RISUJA ILMAJOEN. KOULUOPETUKSELLE

Katsoin eilen TV-uutisia. Järkytyin. Joudun julkisesti kysymään, onko esitetty Herralan koulun opetustilanne tältä vuosisadalta vai lavastettu historiaesitys?
Ilmianna
Jaa

19 Vastausta

Pulpetit olivat historialliset.
Jonossa tiheästi istuttiin kuin ennen vanhaan.
Maalaamaton vanha liitutaulu oli harmaa.
Kaikki kuin 70-luvulta.
Autoritaarinen vanha menetelmä, kellään ei läppäriä
Repaleiset kirjat,
repuissa maitopullot ?

Koulutoimi ja kunnan johto nukkuvat ruususen unta.
Ilmianna
Jaa
Myös minä järkytyin. Voiko olla totta, mitä näin. Luokkatilat, koulukalusteet, opetusvälineet ja opetusmetodit. Liitutaulu tärkein opetusväline.
Kaikki samanlaista kuin minun aikana Herralan koulussa 1960-luvulla.
Koulutilat olivat tuolloin uudehkot, josta olimme silloin ylpeitä . Uudistukset unohdettu.
Missä digiloikka? Uudet opetusmetodit?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä nyt olisi Isä Aurinkoisten syytä mennä itseensä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ajhonkylä, Neiro ja yläaste/lukio kunnostettu. Niidenkin rakentamisessa kovaa vääntöä.
Valtuusto ja hallitus muuttelivat tekemiään päätöksiä. Jarrunpainajia ollut riittävästi.
Isä aurinkoisia Ilmajoella liikaa. Työsuojelutarkastuksia ei saanut pyytää.
koska kunnan oma mies koulujen työsuojelutarkastajana. Ei voinut tarkastaa omia toimiaan
Ilmianna
Jaa
Veronkorotuksilla ja velanotollako tästä selvitään?
Tärkeintä kuitenkin että musiikkijuhlille riittää avustuksia.
Speleille voi myös antaa vähän, jos Sipilä tulee paikalle.
Musiikkijuhlien aikaan Jennin ja Salen esikoinenkin sai alkunsa, kyllä oopperalla on tavaallinen voima.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Niin varattomalle Sepelle vähä avustusta ?
Hän haluaa tehdä navettalaajennuksen Halsualle ja ostaa Imon ison navetan.
Näin pääsemme hänestä eroon ?
Niin Sipilä Jennin lapsen isäksi musiikkijuhlilla. ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
YmärsinköOikein kirjoitti:
Niin varattomalle Sepelle vähä avustusta ?
Hän haluaa tehdä navettalaajennuksen Halsualle ja ostaa Imon ison navetan.
Näin pääsemme hänestä eroon ?
Niin Sipilä Jennin lapsen isäksi musiikkijuhlilla. ?
Kyllä sepon on nyt myytävä volvo
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koska Ilmajoella on huolehdittu keskikunnan asioista? Keskustan tiet ja koulut surkeassa kunnossa, pääasia että sivukylillä on kaikki ok.
Ilmianna
Jaa
Niin mutta sehän on sitä kepulointia
Ilmianna
Jaa
Ilmajoella ei ole panostettu pedagogiseen kehittämiseen. Koulutoimen johdossa 20 vuotta henkilö, jolla ei ollut opettajan kelpoisuutta eikä ollut itse käynyt lukioa.
Uudistusehdotukset torpattiin systemaattisesti. Poliitikot kehuivat, kun koulumenot pienemmät kuin naapurikunnissa, vaikka Ilmajoella oli runsaasti ala-asteita, jotka lisäsivät kuluja
Ilmianna
Jaa
Ilmajoen lukio ja ylä-aste on antanut mahdollisuuden kehittää mielikuvitusta. Meitä kirjailijoita on useita, joillakin valtakunnallista menestystä
Ilmianna
Jaa
Tilaongelmista
1970-luvulla Ilmajoen yläasteella/Jaakko Ilkan koulussa oli yhtenä vuonna 721 oppilasta. Monessa opetusryhmässä oli yli 40oppilasta.
Minä puhuin tilaongelmista. Monet poliitikot puhuivat työrauhaongelmista.

Työrauhaa ylläpidettiin tuolloin käytösnumerolla. Jos päättötodistuksessa oli käytösnumero alle 10, oli oppilaalla vaikeuksia päästä jatko-opintoihin.

Kerran yksi oppilas pääsi poliisikouluun, kun olin antanut oppilaasta positiivisen lausunnon, jossa totesin, että ainut rike koko yläasteen aikana oli ollut yksi lunttaus viimeisen kevään aikana. Muistaakseni myös nimismies oli antanut puoltavan lausunnon
Ilmianna
Jaa
Tilaongelmista
1970-luvulla Ilmajoen yläasteella/Jaakko Ilkan koulussa oli yhtenä vuonna 721 oppilasta. Monessa opetusryhmässä oli yli 40oppilasta.
Minä puhuin tilaongelmista. Monet poliitikot puhuivat työrauhaongelmista.

Työrauhaa ylläpidettiin tuolloin käytösnumerolla. Jos päättötodistuksessa oli käytösnumero alle 10, oli oppilaalla vaikeuksia päästä jatko-opintoihin.

Kerran yksi oppilas pääsi poliisikouluun, kun olin antanut oppilaasta positiivisen lausunnon, jossa totesin, että ainut rike koko yläasteen aikana oli ollut yksi lunttaus viimeisen kevään aikana. Muistaakseni myös nimismies oli antanut puoltavan lausunnon
Ilmianna
Jaa
Hyviä opettajia
Ilmianna
Jaa
Aivan mahdottoman sairasta haavelua.rakentaa herralaan.lisätilaa.
Peltoniemeen.vaan oppilaita ja opettajia. Samoin palonkylään.
Uudisrakentamiselle ei tarvetta.
Kunnanhallituksessa asiaa käsitellään. Nyt kiire.
Ilmianna
Jaa
En tierä mutta on tuo pappilantie aivan järkyttävän huonos kunnos. Notta tarttis teherä jotain.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
On.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmajoen Pisa-tutkimuksen viimeisimmät tulokset?tiedotusta Ilmajoki-lehteen
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kurittomuutta. Kuntouttava perusluokka sekä oppilaille että aikuisille
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

RISUJA ILMAJOEN. KOULUOPETUKSELLE

Katsoin eilen TV-uutisia. Järkytyin. Joudun julkisesti kysymään, onko esitetty Herralan koulun opetustilanne tältä vuosisadalta vai lavastettu historiaesitys?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta