla ajetaan vuosittain miljardeja kilometrejä eikä mitään kulumisepidemiaa ole havaittavissa, joten PAO-höpötyksesi on pelkästään voiteluaineista mitään tietämättömän yksisilmäistä ja pakkomielteistä vajakin jankutusta. Perusöljyn tyypillä ei ole suurta merkitystä lopputuotteen laatuun ja sen vaikutukseen moottoreiden kestävyyteen. Tuhoutumiset ovat ainoastaan omassa pääsäsi, ja koskevat ilmeisesti aivosolujasi.
- valintakysymys
PAO maksaa 2400$ tonni.
Jokainen sentti on hintansa arvoista.- minimanilempäälä
Ei ole.
- Much-better
Perusöljy.
https://en.wikipedia.org/wiki/Base_oil- tuotanto-myyty
Jo vuodesta 2015 PAO:n valmistusta on nostettu ja uusia tehtaita perustettu.
Uudet autot vaatii PAO pohjaisia moottoriöljyjä.
Tässä dokumentissa se tuodaan selvästi esille.
http://www.infineuminsight.com/insight/sept-2015/pao-on-the-radar - laatua10
Tämä vaatii PAO perusöljyn.
https://www.youtube.com/watch?v=emgV2SiH4MQ
https://www.youtube.com/watch?v=o_I3hyq2WsY - PAOvaahtoaa
No ei vaadi, pöljä. Mikä ihme saa ihmisen höpisemään vaahto suussa PAO:sta 24/7/365?
- Syystäettä
PAOvaahtoaa kirjoitti:
No ei vaadi, pöljä. Mikä ihme saa ihmisen höpisemään vaahto suussa PAO:sta 24/7/365?
Kevytkeharius ja siihen kuuluva fakkiutuminen yhteen aiheeseen, vrt. Mikko "Toisenlaisissa Frendeissä".
- synteettisyyslaki
Tavis suomalinenkin edellyttää täysynteettisyydellä täyssynteettisyyttä. Japanissa ja Saksassa se on itsestäänselvyys.
- synteettisyyslaki
Tavis suomalainenkin edellyttää sitä, kuten Saksassa laki vaatii sitä.
- analyysituloksia
Saksassa Castrol myy ainostaan kolmea eri täyssynteettistä moottoriöljyä.
Ja lukuisia hc- mineraaliöljyjä.
Suomessa Castrol ei myy yhtäkään täyssynteettistä. Myynnissä on ainoastaan hc-mineraaliöljyjä. - kjhsfkjhwekhber
analyysituloksia kirjoitti:
Saksassa Castrol myy ainostaan kolmea eri täyssynteettistä moottoriöljyä.
Ja lukuisia hc- mineraaliöljyjä.
Suomessa Castrol ei myy yhtäkään täyssynteettistä. Myynnissä on ainoastaan hc-mineraaliöljyjä.Asialla ei ole mitään käytännön merkitystä. Aika liuta massapostituksiasi on muuten saatu poistettua :)
Minkälainen ihminen viettää viikoloppuiltansa jankuttaen PAO:sta netissä? Varmaan aika yksinäinen.
- ANALYYSITULOKSIA
Saksan täyssynteettinen Edge 0W-30 pourpoint -57C.
Euroopan Castrol Edge 0W-30 (hc-mineraaliöljyllä lantrattu) pourpoint -51C.
Öljyissä on eroja. Saksan täyssynteettinen ja toinen krakattu (halpaversio). - Halpaversio-öljyä
-51C jähmepisteeseen päästään ainoastaan 10% PAO ja loput krakkausöljyä ja lisäaineita.
Tälläinen öljy on halpaa, mutta karstoittaa ja oksidoituu/väsyy.- JaksatJankuttaaVajakki
On aivan yhdentekevää onko jähmepiste 51 tai 57, molemmissa se on vähintään riittävä. Valtaosa henkilöautojen yhteenlasketusta ajosuoritteesta per vuosi, miljardeja kilometrejä pelkästään suomessa, ajetaan vetykrakatuilla synteettisillä, ja mitään kulumistrendiä, karstoittumista ja väsymistä ei ole missään osoitettu tapahtuneen, päin vastoin autojen moottorit kestävät kauemmin ja suurempia kilometrimääriä kuin koskaan aikaisemmin.
Kiinnität huomiosi pakkomielteisesti täysin epäolennaisiin asioihin.
- ANALYYSITULOKSIA
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL4-GL5 on Suomessakin täyssynteettistä.
Jähmepiste on -54C.
