Saman luokituksen öljyillä eroja, testejä tarvii

45745745

Vaihteistoöljyt on hyvä esimerkki tästä, koska vaihdekepistä tuntee hyvin kuinka juoksevaa öljy on pakkasilla. Esim täyssynteettinen Mobilube 1 SHC 75w-90 GL-4/5 tuntuu paksulta heti kun menee pakkasen puolelle, -20 asteessa saa jo voimalla laittaa vaihteita päälle. Täysin saman luokituksen Castrol Syntrans Transaxle 75w-90 GL-4/5 taas toimii hyvin ja tuntuu juoksevalta -20 asteessakin ja vaihteet menee kevyesti päälle. Kokemusta molemmista öljyistä on kahdesta eri autosta ja molempiin autoihin tuo on hyväksytty luokitus.

Sekä Castrolin että Mobilin jähmepisteet molemmat -54, mutta silti Mobil paksuuntuu paljon enemmän ennen jähmettymistä. Kokeilematta kuluttaja ei voi tietää eroja, siksi öljytestejä todellakin tarvittaisiin.

Tämä on hyvä esimerkki sitä kuinka suuria eroja saman luokituksen sisällä voi olla, eikä edes öljyjen teknisistä tiedoista voi arvata että Mobil noin paljon paksumpaa kylmänä. Joten väitteet että saman luokituksen öljyillä ei ole eroja tai että testit ovat turhia, ovat p*skapuhetta. Eroja todellakin on saman luokituksen sisällä ja ne voivat olla sellaisia että vain vertailemalla öljyjä selviää.

Moottoriöljyn eroja ei pysty käsituntumalla toteamaan kuten vaihteistoöljyissä, mutta kun kerran vaihteistoöljyissäkin noin suuria eroja, miksei muka mottoriöljyissäkin? Ainakin edellisessä TM testissä saatiin suuriakin eroja eri valmistajien saman luokituksen öljyissä.

73

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TurhaaVertailla

      Pelkillä jähmepisteen eroilla ei ole merkitystä suuressa kuvassa. Henkilöautoilla ajetaan vuosittain yhteensä miljardien kilometrien ajosuorite, eikä mistään öljyistä ole todettu aiheutuneen minkään näköistä moottoririkko- tai kulumisepidemiaa.

      • 465745745

        Haluaisitko itse ajaa autolla missä vaihteisto tuntuu jähmeältä lokakuusta huhtikuuhun asti ja vaihteet ei välillä mene helposti päälle? Loka-huhtikuu koskee yli 50% ajasta joten suuressa kuvassa se on iso asia.

        Ja noissa esimerkkiöljyissähän on sama jähmepiste, joten ainoa tapa löytää erot on testata, esim öljyvertailussa.

        Ilman öljytestejä joutuu vain arvalemaan mitkä saman luokituksen öljyistä toimii hyvin ja mitkä ei. Siinä on sitten laitettu 70-80e öljyihin vaihtotyö ihan vaan saadakseen jähmeän/tahmean vaihteiston lopputulokseksi. Jos olisi testitietoa öljyistä, tämän voisi välttää.

        Moottoriöljyissäkin on todettu talviongelmia, esim Shellin öljyt ei kestä pakkasta ja monessa autossa missä huohotiputki jäätynyt ja sylkee pakkasessa moottoriöljyt ulos tikunreiästä, on ollut nimenomaan Shellin öljyt jotka TM testissäkin todettiin heikoiksi kylmissä olosuhteissa. Taas yksi esimerkki miksi testitieto todelakin olisi tarpeellista koska saman luokituksen öljyillä on suuria eroja.


      • EiooEiTuu
        465745745 kirjoitti:

        Haluaisitko itse ajaa autolla missä vaihteisto tuntuu jähmeältä lokakuusta huhtikuuhun asti ja vaihteet ei välillä mene helposti päälle? Loka-huhtikuu koskee yli 50% ajasta joten suuressa kuvassa se on iso asia.

        Ja noissa esimerkkiöljyissähän on sama jähmepiste, joten ainoa tapa löytää erot on testata, esim öljyvertailussa.

        Ilman öljytestejä joutuu vain arvalemaan mitkä saman luokituksen öljyistä toimii hyvin ja mitkä ei. Siinä on sitten laitettu 70-80e öljyihin vaihtotyö ihan vaan saadakseen jähmeän/tahmean vaihteiston lopputulokseksi. Jos olisi testitietoa öljyistä, tämän voisi välttää.

        Moottoriöljyissäkin on todettu talviongelmia, esim Shellin öljyt ei kestä pakkasta ja monessa autossa missä huohotiputki jäätynyt ja sylkee pakkasessa moottoriöljyt ulos tikunreiästä, on ollut nimenomaan Shellin öljyt jotka TM testissäkin todettiin heikoiksi kylmissä olosuhteissa. Taas yksi esimerkki miksi testitieto todelakin olisi tarpeellista koska saman luokituksen öljyillä on suuria eroja.

        Miksi ihmeessä TM:n pitäisi testata asioita jotka kerrot tietäväsi jo? Jos autosi vaihteisto ei toimi luokitukset täyttävällä öljyllä marginaalisen kylmäviskositeettieron vuoksi, vaihteistosi on viallinen, ei öljy.

        Shellin öljyjä koskee monikin esson baarin legenda, mutta kukaan ei ole osoittanut minkäänlaista uskottavaa referenssiä niiden paikkansapitävyydestä, ainoastaan huhuja ja juttuja. Monissa autoissa, etenkin ranskalaisissa, jäätyvät huohotinputket ihan suunnitteluvirheen vuoksi, ei öljyn vuoksi.

        Öljyjen erot ovat kulloisenkin luokituksen sisällä nykyisin niin pieniä ja suuressa kuvassa vailla käytännön vaikutusta että vertailu on mieletöntä, ja näin ovat öljyjä aikoinaan testailleet lehdetkin itse nyttemmin todenneet asiasta kysyttäessä. Hajoile siihen sitten.


      • hämmennähämmennä
        465745745 kirjoitti:

        Haluaisitko itse ajaa autolla missä vaihteisto tuntuu jähmeältä lokakuusta huhtikuuhun asti ja vaihteet ei välillä mene helposti päälle? Loka-huhtikuu koskee yli 50% ajasta joten suuressa kuvassa se on iso asia.

        Ja noissa esimerkkiöljyissähän on sama jähmepiste, joten ainoa tapa löytää erot on testata, esim öljyvertailussa.

        Ilman öljytestejä joutuu vain arvalemaan mitkä saman luokituksen öljyistä toimii hyvin ja mitkä ei. Siinä on sitten laitettu 70-80e öljyihin vaihtotyö ihan vaan saadakseen jähmeän/tahmean vaihteiston lopputulokseksi. Jos olisi testitietoa öljyistä, tämän voisi välttää.

        Moottoriöljyissäkin on todettu talviongelmia, esim Shellin öljyt ei kestä pakkasta ja monessa autossa missä huohotiputki jäätynyt ja sylkee pakkasessa moottoriöljyt ulos tikunreiästä, on ollut nimenomaan Shellin öljyt jotka TM testissäkin todettiin heikoiksi kylmissä olosuhteissa. Taas yksi esimerkki miksi testitieto todelakin olisi tarpeellista koska saman luokituksen öljyillä on suuria eroja.

        En tietenkään halua, eikä onneksi edes tarvitse ajella pa*koilla autoilla. Ja kuka nyt ylipäätään enää ajelisi vatkattavilla.


      • osta.uusi.auto
        465745745 kirjoitti:

        Haluaisitko itse ajaa autolla missä vaihteisto tuntuu jähmeältä lokakuusta huhtikuuhun asti ja vaihteet ei välillä mene helposti päälle? Loka-huhtikuu koskee yli 50% ajasta joten suuressa kuvassa se on iso asia.

        Ja noissa esimerkkiöljyissähän on sama jähmepiste, joten ainoa tapa löytää erot on testata, esim öljyvertailussa.

        Ilman öljytestejä joutuu vain arvalemaan mitkä saman luokituksen öljyistä toimii hyvin ja mitkä ei. Siinä on sitten laitettu 70-80e öljyihin vaihtotyö ihan vaan saadakseen jähmeän/tahmean vaihteiston lopputulokseksi. Jos olisi testitietoa öljyistä, tämän voisi välttää.