Mobil ja Teboil käyttää krakkausöljyä. Vaihteistojäykkyys alkaa paraffiinikiteiden takia aikaisemmin vaikka jähmepiste on lähellä. Jo -20C pakkasessa on dramaattiset erot.- Anaalisituloksia
Autoissani on sekä Mobilin että Teboilin vaihteistoöljyjä. Mitään "vaihteistojäykkyyttä" ei kummassakaan esiinny kovimmillakaan pakkasilla, ja vielä vähemmän esiintyy mitään dramatiikkaa. Toimivia öljyjä molemmat.
- puolisynteettisiä
Tätä samaa on väännetty jo yli vuosikymmen.
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34720
Tilanne on muuttunut uusien kranttujen moottoreiden vaatiman voitelun osalta. Uudet moottorit ei enää kestä mineraaleilla.- asfsdasfasdfasd
Vääntö on täysin turhaa. Tilanne ei ole muuttunut miksikään, vaadittavat luokitukset täyttävän moottoriöljyn perusöljyn tyypillä ei ole väliä, vain lopputuotteen luokituksen täyttymisellä on, ja luokitusten vaatimuksissa ei eritellä öljyn valmistamisen lähtöaineita.
- toitsupoitsut
Vääntöä tosiaan. Näyttävät dynamiittitojotistit kuvittelevan kippojensa olevan oikein koviakin kilpureita jotka vaativat erityiset öljyt. Kun taas palataan todellisuuteen niin kukaan ei edes taida olla kuullut Toyotasta joka olisi saatu hajalle millään öljyllä.
- paovaimineraali
Näyttää palstalla jauhajat lienee olevan ääripäitä. Toinen saarnaa pao perusöljystä ja toinen haukkuu sen sekä päinvastoin.
- historiaa--
PAO on ollut parasta jo vuodesta 1974 Suomessa. Mobil 1 täyssynteettinen metallikanisteri oli sitä aitoa. Tuli ajan tiivisteistä tihkumalla. Pian öljy tuli tiivisteystävälliseksi.
Nykyinen ykkönen on pääosin mineraaliöljyä.
PAO öljyt on olleet jo 43 vuotta myynnissä. Nyt ne on Suomessa kiven alla.- PAO.on.historiaa
Ennen RallyFormulana tunnettu nykyinen FS on todellakin pääosin vetykrakattua synteettistä eikä asialla ole vaikutusta yhtään mihinkään. Mitään moottoririkko- tai kulumisepidemiaa asian johdosta ei ole ollut eikä tule. Päin vastoin, nykyinen FS on kokonaisuutena parempi öljy kuin 70-luvun PAO ykkönen, nykyisen kehittyneemmän lisäaineistuksen vuoksi. Juuri siksi yksisilmäinen huomion kiinnittäminen moottoriöljyn perusöljyn tyyppiin on typerän yksinkertaista koska se ei määritä lopputuotteen laatutasoa.
- turhaanenääyrität
"älä-poista-TÄTÄ"
Mainokset ja massapostitukset poistetaan säännönmukaisesti. Myös ulkomaiset linkit botti poistaa automaattisesti ja siinä menee samalla koko viesti.
- analyysituloksia
Infinium lisäinevalmistaja MÄÄRITTELEE VETYKRAKATUT MINERAALIÖLJYT MINERAALIÖLJYIKSI !
SE ON TOSIASIA ! Kuten edellisessä linkissä.
Vesi ei muutu viiniksi, vaikka sitä sillä nimellä myytäisiin. Samalla mineraaliöljy ei muutu SYNTEETTISEKSI, vaikka sitä, niin myydään.
Saksassa ja Japanissa tämä on laissa kielletty.- anaalituloksesi
Asialla ei ole lopputuotten laadun kannalta mitään merkitystä. Huutovammailusi ei muuta tätä tosiasiaa miksikään.
- VAMMAHUUTOA
Valtaosa valtaisasta yhteenlasketusta ajosuoritteesta ajetaan öljyillä joissa ei ole -60C jähmepistettä. Tästäkään huolimatta mitään kulumis- tai moottoririkkoepidemiaa ei ole esiintynyt.
Asia ei muutu miksikään vaikka heititkin Caps Lock- huutovaihteen päälle.
- analyysituloksia
TÄSSÄ.
-60C
https://www.moottorioljy24.fi/Moottorioeljy/Aral/SuperTronic-0W-40/p-OIL-183- kjhbkjhbk
Ei ole pakko käyttää PAO:tasi, krakattuja blendejä käytetään yleisesti ja mitään ongelmia ja räjähdyksiä ei tapahdu. Ecoboost- moottoreiden ongelmat eivät johdu öljystä eikä ongelmaa ratkaista öljytyypillä. Olet vammainen ja huutoviestisi poistetaan taas uudelleen ja uudelleen.