        Moottoriöljyissäkin on todettu talviongelmia, esim Shellin öljyt ei kestä pakkasta ja monessa autossa missä huohotiputki jäätynyt ja sylkee pakkasessa moottoriöljyt ulos tikunreiästä, on ollut nimenomaan Shellin öljyt jotka TM testissäkin todettiin heikoiksi kylmissä olosuhteissa. Taas yksi esimerkki miksi testitieto todelakin olisi tarpeellista koska saman luokituksen öljyillä on suuria eroja.

        Vaihda autosi sellaiseen jossa on synkroiltaan ehjä laatikko ja laita vanha paaliin.


    • Eno-le-Robotti

      Moottoriöljyjen erot ovat niin mitättömiä että niitä ei enää edes kannata tutkia. "Huonoinkin" on parempaa kuin paras 20 vuotta sitten, pääosin lisäaineistuksen kehittymisen ja kehittyneiden lisäainepakettien halpenemisen ja bulkkipurkittajien (Eurol, (=) Motox, Belco, Champion ym.) saataville kulkeutumisen johdosta, joka taas johtuu siitä että huipulle on tullut vielä parempia lisäaineistuksia. Perusöljyn tyypillä ei ole suurta merkitystä lopputuotteen laadulle ja käyttäytymiselle moottorissa ja monet "huippumerkkien" Dieselmoottoriöljyt joiden tulee kestää suuria pintapaineita ja leikkautumista sekä ehkäistä sylinteriputkien kiillottumista ("lasittumista") ovatkin ihan reilusti mineraaliöljyjä.

      Ennen öljyjä "testailleet" eli kylmäviskoja ja haihtuvuuksia ym. ehjässä moottorissa toisarvoista mittailleet lehdet ovat itsekin artikkeleissaan lausuneet että ilman varsinaisia moottorilaboratoriokokeita näistä saaduista arvoista ei edes voi päätellä mitään mistä voisi tehdä suoria johtopäätöksiä esimerkiksi moottorin kestoon tai kulumiseen, ja kuten edellä onkin jo todettu, mitään kulumisepidemiaa ei ole tiedossa siitäkään huolimatta että valtaosa autoilijoista ajaa "huonoilla" maaöljypohjaisilla tuotteilla.


      Jos jotakin kannattaisi tutkia niin se olisi öljynsuodattimet joissa on jo huomattavia eroja, tai vielä tärkeämpää, ilmansuodattimet, koska hyvä ilmansuodatin on paras öljynsuodatin.

      • On-analyysitulos

      • klongswagen

        VW - insinöörit käyttää niitä laskelmissaan.


      • khjffhdikuhsdiakuh

        PAO-poika menee nyt takaisin sinne Lempäälän Minimanin öljyhyllyille runkille, vai heittivätkö pihalle lopullisesti? Nykymoottoreihin riittää mikä tahansa luokitukset täyttävä öljy sen perusöljytyypistä riippumatta.


    • pakkasukkoo

      Siirappia laittavat tosiaan, eiks atf oil ole tosi namua moneen laatikkoon!

    • dfbdfhbd

      Samoin ihan normaali vaihteiston toiminta voi olla aivan erilaista samojen speksien öljyillä. Laiton vanhaan japsikippoon Teboilin 75w-90 öljyt ja vaihteisto muuttui aivan kauheaksi, pieniä vaihteita sai hampaat irvessä olla runnomassa sisään. Outoa myös, että merkkifoorumeilla muut väitti öljyä toimivaksi. En tiedä, mitä öljyä lootassa oli ennen vaihtoa, mutta vaihteet napsui aiemmin silmään kuin tyhjää vaan. Auto kuitenkin vaihtui, enkä viitsinyt alkaa käymään jokaista öljymerkkiä läpi siinä toivossa että kelpaisi vaihteistolle.

      • jhgbfkhfkih

        No ei ole, ääliö.


      • Minimivaatimus-60C

        Tarkistat, että vaihteistoöljyn ja moottoriöljyn pourpoint on vähintään -60 C astetta.
        Jos ei, niin älä osta.
        Talvella huomaat jos vaihteiston jäykkyys yllättää.


      • minimivaatimus-60CL

        VOLLSYNTHESE on avain onneen.


      • jkhgfkjihgejhfk
        minimivaatimus-60CL kirjoitti:

        VOLLSYNTHESE on avain onneen.

        Avojaksolla taas siis. Pitkään jo palsta pysyikin vajaamielisistä pölinöistäsi puhtaana.


      • TohtoriRaimo
        jkhgfkjihgejhfk kirjoitti:

        Avojaksolla taas siis. Pitkään jo palsta pysyikin vajaamielisistä pölinöistäsi puhtaana.

        Nokian sillan kupeesta karannut potilas jolla pourpointpsykoosi. Ei ole vaarallinen mutta saattaa masturboida julkisesti mikäli näkee öljyä tai kuulee puhuttavan siitä.


    • dsdffdf

      Lapsellista touhua. Nuo on kalliita öljyjä.

    • ÄläOstaKuraa

      Laatu maksaa, mutta hc-mineraalia myydään lähes samalla hinnalla. Se kura on sitten todella kallista ja kuluttaa nykymoottorit.

      • kjhsdbkjhkfjh

        Missään ei ole olemassa minkäännäköistä näyttöä moottoreiden poikkeuksellisesta kulumisesta, kehari. Ne kuluvat vain mielikuvituksessasi, runkku.


    • Todennettu-verifioitu
      • menesminimaniinrunkille

        "Huonolla onnella yksi ainoa kylmäkäynnistys voi tuhota moottorin."

        Höpö höpö, mielikuvitusjuttujasi taas. Noin ei edes sanota artikkelisssa jonka linkkasit, joten miksi valehtelet?

        Linkkaamasi artikkeli väittää moottorinvalmistajien suunnittelevan moottoreita jotka eivät kestä, ja silti moottorit kestävät nykyään kauemmin kuin koskaan ennen, ja ihan tavallisilla Grp III öljyillä.

        Mitään moottoririkkoepidemiaa ei ole esiintynyt, eikä sinulla PAOvajakillakaan ole sellaisesta mitään todisteita esittää, pelkkää monotonista keharin jankutusta vain.

        Perusöljyn tyypillä ei ole vaikutusta lopputuotteen laatuun siinä käytössä johon se on tarkoitettu.


    • Hintatietoja-motiivi

      VÄÄRIN !
      PAO perusteisten voiteluöljyjen käyttö on voimakkaassa kasvussa. Moottoritekniikassa on siirrytty suuriin pintapaineisiin ja pistekuormat on voimakkaasti nousseet. Siksi hydrokrakatut mineraaliöljyt ei sovellu uusimpiin moottoreihin.



      http://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/1-decene-market

      Ryhmä I perusmineraaliöljy SN 150 maksaa 670-700$ tonni.
      Vetykäsitelty ryhmä II perusöljy SN 150 680-700$ tonni.
      Vetykäsitelty ryhmä III perusöljy 4cST 770-800$ ja 8cST 750-780$ tonni

      Tämä on syy miksi mineraaaliöljyä myydään kalliilla kuluttajille. Öljy-yhtiöt saa KATETTA !
      Täyssynteettisistä ei yksinkertaisesti voi ottaa vastaavia kateprosentteja.

      • hankiuusipakkomielle

        No ei ole "voimakkaassa kasvussa" vaan aivan päin vastoin joten älä viitsi puhella paskia. Moottoriöljyjen valmistajat ovat siirtynet Grp III käyttöön sekä erilaisiin synteettisten ja mineraaliöljyjen sekoituksiin. Erilaisten perusöljytyyppien laatu on nykyään sellaisella tasolla että puhtaan PAON:n käyttö ei ole enää edes teknisesti perusteltua, hinnasta puhumattakaan.

        "Moottoritekniikassa on siirrytty suuriin pintapaineisiin ja pistekuormat on voimakkaasti nousseet. Siksi hydrokrakatut mineraaliöljyt ei sovellu uusimpiin moottoreihin."

        Höpö höpö. Ja varmasti soveltuvat, sillä monien autojen ensitäyttö-öljyt ja jatkossa suositellut öljyt ovat joko Grp III tai erilaisten synteettisten ja mineeraliöljyjen sekoituksia, ja todella moni huippuluokan dieselmoottoriöljy jonka tulee nimen omaan kestää suuria pintapaineita ja muuta rasitusta, on edelleen ihan mineraaliöljy.

        Edelleen autoilla ajetaan vuosittain miljardeja kilometrejä eikä mitään kulumisepidemiaa ole havaittavissa, joten PAO-höpötyksesi on pelkästään voiteluaineista mitään tietämättömän yksisilmäistä ja pakkomielteistä vajakin jankutusta. Perusöljyn tyypillä ei ole suurta merkitystä lopputuotteen laatuun ja sen vaikutukseen moottoreiden kestävyyteen. Tuhoutumiset ovat ainoastaan omassa pääsäsi, ja koskevat ilmeisesti aivosolujasi.