- gwYH
suomen vanhoja louskuja voidaan ajaa II mieraaliöljyillä kun on talvella narun perässä ja lämppäri päällä
- analyysituloksia
Väärin ! Kaikissa moottoreissa PAO ja/tai esteriperusteinen moottoriöljy tuo 100% varmuudella lisäkilometrejä ja suojaa moottoria.
- anaalituloksesi
analyysituloksia kirjoitti:
Väärin ! Kaikissa moottoreissa PAO ja/tai esteriperusteinen moottoriöljy tuo 100% varmuudella lisäkilometrejä ja suojaa moottoria.
No ei tuo.
- analyysiä
Siksi mineraalivoiteöljyteollisuus on kriisissä. Ominaisuudet ei riitä uusimpiin autoihin.
Mineraalivoiteluöljyistä ja varsinkin ryhmän II ja III öljyistä on suuri ylitarjonta.
Vastaavasti Synteettisestä PAO:sta ryhmä IV on pulaa ja rasvahappoesterien ryhmä V valmistuskapasiteetti on kunnossa . Sillä korvataan PAO:ta. - OletKehari
Jos tietäisit oikeasti jotakin öljytyyppien molekyyliketjujen rakenteista niin tietäisit samalla että juuri tasajakoinen PAO on alttiimpaa tihkumiselle kuin mineraaliöljyjen risumaiset molekyyliketjut.
Linkittämässäsi uutisessa ei puhuta mitään mineraaöiöljyistä eikä PAO:sta vaan se on oman mielikuvituksesi tuotosta. - dsddffdd
Jos esimerkiksi Teboil toisi vanhan PAO pohjaisen testivoittaja Diamondin myyntiin, niin varmasti myynti lisääntyisi.
Saa maksaa vaikka tuplat - analyysituloksia
Krakattu mineraaliöljy romahtaa korkeissa lämpötiloissa ! Siksi tihkuminen palotilaan ja ennenaikainen sytytys puristustahdin aikana.
PAO:n tihkuminen on pientä korkeassa lämpötilassa. Krakattu mineraaliöljy tihkuu paljoin enemmän. - kjhbdkjhkdjh
Artikkelissa ei puhuta mitään mineraaliöljyistä, idiootti. Ei vaikka kuinka laittaisit huutomerkkejä peräkkäin. Ecoboost- moottoreiden ongelmat johtuvat suunnittelusta, ei käytetyistä öljyistä, ääliö.
- ANALYYSITULOKSIA
analyysiä kirjoitti:
Siksi mineraalivoiteöljyteollisuus on kriisissä. Ominaisuudet ei riitä uusimpiin autoihin.
Mineraalivoiteluöljyistä ja varsinkin ryhmän II ja III öljyistä on suuri ylitarjonta.
Vastaavasti Synteettisestä PAO:sta ryhmä IV on pulaa ja rasvahappoesterien ryhmä V valmistuskapasiteetti on kunnossa . Sillä korvataan PAO:ta.Syy ja seuraus.
Moottoririkko. - analyysituloksia
Käytä aina oikeasti täyssynteettisiä öljyjä. Aina parasta mahdollista öljyä.
- analyysituloksia
Professori varoitti mineraaliöljyistä !
- anaalituloksesi
ANALYYSITULOKSIA kirjoitti:
Syy ja seuraus.
Moottoririkko.Sinulla ei ole esittää mitään todisteita moottoriöljyistä johtuvista moottorivaurioepidemioista. Ei yhtään. Nolla. Nada.
Klonkswagenien ongelmat johtuvat huonosta suunnittelusta, eivät voiteluöljystä, vajakki. - Lepositeisiin
analyysituloksia kirjoitti:
Professori varoitti mineraaliöljyistä !
Joopa joo... Mitäs se lääkärisetä ihan oikeasti varoitti sinua noista öljypakkomielteistäsi?
- analyysituloksia
Castrol myy ainoastaan kolmea eri täysssynteettistä moottoriöljytyyppiä.
Castrol Edge 0W-30 on ainoa Castrol in myynnissä oleva 0W-X täyssynteettinen moottoriöljy Saksassa.
Muualla Euroopassa se perustuu ryhmän III mineraaliöljyyn. Myös Suomessa !
Linkki seuraavassa viestissä.
Castrol valmistaa lukuisia mineraaliöljyyn perustuvia moottoriöljyjä. - dsddfddf
Yllättävää, että Castrol valmistaa ainoastaan kolmea täyssynteettistä moottoröljytyyppiä .
Ja niiden saanti Suomessa on epävarmaa.
Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973