    • valintakysymys

      PAO maksaa 2400$ tonni.
      Jokainen sentti on hintansa arvoista.

      • minimanilempäälä

        Ei ole.


    • Much-better
      • tuotanto-myyty

      • PAOvaahtoaa

        No ei vaadi, pöljä. Mikä ihme saa ihmisen höpisemään vaahto suussa PAO:sta 24/7/365?


      • Syystäettä
        PAOvaahtoaa kirjoitti:

        No ei vaadi, pöljä. Mikä ihme saa ihmisen höpisemään vaahto suussa PAO:sta 24/7/365?

        Kevytkeharius ja siihen kuuluva fakkiutuminen yhteen aiheeseen, vrt. Mikko "Toisenlaisissa Frendeissä".


      • synteettisyyslaki

        Tavis suomalinenkin edellyttää täysynteettisyydellä täyssynteettisyyttä. Japanissa ja Saksassa se on itsestäänselvyys.


      • synteettisyyslaki

        Tavis suomalainenkin edellyttää sitä, kuten Saksassa laki vaatii sitä.


      • analyysituloksia

        Saksassa Castrol myy ainostaan kolmea eri täyssynteettistä moottoriöljyä.
        Ja lukuisia hc- mineraaliöljyjä.
        Suomessa Castrol ei myy yhtäkään täyssynteettistä. Myynnissä on ainoastaan hc-mineraaliöljyjä.


      • kjhsfkjhwekhber
        analyysituloksia kirjoitti:

        Saksassa Castrol myy ainostaan kolmea eri täyssynteettistä moottoriöljyä.
        Ja lukuisia hc- mineraaliöljyjä.
        Suomessa Castrol ei myy yhtäkään täyssynteettistä. Myynnissä on ainoastaan hc-mineraaliöljyjä.

        Asialla ei ole mitään käytännön merkitystä. Aika liuta massapostituksiasi on muuten saatu poistettua :)

        Minkälainen ihminen viettää viikoloppuiltansa jankuttaen PAO:sta netissä? Varmaan aika yksinäinen.


    • ANALYYSITULOKSIA

      Saksan täyssynteettinen Edge 0W-30 pourpoint -57C.
      Euroopan Castrol Edge 0W-30 (hc-mineraaliöljyllä lantrattu) pourpoint -51C.

      Öljyissä on eroja. Saksan täyssynteettinen ja toinen krakattu (halpaversio).

    • Halpaversio-öljyä

      -51C jähmepisteeseen päästään ainoastaan 10% PAO ja loput krakkausöljyä ja lisäaineita.
      Tälläinen öljy on halpaa, mutta karstoittaa ja oksidoituu/väsyy.

      • JaksatJankuttaaVajakki

        On aivan yhdentekevää onko jähmepiste 51 tai 57, molemmissa se on vähintään riittävä. Valtaosa henkilöautojen yhteenlasketusta ajosuoritteesta per vuosi, miljardeja kilometrejä pelkästään suomessa, ajetaan vetykrakatuilla synteettisillä, ja mitään kulumistrendiä, karstoittumista ja väsymistä ei ole missään osoitettu tapahtuneen, päin vastoin autojen moottorit kestävät kauemmin ja suurempia kilometrimääriä kuin koskaan aikaisemmin.

        Kiinnität huomiosi pakkomielteisesti täysin epäolennaisiin asioihin.


    • ANALYYSITULOKSIA

      Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL4-GL5 on Suomessakin täyssynteettistä.
      Jähmepiste on -54C.
      Mobil ja Teboil käyttää krakkausöljyä. Vaihteistojäykkyys alkaa paraffiinikiteiden takia aikaisemmin vaikka jähmepiste on lähellä. Jo -20C pakkasessa on dramaattiset erot.

      • Anaalisituloksia

        Autoissani on sekä Mobilin että Teboilin vaihteistoöljyjä. Mitään "vaihteistojäykkyyttä" ei kummassakaan esiinny kovimmillakaan pakkasilla, ja vielä vähemmän esiintyy mitään dramatiikkaa. Toimivia öljyjä molemmat.


    • puolisynteettisiä
      • asfsdasfasdfasd

        Vääntö on täysin turhaa. Tilanne ei ole muuttunut miksikään, vaadittavat luokitukset täyttävän moottoriöljyn perusöljyn tyypillä ei ole väliä, vain lopputuotteen luokituksen täyttymisellä on, ja luokitusten vaatimuksissa ei eritellä öljyn valmistamisen lähtöaineita.


      • toitsupoitsut

        Vääntöä tosiaan. Näyttävät dynamiittitojotistit kuvittelevan kippojensa olevan oikein koviakin kilpureita jotka vaativat erityiset öljyt. Kun taas palataan todellisuuteen niin kukaan ei edes taida olla kuullut Toyotasta joka olisi saatu hajalle millään öljyllä.


    • paovaimineraali

      Näyttää palstalla jauhajat lienee olevan ääripäitä. Toinen saarnaa pao perusöljystä ja toinen haukkuu sen sekä päinvastoin.

    • historiaa--

      PAO on ollut parasta jo vuodesta 1974 Suomessa. Mobil 1 täyssynteettinen metallikanisteri oli sitä aitoa. Tuli ajan tiivisteistä tihkumalla. Pian öljy tuli tiivisteystävälliseksi.
      Nykyinen ykkönen on pääosin mineraaliöljyä.

      PAO öljyt on olleet jo 43 vuotta myynnissä. Nyt ne on Suomessa kiven alla.

      • PAO.on.historiaa

        Ennen RallyFormulana tunnettu nykyinen FS on todellakin pääosin vetykrakattua synteettistä eikä asialla ole vaikutusta yhtään mihinkään. Mitään moottoririkko- tai kulumisepidemiaa asian johdosta ei ole ollut eikä tule. Päin vastoin, nykyinen FS on kokonaisuutena parempi öljy kuin 70-luvun PAO ykkönen, nykyisen kehittyneemmän lisäaineistuksen vuoksi. Juuri siksi yksisilmäinen huomion kiinnittäminen moottoriöljyn perusöljyn tyyppiin on typerän yksinkertaista koska se ei määritä lopputuotteen laatutasoa.


      • turhaanenääyrität

        "älä-poista-TÄTÄ"

        Mainokset ja massapostitukset poistetaan säännönmukaisesti. Myös ulkomaiset linkit botti poistaa automaattisesti ja siinä menee samalla koko viesti.


    • analyysituloksia

      Infinium lisäinevalmistaja MÄÄRITTELEE VETYKRAKATUT MINERAALIÖLJYT MINERAALIÖLJYIKSI !

      SE ON TOSIASIA ! Kuten edellisessä linkissä.
      Vesi ei muutu viiniksi, vaikka sitä sillä nimellä myytäisiin. Samalla mineraaliöljy ei muutu SYNTEETTISEKSI, vaikka sitä, niin myydään.

      Saksassa ja Japanissa tämä on laissa kielletty.

      • anaalituloksesi

        Asialla ei ole lopputuotten laadun kannalta mitään merkitystä. Huutovammailusi ei muuta tätä tosiasiaa miksikään.


      • VAMMAHUUTOA

        Valtaosa valtaisasta yhteenlasketusta ajosuoritteesta ajetaan öljyillä joissa ei ole -60C jähmepistettä. Tästäkään huolimatta mitään kulumis- tai moottoririkkoepidemiaa ei ole esiintynyt.

        Asia ei muutu miksikään vaikka heititkin Caps Lock- huutovaihteen päälle.


      • kjhbkjhbk

        Ei ole pakko käyttää PAO:tasi, krakattuja blendejä käytetään yleisesti ja mitään ongelmia ja räjähdyksiä ei tapahdu. Ecoboost- moottoreiden ongelmat eivät johdu öljystä eikä ongelmaa ratkaista öljytyypillä. Olet vammainen ja huutoviestisi poistetaan taas uudelleen ja uudelleen.


      • gwYH

        suomen vanhoja louskuja voidaan ajaa II mieraaliöljyillä kun on talvella narun perässä ja lämppäri päällä


      • analyysituloksia

        Väärin ! Kaikissa moottoreissa PAO ja/tai esteriperusteinen moottoriöljy tuo 100% varmuudella lisäkilometrejä ja suojaa moottoria.


      • anaalituloksesi
        analyysituloksia kirjoitti:

        Väärin ! Kaikissa moottoreissa PAO ja/tai esteriperusteinen moottoriöljy tuo 100% varmuudella lisäkilometrejä ja suojaa moottoria.

        No ei tuo.


      • analyysiä

        Siksi mineraalivoiteöljyteollisuus on kriisissä. Ominaisuudet ei riitä uusimpiin autoihin.
        Mineraalivoiteluöljyistä ja varsinkin ryhmän II ja III öljyistä on suuri ylitarjonta.

        Vastaavasti Synteettisestä PAO:sta ryhmä IV on pulaa ja rasvahappoesterien ryhmä V valmistuskapasiteetti on kunnossa . Sillä korvataan PAO:ta.


      • OletKehari

        Jos tietäisit oikeasti jotakin öljytyyppien molekyyliketjujen rakenteista niin tietäisit samalla että juuri tasajakoinen PAO on alttiimpaa tihkumiselle kuin mineraaliöljyjen risumaiset molekyyliketjut.

        Linkittämässäsi uutisessa ei puhuta mitään mineraaöiöljyistä eikä PAO:sta vaan se on oman mielikuvituksesi tuotosta.


      • dsddffdd

        Jos esimerkiksi Teboil toisi vanhan PAO pohjaisen testivoittaja Diamondin myyntiin, niin varmasti myynti lisääntyisi.
        Saa maksaa vaikka tuplat


      • analyysituloksia

        Krakattu mineraaliöljy romahtaa korkeissa lämpötiloissa ! Siksi tihkuminen palotilaan ja ennenaikainen sytytys puristustahdin aikana.

        PAO:n tihkuminen on pientä korkeassa lämpötilassa. Krakattu mineraaliöljy tihkuu paljoin enemmän.


      • kjhbdkjhkdjh

        Artikkelissa ei puhuta mitään mineraaliöljyistä, idiootti. Ei vaikka kuinka laittaisit huutomerkkejä peräkkäin. Ecoboost- moottoreiden ongelmat johtuvat suunnittelusta, ei käytetyistä öljyistä, ääliö.


      • ANALYYSITULOKSIA
        analyysiä kirjoitti:

        Siksi mineraalivoiteöljyteollisuus on kriisissä. Ominaisuudet ei riitä uusimpiin autoihin.
        Mineraalivoiteluöljyistä ja varsinkin ryhmän II ja III öljyistä on suuri ylitarjonta.

        Vastaavasti Synteettisestä PAO:sta ryhmä IV on pulaa ja rasvahappoesterien ryhmä V valmistuskapasiteetti on kunnossa . Sillä korvataan PAO:ta.

        Syy ja seuraus.
        Moottoririkko.


      • analyysituloksia

      • analyysituloksia

        Käytä aina oikeasti täyssynteettisiä öljyjä. Aina parasta mahdollista öljyä.


      • analyysituloksia

        Professori varoitti mineraaliöljyistä !


      • knocker1

      • anaalituloksesi
        ANALYYSITULOKSIA kirjoitti:

        Syy ja seuraus.
        Moottoririkko.

        Sinulla ei ole esittää mitään todisteita moottoriöljyistä johtuvista moottorivaurioepidemioista. Ei yhtään. Nolla. Nada.

        Klonkswagenien ongelmat johtuvat huonosta suunnittelusta, eivät voiteluöljystä, vajakki.


      • Lepositeisiin
        analyysituloksia kirjoitti:

        Professori varoitti mineraaliöljyistä !

        Joopa joo... Mitäs se lääkärisetä ihan oikeasti varoitti sinua noista öljypakkomielteistäsi?


    • analyysituloksia

      Castrol myy ainoastaan kolmea eri täysssynteettistä moottoriöljytyyppiä.
      Castrol Edge 0W-30 on ainoa Castrol in myynnissä oleva 0W-X täyssynteettinen moottoriöljy Saksassa.

      Muualla Euroopassa se perustuu ryhmän III mineraaliöljyyn. Myös Suomessa !
      Linkki seuraavassa viestissä.

      Castrol valmistaa lukuisia mineraaliöljyyn perustuvia moottoriöljyjä.

    • dsddfddf

      Yllättävää, että Castrol valmistaa ainoastaan kolmea täyssynteettistä moottoröljytyyppiä .
      Ja niiden saanti Suomessa on epävarmaa.

    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe